abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:55:42 #241
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218984262
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 15:40 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Wat een stelletje kutnegers.
Ho ho ho, die vader en zoon hebben zich anders ook wel een beetje misdragen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218984271
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 16:55 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ho ho ho, die vader en zoon hebben zich anders ook wel een beetje misdragen.
Maar die krijgen dus, in tegenstelling tot de agent, geen straf voor wat ze gedaan hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:58:49 #243
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218984279
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 16:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Maar die krijgen dus, in tegenstelling tot de agent, geen straf voor wat ze gedaan hebben.
Hadden ze het maar eerder voor moeten laten komen. Niet iedereen is net zo speciaal als ik.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:04:01 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218984299
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 14:32 schreef Nattekat het volgende:
Amerikaanse onzin overnemen :')
Dit is erg vermoeiend inderdaad.

Maar het woord 'neger' wordt hier nu ook het 'n-woord' genoemd omdat Amerikanen het woord 'nigger' 'the n-word' noemen. Social justice warriors hebben dit er toch weer knap doorheen weten te krijgen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218984306
Het ligt aan de instanties zelf
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:01:09 #246
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_218988413
Ik vind het heel vervelend dat de Nederlandse media zichzelf censureren. In de VS is het gemeengoed om 'nigger' niet te zeggen. Da's al meer dan 100 jaar zou en dan vind ik het niet gek dat ze het daar al decennia over het 'N-word' hebben.

Het Amerikaanse woord heeft dan ook een veel meer negatieve connotatie als het Nederlandse woord neger. Ook een veel zwartere geschiedenis. Sinds een jaar of 10 is het Amerikaanse gebruik ook naar Nederland overgewaaid. Ondanks dat het woord een stuk minder beladen is en ik vermoed dat het alleen niet meer geaccepteerd is omdat het Nederlandse woord veel op het Engelse woord lijkt, en niet zozeer om de Nederlandse geschiedenis. In het Nederlands hadden we 'nikker', al even lang een verboden woord als 'nigger'.

In Nederland ligt dit allemaal niet zo gevoelig. Door die Amerikaanse censuur over te nemen, weet ik nu niet waar deze man het over had. Als het over 'nikker' of 'nigger' gaat, waar men in het Engels het 'N-word' voor gebruikt, snap ik dat we daar een probleem van maken. Als het over het veel minder beladen 'neger' gaat, getuigt het ook niet bepaald van klasse, maar zou dat 5 jaar later geen promotie in de weg hoeven zitten.

Helaas is het in de Nederlandse media tegenwoordig gebruik om al die verschillende woorden op dezelfde manier te censureren waardoor ze het nieuws niet meer goed kunnen brengen.

In de VS maken ze ook heel duidelijk onderscheid tussen nigger/nikker en het ook onacceptabele maar veel minder beladen negro/neger. Het laatste wordt nooit bedoeld met n-word, in het Nederlands snappen ze niet hoe ze dat onderscheid moeten maken. Heel jammer.
Laffe huichelaar
pi_218988460
Dit zou betekenen dat bijna heel Fok! wel leidinggevende kan worden bij de politie.

Dus de lat ligt daar niet zo hoog blijkbaar (no offence).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:11:39 #248
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_218988477
O dit topic is al heel oud
Laffe huichelaar
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:12:37 #249
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_218988484
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:56 schreef timmmmm het volgende:
Het is wel handig om dat onderscheid te maken. Dat heeft niks te maken met of ik het leuk vind om die woorden te gebruiken, maar het verschilt nogal of de agent in kwestie een racistisch scheldwoord (nigger, nikker) heeft gebruikt of het politiek incorrecte 'neger'

Allebei fout maar het een wel wat erger dan het ander. Als hij iemand het n-woord heeft genoemd en dat blijkt kankernikker te zijn, vind ik het gek dat je zo iemand een paar jaar later promoveert, sterker nog, dat zou reden voor ontslag zijn. Bij 'neger' is dat weer anders. Er zijn zelfs zat mensen die niet weten dat die term tegenwoordig beladen is.

Daarom vind ik het ook heel slecht om met verboden woorden te werken. Je schrijft een nieuwsartikel, je dient mensen te informeren. Waarom zou je dat het veel vagere 'n-woord' gebruiken.
Wel fijn dat ik het toen al met mezelf eens was
Laffe huichelaar
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:18:39 #250
3542 Gia
User under construction
pi_218988529
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 17:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is erg vermoeiend inderdaad.

Maar het woord 'neger' wordt hier nu ook het 'n-woord' genoemd omdat Amerikanen het woord 'nigger' 'the n-word' noemen. Social justice warriors hebben dit er toch weer knap doorheen weten te krijgen.
Ja, dikke bullshit! Je mag wel indiaan zeggen, of chinees, maar niet neger. Nee, dat moet dan omslachtig omschreven worden als 'mensen van kleur' of 'donkere mensen'. Schijt, ik noem het gewoon negers, als ik iemand met een zwarte huid aan wil duiden. Doe niet mee aan die onzin.

De Nederlandse equivalent van het Amerikaans 'nigger' is 'nikker', en dat zul je mij nooit horen gebruiken.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:31:53 #251
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_218988606
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 11:18 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja, dikke bullshit! Je mag wel indiaan zeggen, of chinees, maar niet neger. Nee, dat moet dan omslachtig omschreven worden als 'mensen van kleur' of 'donkere mensen'. Schijt, ik noem het gewoon negers, als ik iemand met een zwarte huid aan wil duiden. Doe niet mee aan die onzin.

De Nederlandse equivalent van het Amerikaans 'nigger' is 'nikker', en dat zul je mij nooit horen gebruiken.
Ik maak me er niet zo druk om, als mensen het woord 'neger' niet meer willen, pas ik me wel aan. Ik loop wel altijd een beetje achter omdat ik me er niet zo mee bezig hou, maar soit.

Maar de reden dat in de VS 'nigger' nog een ding is en in Nederland 'nikker' dat totaal niet meer is, is omdat wij gewoon besloten hebben dat we het woord niet meer gebruiken en ze er in de VS de nadruk op blijven leggen met 'n-word'. Ik snap niet waarom we dat schoolvoorbeeld van een ineffectieve maatregel dan overnemen
Laffe huichelaar
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:22:00 #252
3542 Gia
User under construction
pi_218988914
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 11:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik maak me er niet zo druk om, als mensen het woord 'neger' niet meer willen, pas ik me wel aan. Ik loop wel altijd een beetje achter omdat ik me er niet zo mee bezig hou, maar soit.

Maar de reden dat in de VS 'nigger' nog een ding is en in Nederland 'nikker' dat totaal niet meer is, is omdat wij gewoon besloten hebben dat we het woord niet meer gebruiken en ze er in de VS de nadruk op blijven leggen met 'n-word'. Ik snap niet waarom we dat schoolvoorbeeld van een ineffectieve maatregel dan overnemen
In Amerika wordt het woord 'nigger' juist heel veel gebruikt, door negers, welteverstaan. Dan mag het, schijnbaar, wel.

Wat ik altijd zo vreemd vind, is dat negers het altijd hebben over discriminatie, terwijl ze zelf juist hameren op het verschil tussen 'zwart' en 'wit'. In mijn opinie is iedereen op aarde een tint bruin, maar negers willen het onderscheid tussen 'zwart' en 'wit' blijven onderstrepen. Dat gaat zover dat iemand die hartstikke blank is, al zwart wordt genoemd als 1 van zijn/haar vele voorouders een neger was. Dit slaat echt helemaal nergens op!!
pi_218988991
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 12:22 schreef Gia het volgende:

[..]
In Amerika wordt het woord 'nigger' juist heel veel gebruikt, door negers, welteverstaan. Dan mag het, schijnbaar, wel.

Wat ik altijd zo vreemd vind, is dat negers het altijd hebben over discriminatie, terwijl ze zelf juist hameren op het verschil tussen 'zwart' en 'wit'. In mijn opinie is iedereen op aarde een tint bruin, maar negers willen het onderscheid tussen 'zwart' en 'wit' blijven onderstrepen. Dat gaat zover dat iemand die hartstikke blank is, al zwart wordt genoemd als 1 van zijn/haar vele voorouders een neger was. Dit slaat echt helemaal nergens op!!
Inderdaad, die mensen zijn zelf het probleem! Waarschijnlijk hebben ze zelf het woord neger uitgevonden!

En wat betreft dat laatste, ik ben niet wit en ook niet zwart en heb voorouders die neger waren, maar ik ben echt nog nooit een zwart persoon tegengekomen die zei dat ik een van hen was. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 11-10-2025 15:16:16 ]
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:41:25 #254
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218989011
Goh wat verrassend. Die is vast persoonlijk door Faber voorgedragen. Het gebruik van de N-woord zal wel voorwaarde geweest zijn voor de aanstelling.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218989056
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 12:41 schreef Starhopper het volgende:
Goh wat verrassend. Die is vast persoonlijk door Faber voorgedragen. Het gebruik van de N-woord zal wel voorwaarde geweest zijn voor de aanstelling.
Een neger neger noemen kan je gewoon negeren.
Het ligt aan de instanties zelf
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:34:24 #256
3542 Gia
User under construction
pi_218989384
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 12:38 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Inderdaad, die zwartjes zijn zelf het probleem! Waarschijnlijk hebben ze zelf het woord neger uitgevonden!

En wat betreft dat laatste, ik ben niet wit en ook niet zwart en heb voorouders die neger waren, maar ik ben echt nog nooit een zwart persoon tegengekomen die zei dat ik een van hen was. _O-
Domste antwoord ooit, hier op fok.
Het woord 'neger' is afgeleid van het latijnse 'niger' wat zwart betekent en die term is gebruikt om een volk met een donkere huid aan te duiden. Dat dit door de slavernij een negatieve klank heeft gekregen is een feit. Maar juist daarom snap ik niet dat zwarten elkaar zo noemen.

Niemand is wit of zwart, dat zeg ik net, we zijn allemaal een zekere tint bruin. Maar er zijn wel, redelijk blanke mensen, die zichzelf zien als zwart, omdat ze een neger als voorouder hebben. Al is het er maar 1 in 10 generaties. The one drop rule, noemen ze dat. Want dan hoor je erbij in die gemeenschap.

Ik ken verder ook geen volk dat zich zo distantieert van de rest van Nederland. Ze hebben eigen clubs waar je alleen binnen mag als je zwart bent of als introducee, eigen feesten, zijn argwanend naar elke blanke die door HUN wijk loopt, ze hebben zelfs een eigen omroep. En dan zeggen dat wij discrimineren!
pi_218989402
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 11:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Correct.

Maar het woord 'nikker' gebruikte niemand, het woord 'neger' wel dus werd dit aangegrepen om ophef te creëren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:41:14 #258
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218989446
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Het woord 'neger' is afgeleid van het latijnse 'niger' wat zwart betekent en die term is gebruikt om een volk met een donkere huid aan te duiden. Dat dit door de slavernij een negatieve klank heeft gekregen is een feit. Maar juist daarom snap ik niet dat zwarten elkaar zo noemen.

Niemand is wit of zwart, dat zeg ik net, we zijn allemaal een zekere tint bruin. Maar er zijn wel, redelijk blanke mensen, die zichzelf zien als zwart, omdat ze een neger als voorouder hebben. Al is het er maar 1 in 10 generaties. The one drop rule, noemen ze dat. Want dan hoor je erbij in die gemeenschap.

Ik ken verder ook geen volk dat zich zo distantieert van de rest van Nederland. Ze hebben eigen clubs waar je alleen binnen mag als je zwart bent of als introducee, eigen feesten, zijn argwanend naar elke blanke die door HUN wijk loopt, ze hebben zelfs een eigen omroep. En dan zeggen dat wij discrimineren!
Het zwarte volk met hun eigen clubs, en zelfs wijken. Interessant hoor.
Huilen dan.
pi_218989461
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 11:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Wel fijn dat ik het toen al met mezelf eens was
Wel grappig, politiek incorrect :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:46:36 #260
3542 Gia
User under construction
pi_218989486
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Culturele Nubische Club.... Zal wel zeer toegankelijk zijn voor blanken.
En zo zijn er meer. Ook voetbalverenigingen waar je als blanke niet wordt toegelaten. Tja, op papier wel, maar in de praktijk niet.
pi_218989573
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Er zijn wel studentenverenigingen die exclusief voor zwarte jongeren zijn. Dat blijft een raar fenomeen. In de VS ook student housing die alleen voor zwarte studenten is. En vorig jaar was er in Utrecht een 'natuurwandeling' exclusief voor mensen van kleur. Wat vind jij nu van zulke initiatieven?
pi_218989741
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 12:41 schreef Starhopper het volgende:
Hij is leidinggevende geworden bij de vreemdelingenpolitie. Daar kan zoiets best een voordeel zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:40:12 #263
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218989853
Ik zie het probleem niet. Hij is veroordeeld.
pi_218990186
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Sarcasme. Met je domste antwoord ooit. _O-

quote:

Zwarte wijk in Nederland waar je als blanke niet mag komen?
Proud member of the IDGAF+FU2 community
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')