Nee, ze hebben niet om aangiften gevraagd.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:58 schreef dop het volgende:
[..]
En de Giro heeft die ook gezien?
Erg vreemd.
enige wat ik dan nog kan bedenken, zijn afwijkende regels in Duitsland.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 18:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, ze hebben niet om aangiften gevraagd.
Een ander platform wel.
Het is nogal random welke informatie er opgevraagd wordt bij dit soort onderzoeken.
Maar ik heb wel alles aangeleverd waar om gevraagd werd, iig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerst maar ff weekend vieren. Heb nog een verjaardag te vieren ergens en zondag F1.
Ik mag toch aannemen dat kosten voor overboeken in dit geval niet van toepassing zijn, zodat dat goedkoper zou moeten zijn ?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 19:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
M'n voorlopige "strategie" is:
Eerst maar ff weekend vieren. Heb nog een verjaardag te vieren ergens en zondag F1.
Het gaat hoe dan ook geld kosten. Veel aandelen zijn sowieso alleen bij DeGiro beschikbaar, er is spread, transactiekosten, koersschommelingen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 21:40 schreef DIJK het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat kosten voor overboeken in dit geval niet van toepassing zijn, zodat dat goedkoper zou moeten zijn ?
Ik stuur alvast een faxquote:Wel Rabo even informeren wat er aankomt.
Kijkend naar de koersontwikkeling dan begrijp ik dat.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:22 schreef Hojdhopper het volgende:
M'n verlies op Rivian werd vorige week iets goedgemaakt (van -50% naar -26%). Op zich blij mee, maar nu natuurlijk wel weer zo'n fomo-kop van had ik maar.
Serieus de afgelopen weken een paar keer gedacht, nu ze op 12-15 dollar staan misschien nog bijkopen. Maar natuurlijk niet gedaan om wat voor reden dan ook. :/
Misschien stap ik nog wel eens in, het zijn mooie auto's.quote:Profitability has been a concern for investors for a while. Rivian spent roughly $8.6 billion to produce about 24,000 vehicles in 2022. Wall Street projects it will spend about $10 billion to make 50,000 units in 2023. Rivian's spending exceeds that of other electric-vehicle start-ups. The company ended 2022 with roughly $12 billion in cash, and it is expected to go through about $6 billion when all its spending is netted against sales.
Ze doen het goed, maar de koers doet het nog een stuk beter. Hoeveel groei zit daar nog in?quote:Op zondag 9 juli 2023 20:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
"De concurrentie komt eraan".
En dat is natuurlijk zo. Maar wat vooral telt is de groei van Tesla zelf.
Maar gek genoeg is het marktaandeel juist weer wat toegenomen, ondanks de groeiende concurrentie.
[ afbeelding ]
Ik heb er wat, paar procent van mijn beleggingen. Risico's zijn koersdaling door rentestijgingen en het is diep achtergesteld EV dus als de Rabo om valt kun je de inleg gedeeltelijk of geheel kwijt raken.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:45 schreef Heph844 het volgende:
Iemand hier in Rabo certificaten? Ziet er redelijk aantrekkelijk uit tegen relatief laag risicoprofiel
Ik zit er sowieso voor de lange termijn in, Cybertruck, Semi, Megapack XL (en DOJO, FSD, Optimus) zijn allemaal nog wel kansen voor Tesla. Er moet ook nog een "Model 2" komen.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:44 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ze doen het goed, maar de koers doet het nog een stuk beter. Hoeveel groei zit daar nog in?
Twijfel een beetje, zit inmiddels op zo’n 150% winst ten opzichte van de aankoop begin dit jaar. En tegen de huidige prijs zou ik het denk ik niet meer kopen, dus de logica gebiedt dan dat je het moet verkopen.
Ja ik heb er aardig wat knaken in zitten. Hij beweegt redelijk mee met de 10 jaars rente. Dus als er nog renteverhogingen aan komen, dan gaat de koers nog verder zakken.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:45 schreef Heph844 het volgende:
Iemand hier in Rabo certificaten? Ziet er redelijk aantrekkelijk uit tegen relatief laag risicoprofiel
Hoe kom je aan die 7%? Ik zie 4x ¤0,40 tegen een koers van 90+. Dat is nog geen 2%. Of geldt nu meestal die vrij ingewikkelde berekening:quote:Op maandag 10 juli 2023 21:05 schreef vigier het volgende:
[..]
Ja ik heb er aardig wat knaken in zitten. Hij beweegt redelijk mee met de 10 jaars rente. Dus als er nog renteverhogingen aan komen, dan gaat de koers nog verder zakken.
Met deze koers is het rendement per jaar net boven de 7%. Inderdaad diep achtergesteld, dus als het mis gaat met de Rabo dan ben je al je knaken naar alle waarschijnlijkheid kwijt.
Zou ik er weer in stappen? Zeker. Had ik die kennis over de indirecte koppeling met de rente willen weten toen ik het voor het eerst kocht? Jazeker, had me veel geld gescheeld.
De participaties zijn nominaal 25 euro dus 6,5% als ze par gewaardeerd zijn. Nu handelen ze op 92 -93% van de nominale waarde dus ruim 7%quote:Op maandag 10 juli 2023 21:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die 7%? Ik zie 4x ¤0,40 tegen een koers van 90+. Dat is nog geen 2%. Of geldt nu meestal die vrij ingewikkelde berekening:
het driemaands rekenkundig gemiddelde (afgerond op twee decimalen) op jaarbasis van het effectieve rendement van de meest recente Referentielening (of, als er geen Referentielening is, de meest recente Vervangende Referentielening) over de laatste Berekeningsperiode die is geëindigd voor aanvang van die Betaalperiode, verhoogd met 1,5%-punt, berekend over de nominale waarde van ¤ 25 gedeeld door vier.
Bovenstaande zegt mij niet zo veel.
Er hoort nog een kleine toevoeging bij en dat vervolgens het minimum wordt genomen van jouw berekening en 6,5%. Dus als jouw berekening op 4% uit komt, dan wordt er met 6,5% gerekend. Als de referentie-rente stijgt tot bijvoorbeeld 6%, dan keren ze 6% + 1,5% = 7,5% uit.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die 7%? Ik zie 4x ¤0,40 tegen een koers van 90+. Dat is nog geen 2%. Of geldt nu meestal die vrij ingewikkelde berekening:
het driemaands rekenkundig gemiddelde (afgerond op twee decimalen) op jaarbasis van het effectieve rendement van de meest recente Referentielening (of, als er geen Referentielening is, de meest recente Vervangende Referentielening) over de laatste Berekeningsperiode die is geëindigd voor aanvang van die Betaalperiode, verhoogd met 1,5%-punt, berekend over de nominale waarde van ¤ 25 gedeeld door vier.
Bovenstaande zegt mij niet zo veel.
Heb je dit als aankondiging gezien? Ik heb net 15 USD voor de maand Juni betaald. Ik zie dit tarief ook op de prijslijst: https://www.interactivebr(...)ch-news-services.phpquote:Op maandag 10 juli 2023 21:41 schreef JimmyJames het volgende:
Morningstarrapporten trouwens gratis beschikbaar via IB nu..
Je kunt je nieuwe broker erop uitkiezen dat deze je huidige aandelen ook ondersteunt. Ik vermoed dat als je IBKR kiest, je zeker 90% kunt verhuizen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gaat hoe dan ook geld kosten. Veel aandelen zijn sowieso alleen bij DeGiro beschikbaar, er is spread, transactiekosten, koersschommelingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij een andere broker moet ik (tzt) ook weer dezelfde procedure doorlopen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 04:42 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt je nieuwe broker erop uitkiezen dat deze je huidige aandelen ook ondersteunt. Ik vermoed dat als je IBKR kiest, je zeker 90% kunt verhuizen.
In het geval van grotere bedragen moet je echt voor verhuizen kiezen, anders wordt het inderdaad een kostbare zaak. Er zijn systemen voor. Zelfs als je aandelen ergens halverwege zijn op de ex-dividend datum, dan komt het dividend er later achter aan bij je nieuwe broker.
quote:Nog een vraag hierover:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-07-2023 09:20:57 ]
Joe ikke. Wel redelijk wat. Goed rendement. Heb ze voor lange termijn dus maak me geen zorgen over lagere koers nu (mijn gak ligt onder 95% trouwens). En ik maak me geen zorgen dat de Rabo omvalt.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:45 schreef Heph844 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |