Ik ben nog niet eerder bezig geweest met beleggen dus voor mij is het een instapje om te proberen, ik zal na verloop wel even verder kijken. Ik zit bij ABN en die hebben soms ook zo'n actie maar heb de kosten etc. niet vergelekenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een bonus is een lokkertje, dus ik zou ook kijken naar de vaste en variabele kosten, aangezien je daar nog decennia aan vast zit als je bij dezelfde broker blijft.
Bedrijfsobligaties heb ik niet en ook niet gehad, dus geen ervaring mee.
Ik ga nu voor het eenmalige, misschien dat ik op termijn naar wat anders ga kijken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Eenmalig meepakken haalt de kosten er sowieso wel uit, voor de rest zit je gewoon in een standaardfonds met kosten, dus daarna zou ik het er weer uittrekken. Of zo houden voor het gemak, maar dan lever je bewust dus wat in op rendement ten opzichte van een etf of tracker. Die bonus keert overigens wel jaarlijks terug, volgens mij ook voor bestaande klanten.
Dat is die Exor toch? Inderdaad bijzonder.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 09:15 schreef nostra het volgende:
Wat heeft zo'n Agnelli nou in godsnaam in de AEX te zoeken eigenlijk? Snap dat ze een NV zijn vanuit hun perspectief, maar zet AAI er lekker in. I know, volume dit dat, maar het heeft echt geen jota met Nederland te maken.
Dat is Exor ja. Zijn een NV omdat de juridische mogelijkheden in Nederland om stem- en eigendomsverhoudingen gemakkelijk te kunnen aanpassen gunstig zijn (en niet zozeer vanuit fiscaal perspectief). Veel speeltjes aan assets zoals Juve waar elk jaar geld bijmoet en de boel bij elkaar fraudeert. Hele familie erin met zeggenschap, dus niets te zeggen in de ava. Sowieso geen belegging waardig, maar de promotie tot de AEX is wel heel opportuuun. Weet ook niet of ze ook nog in Milaan staan genoteerd.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:36 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat is die Exor toch? Inderdaad bijzonder.
Ik heb me niet al te veel verdiept in de diverse REIT's en heb er een hele ruime spreiding in.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:30 schreef nostra het volgende:
Geen grote fan van DLR, overleveraged, stock issuance, asset sales komen niet van de grond, capex enorm hoog door verouderde datacentra. Dividend cut lijkt me hoogstwaarschijnlijk binnenkort.
Volgens mij zijn ze voorlopig nog wel safe omdat ze op de bodem van de rente nog fors hebben bijgeleend, maar zit niet zo diep erin dat ik de precieze maturity ervan ken. Maar als je het voor het dividend koopt, wees niet verrast als dat tegen gaat vallen (my 2 cents natuurlijk).quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb me niet al te veel verdiept in de diverse REIT's en heb er een hele ruime spreiding in.
Ik "gok" op een renteverlaging volgend jaar en hopelijk herstellen de meeste koersen dan weer.
En anders heb ik een leuke dividendstroom.
Ik had wel al gelezen dat dividend cuts in het verschiet lagen omdat de rente hoger was en vastgoed in de US sowieso niet zo lekker gaat. Ik blijf af en toe wat bijkopen van het dividend.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze voorlopig nog wel safe omdat ze op de bodem van de rente nog fors hebben bijgeleend, maar zit niet zo diep erin dat ik de precieze maturity ervan ken. Maar als je het voor het dividend koopt, wees niet verrast als dat tegen gaat vallen (my 2 cents natuurlijk).
Waarom het niet ChatGPT zelf vragenquote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:43 schreef ISVV het volgende:
Iemand nog tips voor leuke aandelen om mee te liften op AI/ChatGP-ontwikkelingen?
Ik durf het niet aan omdat veel al in de koers verrekend zal zitten; dat is misschien net een vraag die je in januari had moeten stellen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:43 schreef ISVV het volgende:
Iemand nog tips voor leuke aandelen om mee te liften op AI/ChatGP-ontwikkelingen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/bedrijfslev(...)datalek-qjf3aaHywOKqWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
quote:Op zaterdag 10 juni 2023 16:25 schreef nostra het volgende:
9 juni 14:52
Tesla's cybertruck kampt met ontwerpproblemen, blijkt uit datalek
Tesla heeft moeite met de lancering van zijn eerste elektrische bedrijfswagen.
De zogeheten cybertruck vertoonde vorig jaar nog flinke gebreken.
Dat blijkt uit interne documenten die zijn gelekt.
Terwijl Tesla zijn eerste elektrische bedrijfswagen komend jaar op grote schaal wil produceren, vertoonde de 'cybertruck' vorig jaar nog flinke gebreken. Dat blijkt uit interne documenten waaruit de Duitse zakenkrant Handelsblatt en het Amerikaanse mediabedrijf Wired citeren.Zoals Musk al (meer dan) eens zei:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/bedrijfslev(...)datalek-qjf3aaHywOKq
Een paar onbekende pennystocks: Alphabet, Microsoft, Nvidia. Amazon en Apple doen ook wel iets.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 12:43 schreef ISVV het volgende:
ik heb het na een paar maand alweer opgezegd, ik heb geen tijd om uren voor de tv te hangenquote:Op zondag 11 juni 2023 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ben wel benieuwd wat het nieuwe beleid van Netflix t.o.v. accounts delen heeft op het aantal abonnementen.
Heb zelf m'n abonnement (dat ik al bijna vanaf het begin deelde) na ruim 9 jaar opgezegd.
Er is wel een recente claim dat het aantal nieuwe abonnementen is gestegen maar over het aantal opzeggingen stond er dan weer niets.
Naja, los van de tijd vind ik het aanbod ook niet zo sterk meer. Voor die ene serie of film in het kwartaal die wel leuk genoeg is ga ik geen abonnement meer aanhouden. Het delen hield me min of meer "gegijzeld" om het abonnement maar aan te houden en dat vond ik niet zo'n probleem. Maar heb iedereen gemeld dat het eruit gaat nu en dat is het dan.quote:Op zondag 11 juni 2023 10:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb het na een paar maand alweer opgezegd, ik heb geen tijd om uren voor de tv te hangen
Mooie vent ben je ook, zit op weet ik veel hoeveel nullen en dan tóch even een tientje besparen waar het kan.quote:Op zondag 11 juni 2023 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ben wel benieuwd wat het nieuwe beleid van Netflix t.o.v. accounts delen heeft op het aantal abonnementen.
Heb zelf m'n abonnement (dat ik al bijna vanaf het begin deelde) na ruim 9 jaar opgezegd.
Er is wel een recente claim dat het aantal nieuwe abonnementen explosief is gestegen maar over het aantal opzeggingen stond er dan weer niets.
Je hebt onderhand ook 7 streamingdiensten nodig om alles te zien, dus ik ben weer terug bij downloaden, Spotnet doet het nog, Torrents ook.
Ja die Frank is een gulden waard, dat dat pari staat is toch interessant.quote:Op zondag 11 juni 2023 10:59 schreef JimmyJames het volgende:
Lijkt een goede set van ze zijn geweest. Ik denk dat voor veel mensen netflix haast een basisbehoefte is. Ik zit zelf al 10 jaar gratis op het abonnement van mijn oudersOp het moment dat ik zelf moet dokken, doe ik dat gewoon. 12 EUR/CHF is de prijs van een big mac menu hier. Overigens is het nu te laat om dit te bespelen. Al het goede nieuws zit al aardig in de aandelenprijs.
We blijven Nederlandersquote:Op zondag 11 juni 2023 15:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Mooie vent ben je ook, zit op weet ik veel hoeveel nullen en dan tóch even een tientje besparen waar het kan.
Zoals mijn vader altijd zegt; ‘met zuinigheid en vlijt, bouwt men huizen als kastelen.’quote:Op zondag 11 juni 2023 15:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Mooie vent ben je ook, zit op weet ik veel hoeveel nullen en dan tóch even een tientje besparen waar het kan.
Heel zuinig ben ik ook niet maar het is wat selectief.quote:Op zondag 11 juni 2023 18:29 schreef XSbig het volgende:
[..]
Zoals mijn vader altijd zegt; ‘met zuinigheid en vlijt, bouwt men huizen als kastelen.’
Blijkbaar makkelijk te omzeilen. Maar ik maar een Tailscale netwerk opgezet.quote:Op zondag 11 juni 2023 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er is wel een recente claim dat het aantal nieuwe abonnementen explosief is gestegen maar over het aantal opzeggingen stond er dan weer niets.
Je hebt onderhand ook 7 streamingdiensten nodig om alles te zien, dus ik ben weer terug bij downloaden, Spotnet doet het nog, Torrents ook.
Operatie geslaagd, patiënt overleden.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:22 schreef nostra het volgende:
DeGiro gaat maar weer eens een weekendje op zwart, de update van Windows 3.11 is nog niet helemaal af blijkbaar.
Zowel app als website doet niets hier...quote:
Hier werkt het (nu) wel. Vanochtend ook. Maar ben even weg geweestquote:Op maandag 12 juni 2023 13:21 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Zowel app als website doet niets hier...
Lynx wilde 100 euro per positie hebben om over te boekenquote:Op maandag 12 juni 2023 18:21 schreef JimmyJames het volgende:
Snap nog steeds niet dat jullie niet overstappen naar Interactive Brokers..
hier vanochtend alleen geen lijstje grootste stijgers en dalers, rest werkte welquote:Op maandag 12 juni 2023 13:21 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Zowel app als website doet niets hier...
Nee bij de banken gaat het de laatste tijd lekker qua storingenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:57 schreef Solispolar het volgende:
Hoe veilig is een platform als Degiro als het om serieuze bedragen gaat? Ik ken mensen die echt met serieuze bedragen (2/3/4 ton) werken en zich totaal niet druk lijken te maken om een stukje veiligheid.. Is het alleen mijn gevoel dat beleggen via een bank 'zekerder' voelt?
Ja dat is een terechte stelling natuurlijkquote:Op dinsdag 13 juni 2023 09:06 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nee bij de banken gaat het de laatste tijd lekker qua storingen
Volgens mij is het lood om oud ijzer.
Als je gevoelsmatig problemen hebt om bijv. 300k ergens te stallen, kun je denk ik het beste 2 of 3 verschillende brokers hebben.
`quote:Op dinsdag 13 juni 2023 09:24 schreef Solispolar het volgende:
Ja dat is een terechte stelling natuurlijk Waar staat je geld dan inderdaad wel veilig. Ik denk (hoop?) dat Degiro daarin ook gewoon goed geregeld is.
Waar kun je dat zien op DEGIRO? Zie het zo snel niet..quote:Op dinsdag 13 juni 2023 09:26 schreef nostra het volgende:
[..]
`
DeGiro verschilt in die zin van de grootbanken dat je aandelen (kunnen) worden uitgeleend. Dat vormt een theoretisch risico. Kan je voorkómen door je account custodian te maken.
Technisch zou ik me niet al te druk maken.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 09:27 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Waar kun je dat zien op DEGIRO? Zie het zo snel niet..
Ik geloof dat ze die accounts sinds eind 2021 niet meer aanbieden? Ik ben nog wel voor een custody account gegaan destijds.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 09:26 schreef nostra het volgende:
[..]
`
DeGiro verschilt in die zin van de grootbanken dat je aandelen (kunnen) worden uitgeleend. Dat vormt een theoretisch risico. Kan je voorkómen door je account custodian te maken.
Technisch zou ik me niet al te druk maken.
Oh, dat eerste zou kunnen. De belemmeringen waren me er teveel voor. Vervolgens doet je etf het hoogstwaarschijnlijk ook, dus tja. Als de wereld in elkaar stort doe je er toch niet veel aan. Heb nog wel wat Kangaroos liggen dan.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 09:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze die accounts sinds eind 2021 niet meer aanbieden? Ik ben nog wel voor een custody account gegaan destijds.
Ik zou er nu geen account meer openen.
Dat hangt maar net af van de soort: put of call's.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:45 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb ook veel short opties in de porto en daar heb je geen last van die soort gedachtes. Die lopen op een gegeven moment gewoon af, of er is zoveel premie uitgelopen dat het geen zin heeft ze aan te houden.
Had ik in 't NRC gelezen. Echter, ik ga even de koers volgen zonder op de emissie in te schrijven. Heb nu al een paar keer gezien dat de introductie van een aandeel behoorlijk tegenviel. Voor de inschrijvers dan.quote:
Het is überhaupt maar de vraag of je in kan schrijven. In het buitenland kan Piet particulier vaak niet meedoen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Had ik in 't NRC gelezen. Echter, ik ga even de koers volgen zonder op de emissie in te schrijven. Heb nu al een paar keer gezien at de introductie van een aandeel behoorlijk tegenviel. Voor de inschrijvers dan.
Op zich niet zo erg, meestal staat het na een jaar toch fiks lagerquote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:10 schreef DIJK het volgende:
[..]
Het is überhaupt maar de vraag of je in kan schrijven. In het buitenland kan Piet particulier vaak niet meedoen.
efficiëntie van waterstof is gewoon laag, de opslag en transport niet eenvoudig. volgens mij op lange termijn totaal niet interessant.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Had ik in 't NRC gelezen. Echter, ik ga even de koers volgen zonder op de emissie in te schrijven. Heb nu al een paar keer gezien at de introductie van een aandeel behoorlijk tegenviel. Voor de inschrijvers dan.
Volgens mij wel. Talloze chemische en thermische processen kunnen niet op E, dan heb je wel H2 nodig. Nog afgezien van de variabiliteit van zon & wind die opslag noodzakelijk maakt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 06:09 schreef dop het volgende:
[..]
efficiëntie van waterstof is gewoon laag, de opslag en transport niet eenvoudig. volgens mij op lange termijn totaal niet interessant.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 06:09 schreef dop het volgende:
[..]
efficiëntie van waterstof is gewoon laag, de opslag en transport niet eenvoudig. volgens mij op lange termijn totaal niet interessant.
Voor transport en personenvervoer zie ik er weinig in, complexe techniek, niet efficiënt en daardoor altijd te duur, tenzij je waterstof een blijvend belastingvoordeel zou geven t.o.v. andere oplossingen. Een Toyota Mirai of Hyundai NEXO kosten nog steeds ¤30.000 meer dan een Tesla Model 3. Dan moet je het wel heel erg graag willen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 07:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Talloze chemische en thermische processen kunnen niet op E, dan heb je wel H2 nodig. Nog afgezien van de variabiliteit van zon & wind die opslag noodzakelijk maakt.
Omdat iets niet op E kan wil niet zeggen dat H2 dan de enige optie is die je hebt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 07:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Talloze chemische en thermische processen kunnen niet op E, dan heb je wel H2 nodig. Nog afgezien van de variabiliteit van zon & wind die opslag noodzakelijk maakt.
Mwah, spin offs vallen wel mee doorgaans.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op zich niet zo erg, meestal staat het na een jaar toch fiks lager
Daar heb je wel een punt, die nemen natuurlijk waarde mee.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, spin offs vallen wel mee doorgaans.
Nieuwssectie per aandeel is nog steeds volledig leeg.quote:Op maandag 12 juni 2023 18:58 schreef dop het volgende:
[..]
hier vanochtend alleen geen lijstje grootste stijgers en dalers, rest werkte wel
Oh, dat is wel ruim op tijd aangekondigdquote:Op woensdag 14 juni 2023 09:23 schreef nostra het volgende:
Heuj, volgens mijn corporate actions keert BYD al dividend uit, netjes. Verwachte betaaldatum 31 augustus, planeconomie he.
Top dag, ik sta na 3 maanden eindelijk weer positief. Alle etf's in de plus en alleen Wereldhave blijft een bleeder.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:45 schreef JimmyJames het volgende:
Best een goed dagje... Meestal als je een paar van die soort goede dagjes op een rij hebt, denk je later vaak: had ik toen maar deels winstgenomen.
Ik heb ook veel short opties in de porto en daar heb je geen last van die soort gedachtes. Die lopen op een gegeven moment gewoon af, of er is zoveel premie uitgelopen dat het geen zin heeft ze aan te houden.
Dat is inderdaad hier ook zo.quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Nieuwssectie per aandeel is nog steeds volledig leeg.
Hoe wil je ijzererts of -schroot, dan reduceren?quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:02 schreef dop het volgende:
[..]
Omdat iets niet op E kan wil niet zeggen dat H2 dan de enige optie is die je hebt.
Fijn aandeelquote:Op woensdag 14 juni 2023 09:23 schreef nostra het volgende:
Heuj, volgens mijn corporate actions keert BYD al dividend uit, netjes. Verwachte betaaldatum 31 augustus, planeconomie he.
tegen vraag hoe denk jij dat met waterstof te reduceren zonder co2 uitstoot.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe wil je ijzererts of -schroot, dan reduceren?
Inductie is wel een goede, had ik niet aan gedacht.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:09 schreef dop het volgende:
[..]
tegen vraag hoe denk jij dat met waterstof te reduceren zonder co2 uitstoot.
schroot kun je middels inductie gewoon verwerken, ijzererts kun je ook via elektrolyse verwerken.
ik heb in een aluminium smelterij gewerkt waar we 3 ovens op inductie hadden waar elk 4 ton aluminium in ging.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Inductie is wel een goede, had ik niet aan gedacht.
Dit:
Maar dan wat grootschaliger:
Wrom niet? Afgelopen maandag de helft van mijn nvidia verkocht @388. Aankoop rond 250.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Nog 5K in mijn Nasdaq ETF gestopt.
Verstandig? Geen idee.
Zou zelf geen Nvidia los gekocht hebben.
Verstandig! Zou het tegen de huidige prijs niet meer kopen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:20 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Wrom niet? Afgelopen maandag de helft van mijn nvidia verkocht @:388. Aankoop rond 250.
Verstandig of dom?
Shit happensquote:Op woensdag 14 juni 2023 12:38 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Verstandig! Zou het tegen de huidige prijs niet meer kopen.
Maar enfin, zal je zien dat het aandeel $1000 aantikt tegen de kerst.. dan zat ik er goed naast.
Ik heb ze gehad tot 30 januari, toen in Tesla gestoken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:11 schreef ISVV het volgende:
Iemand hier in United Health Group geïnvesteerd? Kan na Sprout Farmers Market wel eens mijn volgende optie worden. Ze groeien hard en lijkt ook nog potentie in te zitten.
Geen gek idee. Is er een specifieke reden waarom de keuze op juist dit aandeel viel om te verkopen? Ik heb alleen een korte technische analyse gedaan, fundamentele doe ik deze week. Al lijkt het aankoopmoment nu niet gek.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb ze gehad tot 30 januari, toen in Tesla gestoken.
Ik kan me alleen nog herinneren dat ik in die periode aandelen die niet zoveel deden aan het opruimen was, wat meer REIT's, Tesla en wat meer dividendaandelen heb gekocht.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:42 schreef ISVV het volgende:
[..]
Geen gek idee. Is er een specifieke reden waarom de keuze op juist dit aandeel viel om te verkopen? Ik heb alleen een korte technische analyse gedaan, fundamentele doe ik deze week. Al lijkt het aankoopmoment nu niet gek.
Yup, prima bedrijf, UNH. Gezondheidsverzekeringen (Obama care is een flinke steun in de rug geweest en nog steeds) en zorgcentra zijn wel een blijvertje.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:11 schreef ISVV het volgende:
Iemand hier in United Health Group geïnvesteerd? Kan na Sprout Farmers Market wel eens mijn volgende optie worden. Ze groeien hard en lijkt ook nog potentie in te zitten.
In welke zin zou een broker onveilig zijn?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:57 schreef Solispolar het volgende:
Hoe veilig is een platform als Degiro als het om serieuze bedragen gaat? Ik ken mensen die echt met serieuze bedragen (2/3/4 ton) werken en zich totaal niet druk lijken te maken om een stukje veiligheid.. Is het alleen mijn gevoel dat beleggen via een bank 'zekerder' voelt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Over DeGiro gesproken:Misschien kijken ze naar je pohi en vereist dat aanvullend onderzoek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
Niet op te lossen met verloopstekkers/chips?quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
"Grappige" ontwikkeling in de US.
Nu GM en Ford zich aansluiten bij de laadstandaard NACS die Tesla daar heeft, zie je dat andere bedrijven die laadstations uitrollen ook in rap tempo aankondigen dat ze over gaan op die standaard, aangezien GM, Ford en Tesla daar samen >60% van de markt in handen hebben.
Maar merken als VW en Toyota hebben nog steeds CSS en als die dus niet overgaan, kan dat wel eens een kostbare misser zijn aangezien laden in de US in de toekomst dan een stuk minder fijn wordt.
Van Stellantis hoorde ik wel al dat ze het in overweging namen.
Oh, dat sowieso wel, Tesla heeft zelfs een aantal Superchargers waarbij de converter automatisch meekomt met de stekker als je een CCS-aansluiting hebt op je auto.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet op te lossen met verloopstekkers/chips?
Het is allemaal wat anders weer in Europa, inderdaad.quote:Overigens in de EU gebruikt Tesla toch wel CSS?
Zijn die NEderlandstalig?quote:Op maandag 12 juni 2023 18:21 schreef JimmyJames het volgende:
Snap nog steeds niet dat jullie niet overstappen naar Interactive Brokers..
quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, spin offs vallen wel mee doorgaans.
Ja, those were the days.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:41 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
ASML, NXP Signify...allemaal van Philips afkomstig (dat bedrijf dat slaapapneu apparatuur maakt)
Nee...quote:
Zelfs TSMC stamt van Philips af (althans, deels. Maar dat geldt ook voor ASMLquote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:41 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
ASML, NXP Signify...allemaal van Philips afkomstig (dat bedrijf dat slaapapneu apparatuur maakt)
TIjd om Virtu te kopen (en puts Flow te kopen voor Q2).quote:Op vrijdag 16 juni 2023 22:24 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Nee...
Het gaat overigens wel erg gemakkelijk omhoog... staat de VIX niet op een post-covid low ofzo? 13?
ASMI ook deels toch? En het gaat in de cd was een dubbeltje.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 22:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zelfs TSMC stamt van Philips af (althans, deels. Maar dat geldt ook voor ASML).
ASMI stamt naar mijn weten niet af van Philips. ASMI was wel samen met Philips de oprichter van ASML.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:00 schreef nostra het volgende:
[..]
ASMI ook deels toch? En het gaat in de cd was een dubbeltje.
TSMC hebben ze divested voor peanuts.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
ASMI stamt naar mijn weten niet af van Philips. ASMI was wel samen met Philips de oprichter van ASML.
quote:Op zondag 18 juni 2023 13:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
ASMI stamt naar mijn weten niet af van Philips. ASMI was wel samen met Philips de oprichter van ASML.
WP Carey heb ik ook.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:54 schreef Groepfunder het volgende:
Ik heb vandaag maar weer 'ns twee aankopen gedaan. Ik heb W.P. Carey Inc. gekocht. Dit is een bekende REIT die momenteel iets meer dan 6% dividend uitkeert. Daarnaast heb ik een kleine positie ingenomen in het aandeel Atlantica Sustainable Infrastructure.
Ik wilde WPC al een tijdje aan mijn portefeuille toevoegen. Eerst wilde hij de $60,- maar niet raken. Daarna de $65,- niet en vandaag heb ik besloten dat een aankoop onder de $70,- ook goed is. Voor kwaliteit moet je betalen. En WPC is, net als O, een kwaliteitsaandeel met een stijgend dividend.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
WP Carey heb ik ook.
Deels als aandeel, deels in REIT ETF.
Het betaalt iig wat uit en dat is mooiquote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:19 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik wilde WPC al een tijdje aan mijn portefeuille toevoegen. Eerst wilde hij de $60,- maar niet raken. Daarna de $65,- niet en vandaag heb ik besloten dat een aankoop onder de $70,- ook goed is. Voor kwaliteit moet je betalen. En WPC is, net als O, een kwaliteitsaandeel met een stijgend dividend.
WPC is inderdaad een REIT die investeert in commercieel vastgoed. Deze REIT heeft een heel goed track record als het gaat om het aankopen van kwalitatief hoogwaardig onroerend goed in verschillende sectoren, waaronder industrieel, magazijnen, winkels en kantoren. De laatste jaren ligt de focus vooral op de eerste twee categorieën en minder op de laatste twee. Maar juist deze spreiding in sectoren en geografische gebieden maakt WPC minder kwetsbaar voor risico's. Het dividendrendement is op de huidige koers 6%+ en dat dividend is al 25 jaar stijgend. Overigens noteert het aandeel nu onder z'n vijf jaars gemiddelde.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Commercieel vastgoed zie ik na een snelle search op WP Carey REIT. (...) Wat is jullie overweging daarin?
Beleggen in VS kan ik begrijpen, doe ik ook voor >70%quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:18 schreef blomke het volgende:
Heb Kendrion en Van Lanschot eruit gedaan. Zouden overnamekandidaten zijn; edoch duurt wel erg lang. Die verwachtingswaarde loopt eruit.
Heb ergens een artikel gelezen dat beleggen en aandelen in de VS hoger wordt gewaardeerd dan in EU.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-vestigen-a4167118
Denk dat ik meer de Amerikaanse Beurs ga bezoeken. Gisteren HP aandelen gekocht.
Gunstige PE t.a.v. competitors.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Beleggen in VS kan ik begrijpen, doe ik ook voor >70%
Maar waarom dan HP?
Oké, maar waarom is dat gunstig? En is er een verwachting dat het gaat veranderen in de toekomst?quote:
Misschien begrijp ik iets niet (grote kans) maar 6 cent is geen 6% van ¤100.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:20 schreef ludovico het volgende:
Weet iemand een obligatie 10 jaar +- in Britse ponden?
Kan ook staatsobligatie zijn.
Degiro heeft natuurlijk niks.
Spread NL obligatie is ook 6ct per 100 euro +- Dan ben je de eerste 6% al kwijt? Waarom zo duur.
Wat doet HP tegenwoordig zoal eigenlijk? Ik ken ze van vroeger met name van uitstervende productgroepen. (Ik ga ff googlenquote:
Ligt er aan of je HPQ of HPE bedoeltquote:Op woensdag 21 juni 2023 13:53 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat doet HP tegenwoordig zoal eigenlijk? Ik ken ze van vroeger met name van uitstervende productgroepen. (Ik ga ff googlen).
quote:HP Inc. (formerly an acronym for Hewlett-Packard) is an American multinational information technology company headquartered in Palo Alto, California, that develops personal computers (PCs), printers and related supplies, as well as 3D printing solutions.
It was formed on November 1, 2015, as the legal successor of the original Hewlett-Packard Company after the company's enterprise product and business services divisions were spun off as a new publicly traded company, Hewlett Packard Enterprise. HP Inc. retains Hewlett-Packard's pre-2015 stock price history and its former stock ticker symbol, HPQ, while Hewlett Packard Enterprise trades under its own symbol, HPE.[2][3]
HP is listed on the New York Stock Exchange and is a constituent of the S&P 500 Index. It is the world's 2nd largest personal computer vendor by unit sales as of January 2021, after Lenovo.[4] In the 2018 Fortune 500 list, HP is ranked 58th largest United States corporation by total revenue.[5]
Je hebt helemaal gelijk, dan valt het toch mee.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Misschien begrijp ik iets niet (grote kans) maar 6 cent is geen 6% van ¤100.
Gratis loterij in de zin van? Wisselkoers risico?quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:39 schreef WammesWaggel het volgende:
Bij Britse staatsobligaties komt ook nog een gratis loterij dus dat is in die zin wel een leuk extra detail.
Maar geen rente dus, ik zou passen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gratis loterij in de zin van? Wisselkoers risico?
quote:What Is a Lottery Bond?
A lottery bond is a government bond most famously issued by the United Kingdom's National Savings and Investments (NS&I). The bond gives the holder a chance to win a random monthly drawing for a tax-free cash prize. The bonds do not pay interest, but they do encourage saving.
However, like zero-coupon bonds, they are not protected against inflation. Otherwise, these are considered extremely safe because they are backed by the U.K. government.
Pretty Kewl.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:17 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Maar geen rente dus, ik zou passen.
[..]
Andersom beredeneerd: als de PE hoog is, en de groei valt tegen (of: terug) en dat gebeurt ooit, dan zijn de rapen gaar. Been there, seen that. Een lage PE geeft juist ruimte voor een hogere P als E hoger uitvalt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oké, maar waarom is dat gunstig? En is er een verwachting dat het gaat veranderen in de toekomst?
Ik bedoel: zo'n PE is toch vaak juist hoog wegens een te verwachten groei?
Maar er is natuurlijk een reden waarom een PE hoog of laag is. Heeft de markt het dan verkeerd?quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Andersom beredeneerd: als de PE hoog is, en de groei valt tegen (of: terug) en dat gebeurt ooit, dan zijn de rapen gaar. Been there, seen that. Een lage PE geeft juist ruimte voor een hogere P als E hoger uitvalt.
Mee eens.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik denk zelf dat je de PE niet te zwaar moet laten meewegen bij het kiezen van een aandeel.
Tzijn over het algemeen wel aandeeltjes met minder risico.quote:Op woensdag 21 juni 2023 15:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar er is natuurlijk een reden waarom een PE hoog of laag is. Heeft de markt het dan verkeerd?
Groei of vasthouden van huidige omzet / winst kan ook tegenvallen voor een aandeel met lage PE, denk ik dan.
Interessant bedrijf, waarschijnlijk belangrijkste concurrent van Tesla.quote:
Welke Amerikaanse (naast TEsla)?quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar ik zit niet in Chinese bedrijven, dus geen aandelen in.
Heb je even?quote:
Vandaag nog een plukje van 23 stuks bijgekocht op $68,27 van wat dividend.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
WP Carey heb ik ook.
Deels als aandeel, deels in REIT ETF.
Ik heb ooit in obligatiefondsen gezeten van Robeco geloof ik. Vond er geen bal aan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:57 schreef Heph844 het volgende:
Gaat hier een plukje geld vrij komen die we liefst tegen een wat lager risico willen wegzetten. Spaarrekening kan natuurlijk, maar zit ook te spelen met idee om obligaties aan te schaffen. Zit nu puur in aandelen en crypto, dus de mix is niet heel evenwichtig![]()
Iemand hier in de obligaties? Of tips om mijn zoektocht te beginnen?
Maken ze producten die niemand anders kan maken, hoe blijven ze de concurrentie voor?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:14 schreef Breekfast het volgende:
Wat vinden jullie van Enphase Energy? Een bedrijf dat micro-omvormers produceert voor zonnepanelen. Daarnaast bieden ze ook o.a. batterij-opslag en laadstations voor huiseigenaren.
Het is natuurlijk een groeimarkt en dat zie je ook wel terug in de omzetgroei van de afgelopen jaren. De winstmarges zijn wel wat wisselvallig en de concurrentie zal de komende jaren natuurlijk ook niet stil zitten in zo'n groeimarkt.
Hoogtepunt van de koers was in december op 336. Daarna is het fors gezakt, als gevolg van lagere groeiverwachtingen. Nu zit het na weer een dip rond de 158.
PE ratio zit rond de 42. ik overweeg wat te kopen maar twijfel of het niet nog steeds aan de dure kant is en wellicht eerst de Q2 resultaten af te wachten.
Met de micro-omvormers zijn ze wel marktleider. Vaak zijn zonnepanelen nu nog aangesloten op één centrale omvormer. In dat geval bepaald de "zwakste schakel" onder de panelen de energieopbrengst.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:17 schreef dop het volgende:
[..]
Maken ze producten die niemand anders kan maken, hoe blijven ze de concurrentie voor?
Een Pe van 42 is fors.
Ik ken de solar markt niet goed, maar wil iedereen speciaal hun omvormers om dat zoveel beter zijn?
Lijken mij producten waar bij voor de meeste consumenten de prijsstelling het belangrijkste is.
Een groeimarkt betekent vaak ook steeds meer concurrenten en concurrentie.
Dus dan moet met z'n pe vooraf duidelijk zijn waarom nu juist zij daar het meest van gaan profiteren
de techniek voor zonnepanelen ken ik wel. Het is vooral de markt die ik niet goed ken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Met de micro-omvormers zijn ze wel marktleider. Vaak zijn zonnepanelen nu nog aangesloten op één centrale omvormer. In dat geval bepaald de "zwakste schakel" onder de panelen de energieopbrengst.
Bij een micro-omvormer heeft elk paneel zijn eigen omvormer, wat voor hogere opbrengsten zorgt.
Maar een PE van 42 is inderdaad nog wel fors.
Wat heb je nog meer in je portefeuille?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 19:40 schreef Faraday01 het volgende:
Als je naar het rendement kijkt is Alfen op weg een tweede postnl te worden in mijn portefeuille
Vooral wereldwijd gespreide fondsen(75%). Verder o.a. wat ASML, Shell, ING, Ahold, URW, Inbev en Rabo certificaten.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 20:47 schreef xminator het volgende:
[..]
Wat heb je nog meer in je portefeuille?
40 cent op 50 euro.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Misschien begrijp ik iets niet (grote kans) maar 6 cent is geen 6% van ¤100.
Vrijwel alle REIT's hebben het momenteel lastig in de US (en mss ook wel daarbuiten).quote:Op donderdag 29 juni 2023 14:11 schreef ludovico het volgende:
Iemand had het hier over care property invest of niet? Die gaan wel lekker (naar beneden).
Ik help het je hopen. Maar in onze sector zijn er nog geen nieuwe cao onderhandelingen geweest sinds de hoge inflatie, alleen ¤1000 eenmalig ter reparatie en ik verwacht binnen nu en een paar maanden een nieuwe cao. Ik vermoed dat het zo richting de 10% verhoging gaat.quote:Op donderdag 29 juni 2023 14:16 schreef ludovico het volgende:
Voor het eerst in mijn leven staatsobligaties gekocht. NL 0% DSL 15JAN52
En ik ben me wel op de hoogte van risico als de inflatie niet gaat liggen.
Maar put your money where your mouth is, ik denk dat dit vlot gaat liggen. Dan heb ik het over een periode van.. Jaartje of 2. Maar blijft een gok.
En de lagere prijzen vanwege alle shocks komt er ook in dus netto is de inflatie misschien nog wel vlotter weg.
Bank is 0, spaarrek 1..quote:Op donderdag 29 juni 2023 14:42 schreef MisChrartin het volgende:
En waarom zou je het nu voor 0% vastzetten als het op een bank tot 100k verzekerd is en je toch rond de 2% kunt krijgen?
Koop je wat inflation linked erbij.quote:Op donderdag 29 juni 2023 14:16 schreef ludovico het volgende:
Voor het eerst in mijn leven staatsobligaties gekocht. NL 0% DSL 15JAN52
En ik ben me wel op de hoogte van risico als de inflatie niet gaat liggen.
Maar put your money where your mouth is, ik denk dat dit vlot gaat liggen. Dan heb ik het over een periode van.. Jaartje of 2. Maar blijft een gok.
En de lagere prijzen vanwege alle shocks komt er ook in dus netto is de inflatie misschien nog wel vlotter weg.
Ik vond Aedifica wel mooi met een dividend 2023 van 3,80 en vervolgens emitteren tegen 52. Snap de reden wel, want dividend skipping is killing, maar het gaat nergens over natuurlijk. Blijft wel een mooie propositie, weet alleen ff niet hoeveel exposure ze hebben naar Orpea.quote:Op donderdag 29 juni 2023 14:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vrijwel alle REIT's hebben het momenteel lastig in de US (en mss ook wel daarbuiten).
Deels door leegstaande kantoor- en winkelpanden, deels door dalende waarde van dat vastgoed, deels door hoge rente en de onzekerheid daarover voor de komende jaren ivm lopende schulden.
Maar bij veel REIT's is de lucht er ook wel fors uitgelopen en dat geeft misschien wel weer een interessante push omhoog over 1 of 2 jaar.
Ik zit in REIT's maar dan wel gespreid en ook ETF's (die sowieso al spreiding bieden).
Voor mij is het vooral wegens de relatief hoge divindend van zo'n 4 tot 8% (en nog wel hoger bij de echte dalers).
Ik zou in jouw geval lekker dezelfde bijkopen dan. Of je moet een sterkte reden heb om strategie te wisselen.quote:Op donderdag 29 juni 2023 17:45 schreef Miniem het volgende:
Hoi, pas begonnen met ETF's kopen a ¤50 per maand dankzij jullie tips heb er nu een aantal van iShares core s&p 500 IE0031442068.
Nu heb ik eenmalig 500 te besteden.
Zouden jullie dit verder uitbreiden met dezelfde ETF's of andere kopen?
Gaat via de Giro ETF's.
Thnx, weer 12 erbij als het goed isquote:Op donderdag 29 juni 2023 17:47 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik zou in jouw geval lekker dezelfde bijkopen dan. Of je moet een sterkte reden heb om strategie te wisselen.
S&P500 heeft namelijk een goede spreiding (op de US market uiteraard)
Ligt het aan mij of is Alfen nu wel heel erg ondergewaardeerd?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 19:40 schreef Faraday01 het volgende:
Als je naar het rendement kijkt is Alfen op weg een tweede postnl te worden in mijn portefeuille
Nou nee, het was eerder erg overgewaardeerd.quote:Op donderdag 29 juni 2023 18:16 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of is Alfen nu wel heel erg ondergewaardeerd?
Boven pari?quote:Op donderdag 29 juni 2023 18:20 schreef SOG het volgende:
Usa t bills gekocht. 5.5 procent rente. Einddatum 28 dec 2023.
Lekker.
Kan per 1000 dollar op IB.
Vorig jaar was het inderdaad overgewaardeerd. Nu neigt het naar mijn gevoel naar onderwaardering.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 07:03 schreef dop het volgende:
[..]
Nou nee, het was eerder erg overgewaardeerd.
Waar in de cijfers zie jij onderwaardering?
Een groeimarkt is ook een markt met veel concurrentie.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 21:41 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Vorig jaar was het inderdaad overgewaardeerd. Nu neigt het naar mijn gevoel naar onderwaardering.
De elektrificatie van onze energievoorziening is wel een grote transitie die de komende jaren gaat plaatsvinden. En het moet dan wel gek lopen als Alfen daar niet van mee gaat profiteren. Winstmarges zijn wellicht wel wat meer onzeker, maar als je (laten we zeggen) 30% jaarlijkse groei hebt hoeft dat niet rampzalig te zijn.
Laadpalen zit nu even in een dip, maar zal wel weer herstellen denk ik. Batterij-opslag zit nog veel groeipotentieel.
PE ratio zit nu rond de 26 dacht ik. Dan zit het groeipotentieel nog niet heel sterk verwerkt in de koers momenteel.
Maar ik ben een beginnend belegger hoor, wellicht heb ik het helemaal mis
Heb je een Isin? Via DeGiro kan het vast niet maar wellicht wel via de ING.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 23:05 schreef SOG het volgende:
[..]
Treasury bill. Ik betaal 970$ ongeveer per stuk en dan krijg ik eind december 1000$ per stuk.
Lekker fx risico lopen en zo breakeven of verlies maken.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 23:05 schreef SOG het volgende:
[..]
Treasury bill. Ik betaal 970$ ongeveer per stuk en dan krijg ik eind december 1000$ per stuk.
Dus jij koopt alleen euro aandelen?quote:Op zondag 2 juli 2023 20:19 schreef xminator het volgende:
[..]
Lekker fx risico lopen en zo breakeven of verlies maken.
Prima investering
Ik krijg hier zo'n "Whatsapp: Dit bericht is verwijderd vibes van.quote:
Nee, gewoon een quote van m'n bericht ipv een editquote:Op maandag 3 juli 2023 13:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik krijg hier zo'n "Whatsapp: Dit bericht is verwijderd vibes van.
Was het een screenshot van zijn hele porto?
Was het een geheime PB?
Per ongeluk een dickpic verstuurd?
Gebruik jij ook beleggen.nl als je wilt weten of je moet verkopen. kopen of houden?quote:
Neen, alleen met aandelen heb je wel meer upward potential (indien je juiste aandelen selecteert) en wordt fx risk deels gecompenseerd door de marktwerking.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:26 schreef SOG het volgende:
[..]
Dus jij koopt alleen euro aandelen?
[ afbeelding ]
foto van xminator die nog ff een plukje postnl aandelen scoort
Ik zit een beetje te kijken welke aandelen ik ga kopen. Heb jij nog suggesties?quote:Op maandag 3 juli 2023 19:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vond het al wat stil op de beurs maar die zijn natuurlijk eerder dicht vandaag.
En morgen Fourth of July dus ook weinig actie.
Of toch?
[ afbeelding ]
Kan je alle kanten mee op.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik zit een beetje te kijken welke aandelen ik ga kopen. Heb jij nog suggesties?
British american tobaccoquote:Op maandag 3 juli 2023 19:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik zit een beetje te kijken welke aandelen ik ga kopen. Heb jij nog suggesties?
Ahold? Maar is wel duur geworden.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:50 schreef recursief het volgende:
Ik heb nog een beetje dividend dat ik ergens in wil stoppen. Liefst weer in een dividendaandeel, maar geen financials. Roept u maar!
Rio Tinto.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:50 schreef recursief het volgende:
Ik heb nog een beetje dividend dat ik ergens in wil stoppen. Liefst weer in een dividendaandeel, maar geen financials. Roept u maar!
Uit eigen porto (geen advies)quote:Op maandag 3 juli 2023 20:50 schreef recursief het volgende:
Oh die leveren best een hoog rendement voor hun tak van sport. Ik schrijf 'm met potlood op want de halfgeleiders heb ik al best veel in portfolio, maar ik ga er wel even verder naar kijken.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Uit eigen porto (geen advies)
QCOM KMI LHX
Gaat op het lijstje, ik denk dat ie interessant kan zijn/worden.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toch nog een voorzichtige suggestie.
Als je gespreid over een wat langere termijn er wat van op pikt kan VanEck Global Real Estate (ISIN: NL0009690239) misschien wel interessant zijn. Het kan nog verder doorzakken, vandaar het gespreid aankopen. Ik pik er af en toe ook nog wat van op van m'n dividend.
Heeft aardig wat schade opgelopen, dividend zit momenteel op zo'n 5% en een redelijke spreiding over REIT's.
Het kan nog wel 2 of 3 jaar duren voor de koers weer wat gaat doen, valt of staat wat met de rente en (zakelijk) vastgoed in het algemeen.
https://www.justetf.com/en/etf-profile.html?isin=NL0009690239#overview
https://www.vaneck.com/nl/en/tret/overview/
Disclaimer: het kan vriezen, het kan dooien
zo een real estate etf kan wel exposure hebben in chinaquote:Op maandag 3 juli 2023 22:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toch nog een voorzichtige suggestie.
Als je gespreid over een wat langere termijn er wat van op pikt kan VanEck Global Real Estate (ISIN: NL0009690239) misschien wel interessant zijn. Het kan nog verder doorzakken, vandaar het gespreid aankopen. Ik pik er af en toe ook nog wat van op van m'n dividend.
Heeft aardig wat schade opgelopen, dividend zit momenteel op zo'n 5% en een redelijke spreiding over REIT's.
Het kan nog wel 2 of 3 jaar duren voor de koers weer wat gaat doen, valt of staat wat met de rente en (zakelijk) vastgoed in het algemeen.
https://www.justetf.com/en/etf-profile.html?isin=NL0009690239#overview
https://www.vaneck.com/nl/en/tret/overview/
Disclaimer: het kan vriezen, het kan dooien
Ja, dat wel. Het valt te overzien.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zo een real estate etf kan wel exposure hebben in china
https://www.vaneck.com/nl/nl/tret/portefeuillle/ 2%
michaelmoore in NWS / China wil groeien, maar 20 procent van de jeugd is werkloos
Tesla gaat nu in India de grootste ter wereld openenquote:Op maandag 3 juli 2023 22:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Het valt te overzien.
Tesla zit ook in China, het is niet anders...
Voor India heb ik nog geen bevestiging gezien dat er een Gigafactory komt.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tesla gaat nu in India de grootste ter wereld openen
Musk ziet de waarde van jonge migranten wel in, mensen zijn het BNP , mensen zijn de economie
De brede markt en in het bijzonder tech gaan hard op de AI-hype. De cashflow en waarde zitten in de fossiele industrie. Aan jou de keus.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:50 schreef recursief het volgende:
Je zou ook je geld even kunnen parkeren en wachten op wat rode dagen, die komen er echt wel weer. De markt is nu vrij euforisch.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:50 schreef recursief het volgende:
Bedankt voor de tip, maar ik geloof niet niet in "timing the market", zeker niet als het om dividendaandelen gaat.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:33 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Je zou ook je geld even kunnen parkeren en wachten op wat rode dagen, die komen er echt wel weer. De markt is nu vrij euforisch.
Parkeren kan bij Advanzia bank met 3.4% rente en vrij opneembaar.
Ik geloof daar ook niet zo in.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:21 schreef recursief het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, maar ik geloof niet niet in "timing the market", zeker niet als het om dividendaandelen gaat.
Oh ja dat kan, als de situatie op het moment van kopen daar naar is. Maar ik ga niet mijn cash parkeren omdat het volgende week misschien goedkoper kan.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik geloof daar ook niet zo in.
Dividend is meestal binnen een paar dagen weer geïnvesteerd zonder al te veel naar de markt in z'n geheel te kijken.
Evengoed kan je soms wel kiezen om een ander aandeel te kopen dan je van plan was omdat het net wat dipt.
Als de FED "boe" roept, dan is zo'n REIT direct wat goedkoper
Signify.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:50 schreef recursief het volgende:
Ik vermoed wel dat de cijfers, net als bij Tesla, wat vertekenen omdat er vorig jaar in Q2 lockdowns waren in China. Tesla produceerde daardoor bijvoorbeeld 83% meer dan vorig jaar in Q2.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:58 schreef blomke het volgende:
Over BYD:
"De productie van de Chinese gigant van nieuwe energievoertuigen steeg tijdens de maand naar 252.657 eenheden, van 134.771 eenheden een jaar eerder, terwijl de verkoop steeg naar 253.046 eenheden, van 134.036 eenheden een jaar geleden, aldus het dossier.
Alle voertuigen die tijdens de periode werden geproduceerd en verkocht waren nieuwe energievoertuigen, waarbij de productie van personenauto's steeg naar 251.298 eenheden, vergeleken met 134.497 eenheden een jaar eerder, en de verkoop steeg naar 251.685 eenheden, vergeleken met 133.762 eenheden een jaar eerder.
Er werden tijdens de maand geen voertuigen op olie geproduceerd of verkocht.".
Dividend sustainability wel een beetje de vraag daar natuurlijk. Wel een prachtaandeel voor de lange termijn.quote:
Ik zou trouwens eerder voor BHP gaan. Die hebben over een paar jaar een behoorlijke landbouwcashcow erbij: https://www.bhp.com/what-we-do/global-locations/canada/jansenquote:
In q1 kwam er per geleverde auto ook maar 1000 usd aan vrije cash per auto binnen bij tesla. Winst is een mening, cash is een feit.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Winst per auto is nog wel een ander verhaal. Tesla zit nog steeds rond de $9.000 per auto (is nog even wachten op de rest van de kwartaalcijfers) waar BYD ongeveer $1.150 per auto verdient (als ik het goed onthouden heb).
Als Tesla z'n prijzen met $5.000 kan verlagen om de verkopen beter aan te laten sluiten bij de productie dan is het voor mij toch iets meer dan een mening.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:23 schreef DIJK het volgende:
[..]
In q1 kwam er per geleverde auto ook maar 1000 usd aan vrije cash per auto binnen bij tesla. Winst is een mening, cash is een feit.
Ik zeg niet dat tesla geen goede zaken doet en waarschijnlijk zelfs veruit de beste. Die 9k per auto is echter schromelijk overdreven. Dat is creatief boekhouden. Het terugbrengen van de schulden zit niet meegerekend in die 1k per auto en tegenover de investeringen staan ook afschrijvingen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als Tesla z'n prijzen met $5.000 kan verlagen om de verkopen beter aan te laten sluiten bij de productie dan is het voor mij toch iets meer dan een mening.
Tesla heeft z'n schuldenlast verlaagd, veel geïnvesteerd in verdere uitbreiding van het laadnetwerk, nieuwe fabrieken, uitbreiding van een bestaande fabriek, etc.
En er is een reden dat bijvoorbeeld Volkswagen vorige week de productie met 30% heeft teruggeschroefd en niet heeft gekozen voor flinke prijsverlagingen.
Kleine Correctie.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:05 schreef Black-Death het volgende:
Hoezo dondert vandaag alles naar beneden?
Correctie ten opzichte van groene periode of heb ik nieuws gemist?
FED notulen mbt eventuele rentestijging.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:05 schreef Black-Death het volgende:
Hoezo dondert vandaag alles naar beneden?
Correctie ten opzichte van groene periode of heb ik nieuws gemist?
Ben een leek in de beleg-wereld. Duurt dit lang?quote:Op donderdag 6 juli 2023 20:55 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
FED notulen mbt eventuele rentestijging.
Dat durf ik niet te zeggen, daarvoor ben ik ook te onervaren. Wat je wel vaak ziet is (geruchten van) rente omhoog, dan gaat de beurs omlaag.quote:Op donderdag 6 juli 2023 21:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ben een leek in de beleg-wereld. Duurt dit lang?
Heb ik net een kwak aandelen gekocht :p Nou ja we zullen wel zien.quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:01 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen, daarvoor ben ik ook te onervaren. Wat je wel vaak ziet is (geruchten van) rente omhoog, dan gaat de beurs omlaag.
Ja, bijzonder. Van één van m'n best renderende aandelen inmiddels de andere kant op.quote:
Kern van aandelen is dat je niet zenuwachtig moet worden als het ff tegen zit. Dat kost je doorgaans geld. Veel geld.quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Heb ik net een kwak aandelen gekocht :p Nou ja we zullen wel zien.
Ben denk ik wat te zenuwachtig om iets lang te bewarenquote:Op donderdag 6 juli 2023 23:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Kern van aandelen is dat je niet zenuwachtig moet worden als het ff tegen zit. Dat kost je doorgaans geld. Veel geld.
Ik gooi 'm er weer inquote:Op donderdag 6 juli 2023 23:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Kern van aandelen is dat je niet zenuwachtig moet worden als het ff tegen zit. Dat kost je doorgaans geld. Veel geld.
Hangt er vanaf wat er aan de hand isquote:Op donderdag 6 juli 2023 23:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ben denk ik wat te zenuwachtig om iets lang te bewarenAls het snel naar beneden kan, kan het ook snel naar boven.
quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:50 schreef bleiblei het volgende:
Want ook ik heb missers van vele 1000den euro's achter de rug in de bijna 20 jaar dat ik beetje aanrommel met aandelen. Ach, doet pijn. Hoort er wel bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je uiteindelijk meer winst hebtquote:Op donderdag 6 juli 2023 23:50 schreef bleiblei het volgende:
Want ook ik heb missers van vele 1000den euro's achter de rug in de bijna 20 jaar dat ik beetje aanrommel met aandelen. Ach, doet pijn. Hoort er wel bij.
En ook dat zit soms tegen. Maar dat geldt met alles. Heb ook ooit een huis gehad dat 20-30% in de min stond. Ja das kut. Maar zolang je er woont en de hypotheek kan betalen...quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Als je uiteindelijk meer winst hebtHad zelf het idee dat mijnes behoorlijk steady was, nou ja we gaan het zien.
Volgens mij is dat juist iets wat er niet bij hoort....quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:50 schreef bleiblei het volgende:
Ja...heb je het verkocht? Woon je er zelf in.....Lekker boeiend of het onder water staat en je blijft er wonen......quote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En ook dat zit soms tegen. Maar dat geldt met alles. Heb ook ooit een huis gehad dat 20-30% in de min stond. Ja das kut. Maar zolang je er woont en de hypotheek kan betalen...
Op dezelfde manier kun je naar aandelen kijken. Als je tevreden bent met de waarde ontwikkeling van het bedrijf waar je investeerde, dan maakt een koers daling niet zoveel uit. Sterker nog, je kunt die daling gebruiken om goedkoop nog meer aandelen te kopen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 00:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En ook dat zit soms tegen. Maar dat geldt met alles. Heb ook ooit een huis gehad dat 20-30% in de min stond. Ja das kut. Maar zolang je er woont en de hypotheek kan betalen...
prima als je dat doet, maar dan ook zo slim zijn om op de toppen soms weer wat af te bouwenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 04:38 schreef jaco het volgende:
[..]
Op dezelfde manier kun je naar aandelen kijken. Als je tevreden bent met de waarde ontwikkeling van het bedrijf waar je investeerde, dan maakt een koers daling niet zoveel uit. Sterker nog, je kunt die daling gebruiken om goedkoop nog meer aandelen te kopen.
quote:
Nee, heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:24 schreef monkyyy het volgende:
Ik zou een andere broker zoeken en alles zelf overhijsen, niet het juridische gevecht aangaan. Met zelfs de kans dat je portefeuille voor een periode gewoon op slot gaat.
Dat soort irritaties heb je niet nodig in je leven lijkt me.
Interactive Brokers. Volgens mij krijg je dan ook nog iets van 500 euro transactietegoed. Als je ze even belt sowieso wel.quote:
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Interactive Brokers. Volgens mij krijg je dan ook nog iets van 500 euro transactietegoed. Als je ze even belt sowieso wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]Snap ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
Als ik me niet vergis was het vermogen waar het om gaat afkomstig uit crypto.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Even in een spoiler, graag respecteren in je reactie
Ja, keurig ieder jaar aangifte van gedaan.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:37 schreef dop het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis was het vermogen waar het om gaat afkomstig uit crypto.
Was dit crypto vermogen ook bekend bij de belastingdienst?
Kun je dit niet aan de geschillencommissie voorleggen? Ze moeten je toch tenminste een concrete reden geven voor dit besluit.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, heb je gelijk in.
Zal dit weekend eerst even rustig kijken naar de opties die er zijn.
Bij de Rabo kan ik een deel van het portfolio wel terugkopen (zoals Tesla), maar lang niet alles.
Het kost hoe dan ook een bak geld aan transactiekosten.
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Kun je dit niet aan de geschillencommissie voorleggen? Ze moeten je toch tenminste een concrete reden geven voor dit besluit.
Kan wel kloppen want ze kunnen bijvoorbeeld ook een aanwijzing krijgen ivm strafrechtelijk onderzoek en dat kunnen vaak nog niet melden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft dat niet eens bij Wwft onderzoek. Ik heb het niet kunnen vinden iig.
En de Giro heeft die ook gezien?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, keurig ieder jaar aangifte van gedaan.
Nee, ze hebben niet om aangiften gevraagd.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:58 schreef dop het volgende:
[..]
En de Giro heeft die ook gezien?
Erg vreemd.
enige wat ik dan nog kan bedenken, zijn afwijkende regels in Duitsland.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 18:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, ze hebben niet om aangiften gevraagd.
Een ander platform wel.
Het is nogal random welke informatie er opgevraagd wordt bij dit soort onderzoeken.
Maar ik heb wel alles aangeleverd waar om gevraagd werd, iig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerst maar ff weekend vieren. Heb nog een verjaardag te vieren ergens en zondag F1.
Ik mag toch aannemen dat kosten voor overboeken in dit geval niet van toepassing zijn, zodat dat goedkoper zou moeten zijn ?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 19:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
M'n voorlopige "strategie" is:
Eerst maar ff weekend vieren. Heb nog een verjaardag te vieren ergens en zondag F1.
Het gaat hoe dan ook geld kosten. Veel aandelen zijn sowieso alleen bij DeGiro beschikbaar, er is spread, transactiekosten, koersschommelingen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 21:40 schreef DIJK het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat kosten voor overboeken in dit geval niet van toepassing zijn, zodat dat goedkoper zou moeten zijn ?
Ik stuur alvast een faxquote:Wel Rabo even informeren wat er aankomt.
Kijkend naar de koersontwikkeling dan begrijp ik dat.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:22 schreef Hojdhopper het volgende:
M'n verlies op Rivian werd vorige week iets goedgemaakt (van -50% naar -26%). Op zich blij mee, maar nu natuurlijk wel weer zo'n fomo-kop van had ik maar.
Serieus de afgelopen weken een paar keer gedacht, nu ze op 12-15 dollar staan misschien nog bijkopen. Maar natuurlijk niet gedaan om wat voor reden dan ook. :/
Misschien stap ik nog wel eens in, het zijn mooie auto's.quote:Profitability has been a concern for investors for a while. Rivian spent roughly $8.6 billion to produce about 24,000 vehicles in 2022. Wall Street projects it will spend about $10 billion to make 50,000 units in 2023. Rivian's spending exceeds that of other electric-vehicle start-ups. The company ended 2022 with roughly $12 billion in cash, and it is expected to go through about $6 billion when all its spending is netted against sales.
Ze doen het goed, maar de koers doet het nog een stuk beter. Hoeveel groei zit daar nog in?quote:Op zondag 9 juli 2023 20:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
"De concurrentie komt eraan".
En dat is natuurlijk zo. Maar wat vooral telt is de groei van Tesla zelf.
Maar gek genoeg is het marktaandeel juist weer wat toegenomen, ondanks de groeiende concurrentie.
[ afbeelding ]
Ik heb er wat, paar procent van mijn beleggingen. Risico's zijn koersdaling door rentestijgingen en het is diep achtergesteld EV dus als de Rabo om valt kun je de inleg gedeeltelijk of geheel kwijt raken.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:45 schreef Heph844 het volgende:
Iemand hier in Rabo certificaten? Ziet er redelijk aantrekkelijk uit tegen relatief laag risicoprofiel
Ik zit er sowieso voor de lange termijn in, Cybertruck, Semi, Megapack XL (en DOJO, FSD, Optimus) zijn allemaal nog wel kansen voor Tesla. Er moet ook nog een "Model 2" komen.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:44 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ze doen het goed, maar de koers doet het nog een stuk beter. Hoeveel groei zit daar nog in?
Twijfel een beetje, zit inmiddels op zo’n 150% winst ten opzichte van de aankoop begin dit jaar. En tegen de huidige prijs zou ik het denk ik niet meer kopen, dus de logica gebiedt dan dat je het moet verkopen.
Ja ik heb er aardig wat knaken in zitten. Hij beweegt redelijk mee met de 10 jaars rente. Dus als er nog renteverhogingen aan komen, dan gaat de koers nog verder zakken.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:45 schreef Heph844 het volgende:
Iemand hier in Rabo certificaten? Ziet er redelijk aantrekkelijk uit tegen relatief laag risicoprofiel
Hoe kom je aan die 7%? Ik zie 4x ¤0,40 tegen een koers van 90+. Dat is nog geen 2%. Of geldt nu meestal die vrij ingewikkelde berekening:quote:Op maandag 10 juli 2023 21:05 schreef vigier het volgende:
[..]
Ja ik heb er aardig wat knaken in zitten. Hij beweegt redelijk mee met de 10 jaars rente. Dus als er nog renteverhogingen aan komen, dan gaat de koers nog verder zakken.
Met deze koers is het rendement per jaar net boven de 7%. Inderdaad diep achtergesteld, dus als het mis gaat met de Rabo dan ben je al je knaken naar alle waarschijnlijkheid kwijt.
Zou ik er weer in stappen? Zeker. Had ik die kennis over de indirecte koppeling met de rente willen weten toen ik het voor het eerst kocht? Jazeker, had me veel geld gescheeld.
De participaties zijn nominaal 25 euro dus 6,5% als ze par gewaardeerd zijn. Nu handelen ze op 92 -93% van de nominale waarde dus ruim 7%quote:Op maandag 10 juli 2023 21:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die 7%? Ik zie 4x ¤0,40 tegen een koers van 90+. Dat is nog geen 2%. Of geldt nu meestal die vrij ingewikkelde berekening:
het driemaands rekenkundig gemiddelde (afgerond op twee decimalen) op jaarbasis van het effectieve rendement van de meest recente Referentielening (of, als er geen Referentielening is, de meest recente Vervangende Referentielening) over de laatste Berekeningsperiode die is geëindigd voor aanvang van die Betaalperiode, verhoogd met 1,5%-punt, berekend over de nominale waarde van ¤ 25 gedeeld door vier.
Bovenstaande zegt mij niet zo veel.
Er hoort nog een kleine toevoeging bij en dat vervolgens het minimum wordt genomen van jouw berekening en 6,5%. Dus als jouw berekening op 4% uit komt, dan wordt er met 6,5% gerekend. Als de referentie-rente stijgt tot bijvoorbeeld 6%, dan keren ze 6% + 1,5% = 7,5% uit.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die 7%? Ik zie 4x ¤0,40 tegen een koers van 90+. Dat is nog geen 2%. Of geldt nu meestal die vrij ingewikkelde berekening:
het driemaands rekenkundig gemiddelde (afgerond op twee decimalen) op jaarbasis van het effectieve rendement van de meest recente Referentielening (of, als er geen Referentielening is, de meest recente Vervangende Referentielening) over de laatste Berekeningsperiode die is geëindigd voor aanvang van die Betaalperiode, verhoogd met 1,5%-punt, berekend over de nominale waarde van ¤ 25 gedeeld door vier.
Bovenstaande zegt mij niet zo veel.
Heb je dit als aankondiging gezien? Ik heb net 15 USD voor de maand Juni betaald. Ik zie dit tarief ook op de prijslijst: https://www.interactivebr(...)ch-news-services.phpquote:Op maandag 10 juli 2023 21:41 schreef JimmyJames het volgende:
Morningstarrapporten trouwens gratis beschikbaar via IB nu..
Je kunt je nieuwe broker erop uitkiezen dat deze je huidige aandelen ook ondersteunt. Ik vermoed dat als je IBKR kiest, je zeker 90% kunt verhuizen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gaat hoe dan ook geld kosten. Veel aandelen zijn sowieso alleen bij DeGiro beschikbaar, er is spread, transactiekosten, koersschommelingen.
Bij een andere broker moet ik (tzt) ook weer dezelfde procedure doorlopen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 04:42 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt je nieuwe broker erop uitkiezen dat deze je huidige aandelen ook ondersteunt. Ik vermoed dat als je IBKR kiest, je zeker 90% kunt verhuizen.
In het geval van grotere bedragen moet je echt voor verhuizen kiezen, anders wordt het inderdaad een kostbare zaak. Er zijn systemen voor. Zelfs als je aandelen ergens halverwege zijn op de ex-dividend datum, dan komt het dividend er later achter aan bij je nieuwe broker.
quote:Nog een vraag hierover:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-07-2023 09:20:57 ]
Joe ikke. Wel redelijk wat. Goed rendement. Heb ze voor lange termijn dus maak me geen zorgen over lagere koers nu (mijn gak ligt onder 95% trouwens). En ik maak me geen zorgen dat de Rabo omvalt.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:45 schreef Heph844 het volgende:
Je kunt het proces vanuit IBKR initieren: Transfer & Pay -> Transfer Position -> Incoming , IBKR maakt dan een Letter of Authorization aan. DEGIRO staat in de lijst met brokers, dus IBKR heeft er al eerder mee gewerkt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij een andere broker moet ik (tzt) ook weer dezelfde procedure doorlopen waarschijnlijk.
Ik heb wel al een account bij IB geopend en ga daar eerst een relatief klein bedrag stallen) als m'n account wordt goedgekeurd).
De rest gaat naar spaarrekening en m'n huidige boomerbank/ -broker combi, waar ik enkele aandelen (zoals Tesla) terugkoop. Veel keuze in aandelen hebben ze niet maar dat is dan even niet anders. Heb weinig vertrouwen meer in de servicedesk van DeGiro dus aan verhuizen begin ik maar helemaal niet.
quote:[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn account is denk ik al weg bij DeGiro voordat ik met IB aan de slag gaquote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt het proces vanuit IBKR initieren: Transfer & Pay -> Transfer Position -> Incoming , IBKR maakt dan een Letter of Authorization aan. DEGIRO staat in de lijst met brokers, dus IBKR heeft er al eerder mee gewerkt.
[..]
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-07-2023 12:07:00 ]
Ja, je hebt wel gelijk. Was ook meer een korte-termijn-kreet van mijn kant.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kijkend naar de koersontwikkeling dan begrijp ik dat.
Maar kijkend naar de cijfers dan zie ik het niet helemaal.
Het bedrijf levert dit jaar maar net iets meer dan 50.000 auto's af, maakt nog geen winst en heeft een marketcap van 23,2 miljard Dollar.
Ik weet ook niet of ze winst gaan maken.
Ze geven dit jaar ongeveer $200.000 aan productiekosten per auto uit die ze voor gemiddeld $85.000 verkopen.
[..]
Misschien stap ik nog wel eens in, het zijn mooie auto's.
Maar dan wacht ik wel tot de cijfers wat meer in verhouding zijn.
Ik denk dat begin 2025 wel het moment is dat duidelijk wordt of Rivian het gaat redden of dat het geld (bijna) op is.
Ja, klopt. De nieuwe fabriek in Georgia zou in 2024 open moeten gaan, dan zal het nog wel een dik jaar duren om de productie op te voeren en ze hebben de verwachting dat ze daar (uiteindelijk) zo'n 400.000 voertuigen per jaar kunnen produceren.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:17 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel gelijk. Was ook meer een korte-termijn-kreet van mijn kant.
Echter heb ik voor de lange termijn wel hoop dus blijf er ook in zitten. Vind het, zonder dat ik er ooit één in het echt heb gezien, mooie en degelijk uitziende auto's. En van wat ik zo lees, ligt het voornamelijk aan de processen binnen het bedrijf, die verdere groei remmen. Niet iets dat niet onoverkoombaar is, maar zal niet van vandaag op morgen opgelost zijn.
Ik zie een samenvatting en ook de fair value. Er staat ook "download the report" maar niet geklikt omdat ik bang ben dat dat geld kost. Er zal toch wel een waarschuwing komen "dit rapport kost geld" neem ik aan?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 04:33 schreef jaco het volgende:
[..]
Heb je dit als aankondiging gezien? Ik heb net 15 USD voor de maand Juni betaald. Ik zie dit tarief ook op de prijslijst: https://www.interactivebr(...)ch-news-services.php
Weet je zeker dat het geen 'kengetallen' zijn, geleverd door Morningstar? Of een door AI geschreven rapport van een aandeel dat niet onder hun coverage valt?
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:49 schreef jaco het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er recent niet meer naar gekeken, maar de schuldenpositie was voor mij toentertijd echt een no-go. Hebben ze niet 100 miljard in cash betaald voor BUD? Zie de voordelen ten opzichte van Heineken niet echt, helemaal qua branding.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:51 schreef JimmyJames het volgende:
Wat denken jullie van Anheuser-Busch InBev SA/NV (BUD)?
Lijkt mij sterk dat die LGBT++++++controverse blijvend marktaandeelverlies oplevert in de VS. Daarnaast hebben ze tig andere merken & markten. Grootste minpunten voor mij zijn de schulden (maar gros is fixed rate) en miniem dividend (hangt samen met eerste minpunt).
hoop is leuk maar is dit niet iets teveel een sentimentele keuze?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:17 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel gelijk. Was ook meer een korte-termijn-kreet van mijn kant.
Echter heb ik voor de lange termijn wel hoop dus blijf er ook in zitten. Vind het, zonder dat ik er ooit één in het echt heb gezien, mooie en degelijk uitziende auto's. En van wat ik zo lees, ligt het voornamelijk aan de processen binnen het bedrijf, die verdere groei remmen. Niet iets dat niet onoverkoombaar is, maar zal niet van vandaag op morgen opgelost zijn.
Schuldenpositie was reden van dividend cut. Is inmiddels fors verminderd. Voordeel tov Heineken: lagere waardering en hogere groei (?). Ik las dat ze al meer bier verkopen dan voor COVID. Vind ik best een prestatie.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb er recent niet meer naar gekeken, maar de schuldenpositie was voor mij toentertijd echt een no-go. Hebben ze niet 100 miljard in cash betaald voor BUD? Zie de voordelen ten opzichte van Heineken niet echt, helemaal qua branding.
Bijna iedereen behalve Elon is het er toch wel over eens dat de hardware in de tesla,s onvoldoende is voor FSD. Prima product zoals het is, maar voor die puntjes op de i mist gewoon de hardware.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tesla Full Self Driving is natuurlijk nog steeds in Bèta-fase en het blijft een vraagteken of het ooit goed genoeg is om de menselijke bestuurder te vervangen, want ook FSD heeft last van het Pareto-principe, waarbij het lastig is om de puntjes op de i te krijgen.
Maar laten we stellen dat het lukt:
Op specifiek welke hardware doel je?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:17 schreef DIJK het volgende:
[..]
Bijna iedereen behalve Elon is het er toch wel over eens dat de hardware in de tesla,s onvoldoende is voor FSD. Prima product zoals het is, maar voor die puntjes op de i mist gewoon de hardware.
FSD Bèta is in Nederland niet beschikbaar, dus wat dat betreft kan je daar nu ook nog geen ervaring mee opdoen. Hier hebben we alleen een kale Autopilot die niet meer kan dan wat de EU toelaat, een veredelde cruise control dus.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:31 schreef monkyyy het volgende:
Ik rij zelf Tesla en ben van mening dat FSD level 5 nog extreem ver in de toekomst ligt. Dat ik hier vanuit mijn kantoor via de app kan zeggen "rij even naar het station en haal mijn schoonmoeder even op, rij even langs de supermarkt en dan weer naar huis" en dat die auto dan zelf erheen rijdt, dat 100% veilig doet en niet mijn velgen verprutst als hij weer achteruit mijn oprit oprijdt. En dat schoonmoeders zonder moeite in zo'n auto stapt. En dat ik dan ook nog ¤7.500 moet neerleggen voor die feature. Complete quatsch.
Ik weet ook niet hoe groot Ark denkt dat de taxisector wereldwijd is die Tesla poogt te vervangen, maar die is niet biljoenen waard gok ik.
Maargoed, dat is mijn mening en misschien zie ik het verkeerd.
Zeker heb je een punt!quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:37 schreef dop het volgende:
[..]
hoop is leuk maar is dit niet iets teveel een sentimentele keuze?
Beleggen is ook heroverwegen. de opgelopen achterstand ten opzichte van de concurrentie is enorm.
Als je wil beleggen in mooie auto's dan zou ik er een kopen, maar dit gaat over mooie aandelen, dan zou ik het toch echt wat anders benaderen. koop het mooiste aandeel (een van de mooiste in de sector).
niet bij het lelijke eendje blijven hopen.
Wat de koers gaat doen is natuurlijk een gevolg van de situatie waar Rivian zich in bevindt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:52 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Zeker heb je een punt!
Alleen houd ik deze aandelen niet aan omdat ik de auto's mooi vind (vind ik dus wel, maar heeft er niks mee te maken) maar omdat ik er in geloof dat die koers ergens in de komende paar jaar nog gaat stijgen. Ik heb een lange adem.
Als ik fout blijk te liggen, dan lig ik fout. Niks aan te doen en dat is het risico.
Waar is dat geloof op gebaseerd?quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:52 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Zeker heb je een punt!
Alleen houd ik deze aandelen niet aan omdat ik de auto's mooi vind (vind ik dus wel, maar heeft er niks mee te maken) maar omdat ik er in geloof dat die koers ergens in de komende paar jaar nog gaat stijgen. Ik heb een lange adem.
Als ik fout blijk te liggen, dan lig ik fout. Niks aan te doen en dat is het risico.
Het grote voordeel is ook hun grootste nadeel.quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik kreeg vandaag de vraag wat ik van Equinor vond.
Nu zit ik niet in gas- en oliebedrijven en ook weinig trek om me daar dan nog in te gaan verdiepen.
Wat vinden jullie van Equinor? Buy? Hold? Sell? Ondergewaardeerd? Overgewaardeerd?
Ik zag wel een bizar hoog dividend van 12%?
Is dat eenmalig?quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nu zit ik niet in gas- en oliebedrijven en ook weinig trek om me daar dan nog in te gaan verdiepen.
Wat vinden jullie van Equinor? Buy? Hold? Sell? Ondergewaardeerd? Overgewaardeerd?
Winsten uit het verleden..quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |