abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209495844
Kijk, en dit is dus waarom het vermijden/afkorten van woorden onwenselijk is: het vertroebelt de verslaggeving. Het artikel suggereert door te spreken over "het n-woord" namelijk alsof de agent veroordeeld is voor het gebruiken van het woord neger zonder verdere toevoeging, maar dat is dus helemaal niet zo.

Tevens is het onduidelijk welk n-woord er bedoelt wordt: hier bedoelt men neger, maar wat als er iemand nikker gebruikt? Zijn er dan toch twee n-woorden, ook al impliceert "het" n-woord dat het er slechts een is? Hoe maak je dat onderscheid dan?

Had dit (ook) lekker in Amerika gelaten...
pi_209495900
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 00:28 schreef Marsenal het volgende:
Wat is het N-woord in Nederland? Hetzelfe als het Engels/Amerikaanse, of bedoelen ze het ouderwets Hollandse met dubbel k?

250 euro voor een enkele free pass, ik weet niet of dat het waard is.
Ja stop idd met die gekut en noem gewoon het woord. Ik lees nu elke keer "Nee".
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209495941
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 07:07 schreef bijdehand het volgende:
N-woord, de glijdende schaal uit de VS :') en dan gelijk zo'n vent willen cancellen.
https://www.rijnmond.nl/n(...)n-krijgen-geen-straf

Ik heb liever geen agenten in dienst die zomaar beginnen met geweld en racistische termen eruitgooien. En vervolgens gaan knoeien in het proces verbaal.. Nee, dit klopt niet.

De rechtbank had in het vonnis weinig goeds over voor het optreden van politie en het strafrechtelijk onderzoek naar de zaak. "Door het handelen van de politie en het OM is op grove wijze het recht van de verdachte op een eerlijke behandeling van zijn zaak in het gedrang gekomen. Achtereenvolgens door het toepassen van buitenproportioneel geweld, het doen van racistische uitlatingen en pas na herhaaldelijk aandringen van de verdediging werd er nader onderzoek gedaan naar de uitlatingen die op de camerabeelden zijn te horen. Hier worden meerdere normen geschonden. Het geweld en het proberen te verhullen van de werkelijkheid raken de kern van het strafproces."
  dinsdag 13 juni 2023 @ 09:30:20 #54
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209495974
Je roept een keer 'neger' als je met een zwarte in gevecht bent geraakt en krijgt daarvoor een boete, prima. Moet dat dan daadwerkelijk verder je hele carrière beïnvloeden?

Is dit de USA ofzo? :')
  dinsdag 13 juni 2023 @ 09:31:40 #55
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_209495990
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 00:31 schreef superniger het volgende:
Nederlanders zijn elite racisten.
[ afbeelding ]
Damn, van deze flapdrol hoor je ook niks meer, wat is er van hem terrechtgekomen?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_209496069
De lat ligt dan ook erg laag bij de politie. Ik bedoel - dit is in uitoefening van zijn functie gebeurd. Dan horen er gevolgen aan verbonden te worden, los van de boete. Althans, als je jezelf als werkgever geloofwaardig wenst te houden (zeker in deze functie).

Het kan zeker zijn dat hij spijt heeft, dus je hoeft 'm ook niet te ontslaan ofzo. Maar promotie geeft een wat gek signaal af. Kwaadwillende burgers kunnen dit voorbeeld nu gebruiken om hun wangedrag goed te praten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_209496073
Lekker selectieve en tendentieuze berichtgeving weer van rtl. Het gaat niet alleen om het uitschelden voor "kutneger". Zie het originele bericht uit de nrc https://www.nrc.nl/nieuws(...)-om-racisme-a4025626 (betaalmuur)

quote:
De mannelijke agent slaat de 45-jarige man en zijn echtgenote meerdere keren met de vuist in het gezicht bij het boeien. Hij houdt de vader anderhalve minuut in bedwang door zijn benen om de nek van de verdachte te klemmen.
quote:
Op de opnames die de politie aan de verdachten heeft verstrekt is het geluid af en toe weggevallen. „De politie riep nog: ‘Grijp die vieze negers’, maar dat is niet meer te horen”, zegt het vrouwelijke gezinshoofd. „Ik riep ook nog: ‘Ik krijg geen adem’ en toen zei de mannelijke agent: ‘Dat boeit me geen ene fuck.’” Haar zoon krijgt volgens zijn moeder in het politiebusje te horen: „Je bent al van stront. Waarom ruik je dan ook nog naar stront?”
pi_209496117
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 09:41 schreef Farenji het volgende:
Lekker selectieve en tendentieuze berichtgeving weer van rtl. Het gaat niet alleen om het uitschelden voor "kutneger". Zie het originele bericht uit de nrc https://www.nrc.nl/nieuws(...)-om-racisme-a4025626 (betaalmuur)
[..]
[..]

Wtf :')

Wat een debiel. Ben erg anti woke, maar dit is gewoon absurd.

"Moet dat je hele leven achtervolgen?" In dit geval wel ja.
pi_209496182
quote:
[..]
[..]

En shocking: als agent al deze feiten verhullen en uit het proces-verbaal houden. Zo’n man zou geen leidinggevende functie moeten kunnen krijgen bij de vreemdelingenpolitie. Nergens niet.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 10:27:47 #60
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209496435
Een merkwaardige situatie. Helemaal als er dus sprake is van wat het artikel uit de NRC meldt, dan ben je toch wel uitgespeeld bij de politie zou je zeggen. Zulke uitspraken kunnen gewoon echt niet.

Verder is het wel bijzonder om te zien hoe het hele Amerikaanse gedachtegoed hier wordt geïmporteerd. Het n-woord? Haha. Het woord 'neger' is niet hetzelfde als het Engelse 'nigger'. Helemaal niet als je dan ook nog het raciale verleden van de VS in ogenschouw neemt.

Kleine voorspelling: binnen tien vijftien jaar ga je in Nederland op sommige plekken registraties gaat krijgen van 'ras' dan wel etniciteit zoals in de VS, dit uiteraard allemaal onder de noemer van 'diversiteit' en 'het bestrijden van racisme'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209496635
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
Een merkwaardige situatie. Helemaal als er dus sprake is van wat het artikel uit de NRC meldt, dan ben je toch wel uitgespeeld bij de politie zou je zeggen. Zulke uitspraken kunnen gewoon echt niet.

Verder is het wel bijzonder om te zien hoe het hele Amerikaanse gedachtegoed hier wordt geïmporteerd. Het n-woord? Haha. Het woord 'neger' is niet hetzelfde als het Engelse 'nigger'. Helemaal niet als je dan ook nog het raciale verleden van de VS in ogenschouw neemt.

Kleine voorspelling: binnen tien vijftien jaar ga je in Nederland op sommige plekken registraties gaat krijgen van 'ras' dan wel etniciteit zoals in de VS, dit uiteraard allemaal onder de noemer van 'diversiteit' en 'het bestrijden van racisme'.
Hoe is neger niet hetzelfde als nigger?
pi_209496656
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 07:19 schreef MichaelScott het volgende:
Als je iemand vermoord dan ben je met een paar jaar vrij en kan je weer verder met je leven, maar noem iemand tijdens een vechtpartij een keertje kutneger en het moet je de rest van je leven achtervolgen.

Bijzondere jongens die Nederlanders. :')
Het gaat in dit geval om iemand die een voorbeeldfunctie heeft, die moet zich kunnen beheersen.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 10:54:22 #63
307622 Perox
(niet de echte)
pi_209496658
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 02:39 schreef realnice11 het volgende:
Een aardige noem ik een meneer een vervelende of slechte noem ik een meneer bij twijfel noem ik hem reiziger.
FTFY :+
pi_209496857
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 09:27 schreef Icegiant het volgende:

[..]

Ik heb liever geen agenten in dienst die zomaar beginnen met geweld en racistische termen eruitgooien. En vervolgens gaan knoeien in het proces verbaal.. Nee, dit klopt niet.

De rechtbank had in het vonnis weinig goeds over voor het optreden van politie en het strafrechtelijk onderzoek naar de zaak. "Door het handelen van de politie en het OM is op grove wijze het recht van de verdachte op een eerlijke behandeling van zijn zaak in het gedrang gekomen. Achtereenvolgens door het toepassen van buitenproportioneel geweld, het doen van racistische uitlatingen en pas na herhaaldelijk aandringen van de verdediging werd er nader onderzoek gedaan naar de uitlatingen die op de camerabeelden zijn te horen. Hier worden meerdere normen geschonden. Het geweld en het proberen te verhullen van de werkelijkheid raken de kern van het strafproces."
Het ligt misschien aan mij, maar sinds wanneer is 'neger' racistisch? Op Vandale.nl lees ik dat het door steeds meer mensen als beledigend wordt ervaren. En dat was mij ook wel bekend (al snap ik er niets van, het komt van negro, wat zwart betekent en tegenwoordig is Zwart weer de voorkeursterm (zal over 5 jaar wel weer anders zijn), maar dat terzijde).

Ik vind ook dat het wel heel raar is om agenten aan te vallen en dan na afloop te gaan zeiken dat de agent iets beledigends heeft gezegd.

Wat dat betreft snap ik ook niet de nadruk op wat er is gezegd. Dat het PV kennelijk weer eens bol stond van onjuistheden lijkt mij wel veel erger, zeker aangezien leugen + ambtseed = feit. Dat is een ernstig plichtsverzuim.
pi_209496885
Ik vind het trouwens een domme verspreking maar het woordje neger is natuurlijk niet ernstig genoeg om dan maar de rest van je leven niet meer te mogen werken.
Conscience do cost.
pi_209496887
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 09:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
de man is een kankermongool tenzij hij een kleurtje heeft want dan moet iets gescholden worden over de etniciteit? Dat is gewoon racistisch hoor, anders is die behoefte om het onderscheid te maken er niet eens
Dus kutwijf is seksistisch?

Het lijkt mij beter op de grens van racistisch niet zover op te rekken dat alles eronder valt. Voordat je het weet wordt een figuur uit een kinderfeest die blijkens een rapport wat door Asscher is weggemoffeld totaal niet racistisch is (aldus Henk Westbroek afgelopen week bij Marcel en Gijs) nog algemeen gezien als zeer racistisch...

O, wacht even...
pi_209496918
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 09:46 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Wtf :')

Wat een debiel. Ben erg anti woke, maar dit is gewoon absurd.

"Moet dat je hele leven achtervolgen?" In dit geval wel ja.
Dit is inderdaad wel zwaarder dan wat ik elders las. Maar daar teken ik bij aan dat het allemaal gaat om verklaringen van de echtgenote die verder nergens uit blijken. En mensen die politieagenten aanvallen zijn ook niet altijd 100% betrouwbaar.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 11:24:14 #68
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209496935
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 10:52 schreef FL_Freak het volgende:

[..]
'Nigger' is in het Nederlands 'nikker' een woord dat hier nooit veel populariteit had voor zover ik weet, maar net zoals in de Angelsaksische wereld een pejoratief was voor mensen met een donkere huidskleur. 'Neger' wordt in het Engels vertaald naar 'negro' en duidt op een persoon van het 'negroïde' ras (als je überhaupt in het concept van ras wil geloven).

Ik vind dat niemand dit soort woorden moet gebruiken, ik geloof immers niet in het idee van 'rassen', maar om te stellen dat 'neger' en 'nigger' hetzelfde is en we dus het idee van een 'n-woord' moeten overnemen uit de VS, is gewoon feitelijk onjuist.

Het is net zoals 'blank' vervangen door 'wit' eigenlijk niets meer dan een poging om het raciale denken dat er in de VS al eeuwen heerst hier te importeren, en dat moet je echt niet willen, dat polariseert een samenleving echt helemaal kapot.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209496963
quote:

[..]
Het equivalent daarvan is 'nikker'. Dat is dan ook al ruim 50 jaar geen woord wat een zinnig mens zou bezigen.
pi_209497042
quote:
8s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:19 schreef ems. het volgende:
Ik vind het trouwens een domme verspreking maar het woordje neger is natuurlijk niet ernstig genoeg om dan maar de rest van je leven niet meer te mogen werken.
Of het echt een verspreking was is natuurlijk nogal twijfelachtig. Misschien als die agent had geweten dat het allemaal gefilmd werd had ie zich wat anders opgesteld. Maar dat wist ie niet dus krijgen we de echte agent te zien, zoals ie zich waarschijnlijk vaker gedraagt als ie zich onbespied waant.

Ook gaat het niet alleen om die "verspreking" maar gaat het om excessief geweld. Mensen herhaaldelijk keihard met een vuist in het gezicht stompen en ze verstikken met je benen, vind je dat wel acceptabel?
pi_209497134
quote:

[..]
In het Nederlands heeft neger vooral de betekenis van iemand met een Afrikaans uiterlijk van beneden de Sahara (voor donkere Noordafrikanen werd moor gebruikt). Dit ter onderscheid van andere groepen mensen met een zwarte huidskleur.

De juiste Engelse vertaling is negro. Beiden woorden (neger en negro) zijn in de basis niet als belediging bedoeld maar zijn inmiddels niet meer acceptabel vanwege de koloniale context, net zoals indiaan en eskimo.

Nigger is wel beledigend en heeft dezelfde lading als andere scheldwoorden voor zwarte mensen zoals nikker en kaffer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Havermout2 op 13-06-2023 12:25:40 ]
pi_209497145
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 00:50 schreef rododendronneke het volgende:
Er werken sowieso alleen maar rotzakken bij de vreemdelingenpolitie toch? Welk mens met een geweten wil daar nu werken in deze tijdgeest?
Oh no, zelfs het gedachtengoed dat alle cops pigs zijn is overgevlogen en overgenomen.

Awesome! :') Sommige mensen moeten gewoon echt naar Amerika want zij hebben de Amerikaanse toestanden tot hun persoonlijkheid gemaakt als NLer en dat sijpelt in alles door.
Go hard or go home
pi_209497163
quote:
[..]
[..]

Dit is wel gekkenhuis.
Zo'n eentje zou niet eens meer aan de bak moeten kunnen komen.
Go hard or go home
pi_209497199
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
Een completer beeld van wat er indertijd is gebeurd (bron):
[..]

Blaffende honden, dronkenschap, zich ermee bemoeien...
Klinkt als een tokkiefamilie die het bloed onder de nagels van hun omgeving vandaan haalt.
pi_209497209
quote:
[..]
[..]

Maar dit is er natuurlijk wel flink over...
pi_209497253
Oef, nu de verdere info gezien.
Dat deze man deze promotie en plaats krijgt is echt niet ok.

Gewelddadig, racistisch en ook nog eens fraude plegen (bewijsmateriaal aanpassen en achterhouden).

En dat mag niet alleen gewoon bij de politie blijven werken, maar krijgt ook nog promotie...

En nee, ik reken juist niet op amerikaanse toestanden hier. Ik verwacht hier van politie dat ze aangepakt worden bij misstanden ipv weg kunnen lopen met 250¤ boete en daarna een promotie.

We hebben het hier over mensen die een geweldsmonopolie hebben. Die moeten functioneren in stressvolle situaties.
Dit gaat niet over een enkel woordje in een ellendige situatie. Dit gaat over escalerend reageren wat niet bij de functie past, overmatig geweld en het bewijs materiaal proberen weg te moffelen.

Wat bewezen geacht is voor de rechtbank.
Ipv ontslag krijgt zo iemand promotie. Wtf!
pi_209497304
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:46 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
In het Nederlands heeft neger wordt vooral de betekenis van iemand met een Afrikaans uiterlijk van beneden de Sahara (voor donkere Noordafrikanen werd moor gebruikt). Dit ter onderscheid van andere groepen mensen met een zwarte huidskleur.

De juiste Engelse vertaling is negro. Beiden woorden (neger en negro) zijn in de basis niet als belediging bedoeld maar zijn inmiddels niet meer acceptabel vanwege de koloniale context, net zoals indiaan en eskimo.

Nigger is wel beledigend en heeft dezelfde lading als andere scheldwoorden voor zwarte mensen zoals nikker en kaffer.
Het Engels erbij moeten halen om uit te leggen wat in het Nederlands beledigend zou zijn is net zoiets als claimen dat geslacht en gender iets compleets verschillend zijn door gender uit te leggen met geslacht. Dit is echt een bewust gecreeerde Orwelliaanse spraakverwarring.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het ligt misschien aan mij, maar sinds wanneer is 'neger' racistisch? Op Vandale.nl lees ik dat het door steeds meer mensen als beledigend wordt ervaren. En dat was mij ook wel bekend (al snap ik er niets van, het komt van negro, wat zwart betekent en tegenwoordig is Zwart weer de voorkeursterm (zal over 5 jaar wel weer anders zijn), maar dat terzijde).

Ik vind ook dat het wel heel raar is om agenten aan te vallen en dan na afloop te gaan zeiken dat de agent iets beledigends heeft gezegd.

Wat dat betreft snap ik ook niet de nadruk op wat er is gezegd. Dat het PV kennelijk weer eens bol stond van onjuistheden lijkt mij wel veel erger, zeker aangezien leugen + ambtseed = feit. Dat is een ernstig plichtsverzuim.
Niet alleen plichtsverzuim, het is het misdrijf van meineed.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209497457
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
gender uit te leggen met geslach
Die bewuste spraakverwarring zou nooit kunnen gebeuren bij mensen met enige algemene kennis over onze geschiedenis en taal.
pi_209497475
Ik denk dat ze gewoon bijna geen mensen meer kunnen vinden die bij de politie willen:

https://www.hartvannederl(...)-om-personeelstekort

De politie neemt een bijzondere maatregel om nieuwe rekruten aan te trekken in de huidige krappe arbeidsmarkt. Vanaf volgend jaar gaat de politie het rijbewijs van agenten in opleiding vergoeden. Deze aankondiging is bedoeld om jonge mensen te stimuleren om te solliciteren voor een baan als politieagent.

De regeling is specifiek van toepassing op studenten die in 2024 beginnen met de agentenopleiding. De politie zal de kosten van een erkende rijschool vergoeden, tot een bedrag van maximaal 2750 euro. Daarnaast krijgen de studenten een aanvullende opleiding van de Politieacademie, zodat ze ook in een politieauto mogen rijden

Meer belangstelling voor opleiding
"Een rijbewijs is één van de eisen om te kunnen starten aan de politieopleiding. Voor jonge mensen die als politieagent willen werken, is het rijbewijs een grote kostenpost die hen ervan kan weerhouden om bij de politie te solliciteren. Met deze maatregel wordt de belangstelling om bij de politie te komen werken naar verwachting vergroot", zegt de politie.

In eerste instantie zal de regeling voor één jaar gelden. Gedurende het komende jaar zal de politie evalueren of de maatregel effectief is gebleken. Indien succesvol, bestaat de mogelijkheid dat de regeling wordt verlengd.
pi_209497480
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:36 schreef Farenji het volgende:

[..]
Of het echt een verspreking was is natuurlijk nogal twijfelachtig. Misschien als die agent had geweten dat het allemaal gefilmd werd had ie zich wat anders opgesteld. Maar dat wist ie niet dus krijgen we de echte agent te zien, zoals ie zich waarschijnlijk vaker gedraagt als ie zich onbespied waant.
Misschien.
quote:
Ook gaat het niet alleen om die "verspreking" maar gaat het om excessief geweld. Mensen herhaaldelijk keihard met een vuist in het gezicht stompen en ze verstikken met je benen, vind je dat wel acceptabel?
Vanzelfsprekend niet. Het gaat me puur om het woordje neger.
Conscience do cost.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 12:47:36 #81
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_209497567
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:49 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Waarom vind je het zo leuk om die woorden te gebruiken?
Hoe kom je erbij dat ik dat leuk vind? Ik geef enkel aan dat het meer algemeen bekende woord neger tegenwoordig ook onder het n-woord kan vallen.

De ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op, we zullen elkaar toch uit moeten leggen welke woorden allemaal op de verboden woordenlijst staan.
Laffe huichelaar
  dinsdag 13 juni 2023 @ 12:56:48 #82
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_209497663
Het is wel handig om dat onderscheid te maken. Dat heeft niks te maken met of ik het leuk vind om die woorden te gebruiken, maar het verschilt nogal of de agent in kwestie een racistisch scheldwoord (nigger, nikker) heeft gebruikt of het politiek incorrecte 'neger'

Allebei fout maar het een wel wat erger dan het ander. Als hij iemand het n-woord heeft genoemd en dat blijkt kankernikker te zijn, vind ik het gek dat je zo iemand een paar jaar later promoveert, sterker nog, dat zou reden voor ontslag zijn. Bij 'neger' is dat weer anders. Er zijn zelfs zat mensen die niet weten dat die term tegenwoordig beladen is.

Daarom vind ik het ook heel slecht om met verboden woorden te werken. Je schrijft een nieuwsartikel, je dient mensen te informeren. Waarom zou je dat het veel vagere 'n-woord' gebruiken.
Laffe huichelaar
pi_209497711
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat ik dat leuk vind? Ik geef enkel aan dat het meer algemeen bekende woord neger tegenwoordig ook onder het n-woord kan vallen.

De ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op, we zullen elkaar toch uit moeten leggen welke woorden allemaal op de verboden woordenlijst staan.
Je trekt het hier beetje in het belachelijke met je "verboden woordenlijst" maar je begrijpt hopelijk wel dat het hier om gedrag van politie in functie gaat.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 13:08:10 #84
117098 Hathor
Effe niet
pi_209497763
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 08:19 schreef thedeedster het volgende:
Tip voor agenten; noem de persoon gewoon lieverd of schat. Vinden de stoere bikkels ook niet leuk, maar ze gaan er geen rechtszaak om winnen.
Dan is het ongewenste seksuele intimidatie.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209497845
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:56 schreef timmmmm het volgende:
Het is wel handig om dat onderscheid te maken. Dat heeft niks te maken met of ik het leuk vind om die woorden te gebruiken, maar het verschilt nogal of de agent in kwestie een racistisch scheldwoord (nigger, nikker) heeft gebruikt of het politiek incorrecte 'neger'

Allebei fout maar het een wel wat erger dan het ander. Als hij iemand het n-woord heeft genoemd en dat blijkt kankernikker te zijn, vind ik het gek dat je zo iemand een paar jaar later promoveert, sterker nog, dat zou reden voor ontslag zijn. Bij 'neger' is dat weer anders. Er zijn zelfs zat mensen die niet weten dat die term tegenwoordig beladen is.

Daarom vind ik het ook heel slecht om met verboden woorden te werken. Je schrijft een nieuwsartikel, je dient mensen te informeren. Waarom zou je dat het veel vagere 'n-woord' gebruiken.
Ja?

Je vindt het prima als een agent schijtneger roept terwijl hij iemand in een nek klem heeft?

Andere scheldwoorden zijn ook prima? De escaleren is geen deel van hun functie?
En als er toch een kracht term uitschiet is het normaal om iets anders te bezigen dan gvd luister gewoon klootzak/trut?

We hebben het hier over politie he? Niet over een dronken kroeg gevecht.

Daarbij gaat het in deze wel over iets meer dan een enkel scheldwoord in het heetst van de strijd. Overmatig geweld, erg op 'ras' en pogen bewijs weg te moffelen.
pi_209497862
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:03 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

Gewelddadig, racistisch en ook nog eens fraude plegen (bewijsmateriaal aanpassen en achterhouden).

En dat mag niet alleen gewoon bij de politie blijven werken, maar krijgt ook nog promotie...

En nee, ik reken juist niet op amerikaanse toestanden hier. Ik verwacht hier van politie dat ze aangepakt worden bij misstanden ipv weg kunnen lopen met 250¤ boete en daarna een promotie.

We hebben het hier over mensen die een geweldsmonopolie hebben. Die moeten functioneren in stressvolle situaties.
Dit gaat niet over een enkel woordje in een ellendige situatie. Dit gaat over escalerend reageren wat niet bij de functie past, overmatig geweld en het bewijs materiaal proberen weg te moffelen.

Zo werkt dat hier in Nederland ja, totaal niet serieus te nemen. En op sites als FOK! en Dumpert verdient de agent in kwestie een lintje en moeten we ons niet zo druk maken.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_209497953
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:14 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Ja?

Je vindt het prima als een agent schijtneger roept terwijl hij iemand in een nek klem heeft?

Andere scheldwoorden zijn ook prima? De escaleren is geen deel van hun functie?
En als er toch een kracht term uitschiet is het normaal om iets anders te bezigen dan gvd luister gewoon klootzak/trut?

We hebben het hier over politie he? Niet over een dronken kroeg gevecht.

Daarbij gaat het in deze wel over iets meer dan een enkel scheldwoord in het heetst van de strijd. Overmatig geweld, erg op 'ras' en pogen bewijs weg te moffelen.
Volledig en alleen gebaseerd op de verklaring van een criminele familie die vol in de slachtofferrol zit momenteel. Denk het "ras" stukje eens weg, zouden mensen dan alsnog blind een criminele familie geloven? Omdat de racisme kaart getrokken is worden de uitspraken van die criminele familie automatisch voor waar genomen, je ziet het vaker. daar hebben we een woordje voor...

Feit is dat een stelletje criminelen een agente hebben proberen te wurgen en collega's in hun emotie te hulp zijn geschoten terwijl ze zelf met geweld werden geconfronteerd, het lijkt wel alsof agenten toch mensen zijn, het is nog altijd begonnen met het geweld vanuit de daders. Die gasten moeten blij zijn dat het bij wat scheldwoorden is gebleven want ik had als agent meteen geschoten.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_209497985
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:24 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Volledig en alleen gebaseerd op de verklaring van een criminele familie die vol in de slachtofferrol zit momenteel. Denk het "ras" stukje eens weg, zouden mensen dan alsnog blind een criminele familie geloven? Omdat de racisme kaart getrokken is worden de uitspraken van die criminele familie automatisch voor waar genomen, je ziet het vaker. daar hebben we een woordje voor...

Feit is dat een stelletje criminelen een agente hebben proberen te wurgen en collega's in hun emotie te hulp zijn geschoten terwijl ze zelf met geweld werden geconfronteerd, het lijkt wel alsof agenten toch mensen zijn, het is nog altijd begonnen met het geweld vanuit de daders. Die gasten moeten blij zijn dat het bij wat scheldwoorden is gebleven want ik had als agent meteen geschoten.
Nee, volledig gebaseerd op de camerabeelden van de buurman.

Correctie: beveiligingscamera van de flat.
pi_209498133
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:29 schreef Icegiant het volgende:

[..]
Nee, volledig gebaseerd op de camerabeelden van de buurman.

Correctie: beveiligingscamera van de flat.
Nee, ik heb de reacties hier gelezen, er wordt weer veel erbij verzonnen:

quote:
De rechtbank in Rotterdam oordeelde dat de politie op sinterklaasavond 2020 met het geweld begon en dat de agenten na afloop een racistische term, het n-woord, buiten het verslag wilden houden. Eén van de agenten schold het tweetal uit met die term. Vanwege de belediging, het politiegeweld en het gemankeerde verslag verklaart de rechtbank het Openbaar Ministerie niet-ontvankelijk. Dat betekent dat er geen straf wordt opgelegd.

Eerder eiste het Openbaar Ministerie vier maanden cel tegen de vader en een werkstraf tegen de zoon. Tijdens de rechtszaak was op videobeelden te zien hoe een kluwen vechtende mensen op de avond van 5 december 2020 over een grasperkje in de Dordtse Beekmanstraat rolt. Vanuit de kant van vader en zoon wordt bijvoorbeeld een vliegende karatetrap uitgedeeld naar een agent.

Het incident begint als een vriend van de vader over een laag hekje valt. Volgens de rechtbank gebeurt dat na een onnodige duw van een politieagent en gaat deze over de schreef. Ook is te horen hoe er op racistische wijze wordt gescholden. "Zonder deze videobeelden, hadden we dit nooit geweten. De rechtbank kan niet aan de conclusie ontkomen dat dit doelbewust niet is opgeschreven", zei de rechter daarover. De beelden werden opgenomen door een camera die hing in de portiek van een appartementencomplex bij het grasveldje.
Even verder kijken: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-onderzoek-rotterdam

quote:
Op beelden met geluid die door een vaste camera bij een woning in Dordrecht van de vechtpartij zijn gemaakt, zou te horen zijn dat een agent de 45-jarige man onder meer uitscheldt voor "kutneger". Volgens de vrouw zou een agent daarnaast eenmaal in het politiebusje tegen de zoon hebben gezegd: "Je bent al van stront. Waarom ruik je dan ook nog naar stront?"
Oftewel, het woord "kutneger" was vastgelegd, dat staat op beelden inclusief de geweldsexplosie, de rest is en wordt nu erbij verteld door de vrouw/criminele familie, en als feit aangeduid door de mensen die "kutneger" erger vinden dan een dader die een agente probeerde te wurgen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juni 2023 @ 13:50:41 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209498139
Naar mijn weten is het woord alleen in Amerika taboe. Kap met die kutcultuur importeren :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209498182
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:50 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

[..]
[..]
Oftewel, het woord "kutneger" was vastgelegd, dat staat op beelden inclusief de geweldsexplosie, de rest is en wordt nu erbij verteld door de vrouw/criminele familie, en als feit aangeduid door de mensen die "kutneger" erger vinden dan een dader die een agente probeerde te wurgen.
Het is feitelijk te constateren dat het geweld niet in het verslag is gemeld. De rechter heeft daar klaarblijkelijk over gezegd dat het gezien de hectiek begrijpelijk is dat de racistische uitspraak niet is opgenomen, maar dat dat niet opgaat voor het gebruikte geweld.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209498224
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 13:50 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

[..]
[..]
Zonder die camerabeelden zou een rechter blind vertrouwen op het rapport van de agent. Het is behoorlijk kwalijk dat agenten selectief omgaan met de informatie die zij noteren of soms zelfs gewoon bij elkaar liegen. Nu is dat meer regel dan uitzondering, maar als het dan een keer te bewijzen valt en die agent nog eens een promotie krijgt tot leidinggevende, dan weet je zeker dat het bij de politie gewoon gerechtvaardigd wordt. Een boevenorganisatie met een leuk uniformpje aan, niets meer niets minder.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_209498238
Aha. Allemaal een misverstand.
Ik kan straks op het station de gekleurde mensen gewoon aanspreken met neger. Ben nog even aan het nadenken hoe ik dit volgende week op London Heathrow en daarna Boston airport moet doen.
pi_209498273
Oh noes, iemand misdraagt zich een keertje, leg em levenslang op.
pi_209498291
-dit kan echt niet hoor-

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2023 15:48:28 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209498427
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:56 schreef timmmmm het volgende:

:D Je vindt het echt leuk om die woorden te gebruiken.
J’ai faim.
pi_209498613
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 11:46 schreef Havermout2 het volgende:

[..]
In het Nederlands heeft neger vooral de betekenis van iemand met een Afrikaans uiterlijk van beneden de Sahara (voor donkere Noordafrikanen werd moor gebruikt). Dit ter onderscheid van andere groepen mensen met een zwarte huidskleur.

Je kunt niet altijd van een woord aangeven of het beledigend is, dat hangt vaak af van de context. Het woord homo kun je bijvoorbeeld heel goed gebruiken op een manier die niet beledigend is. Toch kun je een boete krijgen voor het beledigen van een ambtenaar in functie, als je een agent uitmaakt voor homo.
pi_209498659
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:03 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

Ik ben wel benieuwd wat voor maatregelen de politie destijds zelf heeft genomen. De rechter heeft een boete opgelegd, maar de politie kan ook intern nog sancties opleggen. Het kan bijv dat iemand juist wordt gedegradeerd in functie.

We zijn inmiddels een paar jaar verder, dus het kan goed zijn dat eventuele sancties zijn uitgewerkt en hij nu toch z'n carrière voort kan zetten. Formeel gezien is daar weinig mis mee, qua beeldvorming is het echter niet handig. Ten eerste omdat de zaak juridisch gezien kennelijk nog niet definitief is afgerond. Ten tweede omdat het nu juist de vreemdelingenpolitie is. Elke andere promotie had waarschijnlijk minder stof doen opwaaien.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 15:06:11 #99
117098 Hathor
Effe niet
pi_209498789
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 14:43 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je kunt niet altijd van een woord aangeven of het beledigend is, dat hangt vaak af van de context. Het woord homo kun je bijvoorbeeld heel goed gebruiken op een manier die niet beledigend is. Toch kun je een boete krijgen voor het beledigen van een ambtenaar in functie, als je een agent uitmaakt voor homo.
Je kan al een boete krijgen als je een ambtenaar in functie uitmaakt voor pannenkoek, en dat is niet eens een scheldwoord. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209498870
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 15:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
Je kan al een boete krijgen als je een ambtenaar in functie uitmaakt voor pannenkoek, en dat is niet eens een scheldwoord. :')
Daarom altijd in 2de kwadraat schelden..
"Ik heb gehoord dat jij een pannenkoek bent"..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')