ASMI stamt naar mijn weten niet af van Philips. ASMI was wel samen met Philips de oprichter van ASML.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:00 schreef nostra het volgende:
[..]
ASMI ook deels toch? En het gaat in de cd was een dubbeltje.
TSMC hebben ze divested voor peanuts.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
ASMI stamt naar mijn weten niet af van Philips. ASMI was wel samen met Philips de oprichter van ASML.
quote:Op zondag 18 juni 2023 13:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
ASMI stamt naar mijn weten niet af van Philips. ASMI was wel samen met Philips de oprichter van ASML.
WP Carey heb ik ook.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:54 schreef Groepfunder het volgende:
Ik heb vandaag maar weer 'ns twee aankopen gedaan. Ik heb W.P. Carey Inc. gekocht. Dit is een bekende REIT die momenteel iets meer dan 6% dividend uitkeert. Daarnaast heb ik een kleine positie ingenomen in het aandeel Atlantica Sustainable Infrastructure.
Ik wilde WPC al een tijdje aan mijn portefeuille toevoegen. Eerst wilde hij de $60,- maar niet raken. Daarna de $65,- niet en vandaag heb ik besloten dat een aankoop onder de $70,- ook goed is. Voor kwaliteit moet je betalen. En WPC is, net als O, een kwaliteitsaandeel met een stijgend dividend.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 19:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
WP Carey heb ik ook.
Deels als aandeel, deels in REIT ETF.
Het betaalt iig wat uit en dat is mooiquote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:19 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik wilde WPC al een tijdje aan mijn portefeuille toevoegen. Eerst wilde hij de $60,- maar niet raken. Daarna de $65,- niet en vandaag heb ik besloten dat een aankoop onder de $70,- ook goed is. Voor kwaliteit moet je betalen. En WPC is, net als O, een kwaliteitsaandeel met een stijgend dividend.
WPC is inderdaad een REIT die investeert in commercieel vastgoed. Deze REIT heeft een heel goed track record als het gaat om het aankopen van kwalitatief hoogwaardig onroerend goed in verschillende sectoren, waaronder industrieel, magazijnen, winkels en kantoren. De laatste jaren ligt de focus vooral op de eerste twee categorieën en minder op de laatste twee. Maar juist deze spreiding in sectoren en geografische gebieden maakt WPC minder kwetsbaar voor risico's. Het dividendrendement is op de huidige koers 6%+ en dat dividend is al 25 jaar stijgend. Overigens noteert het aandeel nu onder z'n vijf jaars gemiddelde.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Commercieel vastgoed zie ik na een snelle search op WP Carey REIT. (...) Wat is jullie overweging daarin?
Beleggen in VS kan ik begrijpen, doe ik ook voor >70%quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:18 schreef blomke het volgende:
Heb Kendrion en Van Lanschot eruit gedaan. Zouden overnamekandidaten zijn; edoch duurt wel erg lang. Die verwachtingswaarde loopt eruit.
Heb ergens een artikel gelezen dat beleggen en aandelen in de VS hoger wordt gewaardeerd dan in EU.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-vestigen-a4167118
Denk dat ik meer de Amerikaanse Beurs ga bezoeken. Gisteren HP aandelen gekocht.
Gunstige PE t.a.v. competitors.quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Beleggen in VS kan ik begrijpen, doe ik ook voor >70%
Maar waarom dan HP?
Oké, maar waarom is dat gunstig? En is er een verwachting dat het gaat veranderen in de toekomst?quote:
Misschien begrijp ik iets niet (grote kans) maar 6 cent is geen 6% van ¤100.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:20 schreef ludovico het volgende:
Weet iemand een obligatie 10 jaar +- in Britse ponden?
Kan ook staatsobligatie zijn.
Degiro heeft natuurlijk niks.
Spread NL obligatie is ook 6ct per 100 euro +- Dan ben je de eerste 6% al kwijt? Waarom zo duur.
Wat doet HP tegenwoordig zoal eigenlijk? Ik ken ze van vroeger met name van uitstervende productgroepen. (Ik ga ff googlenquote:
Ligt er aan of je HPQ of HPE bedoeltquote:Op woensdag 21 juni 2023 13:53 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat doet HP tegenwoordig zoal eigenlijk? Ik ken ze van vroeger met name van uitstervende productgroepen. (Ik ga ff googlen).
quote:HP Inc. (formerly an acronym for Hewlett-Packard) is an American multinational information technology company headquartered in Palo Alto, California, that develops personal computers (PCs), printers and related supplies, as well as 3D printing solutions.
It was formed on November 1, 2015, as the legal successor of the original Hewlett-Packard Company after the company's enterprise product and business services divisions were spun off as a new publicly traded company, Hewlett Packard Enterprise. HP Inc. retains Hewlett-Packard's pre-2015 stock price history and its former stock ticker symbol, HPQ, while Hewlett Packard Enterprise trades under its own symbol, HPE.[2][3]
HP is listed on the New York Stock Exchange and is a constituent of the S&P 500 Index. It is the world's 2nd largest personal computer vendor by unit sales as of January 2021, after Lenovo.[4] In the 2018 Fortune 500 list, HP is ranked 58th largest United States corporation by total revenue.[5]
Je hebt helemaal gelijk, dan valt het toch mee.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Misschien begrijp ik iets niet (grote kans) maar 6 cent is geen 6% van ¤100.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |