Nee, ze hebben niet om aangiften gevraagd.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 17:58 schreef dop het volgende:
[..]
En de Giro heeft die ook gezien?
Erg vreemd.
enige wat ik dan nog kan bedenken, zijn afwijkende regels in Duitsland.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 18:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, ze hebben niet om aangiften gevraagd.
Een ander platform wel.
Het is nogal random welke informatie er opgevraagd wordt bij dit soort onderzoeken.
Maar ik heb wel alles aangeleverd waar om gevraagd werd, iig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerst maar ff weekend vieren. Heb nog een verjaardag te vieren ergens en zondag F1.
Ik mag toch aannemen dat kosten voor overboeken in dit geval niet van toepassing zijn, zodat dat goedkoper zou moeten zijn ?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 19:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
M'n voorlopige "strategie" is:
Eerst maar ff weekend vieren. Heb nog een verjaardag te vieren ergens en zondag F1.
Het gaat hoe dan ook geld kosten. Veel aandelen zijn sowieso alleen bij DeGiro beschikbaar, er is spread, transactiekosten, koersschommelingen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 21:40 schreef DIJK het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat kosten voor overboeken in dit geval niet van toepassing zijn, zodat dat goedkoper zou moeten zijn ?
Ik stuur alvast een faxquote:Wel Rabo even informeren wat er aankomt.
Kijkend naar de koersontwikkeling dan begrijp ik dat.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:22 schreef Hojdhopper het volgende:
M'n verlies op Rivian werd vorige week iets goedgemaakt (van -50% naar -26%). Op zich blij mee, maar nu natuurlijk wel weer zo'n fomo-kop van had ik maar.
Serieus de afgelopen weken een paar keer gedacht, nu ze op 12-15 dollar staan misschien nog bijkopen. Maar natuurlijk niet gedaan om wat voor reden dan ook. :/
Misschien stap ik nog wel eens in, het zijn mooie auto's.quote:Profitability has been a concern for investors for a while. Rivian spent roughly $8.6 billion to produce about 24,000 vehicles in 2022. Wall Street projects it will spend about $10 billion to make 50,000 units in 2023. Rivian's spending exceeds that of other electric-vehicle start-ups. The company ended 2022 with roughly $12 billion in cash, and it is expected to go through about $6 billion when all its spending is netted against sales.
Ze doen het goed, maar de koers doet het nog een stuk beter. Hoeveel groei zit daar nog in?quote:Op zondag 9 juli 2023 20:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
"De concurrentie komt eraan".
En dat is natuurlijk zo. Maar wat vooral telt is de groei van Tesla zelf.
Maar gek genoeg is het marktaandeel juist weer wat toegenomen, ondanks de groeiende concurrentie.
[ afbeelding ]
Ik heb er wat, paar procent van mijn beleggingen. Risico's zijn koersdaling door rentestijgingen en het is diep achtergesteld EV dus als de Rabo om valt kun je de inleg gedeeltelijk of geheel kwijt raken.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:45 schreef Heph844 het volgende:
Iemand hier in Rabo certificaten? Ziet er redelijk aantrekkelijk uit tegen relatief laag risicoprofiel
Ik zit er sowieso voor de lange termijn in, Cybertruck, Semi, Megapack XL (en DOJO, FSD, Optimus) zijn allemaal nog wel kansen voor Tesla. Er moet ook nog een "Model 2" komen.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:44 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ze doen het goed, maar de koers doet het nog een stuk beter. Hoeveel groei zit daar nog in?
Twijfel een beetje, zit inmiddels op zo’n 150% winst ten opzichte van de aankoop begin dit jaar. En tegen de huidige prijs zou ik het denk ik niet meer kopen, dus de logica gebiedt dan dat je het moet verkopen.
Ja ik heb er aardig wat knaken in zitten. Hij beweegt redelijk mee met de 10 jaars rente. Dus als er nog renteverhogingen aan komen, dan gaat de koers nog verder zakken.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:45 schreef Heph844 het volgende:
Iemand hier in Rabo certificaten? Ziet er redelijk aantrekkelijk uit tegen relatief laag risicoprofiel
Hoe kom je aan die 7%? Ik zie 4x ¤0,40 tegen een koers van 90+. Dat is nog geen 2%. Of geldt nu meestal die vrij ingewikkelde berekening:quote:Op maandag 10 juli 2023 21:05 schreef vigier het volgende:
[..]
Ja ik heb er aardig wat knaken in zitten. Hij beweegt redelijk mee met de 10 jaars rente. Dus als er nog renteverhogingen aan komen, dan gaat de koers nog verder zakken.
Met deze koers is het rendement per jaar net boven de 7%. Inderdaad diep achtergesteld, dus als het mis gaat met de Rabo dan ben je al je knaken naar alle waarschijnlijkheid kwijt.
Zou ik er weer in stappen? Zeker. Had ik die kennis over de indirecte koppeling met de rente willen weten toen ik het voor het eerst kocht? Jazeker, had me veel geld gescheeld.
De participaties zijn nominaal 25 euro dus 6,5% als ze par gewaardeerd zijn. Nu handelen ze op 92 -93% van de nominale waarde dus ruim 7%quote:Op maandag 10 juli 2023 21:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die 7%? Ik zie 4x ¤0,40 tegen een koers van 90+. Dat is nog geen 2%. Of geldt nu meestal die vrij ingewikkelde berekening:
het driemaands rekenkundig gemiddelde (afgerond op twee decimalen) op jaarbasis van het effectieve rendement van de meest recente Referentielening (of, als er geen Referentielening is, de meest recente Vervangende Referentielening) over de laatste Berekeningsperiode die is geëindigd voor aanvang van die Betaalperiode, verhoogd met 1,5%-punt, berekend over de nominale waarde van ¤ 25 gedeeld door vier.
Bovenstaande zegt mij niet zo veel.
Er hoort nog een kleine toevoeging bij en dat vervolgens het minimum wordt genomen van jouw berekening en 6,5%. Dus als jouw berekening op 4% uit komt, dan wordt er met 6,5% gerekend. Als de referentie-rente stijgt tot bijvoorbeeld 6%, dan keren ze 6% + 1,5% = 7,5% uit.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die 7%? Ik zie 4x ¤0,40 tegen een koers van 90+. Dat is nog geen 2%. Of geldt nu meestal die vrij ingewikkelde berekening:
het driemaands rekenkundig gemiddelde (afgerond op twee decimalen) op jaarbasis van het effectieve rendement van de meest recente Referentielening (of, als er geen Referentielening is, de meest recente Vervangende Referentielening) over de laatste Berekeningsperiode die is geëindigd voor aanvang van die Betaalperiode, verhoogd met 1,5%-punt, berekend over de nominale waarde van ¤ 25 gedeeld door vier.
Bovenstaande zegt mij niet zo veel.
Heb je dit als aankondiging gezien? Ik heb net 15 USD voor de maand Juni betaald. Ik zie dit tarief ook op de prijslijst: https://www.interactivebr(...)ch-news-services.phpquote:Op maandag 10 juli 2023 21:41 schreef JimmyJames het volgende:
Morningstarrapporten trouwens gratis beschikbaar via IB nu..
Je kunt je nieuwe broker erop uitkiezen dat deze je huidige aandelen ook ondersteunt. Ik vermoed dat als je IBKR kiest, je zeker 90% kunt verhuizen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 22:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gaat hoe dan ook geld kosten. Veel aandelen zijn sowieso alleen bij DeGiro beschikbaar, er is spread, transactiekosten, koersschommelingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij een andere broker moet ik (tzt) ook weer dezelfde procedure doorlopen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 04:42 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt je nieuwe broker erop uitkiezen dat deze je huidige aandelen ook ondersteunt. Ik vermoed dat als je IBKR kiest, je zeker 90% kunt verhuizen.
In het geval van grotere bedragen moet je echt voor verhuizen kiezen, anders wordt het inderdaad een kostbare zaak. Er zijn systemen voor. Zelfs als je aandelen ergens halverwege zijn op de ex-dividend datum, dan komt het dividend er later achter aan bij je nieuwe broker.
quote:Nog een vraag hierover:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-07-2023 09:20:57 ]
Joe ikke. Wel redelijk wat. Goed rendement. Heb ze voor lange termijn dus maak me geen zorgen over lagere koers nu (mijn gak ligt onder 95% trouwens). En ik maak me geen zorgen dat de Rabo omvalt.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:45 schreef Heph844 het volgende:
Je kunt het proces vanuit IBKR initieren: Transfer & Pay -> Transfer Position -> Incoming , IBKR maakt dan een Letter of Authorization aan. DEGIRO staat in de lijst met brokers, dus IBKR heeft er al eerder mee gewerkt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij een andere broker moet ik (tzt) ook weer dezelfde procedure doorlopen waarschijnlijk.
Ik heb wel al een account bij IB geopend en ga daar eerst een relatief klein bedrag stallen) als m'n account wordt goedgekeurd).
De rest gaat naar spaarrekening en m'n huidige boomerbank/ -broker combi, waar ik enkele aandelen (zoals Tesla) terugkoop. Veel keuze in aandelen hebben ze niet maar dat is dan even niet anders. Heb weinig vertrouwen meer in de servicedesk van DeGiro dus aan verhuizen begin ik maar helemaal niet.
quote:[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn account is denk ik al weg bij DeGiro voordat ik met IB aan de slag gaquote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt het proces vanuit IBKR initieren: Transfer & Pay -> Transfer Position -> Incoming , IBKR maakt dan een Letter of Authorization aan. DEGIRO staat in de lijst met brokers, dus IBKR heeft er al eerder mee gewerkt.
[..]
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-07-2023 12:07:00 ]
Ja, je hebt wel gelijk. Was ook meer een korte-termijn-kreet van mijn kant.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kijkend naar de koersontwikkeling dan begrijp ik dat.
Maar kijkend naar de cijfers dan zie ik het niet helemaal.
Het bedrijf levert dit jaar maar net iets meer dan 50.000 auto's af, maakt nog geen winst en heeft een marketcap van 23,2 miljard Dollar.
Ik weet ook niet of ze winst gaan maken.
Ze geven dit jaar ongeveer $200.000 aan productiekosten per auto uit die ze voor gemiddeld $85.000 verkopen.
[..]
Misschien stap ik nog wel eens in, het zijn mooie auto's.
Maar dan wacht ik wel tot de cijfers wat meer in verhouding zijn.
Ik denk dat begin 2025 wel het moment is dat duidelijk wordt of Rivian het gaat redden of dat het geld (bijna) op is.
Ja, klopt. De nieuwe fabriek in Georgia zou in 2024 open moeten gaan, dan zal het nog wel een dik jaar duren om de productie op te voeren en ze hebben de verwachting dat ze daar (uiteindelijk) zo'n 400.000 voertuigen per jaar kunnen produceren.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:17 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel gelijk. Was ook meer een korte-termijn-kreet van mijn kant.
Echter heb ik voor de lange termijn wel hoop dus blijf er ook in zitten. Vind het, zonder dat ik er ooit één in het echt heb gezien, mooie en degelijk uitziende auto's. En van wat ik zo lees, ligt het voornamelijk aan de processen binnen het bedrijf, die verdere groei remmen. Niet iets dat niet onoverkoombaar is, maar zal niet van vandaag op morgen opgelost zijn.
Ik zie een samenvatting en ook de fair value. Er staat ook "download the report" maar niet geklikt omdat ik bang ben dat dat geld kost. Er zal toch wel een waarschuwing komen "dit rapport kost geld" neem ik aan?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 04:33 schreef jaco het volgende:
[..]
Heb je dit als aankondiging gezien? Ik heb net 15 USD voor de maand Juni betaald. Ik zie dit tarief ook op de prijslijst: https://www.interactivebr(...)ch-news-services.php
Weet je zeker dat het geen 'kengetallen' zijn, geleverd door Morningstar? Of een door AI geschreven rapport van een aandeel dat niet onder hun coverage valt?
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:49 schreef jaco het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er recent niet meer naar gekeken, maar de schuldenpositie was voor mij toentertijd echt een no-go. Hebben ze niet 100 miljard in cash betaald voor BUD? Zie de voordelen ten opzichte van Heineken niet echt, helemaal qua branding.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:51 schreef JimmyJames het volgende:
Wat denken jullie van Anheuser-Busch InBev SA/NV (BUD)?
Lijkt mij sterk dat die LGBT++++++controverse blijvend marktaandeelverlies oplevert in de VS. Daarnaast hebben ze tig andere merken & markten. Grootste minpunten voor mij zijn de schulden (maar gros is fixed rate) en miniem dividend (hangt samen met eerste minpunt).
hoop is leuk maar is dit niet iets teveel een sentimentele keuze?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:17 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel gelijk. Was ook meer een korte-termijn-kreet van mijn kant.
Echter heb ik voor de lange termijn wel hoop dus blijf er ook in zitten. Vind het, zonder dat ik er ooit één in het echt heb gezien, mooie en degelijk uitziende auto's. En van wat ik zo lees, ligt het voornamelijk aan de processen binnen het bedrijf, die verdere groei remmen. Niet iets dat niet onoverkoombaar is, maar zal niet van vandaag op morgen opgelost zijn.
Schuldenpositie was reden van dividend cut. Is inmiddels fors verminderd. Voordeel tov Heineken: lagere waardering en hogere groei (?). Ik las dat ze al meer bier verkopen dan voor COVID. Vind ik best een prestatie.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb er recent niet meer naar gekeken, maar de schuldenpositie was voor mij toentertijd echt een no-go. Hebben ze niet 100 miljard in cash betaald voor BUD? Zie de voordelen ten opzichte van Heineken niet echt, helemaal qua branding.
Bijna iedereen behalve Elon is het er toch wel over eens dat de hardware in de tesla,s onvoldoende is voor FSD. Prima product zoals het is, maar voor die puntjes op de i mist gewoon de hardware.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tesla Full Self Driving is natuurlijk nog steeds in Bèta-fase en het blijft een vraagteken of het ooit goed genoeg is om de menselijke bestuurder te vervangen, want ook FSD heeft last van het Pareto-principe, waarbij het lastig is om de puntjes op de i te krijgen.
Maar laten we stellen dat het lukt:
Op specifiek welke hardware doel je?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:17 schreef DIJK het volgende:
[..]
Bijna iedereen behalve Elon is het er toch wel over eens dat de hardware in de tesla,s onvoldoende is voor FSD. Prima product zoals het is, maar voor die puntjes op de i mist gewoon de hardware.
FSD Bèta is in Nederland niet beschikbaar, dus wat dat betreft kan je daar nu ook nog geen ervaring mee opdoen. Hier hebben we alleen een kale Autopilot die niet meer kan dan wat de EU toelaat, een veredelde cruise control dus.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:31 schreef monkyyy het volgende:
Ik rij zelf Tesla en ben van mening dat FSD level 5 nog extreem ver in de toekomst ligt. Dat ik hier vanuit mijn kantoor via de app kan zeggen "rij even naar het station en haal mijn schoonmoeder even op, rij even langs de supermarkt en dan weer naar huis" en dat die auto dan zelf erheen rijdt, dat 100% veilig doet en niet mijn velgen verprutst als hij weer achteruit mijn oprit oprijdt. En dat schoonmoeders zonder moeite in zo'n auto stapt. En dat ik dan ook nog ¤7.500 moet neerleggen voor die feature. Complete quatsch.
Ik weet ook niet hoe groot Ark denkt dat de taxisector wereldwijd is die Tesla poogt te vervangen, maar die is niet biljoenen waard gok ik.
Maargoed, dat is mijn mening en misschien zie ik het verkeerd.
Zeker heb je een punt!quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:37 schreef dop het volgende:
[..]
hoop is leuk maar is dit niet iets teveel een sentimentele keuze?
Beleggen is ook heroverwegen. de opgelopen achterstand ten opzichte van de concurrentie is enorm.
Als je wil beleggen in mooie auto's dan zou ik er een kopen, maar dit gaat over mooie aandelen, dan zou ik het toch echt wat anders benaderen. koop het mooiste aandeel (een van de mooiste in de sector).
niet bij het lelijke eendje blijven hopen.
Wat de koers gaat doen is natuurlijk een gevolg van de situatie waar Rivian zich in bevindt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:52 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Zeker heb je een punt!
Alleen houd ik deze aandelen niet aan omdat ik de auto's mooi vind (vind ik dus wel, maar heeft er niks mee te maken) maar omdat ik er in geloof dat die koers ergens in de komende paar jaar nog gaat stijgen. Ik heb een lange adem.
Als ik fout blijk te liggen, dan lig ik fout. Niks aan te doen en dat is het risico.
Waar is dat geloof op gebaseerd?quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:52 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Zeker heb je een punt!
Alleen houd ik deze aandelen niet aan omdat ik de auto's mooi vind (vind ik dus wel, maar heeft er niks mee te maken) maar omdat ik er in geloof dat die koers ergens in de komende paar jaar nog gaat stijgen. Ik heb een lange adem.
Als ik fout blijk te liggen, dan lig ik fout. Niks aan te doen en dat is het risico.
Het grote voordeel is ook hun grootste nadeel.quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik kreeg vandaag de vraag wat ik van Equinor vond.
Nu zit ik niet in gas- en oliebedrijven en ook weinig trek om me daar dan nog in te gaan verdiepen.
Wat vinden jullie van Equinor? Buy? Hold? Sell? Ondergewaardeerd? Overgewaardeerd?
Ik zag wel een bizar hoog dividend van 12%?
Is dat eenmalig?quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nu zit ik niet in gas- en oliebedrijven en ook weinig trek om me daar dan nog in te gaan verdiepen.
Wat vinden jullie van Equinor? Buy? Hold? Sell? Ondergewaardeerd? Overgewaardeerd?
Winsten uit het verleden..quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |