Gebruik jij ook beleggen.nl als je wilt weten of je moet verkopen. kopen of houden?quote:
Neen, alleen met aandelen heb je wel meer upward potential (indien je juiste aandelen selecteert) en wordt fx risk deels gecompenseerd door de marktwerking.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:26 schreef SOG het volgende:
[..]
Dus jij koopt alleen euro aandelen?
[ afbeelding ]
foto van xminator die nog ff een plukje postnl aandelen scoort
Ik zit een beetje te kijken welke aandelen ik ga kopen. Heb jij nog suggesties?quote:Op maandag 3 juli 2023 19:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vond het al wat stil op de beurs maar die zijn natuurlijk eerder dicht vandaag.
En morgen Fourth of July dus ook weinig actie.
Of toch?
[ afbeelding ]
Kan je alle kanten mee op.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik zit een beetje te kijken welke aandelen ik ga kopen. Heb jij nog suggesties?
British american tobaccoquote:Op maandag 3 juli 2023 19:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik zit een beetje te kijken welke aandelen ik ga kopen. Heb jij nog suggesties?
Ahold? Maar is wel duur geworden.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:50 schreef recursief het volgende:
Ik heb nog een beetje dividend dat ik ergens in wil stoppen. Liefst weer in een dividendaandeel, maar geen financials. Roept u maar!
Rio Tinto.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:50 schreef recursief het volgende:
Ik heb nog een beetje dividend dat ik ergens in wil stoppen. Liefst weer in een dividendaandeel, maar geen financials. Roept u maar!
Uit eigen porto (geen advies)quote:Op maandag 3 juli 2023 20:50 schreef recursief het volgende:
Oh die leveren best een hoog rendement voor hun tak van sport. Ik schrijf 'm met potlood op want de halfgeleiders heb ik al best veel in portfolio, maar ik ga er wel even verder naar kijken.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Uit eigen porto (geen advies)
QCOM KMI LHX
Gaat op het lijstje, ik denk dat ie interessant kan zijn/worden.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toch nog een voorzichtige suggestie.
Als je gespreid over een wat langere termijn er wat van op pikt kan VanEck Global Real Estate (ISIN: NL0009690239) misschien wel interessant zijn. Het kan nog verder doorzakken, vandaar het gespreid aankopen. Ik pik er af en toe ook nog wat van op van m'n dividend.
Heeft aardig wat schade opgelopen, dividend zit momenteel op zo'n 5% en een redelijke spreiding over REIT's.
Het kan nog wel 2 of 3 jaar duren voor de koers weer wat gaat doen, valt of staat wat met de rente en (zakelijk) vastgoed in het algemeen.
https://www.justetf.com/en/etf-profile.html?isin=NL0009690239#overview
https://www.vaneck.com/nl/en/tret/overview/
Disclaimer: het kan vriezen, het kan dooien
zo een real estate etf kan wel exposure hebben in chinaquote:Op maandag 3 juli 2023 22:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toch nog een voorzichtige suggestie.
Als je gespreid over een wat langere termijn er wat van op pikt kan VanEck Global Real Estate (ISIN: NL0009690239) misschien wel interessant zijn. Het kan nog verder doorzakken, vandaar het gespreid aankopen. Ik pik er af en toe ook nog wat van op van m'n dividend.
Heeft aardig wat schade opgelopen, dividend zit momenteel op zo'n 5% en een redelijke spreiding over REIT's.
Het kan nog wel 2 of 3 jaar duren voor de koers weer wat gaat doen, valt of staat wat met de rente en (zakelijk) vastgoed in het algemeen.
https://www.justetf.com/en/etf-profile.html?isin=NL0009690239#overview
https://www.vaneck.com/nl/en/tret/overview/
Disclaimer: het kan vriezen, het kan dooien
Ja, dat wel. Het valt te overzien.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zo een real estate etf kan wel exposure hebben in china
https://www.vaneck.com/nl/nl/tret/portefeuillle/ 2%
michaelmoore in NWS / China wil groeien, maar 20 procent van de jeugd is werkloos
Tesla gaat nu in India de grootste ter wereld openenquote:Op maandag 3 juli 2023 22:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Het valt te overzien.
Tesla zit ook in China, het is niet anders...
Voor India heb ik nog geen bevestiging gezien dat er een Gigafactory komt.quote:Op maandag 3 juli 2023 22:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tesla gaat nu in India de grootste ter wereld openen
Musk ziet de waarde van jonge migranten wel in, mensen zijn het BNP , mensen zijn de economie
De brede markt en in het bijzonder tech gaan hard op de AI-hype. De cashflow en waarde zitten in de fossiele industrie. Aan jou de keus.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:50 schreef recursief het volgende:
Je zou ook je geld even kunnen parkeren en wachten op wat rode dagen, die komen er echt wel weer. De markt is nu vrij euforisch.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:50 schreef recursief het volgende:
Bedankt voor de tip, maar ik geloof niet niet in "timing the market", zeker niet als het om dividendaandelen gaat.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:33 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Je zou ook je geld even kunnen parkeren en wachten op wat rode dagen, die komen er echt wel weer. De markt is nu vrij euforisch.
Parkeren kan bij Advanzia bank met 3.4% rente en vrij opneembaar.
Ik geloof daar ook niet zo in.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:21 schreef recursief het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, maar ik geloof niet niet in "timing the market", zeker niet als het om dividendaandelen gaat.
Oh ja dat kan, als de situatie op het moment van kopen daar naar is. Maar ik ga niet mijn cash parkeren omdat het volgende week misschien goedkoper kan.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik geloof daar ook niet zo in.
Dividend is meestal binnen een paar dagen weer geïnvesteerd zonder al te veel naar de markt in z'n geheel te kijken.
Evengoed kan je soms wel kiezen om een ander aandeel te kopen dan je van plan was omdat het net wat dipt.
Als de FED "boe" roept, dan is zo'n REIT direct wat goedkoper
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |