Zie je wel. Zweden zit achter deze oorlog. Niet de VS, niet NAVO. Zweden. Nils Fucking Holgersson.quote:
Waar de Duitsers faalden gaan wij met dat Potemkinrijk korte metten maken.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is niet raar met de Bilderberg club en de hoofdstad van de Cabal hier
143 miljoen mensen over 1 kam scheren, je doet het goedquote:Op zondag 18 juni 2023 13:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is gewoon de bullshitbrandslang. Wilde je zoeken naar "een kern van waarheid" om "de argumenten van beide partijen" te kunnen beoordelen? Dat is zinloos bij Russen.
Mja, ATP GeoPolitics doet betere dagelijkse map updates, zonder popi jopi conclusies te trekken, ondanks dat hij openlijk pro Oekraine is (zouden meer warmappers moeten doen: kleur bekennen).quote:Op zondag 18 juni 2023 14:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
Aub die gast hier niet meer posten..
Kan die kop niet meer zien.
Zweden is eeuwenlang de wapenleverancier van Europa geweest. Dit is niks nieuws voor zequote:Op zondag 18 juni 2023 15:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zie je wel. Zweden zit achter deze oorlog. Niet de VS, niet NAVO. Zweden. Nils Fucking Holgersson.
1000 CV90s, wowquote:Op zondag 18 juni 2023 15:22 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
MoDs of ?????? have signed a declaration on cooperation in procurement and operation of CV90 IFVs.
?? is buying 246, ?? 152, and ?? wants 1000 of them after receiving 50 from ??. Part of the manufacturing will take place in ??.
Omdat de Russen geld nodig hebbenquote:
Toch maar wat Apaches dus naar Oekrane. Die Ka-52 zijn lastig.quote:Op zondag 18 juni 2023 15:25 schreef Slayage het volgende:
Ka-52 strike op kirpi
https://twitter.com/BarracudaVol1/status/1670413073545412614?s=20
quote:Op zondag 18 juni 2023 15:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zie je wel. Zweden zit achter deze oorlog. Niet de VS, niet NAVO. Zweden. Nils Fucking Holgersson.
Ik vind het nu even niet terug, maar Oekrane heeft na de vernieling van de Kachovkadam aangegeven de watertoevoer van de dammen stroomopwaarts zoveel mogelijk te beperken om de schade van de overstromingen stroomafwaarts zo laag mogelijk te houden.quote:Op zondag 18 juni 2023 16:24 schreef michaelmoore het volgende:
[ twitter ]
ik denk dat Ukraine de Dnjepr geblocked hebben hogerop
lokaliseren van Russische munitiedepots is eenvoudig voor Ukraine als alles aangevoerd en afgevoerd moet worden met trucks naar de mini-depots van de legeronderdelenquote:Op zondag 18 juni 2023 15:52 schreef oheng het volgende:
[..]
Mja, ATP GeoPolitics doet betere dagelijkse map updates, zonder popi jopi conclusies te trekken, ondanks dat hij openlijk pro Oekraine is (zouden meer warmappers moeten doen: kleur bekennen).
Update van vandaag:
Ik zou er graag aan toe willen voegen dat de russen met hun rug tegen de zee vechten. Hun mogelijkheden om aanvoerlijnen te verbergen is zeer, zeer beperkt.
Dus kan men nu met de tanks oversteken naar de KRIMquote:Op zondag 18 juni 2023 16:42 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik vind het nu even niet terug, maar Oekrane heeft na de vernieling van de Kachovkadam aangegeven de watertoevoer van de dammen stroomopwaarts zoveel mogelijk te beperken om de schade van de overstromingen stroomafwaarts zo laag mogelijk te houden.
Fijn dat er fatsoenlijke Russen zijn, maar zo'n internationale student is waarschijnlijk niet representatief voor haar landgenoten. Ik heb veel citytrips gedaan, kwam in hostels studenten uit allerlei landen tegen en dat waren altijd progressieve en kosmopolitische mensen.quote:Op zondag 18 juni 2023 09:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Story time.
Afgelopen week kwam ik wat eerder thuis als gebruikelijk.
En er was een meisje wat heen en weer liep bij een van de leeg staande appartementen van het complex.
Aangezien er veel buitenlandse studenten wonen sprak ik haar aan in het Engels.
En ze vertelde me dat ze wachtte op een afspraak voor een bezichtiging.
En dat ze net wat te laat was, ze had een telefoon nummer maar deze klopte niet.
Ze ging even bij mij op bankje zitten en ik bood haar een kopje koffie aan.
Ik merkte wel dat ze enorm zenuwachtig was, ze zag namelijk een grote sticker (ik support Ukraine) op mijn raam.
Ik merkte al redelijk snel dat ze zich niet helemaal op haar gemak voelde en de reden kwam ik al snel achter ze was Russisch en was dus in 2020 naar Nederland gekomen.
En ze dacht dat ik dus best boos zou worden omdat ze Russisch was.
Heb der even gerust gesteld maar ik was toch wel benieuwd want zoveel Russen ken ik niet.
Ze vertelde me dat ze uit Moskou kwam en dat ze zelf dus wel aan de kant stond van Oekrane en die reden werd al heel snel duidelijk.
Ze vertelde me dat haar vriend uit Kiev kwam en paar jaar geleden al hier heen was gekomen om te studeren.
We hebben even gezellig gebabbeld.
Maar natuurlijk kwam het topic naar boven.
Deze verschrikkelijke oorlog.
Ze vertelde dat ze vorig jaar nog even terug was geweest naar Moskou en dat er in een jaar tijd enorm veel was veranderd ze voelde zich er totaal niet thuis meer en het voelde alsof iedereen elkaar in de gaten hield en ze merkt ook dat wat we hier allemaal voor lief hebben in Europa daar gewoon totaal niet meer aan de orde is.
Vooral door de vele sancties die het land nu treft.
Toen ik vroeg hoe haar ouders er tegenover stonden dat ze dus een relatie had met iemand uit Oekrane vertelde ze dat ze dit niet aan hun had verteld.
De reden hiervan is simpel ze had geen idee hoe haar ouders zouden reageren, ook deed ze dat om hun zelf te beschermen.
Ze vroeg zich echt af wat er met de familie zou kunnen gebeuren als hij dochter in Nederland woont en een relatie heeft met iemand uit Oekrane.
Ze was blij verrast dat hier zoveel verschillende culturen wonen.
En hoe we met elkaar overweg gaan.
Toen werd ze terug gebeld om de afspraak te verzetten voor de bezichtiging.
Ze sprak beter Engels dan ik.quote:Op zondag 18 juni 2023 16:56 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Fijn dat er fatsoenlijke Russen zijn, maar zo'n internationale student is waarschijnlijk niet representatief voor haar landgenoten. Ik heb veel citytrips gedaan, kwam in hostels studenten uit allerlei landen tegen en dat waren altijd progressieve en kosmopolitische mensen.
Viel me bijvoorbeeld op dat die Duitse en Franse studenten zonder uitzondering vloeiend Engels spreken... de meeste Duitsers en Fransen spreken geen woord over de grens.
Toch zijn dat soort mensen geen enkele reden om de Russen enig mededogen te tonen.quote:Op zondag 18 juni 2023 17:08 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ze sprak beter Engels dan ik.
Plus ze valt wel in het rijtje dat veel intelligentere Russen het land uit gaan/gingen.
Ze kwam hier om aan de technische Universiteit te studeren.
Had het ook even over haar studie gehad.
https://www.utwente.nl/on(...)-design-engineering/
Dat soort dingen trekt heel veel buitenlandse studenten aan.
Hier in het appartementen complex zitten zo'n 10+ verschillende nationaliteiten.
was gister al goed zichtbaar op een kaart, grote stukken beginnen droog te vallen. En Rusland heeft daar uiteraard minimale verdedigingslijnen gebouwd. Misschien dat Oekraine nu water niveau laag probeert te houden om het helemaal op te laten drogen?quote:Op zondag 18 juni 2023 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dus kan men nu met de tanks oversteken naar de KRIM
ja wie het gedaan heeft , heeft het gedaan ,quote:Op zondag 18 juni 2023 17:24 schreef ETA het volgende:
[..]
was gister al goed zichtbaar op een kaart, grote stukken beginnen droog te vallen. En Rusland heeft daar uiteraard minimale verdedigingslijnen gebouwd. Misschien dat Oekraine nu water niveau laag probeert te houden om het helemaal op te laten drogen?
Dam opblazen zou dan een historische blunder zijn van Rusland als Oekraine hierlangs de lijnen doorbreekt.
Net aan de overkant van de kerncentrale, ten zuiden van Nikopoi begint het droog te vallen. Op papier wandel je zo via de achterdeur Melitopol binnen. Praktijk zal wel iets lastiger zijnquote:Op zondag 18 juni 2023 17:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja wie het gedaan heeft , heeft het gedaan ,
maar dat de verdediging daar een stuk minder is dat geloof ik
Lijkt me niet dat de bodem van een stuwmeer na een paar weken begaanbaar is nee. Zal vast bestaan uit heel diepe lagen slib en modder.quote:Op zondag 18 juni 2023 17:32 schreef ETA het volgende:
[..]
Net aan de overkant van de kerncentrale, ten zuiden van Nikopoi begint het droog te vallen. Op papier wandel je zo via de achterdeur Melitopol binnen. Praktijk zal wel iets lastiger zijn
Ik neem aan dat zowel Rusland en Oekraine dit al lang hebben onderzocht en daarop actie hebben ondernomen. Misschien is het grote moeras en helemaal niet mogelijk om daar met zwaar materieel over te steken, we gaan het zien....
[ afbeelding ]
daar kun je platen opleggen hequote:Op zondag 18 juni 2023 17:35 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat de bodem van een stuwmeer na een paar weken begaanbaar is nee. Zal vast bestaan uit heel diepe lagen slib en modder.
Het is ook een hele mooie open vlakte waar je alles van kilometers ver kunt zien aankomen. Daarbij zal het nog wel drassig zijn wat de snelheid er uit haalt voor alles wat er door heen wil gaan. Een beetje goedgeplaatste artillerie zou helemaal los kunnen gaan en daarbij het terrein compleet omwoelen waardoor je geen kamt meer op kunt.quote:Op zondag 18 juni 2023 17:32 schreef ETA het volgende:
[..]
Net aan de overkant van de kerncentrale, ten zuiden van Nikopoi begint het droog te vallen. Op papier wandel je zo via de achterdeur Melitopol binnen. Praktijk zal wel iets lastiger zijn
Ik neem aan dat zowel Rusland en Oekraine dit al lang hebben onderzocht en daarop actie hebben ondernomen. Misschien is het grote moeras en helemaal niet mogelijk om daar met zwaar materieel over te steken, we gaan het zien....
[ afbeelding ]
Het is idd spijtig, voorheen klikte ik nog wel vaak op de vele linkjes die hij hier poste, ook als het me 1-2-3 niks zei, maar daar maar mee opgehouden omdat ik geen trek heb in tankie gelul.quote:Op zondag 18 juni 2023 14:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
Aub die gast hier niet meer posten..
Kan die kop niet meer zien.
1000 rijplatenquote:Op zondag 18 juni 2023 17:42 schreef BEFEM het volgende:
Mannetjes zouden er wel overheen kunnen gaan, lekker wadlopen.
En dan achter de linies rustig aan spotten voor de storm shadows
Geef je ze nog een blinddoek mee? Of denk je dat ze niet gespot worden?quote:Op zondag 18 juni 2023 17:42 schreef BEFEM het volgende:
Mannetjes zouden er wel overheen kunnen gaan, lekker wadlopen.
En dan achter de linies rustig aan spotten voor de storm shadows
Het is 100 km breed ofzo, individuele gevallen kunnen vast wel ergens oversteken s nachts. Je moet niet met tientallen tegelijk doen uiteraard.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Geef je ze nog een blinddoek mee? Of denk je dat ze niet gespot worden?
Gelukkig werk ik 14km van Belgiequote:Op zondag 18 juni 2023 16:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omdat de Russen geld nodig hebben
en ze alles aan India verkopen voor Rupies en de Indiers verkopen het aan europa voor euro
maar volgende week gaat de BTW er weer op met 21% , komt er 14 cent bij
Eens hoor..quote:Op zondag 18 juni 2023 17:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Toch zijn dat soort mensen geen enkele reden om de Russen enig mededogen te tonen.
Een grote meerderheid verpest het voor een minuscule minderheid. De Tsjechische President had gelijk. Russen in Europa horen op een bijzondere veiligheidslijst te staan omdat ze in buitengewoon veel gevallen als marionet worden gebruikt om het Russische vergif te verspreiden.
Ze hebben een behoorlijk aantal mobiele bruggen.quote:Op zondag 18 juni 2023 17:35 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat de bodem van een stuwmeer na een paar weken begaanbaar is nee. Zal vast bestaan uit heel diepe lagen slib en modder.
De daadwerkelijke rivier is maar heel smal. Dat laat deze goed zien, zo rond het eind. Zie je sling-slangerig de rivier zoals die van nature loopt.quote:Op zondag 18 juni 2023 18:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ze hebben een behoorlijk aantal mobiele bruggen.
Dat en metalen platen.
Zou nog best eens kunnen werken.
Volgens dezelfde lui heeft Rusland ook nagenoeg onbeperkte middelen. Dus ja, Oekraine kan het toch niet winnen. Rusland is immers onoverwinnelijk en Poetin, die kan geen gezichtsverlies lijden he. Dus we hebben geen keuze!quote:Op zondag 18 juni 2023 19:32 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Kijk, dit is goed nieuws. Vooral voor al die lui die zeggen Rusland en Poetin niet te mogen MAAAAARRRRRR vinden dat Oekrane snel vrede moet sluiten omdat ze zo vreselijk bezorgd zijn over hun arme soldaten die de dood in worden gejaagd. NEE DUS! Hoe heerlijk moeten die het niet vinden dat onze westerse donaties helpen het leven van hun soldaten te redden. Geen zorgen meer over het welzijn der Oekraense soldaten. We zouden nog veel meer moeten leveren. zullen ze denken, opdat er nog veel meer in leven blijven.
Of niet soms?
De voorwaarden zullen voor China ongetwijfeld goed zijnquote:Op zondag 18 juni 2023 20:00 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dan moet Rusland voortaan alleen maar in China gaan kopen. Benieuwd of Xi ze goede voorwaarden geeft. Maar waarom zou hij dat eigenlijk doen? Het is niet dat Rusland veel keus heeft.
quote:
Ja, verkeerd gedacht. Maar nu zal Rusland nieuwe plekken moeten vinden. Maar dat valt op, Rusland is denk ik niet in staat om zo maar ergens een munitiedump bouwen zonder dat Oekrane het te weten komt.quote:Op zondag 18 juni 2023 20:50 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die Chechen dachten een lekker veilig baantje te hebben als bewaker van een ammo dump heel ver van het front.
De VS zal je bedoelen. De keyholes zullen dat gebied vaak scannen.quote:Op zondag 18 juni 2023 20:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, verkeerd gedacht. Maar nu zal Rusland nieuwe plekken moeten vinden. Maar dat valt op, Rusland is denk ik niet in staat om zo maar ergens een munitiedump bouwen zonder dat Oekrane het te weten komt.
Of gewoon omwonenden. In- en uitladen gaat ook opvallen.quote:Op zondag 18 juni 2023 21:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De VS zal je bedoelen. De keyholes zullen dat gebied vaak scannen.
Geen idee.quote:Op zondag 18 juni 2023 21:17 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_president_vladimir/
Waarom zijn Putin's wangen zo dik opeens? Dat ziet er niet goed uit. Of lijkt het maar zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |