SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Drommels, de footer laat niet alle usernames zienquote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
van WKN?
Als je 50 verschillende mensen laat quoten :"ja ik wil" dan doe ik het
Deadline a.s. vrijdag 12.00u
niet daar!quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:38 schreef Frutsel het volgende:
edit: nee niet wijzer maken dan dat hij al is![]()
Goed idee meneer Frustel die vergeet dat ik de geschiedenis kan zienquote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:38 schreef Frutsel het volgende:
edit: nee niet wijzer maken dan dat hij al is![]()
vast geen voorbedachte radequote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goed idee meneer Frustel die vergeet dat ik de geschiedenis kan zien
waar aan?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:44 schreef Centenbak het volgende:
Dit is echt een meest waardeloze kutjaar ooit qua weer![]()
Nog een maandje zo verder en ik ga er een eind aan breien
Warme wollen trui?quote:
ik moet wel weten wat ze willen natuurlijkquote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:45 schreef Nattekat het volgende:
@:Frutsel moeten ze jou quoten of gewoon "ja ik wil" typen?
Dus die post quoten gevolgd door "ja ik wil"quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik moet wel weten wat ze willen natuurlijk
Zonovergoten is het niet, maar ik loop nu een rondje met de hond en het is alsof ik in de tropen loop.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:37 schreef Frutsel het volgende:
Toch nog de 20 aangetikt in zonovergoten Twente
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | [quote][img]https://fokstatic.nl/p/6s.gif[/img] [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2678911/3/100#p209071709]dinsdag 9 mei 2023 14:34[/url] schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/8781]Frutsel[/url] het volgende:[/b] [..] van WKN? Als je 50 verschillende mensen laat quoten :"ja ik wil" dan doe ik het Deadline a.s. vrijdag 12.00u :) [/quote] Ja ik wil |
Ja ik wilquote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
van WKN?
OK, ik zal heel duidelijk zijn.quote:
[..]
van WKN?
"ja ik wil"quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
van WKN?
WKN: Jaaroverzicht 2018quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:59 schreef dick_laurent het volgende:
Wat is het jaaroverzicht? Van hoeveel iedereen hier gepost heeft oid?
WKN / Jaaroverzicht 2018 (Weer,Klimaat en Natuurrampen)quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:59 schreef dick_laurent het volgende:
Wat is het jaaroverzicht? Van hoeveel iedereen hier gepost heeft oid?
[..]
van WKN?
Hmm... dan heb je heel wat zelfmoorden op je gewetenquote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:55 schreef Centenbak het volgende:
[..]
OK, ik zal heel duidelijk zijn.
Als het over een maand nog steeds zo belabberd is buiten dan ga ik heel fok opdoeken. Trek ik alle stekkers eruit van de servers.
ja ik wilquote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
van WKN?
quote:
quote:
even goed de post van nattekat lezenquote:
@yvonne niet meenemen ?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:53 schreef Nattekat het volgende:
Voor alle WKN fans die deze post lezen; we kunnen de terugkeer van het wereldberoemde WKN jaaroverzicht mogelijk maken door onderstaande post te plaatsen. Doen allen mee
WKN / Jaaroverzicht 2018 (Weer,Klimaat en Natuurrampen)
[ code verwijderd ]
Originele post: Frutsel in WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #1272 Op naar de 40 graden
@:ACT-F @:Adrie072 @:Againzender @:Arizona @:BjG956 @:BlackLining @:Bugno3 @:Citizen.Erased @:CyberCow @:Dagoduck @:DemonRage @:Djeez @:Donna @:Dr8gonOfLife @:Drass @:Dven @:Ed1234 @:Elan @:Faraday01 @:Felagund @:Frutsel @:Haags @:Houtenbeen @:HyperViper @:INViCTuS @:Jor_Dii @:Kleffe_Dop @:Kriegel @:Leandra @:Mark-Hgl
tss ik ben aan het werk jaquote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
[..]
[..]
even goed de post van nattekat lezen
Nattekat in WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #1273 zeiknatte lente
Ik pakte gewoon alle posters van het vorige topicquote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
@:Yvonne niet meenemen ?![]()
dus nu wil ik er 51
@Dannyquote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
@:Yvonne niet meenemen ?![]()
dus nu wil ik er 51
[..]
van WKN?
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik pakte gewoon alle posters van het vorige topic
Dat waren er toevallig precies 60, dus twee mentionposts.
ja ik wilquote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
van WKN?
Ja, ik wilquote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
van WKN?
[..]
van WKN?
Wedden van wel.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik wil ook niet. Tering veel werk voor die arme Frutsel en ik ga het toch niet lezen
Daarom, arme Frutsel.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik wil ook niet. Tering veel werk voor die arme Frutsel en ik ga het toch niet lezen
Dat is meer voor de westelijke Balkanquote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:39 schreef INViCTuS het volgende:
@:Dven houdt het ook niet droog
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:48 schreef Resistor het volgende:
[..]
Warme wollen trui?
Hier in de buurt van Delfzijl (werkplek, zou er niet dood gevonden willen worden) is het de hele dag nog droog geweest. Wel lekker.
[..]
van WKN?
[..]
van WKN?
Ja ik wilquote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik moet wel weten wat ze willen natuurlijk
Ik weet eigenlijk niet eens waar het over gaat, maar ik zeg gewoon overal ja op.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
WKN / Jaaroverzicht 2018 (Weer,Klimaat en Natuurrampen)quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet eens waar het over gaat, maar ik zeg gewoon overal ja op.
we willen meer meer snil en een elfstedentoch!quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet eens waar het over gaat,
quote:
Ja, ik wil. Ja, ook dat. Ik wil zon en warmte!quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
van WKN?
Altijd leuk om terug te lezen het jaaroverzichtquote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:53 schreef Nattekat het volgende:
Voor alle WKN fans die deze post lezen; we kunnen de terugkeer van het wereldberoemde WKN jaaroverzicht mogelijk maken door onderstaande post te plaatsen. Doen allen mee
[ code verwijderd ]
Originele post: Frutsel in WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #1272 Op naar de 40 graden
@:ACT-F @:Adrie072 @:Againzender @:Arizona @:BjG956 @:BlackLining @:Bugno3 @:Citizen.Erased @:CyberCow @:Dagoduck @:DemonRage @:Djeez @:Donna @:Dr8gonOfLife @:Drass @:Dven @:Ed1234 @:Elan @:Faraday01 @:Felagund @:Frutsel @:Haags @:Houtenbeen @:HyperViper @:INViCTuS @:Jor_Dii @:Kleffe_Dop @:Kriegel @:Leandra @:Mark-Hgl
Ja ik wil.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
van WKN?
Ja ik wilquote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:53 schreef Nattekat het volgende:
[ code verwijderd ]
[..]
van WKN?
[..]
van WKN?
Ik ben een stiekeme meelezer en ik kon de jaaroverzichten enorm waarderen...quote:van WKN?
Deadline a.s. vrijdag 12.00u![]()
[..]
van WKN?
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:36 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
• Weeronline / • KNMI / • Weer.nl / • Jan Visser / • Weerplaza
Weersites buitenland
• 3D-Windkaart wereld
• Ventusky - wereldkaart
• Alpenweerman Uitgebreid weer voor de Alpen, maar ook Nederland.
• Wetter3 Wereld weer (Duits)
• Wetteronline Duits
• Estofex Europa weer (Engels)
• Wetterzentrale Wereld weer (Duits)
• WeatherService België en West-Europa weer (Nederlands)
• Verzameling weerkaarten Europa weer (Nederlands/Engels)
• Noodweer Waarschuwingen voor de Benelux
• Weerwoord Vlaams/Nederlands weerforum
• Stormplatform Weerplatform Benelux
• Lightning Maps Realtime onweermeldingen
• Weather.com Amerikaans
• Accuweather Amerikaans
• Meteoradar Verenigd Koninkrijk en West-Europa
• Windy Wereldwijde woei- en weerkaart
Sites uitleg begrippenSPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
[ afbeelding ]
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
[ link | afbeelding ]
DM (met plaats/stad naar); @:kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doelquote:Ja ik wil.Op dinsdag 9 mei 2023 14:53 schreef Nattekat het volgende:
[ code verwijderd ]
dat begon in oktober al....nu wel een keer klaar met die ongein.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 19:57 schreef RamboDirk het volgende:
Druilerige dorpen & steden, drassige velden, mos op de bomen en onverwachte stortbuien. Gewoon een heerlijk ouderwets oud hollandsch rauw voorjaartje. Prachtig weer, genieten
Ja, ik wil.
[..]
van WKN?
Ja ik wil, sorry zit jn italiequote:
[..]
van WKN?
Ik kwam uit op 47 volledig correcte stemmen. Dus laten we voor het geval dat dat aantal even naar 51 brengen om het echt zeker te wetenquote:Op dinsdag 9 mei 2023 23:20 schreef Drass het volgende:
Inmiddels zijn er 50 fokkers getrouwd dus dat zit wel goed.
quote:Ja ik wil.![]()
Die is weggespoeldquote:
quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | [quote][img]https://fokstatic.nl/p/6s.gif[/img] [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2678911/3/100#p209071709]dinsdag 9 mei 2023 14:34[/url] schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/8781]Frutsel[/url] het volgende:[/b] [..] van WKN? Als je 50 verschillende mensen laat quoten :"ja ik wil" dan doe ik het Deadline a.s. vrijdag 12.00u :) [/quote] Ja ik wil |
[..]
van WKN?
quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:14 schreef Frutsel het volgende:
Nou... ik geloof @:Nattekat op zijn woord als het er 51 zijn... puik werk... dus it giet oan!
Giet dr toch noch iets oan!quote:Op woensdag 10 mei 2023 00:14 schreef Frutsel het volgende:
Nou... ik geloof @:Nattekat op zijn woord als het er 51 zijn... puik werk... dus it giet oan!
Ik wou nummer 50 zijnquote:Op dinsdag 9 mei 2023 23:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Als Frutsel mentions mee telt, ben jij nummer 51
Frutsel had het aantal verhoogd naar 51quote:
Kanttekening: Nr.51 had wel Yvonne moeten zijn hequote:Op woensdag 10 mei 2023 09:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Frutsel had het aantal verhoogd naar 51
Is er op lange termijn al enige verbetering in zicht ?quote:Op woensdag 10 mei 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Temperatuur blijft wel achter vandaag, slechts 12-13 graden
Je kan niet pas een kanttekening plaatsen als de 51e al gezet is.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kanttekening: Nr.51 had wel Yvonne moeten zijn he
We moeten eerst van dat hoog boven de Atlanstische oceaan af, en die lijkt daar de komende 2 weken nog gewoon vervelend te gaan doen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is er op lange termijn al enige verbetering in zicht ?
Denk dat de rest van mei gelijkwaardig blijft: 15-20 graden gemiddeld en geregeld wat regen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is er op lange termijn al enige verbetering in zicht ?
Even een nieuwe nieuwsmod zoeken... ben zelf drukquote:Op woensdag 10 mei 2023 12:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan niet pas een kanttekening plaatsen als de 51e al gezet is.
Meer tijd voor WKNquote:Op woensdag 10 mei 2023 12:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Even een nieuwe nieuwsmod zoeken... ben zelf druk
* Frutsel mompelt iets met jaaroverzicht enzo
Utrecht trekt dat aan.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:51 schreef INViCTuS het volgende:
Hele dag alweer grijze treurnis. En dan ben ik in Utrecht
Lekker man, knapperend haardvuurtje erbij midden Mei, even de herfstdepressie vergeten @RamboDirkquote:Op woensdag 10 mei 2023 12:51 schreef INViCTuS het volgende:
Yup.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:51 schreef INViCTuS het volgende:
Spreek voor jezelf. Als de zon hier had geschenen was ik allang mijn huis uit gedreven door de benauwdheid.quote:Op woensdag 10 mei 2023 17:28 schreef aloa het volgende:
Niks mis met dit weer. Zag net zelfs nog de zon.
Ik spreek altijd voor mezelf.quote:Op woensdag 10 mei 2023 17:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Als de zon hier had geschenen was ik allang mijn huis uit gedreven door de benauwdheid.
Met dit weer is vrij veel mis. Natste lente ooitquote:Op woensdag 10 mei 2023 17:28 schreef aloa het volgende:
Niks mis met dit weer. Zag net zelfs nog de zon.
Was trouwens niet helemaal in Utrecht. Europarcs Utrechtse Heuvelrug en dat ligt in Maarn.quote:Op woensdag 10 mei 2023 13:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup.
Wel de stad waar ik opgegroeid ben. Dus in dat opzicht altijd liefde voor Utje.
Dat is minder idd.quote:Op woensdag 10 mei 2023 17:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hier alweer de hele middag kletterende tegen.
hier is het gewoon ruk. Ik hoor in deze tijd van het jaar in een achterlijk warm huis te zittenquote:Op woensdag 10 mei 2023 17:38 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik spreek altijd voor mezelf.
Maar goed was de hele dag droog hier. Wel bewolkt, maar de temperatuur was verder prima.
Wees blij danquote:Op woensdag 10 mei 2023 17:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
hier is het gewoon ruk. Ik hoor in deze tijd van het jaar in een achterlijk warm huis te zitten
ja, ik zou ook geen achterlijk warm huis willenquote:
Ben ik ook blij mee, maar dat betekent ook automatisch dat het buiten ruk is voor de tijd van het jaarquote:
Dus je wilt wel warmer weer, maar geen warm huis?quote:Op woensdag 10 mei 2023 18:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben ik ook blij mee, maar dat betekent ook automatisch dat het buiten ruk is voor de tijd van het jaar
quote:Op woensdag 10 mei 2023 18:13 schreef aloa het volgende:
[..]
Dus je wilt wel warmer weer, maar geen warm huis?
Dat wil ik ook. Ik heb nu wel rolluiken voor de ramen op het zuiden eens kijken of dat scheelt..quote:
Jij bent zeker wel Wim van weerwoordquote:Op woensdag 10 mei 2023 21:42 schreef Djeez het volgende:
Die extreme regenval wordt een absolute ramp voor de economie. Complete oogsten gaan mislukken, niemand is op zoek naar zomerkleding of een barbecue en de toerismesector van ons land ligt op zijn gat. Dit gaat weer vele miljarden kosten
quote:Op woensdag 10 mei 2023 21:35 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Eindhoven de gekste natste alweer, net als afgelopen zondag.
Gisteren: 16,1mm
Zondag: 18,6mm
quote:Op woensdag 10 mei 2023 21:35 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Eindhoven de gekste natste alweer, net als afgelopen zondag.
Gisteren: 16,1mm
Zondag: 18,6mm
[..]
van WKN?
Gruwelijk nat!quote:Op donderdag 11 mei 2023 09:12 schreef INViCTuS het volgende:
Echt alles is overal ook zo zeik en zeiknat.
Als jij nou even dat behoorlijk koppige hogedrukgebied boven de Atlantische oceaan deze kant op blaast... Dat ding is de bron van alle ellende waar we nu al de hele lente mee te maken hebben en zelfs de overgang naar de zomer zal hier weinig verandering in brengen.quote:
We zitten in mei hè. In maart had dit zeker niet mistaan, maar het is mei. En mei is meer dan 2 dagen 20 gevolgd door de rest van de week 15.quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Tja, toch vind ik het niet eens zo beroerd qua vooruitzicht. 18-22 graden over het algemeen.
Ik post net weer 3/4 dagen noordenwind met 12-15 graden. Vind ik toch vrij beroerd en kansloos voor half mei. Deze week is ook al beroerd. Weinig mooie momenten. Dinsdag was 75% zeiknat. Gister 1/3 dag zeiknat en de rest grijs en vandaag nog geen droog moment gehad.quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Tja, toch vind ik het niet eens zo beroerd qua vooruitzicht. 18-22 graden over het algemeen.
Daarna loopt het kwik op.... tot een graad of 20 jaquote:Op donderdag 11 mei 2023 10:31 schreef INViCTuS het volgende:
G'dumme![]()
[ twitter ]
Je zou bijna medelijden krijgen. wat een zielige en trieste vertoning. Nog nooit zo'n lange herfst meegemaakt. Weer een paar dagen 12-14 graden. Tief gvd toch op met die troep
[ twitter ]
Toch is 15-20 heel normaal voor mei. Dat het in de afgelopen decennia soms al snikheet was in deze maand wil niet zeggen dat dat altijd zo zal zijn. En ja, ik vind ook dat het te veel regent, maar qua temperatuur vind ik het persoonlijk wel lekker.quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We zitten in mei hè. In maart had dit zeker niet mistaan, maar het is mei. En mei is meer dan 2 dagen 20 gevolgd door de rest van de week 15.
Lange termijn hè. En er lijkt geen ene donder te veranderen aan het weer op de grote schaal, dus ook voor de lange termijn hebben we gewoon deze pure ellende van afwisseling, regen en kou.quote:Op donderdag 11 mei 2023 11:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarna loopt het kwik op.... tot een graad of 20 ja, in deze fase van het jaar mogen er toch wel wat zomerse dagen ook zijn.
Zat ff te kijken, vorig jaar was dan toch een stuk beter over het algemeen. Of eind mei moet ineens superwarm worden.quote:Op donderdag 11 mei 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lange termijn hè. En er lijkt geen ene donder te veranderen aan het weer op de grote schaal, dus ook voor de lange termijn hebben we gewoon deze pure ellende van afwisseling, regen en kou.
Hoeveel warme dagen zitten we nu landelijk, 3 of zo? Daar komen er dus sowieso 2 bij dit weekend. Die noorderbende is echt aids.quote:Veertien warme dagen, twee zomerse dagen, geen vorstdagen
Deze periode in 2021 was echt heel kut, veel kutter als nu. Constant 15 graden. Komende dagen zo te zien een graad of 22 met veel zon, wat de koelere dagen daarna weer een beetje goed maakt.quote:Op donderdag 11 mei 2023 11:47 schreef Vigilance het volgende:
Klolere wat is dit saai zeg![]()
Twee jaar terug hadden we ook een slechte lente, met volgens mij diepere dieptepunten (sneeuw met pasen enzo), maar ook meer zonnige dagen. Dit is gewoon één constante grijze pleuriszooi.
Er is nog geen dag geweest van 18+ graden met gewoon een strakblauwe hemel de hele dag en weinig wind.
Wel een mooi weekendquote:Op donderdag 11 mei 2023 12:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Je merkt ook echt dat mensen er nu goed chagrijnig van beginnen te worden. Het is toch godsgeklaagd dat we nog steeds geen normale dag hebben gehad? Ja, het is een keer boven de 20 geweest..
Strik om een drolquote:
Wat had je verwacht 2 weken zomerse temperaturen?quote:
Dit is nog niksquote:
Nee joh, temp boeit me niet zo, het is die eeuwige grijze soep en regenquote:Op donderdag 11 mei 2023 13:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat had je verwacht 2 weken zomerse temperaturen?Het kan zeker beter, maar erg dramatisch is het allemaal ook niet. Eerst genieten van een paar topdagen.
Ik ben niet chagrijnig hoorquote:Op donderdag 11 mei 2023 12:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Je merkt ook echt dat mensen er nu goed chagrijnig van beginnen te worden. Het is toch godsgeklaagd dat we nog steeds geen normale dag hebben gehad? Ja, het is een keer boven de 20 geweest..
Leven in NL is ook gewoon gezapig met dit soort dagen. naast dat de gemiddelde Nedelander sowieso al best gezapig is.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Wel potjandorie... Kettlebell, it's you!quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:26 schreef Vigilance het volgende:
[..]
Leven in NL is ook gewoon gezapig met dit soort dagen. naast dat de gemiddelde Nedelander sowieso al best gezapig is.
Om 6 uur in de avond bloemkool met kaassaus eten, om 22:00 naar bed. In de avond nog even een krantje lezen of voetbal kijken. Nog even op de bank hangen met de ipad. Volgende dag weer op een nat en winderig perron staan om naar je baan te gaan.
En zo in volle vaart richting je doodskist. Is het dan nog mooi weer is er bij meer mensen tenminste nog iets van een impuls om een keer een bos/strand/hei/park te bezoeken. Op dit type dag gaat 85% van het land gewoon op de automatische zombiepiloot.
Ja goh.. Het is ook bijna half mei. Zon staat op 90% van zijn hoogste punt inmiddels. Zelfde zonkracht nu als eind juli.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is gewoon warm in de zon hier.. kun je merken dat de zonkracht wel degelijk op peil is.
Temperaturen tussen 13 en 16 graden momenteel, dus vandaar mijn opmerking.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja goh.. Het is ook bijna half mei. Zon staat op 90% van zijn hoogste punt inmiddels. Zelfde zonkracht nu als eind juli.
geen last van hoorquote:Op donderdag 11 mei 2023 12:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik merk buiten dit topic echt helemaal niks van mensen die er chagrijnig van worden. Ook op het werk is het eigenlijk nog geen enkele keer onderwerp van gesprek geweest. Of nou ja, de enige keren dat ik er iets over hoorde waren die mooie dagen die we al gehad hebben en een keer tijdens een korte edoch zeer hevige regenbui.quote:Op donderdag 11 mei 2023 12:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Je leven laten leiden door zaken waar je toch geen invloed hebt, zoals het weer.quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:26 schreef Vigilance het volgende:
[..]
Leven in NL is ook gewoon gezapig met dit soort dagen. naast dat de gemiddelde Nedelander sowieso al best gezapig is.
Om 6 uur in de avond bloemkool met kaassaus eten, om 22:00 naar bed. In de avond nog even een krantje lezen of voetbal kijken. Nog even op de bank hangen met de ipad. Volgende dag weer op een nat en winderig perron staan om naar je baan te gaan.
En zo in volle vaart richting je doodskist. Is het dan nog mooi weer is er bij meer mensen tenminste nog iets van een impuls om een keer een bos/strand/hei/park te bezoeken. Op dit type dag gaat 85% van het land gewoon op de automatische zombiepiloot.
Relativerenquote:Op donderdag 11 mei 2023 16:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je leven laten leiden door zaken waar je toch geen invloed hebt, zoals het weer.
Ja dat is het met anekdotes he. Ik heb het er vaak zat met collega/ondernemers over, maar het is voor ons ook veel meer van invloed. Het kan zelfs geld kosten.. Of minder winst, hoe je het wil zien.quote:Op donderdag 11 mei 2023 15:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik merk buiten dit topic echt helemaal niks van mensen die er chagrijnig van worden. Ook op het werk is het eigenlijk nog geen enkele keer onderwerp van gesprek geweest. Of nou ja, de enige keren dat ik er iets over hoorde waren die mooie dagen die we al gehad hebben en een keer tijdens een korte edoch zeer hevige regenbui.
quote:Op donderdag 11 mei 2023 13:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wel potjandorie... Kettlebell, it's you!
Je moet wel af en toe Fok even afsluiten hequote:Op donderdag 11 mei 2023 12:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Broeierigquote:
Ik vind het juist heerlijk dat ik hier met anderen die ook een weer fascinatie of hobby hebben zo kan beppenquote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je moet wel af en toe Fok even afsluiten he
De echte wereld is een stuk minder zuur gelukkig.
Ik deed eindexamen in 2007. Zoek maar eens op hoe heet het toen was. En ik deed examen in een gymzaal met plat dak..quote:Op vrijdag 12 mei 2023 10:27 schreef Againzender het volgende:
Nou is mijn oudste zoon met eindexamens begonnen, en dan zat ik eens te denken over mijn eindexamens in 1992. Toen werd het pas warm valk voor de examens begonnen, om precies te zijn op woensdag 13 mei kwam het voor het eerst tot een warme dag, precies toen ik in het Olympisch Stadion was voor Ajax-Torino ;-)
Het werd toen daarna ook snel tropisch, een paar weken was het echt zomer.
Een bagger voorjaar werd toen abrupt ingeruild voor hoogzomer weer. Overigens was de zomer verder niet erg speciaal.
Broeierig idd.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Broeierig
Hopelijk wat geknetter vandaag.
[..]
Ik vind het juist heerlijk dat ik hier met anderen die ook een weer fascinatie of hobby hebben zo kan beppen
April was uitzonderlijk warm toen in ieder geval.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik deed eindexamen in 2007. Zoek maar eens op hoe heet het toen was. En ik deed examen in een gymzaal met plat dak..
Weet je nog wat voor zomer erop volgde?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik deed eindexamen in 2007. Zoek maar eens op hoe heet het toen was. En ik deed examen in een gymzaal met plat dak..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op een of andere manier had ik je ouder ingeschatquote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Weet je nog wat voor zomer erop volgde?2006 was dan wel weer een hete zomer volgens mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Weet je nog wat voor zomer erop volgde?Klopt, maar zoals hieronder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik reed toen ook net brommer. Godenzomer was datquote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:50 schreef aloa het volgende:
[..]
2006 was dan wel weer een hete zomer volgens mij.Dit hoor ik vakerquote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:49 schreef aloa het volgende:
[..]
Op een of andere manier had ik je ouder ingeschat
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Ik zat nog op de basisschool toen jij eindexamen deed.quote:
Ik ben benieuwd!quote:
@Dven is er gewoon nog hoorquote:Op vrijdag 12 mei 2023 14:12 schreef Resistor het volgende:
Volgens mij hebben we weer een waardige opvolger voor die irritante maar lang geleden gebande Bulgaar/Hongaar (geen idee meer waarvandaan)
Blij dat ik hier zitquote:Op vrijdag 12 mei 2023 13:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd!![]()
Mag van mij uitkomen hoor, maar even voor de beeldvorming; vandaag stond enkele dagen terug voorspeld als "zwaar bewolkte dag met regen"...
Ik zal je even een live beeld geven vanuit onze tuin
[ afbeelding ]
🤷
Als die behoorlijk vervelende blokkade eindelijk opgehoepeld is en wij in de warmte komen, zou je willen dat je daar zatquote:
quote:Op vrijdag 12 mei 2023 13:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd!![]()
Mag van mij uitkomen hoor, maar even voor de beeldvorming; vandaag stond enkele dagen terug voorspeld als "zwaar bewolkte dag met regen"...
Ik zal je even een live beeld geven vanuit onze tuin
[ afbeelding ]
🤷
Komende weken komt er dus waarschijnlijk veel meer. Hard nodig daar.quote:
2quote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou vooruit, dat geloof ik dan nog wel.
Ik wilde weer in mijn auto springen in eerste instantie, maar ben thuis gebleven omdat er geen onweer in die bui zat. Dus ik dacht alquote:
ja hier in de regio niet zoveel bijzonders nee laatste dagenquote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wilde weer in mijn auto springen in eerste instantie, maar ben thuis gebleven omdat er geen onweer in die bui zat. Dus ik dacht al
Het heeft hier niet eens geregend volgens mij, een paar druppels.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:09 schreef kree het volgende:
[..]
ja hier in de regio niet zoveel bijzonders nee laatste dagen
iddquote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het heeft hier niet eens geregend volgens mij, een paar druppels.
Dan lig ik nog te pitten joh.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:11 schreef kree het volgende:
[..]
idd
vroeg in de ochtend trouwens nog wel hoor?
Ik zie dat het hoog tijd is om weer dagelijkse updates te geven. Broertje dood aan users die vinden dat je het enkel over het weer in hun boerengat mag hebbenquote:
Heb je nog een beetje regen daar? Balkan schijnt ook nat te zijn.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 06:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zie dat het hoog tijd is om weer dagelijkse updates te geven. Broertje dood aan users die vinden dat je het enkel over het weer in hun boerengat mag hebben![]()
Ik was net aan het genieten van het mooie weer, nu weet ik dat die ellende niet ver weg isquote:
Misschien dat het plaatselijk wel wat kan doen, maar het wordt nu ook geholpen door de stroming die er staat.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 09:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik was net aan het genieten van het mooie weer, nu weet ik dat die ellende niet ver weg is
Is gewoon toeval overigens, dat kan helemaal niet
Tenzij die sukkels het park inefficiënt neergezet hebben, maar lijkt me sterk.
Windmolens zijn niet groot genoeg om bewolking tegen te houden, dat vliegt er gewoon overheen. Die parken hebben wel een schaduw die tientallen kilometers later nog meetbaar is, dus het is niet zo dat ze helemaal geen invloed hebben.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 09:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Misschien dat het plaatselijk wel wat kan doen, maar het wordt nu ook geholpen door de stroming die er staat.
Het westen van de Balkan ja. Hier niet extreem nat, in ieder geval qua hoeveelheden niet. Wel veel gemiezer enzo. Past prima bij deze lente, die tot nu toe veel te koud verloopt. Mei presteert vooralsnog zoals maart zou moeten doen.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 08:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb je nog een beetje regen daar? Balkan schijnt ook nat te zijn.
Waarom ben je zo vroeg?
Ik zou zeggen: zet de hele fucking Noordzee maar vol met windturbine-parken en we zijn van die troosteloze stratus-ellende verlost.quote:
Windmolens kunnen ook laaghangende bewolking veroorzakenquote:Op zaterdag 13 mei 2023 11:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: zet de hele fucking Noordzee maar vol met windturbine-parken en we zijn van die troosteloze stratus-ellende verlost.![]()
![]()
Is ook nog beter voor strandtoerisme als die bewolking geen roet meer in het eten gooit.
Hmm... dat lijkt me het effect van verzadigde lucht waarbij de windturbines er voor zorgen dat de minuscule waterdruppels in de nevel/mist zich samen kunnen voegen tot dikkere bewolking.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 11:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Windmolens kunnen ook laaghangende bewolking veroorzaken
[ afbeelding ]
Ik zie 20/21 graden dus zo koud is dat niet lijkt me?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 12:25 schreef Bugno3 het volgende:
Wat een beflikkering weer. Kansloze
Poolwind.
quote:Op zaterdag 13 mei 2023 14:09 schreef dick_laurent het volgende:
Regen hier. Lekker hoor @:nattekat
Edit: met onweer ook nu. Nicey nice.
Woon je in Spa ofzoquote:Op zaterdag 13 mei 2023 15:38 schreef vosss het volgende:
Godverdomme. Lig je lekker met je luie kloten achterom in de zon en dan moet je ineens op staan en helemaal naar de oprit lopen om het dak van de cabrio ff te sluiten.
#kutregen #waarblijftdiezomer
Nee in Limburgquote:
Ze spreken allemaal dezelfde taal.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 16:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is heel oost België niet gewoon Limburg
Ik wacht al verdomme 3 jaar op weer interessant dynamisch weer met onweer des doods, dus ik ben tegenquote:Op zaterdag 13 mei 2023 19:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we dit weer vastzetten. Niks meer aan veranderen.
Wat een verschillenquote:Op zaterdag 13 mei 2023 20:18 schreef DemonRage het volgende:
In ZO Brabant nog geen onweer, maar nog wel warmte die blijft hangen:
[ afbeelding ]
Dat doen we in het weekend laat op de avond zodat we langer op kunnen blijven om van de stroboscoopeffecten te genieten. Doordeweeks is regen prima, mits 's nachts. Ik ga mijn wensenlijst doorsturen naar het KNMI.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wacht al verdomme 3 jaar op weer interessant dynamisch weer met onweer des doods, dus ik ben tegen
Maar als dat geen optie is, doe dan dit maar tot oktober
Maar supercells zijn mooier als er nog een beetje daglicht is.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat doen we in het weekend laat op de avond zodat we langer op kunnen blijven om van de stroboscoopeffecten te genieten. Doordeweeks is regen prima, mits 's nachts. Ik ga mijn wensenlijst doorsturen naar het KNMI.
En spannender in de nacht met stroboscoopbliksem.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar supercells zijn mooier als er nog een beetje daglicht is.
Kan ook met schemer wel hoorquote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En spannender in de nacht met stroboscoopbliksem.
Zoals hier (filmpje uit Bergen op Zoom):
Yesss, akkoordquote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:23 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Dit soort kaarten wil ik zien
Vandaag was het oprecht heerlijk in de zon.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:26 schreef Nattekat het volgende:
Oh, terwijl ik naar die kaartjes aan het kijken ben zie ik dat die verschrikkelijk kwalitatief uitermate teleurstellende blokkade die onze lente vergald heeft kapot aan het gaan is
@Moiraquote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:28 schreef Frutsel het volgende:
Zit nog lekker buiten nu. Met twee honden en twee katten en een stokbroodje en biertje.
Weinig mensen buiten. Degene die er zit hebben songfestival aan en hard ook. Dat is dan weer jammer .
Zou voor zuid Frankrijk en Spanje top zijn mocht dit uitkomen, maar ik heb mijn twijfels bij dit soort lt voorspellingen. Vaak droogt de neerslag hier letterlijk op in de kaarten naarmate de dagen vorderen…quote:
Het meest irritante van warm weer. Bij het IJsselmeer is het ontploft met kleine vliegjes.quote:Op zondag 14 mei 2023 12:35 schreef DemonRage het volgende:
Er is godverdomme weer veel rondvliegend ongedierte.
Da's wel een nadeel van zo'n zeiknat voorjaar.
Eén goede hittegolf en ze zijn weer wegquote:Op zondag 14 mei 2023 12:35 schreef DemonRage het volgende:
Er is godverdomme weer veel rondvliegend ongedierte.
Da's wel een nadeel van zo'n zeiknat voorjaar.
Ik heb dan ook nog nooit een aangename hittegolf meegemaakt.quote:Op zondag 14 mei 2023 14:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eén goede hittegolf en ze zijn weer weg
Aan de andere kant, met al dat vocht zal een hittegolf een behoorlijk onaangenaam benauwde zijn. Dat hoeft zelfs voor mij niet.
Ik maak onderscheid tussen onaangenaam en bijzonder onaangenaamquote:Op zondag 14 mei 2023 15:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nog nooit een aangename hittegolf meegemaakt.
Door een hittegolf gaan ze weg?quote:Op zondag 14 mei 2023 14:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eén goede hittegolf en ze zijn weer weg
Aan de andere kant, met al dat vocht zal een hittegolf een behoorlijk onaangenaam benauwde zijn. Dat hoeft zelfs voor mij niet.
Begrijpelijk, een hittegolf jaagt alles wegquote:
Droogte zal vast ook wel een rol hebben gespeeld, maar ik weet nog goed dat er in 2020(?) plots heel weinig insecten waren tijdens de hittegolf.quote:
Droogte idd. Muggen hebben water nodig, daarom stikt het in de tropen ook van de muggen.quote:Op zondag 14 mei 2023 15:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Droogte zal vast ook wel een rol hebben gespeeld, maar ik weet nog goed dat er in 2020(?) plots heel weinig insecten waren tijdens de hittegolf.
Nou, daar gaan we. Nog maar een maand of vijf volhouden.quote:
Goeie timing wel voor het Pinksterweekendquote:
5 maanden wat volhouden?quote:Op maandag 15 mei 2023 08:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou, daar gaan we. Nog maar een maand of vijf volhouden.
Die veel te broeierige hitte die we hier doorgaans krijgen. 28-30 graden is over het algemeen niet prettig in Nederland, tenzij de luchtvochtigheid laag blijft.quote:
De afgelopen 4 zomers hebben we echt geen enkele broeierige hittegolf gehadquote:Op maandag 15 mei 2023 11:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die veel te broeierige hitte die we hier doorgaans krijgen. 28-30 graden is over het algemeen niet prettig in Nederland, tenzij de luchtvochtigheid laag blijft.
Ik heb dat persoonlijk ook. Transpireer ook snel, waardoor je meteen klammig bent.quote:Op maandag 15 mei 2023 12:37 schreef Nattekat het volgende:
Sterker nog, ik vind het nu al bijzonder onaangenaam.
Jordi op vakantiequote:Op maandag 15 mei 2023 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb dat persoonlijk ook. Transpireer ook snel, waardoor je meteen klammig bent.
Vanaf volgende week brengt ie warmte, niet zo gemeen doen.quote:Op maandag 15 mei 2023 17:39 schreef Red_85 het volgende:
Van het weekend is weer de oostenwind terug.
Van 2 dagen weggeweest.
Kan die niet oppleuren? Gewoon voor eeuwig?
Ik was net op de tennisbaan, als je ook maar even een minuutje niet speelde dan was het al stervenskoudquote:Op maandag 15 mei 2023 18:35 schreef INViCTuS het volgende:
Het was vanmiddag zo lekker.
Nu weer die koude graf wind uit het noorden
ongelooflijk he, wanneer komen we eens van deze herfst af die al begon in september 2022quote:
Nee gek vanaf juno brengt die 9 van de 10 keer warme lucht. En nog drogere warme lucht dan een natte Spaanse ook.quote:Op maandag 15 mei 2023 17:39 schreef Red_85 het volgende:
Van het weekend is weer de oostenwind terug.
Van 2 dagen weggeweest.
Kan die niet oppleuren? Gewoon voor eeuwig?
We hebben inmiddels wel lente dagen gehadquote:Op maandag 15 mei 2023 22:00 schreef Paul het volgende:
[..]
ongelooflijk he, wanneer komen we eens van deze herfst af die al begon in september 2022
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |