Signify.quote:Op maandag 3 juli 2023 20:50 schreef recursief het volgende:
Ik heb nog een beetje dividend dat ik ergens in wil stoppen. Liefst weer in een dividendaandeel, maar geen financials. Roept u maar!

Ik vermoed wel dat de cijfers, net als bij Tesla, wat vertekenen omdat er vorig jaar in Q2 lockdowns waren in China. Tesla produceerde daardoor bijvoorbeeld 83% meer dan vorig jaar in Q2.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 15:58 schreef blomke het volgende:
Over BYD:
"De productie van de Chinese gigant van nieuwe energievoertuigen steeg tijdens de maand naar 252.657 eenheden, van 134.771 eenheden een jaar eerder, terwijl de verkoop steeg naar 253.046 eenheden, van 134.036 eenheden een jaar geleden, aldus het dossier.
Alle voertuigen die tijdens de periode werden geproduceerd en verkocht waren nieuwe energievoertuigen, waarbij de productie van personenauto's steeg naar 251.298 eenheden, vergeleken met 134.497 eenheden een jaar eerder, en de verkoop steeg naar 251.685 eenheden, vergeleken met 133.762 eenheden een jaar eerder.
Er werden tijdens de maand geen voertuigen op olie geproduceerd of verkocht.".

Dividend sustainability wel een beetje de vraag daar natuurlijk. Wel een prachtaandeel voor de lange termijn.quote:

Ik zou trouwens eerder voor BHP gaan. Die hebben over een paar jaar een behoorlijke landbouwcashcow erbij: https://www.bhp.com/what-we-do/global-locations/canada/jansenquote:

In q1 kwam er per geleverde auto ook maar 1000 usd aan vrije cash per auto binnen bij tesla. Winst is een mening, cash is een feit.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Winst per auto is nog wel een ander verhaal. Tesla zit nog steeds rond de $9.000 per auto (is nog even wachten op de rest van de kwartaalcijfers) waar BYD ongeveer $1.150 per auto verdient (als ik het goed onthouden heb).

Als Tesla z'n prijzen met $5.000 kan verlagen om de verkopen beter aan te laten sluiten bij de productie dan is het voor mij toch iets meer dan een mening.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:23 schreef DIJK het volgende:
[..]
In q1 kwam er per geleverde auto ook maar 1000 usd aan vrije cash per auto binnen bij tesla. Winst is een mening, cash is een feit.

Ik zeg niet dat tesla geen goede zaken doet en waarschijnlijk zelfs veruit de beste. Die 9k per auto is echter schromelijk overdreven. Dat is creatief boekhouden. Het terugbrengen van de schulden zit niet meegerekend in die 1k per auto en tegenover de investeringen staan ook afschrijvingen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als Tesla z'n prijzen met $5.000 kan verlagen om de verkopen beter aan te laten sluiten bij de productie dan is het voor mij toch iets meer dan een mening.
Tesla heeft z'n schuldenlast verlaagd, veel geïnvesteerd in verdere uitbreiding van het laadnetwerk, nieuwe fabrieken, uitbreiding van een bestaande fabriek, etc.
En er is een reden dat bijvoorbeeld Volkswagen vorige week de productie met 30% heeft teruggeschroefd en niet heeft gekozen voor flinke prijsverlagingen.

Kleine Correctie.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:05 schreef Black-Death het volgende:
Hoezo dondert vandaag alles naar beneden?
Correctie ten opzichte van groene periode of heb ik nieuws gemist?

FED notulen mbt eventuele rentestijging.quote:Op donderdag 6 juli 2023 17:05 schreef Black-Death het volgende:
Hoezo dondert vandaag alles naar beneden?
Correctie ten opzichte van groene periode of heb ik nieuws gemist?

Ben een leek in de beleg-wereld. Duurt dit lang?quote:Op donderdag 6 juli 2023 20:55 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
FED notulen mbt eventuele rentestijging.

Dat durf ik niet te zeggen, daarvoor ben ik ook te onervaren. Wat je wel vaak ziet is (geruchten van) rente omhoog, dan gaat de beurs omlaag.quote:Op donderdag 6 juli 2023 21:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ben een leek in de beleg-wereld. Duurt dit lang?

Heb ik net een kwak aandelen gekocht :p Nou ja we zullen wel zien.quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:01 schreef kloon_bassie het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen, daarvoor ben ik ook te onervaren. Wat je wel vaak ziet is (geruchten van) rente omhoog, dan gaat de beurs omlaag.

Ja, bijzonder. Van één van m'n best renderende aandelen inmiddels de andere kant op.quote:

Kern van aandelen is dat je niet zenuwachtig moet worden als het ff tegen zit. Dat kost je doorgaans geld. Veel geld.quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Heb ik net een kwak aandelen gekocht :p Nou ja we zullen wel zien.

Ben denk ik wat te zenuwachtig om iets lang te bewarenquote:Op donderdag 6 juli 2023 23:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Kern van aandelen is dat je niet zenuwachtig moet worden als het ff tegen zit. Dat kost je doorgaans geld. Veel geld.
 Als het snel naar beneden kan, kan het ook snel naar boven.
 Als het snel naar beneden kan, kan het ook snel naar boven.

Ik gooi 'm er weer inquote:Op donderdag 6 juli 2023 23:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Kern van aandelen is dat je niet zenuwachtig moet worden als het ff tegen zit. Dat kost je doorgaans geld. Veel geld.

Hangt er vanaf wat er aan de hand isquote:Op donderdag 6 juli 2023 23:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ben denk ik wat te zenuwachtig om iets lang te bewarenAls het snel naar beneden kan, kan het ook snel naar boven.
 . Als de hele markt naar beneden klapt en de bedrijven waar je zelf in zit zijn niet de veroorzakers.... niets aan de hand. In alle andere gevallen, ff uitzoeken waar het door komt en of je het begrijpt. Als je dan niet snapt waarom dat bedrijf waar je in zit naar beneden gaat. Dan is het waarschijnlijk niet het juiste bedrijf in te beleggen. Snap je het wel, kan je doorgaans wel een risico inschatting maken of het tijdelijk of permanent is wat er gebeurd. Die inschatting geeft geen zekerheid. Maar zorgt er wel voor of (met de juiste mindset) in staat bent om het verlies te pakken als je er naast zit.
 . Als de hele markt naar beneden klapt en de bedrijven waar je zelf in zit zijn niet de veroorzakers.... niets aan de hand. In alle andere gevallen, ff uitzoeken waar het door komt en of je het begrijpt. Als je dan niet snapt waarom dat bedrijf waar je in zit naar beneden gaat. Dan is het waarschijnlijk niet het juiste bedrijf in te beleggen. Snap je het wel, kan je doorgaans wel een risico inschatting maken of het tijdelijk of permanent is wat er gebeurd. Die inschatting geeft geen zekerheid. Maar zorgt er wel voor of (met de juiste mindset) in staat bent om het verlies te pakken als je er naast zit.

.
 .

quote:Op donderdag 6 juli 2023 23:50 schreef bleiblei het volgende:
Want ook ik heb missers van vele 1000den euro's achter de rug in de bijna 20 jaar dat ik beetje aanrommel met aandelen. Ach, doet pijn. Hoort er wel bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Als je uiteindelijk meer winst hebtquote:Op donderdag 6 juli 2023 23:50 schreef bleiblei het volgende:
Want ook ik heb missers van vele 1000den euro's achter de rug in de bijna 20 jaar dat ik beetje aanrommel met aandelen. Ach, doet pijn. Hoort er wel bij.
 Had zelf het idee dat mijnes behoorlijk steady was, nou ja we gaan het zien.
  Had zelf het idee dat mijnes behoorlijk steady was, nou ja we gaan het zien.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |