abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209494513
Een agent die zich in 2020 racistisch uitliet tijdens een arrestatie – en daarvoor veroordeeld werd – krijgt nu een leidinggevende functie bij de vreemdelingenpolitie. Wat hij daar precies gaat doen, is niet duidelijk.

De politie van Rotterdam bevestigt de promotie van de agent na berichtgeving van het AD. De agent was op sinterklaasavond 2020 betrokken bij de arrestatie van een gezin in Dordrecht.

De aanhouding liep uit de hand en de agent schold een man uit met het n-woord toen een vechtpartij ontstond. Op basis van beelden die van die vechtpartij werden gemaakt, werd de agent veroordeeld. Hij kreeg een boete van 250 euro.

De advocaat van de beledigde arrestant, Justin Kötter, zegt tegen het AD dat 'dit toch niet valt te rijmen met wat er is gebeurd'. "Onze zaak wordt niet serieus genomen", zegt Kötter tegen de krant.

De politie-eenheid Rotterdam, waar de agent deel van uitmaakte, kwam vaker in het nieuws om racistische uitlatingen. Zo stuurden agenten elkaar racistische appjes. Daar werd later excuses voor gemaakt.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)vreemdelingenpolitie

Goed voorbeeld voor de maatschappij ^O^
wizkays
pi_209494522
Wat is het N-woord in Nederland? Hetzelfe als het Engels/Amerikaanse, of bedoelen ze het ouderwets Hollandse met dubbel k?

250 euro voor een enkele free pass, ik weet niet of dat het waard is.
-nee-
  Vis een optie? dinsdag 13 juni 2023 @ 00:29:44 #3
70532 loveli
N
pi_209494527
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 00:28 schreef Marsenal het volgende:
Wat is het N-woord in Nederland?
Stikstof.
crap in = crap out
pi_209494539
Nederlanders zijn elite racisten.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209494548
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 00:31 schreef superniger het volgende:
[ afbeelding ]
Als je iets doet, doe je het goed. Dat is die VOC-mentaliteit.
-nee-
pi_209494552
Iemand die veroordeeld is tot een boete om rasistische uitlatingen een leidinggevende functie geven bij de vreemdelingenpolitie?

Owwwkeee.
Nou ja tja, misschien heeft hij het licht gezien, is hij veranderd.
Maar ik begrijp heel prima dat het een paar vraagtekens oproept.

Al met al vind ik veroordeeld en een functie als politie agent wat lastig te rijmen. Strafblad en vele banen gaan niet zo goed samen. Maar bij de politie is het geen enkel probleem, kan je zelfs leidinggevende worden?
pi_209494574
Er werken sowieso alleen maar rotzakken bij de vreemdelingenpolitie toch? Welk mens met een geweten wil daar nu werken in deze tijdgeest?
J’ai faim.
pi_209494575
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 00:39 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Iemand die veroordeeld is tot een boete om rasistische uitlatingen een leidinggevende functie geven bij de vreemdelingenpolitie?

Owwwkeee.
Nou ja tja, misschien heeft hij het licht gezien, is hij veranderd.
Maar ik begrijp heel prima dat het een paar vraagtekens oproept.

Al met al vind ik veroordeeld en een functie als politie agent wat lastig te rijmen. Strafblad en vele banen gaan niet zo goed samen. Maar bij de politie is het geen enkel probleem, kan je zelfs leidinggevende worden?
Personeelstekort.
pi_209494587
Ik begrijp uit het artikel dat er nog een hoger beroep loopt van zowel de agent als van de zoon van het gezin die advocaat Justin Kötter vertegenwoordigd.

Ik heb het vermoeden dat deze advocaat ook het AD heeft ingeschakeld en dat het artikel gekleurd is door de visie van deze advocaat en dat hij probeert om via gewillige media deze agent het moeilijk te maken. Het is naar mijn mening geen sterk journalistiek stuk en er ontbreekt veel informatie.

Neemt natuurlijk niet weg dat het een ernstige fout en onprofessioneel is, ook in het heetst van de strijd, om een racistische uitlating te doen als agent. Dit is zeer schadelijk voor het vertrouwen van (gekleurde) burgers dat de politie onpartijdig en niet vooringenomen is.

Maar goed, mensen kunnen als persoon veranderen, kunnen van fouten leren en het is de vraag of je deze persoon voor deze fout blijvend moet veroordelen en geen nieuwe kansen moet gunnen. Een ieder zal daar zijn eigen mening over hebben
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_209494588
Nikker? Nigger? Neger? Neonazi?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2023 01:06:02 ]
pi_209494603
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 00:50 schreef rododendronneke het volgende:
Er werken sowieso alleen maar rotzakken bij de vreemdelingenpolitie toch? Welk mens met een geweten wil daar nu werken in deze tijdgeest?
quote:
Wat zijn de taken van de vreemdelingenpolitie?

De belangrijkste taak van de vreemdelingenpolitie is het opsporen van criminele vreemdelingen en vreemdelingen die overlast veroorzaken.

Er zijn verschillende manieren waarop vreemdelingen worden opgespoord. Er worden onder andere acties gehouden waarbij criminele zaken naar voren kunnen komen, zoals mensenhandel, mensensmokkel en identiteitsfraude. De vreemdelingenpolitie zoekt dit soort zaken verder uit en probeert erachter te komen wat de juiste gegevens van de vreemdeling zijn, zoals naam, adres en land waar hij of zij vandaan komt. Verder pakt de vreemdelingenpolitie illegale veelplegers aan. Dit zijn vreemdelingen die al vaker met de politie in aanraking zijn geweest en in het criminele circuit blijven hangen.
https://www.vraaghetdepol(...)delingenpolitie.html

Het lijkt mij dat zij nuttig werk doen. Zo pakken zij o.a. mensenhandel, mensensmokkel en andere vormen van uitbuiting en criminaliteit bij migranten aan.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_209494620
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 00:31 schreef superniger het volgende:
[ afbeelding ]
pi_209494622
Zeg dan gewoon het woord. Neger. Iedereen weet waar je het over hebt.

:')
Conscience do cost.
pi_209494628
Moet kunnen. Hij is veroordeeld, heeft een boete gehad, case closed.

Mensen met een verkeersovertreding kunnen ook gewoon nog vrachtwagenchauffeur worden dus wel een beetje een jankartikel.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 02:16:55 #15
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209494708
quote:
Wat is het N-woord in Nederland? Hetzelfe als het Engels/Amerikaanse, of bedoelen ze het ouderwets Hollandse met dubbel k?

Een veroordeling voor het gebruik van het woord neger lijkt me onwaarschijnlijk. Maar misschien loop ik achter.
are we infinite or am I alone
  dinsdag 13 juni 2023 @ 02:27:43 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_209494718
N-woord is dat neger? Staat er 250 euro boete voor als je een neger een neger noemt? :')
pi_209494729
Een aardige noem ik een afrikaan een vervelende of slechte noem ik een neger bij twijvel noem ik hem afrikaan
pi_209494730
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 02:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Een veroordeling voor het gebruik van het woord neger lijkt me onwaarschijnlijk. Maar misschien loop ik achter.
quote:
De bewuste 54-jarige agent was betrokken bij een heftige aanhouding op Sinterklaasavond 2020. Samen met twee vrouwelijke collega’s kwam hij af op een melding van geluidsoverlast van een blaffende hond in Dordrecht. Toen zij een beschonken buurtbewoner wilden aanhouden, bemoeide een gezin zich met de situatie. Er volgde een vechtpartij waarbij de agent tegen een van de vechtersbazen riep: ‘Loslaten, loslaten kutneger.’
https://www.destentor.nl/(...)genpolitie~a7ac9c57/

Het gaat dus niet simpelweg om het gebruik van het woord neger.
pi_209494787
Tweede kansen ben ik voor. Alleen moet dat nu net bij de vreemdelingenpolitie dan? Is dat niet wat onhandig? Maak die man chef van de wijkpolitie, recherche of wat dan ook.

Ik kan mij de frustratie goed voorstellen in dit geval.
zie email 27 oktober
pi_209494810
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 00:29 schreef loveli het volgende:

[..]
Stikstof.
Of hypotheekrenteaftrek.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_209494867
Ja laten we zo iemand levenslang beoordelen :')

Doorgeslagen idioterie.

Hij heeft zijn straf toch gehad? Move on ffs
pi_209495015
Omdat hij 3 jaar geleden iets heeft gezegd, waarvoor hij straf heeft gekregen ? :')
pi_209495028
quote:

Dat wil nog wel eens verschillen bij de NOS. Hij kan ook neger hebben gezegd.
pi_209495069
Nederlanders gebruiken scheldwoorden nu eenmaal erg vaak in hun vocabulaire.
Wil niet zeggen dat ze gelijk rascistisch zijn.
Als hij blank was, was het waarschijnlijk vuile achterlijke kankermongool geworden.

Gaat een beetje ver om iemand gelijk rascist te noemen, dat vind ik persoonlijk gevaarlijker dan gewoon een scheldpartij, niet dat dat goed is, maar vaak wel te begrijpen.
pi_209495123
N-woord, de glijdende schaal uit de VS :') en dan gelijk zo'n vent willen cancellen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 13 juni 2023 @ 07:19:46 #26
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_209495175
Als je iemand vermoord dan ben je met een paar jaar vrij en kan je weer verder met je leven, maar noem iemand tijdens een vechtpartij een keertje kutneger en het moet je de rest van je leven achtervolgen.

Bijzondere jongens die Nederlanders. :')
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_209495185
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 05:12 schreef Dusthor92 het volgende:
Ja laten we zo iemand levenslang beoordelen :')

Doorgeslagen idioterie.

Hij heeft zijn straf toch gehad? Move on ffs
1 misstap en je moet gecanceld worden. Dat is wat men het liefst ziet
  dinsdag 13 juni 2023 @ 07:26:27 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209495201
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 07:07 schreef bijdehand het volgende:
N-woord, de glijdende schaal uit de VS :') en dan gelijk zo'n vent willen cancellen.
Mensen verbieden een woord te zeggen op basis van hun huidskleur. De definitie van racisme.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 07:29:40 #29
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209495218
Oh ik dacht nigger met dat debiele n-woord gedoe, maar goed als iemand neger roept moet zijn leven verwoest worden schijnbaar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209495226
Neger heeft hier toch niet dezelfde connotatie als nigger? Ik dacht dat nikker dat was... beide wel n-woorden natuurlijk.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 07:39:52 #31
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_209495267
Anders stel je je even aan zeg. Krampachtig gedoe om het woord neger.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 13 juni 2023 @ 07:53:10 #32
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209495331
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 02:40 schreef rutger05 het volgende:

[..]
[..]
https://www.destentor.nl/(...)genpolitie~a7ac9c57/

Het gaat dus niet simpelweg om het gebruik van het woord neger.
Het k-woord dus :9
Het wás op dat moment toch ook gewoon een kutneger.
Wat een gejank.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209495409
Dat is toch die verdachte die een vrouwelijke agente probeerde te vermoorden? Nou dan roep je in de heat of the moment "kutneger", gut o gut, als het een vrouw was geweest had hij "kutwijf" geroepen, een Pool "kutpool". Er was een collega aan het vechten voor haar leven, en die verdachte was zwaar agressief. Maar het is weer de omgekeerde wereld als ik de slachtofferrol zie waar de verdachte en de advocaat zich in plaatst. We zouden ons meer druk moeten maken dat zo'n verdachte niet zomaar de straat meer op komt, want iemand willen verstikken vind ik persoonlijk een stukje erger dan "kutneger" roepen in een gevecht voor het leven van je collega. Neem aan dat de verdachte ook hoopt op een tweede kans in deze samenleving, dan mag deze agent dat ook krijgen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_209495410
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 01:37 schreef Timwonnacott het volgende:
Moet kunnen. Hij is veroordeeld, heeft een boete gehad, case closed.

Mensen met een verkeersovertreding kunnen ook gewoon nog vrachtwagenchauffeur worden dus wel een beetje een jankartikel.
Behalve dat ze bij de politie de schijn ophouden dat je van onbesproken gedrag moet zijn om er te kunnen werken. Schijnbaar zijn racistische uitingen en agressief gedrag in de ogen van de politie onbesproken gedrag.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_209495426
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 07:19 schreef MichaelScott het volgende:
Als je iemand vermoord dan ben je met een paar jaar vrij en kan je weer verder met je leven, maar noem iemand tijdens een vechtpartij een keertje kutneger en het moet je de rest van je leven achtervolgen.

Het hoeft hem niet de rest van z'n leven te achtervolgen hoor, hij kan gerust aan de slag bij de afvalverwerking zonder dat er een haan naar zal kraaien.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  dinsdag 13 juni 2023 @ 08:03:33 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209495435
Prima, het is ook niet of hij iemand kapot gemept heeft ofzo. En als hij verbetering heeft laten zien mag hij die tweede kans.
pi_209495443
goede zaak, kent zijn pappenheimers. Hopen dat hij efficient omgaat en vooraal veel illegale N terug stuurt en snel
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 08:08:02 #38
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209495461
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 02:39 schreef realnice11 het volgende:
Een aardige noem ik een afrikaan een vervelende of slechte noem ik een neger bij twijvel noem ik hem afrikaan
Misschien kun je hem ook gewoon bij zijn naam noemen. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209495511
Iemand levenslang geven omdat hij in the heat of the moment neger of nigger roept is iets voor bananenrepublieken als Amerika. Boete gehad, move on.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 08:19:45 #40
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209495525
Tip voor agenten; noem de persoon gewoon lieverd of schat. Vinden de stoere bikkels ook niet leuk, maar ze gaan er geen rechtszaak om winnen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209495558
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 07:19 schreef MichaelScott het volgende:

Lul niet slap man. Kenneth 'kankerneger' Perez verdient al een decennium gratis geld als 'voetbalanalyticus' ( :') ), en het enige wat ie hoeft te doen is slappe teksten ijlen. Kom uit je grot, het is echt niet zo erg als jouw echokamer jou doet geloven, getuige ook dit topic.
pi_209495573
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:19 schreef thedeedster het volgende:
Tip voor agenten; noem de persoon gewoon lieverd of schat. Vinden de stoere bikkels ook niet leuk, maar ze gaan er geen rechtszaak om winnen.
Oh ja wel hoor. Seksueel overschrijdend gedrag.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 08:33:33 #43
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209495581
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:32 schreef PS. het volgende:

[..]
Oh ja wel hoor. Seksueel overschrijdend gedrag.
:D
Scherp.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209495625
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:19 schreef thedeedster het volgende:
Volgende keer een vinger in de anus, dan zijn ze direct stil en laten ze los
pi_209495633
Is de Vreemdelingenpolitie zoiets als het Franse Vreemdelingenlegioen?
  dinsdag 13 juni 2023 @ 08:46:37 #46
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_209495665
quote:

Nigger, nikker, neger. Het kan van alles zijn
Laffe huichelaar
pi_209495688
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Nigger, nikker, neger. Het kan van alles zijn
Waarom vind je het zo leuk om die woorden te gebruiken?
J’ai faim.
pi_209495722
Een completer beeld van wat er indertijd is gebeurd (bron):

quote:
(...) drie agenten (...) waren afgekomen op een overlastmelding van een blaffende hond. Voor de bewuste flat bemoeide een dronken kennis van de vader en zoon zich met het werk van de politie. Toen die werd weggestuurd, noemde hij de 53-jarige agent ‘paardenlul’. Die liet dat niet over zijn kant gaan, ging achter hem aan en wilde hem arresteren.

Daarop bemoeiden de vader en zoon zich met aanhouding. Beiden raakten in gevecht en worsteling met de agenten. Volgens de rechtbank Rotterdam gebruikten de dienders daarbij ‘disproportioneel geweld’ en volgde de gewraakte racistische uitlating. Die werden echter niet gemeld in de verslagen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209495791
That's my fok!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_209495835
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 06:44 schreef klipper het volgende:
Nederlanders gebruiken scheldwoorden nu eenmaal erg vaak in hun vocabulaire.
Wil niet zeggen dat ze gelijk rascistisch zijn.
Als hij blank was, was het waarschijnlijk vuile achterlijke kankermongool geworden.
de man is een kankermongool tenzij hij een kleurtje heeft want dan moet iets gescholden worden over de etniciteit? Dat is gewoon racistisch hoor, anders is die behoefte om het onderscheid te maken er niet eens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')