abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:22:45 #201
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209534317
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:12 schreef franske19 het volgende:

[..]
We hebben meer van die agenten nodig. Wordt er misschien eens een keer aangepakt in plaats van dar tuig als prinsesjes behandelen.
Ja man, mensen uitschelden is echt een effectieve aanpak! :')
Krekker is de bom!
  Admin vrijdag 16 juni 2023 @ 16:24:40 #202
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_209534340
het 'n-woord' is in Nederland betekenisloos. Het kan het onschuldige 'neger' zijn of het grof racistische 'nikker'. Een en ander maakt nogal verschil voor de beeldvorming.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_209534355
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 00:31 schreef superniger het volgende:
Nederlanders zijn elite racisten.
[ afbeelding ]
Jezelf superieur voelen, de mensen om je heen uitkotsen en dood wensen en vervolgens jammeren dat je "gediscrimineerd" wordt.

Daar zijn dit soort lui erg goed in.
Corporate translator
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:37:29 #204
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209534454
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:24 schreef Danny het volgende:
het 'n-woord' is in Nederland betekenisloos. Het kan het onschuldige 'neger' zijn of het grof racistische 'nikker'. Een en ander maakt nogal verschil voor de beeldvorming.
Sowieso belachelijk dat er wordt gesproken over "n-woord". Weer een belachelijke kopie van de verziekte Amerikaanse cultuur.

Probleem in deze case is het gescheld ("kutneger" als ik me niet vergis) en het weglaten van belangrijke info in het rapport. Wanneer een arrestant een blank persoon uitscheld voor teringlijer vind ik dat even problematisch. Het vechtende zijn geen schoolplein-tieners.
Krekker is de bom!
pi_209534522
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Sowieso belachelijk dat er wordt gesproken over "n-woord".
Eens.
quote:
Wanneer een arrestant een blank persoon uitscheld voor teringlijer vind ik dat even problematisch. Het vechtende zijn geen schoolplein-tieners.
Wanneer een zwarte agent een blanke arrestant uitscheldt voor "kutblanke" vind ik dat zeker wel problematisch en heel wat erger dan "teringlijer". Dan mag hij van mij ontslagen worden. Net als met "kutneger".

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2023 16:45:14 ]
pi_209534655
quote:
Dan heb je toch al even niet opgelet, of je hebt broccoli in je oren.
J’ai faim.
pi_209534681
Maar ja, wat kunnen we verwachten van een forumbaas die nog steeds niet wil erkennen dat zwarte piet een racistisch fenomeen is :')
J’ai faim.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:21:19 #208
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_209534873
Ook weten we dat de rhododendron een zuurminnende soort is, dus dat is allemaal prima.
  Admin vrijdag 16 juni 2023 @ 18:04:30 #209
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_209535252
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:00 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Dan heb je toch al even niet opgelet, of je hebt broccoli in je oren.
dat er mensen zijn die het opeens na al die jaren gelijktrekken betekent niet dat ze daarin gelijk hebben. Ik weet dat het tegenwoordig helemaal hip is om iemand die 'neger' zegt gelijk te trekken met nazi's, maar ik sta daar anders in. Ik vind de intentie waarmee iets gezegd wordt gewoonweg belangrijker dan de gekozen woorden. Er is geen enkel woord dat NIET controversieel is tegenwoordig. Ik ben niet zo'n woke figuur die overal racisme in zoekt, of uberhaupt in alles zoekt naar manieren om mezelf omhoog te lullen door anderen een -isme of -fobie aan te rekenen. Ik doe liever normaal.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 juni 2023 @ 18:10:12 #210
7889 tong80
Spleenheup
pi_209535308
Neger, gehandicapte, kuthoer, mongool niks kan of mag meer. Terwijl het gewoon de lading dekt.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_209535389
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 18:04 schreef Danny het volgende:

[..]
dat er mensen zijn die het opeens na al die jaren gelijktrekken betekent niet dat ze daarin gelijk hebben. Ik weet dat het tegenwoordig helemaal hip is om iemand die 'neger' zegt gelijk te trekken met nazi's, maar ik sta daar anders in. Ik vind de intentie waarmee iets gezegd wordt gewoonweg belangrijker dan de gekozen woorden. Er is geen enkel woord dat NIET controversieel is tegenwoordig. Ik ben niet zo'n woke figuur die overal racisme in zoekt, of uberhaupt in alles zoekt naar manieren om mezelf omhoog te lullen door anderen een -isme of -fobie aan te rekenen. Ik doe liever normaal.
Het kan dan misschien wel normaal zijn dat agenten een ander licht schijnen op hun eigen gedrag dan wat er daadwerkelijk heeft voorgevallen, maar dat maakt het nog niet gerechtvaardigd. Het zal ongetwijfeld de schuld zijn van woke dat zij zich genoodzaakt voelen om te liegen om zo een ander aan de schandpaal te kunnen nagelen.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_209535451
Het woord "neger" wordt ook door iedereen weer anders geïnterpreteerd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Neger
Neger is een aanduiding voor een lid van een groep donkerhuidige mensen die oorspronkelijk afkomstig zijn uit Afrika ten zuiden van de Sahara. Lange tijd was het een relatief neutraal woord, maar sinds het eind van de 20e en het begin van de 21e eeuw wordt het door een deel van de samenleving als beledigend[1][2] en racistisch ervaren.

Van "nikker" iedereen wel dat dat niet kan.
pi_209536946
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 18:10 schreef tong80 het volgende:
Neger, gehandicapte, kuthoer, mongool niks kan of mag meer. Terwijl het gewoon de lading dekt.

Nou ja, dekt het de lading? Ik vind dat je wel erg hard bent voor jezelf.
pi_209537070
quote:

Beetje raar als een agent je probeert uit te schelden voor bovenstaande, toch?
pi_209537370
quote:
Ik snap sowieso de hele ophef om het woord en de promotie niet. Natuurlijk het woord doet pijn en excuses zijn op zijn plaats. Maar het liegen in het PV is veel erger dan kun je dus als burger vervolgd worden op basis van valse gegeven en iedereen gelooft die agent. Dan vraag ik me meteen af hoe vaak zoiets voorkomt want vorige week was het iemand van XR die een agent gebeten zou hebben niet van waar maar toch voor de rechter.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_209537413
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:44 schreef Viezig het volgende:

[..]
Eens.
[..]
Wanneer een zwarte agent een blanke arrestant uitscheldt voor "kutblanke" vind ik dat zeker wel problematisch en heel wat erger dan "teringlijer". Dan mag hij van mij ontslagen worden. Net als met "kutneger".
In boosheid worden er nu eenmaal eens dingen gezegd daar zouden excuses voor moeten worden aangeboden en een reprimande ofzo. Maar het weglaten van info in een pv is veel erger. Als er geen camerabeelden waren had het slachtoffer nu als dader voor de rechter gestaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_209537969
quote:

Ik vind het op zoveel manieren bizar dat een woord dat 20 jaar geleden nog de normale omschrijving was nu het n-woord is geworden in nieuwsartikelen. Allereerst behandeld het N-woord ons als kleuters. Alsof een zwart persoon beschermd moet worden tegen een woordje zelfs als het niet tegen hem wordt gebruikt en dan ook nog op deze treurige kinderboeken manier (hij die niet genoemd mag worden :o ). De NOS gebruikt het voor verschillende woorden die beginnen met een N, dus je serieuze artikel is een soort raadspelletje geworden. Het is lasterend naar de vermeende daders van verkeerddenk, want je maakt mij niet wijs dat neger net zo stout als nigger is. Het is een rare vertaling vanuit het Amerikaanse gebruik, want de beste vertaling van neger is negro en dat mag je zelfs in de VS nog voluit zeggen. Ik ben bovengemiddeld vaak op het internet in rare hoekjes zoals joop en ik heb volledig gemist dat er überhaupt een grote wens uit de zwarte bevolking was om het n-woord te gaan gebruiken. Waarom dan is dit opeens overal te zien?

Kortom ik zal wel een boomer aan het worden zijn.
pi_209538084
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:16 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het op zoveel manieren bizar dat een woord dat 20 jaar geleden nog de normale omschrijving was nu het n-woord is geworden in nieuwsartikelen.
Zo bizar is dat niet. Woorden kunnen in de loop der jaren anders opgevat worden. De geestelijke gezondheidszorg is een mooi voorbeeld: worden als idioot, debiel, imbeciel, mongool, etc. waren ooit normale medische termen. Nu zouden ouders je aanvliegen als je ze de diagnose geeft dat hun kind debiel is.
pi_209538117
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 18:04 schreef Danny het volgende:

[..]
Maar juist die intentie is in deze zaak toch overduidelijk? Als jij iemand kutneger noemt dan is dat geen compliment. Maar een belediging op ras...
zie email 27 oktober
pi_209538438
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Zo bizar is dat niet. Woorden kunnen in de loop der jaren anders opgevat worden. De geestelijke gezondheidszorg is een mooi voorbeeld: worden als idioot, debiel, imbeciel, mongool, etc. waren ooit normale medische termen. Nu zouden ouders je aanvliegen als je ze de diagnose geeft dat hun kind debiel is.
Maar als deze agent iemand een debiel of mongool had genoemd, dan had er niet het d-woord of m-woord gestaan. En er is al helemaal niet een kromme vertaling gemaakt waardoor de overtreding nog 10x zo erg lijkt.
pi_209538450
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maar als deze agent iemand een debiel of mongool had genoemd, dan had er niet het d-woord of m-woord gestaan. En er is al helemaal niet een kromme vertaling gemaakt waardoor de overtreding nog 10x zo erg lijkt.
Volgens mij was m'n reactie duidelijk genoeg.
pi_209538485
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Volgens mij was m'n reactie duidelijk genoeg.
Volgens mij miste die volledig het punt wat ik maakte.
pi_209538555
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Volgens mij miste die volledig het punt wat ik maakte.
Nee, niet echt. Je verbaast je over een woord dat vroeger wel mocht en nu niet meer. En ik geef je aan dat dat veel vaker gebeurt.
pi_209538653
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 23:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, niet echt. Je verbaast je over een woord dat vroeger wel mocht en nu niet meer. En ik geef je aan dat dat veel vaker gebeurt.
Je hyperfocust op een klein deel van een zin die de start van een opsomming ter grootte van een alinea aangeeft. Nergens in de alinea staat dat het verbazingwekkend is dat woorden van vroeger nu niet meer mogen.

Iets wat selectieve quoters hier wel vaker doen overigens.
pi_209538710
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 23:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hyperfocust op een klein deel van een zin die de start van een opsomming ter grootte van een alinea aangeeft. Nergens in de alinea staat dat het verbazingwekkend is dat woorden van vroeger nu niet meer mogen.

Iets wat selectieve quoters hier wel vaker doen overigens.
De rest van die post bestond uit tendentieuze, uitgekauwde kletskoek die überhaupt de moeite van het reageren niet waard is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2023 23:13:38 ]
pi_209575076
Agent die zich racistisch uitliet, trekt hoger beroep in: ‘Ik had de uitspraak nooit mogen doen’
De agent uit Dordrecht die zich bij een aanhouding racistisch uitliet en daarvoor veroordeeld werd, trekt zijn hoger beroep in. De zaak kwam vorige week opnieuw in het nieuws omdat de agent een leidinggevende functie kreeg. Die promotie werd na veel kritiek ingetrokken.

De agent laat via een woordvoerder weten dat hij ‘zich realiseert dat het intrekken van het hoger beroep het enige juiste is’. ,,Ik had de uitspraak nooit mogen doen”, zegt de agent via een woordvoerder. ,,De gebeurtenissen van vorige week hebben mij enorm geraakt.” Volgens de woordvoerder wil de man ‘benadrukken dat hij zijn excuus aanbiedt aan de betrokkenen, en aan alle anderen die hij met deze opmerking pijn heeft gedaan’.

De aanstelling van de man als leidinggevende bij de Vreemdelingenpolitie kwam vorige week naar buiten en zorgde voor veel kritiek. Woensdag besloot korpschef Fred Westerbeke het besluit terug te draaien. De agent had tijdens zijn sollicitatie laten weten dat hij veel spijt heeft van zijn uitlating en er van geleerd heeft, maar een deel van de critici twijfelde daaraan, juist omdat hij in hoger beroep was gegaan tegen de boete van 250 euro waartoe hij was veroordeeld.

https://www.ad.nl/binnenl(...)mogen-doen~a1ccb68e/
pi_218983136
quote:
Een Dordtse vader (49) die bij zijn arrestatie door een agent ‘kutneger’ werd genoemd, is door de rechtbank vijf jaar na dit geruchtmakende incident zelf alsnog schuldig bevonden aan openlijk geweld tegen politiemensen. Ook zijn zoon (22) werd daarvoor veroordeeld.

Een straf werd evenwel niet opgelegd. Waar het Openbaar Ministerie 180 uur werkstraf tegen de vader had geëist en 150 uur tegen de zoon, vonden de rechters dat dit na zo’n lange tijd ‘geen toegevoegde waarde’ meer had.

Daarbij speelde een belangrijke rol dat de geruchtmakende zaak, waarbij de agent werd veroordeeld tot een boete van 250 euro voor het gebruik van de heftige belediging ‘kutneger’ richting de vader, bij de familieleden diepe sporen had nagelaten.

„Het gezin heeft geleden onder de gebeurtenissen en het langdurige strafproces’’, stelde de rechtbank in haar vonnis. „Ook was het optreden van de politie niet foutloos.’’

Een veroordeling was wel op zijn plek gezien de gebeurtenissen, was de conclusie. „Vader heeft samen met zijn zoon, opzettelijk geweld gepleegd tegen agenten. Ze hebben ernstig geweld gebruikt: geslagen, geschopt, getrapt, geduwd en vastgepakt.’’
https://www.ad.nl/dordrec(...)g-bevonden~a7f60ac2/
De agent is dus bestraft voor zijn opmerking en de 2 daders van ernstig geweld tegen een agent komen er zonder straf vanaf.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218983151
Wat een gejank weer in dit land :')
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:59:14 #229
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218983179
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 13:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De agent is dus bestraft voor zijn opmerking en de 2 daders van ernstig geweld tegen een agent komen er zonder straf vanaf.
Rare rechters en officieren in dit land. Verkeerd aankijken is 120 uur (ik krijg altijd supersnelrecht en ik zal ook altijd een uitnodiging krijgen, omdat ik speciaal ben) en slaan, schoppen, spugen en duwen zou dan 150 of 180 uur zijn.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:03:00 #230
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218983199
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 13:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
zo kennen we Nederland weer
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218983310
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:32:29 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218983346
Amerikaanse onzin overnemen :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218983621
quote:
Brilliante aflevering!

[ Bericht 1% gewijzigd door Horzula op 10-10-2025 15:15:42 ]
pi_218983670
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:40:48 #235
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218983847
quote:
Vader heeft samen met zijn zoon, opzettelijk geweld gepleegd tegen agenten. Ze hebben ernstig geweld gebruikt: geslagen, geschopt, getrapt, geduwd en vastgepakt.
Wat een stelletje kutnegers.
Graag op anoniem
pi_218983910
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:59:06 #238
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_218983980
quote:
8s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 01:30 schreef ems. het volgende:
Zeg dan gewoon het woord. Neger. Iedereen weet waar je het over hebt.

:')
Het Amerikaanse N-word staat niet voor negro (neger) maar voor nigger (enigszins te vergelijken met nikker/zwartjoekel).

Sowieso triest dat we hier dit soort Amerikaanse onzin overnemen. Benoem gewoon het woord. Enige voorbeeldfunctie die de VS zou moeten hebben is hoe het absoluut niet moet in een land.
Krekker is de bom!
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:01:07 #239
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_218983999
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Sowieso belachelijk dat er wordt gesproken over "n-woord". Weer een belachelijke kopie van de verziekte Amerikaanse cultuur.

Probleem in deze case is het gescheld ("kutneger" als ik me niet vergis) en het weglaten van belangrijke info in het rapport. Wanneer een arrestant een blank persoon uitscheld voor teringlijer vind ik dat even problematisch. Het vechtende zijn geen schoolplein-tieners.
Ow... Tis een oud topic en ik herhaal mezelf zie ik :D
Krekker is de bom!
pi_218984201
quote:
Briljant
_O-

So he, stel dat ze dit nu zouden uitzenden...
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:55:42 #241
503714 SebbeSwensje
pi_218984262
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 15:40 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Wat een stelletje kutnegers.
Ho ho ho, die vader en zoon hebben zich anders ook wel een beetje misdragen.
Appears.
pi_218984271
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 16:55 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ho ho ho, die vader en zoon hebben zich anders ook wel een beetje misdragen.
Maar die krijgen dus, in tegenstelling tot de agent, geen straf voor wat ze gedaan hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:58:49 #243
503714 SebbeSwensje
pi_218984279
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 16:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Maar die krijgen dus, in tegenstelling tot de agent, geen straf voor wat ze gedaan hebben.
Hadden ze het maar eerder voor moeten laten komen. Niet iedereen is net zo speciaal als ik.
Appears.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:04:01 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218984299
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 14:32 schreef Nattekat het volgende:
Amerikaanse onzin overnemen :')
Dit is erg vermoeiend inderdaad.

Maar het woord 'neger' wordt hier nu ook het 'n-woord' genoemd omdat Amerikanen het woord 'nigger' 'the n-word' noemen. Social justice warriors hebben dit er toch weer knap doorheen weten te krijgen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218984306
Het ligt aan de instanties zelf
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:01:09 #246
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_218988413
Ik vind het heel vervelend dat de Nederlandse media zichzelf censureren. In de VS is het gemeengoed om 'nigger' niet te zeggen. Da's al meer dan 100 jaar zou en dan vind ik het niet gek dat ze het daar al decennia over het 'N-word' hebben.

Het Amerikaanse woord heeft dan ook een veel meer negatieve connotatie als het Nederlandse woord neger. Ook een veel zwartere geschiedenis. Sinds een jaar of 10 is het Amerikaanse gebruik ook naar Nederland overgewaaid. Ondanks dat het woord een stuk minder beladen is en ik vermoed dat het alleen niet meer geaccepteerd is omdat het Nederlandse woord veel op het Engelse woord lijkt, en niet zozeer om de Nederlandse geschiedenis. In het Nederlands hadden we 'nikker', al even lang een verboden woord als 'nigger'.

In Nederland ligt dit allemaal niet zo gevoelig. Door die Amerikaanse censuur over te nemen, weet ik nu niet waar deze man het over had. Als het over 'nikker' of 'nigger' gaat, waar men in het Engels het 'N-word' voor gebruikt, snap ik dat we daar een probleem van maken. Als het over het veel minder beladen 'neger' gaat, getuigt het ook niet bepaald van klasse, maar zou dat 5 jaar later geen promotie in de weg hoeven zitten.

Helaas is het in de Nederlandse media tegenwoordig gebruik om al die verschillende woorden op dezelfde manier te censureren waardoor ze het nieuws niet meer goed kunnen brengen.

In de VS maken ze ook heel duidelijk onderscheid tussen nigger/nikker en het ook onacceptabele maar veel minder beladen negro/neger. Het laatste wordt nooit bedoeld met n-word, in het Nederlands snappen ze niet hoe ze dat onderscheid moeten maken. Heel jammer.
Laffe huichelaar
pi_218988460
Dit zou betekenen dat bijna heel Fok! wel leidinggevende kan worden bij de politie.

Dus de lat ligt daar niet zo hoog blijkbaar (no offence).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:11:39 #248
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_218988477
O dit topic is al heel oud
Laffe huichelaar
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:12:37 #249
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_218988484
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:56 schreef timmmmm het volgende:
Het is wel handig om dat onderscheid te maken. Dat heeft niks te maken met of ik het leuk vind om die woorden te gebruiken, maar het verschilt nogal of de agent in kwestie een racistisch scheldwoord (nigger, nikker) heeft gebruikt of het politiek incorrecte 'neger'

Allebei fout maar het een wel wat erger dan het ander. Als hij iemand het n-woord heeft genoemd en dat blijkt kankernikker te zijn, vind ik het gek dat je zo iemand een paar jaar later promoveert, sterker nog, dat zou reden voor ontslag zijn. Bij 'neger' is dat weer anders. Er zijn zelfs zat mensen die niet weten dat die term tegenwoordig beladen is.

Daarom vind ik het ook heel slecht om met verboden woorden te werken. Je schrijft een nieuwsartikel, je dient mensen te informeren. Waarom zou je dat het veel vagere 'n-woord' gebruiken.
Wel fijn dat ik het toen al met mezelf eens was
Laffe huichelaar
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:18:39 #250
3542 Gia
User under construction
pi_218988529
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 17:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is erg vermoeiend inderdaad.

Maar het woord 'neger' wordt hier nu ook het 'n-woord' genoemd omdat Amerikanen het woord 'nigger' 'the n-word' noemen. Social justice warriors hebben dit er toch weer knap doorheen weten te krijgen.
Ja, dikke bullshit! Je mag wel indiaan zeggen, of chinees, maar niet neger. Nee, dat moet dan omslachtig omschreven worden als 'mensen van kleur' of 'donkere mensen'. Schijt, ik noem het gewoon negers, als ik iemand met een zwarte huid aan wil duiden. Doe niet mee aan die onzin.

De Nederlandse equivalent van het Amerikaans 'nigger' is 'nikker', en dat zul je mij nooit horen gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')