De naam Pfantzer anklopf gerät is helaas al gereserveerd voor de .50.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je op dertig meter afstand een schot lost en een Leo2 raakt is er een goede kans dat je de aandacht van de bemanning trekt. Misschien maken die dan van de schrik een fout en rijden een sloot in.
Hoewel de kans dat je een salvo van de 7.62 om je oren krijgt ook aanwezig is.
Kan alleen met zoiets in gedachtenquote:Op zondag 18 juni 2023 22:18 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat ding is ontworpen in 1941, zou dat nog wat uitrichten tegen moderne tanks?
Pistool wat die anime gebruikt werd heette "Tür klopfer"quote:De naam Pfantzer anklopf gerät is helaas al gereserveerd voor de .50.
deze jongen Tekhov Aivengoquote:
Altijd al zo nu ie wat ouder is.quote:Op zondag 18 juni 2023 21:17 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_president_vladimir/
Waarom zijn Putin's wangen zo dik opeens? Dat ziet er niet goed uit. Of lijkt het maar zo?
Poetin drinkt trouwens geen alcohol. Fyi.quote:
Hitler ook niet.quote:Op maandag 19 juni 2023 00:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Poetin drinkt trouwens geen alcohol. Fyi.
Poetin heeft twee dagen geleden gezegd dat Oekraine praktisch al is gedemilitariseerd en niet veel meer voorstelt.quote:Op zondag 18 juni 2023 23:52 schreef kevinrsd het volgende:
Vanavond weer 4 Putin's, 100 kinzhals, 40 ammunitie dumps, 500 tanks en 3000 soldaten vernietigd. Stond op twitter met een kruisje erdoorheen van het ministerie van defensie van oekraine.
Kan me voorstellen dat hij graag dat beeld cultiveert, ja.quote:Op maandag 19 juni 2023 00:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Poetin drinkt trouwens geen alcohol. Fyi.
Dus de Russen zijn begonnen met armoedige Isis praktijkenquote:
In november is de vorige deputy commandant óók al gesneuveld.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bryansk en Kursk in Rusland liggen trouwens ook onder vuur.
quote:Op maandag 19 juni 2023 00:52 schreef oheng het volgende:
[..]
In november is de vorige deputy commandant óók al gesneuveld.
Even een interessant logistiek feitje. Verschillende russische bronnen melden een acuut water tekort op meerdere fronten. Zoals deze zeer goed ingelichte russische journaliste.
Vertaling:Het schijt schijnen ze ook te hebben. Geen drinkwater, wel het schijt. Gaat echt top. Binnen de kortste keren geen fatsoenlijk functionerende units meer overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bryansk en Kursk in Rusland liggen trouwens ook onder vuur.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Beter dat ie in het open veld is geklapt.....quote:
Best dichtbij de lui die de RPG afschoten, vraag me af of die er allemaal ongeschonden vanaf kwamen.quote:
Nu je het zegt.... Afgezien van de drukgolf zie je een stoot aan brokstukken de bosrand in vliegen.....quote:Op maandag 19 juni 2023 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Best dichtbij de lui die de RPG afschoten, vraag me af of die er allemaal ongeschonden vanaf kwamen.
Met zo'n grote knal lijkt me hersenletsel alleen al door de schokgolf waarschijnlijk.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Best dichtbij de lui die de RPG afschoten, vraag me af of die er allemaal ongeschonden vanaf kwamen.
Slecht bemande loopgraaf, dus. Als een paar meter verder mensen zich gewoon kunnen laten zakken en daarna iedereen kunnen afknallen.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:10 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]Close combat in de greppel, NSFW
Navy Seals in Vietnam: "Hold my beer"quote:Op maandag 19 juni 2023 09:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Slecht bemande loopgraaf, dus. Als een paar meter verder mensen zich gewoon kunnen laten zakken en daarna iedereen kunnen afknallen.
En de laatste orc heeft een spijkerbroek en gympen aan. Goeie uitrusting.
quote:Op maandag 19 juni 2023 09:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Navy Seals in Vietnam: "Hold my beer"
[ afbeelding ]
Goeie ze mogen dan al blij zijn als ze met gescheurde trommelvlies weglopen.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wow.. en ook bizar dat we tegenwoordig zulke snuff movies open en bloot op Twitter hebben.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:10 schreef Slayage het volgende:
quote:Op maandag 19 juni 2023 09:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Slecht bemande loopgraaf, dus. Als een paar meter verder mensen zich gewoon kunnen laten zakken en daarna iedereen kunnen afknallen.
En de laatste orc heeft een spijkerbroek en gympen aan. Goeie uitrusting.
Poef, dat zijn de echte gevechten! Respect.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:10 schreef Slayage het volgende:
?quote:Op maandag 19 juni 2023 10:57 schreef Nober het volgende:
Nog even en we kunnen de taken van de Oekraïnerse broeders overnemen voor #onzeoorlog
[ twitter ]
Normaal gesproken zijn dit soort beelden niet openlijk te zien. Vreemdquote:Op maandag 19 juni 2023 10:18 schreef nixxx het volgende:
[..]
Wow.. en ook bizar dat we tegenwoordig zulke snuff movies open en bloot op Twitter hebben.
Ja of gewoon soldaten die zich nonchalant gedragen. Sommige dragen ook geen helm, roken maar wat. Denk dat het vooral schort aan discipline.quote:Op maandag 19 juni 2023 11:24 schreef ExTec het volgende:
Nog meer uitstekend uitgeruste orcs. Maar misschien zijn het wel rus seals![]()
[ twitter ]
Moderne tanks niet, maar tegen licht gepantserde APCs/MRAPs kan het nog wel.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:18 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat ding is ontworpen in 1941, zou dat nog wat uitrichten tegen moderne tanks?
Als je als centraal Aziaat nog steeds in Rusland vertoeft, dan vraag je erom als kanonnenvoer ingezet te wordenquote:Op maandag 19 juni 2023 11:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Mass arrest foreigners in Russia
https://twitter.com/markito0171/status/1670673644429922304
Splitsecond andere/verkeerde kant opkijken en de ander heeft jou te grazen. Scheelt dan net dat de tegenstander inderdaad blijkbaar niet verwachtte dat hun vijand erin zat.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:10 schreef Slayage het volgende:
Holy fuck.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:10 schreef Slayage het volgende:
Ik hoorde op de veldheren podcast dat één van de grootste voordelen van de UA is dat hun westerse materiaal veel betere optics heeft dan de Russen, inclusief nachtzicht apparatuur, en daarom hun offensieve acties vaak 's nachts beginnen. De Russen kunnen daar vooralsnog totaal niet mee uit de voeten.quote:
Zag de nodige nachtelijke drone grenade drops voorbijkomen ook.quote:Op maandag 19 juni 2023 12:46 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik hoorde op de veldheren podcast dat één van de grootste voordelen van de UA is dat hun westerse materiaal veel betere optics heeft dan de Russen, inclusief nachtzicht apparatuur, en daarom hun offensieve acties vaak 's nachts beginnen. De Russen kunnen daar vooralsnog totaal niet mee uit de voeten.
quote:Op maandag 19 juni 2023 13:54 schreef Slayage het volgende:
Wat zijn de Russen toch voorspelbaar![]()
[ twitter ]
Onzin gebaseerd op verkeerde interpretatie van de originele bron (geheime dienst Estonia). Het is duidelijk te zien dat Oekraine geen operationele pauze heeft.quote:Op maandag 19 juni 2023 11:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nos.nl/l/2479463#UPDATE-container-70117493
Iemand de mogelijke pauze al benoemd?
Er is hier niet echt goed en fout denk ik. Het is evident dat military procurement vanuit bijvoorbeeld Zuid Korea een risico vormt (zie bijvoorbeeld hun huidige moeilijkheden met het direct leveren aan Oekraïne en de workarounds die nu bedacht worden, maar kijk ook op de kaart en bedenk wat er qua supply lines gebeurd als we in oorlog komen met China of Rusland). Tegelijkertijd heeft Zuid Korea een grote defensie industrie en kunnen ze snel tegen een goede prijs grote hoeveelheden leveren, dat is ook wat waard.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:02 schreef Slayage het volgende:
The French being French.
Thread
[ twitter ]
Iedere rus weet dat cholera verspreidt wordt door muskieten, en zeker absoluut niet door een tekort aan schoon drinkwater, omdat je logistieke lijnen in puin liggen.quote:Op maandag 19 juni 2023 13:54 schreef Slayage het volgende:
Wat zijn de Russen toch voorspelbaar![]()
[ twitter ]
Ik zou ook zeggen: een mix.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:10 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Er is hier niet echt goed en fout denk ik. Het is evident dat military procurement vanuit bijvoorbeeld Zuid Korea een risico vormt (zie bijvoorbeeld hun huidige moeilijkheden met het direct leveren aan Oekraïne en de workarounds die nu bedacht worden, maar kijk ook op de kaart en bedenk wat er qua supply lines gebeurd als we in oorlog komen met China of Rusland). Tegelijkertijd heeft Zuid Korea een grote defensie industrie en kunnen ze snel tegen een goede prijs grote hoeveelheden leveren, dat is ook wat waard.
Een mix is het beste, en ik denk dat je uiteindelijk niet ontkomt aan het nu vanuit buiten Europa kopen. Het is ook zaak dat we als continent onszelf kunnen gaan bedruipen. Allianties zijn leuk maar Trump heeft laten zien dat je nergens op kan rekenen.
Je hebt gelijk hoor, maar e.e.a. is moeilijk te bekijken zonder te zien dat macron gewoon probeert de diensten te slijten van zijn defensie industrie. En da's een defensie industrie die globaal niet super-hoog aangeschreven staat.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:10 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Er is hier niet echt goed en fout denk ik. Het is evident dat military procurement vanuit bijvoorbeeld Zuid Korea een risico vormt (zie bijvoorbeeld hun huidige moeilijkheden met het direct leveren aan Oekraïne en de workarounds die nu bedacht worden, maar kijk ook op de kaart en bedenk wat er qua supply lines gebeurd als we in oorlog komen met China of Rusland). Tegelijkertijd heeft Zuid Korea een grote defensie industrie en kunnen ze snel tegen een goede prijs grote hoeveelheden leveren, dat is ook wat waard.
Een mix is het beste, en ik denk dat je uiteindelijk niet ontkomt aan het nu vanuit buiten Europa kopen. Het is ook zaak dat we als continent onszelf kunnen gaan bedruipen. Allianties zijn leuk maar Trump heeft laten zien dat je nergens op kan rekenen.
9gag ging vroeger over domme memes maar kennelijk is dat anders tegenwoordigquote:Op maandag 19 juni 2023 14:34 schreef over_hedge het volgende:
https://9gag.com/gag/aMEXgNR
zieke beelden
Daar is idd weinig van over. Vooral politiek gedoe met af een toe een grappige memequote:Op maandag 19 juni 2023 14:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
9gag ging vroeger over domme memes maar kennelijk is dat anders tegenwoordig
Dat doen ze ook regelmatig op Ehv. Toen ik daar in de buurt op kantoor zat kwamen ze maandelijks echt achterlijk laag over vliegen. Mijn collega had zijn kantoor zo, dat het leek alsof het ding bij hem naar binnen vloogquote:Op maandag 19 juni 2023 10:57 schreef Nober het volgende:
Nog even en we kunnen de taken van de Oekraïnerse broeders overnemen voor #onzeoorlog
[ twitter ]
quote:Op maandag 19 juni 2023 14:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Daar is idd weinig van over. Vooral politiek gedoe met af een toe een grappige meme
Dit zitten nu vooral op Incel fora denk ik.quote:Op maandag 19 juni 2023 14:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Daar is idd weinig van over. Vooral politiek gedoe met af een toe een grappige meme
Ok, valt wel tegen dat de nos het meldt dan..quote:Op maandag 19 juni 2023 13:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Onzin gebaseerd op verkeerde interpretatie van de originele bron (geheime dienst Estonia). Het is duidelijk te zien dat Oekraine geen operationele pauze heeft.
Scherp!quote:
quote:Op maandag 19 juni 2023 13:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Onzin gebaseerd op verkeerde interpretatie van de originele bron (geheime dienst Estonia). Het is duidelijk te zien dat Oekraine geen operationele pauze heeft.
NOSquote:De Amerikaanse denktank Institute for the Study of War (ISW) schijft in zijn laatste update over de oorlog dat Oekraïne mogelijk een pauze in het tegenoffensief heeft ingelast. Dat zou blijken uit de schaal waarmee aanvallen worden ingezet en de plaatsen waar dat gebeurt. Het grootste deel van de beschikbare troepen is nog altijd niet in actie gekomen, schrijft het ISW. Het instituut wijst erop dat het inlassen van pauzes bij dit soort grootschalige offensieven heel gewoon is en dat het zeker niet wil zeggen dat het al voorbij is.
Tja ze nemen klakkeloos over van ISW, en die maakt ook zeer geregeld kleine en grote missers.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ok, valt wel tegen dat de nos het meldt dan..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |