We hebben meer van die agenten nodig. Wordt er misschien eens een keer aangepakt in plaats van dar tuig als prinsesjes behandelen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:05 schreef rododendronneke het volgende:
Mensen zijn boos dat een bewezen gewelddadige en racistische agent beloond wordt met een plekje in de banencarrousel
Foutrechts: "woke terreur"
Is toch ook alleen maar een probleem als het een blank persoon betreft? Laat me raden, jij hebt ook totaal geen problemen met een bewezen antisemitisch moslimbroederschap vrouwtje in de 2e kamer? Of een groepje gederadicaliseerde die werken voor de gemeente Amsterdam, waar nog niet zo heel lang geleden iemand voor de jihad aan het rekruteren was?quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:05 schreef rododendronneke het volgende:
Mensen zijn boos dat een bewezen gewelddadige en racistische agent beloond wordt met een plekje in de banencarrousel
Foutrechts: "woke terreur"
Ach kom op zeg, hij gebruikt een krachtterm. Als het kutdebiel was geweest had je er niemand over gehoord. Gejank om niks.quote:Op donderdag 15 juni 2023 00:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In deze context is dat zeker wel racistisch.
Ja, maar dat gebruikte-ie niet.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:17 schreef damsco het volgende:
[..]
Ach kom op zeg, hij gebruikt een krachtterm. Als het kutdebiel was geweest had je er niemand over gehoord. Gejank om niks.
En neger is ook niet racistisch. Dus kutneger ook niet. En nu?quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, maar dat gebruikte-ie niet.
Zit je wel in het goede topic?quote:Op donderdag 15 juni 2023 07:55 schreef Bloemkool het volgende:
Iemand met een kritische blik op vreemdelingen dat vindt men dan niet meer kunnen.
Waarom regelen de mensen die zo graag vreemdelingen in het land hebben het niet met z'n allen? Waarom draaien die niet voor de kosten op en zijn verantwoordelijk voor de overlast?
Beetje zoals een crimineel die ook verantwoordelijk is voor zijn daden.
Als je het hebt over dat ene foutje, bedoel je dan het buitensporige geweld? Of bedoel je daarmee het racistische gescheld? Of toch het liegen in een proces-verbaal?quote:Op donderdag 15 juni 2023 00:46 schreef Red_85 het volgende:
De woketerreur heeft weer genoeg fophef doen veroorzaken hoor om iemand z'n foutje in het verleden op te kloppen..
Kansloosheid ten top.
"Nikker" is het Nederlandse equivalent van het n-woord. Neger is het Nederlandse equivalent van negro. Mensen aanspreken met negro is in Engelstalige landen tegenwoordig ook niet meer geaccepteerd (tenzij zwarte mensen onder elkaar) ondanks dat het niet letterlijk het n-woord is. Waarom? Omdat het nergens op slaat om een andere naam te gebruiken voor iemands huidskleur dan de kleur zelf. De enige reden om het nog wel te doen is racistisch van aard. Het is hetzelfde als dat een blank/wit iemand een witmang of tata wordt genoemd. Zeg gewoon wit, blank, zwart, bruin, gekleurd, getint etc. als je het over huidskleur hebt. Of beter, probeer huidskleur te vermijden als het niet nodig is. En het is vaak zó niet nodig. Negro, witmang, tata en oriëntaal zijn allemaal niet meer van deze tijd om die reden.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:27 schreef damsco het volgende:
[..]
En neger is ook niet racistisch. Dus kutneger ook niet. En nu?
Wat een onzin dat het woord neger enkel wordt gebruikt om racistisch te zijn. Het is gewoon afgeleid van het woord niger, wat gewoon zwart betekent en een compleet neutrale term is. Iets met lange tenen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
"Nikker" is het Nederlandse equivalent van het n-woord. Neger is het Nederlandse equivalent van negro. Mensen aanspreken met negro is in Engelstalige landen tegenwoordig ook niet meer geaccepteerd (tenzij zwarte mensen onder elkaar) ondanks dat het niet letterlijk het n-woord is. Waarom? Omdat het nergens op slaat om een andere naam te gebruiken voor iemands huidskleur dan de kleur zelf. De enige reden om het nog wel te doen is racistisch van aard. Het is hetzelfde als dat een blank/wit iemand een witmang of tata wordt genoemd. Zeg gewoon wit, blank, zwart, bruin, gekleurd, getint etc. als je het over huidskleur hebt. Of beter, probeer huidskleur te vermijden als het niet nodig is. En het is vaak zó niet nodig. Negro, witmang, tata en oriëntaal zijn allemaal niet meer van deze tijd om die reden.
Wie bepaald dat dat niet racistisch is? Als jij in rotterdam iemand een neger noemt word je gewoon in elkaar geslagen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 09:27 schreef damsco het volgende:
[..]
En neger is ook niet racistisch. Dus kutneger ook niet. En nu?
Oke, dus jij noemt zwarte mensen negro of neger waar ze bij zijn? Hoe reageren ze daar op? Ben wel benieuwd. Misschien is mijn wereldbeeld verkeerd.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:48 schreef damsco het volgende:
[..]
Wat een onzin dat het woord neger enkel wordt gebruikt om racistisch te zijn. Het is gewoon afgeleid van het woord niger, wat gewoon zwart betekent en een compleet neutrale term is. Iets met lange tenen.
Hij is niet voor dat scheldwoord veroordeeld he?quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:49 schreef descon het volgende:
Kortzichtig allemaal weer.
Aan de ene kant moeten we elke crimineel continue weer een kans geven na lange lijst van incidenten. Maar een agent die in een stress situatie er een scheldwoord uitgooit word na een berisping gelijk gecanceled voor de rest van zijn carriere ?
Tis nou niet dat ie in zijn vrije tijd lid van de Klu Klux Klan is of regelmatig dit gedrag vertoond. Dan was het een ander verhaal geweest.
Je bent bang.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Is toch ook alleen maar een probleem als het een blank persoon betreft? Laat me raden, jij hebt ook totaal geen problemen met een bewezen antisemitisch moslimbroederschap vrouwtje in de 2e kamer? Of een groepje gederadicaliseerde die werken voor de gemeente Amsterdam, waar nog niet zo heel lang geleden iemand voor de jihad aan het rekruteren was?
Het gaat hier niet om één fout en een tweede kans, het druipt er gewoon weer vanaf en laten we het beestje bij de naam noemen, de alsmaar groeiende haat richting blanken. Waarom vraagt niemand zich eens af waarom zo'n agent het woord "kutneger" in de mond neemt? En nee ook ik vind dat een agent zich moet beheersen, maar sta maar eens in hun schoenen? Valt het dan niemand op dat de mensen die vaak met "kutnegers" geconfronteerd worden zulke woorden in de mond nemen, of je nu agent bent of in de buurten woont waar ze oververtegenwoordigd zijn? Een agent zei mij eens, als je geen racist bent ga maar bij de politie werken, binnen een maand ben je een racist. We doen weer aan symptoombestrijding, een symptoom welke ik nog altijd als menselijk zie als je dag in dag uit met zo'n volk op een negatieve wijze geconfronteerd wordt. En nee woon je er niet tussenin, heb je er niet dagelijks mee te maken dan heb je naar mijn mening geen recht van spreken.
Als Nederlander begin ik mij steeds meer te irriteren aan de alsmaar groeiende hetze, haat en het racisme tegen de blanke man/vrouw, en ik weet dat enkelen zich nu weer gesterkt worden en met een lach op het gezicht dit topic binnenkomen want we kennen allemaal de types wel. Ik vraag mij alleen af waar die mensen op hopen? Waar denken ze dat dit vorm van cancelen naartoe zal leiden? Denken ze echt dat het de wereld beter gaat maken, want ik heb slecht nieuws voor jullie, het lont brand al, en hoop en bid maar niet dat het kruitvat ooit gaat ontploffen want dan zal er van die provocerende lach op enkelen gezicht niet meer veel overblijven ben ik bang.
Wat is er gewoon aan dat soort agressief kutvolk. Mensen in elkaar slaan omdat jij een laaggeletterd slachtoffer van rassenhitsers bent?quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:43 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Wie bepaald dat dat niet racistisch is? Als jij in rotterdam iemand een neger noemt word je gewoon in elkaar geslagen.
Neger kan deze dagen simpelweg gewoon niet meer.
Nee, er zijn hele goede redenen om niet mee te doen aan een leugenachtig narratief en totalitair-ideologische taalverandering. Mensen gaan niet met hun tijd mee, mensen die iets 'niet meer van deze tijd' vinden gaan met de kudde mee.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
"Nikker" is het Nederlandse equivalent van het n-woord. Neger is het Nederlandse equivalent van negro. Mensen aanspreken met negro is in Engelstalige landen tegenwoordig ook niet meer geaccepteerd (tenzij zwarte mensen onder elkaar) ondanks dat het niet letterlijk het n-woord is. Waarom? Omdat het nergens op slaat om een andere naam te gebruiken voor iemands huidskleur dan de kleur zelf. De enige reden om het nog wel te doen is racistisch van aard. Het is hetzelfde als dat een blank/wit iemand een witmang of tata wordt genoemd. Zeg gewoon wit, blank, zwart, bruin, gekleurd, getint etc. als je het over huidskleur hebt. Of beter, probeer huidskleur te vermijden als het niet nodig is. En het is vaak zó niet nodig. Negro, witmang, tata en oriëntaal zijn allemaal niet meer van deze tijd om die reden.
quote:
Bang totaal niet, geïrriteerd wegens het groeiend aantal racisten in dit land, en gezien jij het woord "witte" gebruikt om blanke mensen aan te duiden weet ik precies wat voor een vlees ik in de kuip heb, een racist.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:01 schreef Icegiant het volgende:
Het is wel apart dat het vaak witte mensen zijn die vallen over dat het woord neger als kwetsend wordt ervaren. En dan ook nog willen bepalen of het woord neger wel of niet gebruikt kan worden. 😅
Kap met het woord. En als je het wel gebruikt, accepteer dat je wordt aangezien voor een totale racist, zwakbegaafde of randdebiel.
Deze discussie slaat verder helemaal nergens op. Goed dat het is teruggedraaid, want als zo’n leugenachtige agent wordt beloond voor wat hij heeft gedaan, mogen we concluderen dat het niet klopt daar bij corps politie Rotterdam.
Met de tijd meegaan is van alle tijden. Taalverandering ook. Je verzet je tegen iets wat normaal is en niet te tegen te houden valt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, er zijn hele goede redenen om niet mee te doen aan een leugenachtig narratief en totalitair-ideologische taalverandering.
Dit is echt een eeuwenoude conservatieve houding. Totaal niks slims, rebels of krachtigs aan. Ouderwets hakken in het zand. Recalcitrant om het recalcitrant zijn.quote:Mensen gaan niet met hun tijd mee, mensen die iets 'niet meer van deze tijd' vinden gaan met de kudde mee.
Is geen beginnen aan met al die sneeuwvlokjes. Nog even en iemand man of vrouw noemen is kwetsend. Ze kunnen allemaal de pot op, ik pas me niet meer aan.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Met de tijd meegaan is van alle tijden. Taalverandering ook. Je verzet je tegen iets wat normaal is en niet te tegen te houden valt.
[..]
Dit is echt een eeuwenoude conservatieve houding. Totaal niks slims, rebels of krachtigs aan. Ouderwets hakken in het zand. Recalcitrant om het recalcitrant zijn.
Het is zo jammer dat het daadwerkelijke onderwerp (een racistische politieagent die dingen verzwijgt in een proces-verbaal) nu totaal wordt vergeten.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:35 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[..]
Bang totaal niet, geïrriteerd wegens het groeiend aantal racisten in dit land, en gezien jij het woord "witte" gebruikt om blanke mensen aan te duiden weet ik precies wat voor een vlees ik in de kuip heb, een racist.
Als jij wilt dat mensen kappen het woord "neger" dan geef zelf eens het goede voorbeeld en kap met het woord "witte", wij zijn blank, niet wit.
Maar das een andere reden dat ze laten zien in het nieuwsbericht, daar is het alleen maar scoren op het N-woord.quote:Op donderdag 15 juni 2023 12:51 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Hij is niet voor dat scheldwoord veroordeeld he?
Buitensporig geweld en liegen in het politie verslag werden hem wel aangerekend.
Weet je, jij mag je mening hebben. Alleen: het doet er eigenlijk niet toe. Het verandert toch wel.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, er zijn hele goede redenen om niet mee te doen aan een leugenachtig narratief en totalitair-ideologische taalverandering. Mensen gaan niet met hun tijd mee, mensen die iets 'niet meer van deze tijd' vinden gaan met de kudde mee.
Het is in beide gevallen een incorrect beeld schetsen van de gebeurtenissen en omstandigheden. Als een agent dat uit eigenbelang doet om zelf beter uit de verf te komen is dat gewoon hetzelfde als liegen, zeker aangezien zo'n verklaring als heilig wordt gezien indien er geen ander bewijsmateriaal is.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:28 schreef descon het volgende:
[..]
Maar das een andere reden dat ze laten zien in het nieuwsbericht, daar is het alleen maar scoren op het N-woord.
Liegen vs verzwijgen zijn trouwens 2 verschillende dingen. Maar goed..das weer een andere discussie.
Het daadwerkelijke onderwerp is een doorgedraaide gewelddadige man die een agente heeft proberen te wurgen? Alles wat erna is ontstaan was een domino effect. Maar waarom verdiend zo'n agressieve man wel een 2e kans (waarschijnlijk al wat meer kansen gehad) in deze samenleving, en deze agent niet? Waarom krijgt deze agent niet de kans om zich te verbeteren? En als hij had gezegd kutpool, kutwijf etc. had hij dan dezelfde "straf" gekregen, was er ook veel verontwaardiging geweest in de media en op het internet, ik weet zeker niet. Als jij iedere dag met tientallen vervelende Marokkanen te maken hebt dan zeg jij op een gegeven moment ook "kutmarokkaan", wat denk je dat ze in de Spaanse costa's zeggen "kuthollanders". Hier, en in de media, wordt maar het idee gecreëerd dat het stikt van de racisten bij de politie, maar wie heeft het lef het grote lef om zich eens vast te bijten aan de onderliggende oorzaak, hoe het kan dat onze politie racistisch lijkt? Want worden agenten racistisch geboren, of duwt de staat van deze samenleving ze in die hoek?quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:23 schreef Icegiant het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat het daadwerkelijke onderwerp (een racistische politieagent die dingen verzwijgt in een proces-verbaal) nu totaal wordt vergeten.
En misschien interessant leesvoer voor jou:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-politieke-ondertoon
Vind deze lastig, in principe heb je gelijk als het idd bewust is gebeurd.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:41 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Het is in beide gevallen een incorrect beeld schetsen van de gebeurtenissen en omstandigheden. Als een agent dat uit eigenbelang doet om zelf beter uit de verf te komen is dat gewoon hetzelfde als liegen, zeker aangezien zo'n verklaring als heilig wordt gezien indien er geen ander bewijsmateriaal is.
Dit is niet zomaar taalverandering en het Duitse volk heeft ook een belangrijke geschiedenis van met zijn tijd meegaan.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Met de tijd meegaan is van alle tijden. Taalverandering ook. Je verzet je tegen iets wat normaal is en niet te tegen te houden valt.
Het deugt gewoon niet, het is vals slachtofferschap, op basis van een leugen.quote:Dit is echt een eeuwenoude conservatieve houding. Totaal niks slims, rebels of krachtigs aan. Ouderwets hakken in het zand. Recalcitrant om het recalcitrant zijn.
Het verandert van bovenaf, vanuit een huichelachtige ideologie.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:40 schreef Icegiant het volgende:
[..]
Weet je, jij mag je mening hebben. Alleen: het doet er eigenlijk niet toe. Het verandert toch wel.
Nee, het is een gebrek aan respect voor mijn taal en onze recente geschiedenis.quote:En het vermijden van bepaalde woorden, bijv. neger, is ook gewoonweg een kwestie van respect en empathie tonen naar anderen.
Dat is gelul.quote:Het kan pijnlijk zijn voor mensen van Afrikaanse afkomst omdat het woord historisch gezien ook werd gebruikt om raciale ongelijkheid en onderdrukking te legitimeren.
Nee, het is lafheid en conformisme wat jij hier van mij vraagt omdat je daar zelf kennelijk heel goed in bent en je dus door anderen in bevestigd wil zien. Ik doe gewoon niet mee aan de valse veroordeling van een neutraal woord en daarmee de mensen die het gebruikt hebben om een vals slachtofferschap neer te zetten.quote:Jij vindt van niet, prima. Maar dan nog kan je wel wat fatsoen opbrengen, lijkt mij.
Je presenteert dit op een wijze alsof iedereen maar met elke verandering mee moet gaan. Ik kan wel een aantal historische veranderingen opsommen die niet zo positief waren. Je moet vooral vragen: Wat is het idee achter een verandering? Van wie komt dit? En wat willen zij hier eigenlijk mee bereiken?quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Dit is echt een eeuwenoude conservatieve houding. Totaal niks slims, rebels of krachtigs aan. Ouderwets hakken in het zand. Recalcitrant om het recalcitrant zijn.
Rasistische uitlatingen komen daar Dan ook nog eens bij kijken. En de kritiek op deze promotie ging over het totaal plaatsje.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:28 schreef descon het volgende:
[..]
Maar das een andere reden dat ze laten zien in het nieuwsbericht, daar is het alleen maar scoren op het N-woord.
Liegen vs verzwijgen zijn trouwens 2 verschillende dingen. Maar goed..das weer een andere discussie.
Opkomst v/h gebruik van de term "witte" heeft volgens mij meerdere oorsprongen.quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:56 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het daadwerkelijke onderwerp is een doorgedraaide gewelddadige man die een agente heeft proberen te wurgen? Alles wat erna is ontstaan was een domino effect. Maar waarom verdiend zo'n agressieve man wel een 2e kans (waarschijnlijk al wat meer kansen gehad) in deze samenleving, en deze agent niet? Waarom krijgt deze agent niet de kans om zich te verbeteren? En als hij had gezegd kutpool, kutwijf etc. had hij dan dezelfde "straf" gekregen, was er ook veel verontwaardiging geweest in de media en op het internet, ik weet zeker niet. Als jij iedere dag met tientallen vervelende Marokkanen te maken hebt dan zeg jij op een gegeven moment ook "kutmarokkaan", wat denk je dat ze in de Spaanse costa's zeggen "kuthollanders". Hier, en in de media, wordt maar het idee gecreëerd dat het stikt van de racisten bij de politie, maar wie heeft het lef het grote lef om zich eens vast te bijten aan de onderliggende oorzaak, hoe het kan dat onze politie racistisch lijkt? Want worden agenten racistisch geboren, of duwt de staat van deze samenleving ze in die hoek?
En mij boeit het geen reet wat de NOS zegt of andere clubjes, "witte" wordt veelal provocerend gebruikt, misschien in het nieuws niet provocerend maar wel door de mensen die het gebruik van "witte" keer op keer gebruiken om blanke mensen aan te duiden. Kijk de uitleg:
"De achterliggende gedachte: "Blank roept associaties op met rein en schoon en zwart is dat dan blijkbaar niet."
Nu kunnen woorden meerdere betekenissen hebben, maar wie is er dan eigenlijk de racist als ze blank met rijn en schoon associëren en zwart niet? Want ik heb heus wel eens wat racisten gesproken, maar zwart associëren met niet rijn of schoon heb ik nog nooit gehoord, en hetzelfde niet over blank, dat is gekomen nadat wat donkere medelanders zich begonnen uit te spreken over het woord blanke. Witte hoorde ik vroeger al op school, en dat werd gebruikt door donkere medescholieren die geen blad voor de mond namen als het ging om racisme jegens de blanke medelanders. Moeten we die trouwens dan ook nog maar met terugwerkende kracht cancelen of gaat dat alleen op voor blanke mensen? Witte is in mijn gezicht elke keer gebruikt door zeer racistische donkere medelanders die hun haat voor blanken niet onder stoelen of banken staken, en dat was al dik 25 jaar geleden voordat de media het woordje "witte" ging gebruiken, dus ik associeer mensen die de term "witte mensen" gebruiken met racisten, net zoals donkere mensen tegen elkaar het echte N-woord kunnen zeggen maar zodra een blank persoon het zegt ze het associëren met racisme.
Het hele racisme debat is omgeven door racisme, en de mensen die de boventoon voeren in de discussie in de media zijn zelf veelal racisten. Want het geweld en het uitschelden tegen blanken wordt maar stelselmatig genegeerd, daar mag je geen racisme roepen want dan ben je zelf een racist. Ondertussen wordt elk zielig klein voorvalletje waarvan waarschijnlijk sprake is van racisme jegens de donkere medelanders gigantisch opgeblazen en dan houd je een volk over wat zich niet gehoord voelt, want als ze die verhalen horen en zich afvragen waar mensen zich druk om maken, omdat zelf al heel wat met racisme te maken hebben gehad, worden ze weggezet als racisten. En deze groep wordt stelselmatig in de politiek en media genegeerd en ondertussen als ze aan de bel willen trekken of een discussie willen voeren op het internet verketterd en geprovoceerd. Maar laten we ze nu vooral witte mensen noemen hoewel ze het al meermaals aangeven hebben niet te willen, want wat kan er nu immers misgaan met een groep die zich niet gehoord voelt en met meer racisme in het leven te maken heeft gehad dan de paradepaardjes waar de media en politiek constant mee aankomt.
Ja als blanke heteroman heb je het ooh zo zwaar in dit land man man manquote:Op donderdag 15 juni 2023 08:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Is toch ook alleen maar een probleem als het een blank persoon betreft? Laat me raden, jij hebt ook totaal geen problemen met een bewezen antisemitisch moslimbroederschap vrouwtje in de 2e kamer? Of een groepje gederadicaliseerde die werken voor de gemeente Amsterdam, waar nog niet zo heel lang geleden iemand voor de jihad aan het rekruteren was?
Het gaat hier niet om één fout en een tweede kans, het druipt er gewoon weer vanaf en laten we het beestje bij de naam noemen, de alsmaar groeiende haat richting blanken. Waarom vraagt niemand zich eens af waarom zo'n agent het woord "kutneger" in de mond neemt? En nee ook ik vind dat een agent zich moet beheersen, maar sta maar eens in hun schoenen? Valt het dan niemand op dat de mensen die vaak met "kutnegers" geconfronteerd worden zulke woorden in de mond nemen, of je nu agent bent of in de buurten woont waar ze oververtegenwoordigd zijn? Een agent zei mij eens, als je geen racist bent ga maar bij de politie werken, binnen een maand ben je een racist. We doen weer aan symptoombestrijding, een symptoom welke ik nog altijd als menselijk zie als je dag in dag uit met zo'n volk op een negatieve wijze geconfronteerd wordt. En nee woon je er niet tussenin, heb je er niet dagelijks mee te maken dan heb je naar mijn mening geen recht van spreken.
Als Nederlander begin ik mij steeds meer te irriteren aan de alsmaar groeiende hetze, haat en het racisme tegen de blanke man/vrouw, en ik weet dat enkelen zich nu weer gesterkt worden en met een lach op het gezicht dit topic binnenkomen want we kennen allemaal de types wel. Ik vraag mij alleen af waar die mensen op hopen? Waar denken ze dat dit vorm van cancelen naartoe zal leiden? Denken ze echt dat het de wereld beter gaat maken, want ik heb slecht nieuws voor jullie, het lont brand al, en hoop en bid maar niet dat het kruitvat ooit gaat ontploffen want dan zal er van die provocerende lach op enkelen gezicht niet meer veel overblijven ben ik bang.
Het is wit, niet blank. Leer dat nou eens.quote:Op donderdag 15 juni 2023 08:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Niet iedere blanke in dit land is opgegroeid in een goed gezin met rijke ouders en een goed vooruitzicht. Het echte racisme komt in dit land, en overal te wereld nog vooral voor op basis van sociale klasse. Mijn huidskleur is nooit een voordeel geweest, en oordeel niet over alle blanken mensen als je ze niet kent of weet hoe hard ze hebben moeten vechten of werken in deze samenleving om hun hoofd boven water te houden.quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:54 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja als blanke heteroman heb je het ooh zo zwaar in dit land man man man
Dat mag jij vinden, staat er alleen iemand ooit voor me die mij als wit bestempeld krijgt die persoon een flinke stomp op de neus. Ik ben blank!quote:Op vrijdag 16 juni 2023 05:38 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Het is wit, niet blank. Leer dat nou eens.
Verder maak je het alleen maar erger met je foutrechtse geraaskal.
Wat een geweld weer. En dat voor een woordje.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 06:43 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, staat er alleen iemand ooit voor me die mij als wit bestempeld krijgt die persoon een flinke stomp op de neus. Ik ben blank!
Dat klopt, provocatie is een goede manier om witte racisten uit hun tent te lokken.quote:Leuke pohi trouwens, elk topic wat ik van je open dezelfde soort aanvallen. Jij bent nu het type waar ik op doel met hun racisme en provoceren.
Wat een onzin, echt onzin, dat dit zomaar mag op FOK! dat ziekelijke beschuldigen en provoceren? Dit beste FOK!kers is nu iemand die overloopt van haat, en een bloedhekel heeft aan blanken.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 07:38 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Wat een geweld weer. En dat voor een woordje.
Verder kun je jezelf blank noemen, maar dat heet gewoon wit.
[..]
Dat klopt, provocatie is een goede manier om witte racisten uit hun tent te lokken.
Die doen zich eerst heel redelijk voor, als weldenkende mensen.
Maar als je ze kwaad maakt, ontpoppen ze zich al gauw tot suprematisten van hun "blanke ras". Is een klein duwtje voor nodig!
Don't feed the troll.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 08:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Wat een onzin, echt onzin, dat dit zomaar mag op FOK! dat ziekelijke beschuldigen en provoceren? Dit beste FOK!kers is nu iemand die overloopt van haat, en een bloedhekel heeft aan blanken.
We leven in een land waar iedereen zich mag identificeren zoals hij/zij wilt, wil je anders aangesproken worden dan kan dat, donkere mensen willen geen zwarte of neger genoemd worden, en dan ga ik er in mee, ik vind het dan zo netjes als ze zich beledigd voelen hierdoor, zelf zal ik die woorden ook nooit gebruiken voor donkere medelanders omdat ik ze al erg denigrerend vind. Als iemand zich identificeert als het andere geslacht zal ik die persoon ook aanspreken zoals hij/zij wilt. Maar waarom is dit zo'n issue met blanke mensen? Genoeg mensen geven aan zo niet geadresseerd te willen worden? Dus wie ben jij om te beslissen hoe jij mij of anderen aanspreekt? Jij loopt hier over van de haat en begint meteen de aanval, het is immers een discussie forum, is het discussiëren over racisme, blankenhaat etc. dan racisme? Nee, maar de echte racisten in deze samenleving kunnen het niet hebben dat er discussies over worden gevoerd, hun mening en alleen hun mening is heilig en telt, andere verhalen, andere inzichten worden steevast geclassificeerd als racisme.
En dat geweld valt toch wel mee, hoor al jaren dat racisten geweld verdienen of geweld goed wordt gepraat zodra er racisme in het spel is, dat mag ook opgaan als blanke mensen met racisme te maken krijgen, of niet?
Maar laten we het toch eens vragen, quote of vertel mij eens waarom ik een "witte racist" ben, kom eens op met die racistische opmerking wat ik gegeven heb? Want ik zie er toch geen enkele staan, maar laten we eerlijk zijn jij ook niet, jij kan niet tegen tegenspraak en dan vliegen de "witte" en "racisten" opmerkingen om je oren, dat doen racisten.
Trouwens leuk feitje, blank wordt geassocieerd met rijn en puur, aldus wat donkere medelanders en mensen met hun hoofd in hun reet, maar niemand, en ook de racisten niet hebben dit ooit gedacht, wit associeer je met rijn en puur. Geeft maar weer eens aan hoe belachelijk deze discussie is en er een hele andere gedachte achter zit.
Probeer gewoon altijd een fatsoenlijke discussie te voeren. Troll of geen troll, misschien moet FOK! die trollen eens permanent van het forum gooien. Ben misschien naïef maar hoop er gewoon één fatsoenlijke reactie uit te krijgen, en ik begrijp dat deze user overloopt van frustratie, wil het gewoon begrijpen.quote:
Eerst willen goedpraten dat een agent iemand "kutn*g*r" noemt.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 08:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Wat een onzin, echt onzin, dat dit zomaar mag op FOK! dat ziekelijke beschuldigen en provoceren? Dit beste FOK!kers is nu iemand die overloopt van haat, en een bloedhekel heeft aan blanken.
We leven in een land waar iedereen zich mag identificeren zoals hij/zij wilt, wil je anders aangesproken worden dan kan dat, donkere mensen willen geen zwarte of neger genoemd worden, en dan ga ik er in mee, ik vind het dan zo netjes als ze zich beledigd voelen hierdoor, zelf zal ik die woorden ook nooit gebruiken voor donkere medelanders omdat ik ze al erg denigrerend vind. Als iemand zich identificeert als het andere geslacht zal ik die persoon ook aanspreken zoals hij/zij wilt. Maar waarom is dit zo'n issue met blanke mensen? Genoeg mensen geven aan zo niet geadresseerd te willen worden? Dus wie ben jij om te beslissen hoe jij mij of anderen aanspreekt? Jij loopt hier over van de haat en begint meteen de aanval, het is immers een discussie forum, is het discussiëren over racisme, blankenhaat etc. dan racisme? Nee, maar de echte racisten in deze samenleving kunnen het niet hebben dat er discussies over worden gevoerd, hun mening en alleen hun mening is heilig en telt, andere verhalen, andere inzichten worden steevast geclassificeerd als racisme.
En dat geweld valt toch wel mee, hoor al jaren dat racisten geweld verdienen of geweld goed wordt gepraat zodra er racisme in het spel is, dat mag ook opgaan als blanke mensen met racisme te maken krijgen, of niet?
Maar laten we het toch eens vragen, quote of vertel mij eens waarom ik een "witte racist" ben, kom eens op met die racistische opmerking wat ik gegeven heb? Want ik zie er toch geen enkele staan, maar laten we eerlijk zijn jij ook niet, jij kan niet tegen tegenspraak en dan vliegen de "witte" en "racisten" opmerkingen om je oren, dat doen racisten.
Trouwens leuk feitje, blank wordt geassocieerd met rijn en puur, aldus wat donkere medelanders en mensen met hun hoofd in hun reet, maar niemand, en ook de racisten niet hebben dit ooit gedacht, wit associeer je met rijn en puur. Geeft maar weer eens aan hoe belachelijk deze discussie is en er een hele andere gedachte achter zit.
Ja die arme blankenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 06:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Niet iedere blanke in dit land is opgegroeid in een goed gezin met rijke ouders en een goed vooruitzicht. Het echte racisme komt in dit land, en overal te wereld nog vooral voor op basis van sociale klasse. Mijn huidskleur is nooit een voordeel geweest, en oordeel niet over alle blanken mensen als je ze niet kent of weet hoe hard ze hebben moeten vechten of werken in deze samenleving om hun hoofd boven water te houden.
Het kan best zijn dat je het niet makkelijk hebt gehad, maar ik denk toch dat je het nóg minder makkelijk had gehad als je getint was en Youssef had geheten.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 06:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Niet iedere blanke in dit land is opgegroeid in een goed gezin met rijke ouders en een goed vooruitzicht. Het echte racisme komt in dit land, en overal te wereld nog vooral voor op basis van sociale klasse. Mijn huidskleur is nooit een voordeel geweest, en oordeel niet over alle blanken mensen als je ze niet kent of weet hoe hard ze hebben moeten vechten of werken in deze samenleving om hun hoofd boven water te houden.
Ja, maar dat betekent nog niet dat alles dat daarna gebeurt, in orde is. Stel dat de agent die agressieve man van dichtbij drie kogels door het hoofd geschoten had, dan was toch vrij duidelijk geweest dat dat buitensporig was. Politiegeweld moet altijd proportioneel zijn. Nu is van deze agent geconcludeerd dat hij meer geweld heeft gebruikt dan nodig was, dat hij zich racistisch heeft uitgelaten en dat zijn proces-verbaal niet waarheidsgetrouw was. Je gaat toch niet beweren dat dat nou eenmaal het gevolg was van zo'n agressieve man?quote:Op donderdag 15 juni 2023 14:56 schreef Tekaschi het volgende:
Het daadwerkelijke onderwerp is een doorgedraaide gewelddadige man die een agente heeft proberen te wurgen? Alles wat erna is ontstaan was een domino effect.
Ik denk dat die agressieve kerel voorlopig ook niet in aanmerking komt voor een leidinggevende positie binnen de politie.quote:Maar waarom verdiend zo'n agressieve man wel een 2e kans (waarschijnlijk al wat meer kansen gehad) in deze samenleving, en deze agent niet? Waarom krijgt deze agent niet de kans om zich te verbeteren?
Leugens.. niks anders dan leugens. Welkom op de eeuwige negeerlijst.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 08:51 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Eerst willen goedpraten dat een agent iemand "kutn*g*r" noemt.
Een hardwerkende parlementariër is een "antisemitisch moslimbroederschap vrouwtje".
En dan nu de blanke reine engel spelen omdat iemand je wit noemt. Gepriviligeerde aanstelleritis.
Ga wieberen. Geen behoefte aan die taalverloedering.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 05:38 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Het is wit, niet blank. Leer dat nou eens.
Verder maak je het alleen maar erger met je foutrechtse geraaskal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |