abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209494513
Een agent die zich in 2020 racistisch uitliet tijdens een arrestatie – en daarvoor veroordeeld werd – krijgt nu een leidinggevende functie bij de vreemdelingenpolitie. Wat hij daar precies gaat doen, is niet duidelijk.

De politie van Rotterdam bevestigt de promotie van de agent na berichtgeving van het AD. De agent was op sinterklaasavond 2020 betrokken bij de arrestatie van een gezin in Dordrecht.

De aanhouding liep uit de hand en de agent schold een man uit met het n-woord toen een vechtpartij ontstond. Op basis van beelden die van die vechtpartij werden gemaakt, werd de agent veroordeeld. Hij kreeg een boete van 250 euro.

De advocaat van de beledigde arrestant, Justin Kötter, zegt tegen het AD dat 'dit toch niet valt te rijmen met wat er is gebeurd'. "Onze zaak wordt niet serieus genomen", zegt Kötter tegen de krant.

De politie-eenheid Rotterdam, waar de agent deel van uitmaakte, kwam vaker in het nieuws om racistische uitlatingen. Zo stuurden agenten elkaar racistische appjes. Daar werd later excuses voor gemaakt.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)vreemdelingenpolitie

Goed voorbeeld voor de maatschappij ^O^
wizkays
pi_209494522
Wat is het N-woord in Nederland? Hetzelfe als het Engels/Amerikaanse, of bedoelen ze het ouderwets Hollandse met dubbel k?

250 euro voor een enkele free pass, ik weet niet of dat het waard is.
-nee-
  Vis een optie? dinsdag 13 juni 2023 @ 00:29:44 #3
70532 loveli
N
pi_209494527
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 00:28 schreef Marsenal het volgende:
Wat is het N-woord in Nederland?
Stikstof.
crap in = crap out
pi_209494539
Nederlanders zijn elite racisten.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209494548
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 00:31 schreef superniger het volgende:
[ afbeelding ]
Als je iets doet, doe je het goed. Dat is die VOC-mentaliteit.
-nee-
pi_209494552
Iemand die veroordeeld is tot een boete om rasistische uitlatingen een leidinggevende functie geven bij de vreemdelingenpolitie?

Owwwkeee.
Nou ja tja, misschien heeft hij het licht gezien, is hij veranderd.
Maar ik begrijp heel prima dat het een paar vraagtekens oproept.

Al met al vind ik veroordeeld en een functie als politie agent wat lastig te rijmen. Strafblad en vele banen gaan niet zo goed samen. Maar bij de politie is het geen enkel probleem, kan je zelfs leidinggevende worden?
pi_209494574
Er werken sowieso alleen maar rotzakken bij de vreemdelingenpolitie toch? Welk mens met een geweten wil daar nu werken in deze tijdgeest?
J’ai faim.
pi_209494575
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 00:39 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Iemand die veroordeeld is tot een boete om rasistische uitlatingen een leidinggevende functie geven bij de vreemdelingenpolitie?

Owwwkeee.
Nou ja tja, misschien heeft hij het licht gezien, is hij veranderd.
Maar ik begrijp heel prima dat het een paar vraagtekens oproept.

Al met al vind ik veroordeeld en een functie als politie agent wat lastig te rijmen. Strafblad en vele banen gaan niet zo goed samen. Maar bij de politie is het geen enkel probleem, kan je zelfs leidinggevende worden?
Personeelstekort.
pi_209494587
Ik begrijp uit het artikel dat er nog een hoger beroep loopt van zowel de agent als van de zoon van het gezin die advocaat Justin Kötter vertegenwoordigd.

Ik heb het vermoeden dat deze advocaat ook het AD heeft ingeschakeld en dat het artikel gekleurd is door de visie van deze advocaat en dat hij probeert om via gewillige media deze agent het moeilijk te maken. Het is naar mijn mening geen sterk journalistiek stuk en er ontbreekt veel informatie.

Neemt natuurlijk niet weg dat het een ernstige fout en onprofessioneel is, ook in het heetst van de strijd, om een racistische uitlating te doen als agent. Dit is zeer schadelijk voor het vertrouwen van (gekleurde) burgers dat de politie onpartijdig en niet vooringenomen is.

Maar goed, mensen kunnen als persoon veranderen, kunnen van fouten leren en het is de vraag of je deze persoon voor deze fout blijvend moet veroordelen en geen nieuwe kansen moet gunnen. Een ieder zal daar zijn eigen mening over hebben
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_209494588
Nikker? Nigger? Neger? Neonazi?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2023 01:06:02 ]
pi_209494603
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 00:50 schreef rododendronneke het volgende:
Er werken sowieso alleen maar rotzakken bij de vreemdelingenpolitie toch? Welk mens met een geweten wil daar nu werken in deze tijdgeest?
quote:
Wat zijn de taken van de vreemdelingenpolitie?

De belangrijkste taak van de vreemdelingenpolitie is het opsporen van criminele vreemdelingen en vreemdelingen die overlast veroorzaken.

Er zijn verschillende manieren waarop vreemdelingen worden opgespoord. Er worden onder andere acties gehouden waarbij criminele zaken naar voren kunnen komen, zoals mensenhandel, mensensmokkel en identiteitsfraude. De vreemdelingenpolitie zoekt dit soort zaken verder uit en probeert erachter te komen wat de juiste gegevens van de vreemdeling zijn, zoals naam, adres en land waar hij of zij vandaan komt. Verder pakt de vreemdelingenpolitie illegale veelplegers aan. Dit zijn vreemdelingen die al vaker met de politie in aanraking zijn geweest en in het criminele circuit blijven hangen.
https://www.vraaghetdepol(...)delingenpolitie.html

Het lijkt mij dat zij nuttig werk doen. Zo pakken zij o.a. mensenhandel, mensensmokkel en andere vormen van uitbuiting en criminaliteit bij migranten aan.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_209494620
quote:
[ afbeelding ]
pi_209494622
Zeg dan gewoon het woord. Neger. Iedereen weet waar je het over hebt.

:')
Conscience do cost.
pi_209494628
Moet kunnen. Hij is veroordeeld, heeft een boete gehad, case closed.

Mensen met een verkeersovertreding kunnen ook gewoon nog vrachtwagenchauffeur worden dus wel een beetje een jankartikel.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 02:16:55 #15
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209494708
quote:
Wat is het N-woord in Nederland? Hetzelfe als het Engels/Amerikaanse, of bedoelen ze het ouderwets Hollandse met dubbel k?

Een veroordeling voor het gebruik van het woord neger lijkt me onwaarschijnlijk. Maar misschien loop ik achter.
are we infinite or am I alone
  dinsdag 13 juni 2023 @ 02:27:43 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_209494718
N-woord is dat neger? Staat er 250 euro boete voor als je een neger een neger noemt? :')
pi_209494729
Een aardige noem ik een afrikaan een vervelende of slechte noem ik een neger bij twijvel noem ik hem afrikaan
pi_209494730
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 02:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Een veroordeling voor het gebruik van het woord neger lijkt me onwaarschijnlijk. Maar misschien loop ik achter.
quote:
De bewuste 54-jarige agent was betrokken bij een heftige aanhouding op Sinterklaasavond 2020. Samen met twee vrouwelijke collega’s kwam hij af op een melding van geluidsoverlast van een blaffende hond in Dordrecht. Toen zij een beschonken buurtbewoner wilden aanhouden, bemoeide een gezin zich met de situatie. Er volgde een vechtpartij waarbij de agent tegen een van de vechtersbazen riep: ‘Loslaten, loslaten kutneger.’
https://www.destentor.nl/(...)genpolitie~a7ac9c57/

Het gaat dus niet simpelweg om het gebruik van het woord neger.
pi_209494787
Tweede kansen ben ik voor. Alleen moet dat nu net bij de vreemdelingenpolitie dan? Is dat niet wat onhandig? Maak die man chef van de wijkpolitie, recherche of wat dan ook.

Ik kan mij de frustratie goed voorstellen in dit geval.
zie email 27 oktober
pi_209494810
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 00:29 schreef loveli het volgende:

[..]
Stikstof.
Of hypotheekrenteaftrek.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_209494867
Ja laten we zo iemand levenslang beoordelen :')

Doorgeslagen idioterie.

Hij heeft zijn straf toch gehad? Move on ffs
pi_209495015
Omdat hij 3 jaar geleden iets heeft gezegd, waarvoor hij straf heeft gekregen ? :')
pi_209495028
quote:

Dat wil nog wel eens verschillen bij de NOS. Hij kan ook neger hebben gezegd.
pi_209495069
Nederlanders gebruiken scheldwoorden nu eenmaal erg vaak in hun vocabulaire.
Wil niet zeggen dat ze gelijk rascistisch zijn.
Als hij blank was, was het waarschijnlijk vuile achterlijke kankermongool geworden.

Gaat een beetje ver om iemand gelijk rascist te noemen, dat vind ik persoonlijk gevaarlijker dan gewoon een scheldpartij, niet dat dat goed is, maar vaak wel te begrijpen.
pi_209495123
N-woord, de glijdende schaal uit de VS :') en dan gelijk zo'n vent willen cancellen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 13 juni 2023 @ 07:19:46 #26
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_209495175
Als je iemand vermoord dan ben je met een paar jaar vrij en kan je weer verder met je leven, maar noem iemand tijdens een vechtpartij een keertje kutneger en het moet je de rest van je leven achtervolgen.

Bijzondere jongens die Nederlanders. :')
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_209495185
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 05:12 schreef Dusthor92 het volgende:
Ja laten we zo iemand levenslang beoordelen :')

Doorgeslagen idioterie.

Hij heeft zijn straf toch gehad? Move on ffs
1 misstap en je moet gecanceld worden. Dat is wat men het liefst ziet
  dinsdag 13 juni 2023 @ 07:26:27 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209495201
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 07:07 schreef bijdehand het volgende:
N-woord, de glijdende schaal uit de VS :') en dan gelijk zo'n vent willen cancellen.
Mensen verbieden een woord te zeggen op basis van hun huidskleur. De definitie van racisme.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 07:29:40 #29
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209495218
Oh ik dacht nigger met dat debiele n-woord gedoe, maar goed als iemand neger roept moet zijn leven verwoest worden schijnbaar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209495226
Neger heeft hier toch niet dezelfde connotatie als nigger? Ik dacht dat nikker dat was... beide wel n-woorden natuurlijk.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 07:39:52 #31
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_209495267
Anders stel je je even aan zeg. Krampachtig gedoe om het woord neger.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 13 juni 2023 @ 07:53:10 #32
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209495331
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 02:40 schreef rutger05 het volgende:

[..]
[..]
https://www.destentor.nl/(...)genpolitie~a7ac9c57/

Het gaat dus niet simpelweg om het gebruik van het woord neger.
Het k-woord dus :9
Het wás op dat moment toch ook gewoon een kutneger.
Wat een gejank.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209495409
Dat is toch die verdachte die een vrouwelijke agente probeerde te vermoorden? Nou dan roep je in de heat of the moment "kutneger", gut o gut, als het een vrouw was geweest had hij "kutwijf" geroepen, een Pool "kutpool". Er was een collega aan het vechten voor haar leven, en die verdachte was zwaar agressief. Maar het is weer de omgekeerde wereld als ik de slachtofferrol zie waar de verdachte en de advocaat zich in plaatst. We zouden ons meer druk moeten maken dat zo'n verdachte niet zomaar de straat meer op komt, want iemand willen verstikken vind ik persoonlijk een stukje erger dan "kutneger" roepen in een gevecht voor het leven van je collega. Neem aan dat de verdachte ook hoopt op een tweede kans in deze samenleving, dan mag deze agent dat ook krijgen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_209495410
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 01:37 schreef Timwonnacott het volgende:

Mensen met een verkeersovertreding kunnen ook gewoon nog vrachtwagenchauffeur worden dus wel een beetje een jankartikel.
Behalve dat ze bij de politie de schijn ophouden dat je van onbesproken gedrag moet zijn om er te kunnen werken. Schijnbaar zijn racistische uitingen en agressief gedrag in de ogen van de politie onbesproken gedrag.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_209495426
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 07:19 schreef MichaelScott het volgende:
Als je iemand vermoord dan ben je met een paar jaar vrij en kan je weer verder met je leven, maar noem iemand tijdens een vechtpartij een keertje kutneger en het moet je de rest van je leven achtervolgen.

Het hoeft hem niet de rest van z'n leven te achtervolgen hoor, hij kan gerust aan de slag bij de afvalverwerking zonder dat er een haan naar zal kraaien.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
  dinsdag 13 juni 2023 @ 08:03:33 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209495435
Prima, het is ook niet of hij iemand kapot gemept heeft ofzo. En als hij verbetering heeft laten zien mag hij die tweede kans.
pi_209495443
goede zaak, kent zijn pappenheimers. Hopen dat hij efficient omgaat en vooraal veel illegale N terug stuurt en snel
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 08:08:02 #38
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209495461
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 02:39 schreef realnice11 het volgende:
Een aardige noem ik een afrikaan een vervelende of slechte noem ik een neger bij twijvel noem ik hem afrikaan
Misschien kun je hem ook gewoon bij zijn naam noemen. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209495511
Iemand levenslang geven omdat hij in the heat of the moment neger of nigger roept is iets voor bananenrepublieken als Amerika. Boete gehad, move on.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 08:19:45 #40
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209495525
Tip voor agenten; noem de persoon gewoon lieverd of schat. Vinden de stoere bikkels ook niet leuk, maar ze gaan er geen rechtszaak om winnen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209495558
quote:

Lul niet slap man. Kenneth 'kankerneger' Perez verdient al een decennium gratis geld als 'voetbalanalyticus' ( :') ), en het enige wat ie hoeft te doen is slappe teksten ijlen. Kom uit je grot, het is echt niet zo erg als jouw echokamer jou doet geloven, getuige ook dit topic.
pi_209495573
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:19 schreef thedeedster het volgende:
Tip voor agenten; noem de persoon gewoon lieverd of schat. Vinden de stoere bikkels ook niet leuk, maar ze gaan er geen rechtszaak om winnen.
Oh ja wel hoor. Seksueel overschrijdend gedrag.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 08:33:33 #43
182233 thedeedster
pi_209495581
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:32 schreef PS. het volgende:

[..]
Oh ja wel hoor. Seksueel overschrijdend gedrag.
:D
Scherp.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209495625
quote:
Volgende keer een vinger in de anus, dan zijn ze direct stil en laten ze los
pi_209495633
Is de Vreemdelingenpolitie zoiets als het Franse Vreemdelingenlegioen?
  dinsdag 13 juni 2023 @ 08:46:37 #46
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_209495665
quote:

Nigger, nikker, neger. Het kan van alles zijn
Laffe huichelaar
pi_209495688
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Nigger, nikker, neger. Het kan van alles zijn
Waarom vind je het zo leuk om die woorden te gebruiken?
J’ai faim.
pi_209495722
Een completer beeld van wat er indertijd is gebeurd (bron):

quote:
(...) drie agenten (...) waren afgekomen op een overlastmelding van een blaffende hond. Voor de bewuste flat bemoeide een dronken kennis van de vader en zoon zich met het werk van de politie. Toen die werd weggestuurd, noemde hij de 53-jarige agent ‘paardenlul’. Die liet dat niet over zijn kant gaan, ging achter hem aan en wilde hem arresteren.

Daarop bemoeiden de vader en zoon zich met aanhouding. Beiden raakten in gevecht en worsteling met de agenten. Volgens de rechtbank Rotterdam gebruikten de dienders daarbij ‘disproportioneel geweld’ en volgde de gewraakte racistische uitlating. Die werden echter niet gemeld in de verslagen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209495791
That's my fok!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_209495835
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 06:44 schreef klipper het volgende:
Nederlanders gebruiken scheldwoorden nu eenmaal erg vaak in hun vocabulaire.
Wil niet zeggen dat ze gelijk rascistisch zijn.
Als hij blank was, was het waarschijnlijk vuile achterlijke kankermongool geworden.
de man is een kankermongool tenzij hij een kleurtje heeft want dan moet iets gescholden worden over de etniciteit? Dat is gewoon racistisch hoor, anders is die behoefte om het onderscheid te maken er niet eens
pi_209495844
Kijk, en dit is dus waarom het vermijden/afkorten van woorden onwenselijk is: het vertroebelt de verslaggeving. Het artikel suggereert door te spreken over "het n-woord" namelijk alsof de agent veroordeeld is voor het gebruiken van het woord neger zonder verdere toevoeging, maar dat is dus helemaal niet zo.

Tevens is het onduidelijk welk n-woord er bedoelt wordt: hier bedoelt men neger, maar wat als er iemand nikker gebruikt? Zijn er dan toch twee n-woorden, ook al impliceert "het" n-woord dat het er slechts een is? Hoe maak je dat onderscheid dan?

Had dit (ook) lekker in Amerika gelaten...
pi_209495900
quote:

Ja stop idd met die gekut en noem gewoon het woord. Ik lees nu elke keer "Nee".
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209495941
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 07:07 schreef bijdehand het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)n-krijgen-geen-straf

Ik heb liever geen agenten in dienst die zomaar beginnen met geweld en racistische termen eruitgooien. En vervolgens gaan knoeien in het proces verbaal.. Nee, dit klopt niet.

De rechtbank had in het vonnis weinig goeds over voor het optreden van politie en het strafrechtelijk onderzoek naar de zaak. "Door het handelen van de politie en het OM is op grove wijze het recht van de verdachte op een eerlijke behandeling van zijn zaak in het gedrang gekomen. Achtereenvolgens door het toepassen van buitenproportioneel geweld, het doen van racistische uitlatingen en pas na herhaaldelijk aandringen van de verdediging werd er nader onderzoek gedaan naar de uitlatingen die op de camerabeelden zijn te horen. Hier worden meerdere normen geschonden. Het geweld en het proberen te verhullen van de werkelijkheid raken de kern van het strafproces."
  dinsdag 13 juni 2023 @ 09:30:20 #54
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209495974
Je roept een keer 'neger' als je met een zwarte in gevecht bent geraakt en krijgt daarvoor een boete, prima. Moet dat dan daadwerkelijk verder je hele carričre beīnvloeden?

Is dit de USA ofzo? :')
  dinsdag 13 juni 2023 @ 09:31:40 #55
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_209495990
quote:
[ afbeelding ]
Damn, van deze flapdrol hoor je ook niks meer, wat is er van hem terrechtgekomen?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_209496069
De lat ligt dan ook erg laag bij de politie. Ik bedoel - dit is in uitoefening van zijn functie gebeurd. Dan horen er gevolgen aan verbonden te worden, los van de boete. Althans, als je jezelf als werkgever geloofwaardig wenst te houden (zeker in deze functie).

Het kan zeker zijn dat hij spijt heeft, dus je hoeft 'm ook niet te ontslaan ofzo. Maar promotie geeft een wat gek signaal af. Kwaadwillende burgers kunnen dit voorbeeld nu gebruiken om hun wangedrag goed te praten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_209496073
Lekker selectieve en tendentieuze berichtgeving weer van rtl. Het gaat niet alleen om het uitschelden voor "kutneger". Zie het originele bericht uit de nrc https://www.nrc.nl/nieuws(...)-om-racisme-a4025626 (betaalmuur)

quote:
De mannelijke agent slaat de 45-jarige man en zijn echtgenote meerdere keren met de vuist in het gezicht bij het boeien. Hij houdt de vader anderhalve minuut in bedwang door zijn benen om de nek van de verdachte te klemmen.
quote:
Op de opnames die de politie aan de verdachten heeft verstrekt is het geluid af en toe weggevallen. „De politie riep nog: ‘Grijp die vieze negers’, maar dat is niet meer te horen”, zegt het vrouwelijke gezinshoofd. „Ik riep ook nog: ‘Ik krijg geen adem’ en toen zei de mannelijke agent: ‘Dat boeit me geen ene fuck.’” Haar zoon krijgt volgens zijn moeder in het politiebusje te horen: „Je bent al van stront. Waarom ruik je dan ook nog naar stront?”
pi_209496117
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 09:41 schreef Farenji het volgende:
Lekker selectieve en tendentieuze berichtgeving weer van rtl. Het gaat niet alleen om het uitschelden voor "kutneger". Zie het originele bericht uit de nrc https://www.nrc.nl/nieuws(...)-om-racisme-a4025626 (betaalmuur)
[..]
[..]

Wtf :')

Wat een debiel. Ben erg anti woke, maar dit is gewoon absurd.

"Moet dat je hele leven achtervolgen?" In dit geval wel ja.
pi_209496182
quote:
[..]
[..]

En shocking: als agent al deze feiten verhullen en uit het proces-verbaal houden. Zo’n man zou geen leidinggevende functie moeten kunnen krijgen bij de vreemdelingenpolitie. Nergens niet.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 10:27:47 #60
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209496435
Een merkwaardige situatie. Helemaal als er dus sprake is van wat het artikel uit de NRC meldt, dan ben je toch wel uitgespeeld bij de politie zou je zeggen. Zulke uitspraken kunnen gewoon echt niet.

Verder is het wel bijzonder om te zien hoe het hele Amerikaanse gedachtegoed hier wordt geīmporteerd. Het n-woord? Haha. Het woord 'neger' is niet hetzelfde als het Engelse 'nigger'. Helemaal niet als je dan ook nog het raciale verleden van de VS in ogenschouw neemt.

Kleine voorspelling: binnen tien vijftien jaar ga je in Nederland op sommige plekken registraties gaat krijgen van 'ras' dan wel etniciteit zoals in de VS, dit uiteraard allemaal onder de noemer van 'diversiteit' en 'het bestrijden van racisme'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209496635
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
Een merkwaardige situatie. Helemaal als er dus sprake is van wat het artikel uit de NRC meldt, dan ben je toch wel uitgespeeld bij de politie zou je zeggen. Zulke uitspraken kunnen gewoon echt niet.

Verder is het wel bijzonder om te zien hoe het hele Amerikaanse gedachtegoed hier wordt geīmporteerd. Het n-woord? Haha. Het woord 'neger' is niet hetzelfde als het Engelse 'nigger'. Helemaal niet als je dan ook nog het raciale verleden van de VS in ogenschouw neemt.

Kleine voorspelling: binnen tien vijftien jaar ga je in Nederland op sommige plekken registraties gaat krijgen van 'ras' dan wel etniciteit zoals in de VS, dit uiteraard allemaal onder de noemer van 'diversiteit' en 'het bestrijden van racisme'.
Hoe is neger niet hetzelfde als nigger?
pi_209496656
quote:

Het gaat in dit geval om iemand die een voorbeeldfunctie heeft, die moet zich kunnen beheersen.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 10:54:22 #63
307622 Perox
(niet de echte)
pi_209496658
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 02:39 schreef realnice11 het volgende:
Een aardige noem ik een meneer een vervelende of slechte noem ik een meneer bij twijfel noem ik hem reiziger.
FTFY :+
pi_209496857
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 09:27 schreef Icegiant het volgende:

[..]

Ik heb liever geen agenten in dienst die zomaar beginnen met geweld en racistische termen eruitgooien. En vervolgens gaan knoeien in het proces verbaal.. Nee, dit klopt niet.

De rechtbank had in het vonnis weinig goeds over voor het optreden van politie en het strafrechtelijk onderzoek naar de zaak. "Door het handelen van de politie en het OM is op grove wijze het recht van de verdachte op een eerlijke behandeling van zijn zaak in het gedrang gekomen. Achtereenvolgens door het toepassen van buitenproportioneel geweld, het doen van racistische uitlatingen en pas na herhaaldelijk aandringen van de verdediging werd er nader onderzoek gedaan naar de uitlatingen die op de camerabeelden zijn te horen. Hier worden meerdere normen geschonden. Het geweld en het proberen te verhullen van de werkelijkheid raken de kern van het strafproces."
Het ligt misschien aan mij, maar sinds wanneer is 'neger' racistisch? Op Vandale.nl lees ik dat het door steeds meer mensen als beledigend wordt ervaren. En dat was mij ook wel bekend (al snap ik er niets van, het komt van negro, wat zwart betekent en tegenwoordig is Zwart weer de voorkeursterm (zal over 5 jaar wel weer anders zijn), maar dat terzijde).

Ik vind ook dat het wel heel raar is om agenten aan te vallen en dan na afloop te gaan zeiken dat de agent iets beledigends heeft gezegd.

Wat dat betreft snap ik ook niet de nadruk op wat er is gezegd. Dat het PV kennelijk weer eens bol stond van onjuistheden lijkt mij wel veel erger, zeker aangezien leugen + ambtseed = feit. Dat is een ernstig plichtsverzuim.
pi_209496885
Ik vind het trouwens een domme verspreking maar het woordje neger is natuurlijk niet ernstig genoeg om dan maar de rest van je leven niet meer te mogen werken.
Conscience do cost.
pi_209496887
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 09:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
de man is een kankermongool tenzij hij een kleurtje heeft want dan moet iets gescholden worden over de etniciteit? Dat is gewoon racistisch hoor, anders is die behoefte om het onderscheid te maken er niet eens
Dus kutwijf is seksistisch?

Het lijkt mij beter op de grens van racistisch niet zover op te rekken dat alles eronder valt. Voordat je het weet wordt een figuur uit een kinderfeest die blijkens een rapport wat door Asscher is weggemoffeld totaal niet racistisch is (aldus Henk Westbroek afgelopen week bij Marcel en Gijs) nog algemeen gezien als zeer racistisch...

O, wacht even...
pi_209496918
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 09:46 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Wtf :')

Wat een debiel. Ben erg anti woke, maar dit is gewoon absurd.

"Moet dat je hele leven achtervolgen?" In dit geval wel ja.
Dit is inderdaad wel zwaarder dan wat ik elders las. Maar daar teken ik bij aan dat het allemaal gaat om verklaringen van de echtgenote die verder nergens uit blijken. En mensen die politieagenten aanvallen zijn ook niet altijd 100% betrouwbaar.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 11:24:14 #68
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209496935
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 10:52 schreef FL_Freak het volgende:

[..]
'Nigger' is in het Nederlands 'nikker' een woord dat hier nooit veel populariteit had voor zover ik weet, maar net zoals in de Angelsaksische wereld een pejoratief was voor mensen met een donkere huidskleur. 'Neger' wordt in het Engels vertaald naar 'negro' en duidt op een persoon van het 'negroīde' ras (als je überhaupt in het concept van ras wil geloven).

Ik vind dat niemand dit soort woorden moet gebruiken, ik geloof immers niet in het idee van 'rassen', maar om te stellen dat 'neger' en 'nigger' hetzelfde is en we dus het idee van een 'n-woord' moeten overnemen uit de VS, is gewoon feitelijk onjuist.

Het is net zoals 'blank' vervangen door 'wit' eigenlijk niets meer dan een poging om het raciale denken dat er in de VS al eeuwen heerst hier te importeren, en dat moet je echt niet willen, dat polariseert een samenleving echt helemaal kapot.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209496963
quote:

[..]
Het equivalent daarvan is 'nikker'. Dat is dan ook al ruim 50 jaar geen woord wat een zinnig mens zou bezigen.
pi_209497042
quote:
8s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:19 schreef ems. het volgende:
Ik vind het trouwens een domme verspreking maar het woordje neger is natuurlijk niet ernstig genoeg om dan maar de rest van je leven niet meer te mogen werken.
Of het echt een verspreking was is natuurlijk nogal twijfelachtig. Misschien als die agent had geweten dat het allemaal gefilmd werd had ie zich wat anders opgesteld. Maar dat wist ie niet dus krijgen we de echte agent te zien, zoals ie zich waarschijnlijk vaker gedraagt als ie zich onbespied waant.

Ook gaat het niet alleen om die "verspreking" maar gaat het om excessief geweld. Mensen herhaaldelijk keihard met een vuist in het gezicht stompen en ze verstikken met je benen, vind je dat wel acceptabel?
pi_209497134
quote:

[..]
In het Nederlands heeft neger vooral de betekenis van iemand met een Afrikaans uiterlijk van beneden de Sahara (voor donkere Noordafrikanen werd moor gebruikt). Dit ter onderscheid van andere groepen mensen met een zwarte huidskleur.

De juiste Engelse vertaling is negro. Beiden woorden (neger en negro) zijn in de basis niet als belediging bedoeld maar zijn inmiddels niet meer acceptabel vanwege de koloniale context, net zoals indiaan en eskimo.

Nigger is wel beledigend en heeft dezelfde lading als andere scheldwoorden voor zwarte mensen zoals nikker en kaffer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Havermout2 op 13-06-2023 12:25:40 ]
pi_209497145
quote:
Oh no, zelfs het gedachtengoed dat alle cops pigs zijn is overgevlogen en overgenomen.

Awesome! :') Sommige mensen moeten gewoon echt naar Amerika want zij hebben de Amerikaanse toestanden tot hun persoonlijkheid gemaakt als NLer en dat sijpelt in alles door.
Go hard or go home
pi_209497163
quote:
[..]
[..]

Dit is wel gekkenhuis.
Zo'n eentje zou niet eens meer aan de bak moeten kunnen komen.
Go hard or go home
pi_209497199
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Blaffende honden, dronkenschap, zich ermee bemoeien...
Klinkt als een tokkiefamilie die het bloed onder de nagels van hun omgeving vandaan haalt.
pi_209497209
quote:
[..]
[..]

Maar dit is er natuurlijk wel flink over...
pi_209497253
Oef, nu de verdere info gezien.
Dat deze man deze promotie en plaats krijgt is echt niet ok.

Gewelddadig, racistisch en ook nog eens fraude plegen (bewijsmateriaal aanpassen en achterhouden).

En dat mag niet alleen gewoon bij de politie blijven werken, maar krijgt ook nog promotie...

En nee, ik reken juist niet op amerikaanse toestanden hier. Ik verwacht hier van politie dat ze aangepakt worden bij misstanden ipv weg kunnen lopen met 250¤ boete en daarna een promotie.

We hebben het hier over mensen die een geweldsmonopolie hebben. Die moeten functioneren in stressvolle situaties.
Dit gaat niet over een enkel woordje in een ellendige situatie. Dit gaat over escalerend reageren wat niet bij de functie past, overmatig geweld en het bewijs materiaal proberen weg te moffelen.

Wat bewezen geacht is voor de rechtbank.
Ipv ontslag krijgt zo iemand promotie. Wtf!
pi_209497304
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:46 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
In het Nederlands heeft neger wordt vooral de betekenis van iemand met een Afrikaans uiterlijk van beneden de Sahara (voor donkere Noordafrikanen werd moor gebruikt). Dit ter onderscheid van andere groepen mensen met een zwarte huidskleur.

De juiste Engelse vertaling is negro. Beiden woorden (neger en negro) zijn in de basis niet als belediging bedoeld maar zijn inmiddels niet meer acceptabel vanwege de koloniale context, net zoals indiaan en eskimo.

Nigger is wel beledigend en heeft dezelfde lading als andere scheldwoorden voor zwarte mensen zoals nikker en kaffer.
Het Engels erbij moeten halen om uit te leggen wat in het Nederlands beledigend zou zijn is net zoiets als claimen dat geslacht en gender iets compleets verschillend zijn door gender uit te leggen met geslacht. Dit is echt een bewust gecreeerde Orwelliaanse spraakverwarring.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het ligt misschien aan mij, maar sinds wanneer is 'neger' racistisch? Op Vandale.nl lees ik dat het door steeds meer mensen als beledigend wordt ervaren. En dat was mij ook wel bekend (al snap ik er niets van, het komt van negro, wat zwart betekent en tegenwoordig is Zwart weer de voorkeursterm (zal over 5 jaar wel weer anders zijn), maar dat terzijde).

Ik vind ook dat het wel heel raar is om agenten aan te vallen en dan na afloop te gaan zeiken dat de agent iets beledigends heeft gezegd.

Wat dat betreft snap ik ook niet de nadruk op wat er is gezegd. Dat het PV kennelijk weer eens bol stond van onjuistheden lijkt mij wel veel erger, zeker aangezien leugen + ambtseed = feit. Dat is een ernstig plichtsverzuim.
Niet alleen plichtsverzuim, het is het misdrijf van meineed.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209497457
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
gender uit te leggen met geslach
Die bewuste spraakverwarring zou nooit kunnen gebeuren bij mensen met enige algemene kennis over onze geschiedenis en taal.
pi_209497475
Ik denk dat ze gewoon bijna geen mensen meer kunnen vinden die bij de politie willen:

https://www.hartvannederl(...)-om-personeelstekort

De politie neemt een bijzondere maatregel om nieuwe rekruten aan te trekken in de huidige krappe arbeidsmarkt. Vanaf volgend jaar gaat de politie het rijbewijs van agenten in opleiding vergoeden. Deze aankondiging is bedoeld om jonge mensen te stimuleren om te solliciteren voor een baan als politieagent.

De regeling is specifiek van toepassing op studenten die in 2024 beginnen met de agentenopleiding. De politie zal de kosten van een erkende rijschool vergoeden, tot een bedrag van maximaal 2750 euro. Daarnaast krijgen de studenten een aanvullende opleiding van de Politieacademie, zodat ze ook in een politieauto mogen rijden

Meer belangstelling voor opleiding
"Een rijbewijs is één van de eisen om te kunnen starten aan de politieopleiding. Voor jonge mensen die als politieagent willen werken, is het rijbewijs een grote kostenpost die hen ervan kan weerhouden om bij de politie te solliciteren. Met deze maatregel wordt de belangstelling om bij de politie te komen werken naar verwachting vergroot", zegt de politie.

In eerste instantie zal de regeling voor één jaar gelden. Gedurende het komende jaar zal de politie evalueren of de maatregel effectief is gebleken. Indien succesvol, bestaat de mogelijkheid dat de regeling wordt verlengd.
pi_209497480
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:36 schreef Farenji het volgende:

[..]
Of het echt een verspreking was is natuurlijk nogal twijfelachtig. Misschien als die agent had geweten dat het allemaal gefilmd werd had ie zich wat anders opgesteld. Maar dat wist ie niet dus krijgen we de echte agent te zien, zoals ie zich waarschijnlijk vaker gedraagt als ie zich onbespied waant.
Misschien.
quote:
Ook gaat het niet alleen om die "verspreking" maar gaat het om excessief geweld. Mensen herhaaldelijk keihard met een vuist in het gezicht stompen en ze verstikken met je benen, vind je dat wel acceptabel?
Vanzelfsprekend niet. Het gaat me puur om het woordje neger.
Conscience do cost.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 12:47:36 #81
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_209497567
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:49 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Waarom vind je het zo leuk om die woorden te gebruiken?
Hoe kom je erbij dat ik dat leuk vind? Ik geef enkel aan dat het meer algemeen bekende woord neger tegenwoordig ook onder het n-woord kan vallen.

De ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op, we zullen elkaar toch uit moeten leggen welke woorden allemaal op de verboden woordenlijst staan.
Laffe huichelaar
  dinsdag 13 juni 2023 @ 12:56:48 #82
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_209497663
Het is wel handig om dat onderscheid te maken. Dat heeft niks te maken met of ik het leuk vind om die woorden te gebruiken, maar het verschilt nogal of de agent in kwestie een racistisch scheldwoord (nigger, nikker) heeft gebruikt of het politiek incorrecte 'neger'

Allebei fout maar het een wel wat erger dan het ander. Als hij iemand het n-woord heeft genoemd en dat blijkt kankernikker te zijn, vind ik het gek dat je zo iemand een paar jaar later promoveert, sterker nog, dat zou reden voor ontslag zijn. Bij 'neger' is dat weer anders. Er zijn zelfs zat mensen die niet weten dat die term tegenwoordig beladen is.

Daarom vind ik het ook heel slecht om met verboden woorden te werken. Je schrijft een nieuwsartikel, je dient mensen te informeren. Waarom zou je dat het veel vagere 'n-woord' gebruiken.
Laffe huichelaar
pi_209497711
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat ik dat leuk vind? Ik geef enkel aan dat het meer algemeen bekende woord neger tegenwoordig ook onder het n-woord kan vallen.

De ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op, we zullen elkaar toch uit moeten leggen welke woorden allemaal op de verboden woordenlijst staan.
Je trekt het hier beetje in het belachelijke met je "verboden woordenlijst" maar je begrijpt hopelijk wel dat het hier om gedrag van politie in functie gaat.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 13:08:10 #84
117098 Hathor
Effe niet
pi_209497763
quote:
Dan is het ongewenste seksuele intimidatie.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209497845
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:56 schreef timmmmm het volgende:
Het is wel handig om dat onderscheid te maken. Dat heeft niks te maken met of ik het leuk vind om die woorden te gebruiken, maar het verschilt nogal of de agent in kwestie een racistisch scheldwoord (nigger, nikker) heeft gebruikt of het politiek incorrecte 'neger'

Allebei fout maar het een wel wat erger dan het ander. Als hij iemand het n-woord heeft genoemd en dat blijkt kankernikker te zijn, vind ik het gek dat je zo iemand een paar jaar later promoveert, sterker nog, dat zou reden voor ontslag zijn. Bij 'neger' is dat weer anders. Er zijn zelfs zat mensen die niet weten dat die term tegenwoordig beladen is.

Daarom vind ik het ook heel slecht om met verboden woorden te werken. Je schrijft een nieuwsartikel, je dient mensen te informeren. Waarom zou je dat het veel vagere 'n-woord' gebruiken.
Ja?

Je vindt het prima als een agent schijtneger roept terwijl hij iemand in een nek klem heeft?

Andere scheldwoorden zijn ook prima? De escaleren is geen deel van hun functie?
En als er toch een kracht term uitschiet is het normaal om iets anders te bezigen dan gvd luister gewoon klootzak/trut?

We hebben het hier over politie he? Niet over een dronken kroeg gevecht.

Daarbij gaat het in deze wel over iets meer dan een enkel scheldwoord in het heetst van de strijd. Overmatig geweld, erg op 'ras' en pogen bewijs weg te moffelen.
pi_209497862
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:03 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

Gewelddadig, racistisch en ook nog eens fraude plegen (bewijsmateriaal aanpassen en achterhouden).

En dat mag niet alleen gewoon bij de politie blijven werken, maar krijgt ook nog promotie...

En nee, ik reken juist niet op amerikaanse toestanden hier. Ik verwacht hier van politie dat ze aangepakt worden bij misstanden ipv weg kunnen lopen met 250¤ boete en daarna een promotie.

We hebben het hier over mensen die een geweldsmonopolie hebben. Die moeten functioneren in stressvolle situaties.
Dit gaat niet over een enkel woordje in een ellendige situatie. Dit gaat over escalerend reageren wat niet bij de functie past, overmatig geweld en het bewijs materiaal proberen weg te moffelen.

Zo werkt dat hier in Nederland ja, totaal niet serieus te nemen. En op sites als FOK! en Dumpert verdient de agent in kwestie een lintje en moeten we ons niet zo druk maken.
#freeWillemM
pi_209497953
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:14 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ja?

Je vindt het prima als een agent schijtneger roept terwijl hij iemand in een nek klem heeft?

En als er toch een kracht term uitschiet is het normaal om iets anders te bezigen dan gvd luister gewoon klootzak/trut?

Daarbij gaat het in deze wel over iets meer dan een enkel scheldwoord in het heetst van de strijd. Overmatig geweld, erg op 'ras' en pogen bewijs weg te moffelen.
Volledig en alleen gebaseerd op de verklaring van een criminele familie die vol in de slachtofferrol zit momenteel. Denk het "ras" stukje eens weg, zouden mensen dan alsnog blind een criminele familie geloven? Omdat de racisme kaart getrokken is worden de uitspraken van die criminele familie automatisch voor waar genomen, je ziet het vaker. daar hebben we een woordje voor...

Feit is dat een stelletje criminelen een agente hebben proberen te wurgen en collega's in hun emotie te hulp zijn geschoten terwijl ze zelf met geweld werden geconfronteerd, het lijkt wel alsof agenten toch mensen zijn, het is nog altijd begonnen met het geweld vanuit de daders. Die gasten moeten blij zijn dat het bij wat scheldwoorden is gebleven want ik had als agent meteen geschoten.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_209497985
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:24 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Volledig en alleen gebaseerd op de verklaring van een criminele familie die vol in de slachtofferrol zit momenteel. Denk het "ras" stukje eens weg, zouden mensen dan alsnog blind een criminele familie geloven? Omdat de racisme kaart getrokken is worden de uitspraken van die criminele familie automatisch voor waar genomen, je ziet het vaker. daar hebben we een woordje voor...

Feit is dat een stelletje criminelen een agente hebben proberen te wurgen en collega's in hun emotie te hulp zijn geschoten terwijl ze zelf met geweld werden geconfronteerd, het lijkt wel alsof agenten toch mensen zijn, het is nog altijd begonnen met het geweld vanuit de daders. Die gasten moeten blij zijn dat het bij wat scheldwoorden is gebleven want ik had als agent meteen geschoten.
Nee, volledig gebaseerd op de camerabeelden van de buurman.

Correctie: beveiligingscamera van de flat.
pi_209498133
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:29 schreef Icegiant het volgende:

[..]
Nee, volledig gebaseerd op de camerabeelden van de buurman.

Correctie: beveiligingscamera van de flat.
Nee, ik heb de reacties hier gelezen, er wordt weer veel erbij verzonnen:

quote:
De rechtbank in Rotterdam oordeelde dat de politie op sinterklaasavond 2020 met het geweld begon en dat de agenten na afloop een racistische term, het n-woord, buiten het verslag wilden houden. Eén van de agenten schold het tweetal uit met die term. Vanwege de belediging, het politiegeweld en het gemankeerde verslag verklaart de rechtbank het Openbaar Ministerie niet-ontvankelijk. Dat betekent dat er geen straf wordt opgelegd.

Eerder eiste het Openbaar Ministerie vier maanden cel tegen de vader en een werkstraf tegen de zoon. Tijdens de rechtszaak was op videobeelden te zien hoe een kluwen vechtende mensen op de avond van 5 december 2020 over een grasperkje in de Dordtse Beekmanstraat rolt. Vanuit de kant van vader en zoon wordt bijvoorbeeld een vliegende karatetrap uitgedeeld naar een agent.

Het incident begint als een vriend van de vader over een laag hekje valt. Volgens de rechtbank gebeurt dat na een onnodige duw van een politieagent en gaat deze over de schreef. Ook is te horen hoe er op racistische wijze wordt gescholden. "Zonder deze videobeelden, hadden we dit nooit geweten. De rechtbank kan niet aan de conclusie ontkomen dat dit doelbewust niet is opgeschreven", zei de rechter daarover. De beelden werden opgenomen door een camera die hing in de portiek van een appartementencomplex bij het grasveldje.
Even verder kijken: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-onderzoek-rotterdam

quote:
Op beelden met geluid die door een vaste camera bij een woning in Dordrecht van de vechtpartij zijn gemaakt, zou te horen zijn dat een agent de 45-jarige man onder meer uitscheldt voor "kutneger". Volgens de vrouw zou een agent daarnaast eenmaal in het politiebusje tegen de zoon hebben gezegd: "Je bent al van stront. Waarom ruik je dan ook nog naar stront?"
Oftewel, het woord "kutneger" was vastgelegd, dat staat op beelden inclusief de geweldsexplosie, de rest is en wordt nu erbij verteld door de vrouw/criminele familie, en als feit aangeduid door de mensen die "kutneger" erger vinden dan een dader die een agente probeerde te wurgen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juni 2023 @ 13:50:41 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209498139
Naar mijn weten is het woord alleen in Amerika taboe. Kap met die kutcultuur importeren :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209498182
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:50 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

[..]
[..]
Oftewel, het woord "kutneger" was vastgelegd, dat staat op beelden inclusief de geweldsexplosie, de rest is en wordt nu erbij verteld door de vrouw/criminele familie, en als feit aangeduid door de mensen die "kutneger" erger vinden dan een dader die een agente probeerde te wurgen.
Het is feitelijk te constateren dat het geweld niet in het verslag is gemeld. De rechter heeft daar klaarblijkelijk over gezegd dat het gezien de hectiek begrijpelijk is dat de racistische uitspraak niet is opgenomen, maar dat dat niet opgaat voor het gebruikte geweld.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209498224
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:50 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

[..]
[..]
Zonder die camerabeelden zou een rechter blind vertrouwen op het rapport van de agent. Het is behoorlijk kwalijk dat agenten selectief omgaan met de informatie die zij noteren of soms zelfs gewoon bij elkaar liegen. Nu is dat meer regel dan uitzondering, maar als het dan een keer te bewijzen valt en die agent nog eens een promotie krijgt tot leidinggevende, dan weet je zeker dat het bij de politie gewoon gerechtvaardigd wordt. Een boevenorganisatie met een leuk uniformpje aan, niets meer niets minder.
#freeWillemM
pi_209498238
Aha. Allemaal een misverstand.
Ik kan straks op het station de gekleurde mensen gewoon aanspreken met neger. Ben nog even aan het nadenken hoe ik dit volgende week op London Heathrow en daarna Boston airport moet doen.
pi_209498273
Oh noes, iemand misdraagt zich een keertje, leg em levenslang op.
pi_209498291
-dit kan echt niet hoor-

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2023 15:48:28 ]
pi_209498427
quote:

:D Je vindt het echt leuk om die woorden te gebruiken.
J’ai faim.
pi_209498613
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:46 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
In het Nederlands heeft neger vooral de betekenis van iemand met een Afrikaans uiterlijk van beneden de Sahara (voor donkere Noordafrikanen werd moor gebruikt). Dit ter onderscheid van andere groepen mensen met een zwarte huidskleur.

Je kunt niet altijd van een woord aangeven of het beledigend is, dat hangt vaak af van de context. Het woord homo kun je bijvoorbeeld heel goed gebruiken op een manier die niet beledigend is. Toch kun je een boete krijgen voor het beledigen van een ambtenaar in functie, als je een agent uitmaakt voor homo.
pi_209498659
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:03 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

Ik ben wel benieuwd wat voor maatregelen de politie destijds zelf heeft genomen. De rechter heeft een boete opgelegd, maar de politie kan ook intern nog sancties opleggen. Het kan bijv dat iemand juist wordt gedegradeerd in functie.

We zijn inmiddels een paar jaar verder, dus het kan goed zijn dat eventuele sancties zijn uitgewerkt en hij nu toch z'n carričre voort kan zetten. Formeel gezien is daar weinig mis mee, qua beeldvorming is het echter niet handig. Ten eerste omdat de zaak juridisch gezien kennelijk nog niet definitief is afgerond. Ten tweede omdat het nu juist de vreemdelingenpolitie is. Elke andere promotie had waarschijnlijk minder stof doen opwaaien.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 15:06:11 #99
117098 Hathor
Effe niet
pi_209498789
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 14:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je kunt niet altijd van een woord aangeven of het beledigend is, dat hangt vaak af van de context. Het woord homo kun je bijvoorbeeld heel goed gebruiken op een manier die niet beledigend is. Toch kun je een boete krijgen voor het beledigen van een ambtenaar in functie, als je een agent uitmaakt voor homo.
Je kan al een boete krijgen als je een ambtenaar in functie uitmaakt voor pannenkoek, en dat is niet eens een scheldwoord. :')
pi_209498870
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 15:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
Je kan al een boete krijgen als je een ambtenaar in functie uitmaakt voor pannenkoek, en dat is niet eens een scheldwoord. :')
Daarom altijd in 2de kwadraat schelden..
"Ik heb gehoord dat jij een pannenkoek bent"..
pi_209499056
oO<

twitter
  dinsdag 13 juni 2023 @ 15:52:17 #102
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209499228
Als rtlnieuws gewoon had geschreven wat ie gezegd had (kutneger), ipv het te omschrijven als "de agent schold een man uit met het n-woord", dan wisten de lezers tenminste waarover het ging.
are we infinite or am I alone
pi_209499232
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 14:43 schreef Sodemieters het volgende:

Toch kun je een boete krijgen voor het beledigen van een ambtenaar in functie, als je een agent uitmaakt voor homo.
Ergens ook wel raar.

Bonusvraag: als je kan aantonen dat hij homoseksueel is, zou je dan ook nog kunnen worden veroordeeld? ;)
pi_209499258
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 15:52 schreef crystal_meth het volgende:
Als rtlnieuws gewoon had geschreven wat ie gezegd had (kutneger), ipv het te omschrijven als "de agent schold een man uit met het n-woord", dan wisten de lezers tenminste waarover het ging.
Door het het 'n-woord' te noemen zetten ze de lezer wel ernstig op het verkeerde been. Maar goed, ik begrijp nu ook nog dat het gebruik in dezen door de Rechtbank niet strafbaar werd geacht.

Zo zie je maar weer wat een potje de media ervan maakt. Bijna net zo nauwkeurig als een op ambtseed opgesteld proces-verbaal...
  dinsdag 13 juni 2023 @ 15:59:43 #105
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_209499309
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:14 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ja?

Dus uit allebei fout maar wel een verschil maak jij op dat ik het prima vind?

Als we zo'n taalbarričre hebben houdt het wel een beetje op
Laffe huichelaar
pi_209500475
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 14:02 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Zonder die camerabeelden zou een rechter blind vertrouwen op het rapport van de agent. Het is behoorlijk kwalijk dat agenten selectief omgaan met de informatie die zij noteren of soms zelfs gewoon bij elkaar liegen. Nu is dat meer regel dan uitzondering, maar als het dan een keer te bewijzen valt en die agent nog eens een promotie krijgt tot leidinggevende, dan weet je zeker dat het bij de politie gewoon gerechtvaardigd wordt. Een boevenorganisatie met een leuk uniformpje aan, niets meer niets minder.
Hier wel mee eens. Ook zeer fout om zulke zaken niet te vermelden. Maar of dit meer de regel dan uitzondering is kan ik helaas niet bevestigen. Dat die agent fout is geweest staat buiten beschouwing. Maar die dader is ook fout geweest en gaat toch ook gewoon een 2e, 3e, 4e etc kans krijgen. En een scheldnaam, hoe fout dan ook en die praat ik ook echt niet goed, tegenover zulk agressief geweld is geen vergelijk. Kijk eens naar dit topic, kutneger zeggen is blijkbaar erger en crimineler dan een agente proberen te vermoorden, want dat is gewoon wat het is. Het feit dat kutneger geroepen is praat de andere daad niet goed.
pi_209502674
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Misschien kun je hem ook gewoon bij zijn naam noemen. :')
Aja : lol :

Samba Ibieli Kambutu Kalala! :)
  dinsdag 13 juni 2023 @ 21:28:37 #108
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209502869
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 15:36 schreef Politicoloog het volgende:
oO<

[ twitter ]
Zo iemand geef je toch gewoon een nekschot joh.
Niet zo zeer vanwege het woord maar vanwege dat hysterische gedrag.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209502917
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 21:28 schreef Harvest89 het volgende:
Zo iemand geef je toch gewoon een nekschot joh.
Niet zo zeer vanwege het woord maar vanwege dat hysterische gedrag.
Ze zal wel onder invloed van iets zijn.

Afzetten in Harlem.

[ Bericht 13% gewijzigd door Politicoloog op 13-06-2023 21:37:32 ]
  dinsdag 13 juni 2023 @ 21:32:09 #110
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209502921
Als ik dit allemaal zo lees , begrijp ik wel dat hij hem kutneger noemde

https://archive.ph/bh5Dj
Ik ben inmiddels overleden
pi_209503501
Koppig en hardleers: zo’n politie verdient Nederland niet

De Nederlandse politieorganisatie gedraagt zich als een organisatie die niet wil leren en die koppig blijft geloven in haar eigen ouderwetse gelijk, schrijft onze chef nieuws Saskia van Westhreenen. Zo‘n politieorganisatie verdient Nederland niet.

Saskia van Westhreenen 13-06-23, 19:00

Stel, je wordt als organisatie al jaren beticht van sluimerend racisme. Om de paar maanden duikt er een nieuwe kwestie op die je in verlegenheid brengt. Met als rode draad dat je personeel in alle lagen van de werkvloer mensen met een donkere huidskleur minderwaardig vindt.

Stel, je hebt door je gedrag van de afgelopen jaren de grootste moeite om jongens en meiden van kleur aan te trekken. En dat in een tijd waarin het een halszaak is dat je divers bent samengesteld om nog een beetje draagvlak en gezag onder de bevolking te houden.

Stel, er verschijnt in 2022 een documentaire, De blauwe familie, waarin (voormalig) agenten op indringende wijze vertellen over het racisme en de discriminatie die ze op de werkvloer ondergingen en over de lakse houding van het korps.

Stel, je belooft als leiding beterschap. Je publiceert een videoboodschap waarin je duidelijk maakt dat er vanaf nu sancties en waar nodig ontslagen gaan vallen bij racisme, discriminatie en uitsluiting op de werkvloer. Je ondertekent met de vakbonden een document vol aanbevelingen die ervoor moeten zorgen dat die gestelde nieuwe norm - nul tolerantie! - ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd.

Stel, je telt al deze zaken bij elkaar op. Is het dan héél verstandig om een Dordtse agent, die door de rechter is veroordeeld voor racistische belediging, een agent die buitenproportioneel geweld gebruikt tijdens een aanhouding en liegt in een proces-verbaal, een agent die nog altijd is verwikkeld in een hoger beroep over de strafhoogte voor zijn gedrag, te belonen met een betere baan als leidinggevende bij de Vreemdelingenpolitie?

Een oud-diender verwoordde het gisteren zo: ‘Wanneer ik zulke berichten lees schaam ik me diep voor de organisatie waar ik bijna 45 jaar werkzaam was. Het meest voor de hogere leidinggevenden, die hiermee het signaal afgeven dat liegen in een proces-verbaal en racistische taal uitslaan oké is’.

Iedere organisatie mag leren. Ieder mens verdient een tweede kans. Maar de Nederlandse politieorganisatie gedraagt zich als een organisatie die niet wíl leren en die koppig blijft geloven in zijn eigen ouderwetse gelijk. Zo‘n politieorganisatie verdient Nederland niet.

https://www.ad.nl/comment(...)rland-niet~a7c18cb1/
wizkays
pi_209504703
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:24 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Er is beeldmateriaal genoeg van. Dat achter werd gehouden in het verslag van de agent, maar boven tafel is gekomen.
Daarop is de uitspraak van de rechter gebouwd.

Een vals verslag vind ik echt vrij ernstig.
pi_209504718
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 17:38 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Hier wel mee eens. Ook zeer fout om zulke zaken niet te vermelden. Maar of dit meer de regel dan uitzondering is kan ik helaas niet bevestigen. Dat die agent fout is geweest staat buiten beschouwing. Maar die dader is ook fout geweest en gaat toch ook gewoon een 2e, 3e, 4e etc kans krijgen. En een scheldnaam, hoe fout dan ook en die praat ik ook echt niet goed, tegenover zulk agressief geweld is geen vergelijk. Kijk eens naar dit topic, kutneger zeggen is blijkbaar erger en crimineler dan een agente proberen te vermoorden, want dat is gewoon wat het is. Het feit dat kutneger geroepen is praat de andere daad niet goed.
Die dader heeft een strafblad en kan daardoor een heel aantal banen niet meer uitvoeren.
Maar misschien kan hij ook bij de politie, daar boeit het blijkbaar niet zo.
  woensdag 14 juni 2023 @ 02:43:00 #114
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209504860
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]

Paardenlul zou je ook als een compliment kunnen opvatten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 14 juni 2023 @ 06:46:06 #115
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209505233
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:00 schreef Tekaschi het volgende:
Dat is toch die verdachte die een vrouwelijke agente probeerde te vermoorden?
Nee. Waar haal je dit vandaan?

quote:
Nou dan roep je in de heat of the moment "kutneger", gut o gut, als het een vrouw was geweest had hij "kutwijf" geroepen, een Pool "kutpool". Er was een collega aan het vechten voor haar leven, en die verdachte was zwaar agressief. Maar het is weer de omgekeerde wereld als ik de slachtofferrol zie waar de verdachte en de advocaat zich in plaatst. We zouden ons meer druk moeten maken dat zo'n verdachte niet zomaar de straat meer op komt, want iemand willen verstikken vind ik persoonlijk een stukje erger dan "kutneger" roepen in een gevecht voor het leven van je collega. Neem aan dat de verdachte ook hoopt op een tweede kans in deze samenleving, dan mag deze agent dat ook krijgen.
Waar haal jij vandaan dat de collega van de agent aan het vechten voor haar leven was?

Het ging hier volgens mij om een aanhouding die uitliep op een ordinaire vechtpartij maar niks levensbedreigend.

Agent heeft tevens ook zaken weggelaten uit procesverbaal, wat niet toegestaan is.

Of het nou kutneger is of k*nkerlijer, het is absoluut not done wanneer een diender zich op dusdanige wijze verlaagt en geen professionaliteit toont. Het is toch geen gewone straatjongen die in een gevecht beland? Het is iemand die hierop getraind is.
Krekker is de bom!
  woensdag 14 juni 2023 @ 06:53:03 #116
117098 Hathor
Effe niet
pi_209505251
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 06:46 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Nee. Waar haal je dit vandaan?
[..]
Waar haal jij vandaan dat de collega van de agent aan het vechten voor haar leven was?

Het ging hier volgens mij om een aanhouding die uitliep op een ordinaire vechtpartij maar niks levensbedreigend.

Agent heeft tevens ook zaken weggelaten uit procesverbaal, wat niet toegestaan is.

Of het nou kutneger is of k*nkerlijer, het is absoluut not done wanneer een diender zich op dusdanige wijze verlaagt en geen professionaliteit toont. Het is toch geen gewone straatjongen die in een gevecht beland? Het is iemand die hierop getraind is.
Die agente heeft wel gezegd dat ze even vreesde voor haar leven toen hij haar keel dichtkneep en ze op het punt stond haar dienstwapen te trekken en hem neer te schieten, toen hij er door een andere agent vanaf getrokken werd.
pi_209507811
De kans dat de klagende arrestant inderdaad een kutn*$er is, lijkt mij vrij groot. Dat feit ook benoemen in het heetst van de strijd is niet slim. De ophef is wat overdreven en de vreemdelingenpolitie lijkt mij bij uitstek de juiste plek voor deze politiefunctionaris.
  woensdag 14 juni 2023 @ 16:43:11 #118
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209510686
Wanneer is het woord "Neger" gebruiken racistisch geworden?
pi_209510731
Tijdje terug een artikel over zo'n mongool die met 110 door de bebouwde kom klapte. Jonge jongen blijvend verlamd aan één arm. 'Straf' 120 uur taakstraf, geen strafblad en een half jaar rijontzegging.

Heb je een beetje groene vingers ga je voor 3 jaar weg.

De NL'se politie _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_209511186
Hallo, ik ben van de nuance politie.

Gebruik van het N-woord is buitengewoon ongepast, alleen geen reden genoeg voor bijvoorbeeld ontslag. Maar om diegene nu een leidinggevende functie te geven..
pi_209511213
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 16:47 schreef BoneThugss het volgende:
Tijdje terug een artikel over zo'n mongool die met 110 door de bebouwde kom klapte. Jonge jongen blijvend verlamd aan één arm. 'Straf' 120 uur taakstraf, geen strafblad en een half jaar rijontzegging.

De NL'se politie _O-
Wat heeft een veroordeling met de politie te maken?
  woensdag 14 juni 2023 @ 17:52:48 #122
459912 FlippingCoin
pi_209511258
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 15:52 schreef crystal_meth het volgende:
Alles voor de clicks.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_209511459
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 17:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Wat heeft een veroordeling met de politie te maken?
Dat was een agent.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_209511528
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 16:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wanneer is het woord "Neger" gebruiken racistisch geworden?
Vraag ik mij ook af.

Mag zwarte dan nog wel? Ik gebruik nog altijd neger/negerin.
pi_209511532
Inmiddels is blanke ook al uitgefaseerd en zijn het witte mensen :D _O- Blank is het nog altijd bij mij. Ik denk dat het iets van Gen Z is of D66/Groen Links stemmers is.

Of is blank inmiddels ook kwetsend voor zwarte mensen?
pi_209511958
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 18:29 schreef Duiveltja het volgende:
Inmiddels is blanke ook al uitgefaseerd en zijn het witte mensen :D _O- Blank is het nog altijd bij mij. Ik denk dat het iets van Gen Z is of D66/Groen Links stemmers is.

Of is blank inmiddels ook kwetsend voor zwarte mensen?
Het laatste ja.

Overigens sta ik nergens van te kijken in dit land, die Mitchell Esajas kreeg ook een lintje.
pi_209512326
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:14 schreef ISVV het volgende:

[..]
Het laatste ja.

Overigens sta ik nergens van te kijken in dit land, die Mitchell Esajas kreeg ook een lintje.
Seriously? Blank "mag" niet meer?
pi_209512706
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:38 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Seriously? Blank "mag" niet meer?
Blank wordt geassocieerd met puur en rijn, en blanke mensen kunnen niet puur en rijn zijn, dat is de reden daarom "witte". Het wordt ook vooral provocerend gebruikt, je ziet het ook veel op FOK! door de bekende gezichten.

Voor mij zijn mensen die "witte" gebruiken ipv. blank gewoon racisten, en velen doen het ook gewoon om te provoceren.

Hier van het racistische nu.nl

quote:
NU.nl gebruikt het neutralere 'wit'
Bij het debat over discriminatie en emancipatie van groepen hanteert NU.nl in het algemeen de woorden zwart en wit. Het woord 'blank' heeft een positieve lading, denk aan 'rein', 'onbevlekt' of 'ruwe bolster, blanke pit'. Dat is voor 'zwart' heel anders: zie bijvoorbeeld 'zwartwerkers', 'zwartrijders', 'zwarte lijst'.

Als we 'blank' zouden gebruiken om een huidskleur aan te duiden, veronderstellen we dat andere huidskleuren bevlekt zijn. Daarom vervangen we blank door wit. Wit is neutraler.
https://www.nu.nl/themawe(...)-niet-meer-blank.htm

Het racistische NOS:

quote:
De NOS geeft vandaag aan liever het woord 'wit' te gebruiken. "We gebruiken bij voorkeur wit in berichten omdat blank in tegenstelling tot zwart een positieve connotatie heeft", legt hoofdredacteur Marcel Gelauff uit.

"En dat doen we met name bij nieuws waarin het over de tegenstelling met zwart - of de relatie tussen wit en zwart - gaat." De achterliggende gedachte: "Blank roept associaties op met rein en schoon en zwart is dat dan blijkbaar niet." Hij benadrukt dat van een verbod op 'blank' geen sprake is.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-politieke-ondertoon

Maar je snapt het wel denk ik.

[ Bericht 25% gewijzigd door Tekaschi op 14-06-2023 20:09:41 ]
pi_209512771
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:03 schreef Tekaschi het volgende:
Blank wordt geassocieerd met puur en rijn
Door wie? Die associatie is mij niet bekend.
pi_209512810
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:08 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
De eerste keren dat ik het las was door donkere medelanders op Joop.nl inclusief de uitleg dat blank teveel geassocieerd wordt met puur en rijn, en dat witte mensen niet puur en rijn zijn. En toen is het snel gegaan in de linksere kringen, media en bij de blankenhaters.
pi_209512838
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:11 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
De eerste keren dat ik het las was door donkere medelanders op Joop.nl inclusief de uitleg dat blank teveel geassocieerd wordt met puur en rijn, en dat witte mensen niet puur en rijn zijn. En toen is het snel gegaan in de linksere kringen, media en bij de blankenhaters.
Dat is dan waarschijnlijk wat ze er zelf van maken.

Je zou hetzelfde kunnen zeggen van wit tov zwart. :Y Wit voetje, wit werken/zwart werken etc etc
pi_209512851
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 01:37 schreef Timwonnacott het volgende:

Ja maar op het gebruik van dit woord moet een leven lang gecancelled worden staan. Nooit meer een baan, nooit meer een woning en verplicht toekijken hoe 5 n-woorden je vrouw pakken.
pi_209512857
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 16:47 schreef BoneThugss het volgende:

De NL'se politie _O-
Zo gaat dat hier. Ze komen overal mee weg en worden op handen gedragen al zouden ze op beeld iemand standrechtelijk executeren, diegene zal het er dan wel naar gemaakt hebben ofzo. Sowieso wel bijzonder dat men hier vooral valt over wat er wel of niet gezegd is en totaal niet over wat de agent in zijn proces-verbaal heeft opgenomen. Het doet ze gewoon helemaal niets.
#freeWillemM
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" &gt;woensdag 14 juni 2023 19:05&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" &gt;timmmmm&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
  woensdag 14 juni 2023 @ 20:20:56 #134
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209512946
quote:

[..]
Door negers / zwarten*

*doorstrepen waar je beledigd door raakt. Bedankt / Excuus.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_209514218
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:03 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Blank wordt geassocieerd met puur en rijn,
Niet als je kelder zo staat. Misschien de top der duinen of zelfs de sabel.
pi_209514482
quote:

[..]
Die bestaat wel, maar geldt ook voor wit. Daarom zijn trouwjurken wit.

Het is gewoon een verzinsel om maar racistisch te mogen zijn jegens blanke mensen.
pi_209515182
https://www.tubantia.nl/b(...)herstellen~a30a964b/

En weer teruggedraaid. Heel goed. Dit was een onverstandig besluit. Tweede kansen zijn goed, maar dit was onnodig grievend. Er zijn zat afdelingen en functies bij de politie die niet zo nauw met vreemdelingen samenhangen als deze. En daar heeft meneer ook geen enkel nadeel van.
zie email 27 oktober
pi_209515761
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 22:02 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/b(...)herstellen~a30a964b/

En weer teruggedraaid. Heel goed. Dit was een onverstandig besluit. Tweede kansen zijn goed, maar dit was onnodig grievend. Er zijn zat afdelingen en functies bij de politie die niet zo nauw met vreemdelingen samenhangen als deze. En daar heeft meneer ook geen enkel nadeel van.
Toch grappig dat daar de ophef voor nodig was.
J’ai faim.
  woensdag 14 juni 2023 @ 23:12:54 #139
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_209516760
Ik dacht nikker, is het gewoon het doodnormale woord neger :')
pi_209517119
Hou toch op zeg.....
Wat is daar nou racistisch aan?
Ze zeggen het onderling zelf ook.

Gaan we hier nou ook Amerikaans doen? Waar je voor dat woord compleet gecancelled wordt.

Aub niet zeg.
pi_209517194
Hou op met zo krampachtig het woord neger ontwijken. We zijn hier niet in Amerika :{w
No amount of money ever bought a second of time.
pi_209517196
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 23:30 schreef bianconeri het volgende:
Hou toch op zeg.....
Wat is daar nou racistisch aan?
Ze zeggen het onderling zelf ook.

Gaan we hier nou ook Amerikaans doen? Waar je voor dat woord compleet gecancelled wordt.

Aub niet zeg.
“Kutneger”, dat is overduidelijk bedoeld als een belediging om huidskleur. Racistischer wordt het niet hoor.
zie email 27 oktober
  donderdag 15 juni 2023 @ 00:05:55 #143
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_209517432
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 23:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
“Kutneger”, dat is overduidelijk bedoeld als een belediging om huidskleur. Racistischer wordt het niet hoor.
Oh ik kan me echt wel ergere dingen bedenken dan kutneger. Het woord neger is geen eens racistisch.
pi_209517565
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 00:05 schreef damsco het volgende:
Oh ik kan me echt wel ergere dingen bedenken dan kutneger. Het woord neger is geen eens racistisch.
In deze context is dat zeker wel racistisch.
zie email 27 oktober
  donderdag 15 juni 2023 @ 00:46:25 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209517620
De woketerreur heeft weer genoeg fophef doen veroorzaken hoor om iemand z'n foutje in het verleden op te kloppen..

Kansloosheid ten top.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209518049
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 00:46 schreef Red_85 het volgende:
De woketerreur heeft weer genoeg fophef doen veroorzaken hoor om iemand z'n foutje in het verleden op te kloppen..

Kansloosheid ten top.
  donderdag 15 juni 2023 @ 06:45:21 #147
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_209518243
quote:
Ik zou er wel willen werken.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_209518269
quote:

Kansloosheid ten top.
Er loopt nog een hoger beroep. Dus de zaak is nog niet afgedaan. Daar zit het punt volgens mij.
pi_209518290
quote:

[..]
Door zwarten ws, die willen het liefste allemaal blank zijn
  donderdag 15 juni 2023 @ 07:42:08 #150
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_209518431
In Nederland hebben we geen N-woord

En 250 euro betalen omdat je neger zegt lijkt mij overdreven.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_209518489
Iemand met een kritische blik op vreemdelingen dat vindt men dan niet meer kunnen.
Waarom regelen de mensen die zo graag vreemdelingen in het land hebben het niet met z'n allen? Waarom draaien die niet voor de kosten op en zijn verantwoordelijk voor de overlast?
Beetje zoals een crimineel die ook verantwoordelijk is voor zijn daden.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_209518525
Mensen zijn boos dat een bewezen gewelddadige en racistische agent beloond wordt met een plekje in de banencarrousel
Foutrechts: "woke terreur"

J’ai faim.
  donderdag 15 juni 2023 @ 08:12:58 #153
21467 franske19
Hit the deck!
pi_209518553
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:05 schreef rododendronneke het volgende:
Mensen zijn boos dat een bewezen gewelddadige en racistische agent beloond wordt met een plekje in de banencarrousel

We hebben meer van die agenten nodig. Wordt er misschien eens een keer aangepakt in plaats van dar tuig als prinsesjes behandelen.
pi_209518568
#GECANCELD
pi_209518753
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:05 schreef rododendronneke het volgende:

Is toch ook alleen maar een probleem als het een blank persoon betreft? Laat me raden, jij hebt ook totaal geen problemen met een bewezen antisemitisch moslimbroederschap vrouwtje in de 2e kamer? Of een groepje gederadicaliseerde die werken voor de gemeente Amsterdam, waar nog niet zo heel lang geleden iemand voor de jihad aan het rekruteren was?

Het gaat hier niet om één fout en een tweede kans, het druipt er gewoon weer vanaf en laten we het beestje bij de naam noemen, de alsmaar groeiende haat richting blanken. Waarom vraagt niemand zich eens af waarom zo'n agent het woord "kutneger" in de mond neemt? En nee ook ik vind dat een agent zich moet beheersen, maar sta maar eens in hun schoenen? Valt het dan niemand op dat de mensen die vaak met "kutnegers" geconfronteerd worden zulke woorden in de mond nemen, of je nu agent bent of in de buurten woont waar ze oververtegenwoordigd zijn? Een agent zei mij eens, als je geen racist bent ga maar bij de politie werken, binnen een maand ben je een racist. We doen weer aan symptoombestrijding, een symptoom welke ik nog altijd als menselijk zie als je dag in dag uit met zo'n volk op een negatieve wijze geconfronteerd wordt. En nee woon je er niet tussenin, heb je er niet dagelijks mee te maken dan heb je naar mijn mening geen recht van spreken.

Als Nederlander begin ik mij steeds meer te irriteren aan de alsmaar groeiende hetze, haat en het racisme tegen de blanke man/vrouw, en ik weet dat enkelen zich nu weer gesterkt worden en met een lach op het gezicht dit topic binnenkomen want we kennen allemaal de types wel. Ik vraag mij alleen af waar die mensen op hopen? Waar denken ze dat dit vorm van cancelen naartoe zal leiden? Denken ze echt dat het de wereld beter gaat maken, want ik heb slecht nieuws voor jullie, het lont brand al, en hoop en bid maar niet dat het kruitvat ooit gaat ontploffen want dan zal er van die provocerende lach op enkelen gezicht niet meer veel overblijven ben ik bang.
  donderdag 15 juni 2023 @ 09:17:15 #156
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_209519002
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 00:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
In deze context is dat zeker wel racistisch.
Ach kom op zeg, hij gebruikt een krachtterm. Als het kutdebiel was geweest had je er niemand over gehoord. Gejank om niks.
pi_209519091
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 09:17 schreef damsco het volgende:

[..]
Ach kom op zeg, hij gebruikt een krachtterm. Als het kutdebiel was geweest had je er niemand over gehoord. Gejank om niks.
Ja, maar dat gebruikte-ie niet.
  donderdag 15 juni 2023 @ 09:27:56 #158
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_209519110
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 09:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, maar dat gebruikte-ie niet.
En neger is ook niet racistisch. Dus kutneger ook niet. En nu?
pi_209519114
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 07:55 schreef Bloemkool het volgende:
Iemand met een kritische blik op vreemdelingen dat vindt men dan niet meer kunnen.
Waarom regelen de mensen die zo graag vreemdelingen in het land hebben het niet met z'n allen? Waarom draaien die niet voor de kosten op en zijn verantwoordelijk voor de overlast?
Beetje zoals een crimineel die ook verantwoordelijk is voor zijn daden.
Zit je wel in het goede topic? :?
pi_209519134
quote:

Kansloosheid ten top.
Als je het hebt over dat ene foutje, bedoel je dan het buitensporige geweld? Of bedoel je daarmee het racistische gescheld? Of toch het liegen in een proces-verbaal?
pi_209520047
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 09:27 schreef damsco het volgende:

[..]
"Nikker" is het Nederlandse equivalent van het n-woord. Neger is het Nederlandse equivalent van negro. Mensen aanspreken met negro is in Engelstalige landen tegenwoordig ook niet meer geaccepteerd (tenzij zwarte mensen onder elkaar) ondanks dat het niet letterlijk het n-woord is. Waarom? Omdat het nergens op slaat om een andere naam te gebruiken voor iemands huidskleur dan de kleur zelf. De enige reden om het nog wel te doen is racistisch van aard. Het is hetzelfde als dat een blank/wit iemand een witmang of tata wordt genoemd. Zeg gewoon wit, blank, zwart, bruin, gekleurd, getint etc. als je het over huidskleur hebt. Of beter, probeer huidskleur te vermijden als het niet nodig is. En het is vaak zķ niet nodig. Negro, witmang, tata en oriëntaal zijn allemaal niet meer van deze tijd om die reden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_209520069
Los van het onderwerp van deze topic, kan men niet eens stoppen met het importeren van al die achterlijkheid uit de VS?

N-woord :')
Radio Espantoso
  donderdag 15 juni 2023 @ 11:48:33 #163
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_209520474
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
"Nikker" is het Nederlandse equivalent van het n-woord. Neger is het Nederlandse equivalent van negro. Mensen aanspreken met negro is in Engelstalige landen tegenwoordig ook niet meer geaccepteerd (tenzij zwarte mensen onder elkaar) ondanks dat het niet letterlijk het n-woord is. Waarom? Omdat het nergens op slaat om een andere naam te gebruiken voor iemands huidskleur dan de kleur zelf. De enige reden om het nog wel te doen is racistisch van aard. Het is hetzelfde als dat een blank/wit iemand een witmang of tata wordt genoemd. Zeg gewoon wit, blank, zwart, bruin, gekleurd, getint etc. als je het over huidskleur hebt. Of beter, probeer huidskleur te vermijden als het niet nodig is. En het is vaak zķ niet nodig. Negro, witmang, tata en oriëntaal zijn allemaal niet meer van deze tijd om die reden.
Wat een onzin dat het woord neger enkel wordt gebruikt om racistisch te zijn. Het is gewoon afgeleid van het woord niger, wat gewoon zwart betekent en een compleet neutrale term is. Iets met lange tenen.
pi_209521066
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 09:27 schreef damsco het volgende:

[..]
Wie bepaald dat dat niet racistisch is? Als jij in rotterdam iemand een neger noemt word je gewoon in elkaar geslagen.

Neger kan deze dagen simpelweg gewoon niet meer.
pi_209521078
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:48 schreef damsco het volgende:

[..]
Wat een onzin dat het woord neger enkel wordt gebruikt om racistisch te zijn. Het is gewoon afgeleid van het woord niger, wat gewoon zwart betekent en een compleet neutrale term is. Iets met lange tenen.
Oke, dus jij noemt zwarte mensen negro of neger waar ze bij zijn? Hoe reageren ze daar op? Ben wel benieuwd. Misschien is mijn wereldbeeld verkeerd.
pi_209521137
Kortzichtig allemaal weer.

Aan de ene kant moeten we elke crimineel continue weer een kans geven na lange lijst van incidenten. Maar een agent die in een stress situatie er een scheldwoord uitgooit word na een berisping gelijk gecanceled voor de rest van zijn carriere ?

Tis nou niet dat ie in zijn vrije tijd lid van de Klu Klux Klan is of regelmatig dit gedrag vertoond. Dan was het een ander verhaal geweest.
pi_209521159
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:49 schreef descon het volgende:
Kortzichtig allemaal weer.

Aan de ene kant moeten we elke crimineel continue weer een kans geven na lange lijst van incidenten. Maar een agent die in een stress situatie er een scheldwoord uitgooit word na een berisping gelijk gecanceled voor de rest van zijn carriere ?

Tis nou niet dat ie in zijn vrije tijd lid van de Klu Klux Klan is of regelmatig dit gedrag vertoond. Dan was het een ander verhaal geweest.
Hij is niet voor dat scheldwoord veroordeeld he?

Buitensporig geweld en liegen in het politie verslag werden hem wel aangerekend.
pi_209521263
Het is wel apart dat het vaak witte mensen zijn die vallen over dat het woord neger als kwetsend wordt ervaren. En dan ook nog willen bepalen of het woord neger wel of niet gebruikt kan worden. 😅

Kap met het woord. En als je het wel gebruikt, accepteer dat je wordt aangezien voor een totale racist, zwakbegaafde of randdebiel.

Deze discussie slaat verder helemaal nergens op. Goed dat het is teruggedraaid, want als zo’n leugenachtige agent wordt beloond voor wat hij heeft gedaan, mogen we concluderen dat het niet klopt daar bij corps politie Rotterdam.
pi_209521307
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:40 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Is toch ook alleen maar een probleem als het een blank persoon betreft? Laat me raden, jij hebt ook totaal geen problemen met een bewezen antisemitisch moslimbroederschap vrouwtje in de 2e kamer? Of een groepje gederadicaliseerde die werken voor de gemeente Amsterdam, waar nog niet zo heel lang geleden iemand voor de jihad aan het rekruteren was?

Het gaat hier niet om één fout en een tweede kans, het druipt er gewoon weer vanaf en laten we het beestje bij de naam noemen, de alsmaar groeiende haat richting blanken. Waarom vraagt niemand zich eens af waarom zo'n agent het woord "kutneger" in de mond neemt? En nee ook ik vind dat een agent zich moet beheersen, maar sta maar eens in hun schoenen? Valt het dan niemand op dat de mensen die vaak met "kutnegers" geconfronteerd worden zulke woorden in de mond nemen, of je nu agent bent of in de buurten woont waar ze oververtegenwoordigd zijn? Een agent zei mij eens, als je geen racist bent ga maar bij de politie werken, binnen een maand ben je een racist. We doen weer aan symptoombestrijding, een symptoom welke ik nog altijd als menselijk zie als je dag in dag uit met zo'n volk op een negatieve wijze geconfronteerd wordt. En nee woon je er niet tussenin, heb je er niet dagelijks mee te maken dan heb je naar mijn mening geen recht van spreken.

Als Nederlander begin ik mij steeds meer te irriteren aan de alsmaar groeiende hetze, haat en het racisme tegen de blanke man/vrouw, en ik weet dat enkelen zich nu weer gesterkt worden en met een lach op het gezicht dit topic binnenkomen want we kennen allemaal de types wel. Ik vraag mij alleen af waar die mensen op hopen? Waar denken ze dat dit vorm van cancelen naartoe zal leiden? Denken ze echt dat het de wereld beter gaat maken, want ik heb slecht nieuws voor jullie, het lont brand al, en hoop en bid maar niet dat het kruitvat ooit gaat ontploffen want dan zal er van die provocerende lach op enkelen gezicht niet meer veel overblijven ben ik bang.
Je bent bang.
pi_209521417
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:43 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]
Wie bepaald dat dat niet racistisch is? Als jij in rotterdam iemand een neger noemt word je gewoon in elkaar geslagen.

Neger kan deze dagen simpelweg gewoon niet meer.
Wat is er gewoon aan dat soort agressief kutvolk. Mensen in elkaar slaan omdat jij een laaggeletterd slachtoffer van rassenhitsers bent?
pi_209521455
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nee, er zijn hele goede redenen om niet mee te doen aan een leugenachtig narratief en totalitair-ideologische taalverandering. Mensen gaan niet met hun tijd mee, mensen die iets 'niet meer van deze tijd' vinden gaan met de kudde mee.
pi_209521577
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 13:06 schreef Icegiant het volgende:

[..]
Je bent bang.

quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 13:01 schreef Icegiant het volgende:
Het is wel apart dat het vaak witte mensen zijn die vallen over dat het woord neger als kwetsend wordt ervaren. En dan ook nog willen bepalen of het woord neger wel of niet gebruikt kan worden. 😅

Kap met het woord. En als je het wel gebruikt, accepteer dat je wordt aangezien voor een totale racist, zwakbegaafde of randdebiel.

Deze discussie slaat verder helemaal nergens op. Goed dat het is teruggedraaid, want als zo’n leugenachtige agent wordt beloond voor wat hij heeft gedaan, mogen we concluderen dat het niet klopt daar bij corps politie Rotterdam.
Bang totaal niet, geīrriteerd wegens het groeiend aantal racisten in dit land, en gezien jij het woord "witte" gebruikt om blanke mensen aan te duiden weet ik precies wat voor een vlees ik in de kuip heb, een racist.

Als jij wilt dat mensen kappen het woord "neger" dan geef zelf eens het goede voorbeeld en kap met het woord "witte", wij zijn blank, niet wit.
pi_209521738
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, er zijn hele goede redenen om niet mee te doen aan een leugenachtig narratief en totalitair-ideologische taalverandering.
Met de tijd meegaan is van alle tijden. Taalverandering ook. Je verzet je tegen iets wat normaal is en niet te tegen te houden valt.

quote:
Mensen gaan niet met hun tijd mee, mensen die iets 'niet meer van deze tijd' vinden gaan met de kudde mee.
Dit is echt een eeuwenoude conservatieve houding. Totaal niks slims, rebels of krachtigs aan. Ouderwets hakken in het zand. Recalcitrant om het recalcitrant zijn.
  donderdag 15 juni 2023 @ 14:22:29 #174
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_209522107
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 13:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Met de tijd meegaan is van alle tijden. Taalverandering ook. Je verzet je tegen iets wat normaal is en niet te tegen te houden valt.
[..]
Dit is echt een eeuwenoude conservatieve houding. Totaal niks slims, rebels of krachtigs aan. Ouderwets hakken in het zand. Recalcitrant om het recalcitrant zijn.
Is geen beginnen aan met al die sneeuwvlokjes. Nog even en iemand man of vrouw noemen is kwetsend. Ze kunnen allemaal de pot op, ik pas me niet meer aan.
pi_209522117
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 13:35 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
[..]
Bang totaal niet, geīrriteerd wegens het groeiend aantal racisten in dit land, en gezien jij het woord "witte" gebruikt om blanke mensen aan te duiden weet ik precies wat voor een vlees ik in de kuip heb, een racist.

Als jij wilt dat mensen kappen het woord "neger" dan geef zelf eens het goede voorbeeld en kap met het woord "witte", wij zijn blank, niet wit.
Het is zo jammer dat het daadwerkelijke onderwerp (een racistische politieagent die dingen verzwijgt in een proces-verbaal) nu totaal wordt vergeten.

En misschien interessant leesvoer voor jou:

pi_209522177
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 12:51 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Hij is niet voor dat scheldwoord veroordeeld he?

Buitensporig geweld en liegen in het politie verslag werden hem wel aangerekend.
Maar das een andere reden dat ze laten zien in het nieuwsbericht, daar is het alleen maar scoren op het N-woord.

Liegen vs verzwijgen zijn trouwens 2 verschillende dingen. Maar goed..das weer een andere discussie.
pi_209522294
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, er zijn hele goede redenen om niet mee te doen aan een leugenachtig narratief en totalitair-ideologische taalverandering. Mensen gaan niet met hun tijd mee, mensen die iets 'niet meer van deze tijd' vinden gaan met de kudde mee.
Weet je, jij mag je mening hebben. Alleen: het doet er eigenlijk niet toe. Het verandert toch wel.

En het vermijden van bepaalde woorden, bijv. neger, is ook gewoonweg een kwestie van respect en empathie tonen naar anderen. Het kan pijnlijk zijn voor mensen van Afrikaanse afkomst omdat het woord historisch gezien ook werd gebruikt om raciale ongelijkheid en onderdrukking te legitimeren. Jij vindt van niet, prima. Maar dan nog kan je wel wat fatsoen opbrengen, lijkt mij. :)
pi_209522304
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 14:28 schreef descon het volgende:

[..]
Maar das een andere reden dat ze laten zien in het nieuwsbericht, daar is het alleen maar scoren op het N-woord.

Liegen vs verzwijgen zijn trouwens 2 verschillende dingen. Maar goed..das weer een andere discussie.
Het is in beide gevallen een incorrect beeld schetsen van de gebeurtenissen en omstandigheden. Als een agent dat uit eigenbelang doet om zelf beter uit de verf te komen is dat gewoon hetzelfde als liegen, zeker aangezien zo'n verklaring als heilig wordt gezien indien er geen ander bewijsmateriaal is.
#freeWillemM
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" &gt;woensdag 14 juni 2023 19:05&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" &gt;timmmmm&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
pi_209522430
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 14:23 schreef Icegiant het volgende:

[..]
Het is zo jammer dat het daadwerkelijke onderwerp (een racistische politieagent die dingen verzwijgt in een proces-verbaal) nu totaal wordt vergeten.

En misschien interessant leesvoer voor jou:

Het daadwerkelijke onderwerp is een doorgedraaide gewelddadige man die een agente heeft proberen te wurgen? Alles wat erna is ontstaan was een domino effect. Maar waarom verdiend zo'n agressieve man wel een 2e kans (waarschijnlijk al wat meer kansen gehad) in deze samenleving, en deze agent niet? Waarom krijgt deze agent niet de kans om zich te verbeteren? En als hij had gezegd kutpool, kutwijf etc. had hij dan dezelfde "straf" gekregen, was er ook veel verontwaardiging geweest in de media en op het internet, ik weet zeker niet. Als jij iedere dag met tientallen vervelende Marokkanen te maken hebt dan zeg jij op een gegeven moment ook "kutmarokkaan", wat denk je dat ze in de Spaanse costa's zeggen "kuthollanders". Hier, en in de media, wordt maar het idee gecreëerd dat het stikt van de racisten bij de politie, maar wie heeft het lef het grote lef om zich eens vast te bijten aan de onderliggende oorzaak, hoe het kan dat onze politie racistisch lijkt? Want worden agenten racistisch geboren, of duwt de staat van deze samenleving ze in die hoek?

En mij boeit het geen reet wat de NOS zegt of andere clubjes, "witte" wordt veelal provocerend gebruikt, misschien in het nieuws niet provocerend maar wel door de mensen die het gebruik van "witte" keer op keer gebruiken om blanke mensen aan te duiden. Kijk de uitleg:

"De achterliggende gedachte: "Blank roept associaties op met rein en schoon en zwart is dat dan blijkbaar niet."

Nu kunnen woorden meerdere betekenissen hebben, maar wie is er dan eigenlijk de racist als ze blank met rijn en schoon associëren en zwart niet? Want ik heb heus wel eens wat racisten gesproken, maar zwart associëren met niet rijn of schoon heb ik nog nooit gehoord, en hetzelfde niet over blank, dat is gekomen nadat wat donkere medelanders zich begonnen uit te spreken over het woord blanke. Witte hoorde ik vroeger al op school, en dat werd gebruikt door donkere medescholieren die geen blad voor de mond namen als het ging om racisme jegens de blanke medelanders. Moeten we die trouwens dan ook nog maar met terugwerkende kracht cancelen of gaat dat alleen op voor blanke mensen? Witte is in mijn gezicht elke keer gebruikt door zeer racistische donkere medelanders die hun haat voor blanken niet onder stoelen of banken staken, en dat was al dik 25 jaar geleden voordat de media het woordje "witte" ging gebruiken, dus ik associeer mensen die de term "witte mensen" gebruiken met racisten, net zoals donkere mensen tegen elkaar het echte N-woord kunnen zeggen maar zodra een blank persoon het zegt ze het associëren met racisme.

Het hele racisme debat is omgeven door racisme, en de mensen die de boventoon voeren in de discussie in de media zijn zelf veelal racisten. Want het geweld en het uitschelden tegen blanken wordt maar stelselmatig genegeerd, daar mag je geen racisme roepen want dan ben je zelf een racist. Ondertussen wordt elk zielig klein voorvalletje waarvan waarschijnlijk sprake is van racisme jegens de donkere medelanders gigantisch opgeblazen en dan houd je een volk over wat zich niet gehoord voelt, want als ze die verhalen horen en zich afvragen waar mensen zich druk om maken, omdat zelf al heel wat met racisme te maken hebben gehad, worden ze weggezet als racisten. En deze groep wordt stelselmatig in de politiek en media genegeerd en ondertussen als ze aan de bel willen trekken of een discussie willen voeren op het internet verketterd en geprovoceerd. Maar laten we ze nu vooral witte mensen noemen hoewel ze het al meermaals aangeven hebben niet te willen, want wat kan er nu immers misgaan met een groep die zich niet gehoord voelt en met meer racisme in het leven te maken heeft gehad dan de paradepaardjes waar de media en politiek constant mee aankomt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tekaschi op 15-06-2023 15:06:41 ]
pi_209522803
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 14:41 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Het is in beide gevallen een incorrect beeld schetsen van de gebeurtenissen en omstandigheden. Als een agent dat uit eigenbelang doet om zelf beter uit de verf te komen is dat gewoon hetzelfde als liegen, zeker aangezien zo'n verklaring als heilig wordt gezien indien er geen ander bewijsmateriaal is.
Vind deze lastig, in principe heb je gelijk als het idd bewust is gebeurd.

Alleen door de rapportage cultuur van tegenwoordig kan ik me voorstellen dat je als agent liever wat dingen verzwijgt omdat je dan elke keer voor onzin zaken op het matje moet komen.

Iets wat je in veel bedrijven ook ziet dat ze elke scheet willen vast leggen waardoor je door de administratie veel meer tijd kwijt bent waardoor je het dan maar creatief in vult/verzwijgd om gezeik te voorkomen / efficient te werken.

Dan heb je als agent pech als zo'n pauper de racisme kaart gaat spelen ipv zich zelf na gaat denken dat het niet zo handig is om een agent aan te vallen en dan een paar tikken te krijgen.
pi_209523717
quote:

[..]
Dit is niet zomaar taalverandering en het Duitse volk heeft ook een belangrijke geschiedenis van met zijn tijd meegaan.

quote:
Het deugt gewoon niet, het is vals slachtofferschap, op basis van een leugen.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 14:40 schreef Icegiant het volgende:

[..]
Weet je, jij mag je mening hebben. Alleen: het doet er eigenlijk niet toe. Het verandert toch wel.
Het verandert van bovenaf, vanuit een huichelachtige ideologie.

quote:
En het vermijden van bepaalde woorden, bijv. neger, is ook gewoonweg een kwestie van respect en empathie tonen naar anderen.
Nee, het is een gebrek aan respect voor mijn taal en onze recente geschiedenis.

quote:
Het kan pijnlijk zijn voor mensen van Afrikaanse afkomst omdat het woord historisch gezien ook werd gebruikt om raciale ongelijkheid en onderdrukking te legitimeren.
Dat is gelul.

quote:
Jij vindt van niet, prima. Maar dan nog kan je wel wat fatsoen opbrengen, lijkt mij. :)
Nee, het is lafheid en conformisme wat jij hier van mij vraagt omdat je daar zelf kennelijk heel goed in bent en je dus door anderen in bevestigd wil zien. Ik doe gewoon niet mee aan de valse veroordeling van een neutraal woord en daarmee de mensen die het gebruikt hebben om een vals slachtofferschap neer te zetten.
  donderdag 15 juni 2023 @ 17:30:36 #182
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209523871
quote:

[..]
[..]
Je presenteert dit op een wijze alsof iedereen maar met elke verandering mee moet gaan. Ik kan wel een aantal historische veranderingen opsommen die niet zo positief waren. Je moet vooral vragen: Wat is het idee achter een verandering? Van wie komt dit? En wat willen zij hier eigenlijk mee bereiken?

Voor het woord 'neger' valt wat dat betreft op zich een prima argument te maken, waardoor niet meer zo naar mensen met een donkere huidskleur verwijzen, als een positieve verandering kan worden bekeken.

Van 'blank' naar 'wit' daarentegen is geen positieve of logische verandering, de onderliggende redenatie achter die is krom en het is voornamelijk een poging om een bepaald raciaal denkbeeld vanuit de Angelsaksische wereld in Nederland te importeren waarbij er makkelijker tegenstelling kunnen worden gemaakt. Immers, als je 'wit' en 'zwart' hebt gaat dat erg goed. Zoiets moet je gewoon niet willen. Helemaal in de wetenschap dat degenen die dit opdringen voornamelijk radicale activisten betreft.
  donderdag 15 juni 2023 @ 17:31:48 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209523886
Laten we vooral veel tijd blijven stoppen in dit soort non-nieuws.
pi_209524425
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 14:28 schreef descon het volgende:

[..]

Rasistische uitlatingen komen daar Dan ook nog eens bij kijken. En de kritiek op deze promotie ging over het totaal plaatsje.

En dingen anders voordoen dan ze zijn is gewoon liegen. Wat in een politie rapport een uiterst ernstige zaak is aangezien zo'n rapport erg zwaar weegt in de rechtsgang.
pi_209524694
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 01:05 schreef Viezig het volgende:
Nikker? Nigger? Neger? Neonazi?
Neanderthaler.
Vakman pur sang
  donderdag 15 juni 2023 @ 19:22:33 #186
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209524785
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 14:56 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Het daadwerkelijke onderwerp is een doorgedraaide gewelddadige man die een agente heeft proberen te wurgen? Alles wat erna is ontstaan was een domino effect. Maar waarom verdiend zo'n agressieve man wel een 2e kans (waarschijnlijk al wat meer kansen gehad) in deze samenleving, en deze agent niet? Waarom krijgt deze agent niet de kans om zich te verbeteren? En als hij had gezegd kutpool, kutwijf etc. had hij dan dezelfde "straf" gekregen, was er ook veel verontwaardiging geweest in de media en op het internet, ik weet zeker niet. Als jij iedere dag met tientallen vervelende Marokkanen te maken hebt dan zeg jij op een gegeven moment ook "kutmarokkaan", wat denk je dat ze in de Spaanse costa's zeggen "kuthollanders". Hier, en in de media, wordt maar het idee gecreëerd dat het stikt van de racisten bij de politie, maar wie heeft het lef het grote lef om zich eens vast te bijten aan de onderliggende oorzaak, hoe het kan dat onze politie racistisch lijkt? Want worden agenten racistisch geboren, of duwt de staat van deze samenleving ze in die hoek?

En mij boeit het geen reet wat de NOS zegt of andere clubjes, "witte" wordt veelal provocerend gebruikt, misschien in het nieuws niet provocerend maar wel door de mensen die het gebruik van "witte" keer op keer gebruiken om blanke mensen aan te duiden. Kijk de uitleg:

"De achterliggende gedachte: "Blank roept associaties op met rein en schoon en zwart is dat dan blijkbaar niet."

Nu kunnen woorden meerdere betekenissen hebben, maar wie is er dan eigenlijk de racist als ze blank met rijn en schoon associëren en zwart niet? Want ik heb heus wel eens wat racisten gesproken, maar zwart associëren met niet rijn of schoon heb ik nog nooit gehoord, en hetzelfde niet over blank, dat is gekomen nadat wat donkere medelanders zich begonnen uit te spreken over het woord blanke. Witte hoorde ik vroeger al op school, en dat werd gebruikt door donkere medescholieren die geen blad voor de mond namen als het ging om racisme jegens de blanke medelanders. Moeten we die trouwens dan ook nog maar met terugwerkende kracht cancelen of gaat dat alleen op voor blanke mensen? Witte is in mijn gezicht elke keer gebruikt door zeer racistische donkere medelanders die hun haat voor blanken niet onder stoelen of banken staken, en dat was al dik 25 jaar geleden voordat de media het woordje "witte" ging gebruiken, dus ik associeer mensen die de term "witte mensen" gebruiken met racisten, net zoals donkere mensen tegen elkaar het echte N-woord kunnen zeggen maar zodra een blank persoon het zegt ze het associëren met racisme.

Het hele racisme debat is omgeven door racisme, en de mensen die de boventoon voeren in de discussie in de media zijn zelf veelal racisten. Want het geweld en het uitschelden tegen blanken wordt maar stelselmatig genegeerd, daar mag je geen racisme roepen want dan ben je zelf een racist. Ondertussen wordt elk zielig klein voorvalletje waarvan waarschijnlijk sprake is van racisme jegens de donkere medelanders gigantisch opgeblazen en dan houd je een volk over wat zich niet gehoord voelt, want als ze die verhalen horen en zich afvragen waar mensen zich druk om maken, omdat zelf al heel wat met racisme te maken hebben gehad, worden ze weggezet als racisten. En deze groep wordt stelselmatig in de politiek en media genegeerd en ondertussen als ze aan de bel willen trekken of een discussie willen voeren op het internet verketterd en geprovoceerd. Maar laten we ze nu vooral witte mensen noemen hoewel ze het al meermaals aangeven hebben niet te willen, want wat kan er nu immers misgaan met een groep die zich niet gehoord voelt en met meer racisme in het leven te maken heeft gehad dan de paradepaardjes waar de media en politiek constant mee aankomt.
Opkomst v/h gebruik van de term "witte" heeft volgens mij meerdere oorsprongen.

Het is volgens mij deels ontstaan als tegenreactie op de term "zwarte". Net zoals jij aangeeft dat "wij" niet wit zijn, wat maar ten dele klopt, zijn donkere mensen doorgaans niet zwart maar bruin. Er is wel een groep van wie de huidskleur in de buurt komt van zwart, maar er is ook een groep blanken van wie de huidskleur in de buurt komt van wit.

Tweede oorsprong zit em volgens mij in het kopieren van de (giftige) Amerikaanse cultuur (blacks/whites), die door de apartheid en one drop rule zo diep in die cultuuur is doorgedrongen en helaas ook wordt ingevoerd in Nederland.

Ik ben geen voorstander van de term witte, maar het valt mij wel op dat SOMMIGEN mensen, toen donkere mensen klaagden over de term, zeiden: "ze moeten niet zo zeiken en een dikkere huid kweken", en nu zijn ze zelf opeens witte worden genoemd, zijn ze gekwetst en wringen ze zich in allerlei bochten om aan te geven dat dit toch echt anders is.

Aan de andere kant heb je ook mensen die donkere mensen nooit zwarten noemden en nu, heel consequent, ook niet blij zijn met de term witten.

En er zijn natuurlijk ook mensen die het niet boeit en geen probleem hebben met zwarten/witten of welke termen dan ook.

Mensen zijn individuen met soms verschillende beweegredenen, meningen, etc.

Er zijn donkere mensen die het niet leuk vinden om neger genoemd te worden en er zijn donkere mensen die de term zwarten niet leuk vinden etc.

Er zijn blanke mensen die naar blanken verwijzen als witten, anderen die het niet leuk vinden, etc.

Mensen meteen racist noemen zonder hun beweegredenen te kennen, dat is net zo triest als iemand van een minderheidsgroep die bij elk scheetje zonder enig bewijs schreeuwt: "boehoee racisme/discriminatie!"
Krekker is de bom!
pi_209525102
quote:

[..]

Ja als blanke heteroman heb je het ooh zo zwaar in dit land man man man _O-
pi_209528674
quote:

[..]

Het is wit, niet blank. Leer dat nou eens.
Verder maak je het alleen maar erger met je foutrechtse geraaskal.
J’ai faim.
pi_209528799
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 19:54 schreef BoneThugss het volgende:

[..]
Ja als blanke heteroman heb je het ooh zo zwaar in dit land man man man _O-
Niet iedere blanke in dit land is opgegroeid in een goed gezin met rijke ouders en een goed vooruitzicht. Het echte racisme komt in dit land, en overal te wereld nog vooral voor op basis van sociale klasse. Mijn huidskleur is nooit een voordeel geweest, en oordeel niet over alle blanken mensen als je ze niet kent of weet hoe hard ze hebben moeten vechten of werken in deze samenleving om hun hoofd boven water te houden.
pi_209528811
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 05:38 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Dat mag jij vinden, staat er alleen iemand ooit voor me die mij als wit bestempeld krijgt die persoon een flinke stomp op de neus. Ik ben blank!

Leuke pohi trouwens, elk topic wat ik van je open dezelfde soort aanvallen. Jij bent nu het type waar ik op doel met hun racisme en provoceren.
pi_209528972
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 06:43 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dat mag jij vinden, staat er alleen iemand ooit voor me die mij als wit bestempeld krijgt die persoon een flinke stomp op de neus. Ik ben blank!
Wat een geweld weer. En dat voor een woordje.
Verder kun je jezelf blank noemen, maar dat heet gewoon wit.
quote:
Leuke pohi trouwens, elk topic wat ik van je open dezelfde soort aanvallen. Jij bent nu het type waar ik op doel met hun racisme en provoceren.
Dat klopt, provocatie is een goede manier om witte racisten uit hun tent te lokken.
Die doen zich eerst heel redelijk voor, als weldenkende mensen.
Maar als je ze kwaad maakt, ontpoppen ze zich al gauw tot suprematisten van hun "blanke ras". Is een klein duwtje voor nodig!
J’ai faim.
pi_209529097
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 07:38 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Wat een geweld weer. En dat voor een woordje.
Verder kun je jezelf blank noemen, maar dat heet gewoon wit.
[..]
Dat klopt, provocatie is een goede manier om witte racisten uit hun tent te lokken.
Die doen zich eerst heel redelijk voor, als weldenkende mensen.
Maar als je ze kwaad maakt, ontpoppen ze zich al gauw tot suprematisten van hun "blanke ras". Is een klein duwtje voor nodig!
Wat een onzin, echt onzin, dat dit zomaar mag op FOK! dat ziekelijke beschuldigen en provoceren? Dit beste FOK!kers is nu iemand die overloopt van haat, en een bloedhekel heeft aan blanken.

We leven in een land waar iedereen zich mag identificeren zoals hij/zij wilt, wil je anders aangesproken worden dan kan dat, donkere mensen willen geen zwarte of neger genoemd worden, en dan ga ik er in mee, ik vind het dan zo netjes als ze zich beledigd voelen hierdoor, zelf zal ik die woorden ook nooit gebruiken voor donkere medelanders omdat ik ze al erg denigrerend vind. Als iemand zich identificeert als het andere geslacht zal ik die persoon ook aanspreken zoals hij/zij wilt. Maar waarom is dit zo'n issue met blanke mensen? Genoeg mensen geven aan zo niet geadresseerd te willen worden? Dus wie ben jij om te beslissen hoe jij mij of anderen aanspreekt? Jij loopt hier over van de haat en begint meteen de aanval, het is immers een discussie forum, is het discussiëren over racisme, blankenhaat etc. dan racisme? Nee, maar de echte racisten in deze samenleving kunnen het niet hebben dat er discussies over worden gevoerd, hun mening en alleen hun mening is heilig en telt, andere verhalen, andere inzichten worden steevast geclassificeerd als racisme.

En dat geweld valt toch wel mee, hoor al jaren dat racisten geweld verdienen of geweld goed wordt gepraat zodra er racisme in het spel is, dat mag ook opgaan als blanke mensen met racisme te maken krijgen, of niet?

Maar laten we het toch eens vragen, quote of vertel mij eens waarom ik een "witte racist" ben, kom eens op met die racistische opmerking wat ik gegeven heb? Want ik zie er toch geen enkele staan, maar laten we eerlijk zijn jij ook niet, jij kan niet tegen tegenspraak en dan vliegen de "witte" en "racisten" opmerkingen om je oren, dat doen racisten.

Trouwens leuk feitje, blank wordt geassocieerd met rijn en puur, aldus wat donkere medelanders en mensen met hun hoofd in hun reet, maar niemand, en ook de racisten niet hebben dit ooit gedacht, wit associeer je met rijn en puur. Geeft maar weer eens aan hoe belachelijk deze discussie is en er een hele andere gedachte achter zit.
pi_209529115
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 08:09 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Wat een onzin, echt onzin, dat dit zomaar mag op FOK! dat ziekelijke beschuldigen en provoceren? Dit beste FOK!kers is nu iemand die overloopt van haat, en een bloedhekel heeft aan blanken.

We leven in een land waar iedereen zich mag identificeren zoals hij/zij wilt, wil je anders aangesproken worden dan kan dat, donkere mensen willen geen zwarte of neger genoemd worden, en dan ga ik er in mee, ik vind het dan zo netjes als ze zich beledigd voelen hierdoor, zelf zal ik die woorden ook nooit gebruiken voor donkere medelanders omdat ik ze al erg denigrerend vind. Als iemand zich identificeert als het andere geslacht zal ik die persoon ook aanspreken zoals hij/zij wilt. Maar waarom is dit zo'n issue met blanke mensen? Genoeg mensen geven aan zo niet geadresseerd te willen worden? Dus wie ben jij om te beslissen hoe jij mij of anderen aanspreekt? Jij loopt hier over van de haat en begint meteen de aanval, het is immers een discussie forum, is het discussiëren over racisme, blankenhaat etc. dan racisme? Nee, maar de echte racisten in deze samenleving kunnen het niet hebben dat er discussies over worden gevoerd, hun mening en alleen hun mening is heilig en telt, andere verhalen, andere inzichten worden steevast geclassificeerd als racisme.

En dat geweld valt toch wel mee, hoor al jaren dat racisten geweld verdienen of geweld goed wordt gepraat zodra er racisme in het spel is, dat mag ook opgaan als blanke mensen met racisme te maken krijgen, of niet?

Maar laten we het toch eens vragen, quote of vertel mij eens waarom ik een "witte racist" ben, kom eens op met die racistische opmerking wat ik gegeven heb? Want ik zie er toch geen enkele staan, maar laten we eerlijk zijn jij ook niet, jij kan niet tegen tegenspraak en dan vliegen de "witte" en "racisten" opmerkingen om je oren, dat doen racisten.

Trouwens leuk feitje, blank wordt geassocieerd met rijn en puur, aldus wat donkere medelanders en mensen met hun hoofd in hun reet, maar niemand, en ook de racisten niet hebben dit ooit gedacht, wit associeer je met rijn en puur. Geeft maar weer eens aan hoe belachelijk deze discussie is en er een hele andere gedachte achter zit.
Don't feed the troll.
pi_209529129
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 08:13 schreef Culkin het volgende:

[..]
Don't feed the troll.
Probeer gewoon altijd een fatsoenlijke discussie te voeren. Troll of geen troll, misschien moet FOK! die trollen eens permanent van het forum gooien. Ben misschien naīef maar hoop er gewoon één fatsoenlijke reactie uit te krijgen, en ik begrijp dat deze user overloopt van frustratie, wil het gewoon begrijpen.
pi_209529355
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 08:09 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Eerst willen goedpraten dat een agent iemand "kutn*g*r" noemt.
Een hardwerkende parlementariër is een "antisemitisch moslimbroederschap vrouwtje".
En dan nu de blanke reine engel spelen omdat iemand je wit noemt. Gepriviligeerde aanstelleritis.
J’ai faim.
pi_209529416
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 06:39 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Niet iedere blanke in dit land is opgegroeid in een goed gezin met rijke ouders en een goed vooruitzicht. Het echte racisme komt in dit land, en overal te wereld nog vooral voor op basis van sociale klasse. Mijn huidskleur is nooit een voordeel geweest, en oordeel niet over alle blanken mensen als je ze niet kent of weet hoe hard ze hebben moeten vechten of werken in deze samenleving om hun hoofd boven water te houden.
Ja die arme blanken _O- _O-

Wat hebben wij het toch zwaar _O-

Ga genieten van het weer man ipv complete epistels te te tikken op internet.
pi_209529526
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 06:39 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Het kan best zijn dat je het niet makkelijk hebt gehad, maar ik denk toch dat je het nķg minder makkelijk had gehad als je getint was en Youssef had geheten.
pi_209529604
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 14:56 schreef Tekaschi het volgende:
Het daadwerkelijke onderwerp is een doorgedraaide gewelddadige man die een agente heeft proberen te wurgen? Alles wat erna is ontstaan was een domino effect.
Ja, maar dat betekent nog niet dat alles dat daarna gebeurt, in orde is. Stel dat de agent die agressieve man van dichtbij drie kogels door het hoofd geschoten had, dan was toch vrij duidelijk geweest dat dat buitensporig was. Politiegeweld moet altijd proportioneel zijn. Nu is van deze agent geconcludeerd dat hij meer geweld heeft gebruikt dan nodig was, dat hij zich racistisch heeft uitgelaten en dat zijn proces-verbaal niet waarheidsgetrouw was. Je gaat toch niet beweren dat dat nou eenmaal het gevolg was van zo'n agressieve man?

In conflicten is het nou eenmaal niet zo dat er altijd één partij fout zit en één partij gelijk heeft. Dat de agressieve man straf verdient, betekent niet automatisch dat de agent géén straf verdient. Ze kunnen ook allebei verkeerd gehandeld hebben (de een wel een stuk meer dan de ander).

quote:
Maar waarom verdiend zo'n agressieve man wel een 2e kans (waarschijnlijk al wat meer kansen gehad) in deze samenleving, en deze agent niet? Waarom krijgt deze agent niet de kans om zich te verbeteren?
Ik denk dat die agressieve kerel voorlopig ook niet in aanmerking komt voor een leidinggevende positie binnen de politie.
pi_209534178
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 08:51 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Eerst willen goedpraten dat een agent iemand "kutn*g*r" noemt.
Een hardwerkende parlementariër is een "antisemitisch moslimbroederschap vrouwtje".
En dan nu de blanke reine engel spelen omdat iemand je wit noemt. Gepriviligeerde aanstelleritis.
Leugens.. niks anders dan leugens. Welkom op de eeuwige negeerlijst.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:13:49 #200
182233 thedeedster
pi_209534226
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 05:38 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Ga wieberen. Geen behoefte aan die taalverloedering.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:22:45 #201
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209534317
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:12 schreef franske19 het volgende:

[..]
We hebben meer van die agenten nodig. Wordt er misschien eens een keer aangepakt in plaats van dar tuig als prinsesjes behandelen.
Ja man, mensen uitschelden is echt een effectieve aanpak! :')
Krekker is de bom!
  Admin vrijdag 16 juni 2023 @ 16:24:40 #202
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_209534340
het 'n-woord' is in Nederland betekenisloos. Het kan het onschuldige 'neger' zijn of het grof racistische 'nikker'. Een en ander maakt nogal verschil voor de beeldvorming.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_209534355
quote:
[ afbeelding ]
Jezelf superieur voelen, de mensen om je heen uitkotsen en dood wensen en vervolgens jammeren dat je "gediscrimineerd" wordt.

Daar zijn dit soort lui erg goed in.
Corporate translator
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:37:29 #204
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209534454
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:24 schreef Danny het volgende:
het 'n-woord' is in Nederland betekenisloos. Het kan het onschuldige 'neger' zijn of het grof racistische 'nikker'. Een en ander maakt nogal verschil voor de beeldvorming.
Sowieso belachelijk dat er wordt gesproken over "n-woord". Weer een belachelijke kopie van de verziekte Amerikaanse cultuur.

Probleem in deze case is het gescheld ("kutneger" als ik me niet vergis) en het weglaten van belangrijke info in het rapport. Wanneer een arrestant een blank persoon uitscheld voor teringlijer vind ik dat even problematisch. Het vechtende zijn geen schoolplein-tieners.
Krekker is de bom!
pi_209534522
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Sowieso belachelijk dat er wordt gesproken over "n-woord".
Eens.
quote:
Wanneer een arrestant een blank persoon uitscheld voor teringlijer vind ik dat even problematisch. Het vechtende zijn geen schoolplein-tieners.
Wanneer een zwarte agent een blanke arrestant uitscheldt voor "kutblanke" vind ik dat zeker wel problematisch en heel wat erger dan "teringlijer". Dan mag hij van mij ontslagen worden. Net als met "kutneger".

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2023 16:45:14 ]
pi_209534655
quote:
Dan heb je toch al even niet opgelet, of je hebt broccoli in je oren.
J’ai faim.
pi_209534681
Maar ja, wat kunnen we verwachten van een forumbaas die nog steeds niet wil erkennen dat zwarte piet een racistisch fenomeen is :')
J’ai faim.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:21:19 #208
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_209534873
Ook weten we dat de rhododendron een zuurminnende soort is, dus dat is allemaal prima.
  Admin vrijdag 16 juni 2023 @ 18:04:30 #209
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_209535252
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:00 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Dan heb je toch al even niet opgelet, of je hebt broccoli in je oren.
dat er mensen zijn die het opeens na al die jaren gelijktrekken betekent niet dat ze daarin gelijk hebben. Ik weet dat het tegenwoordig helemaal hip is om iemand die 'neger' zegt gelijk te trekken met nazi's, maar ik sta daar anders in. Ik vind de intentie waarmee iets gezegd wordt gewoonweg belangrijker dan de gekozen woorden. Er is geen enkel woord dat NIET controversieel is tegenwoordig. Ik ben niet zo'n woke figuur die overal racisme in zoekt, of uberhaupt in alles zoekt naar manieren om mezelf omhoog te lullen door anderen een -isme of -fobie aan te rekenen. Ik doe liever normaal.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 juni 2023 @ 18:10:12 #210
7889 tong80
Spleenheup
pi_209535308
Neger, gehandicapte, kuthoer, mongool niks kan of mag meer. Terwijl het gewoon de lading dekt.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_209535389
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 18:04 schreef Danny het volgende:

[..]
dat er mensen zijn die het opeens na al die jaren gelijktrekken betekent niet dat ze daarin gelijk hebben. Ik weet dat het tegenwoordig helemaal hip is om iemand die 'neger' zegt gelijk te trekken met nazi's, maar ik sta daar anders in. Ik vind de intentie waarmee iets gezegd wordt gewoonweg belangrijker dan de gekozen woorden. Er is geen enkel woord dat NIET controversieel is tegenwoordig. Ik ben niet zo'n woke figuur die overal racisme in zoekt, of uberhaupt in alles zoekt naar manieren om mezelf omhoog te lullen door anderen een -isme of -fobie aan te rekenen. Ik doe liever normaal.
Het kan dan misschien wel normaal zijn dat agenten een ander licht schijnen op hun eigen gedrag dan wat er daadwerkelijk heeft voorgevallen, maar dat maakt het nog niet gerechtvaardigd. Het zal ongetwijfeld de schuld zijn van woke dat zij zich genoodzaakt voelen om te liegen om zo een ander aan de schandpaal te kunnen nagelen.
#freeWillemM
pi_209535451
Het woord "neger" wordt ook door iedereen weer anders geīnterpreteerd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Neger
Neger is een aanduiding voor een lid van een groep donkerhuidige mensen die oorspronkelijk afkomstig zijn uit Afrika ten zuiden van de Sahara. Lange tijd was het een relatief neutraal woord, maar sinds het eind van de 20e en het begin van de 21e eeuw wordt het door een deel van de samenleving als beledigend[1][2] en racistisch ervaren.

Van "nikker" iedereen wel dat dat niet kan.
pi_209536946
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 18:10 schreef tong80 het volgende:
Neger, gehandicapte, kuthoer, mongool niks kan of mag meer. Terwijl het gewoon de lading dekt.

Nou ja, dekt het de lading? Ik vind dat je wel erg hard bent voor jezelf.
pi_209537070
quote:

Beetje raar als een agent je probeert uit te schelden voor bovenstaande, toch?
pi_209537370
quote:
Ik snap sowieso de hele ophef om het woord en de promotie niet. Natuurlijk het woord doet pijn en excuses zijn op zijn plaats. Maar het liegen in het PV is veel erger dan kun je dus als burger vervolgd worden op basis van valse gegeven en iedereen gelooft die agent. Dan vraag ik me meteen af hoe vaak zoiets voorkomt want vorige week was het iemand van XR die een agent gebeten zou hebben niet van waar maar toch voor de rechter.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_209537413
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:44 schreef Viezig het volgende:

[..]
Eens.
[..]
Wanneer een zwarte agent een blanke arrestant uitscheldt voor "kutblanke" vind ik dat zeker wel problematisch en heel wat erger dan "teringlijer". Dan mag hij van mij ontslagen worden. Net als met "kutneger".
In boosheid worden er nu eenmaal eens dingen gezegd daar zouden excuses voor moeten worden aangeboden en een reprimande ofzo. Maar het weglaten van info in een pv is veel erger. Als er geen camerabeelden waren had het slachtoffer nu als dader voor de rechter gestaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_209537969
quote:

Ik vind het op zoveel manieren bizar dat een woord dat 20 jaar geleden nog de normale omschrijving was nu het n-woord is geworden in nieuwsartikelen. Allereerst behandeld het N-woord ons als kleuters. Alsof een zwart persoon beschermd moet worden tegen een woordje zelfs als het niet tegen hem wordt gebruikt en dan ook nog op deze treurige kinderboeken manier (hij die niet genoemd mag worden :o ). De NOS gebruikt het voor verschillende woorden die beginnen met een N, dus je serieuze artikel is een soort raadspelletje geworden. Het is lasterend naar de vermeende daders van verkeerddenk, want je maakt mij niet wijs dat neger net zo stout als nigger is. Het is een rare vertaling vanuit het Amerikaanse gebruik, want de beste vertaling van neger is negro en dat mag je zelfs in de VS nog voluit zeggen. Ik ben bovengemiddeld vaak op het internet in rare hoekjes zoals joop en ik heb volledig gemist dat er überhaupt een grote wens uit de zwarte bevolking was om het n-woord te gaan gebruiken. Waarom dan is dit opeens overal te zien?

Kortom ik zal wel een boomer aan het worden zijn.
pi_209538084
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het op zoveel manieren bizar dat een woord dat 20 jaar geleden nog de normale omschrijving was nu het n-woord is geworden in nieuwsartikelen.
Zo bizar is dat niet. Woorden kunnen in de loop der jaren anders opgevat worden. De geestelijke gezondheidszorg is een mooi voorbeeld: worden als idioot, debiel, imbeciel, mongool, etc. waren ooit normale medische termen. Nu zouden ouders je aanvliegen als je ze de diagnose geeft dat hun kind debiel is.
pi_209538117
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 18:04 schreef Danny het volgende:

[..]
Maar juist die intentie is in deze zaak toch overduidelijk? Als jij iemand kutneger noemt dan is dat geen compliment. Maar een belediging op ras...
zie email 27 oktober
pi_209538438
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Zo bizar is dat niet. Woorden kunnen in de loop der jaren anders opgevat worden. De geestelijke gezondheidszorg is een mooi voorbeeld: worden als idioot, debiel, imbeciel, mongool, etc. waren ooit normale medische termen. Nu zouden ouders je aanvliegen als je ze de diagnose geeft dat hun kind debiel is.
Maar als deze agent iemand een debiel of mongool had genoemd, dan had er niet het d-woord of m-woord gestaan. En er is al helemaal niet een kromme vertaling gemaakt waardoor de overtreding nog 10x zo erg lijkt.
pi_209538450
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maar als deze agent iemand een debiel of mongool had genoemd, dan had er niet het d-woord of m-woord gestaan. En er is al helemaal niet een kromme vertaling gemaakt waardoor de overtreding nog 10x zo erg lijkt.
Volgens mij was m'n reactie duidelijk genoeg.
pi_209538485
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Volgens mij was m'n reactie duidelijk genoeg.
Volgens mij miste die volledig het punt wat ik maakte.
pi_209538555
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Volgens mij miste die volledig het punt wat ik maakte.
Nee, niet echt. Je verbaast je over een woord dat vroeger wel mocht en nu niet meer. En ik geef je aan dat dat veel vaker gebeurt.
pi_209538653
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 23:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, niet echt. Je verbaast je over een woord dat vroeger wel mocht en nu niet meer. En ik geef je aan dat dat veel vaker gebeurt.
Je hyperfocust op een klein deel van een zin die de start van een opsomming ter grootte van een alinea aangeeft. Nergens in de alinea staat dat het verbazingwekkend is dat woorden van vroeger nu niet meer mogen.

Iets wat selectieve quoters hier wel vaker doen overigens.
pi_209538710
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 23:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hyperfocust op een klein deel van een zin die de start van een opsomming ter grootte van een alinea aangeeft. Nergens in de alinea staat dat het verbazingwekkend is dat woorden van vroeger nu niet meer mogen.

Iets wat selectieve quoters hier wel vaker doen overigens.
De rest van die post bestond uit tendentieuze, uitgekauwde kletskoek die überhaupt de moeite van het reageren niet waard is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2023 23:13:38 ]
pi_209575076
Agent die zich racistisch uitliet, trekt hoger beroep in: ‘Ik had de uitspraak nooit mogen doen’
De agent uit Dordrecht die zich bij een aanhouding racistisch uitliet en daarvoor veroordeeld werd, trekt zijn hoger beroep in. De zaak kwam vorige week opnieuw in het nieuws omdat de agent een leidinggevende functie kreeg. Die promotie werd na veel kritiek ingetrokken.

De agent laat via een woordvoerder weten dat hij ‘zich realiseert dat het intrekken van het hoger beroep het enige juiste is’. ,,Ik had de uitspraak nooit mogen doen”, zegt de agent via een woordvoerder. ,,De gebeurtenissen van vorige week hebben mij enorm geraakt.” Volgens de woordvoerder wil de man ‘benadrukken dat hij zijn excuus aanbiedt aan de betrokkenen, en aan alle anderen die hij met deze opmerking pijn heeft gedaan’.

De aanstelling van de man als leidinggevende bij de Vreemdelingenpolitie kwam vorige week naar buiten en zorgde voor veel kritiek. Woensdag besloot korpschef Fred Westerbeke het besluit terug te draaien. De agent had tijdens zijn sollicitatie laten weten dat hij veel spijt heeft van zijn uitlating en er van geleerd heeft, maar een deel van de critici twijfelde daaraan, juist omdat hij in hoger beroep was gegaan tegen de boete van 250 euro waartoe hij was veroordeeld.

https://www.ad.nl/binnenl(...)mogen-doen~a1ccb68e/
pi_218983136
quote:
Een Dordtse vader (49) die bij zijn arrestatie door een agent ‘kutneger’ werd genoemd, is door de rechtbank vijf jaar na dit geruchtmakende incident zelf alsnog schuldig bevonden aan openlijk geweld tegen politiemensen. Ook zijn zoon (22) werd daarvoor veroordeeld.

Een straf werd evenwel niet opgelegd. Waar het Openbaar Ministerie 180 uur werkstraf tegen de vader had geëist en 150 uur tegen de zoon, vonden de rechters dat dit na zo’n lange tijd ‘geen toegevoegde waarde’ meer had.

Daarbij speelde een belangrijke rol dat de geruchtmakende zaak, waarbij de agent werd veroordeeld tot een boete van 250 euro voor het gebruik van de heftige belediging ‘kutneger’ richting de vader, bij de familieleden diepe sporen had nagelaten.

„Het gezin heeft geleden onder de gebeurtenissen en het langdurige strafproces’’, stelde de rechtbank in haar vonnis. „Ook was het optreden van de politie niet foutloos.’’

Een veroordeling was wel op zijn plek gezien de gebeurtenissen, was de conclusie. „Vader heeft samen met zijn zoon, opzettelijk geweld gepleegd tegen agenten. Ze hebben ernstig geweld gebruikt: geslagen, geschopt, getrapt, geduwd en vastgepakt.’’
https://www.ad.nl/dordrec(...)g-bevonden~a7f60ac2/
De agent is dus bestraft voor zijn opmerking en de 2 daders van ernstig geweld tegen een agent komen er zonder straf vanaf.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218983151
Wat een gejank weer in dit land :')
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:59:14 #229
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218983179
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 13:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De agent is dus bestraft voor zijn opmerking en de 2 daders van ernstig geweld tegen een agent komen er zonder straf vanaf.
Rare rechters en officieren in dit land. Verkeerd aankijken is 120 uur (ik krijg altijd supersnelrecht en ik zal ook altijd een uitnodiging krijgen, omdat ik speciaal ben) en slaan, schoppen, spugen en duwen zou dan 150 of 180 uur zijn.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:03:00 #230
459912 FlippingCoin
pi_218983199
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 13:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
zo kennen we Nederland weer
pi_218983310
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:32:29 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218983346
Amerikaanse onzin overnemen :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218983621
quote:
Brilliante aflevering!

[ Bericht 1% gewijzigd door Horzula op 10-10-2025 15:15:42 ]
pi_218983670
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:40:48 #235
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218983847
quote:
Vader heeft samen met zijn zoon, opzettelijk geweld gepleegd tegen agenten. Ze hebben ernstig geweld gebruikt: geslagen, geschopt, getrapt, geduwd en vastgepakt.
Wat een stelletje kutnegers.
pi_218983910
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:59:06 #238
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_218983980
quote:
8s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 01:30 schreef ems. het volgende:
Zeg dan gewoon het woord. Neger. Iedereen weet waar je het over hebt.

Het Amerikaanse N-word staat niet voor negro (neger) maar voor nigger (enigszins te vergelijken met nikker/zwartjoekel).

Sowieso triest dat we hier dit soort Amerikaanse onzin overnemen. Benoem gewoon het woord. Enige voorbeeldfunctie die de VS zou moeten hebben is hoe het absoluut niet moet in een land.
Krekker is de bom!
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:01:07 #239
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_218983999
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Sowieso belachelijk dat er wordt gesproken over "n-woord". Weer een belachelijke kopie van de verziekte Amerikaanse cultuur.

Probleem in deze case is het gescheld ("kutneger" als ik me niet vergis) en het weglaten van belangrijke info in het rapport. Wanneer een arrestant een blank persoon uitscheld voor teringlijer vind ik dat even problematisch. Het vechtende zijn geen schoolplein-tieners.
Ow... Tis een oud topic en ik herhaal mezelf zie ik :D
Krekker is de bom!
pi_218984201
quote:
Briljant
_O-

So he, stel dat ze dit nu zouden uitzenden...
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:55:42 #241
503714 SebbeSwensje
pi_218984262
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 15:40 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Wat een stelletje kutnegers.
Ho ho ho, die vader en zoon hebben zich anders ook wel een beetje misdragen.
Appears.
pi_218984271
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 16:55 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ho ho ho, die vader en zoon hebben zich anders ook wel een beetje misdragen.
Maar die krijgen dus, in tegenstelling tot de agent, geen straf voor wat ze gedaan hebben.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:58:49 #243
503714 SebbeSwensje
pi_218984279
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 16:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Maar die krijgen dus, in tegenstelling tot de agent, geen straf voor wat ze gedaan hebben.
Hadden ze het maar eerder voor moeten laten komen. Niet iedereen is net zo speciaal als ik.
Appears.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:04:01 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218984299
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 14:32 schreef Nattekat het volgende:
Amerikaanse onzin overnemen :')
Dit is erg vermoeiend inderdaad.

Maar het woord 'neger' wordt hier nu ook het 'n-woord' genoemd omdat Amerikanen het woord 'nigger' 'the n-word' noemen. Social justice warriors hebben dit er toch weer knap doorheen weten te krijgen.
pi_218984306
Het ligt aan de instanties zelf
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:01:09 #246
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218988413
Ik vind het heel vervelend dat de Nederlandse media zichzelf censureren. In de VS is het gemeengoed om 'nigger' niet te zeggen. Da's al meer dan 100 jaar zou en dan vind ik het niet gek dat ze het daar al decennia over het 'N-word' hebben.

Het Amerikaanse woord heeft dan ook een veel meer negatieve connotatie als het Nederlandse woord neger. Ook een veel zwartere geschiedenis. Sinds een jaar of 10 is het Amerikaanse gebruik ook naar Nederland overgewaaid. Ondanks dat het woord een stuk minder beladen is en ik vermoed dat het alleen niet meer geaccepteerd is omdat het Nederlandse woord veel op het Engelse woord lijkt, en niet zozeer om de Nederlandse geschiedenis. In het Nederlands hadden we 'nikker', al even lang een verboden woord als 'nigger'.

In Nederland ligt dit allemaal niet zo gevoelig. Door die Amerikaanse censuur over te nemen, weet ik nu niet waar deze man het over had. Als het over 'nikker' of 'nigger' gaat, waar men in het Engels het 'N-word' voor gebruikt, snap ik dat we daar een probleem van maken. Als het over het veel minder beladen 'neger' gaat, getuigt het ook niet bepaald van klasse, maar zou dat 5 jaar later geen promotie in de weg hoeven zitten.

Helaas is het in de Nederlandse media tegenwoordig gebruik om al die verschillende woorden op dezelfde manier te censureren waardoor ze het nieuws niet meer goed kunnen brengen.

In de VS maken ze ook heel duidelijk onderscheid tussen nigger/nikker en het ook onacceptabele maar veel minder beladen negro/neger. Het laatste wordt nooit bedoeld met n-word, in het Nederlands snappen ze niet hoe ze dat onderscheid moeten maken. Heel jammer.
Laffe huichelaar
pi_218988460
Dit zou betekenen dat bijna heel Fok! wel leidinggevende kan worden bij de politie.

Dus de lat ligt daar niet zo hoog blijkbaar (no offence).
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:11:39 #248
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218988477
O dit topic is al heel oud
Laffe huichelaar
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:12:37 #249
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218988484
quote:

Wel fijn dat ik het toen al met mezelf eens was
Laffe huichelaar
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:18:39 #250
3542 Gia
User under construction
pi_218988529
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 17:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is erg vermoeiend inderdaad.

Maar het woord 'neger' wordt hier nu ook het 'n-woord' genoemd omdat Amerikanen het woord 'nigger' 'the n-word' noemen. Social justice warriors hebben dit er toch weer knap doorheen weten te krijgen.
Ja, dikke bullshit! Je mag wel indiaan zeggen, of chinees, maar niet neger. Nee, dat moet dan omslachtig omschreven worden als 'mensen van kleur' of 'donkere mensen'. Schijt, ik noem het gewoon negers, als ik iemand met een zwarte huid aan wil duiden. Doe niet mee aan die onzin.

De Nederlandse equivalent van het Amerikaans 'nigger' is 'nikker', en dat zul je mij nooit horen gebruiken.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:31:53 #251
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218988606
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 11:18 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja, dikke bullshit! Je mag wel indiaan zeggen, of chinees, maar niet neger. Nee, dat moet dan omslachtig omschreven worden als 'mensen van kleur' of 'donkere mensen'. Schijt, ik noem het gewoon negers, als ik iemand met een zwarte huid aan wil duiden. Doe niet mee aan die onzin.

De Nederlandse equivalent van het Amerikaans 'nigger' is 'nikker', en dat zul je mij nooit horen gebruiken.
Ik maak me er niet zo druk om, als mensen het woord 'neger' niet meer willen, pas ik me wel aan. Ik loop wel altijd een beetje achter omdat ik me er niet zo mee bezig hou, maar soit.

Maar de reden dat in de VS 'nigger' nog een ding is en in Nederland 'nikker' dat totaal niet meer is, is omdat wij gewoon besloten hebben dat we het woord niet meer gebruiken en ze er in de VS de nadruk op blijven leggen met 'n-word'. Ik snap niet waarom we dat schoolvoorbeeld van een ineffectieve maatregel dan overnemen
Laffe huichelaar
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:22:00 #252
3542 Gia
User under construction
pi_218988914
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 11:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik maak me er niet zo druk om, als mensen het woord 'neger' niet meer willen, pas ik me wel aan. Ik loop wel altijd een beetje achter omdat ik me er niet zo mee bezig hou, maar soit.

Maar de reden dat in de VS 'nigger' nog een ding is en in Nederland 'nikker' dat totaal niet meer is, is omdat wij gewoon besloten hebben dat we het woord niet meer gebruiken en ze er in de VS de nadruk op blijven leggen met 'n-word'. Ik snap niet waarom we dat schoolvoorbeeld van een ineffectieve maatregel dan overnemen
In Amerika wordt het woord 'nigger' juist heel veel gebruikt, door negers, welteverstaan. Dan mag het, schijnbaar, wel.

Wat ik altijd zo vreemd vind, is dat negers het altijd hebben over discriminatie, terwijl ze zelf juist hameren op het verschil tussen 'zwart' en 'wit'. In mijn opinie is iedereen op aarde een tint bruin, maar negers willen het onderscheid tussen 'zwart' en 'wit' blijven onderstrepen. Dat gaat zover dat iemand die hartstikke blank is, al zwart wordt genoemd als 1 van zijn/haar vele voorouders een neger was. Dit slaat echt helemaal nergens op!!
pi_218988991
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 12:22 schreef Gia het volgende:

[..]
In Amerika wordt het woord 'nigger' juist heel veel gebruikt, door negers, welteverstaan. Dan mag het, schijnbaar, wel.

Wat ik altijd zo vreemd vind, is dat negers het altijd hebben over discriminatie, terwijl ze zelf juist hameren op het verschil tussen 'zwart' en 'wit'. In mijn opinie is iedereen op aarde een tint bruin, maar negers willen het onderscheid tussen 'zwart' en 'wit' blijven onderstrepen. Dat gaat zover dat iemand die hartstikke blank is, al zwart wordt genoemd als 1 van zijn/haar vele voorouders een neger was. Dit slaat echt helemaal nergens op!!
Inderdaad, die mensen zijn zelf het probleem! Waarschijnlijk hebben ze zelf het woord neger uitgevonden!

En wat betreft dat laatste, ik ben niet wit en ook niet zwart en heb voorouders die neger waren, maar ik ben echt nog nooit een zwart persoon tegengekomen die zei dat ik een van hen was. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 11-10-2025 15:16:16 ]
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:41:25 #254
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218989011
Goh wat verrassend. Die is vast persoonlijk door Faber voorgedragen. Het gebruik van de N-woord zal wel voorwaarde geweest zijn voor de aanstelling.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218989056
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 12:41 schreef Starhopper het volgende:
Goh wat verrassend. Die is vast persoonlijk door Faber voorgedragen. Het gebruik van de N-woord zal wel voorwaarde geweest zijn voor de aanstelling.
Een neger neger noemen kan je gewoon negeren.
Het ligt aan de instanties zelf
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:34:24 #256
3542 Gia
User under construction
pi_218989384
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 12:38 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Inderdaad, die zwartjes zijn zelf het probleem! Waarschijnlijk hebben ze zelf het woord neger uitgevonden!

En wat betreft dat laatste, ik ben niet wit en ook niet zwart en heb voorouders die neger waren, maar ik ben echt nog nooit een zwart persoon tegengekomen die zei dat ik een van hen was. _O-
Domste antwoord ooit, hier op fok.
Het woord 'neger' is afgeleid van het latijnse 'niger' wat zwart betekent en die term is gebruikt om een volk met een donkere huid aan te duiden. Dat dit door de slavernij een negatieve klank heeft gekregen is een feit. Maar juist daarom snap ik niet dat zwarten elkaar zo noemen.

Niemand is wit of zwart, dat zeg ik net, we zijn allemaal een zekere tint bruin. Maar er zijn wel, redelijk blanke mensen, die zichzelf zien als zwart, omdat ze een neger als voorouder hebben. Al is het er maar 1 in 10 generaties. The one drop rule, noemen ze dat. Want dan hoor je erbij in die gemeenschap.

Ik ken verder ook geen volk dat zich zo distantieert van de rest van Nederland. Ze hebben eigen clubs waar je alleen binnen mag als je zwart bent of als introducee, eigen feesten, zijn argwanend naar elke blanke die door HUN wijk loopt, ze hebben zelfs een eigen omroep. En dan zeggen dat wij discrimineren!
pi_218989402
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 11:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Correct.

Maar het woord 'nikker' gebruikte niemand, het woord 'neger' wel dus werd dit aangegrepen om ophef te creëren.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:41:14 #258
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218989446
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Het woord 'neger' is afgeleid van het latijnse 'niger' wat zwart betekent en die term is gebruikt om een volk met een donkere huid aan te duiden. Dat dit door de slavernij een negatieve klank heeft gekregen is een feit. Maar juist daarom snap ik niet dat zwarten elkaar zo noemen.

Niemand is wit of zwart, dat zeg ik net, we zijn allemaal een zekere tint bruin. Maar er zijn wel, redelijk blanke mensen, die zichzelf zien als zwart, omdat ze een neger als voorouder hebben. Al is het er maar 1 in 10 generaties. The one drop rule, noemen ze dat. Want dan hoor je erbij in die gemeenschap.

Ik ken verder ook geen volk dat zich zo distantieert van de rest van Nederland. Ze hebben eigen clubs waar je alleen binnen mag als je zwart bent of als introducee, eigen feesten, zijn argwanend naar elke blanke die door HUN wijk loopt, ze hebben zelfs een eigen omroep. En dan zeggen dat wij discrimineren!
Het zwarte volk met hun eigen clubs, en zelfs wijken. Interessant hoor.
Huilen dan.
pi_218989461
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 11:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Wel fijn dat ik het toen al met mezelf eens was
Wel grappig, politiek incorrect :D
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:46:36 #260
3542 Gia
User under construction
pi_218989486
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Culturele Nubische Club.... Zal wel zeer toegankelijk zijn voor blanken.
En zo zijn er meer. Ook voetbalverenigingen waar je als blanke niet wordt toegelaten. Tja, op papier wel, maar in de praktijk niet.
pi_218989573
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Er zijn wel studentenverenigingen die exclusief voor zwarte jongeren zijn. Dat blijft een raar fenomeen. In de VS ook student housing die alleen voor zwarte studenten is. En vorig jaar was er in Utrecht een 'natuurwandeling' exclusief voor mensen van kleur. Wat vind jij nu van zulke initiatieven?
pi_218989741
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 12:41 schreef Starhopper het volgende:
Hij is leidinggevende geworden bij de vreemdelingenpolitie. Daar kan zoiets best een voordeel zijn.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:40:12 #263
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218989853
Ik zie het probleem niet. Hij is veroordeeld.
pi_218990186
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Sarcasme. Met je domste antwoord ooit. _O-

quote:

Zwarte wijk in Nederland waar je als blanke niet mag komen?
Proud member of the IDGAF+FU2 community
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')