ik heb in een aluminium smelterij gewerkt waar we 3 ovens op inductie hadden waar elk 4 ton aluminium in ging.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Inductie is wel een goede, had ik niet aan gedacht.
Dit:
Maar dan wat grootschaliger:

Wrom niet? Afgelopen maandag de helft van mijn nvidia verkocht @388. Aankoop rond 250.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Nog 5K in mijn Nasdaq ETF gestopt.
Verstandig? Geen idee.
Zou zelf geen Nvidia los gekocht hebben.

Verstandig! Zou het tegen de huidige prijs niet meer kopen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:20 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Wrom niet? Afgelopen maandag de helft van mijn nvidia verkocht @:388. Aankoop rond 250.
Verstandig of dom?

Shit happensquote:Op woensdag 14 juni 2023 12:38 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Verstandig! Zou het tegen de huidige prijs niet meer kopen.
Maar enfin, zal je zien dat het aandeel $1000 aantikt tegen de kerst.. dan zat ik er goed naast.
 Altijd beter dan moeten verkopen met verlies.
 Altijd beter dan moeten verkopen met verlies. 

Ik heb ze gehad tot 30 januari, toen in Tesla gestoken.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:11 schreef ISVV het volgende:
Iemand hier in United Health Group geīnvesteerd? Kan na Sprout Farmers Market wel eens mijn volgende optie worden. Ze groeien hard en lijkt ook nog potentie in te zitten.

Geen gek idee. Is er een specifieke reden waarom de keuze op juist dit aandeel viel om te verkopen? Ik heb alleen een korte technische analyse gedaan, fundamentele doe ik deze week. Al lijkt het aankoopmoment nu niet gek.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb ze gehad tot 30 januari, toen in Tesla gestoken.

Ik kan me alleen nog herinneren dat ik in die periode aandelen die niet zoveel deden aan het opruimen was, wat meer REIT's, Tesla en wat meer dividendaandelen heb gekocht.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:42 schreef ISVV het volgende:
[..]
Geen gek idee. Is er een specifieke reden waarom de keuze op juist dit aandeel viel om te verkopen? Ik heb alleen een korte technische analyse gedaan, fundamentele doe ik deze week. Al lijkt het aankoopmoment nu niet gek.

Yup, prima bedrijf, UNH. Gezondheidsverzekeringen (Obama care is een flinke steun in de rug geweest en nog steeds) en zorgcentra zijn wel een blijvertje.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:11 schreef ISVV het volgende:
Iemand hier in United Health Group geīnvesteerd? Kan na Sprout Farmers Market wel eens mijn volgende optie worden. Ze groeien hard en lijkt ook nog potentie in te zitten.

In welke zin zou een broker onveilig zijn?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 08:57 schreef Solispolar het volgende:
Hoe veilig is een platform als Degiro als het om serieuze bedragen gaat? Ik ken mensen die echt met serieuze bedragen (2/3/4 ton) werken en zich totaal niet druk lijken te maken om een stukje veiligheid.. Is het alleen mijn gevoel dat beleggen via een bank 'zekerder' voelt?

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Over DeGiro gesproken:Misschien kijken ze naar je pohi en vereist dat aanvullend onderzoek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna

Niet op te lossen met verloopstekkers/chips?quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
"Grappige" ontwikkeling in de US.
Nu GM en Ford zich aansluiten bij de laadstandaard NACS die Tesla daar heeft, zie je dat andere bedrijven die laadstations uitrollen ook in rap tempo aankondigen dat ze over gaan op die standaard, aangezien GM, Ford en Tesla daar samen >60% van de markt in handen hebben.
Maar merken als VW en Toyota hebben nog steeds CSS en als die dus niet overgaan, kan dat wel eens een kostbare misser zijn aangezien laden in de US in de toekomst dan een stuk minder fijn wordt.
Van Stellantis hoorde ik wel al dat ze het in overweging namen.

Oh, dat sowieso wel, Tesla heeft zelfs een aantal Superchargers waarbij de converter automatisch meekomt met de stekker als je een CCS-aansluiting hebt op je auto.quote:Op donderdag 15 juni 2023 13:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet op te lossen met verloopstekkers/chips?
Het is allemaal wat anders weer in Europa, inderdaad.quote:Overigens in de EU gebruikt Tesla toch wel CSS?

Zijn die NEderlandstalig?quote:Op maandag 12 juni 2023 18:21 schreef JimmyJames het volgende:
Snap nog steeds niet dat jullie niet overstappen naar Interactive Brokers..

quote:Op woensdag 14 juni 2023 09:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, spin offs vallen wel mee doorgaans.

ASML, NXP Signify...allemaal van Philips afkomstig (dat bedrijf dat slaapapneu apparatuur maakt)
  ASML, NXP Signify...allemaal van Philips afkomstig (dat bedrijf dat slaapapneu apparatuur maakt)

Ja, those were the days.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:41 schreef blomke het volgende:
[..]

Nee...quote:

Zelfs TSMC stamt van Philips af (althans, deels. Maar dat geldt ook voor ASMLquote:Op vrijdag 16 juni 2023 09:41 schreef blomke het volgende:
[..]
 ).
 ).

TIjd om Virtu te kopen (en puts Flow te kopen voor Q2).quote:Op vrijdag 16 juni 2023 22:24 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Nee...
Het gaat overigens wel erg gemakkelijk omhoog... staat de VIX niet op een post-covid low ofzo? 13?

ASMI ook deels toch? En het gaat in de cd was een dubbeltje.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 22:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zelfs TSMC stamt van Philips af (althans, deels. Maar dat geldt ook voor ASML).

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |