Wat een verschillenquote:Op zaterdag 13 mei 2023 20:18 schreef DemonRage het volgende:
In ZO Brabant nog geen onweer, maar nog wel warmte die blijft hangen:
[ afbeelding ]
Dat doen we in het weekend laat op de avond zodat we langer op kunnen blijven om van de stroboscoopeffecten te genieten. Doordeweeks is regen prima, mits 's nachts. Ik ga mijn wensenlijst doorsturen naar het KNMI.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wacht al verdomme 3 jaar op weer interessant dynamisch weer met onweer des doods, dus ik ben tegen
Maar als dat geen optie is, doe dan dit maar tot oktober
Maar supercells zijn mooier als er nog een beetje daglicht is.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat doen we in het weekend laat op de avond zodat we langer op kunnen blijven om van de stroboscoopeffecten te genieten. Doordeweeks is regen prima, mits 's nachts. Ik ga mijn wensenlijst doorsturen naar het KNMI.
En spannender in de nacht met stroboscoopbliksem.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar supercells zijn mooier als er nog een beetje daglicht is.
Kan ook met schemer wel hoorquote:Op zaterdag 13 mei 2023 21:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En spannender in de nacht met stroboscoopbliksem.
Zoals hier (filmpje uit Bergen op Zoom):
Yesss, akkoordquote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:23 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Dit soort kaarten wil ik zien
Vandaag was het oprecht heerlijk in de zon.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:26 schreef Nattekat het volgende:
Oh, terwijl ik naar die kaartjes aan het kijken ben zie ik dat die verschrikkelijk kwalitatief uitermate teleurstellende blokkade die onze lente vergald heeft kapot aan het gaan is
@Moiraquote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:28 schreef Frutsel het volgende:
Zit nog lekker buiten nu. Met twee honden en twee katten en een stokbroodje en biertje.
Weinig mensen buiten. Degene die er zit hebben songfestival aan en hard ook. Dat is dan weer jammer .
Zou voor zuid Frankrijk en Spanje top zijn mocht dit uitkomen, maar ik heb mijn twijfels bij dit soort lt voorspellingen. Vaak droogt de neerslag hier letterlijk op in de kaarten naarmate de dagen vorderen…quote:
Het meest irritante van warm weer. Bij het IJsselmeer is het ontploft met kleine vliegjes.quote:Op zondag 14 mei 2023 12:35 schreef DemonRage het volgende:
Er is godverdomme weer veel rondvliegend ongedierte.
Da's wel een nadeel van zo'n zeiknat voorjaar.
Eén goede hittegolf en ze zijn weer wegquote:Op zondag 14 mei 2023 12:35 schreef DemonRage het volgende:
Er is godverdomme weer veel rondvliegend ongedierte.
Da's wel een nadeel van zo'n zeiknat voorjaar.
Ik heb dan ook nog nooit een aangename hittegolf meegemaakt.quote:Op zondag 14 mei 2023 14:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eén goede hittegolf en ze zijn weer weg
Aan de andere kant, met al dat vocht zal een hittegolf een behoorlijk onaangenaam benauwde zijn. Dat hoeft zelfs voor mij niet.
Ik maak onderscheid tussen onaangenaam en bijzonder onaangenaamquote:Op zondag 14 mei 2023 15:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nog nooit een aangename hittegolf meegemaakt.
Door een hittegolf gaan ze weg?quote:Op zondag 14 mei 2023 14:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eén goede hittegolf en ze zijn weer weg
Aan de andere kant, met al dat vocht zal een hittegolf een behoorlijk onaangenaam benauwde zijn. Dat hoeft zelfs voor mij niet.
Begrijpelijk, een hittegolf jaagt alles wegquote:
Droogte zal vast ook wel een rol hebben gespeeld, maar ik weet nog goed dat er in 2020(?) plots heel weinig insecten waren tijdens de hittegolf.quote:
Droogte idd. Muggen hebben water nodig, daarom stikt het in de tropen ook van de muggen.quote:Op zondag 14 mei 2023 15:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Droogte zal vast ook wel een rol hebben gespeeld, maar ik weet nog goed dat er in 2020(?) plots heel weinig insecten waren tijdens de hittegolf.
Nou, daar gaan we. Nog maar een maand of vijf volhouden.quote:
Goeie timing wel voor het Pinksterweekendquote:
5 maanden wat volhouden?quote:Op maandag 15 mei 2023 08:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou, daar gaan we. Nog maar een maand of vijf volhouden.
Die veel te broeierige hitte die we hier doorgaans krijgen. 28-30 graden is over het algemeen niet prettig in Nederland, tenzij de luchtvochtigheid laag blijft.quote:
De afgelopen 4 zomers hebben we echt geen enkele broeierige hittegolf gehadquote:Op maandag 15 mei 2023 11:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die veel te broeierige hitte die we hier doorgaans krijgen. 28-30 graden is over het algemeen niet prettig in Nederland, tenzij de luchtvochtigheid laag blijft.
Ik heb dat persoonlijk ook. Transpireer ook snel, waardoor je meteen klammig bent.quote:Op maandag 15 mei 2023 12:37 schreef Nattekat het volgende:
Sterker nog, ik vind het nu al bijzonder onaangenaam.
Jordi op vakantiequote:Op maandag 15 mei 2023 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb dat persoonlijk ook. Transpireer ook snel, waardoor je meteen klammig bent.
Vanaf volgende week brengt ie warmte, niet zo gemeen doen.quote:Op maandag 15 mei 2023 17:39 schreef Red_85 het volgende:
Van het weekend is weer de oostenwind terug.
Van 2 dagen weggeweest.
Kan die niet oppleuren? Gewoon voor eeuwig?
Ik was net op de tennisbaan, als je ook maar even een minuutje niet speelde dan was het al stervenskoudquote:Op maandag 15 mei 2023 18:35 schreef INViCTuS het volgende:
Het was vanmiddag zo lekker.
Nu weer die koude graf wind uit het noorden
ongelooflijk he, wanneer komen we eens van deze herfst af die al begon in september 2022quote:
Nee gek vanaf juno brengt die 9 van de 10 keer warme lucht. En nog drogere warme lucht dan een natte Spaanse ook.quote:Op maandag 15 mei 2023 17:39 schreef Red_85 het volgende:
Van het weekend is weer de oostenwind terug.
Van 2 dagen weggeweest.
Kan die niet oppleuren? Gewoon voor eeuwig?
We hebben inmiddels wel lente dagen gehadquote:Op maandag 15 mei 2023 22:00 schreef Paul het volgende:
[..]
ongelooflijk he, wanneer komen we eens van deze herfst af die al begon in september 2022
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |