Je kunt het proces vanuit IBKR initieren: Transfer & Pay -> Transfer Position -> Incoming , IBKR maakt dan een Letter of Authorization aan. DEGIRO staat in de lijst met brokers, dus IBKR heeft er al eerder mee gewerkt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij een andere broker moet ik (tzt) ook weer dezelfde procedure doorlopen waarschijnlijk.
Ik heb wel al een account bij IB geopend en ga daar eerst een relatief klein bedrag stallen) als m'n account wordt goedgekeurd).
De rest gaat naar spaarrekening en m'n huidige boomerbank/ -broker combi, waar ik enkele aandelen (zoals Tesla) terugkoop. Veel keuze in aandelen hebben ze niet maar dat is dan even niet anders. Heb weinig vertrouwen meer in de servicedesk van DeGiro dus aan verhuizen begin ik maar helemaal niet.
quote:[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn account is denk ik al weg bij DeGiro voordat ik met IB aan de slag gaquote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt het proces vanuit IBKR initieren: Transfer & Pay -> Transfer Position -> Incoming , IBKR maakt dan een Letter of Authorization aan. DEGIRO staat in de lijst met brokers, dus IBKR heeft er al eerder mee gewerkt.
[..]
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-07-2023 12:07:00 ]
Ja, je hebt wel gelijk. Was ook meer een korte-termijn-kreet van mijn kant.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kijkend naar de koersontwikkeling dan begrijp ik dat.
Maar kijkend naar de cijfers dan zie ik het niet helemaal.
Het bedrijf levert dit jaar maar net iets meer dan 50.000 auto's af, maakt nog geen winst en heeft een marketcap van 23,2 miljard Dollar.
Ik weet ook niet of ze winst gaan maken.
Ze geven dit jaar ongeveer $200.000 aan productiekosten per auto uit die ze voor gemiddeld $85.000 verkopen.
[..]
Misschien stap ik nog wel eens in, het zijn mooie auto's.
Maar dan wacht ik wel tot de cijfers wat meer in verhouding zijn.
Ik denk dat begin 2025 wel het moment is dat duidelijk wordt of Rivian het gaat redden of dat het geld (bijna) op is.
Ja, klopt. De nieuwe fabriek in Georgia zou in 2024 open moeten gaan, dan zal het nog wel een dik jaar duren om de productie op te voeren en ze hebben de verwachting dat ze daar (uiteindelijk) zo'n 400.000 voertuigen per jaar kunnen produceren.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:17 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel gelijk. Was ook meer een korte-termijn-kreet van mijn kant.
Echter heb ik voor de lange termijn wel hoop dus blijf er ook in zitten. Vind het, zonder dat ik er ooit één in het echt heb gezien, mooie en degelijk uitziende auto's. En van wat ik zo lees, ligt het voornamelijk aan de processen binnen het bedrijf, die verdere groei remmen. Niet iets dat niet onoverkoombaar is, maar zal niet van vandaag op morgen opgelost zijn.
Ik zie een samenvatting en ook de fair value. Er staat ook "download the report" maar niet geklikt omdat ik bang ben dat dat geld kost. Er zal toch wel een waarschuwing komen "dit rapport kost geld" neem ik aan?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 04:33 schreef jaco het volgende:
[..]
Heb je dit als aankondiging gezien? Ik heb net 15 USD voor de maand Juni betaald. Ik zie dit tarief ook op de prijslijst: https://www.interactivebr(...)ch-news-services.php
Weet je zeker dat het geen 'kengetallen' zijn, geleverd door Morningstar? Of een door AI geschreven rapport van een aandeel dat niet onder hun coverage valt?
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:49 schreef jaco het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er recent niet meer naar gekeken, maar de schuldenpositie was voor mij toentertijd echt een no-go. Hebben ze niet 100 miljard in cash betaald voor BUD? Zie de voordelen ten opzichte van Heineken niet echt, helemaal qua branding.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:51 schreef JimmyJames het volgende:
Wat denken jullie van Anheuser-Busch InBev SA/NV (BUD)?
Lijkt mij sterk dat die LGBT++++++controverse blijvend marktaandeelverlies oplevert in de VS. Daarnaast hebben ze tig andere merken & markten. Grootste minpunten voor mij zijn de schulden (maar gros is fixed rate) en miniem dividend (hangt samen met eerste minpunt).
hoop is leuk maar is dit niet iets teveel een sentimentele keuze?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:17 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel gelijk. Was ook meer een korte-termijn-kreet van mijn kant.
Echter heb ik voor de lange termijn wel hoop dus blijf er ook in zitten. Vind het, zonder dat ik er ooit één in het echt heb gezien, mooie en degelijk uitziende auto's. En van wat ik zo lees, ligt het voornamelijk aan de processen binnen het bedrijf, die verdere groei remmen. Niet iets dat niet onoverkoombaar is, maar zal niet van vandaag op morgen opgelost zijn.
Schuldenpositie was reden van dividend cut. Is inmiddels fors verminderd. Voordeel tov Heineken: lagere waardering en hogere groei (?). Ik las dat ze al meer bier verkopen dan voor COVID. Vind ik best een prestatie.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb er recent niet meer naar gekeken, maar de schuldenpositie was voor mij toentertijd echt een no-go. Hebben ze niet 100 miljard in cash betaald voor BUD? Zie de voordelen ten opzichte van Heineken niet echt, helemaal qua branding.
Bijna iedereen behalve Elon is het er toch wel over eens dat de hardware in de tesla,s onvoldoende is voor FSD. Prima product zoals het is, maar voor die puntjes op de i mist gewoon de hardware.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tesla Full Self Driving is natuurlijk nog steeds in Bèta-fase en het blijft een vraagteken of het ooit goed genoeg is om de menselijke bestuurder te vervangen, want ook FSD heeft last van het Pareto-principe, waarbij het lastig is om de puntjes op de i te krijgen.
Maar laten we stellen dat het lukt:
Op specifiek welke hardware doel je?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:17 schreef DIJK het volgende:
[..]
Bijna iedereen behalve Elon is het er toch wel over eens dat de hardware in de tesla,s onvoldoende is voor FSD. Prima product zoals het is, maar voor die puntjes op de i mist gewoon de hardware.
FSD Bèta is in Nederland niet beschikbaar, dus wat dat betreft kan je daar nu ook nog geen ervaring mee opdoen. Hier hebben we alleen een kale Autopilot die niet meer kan dan wat de EU toelaat, een veredelde cruise control dus.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 23:31 schreef monkyyy het volgende:
Ik rij zelf Tesla en ben van mening dat FSD level 5 nog extreem ver in de toekomst ligt. Dat ik hier vanuit mijn kantoor via de app kan zeggen "rij even naar het station en haal mijn schoonmoeder even op, rij even langs de supermarkt en dan weer naar huis" en dat die auto dan zelf erheen rijdt, dat 100% veilig doet en niet mijn velgen verprutst als hij weer achteruit mijn oprit oprijdt. En dat schoonmoeders zonder moeite in zo'n auto stapt. En dat ik dan ook nog ¤7.500 moet neerleggen voor die feature. Complete quatsch.
Ik weet ook niet hoe groot Ark denkt dat de taxisector wereldwijd is die Tesla poogt te vervangen, maar die is niet biljoenen waard gok ik.
Maargoed, dat is mijn mening en misschien zie ik het verkeerd.
Zeker heb je een punt!quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:37 schreef dop het volgende:
[..]
hoop is leuk maar is dit niet iets teveel een sentimentele keuze?
Beleggen is ook heroverwegen. de opgelopen achterstand ten opzichte van de concurrentie is enorm.
Als je wil beleggen in mooie auto's dan zou ik er een kopen, maar dit gaat over mooie aandelen, dan zou ik het toch echt wat anders benaderen. koop het mooiste aandeel (een van de mooiste in de sector).
niet bij het lelijke eendje blijven hopen.
Wat de koers gaat doen is natuurlijk een gevolg van de situatie waar Rivian zich in bevindt.quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:52 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Zeker heb je een punt!
Alleen houd ik deze aandelen niet aan omdat ik de auto's mooi vind (vind ik dus wel, maar heeft er niks mee te maken) maar omdat ik er in geloof dat die koers ergens in de komende paar jaar nog gaat stijgen. Ik heb een lange adem.
Als ik fout blijk te liggen, dan lig ik fout. Niks aan te doen en dat is het risico.
Waar is dat geloof op gebaseerd?quote:Op woensdag 12 juli 2023 09:52 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Zeker heb je een punt!
Alleen houd ik deze aandelen niet aan omdat ik de auto's mooi vind (vind ik dus wel, maar heeft er niks mee te maken) maar omdat ik er in geloof dat die koers ergens in de komende paar jaar nog gaat stijgen. Ik heb een lange adem.
Als ik fout blijk te liggen, dan lig ik fout. Niks aan te doen en dat is het risico.
Het grote voordeel is ook hun grootste nadeel.quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik kreeg vandaag de vraag wat ik van Equinor vond.
Nu zit ik niet in gas- en oliebedrijven en ook weinig trek om me daar dan nog in te gaan verdiepen.
Wat vinden jullie van Equinor? Buy? Hold? Sell? Ondergewaardeerd? Overgewaardeerd?
Ik zag wel een bizar hoog dividend van 12%?
Is dat eenmalig?quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik kreeg vandaag de vraag wat ik van Equinor vond.
Nu zit ik niet in gas- en oliebedrijven en ook weinig trek om me daar dan nog in te gaan verdiepen.
Wat vinden jullie van Equinor? Buy? Hold? Sell? Ondergewaardeerd? Overgewaardeerd?
Ik zag wel een bizar hoog dividend van 12%?
Winsten uit het verleden..quote:Op woensdag 12 juli 2023 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik kreeg vandaag de vraag wat ik van Equinor vond.
Nu zit ik niet in gas- en oliebedrijven en ook weinig trek om me daar dan nog in te gaan verdiepen.
Wat vinden jullie van Equinor? Buy? Hold? Sell? Ondergewaardeerd? Overgewaardeerd?
Ik zag wel een bizar hoog dividend van 12%?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |