SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
SK tegelwippen? En nu? Gras erinquote:Op donderdag 20 april 2023 12:18 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb net 300 stoeptegels lopen versjouwen in 25 graden en volle zon. 🥵
Maar ik klaag niet heur. Lekker mannelijk wel @:RamboDirk
Haha soort van. Gaan de tuin deels betegelen. Maar Spaanse afleverman had zoiets van, ik zet ze gewoon vòòr de poort op straat op twee pallets en succes ermeequote:
Meeste caravans hebben wel een kachel.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:21 schreef PzKpfw het volgende:
Ondertussen wemelt het van de caravans op de wegen. Heerlijk campingweertje wel.
Meer wat? Meer triestige shit? Als ik jou was, dan zou ik verhuizen naar Faeröer eilanden ofzo. Standaard grijs en nat. Wel mooi eiland, lijkt mijquote:
Strikt genomen is er nog geen El Nino. Het is nu nog neutraal. Het gaat wel die kant op.quote:Op donderdag 20 april 2023 20:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Mijn moeder, die is al jaren overleden, zei altijd dat als er El Niño is dat er een koel nat voorjaar en koele zomer volgt voor Nederland.
En raad eens wat het geval is dit jaar.
Meer zon en warmte? Dan zou ik net als andere boomers hier verhuizen naar Benidorm ofzo.quote:Op donderdag 20 april 2023 19:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Meer wat? Meer triestige shit? Als ik jou was, dan zou ik verhuizen naar Faeröer eilanden ofzo. Standaard grijs en nat. Wel mooi eiland, lijkt mij
Ow, want? Voor hier is het blijkbaar nogal moeilijk. Toch niet veel gevraagd. Tot nu toe is dit jaar betreft weer immers niet echt stabiel aangenaam. Maar jij bent zelf een boomer in Bulgarije. Vaak toch beter weer dan hierquote:Op donderdag 20 april 2023 22:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Meer zon en warmte? Dan zou ik net als andere boomers hier verhuizen naar Benidorm ofzo.
quote:Vanavond komen er in het hele land plaatselijk onweersbuien voor, het eerst in het noorden, later ook in het zuiden en midden van het land. Bij deze buien kunnen windstoten voorkomen van 60-70 km/u. Ook kan er plaatselijk in korte tijd veel neerslag vallen en is er een kleine kans op hagel.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen/utrecht
Is "in de maak". We zitten nu nog in een neutrale tussenfase. Na de zomer zou er een volledige El Nino moeten zijn. Waarschijnlijk een vrij sterkequote:Op vrijdag 21 april 2023 08:52 schreef onlogisch het volgende:
Waar blijft El Niño dan?
Klote kou. Volgende week ergens 9 graden. We zitten bijna in mei
Al heeft dat toch weinig invloed op het weer in Europa?quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Is "in de maak". We zitten nu nog in een neutrale tussenfase. Na de zomer zou er een volledige El Nino moeten zijn. Waarschijnlijk een vrij sterke
Direct niet veel, maar indirect is het altijd een soort domino effect, denk ik. Het zou wel gunstiger zijn voor neerslag in de drogere gebieden van Europa. Nederland dus sowieso niet.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Al heeft dat toch weinig invloed op het weer in Europa?
Het snoert wel mooi de mond van D66'ers met hun klimaat gedram!quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:52 schreef onlogisch het volgende:
Waar blijft El Niño dan?
Weinig idd.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Al heeft dat toch weinig invloed op het weer in Europa?
Want?quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:30 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het snoert wel mooi de mond van D66'ers met hun klimaat gedram!
April doet wat ie wil.quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:52 schreef onlogisch het volgende:
Waar blijft El Niño dan?
Enige wat voor zuid Europa een voordeel zou zijn van El Niño is een mogelijk nattere winter. Maar ook dat is geen garantie natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Want?
Grote gevolgen voor mens
In 2016 was de laatste sterke El Niño. Dat jaar is ook wereldwijd het warmste jaar ooit gemeten. Bewezen is dat El Niño jaren wereldwijd warme jaren zijn. Met de verder stijgende temperatuur op aarde als gevolg van de klimaatverandering is het niet ondenkbaar dan 2023 en 2024 weer zeer warme jaren gaan worden, mogelijk record warm.
Er is door onderzoekers nog geen relatie tussen ENSO en klimaatverandering gelegd.
De grootschaligheid van de weersveranderingen die maanden kunnen aanhouden worden direct gevoeld door de mensen die in de getroffen gebieden wonen. Er zijn allerlei gevolgen denkbaar voor bijvoorbeeld de landbouw, infrastructuur en gezondheid. Jaren met een sterke El Niño kosten de overheden vele miljarden door schade en humanitaire rampen die optreden.
Ok, ja, nee, dit keer kan ik het toch moeilijk níet met je eens zijn. Dit is inderdaad tamelijk muf weer vandaag.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:39 schreef INViCTuS het volgende:
Er is nu alleen meer daglicht en een wat sterkere zon, maar anders zou je zeggen dat het november is.
sneeuwt het in mei, dan is april voorbijquote:Op vrijdag 21 april 2023 10:02 schreef aloa het volgende:
[..]
April doet wat ie wil.
Het kan zelfs nog sneeuwen in mei.
Dat is een feit.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
sneeuwt het in mei, dan is april voorbij
Don't feed the troll.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:14 schreef Nattekat het volgende:
De eerstvolgende die klimaatverandering gaat lopen ontkennen of politiek maakt trek ik door mijn beeldscherm. Echt wat een gigantisch kansloze lui komen hier
Ok Johan Cruijff.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
sneeuwt het in mei, dan is april voorbij
Dat zijn geen trollen, die figuren denken dat echt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Don't feed the troll.
Althans dat zeggen ze altijd tegen mij
Dat is dan dieptriestquote:Op vrijdag 21 april 2023 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zijn geen trollen, die figuren denken dat echt.
Uhuh, maar die wetenschap staat ook wel aardig op losse schroeven inmiddels. We merken al dat klimaatverandering op zich, los van ENSO, tot verandering leidt in de mondiale zeestromingen. Die zijn behoorlijk sturend voor het weer.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Direct niet veel, maar indirect is het altijd een soort domino effect, denk ik. Het zou wel gunstiger zijn voor neerslag in de drogere gebieden van Europa. Nederland dus sowieso niet.
Europa
Europa ligt het verst bij het brongebied van El Niño en La Niña vandaan. Hier is het dan ook het lastigste om aan te geven wat de gevolgen van de twee fenomenen voor het weer bij ons zijn. Toch waren er de afgelopen jaren meteorologen die een samenhang vermoedden tussen het hardnekkig voorkomen van hogedrukgebieden boven het zuiden en midden van Europa en La Niña. Grote droogtes in delen van Frankrijk, het Alpengebied, Italië en vrijwel heel het Middellandse Zeegebied, tot en met Turkije en de omgeving van de Zwarte Zee aan toe, hingen ermee samen. Ook in Nederland kregen we er ons deel van mee. Op enkele uitzonderingen na, verliepen het voorjaar en de zomer steeds droog. Met ook bij ons terugkerende hittegolven en de bijbehorende schade voor de verdroogde natuur. Ook landbouw en veeteelt hadden veel last van het opstandige weer
Volgens mij is het bijna elke koningsdag niet heel bestquote:Op vrijdag 21 april 2023 11:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Koningsnacht wordt wel fris met 5-8 graden, succes met je vrijmarkt
Valt reuze mee.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgens mij is het bijna elke koningsdag niet heel best
Ja dit is precies het ding met ervaring/herinneringen en daadwerkelijke dataquote:Op vrijdag 21 april 2023 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Valt reuze mee.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/lijsten/koningsdag
Blijf binnen en neem nóg een flesje azijn om het te vierenquote:Op vrijdag 21 april 2023 11:41 schreef BlackLining het volgende:
Wat maakt het nou uit dat het koud is.
Hordes mongolen die met vlaggewapper en nationalisme vieren dat de koning uit de juiste kut gevallen is.
Blijf toch gewoon binnen mensen.
Man man man.
quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Blijf binnen en neem nóg een flesje azijn om het te vieren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb niks met de dag zelf, maar dit is wel een hele zure gedachte :pquote:Op vrijdag 21 april 2023 11:41 schreef BlackLining het volgende:
Wat maakt het nou uit dat het koud is.
Hordes mongolen die met vlaggewapper en nationalisme vieren dat de koning uit de juiste kut gevallen is.
Blijf toch gewoon binnen mensen.
Man man man.
quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:01 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ga hier mezelf volledig naakt oranje bodypainten en dan de hele dag helikopteren op straat terwijl ik het Wilhelmus zing.
Kunnen ze vast waarderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Dat kom je heel vaak tegen in dit topic. We hebben nu al 6 maanden herfst volgens een aantalquote:Op vrijdag 21 april 2023 11:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja dit is precies het ding met ervaring/herinneringen en daadwerkelijke data
Dat komt aardig in de buurt, toch? In die tijd is het ook winter geweest, ongeveer 2 weken en ongeveer 3 weken lente-achtig, dan zit je toch echt bijna op 5 maanden. Dat is nog te bewijzen ook als je het weer terugkijkt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat kom je heel vaak tegen in dit topic. We hebben nu al 6 maanden herfst volgens een aantal
Vind je dat meevallen? Kijk eens naar de laatste 10 jaar....quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Valt reuze mee.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/lijsten/koningsdag
quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:01 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ga hier mezelf volledig naakt oranje bodypainten en dan de hele dag helikopteren op straat terwijl ik het Wilhelmus zing.
Kunnen ze vast waarderen.Doe je dan ook weer jouw bekende fallusbewegingen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, gemiddeld 14 graden over de laatste 10 jaar en slechts 3 edities met echt regen. 7 van de 10 edities ook overwegend zonnig geweest.quote:Op vrijdag 21 april 2023 13:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vind je dat meevallen? Kijk eens naar de laatste 10 jaar....
13,9 doordat er een uitschieter van 20 bij zit. 1. De rest gewoon koud. Maar smaken verschillen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, gemiddeld 14 graden over de laatste 10 jaar en slechts 3 edities met echt regen. 7 van de 10 edities ook overwegend zonnig geweest.
De afgelopen 30 jaar (sinds 1991) ligt het gemiddelde voor 21-30 april op 15,9 graden. Het is dus vrij normaal dat de temperatuur eerder rond de 15 graden, dan de 20 graden ligt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 13:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
13,9 doordat er een uitschieter van 20 bij zit. 1. De rest gewoon koud. Maar smaken verschillen.
Dat was niet serieus bedoeld. Het is natuurlijk niet leuk. Maar je hebt er verder geen invloed op hèquote:Op donderdag 20 april 2023 20:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Strikt genomen is er nog geen El Nino. Het is nu nog neutraal. Het gaat wel die kant op.
Maar vanwaar?
Nou nou nou nou nou nou!quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:14 schreef Nattekat het volgende:
De eerstvolgende die klimaatverandering gaat lopen ontkennen of politiek maakt trek ik door mijn beeldscherm. Echt wat een gigantisch kansloze lui komen hier
quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zijn geen trollen, die figuren denken dat echt.
Jullie geloven zeker ook in metershoge zeespiegelstijging!quote:
code geel hier van 21.00 tot 00.00 in Zuid - Holland. Zal mij benieuwen.quote:
quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:14 schreef Nattekat het volgende:
Wij maken dat niet meer mee.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:59 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Jullie geloven zeker ook in metershoge zeespiegelstijging!![]()
Het ploft al goed her en der.quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:15 schreef DemonRage het volgende:
De lucht oogt wel als die van een zomerse onweersdag: heiig met opbollende stapelwolken die bijna het buienstadium bereiken en zelfs af en toe grote druppels laten vallen.
Nee hoor!quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Paar generaties verder wel, als het zo doorgaat
ja zelfde regio hier, als ik zo op buienradar kijk dan gaat het wel meevallen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:01 schreef Haags het volgende:
[..]
code geel hier van 21.00 tot 00.00 in Zuid - Holland. Zal mij benieuwen.
Metershoge zeespiegelstijging b-e-s-t-a-a-t niet. (Het is bangmakerij.)quote:
Ah, je bent klimaatontkenner?quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:38 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Metershoge zeespiegelstijging b-e-s-t-a-a-t niet. (Het is bangmakerij.)
er lijkt wel een plukje over te blijven, krijgen we in Katwijk mss ook nog wat van mee. De koers is goed iigquote:Op vrijdag 21 april 2023 19:13 schreef YourCaptor het volgende:
Hopelijk blijft er nog wat over als het richting Leiden gaat![]()
![]()
![]()
het viel hier nog wel tegen, te veel bewolkt nog. Als het zonnetje dan doorkomt was het wel gelijk heet ookquote:Op vrijdag 21 april 2023 19:32 schreef Elan het volgende:
Eerste lokale warme dag is een feit Eelde 20,1![]()
Bijna een maand later dan vorig jaar
Ja zeker in de zon is het wel lekker, vandaag voor het eerste de airco in de auto aan gehad, althans omdat het warm werd.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:34 schreef kree het volgende:
[..]
het viel hier nog wel tegen, te veel bewolkt nog. Als het zonnetje dan doorkomt was het wel gelijk heet ook
Toch nog in aprilquote:Op vrijdag 21 april 2023 19:32 schreef Elan het volgende:
Eerste lokale warme dag is een feit Eelde 20,1![]()
Bijna een maand later dan vorig jaar
quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:14 schreef Nattekat het volgende:
Zijn gewoon feiten, over de oorzaken kun je wellicht discussiëren maar niet over het gegeven op zich.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:45 schreef Djeez het volgende:
[..]![]()
![]()
Opwarming van de aarde is slechts een theorie, een religie wellicht voor de klimaatterroristen
Ga naar BNW wappie.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:45 schreef Djeez het volgende:
[..]![]()
![]()
Opwarming van de aarde is slechts een theorie, een religie wellicht voor de klimaatterroristen
Pics or it didn't happenquote:Op vrijdag 21 april 2023 19:58 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik reed net midden in de supercel
Mensen stopten midden op de snelweg
ja mooi nietquote:Op vrijdag 21 april 2023 20:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het Leidse schild zorgt er wel voor dat het daar bij blijft.
de buienradar ziet er opzich goed uit, voor iig wat. Al zal het allemaal wel niet zo spectaculair zijnquote:Op vrijdag 21 april 2023 20:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb niets. Hier ook gerommel in de verte.
Wij glippen ee precies tussendoor.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:04 schreef kree het volgende:
[..]
de buienradar ziet er opzich goed uit, voor iig wat. Al zal het allemaal wel niet zo spectaculair zijn
idd ja, hahaha. maar er komt nog een plukje achteraan.quote:
Ging hier goed losquote:Op vrijdag 21 april 2023 20:08 schreef INViCTuS het volgende:
Valt hier vooralsnog tegen.
Ostgewitter is wel het mooiste en beste
Idem. Wel heel donker nu.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:25 schreef kree het volgende:
[..]
idd ja, hahaha. maar er komt nog een plukje achteraan.
Gerommel is hier alweer weg.
geen druppel gevallen tot nu toe
Waar is hier?quote:
Waddinxveenquote:
Godver, ik zat nog te denken aan stormchasen, maar dacht dat het zwaarste meer naar het noorden zat.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:34 schreef zakjapannertje het volgende:
Onweer is heftiger geworden hier in Zoetermeer. Constant donder en bliksem. Zon is definitief weg voor vandaag…
quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:42 schreef Momo het volgende:
Jeetje wat een flitsen en knallen, eerste nog rood erdoor van de zonsondergang, nu pikkedonker. Stukje apocalypse.
hier ook wel redelijk geknal, maar nog steeds geen druppel gevallen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:44 schreef Haags het volgende:
[..]
[ twitter ]
Zo begon het hier...
Nu komt het langzaam los geloof ik. Flinke donders in de verte en nu regen.
Ja ik probeerde nog foto te maken van zonsondergang met onweer erop, lukt natuurlijk niet op telefoon. Hele lucht rood, raar weer.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:44 schreef Haags het volgende:
[..]
[ twitter ]
Zo begon het hier...
Nu komt het langzaam los geloof ik. Flinke donders in de verte en nu regen.
Ik was net 1 minuut thuis na de singelloopquote:Op vrijdag 21 april 2023 20:50 schreef svann het volgende:
Kaboem!
Goed onweertje boven Leiden, nu ook met stortregen.
Fotofinish.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:51 schreef Evangelion het volgende:
Ik was net 1 minuut thuis na de singelloop
Ik ben momenteel bij jou op visitequote:
Er is geen Noordzee als glijmiddel.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:59 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik heb zelden zo veel bliksems gezien die zo dichtbij waren in april (Den Haag West). Ostgewitter lijkt altijd wat feller te zijn.
Door deze tweet dacht ik dat Lelystad ging verzuipen. Valt voorlopig nog mee. Geen druppel regen gezien, wel wat geflits en gedonder vanuit 't zuiden.quote:
Ik maakte nog een filmpje, maar kan dat weer nergens uploaden tegenwoordig zonder te registrerenquote:Op vrijdag 21 april 2023 21:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben momenteel bij jou op visite
Toen het ook nog ging hagelen ben ik maar gaan schuilen
''schoon''quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:04 schreef Nattekat het volgende:
Mijn auto is schoon.
Reed met 70 door een ondergelopen tunnel
Ja of klaar.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:04 schreef Nattekat het volgende:
Mijn auto is schoon.
Reed met 70 door een ondergelopen tunnel
Die doet het niet meer.quote:
En dat zou moeten zijn in?quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:14 schreef essnhills het volgende:
Oke ik geloof direct dat dit een 50mm/u bui is
Ik kan alleen de donder niet horen vanwege het gehoos
Ik zag het nietquote:Op vrijdag 21 april 2023 21:14 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
''schoon''
Dat is funest voor je auto joh.
Snap ikquote:Op vrijdag 21 april 2023 21:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zag het niet
Schrok me ook de tering.
Ohja sorry. Zwaagquote:
Paalliften?quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:42 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Was met andere dingen bezig
Gestopt op een industrieterrein
quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:58 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik reed net midden in de supercel
Mensen stopten midden op de snelweg
Wat is het verschil tussen de gele en de rood-oranje stippen?quote:
Geel met rood rondje is actueel (nu), geel is zojuist en hoe donkerder hoe langer geleden. Dus je kunt zien dat het van zuidoost naar noordwest trekt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 22:17 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen de gele en de rood-oranje stippen?
Gruwelijk natquote:
Ah ok op die manier. Ook wel logisch nu je het zo zegt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 22:18 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Geel met rood rondje is actueel (nu), geel is zojuist en hoe donkerder hoe langer geleden. Dus je kunt zien dat het van zuidoost naar noordwest trekt.
Te weinig. Altijd spektakel. Veel beter, mooier en zwaarder dan zw of z stromingquote:
Dit was/is echt geweldig. Jaren geleden dat ik dit zo gezien heb.quote:
Ik ben op vakantie op de Veluwe, maar dat was stevig onweer iddquote:Op vrijdag 21 april 2023 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit was/is echt geweldig. Jaren geleden dat ik dit zo gezien heb.
Daar nog beter dan thuis, hè. Waar zit je? Op Europarcs in Beekbergenquote:Op vrijdag 21 april 2023 22:38 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ben op vakantie op de Veluwe, maar dat was stevig onweer idd
Je zat precies goedquote:Op vrijdag 21 april 2023 22:38 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ben op vakantie op de Veluwe, maar dat was stevig onweer idd
dit zou het wel zijnquote:Op vrijdag 21 april 2023 23:15 schreef INViCTuS het volgende:
Hoop dat dit een voorbode is van een zomer met terreur buien
Hier net ook zoiets ja. Doet me gelijk denken aan het oude vrouwtje wat al jááren vaste klant is bij de bakker waar mijn moeder werkt (die komt daar eens in de zoveel tijd wat lekkers brengen als ze daar weer op haar bus naar huis zit te wachten). Oorlogstrauma, dus ook nu gaat ze bij elk beetje onweer - dag of nacht - bevend onder de tafel zittenquote:Op vrijdag 21 april 2023 23:12 schreef Leandra het volgende:
Oeh.... Flits en gelijk BOEM de donder er achteraan
Och, wat triestquote:Op vrijdag 21 april 2023 23:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier net ook zoiets ja. Doet me gelijk denken aan het oude vrouwtje wat al jááren vaste klant is bij de bakker waar mijn moeder werkt (die komt daar eens in de zoveel tijd wat lekkers brengen als ze daar weer op haar bus naar huis zit te wachten). Oorlogstrauma, dus ook nu gaat ze bij elk beetje onweer - dag of nacht - bevend onder de tafel zitten
Hopelijk trekt het rap weer voorbij
Heerlijk grimmig lente buitje.quote:Op zaterdag 22 april 2023 00:00 schreef kree het volgende:
Katwijk was er dit, heb even een stukje gefilmd voor jullie plezier.
Het was btw na 20 min hier weer droog
Als zelfs jij al klaagt over te weinig zon, dan is het wel serieusquote:Op zaterdag 22 april 2023 11:31 schreef Haags het volgende:
Het is het allemaal weer eens net niet vandaag. Van die beloofde zonnige dag en warmte blijft vrij weinig over.
Sinds wanneer wil jij zon? Hier valt het vandaag juist heel er mee. Had veel slechter verwachtquote:Op zaterdag 22 april 2023 11:31 schreef Haags het volgende:
Het is het allemaal weer eens net niet vandaag. Van die beloofde zonnige dag en warmte blijft vrij weinig over.
Klimaatveranderingquote:Op zaterdag 22 april 2023 19:20 schreef Djeez het volgende:
https://www.buienradar.nl(...)eer-record-uur-regen
Idd, we krijgen gelijk. Dit is de natste lente aller tijden
Wow, eens een ander weerrecord dan voor de honderdmiljoenste keer 'de warmste dit' en 'de droogste dat' ooitquote:Op zaterdag 22 april 2023 19:20 schreef Djeez het volgende:
Mooi. Goed voor de natuur.quote:Op zaterdag 22 april 2023 19:20 schreef Djeez het volgende:
Geef het nog een uur, dan is het klaar hoor.quote:Op zondag 23 april 2023 11:25 schreef RamboDirk het volgende:
Klopt niks van de voorspelling. Zou hier grauw & rauw lenteweer moeten zijn volgens het knmi. Daarentegen is het zonnig en gewoon warm in de zon.
Heerlijk. Weg met alle pollen.quote:Op zondag 23 april 2023 17:18 schreef Kriegel het volgende:
Hey, het regent tot vanavond laat weer in het hele land.
11 gradenquote:Op maandag 24 april 2023 07:37 schreef PzKpfw het volgende:
Gelukkig het regent weer, ik was al even bang dat het een dag droog zou blijven.
Ja het gaat echt alle kanten op met die 14-daagse. Maar het kan daardoor natuurlijk ook zomaar weer richting de 20 graden gaan als we die laten we zeggen met 3 dagen weer bekijken.quote:Op maandag 24 april 2023 09:31 schreef Vigilance het volgende:
Er komt ook maar geen eind aan![]()
De tweeweekse vooruitzichten reiken inmiddels tot 9 mei maar het komt gewoon geen een dag boven de 15 graden uit tot die dag
In poncho op de fiets naar het werk, broodtrommeltje onder de snelbinders.quote:Op maandag 24 april 2023 09:41 schreef RamboDirk het volgende:
Prachtige oud hollandsche doorweekte maandagHeerlijk ruw randje aan deze lente.
Echte keals.quote:Op maandag 24 april 2023 09:41 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
In poncho op de fiets naar het werk, broodtrommeltje onder de snelbinders.
Zo doen WIJ Hollanders dat.
Blosjes op de wangen, heerlijk.quote:Op maandag 24 april 2023 09:41 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
In poncho op de fiets naar het werk, broodtrommeltje onder de snelbinders.
Zo doen WIJ Hollanders dat.
quote:
quote:Op maandag 24 april 2023 09:41 schreef Wereldgozer het volgende:
Hoe is het met de neerslagtekort wappies
quote:Op maandag 24 april 2023 09:41 schreef Wereldgozer het volgende:
Hoe is het met de neerslagtekort wappies
Je ziet aan die lijn van 2018 hoe snel het de andere kant op kan gaan.quote:Op maandag 24 april 2023 10:14 schreef Resistor het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lekker tegen de 0 aan het stuiteren. Maar onder de 0 komen kan niet.
Overschotquote:
Welke lente?quote:Op maandag 24 april 2023 09:41 schreef RamboDirk het volgende:
Prachtige oud hollandsche doorweekte maandagHeerlijk ruw randje aan deze lente.
In het weekend wel weer 17/18 graden en zonquote:
Eerst zien dan gelovenquote:Op maandag 24 april 2023 10:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
In het weekend wel weer 17/18 graden en zon
Lekker badderen in de voortent.quote:Op maandag 24 april 2023 10:48 schreef INViCTuS het volgende:
Je zal nu maar herfstvakantie hebben en lekker gaan kamperen
In Maastricht zeker.quote:Op maandag 24 april 2023 10:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
In het weekend wel weer 17/18 graden en zon
Jij gaat lekker binnen blijven?quote:
Hij gaat zichzelf opsluiten in de bezemkast ver weg van alle ramenquote:
"Zo'n trieste natte lente, en dan zitten ze alsnog te zeiken over droogtequote:Op maandag 24 april 2023 11:22 schreef PzKpfw het volgende:
Hoe kijken we hier straks op terug in de zomer als we 3 weken lang +25 graden hebben?
Dan kijk ik weer met weemoed terug op die mooie tijdquote:Op maandag 24 april 2023 11:22 schreef PzKpfw het volgende:
Hoe kijken we hier straks op terug in de zomer als we 3 weken lang +25 graden hebben?
Dat die 3 weken ook wel 6 weken mogen duren. 25/26 graden is prima temperatuurquote:Op maandag 24 april 2023 11:22 schreef PzKpfw het volgende:
Het is hontquote:Op maandag 24 april 2023 11:28 schreef PzKpfw het volgende:
Dat gekletter van die regen begint me nu ook wel op de zenuwen te werken evenals de geur van natte hond.
25 graden in de zomer? Lekker koel, zou ik zeggenquote:Op maandag 24 april 2023 11:22 schreef PzKpfw het volgende:
Vertel me dat je een obsessie hebt zonder me te vertellen dat je een obsessie hebt.quote:
Ik werd wel vrolijk van de voorspelling voor volgende week, 18/19 graden met flink wat zon.quote:Op maandag 24 april 2023 14:36 schreef fetX het volgende:
Ik word langzamerhand wel echt chagrijnig van dit weer. Voor mijn gevoel is het al 7 maanden zo met afgelopen weken heel af en toe een zonnetje maar alsnog flink koud.
Straks met een beetje mazzel 3 maanden warm weer en we gaan weer de grijze massa met regen in.
Moet je maar niet buiten Den Helder wonen.quote:Op maandag 24 april 2023 14:36 schreef fetX het volgende:
Ik word langzamerhand wel echt chagrijnig van dit weer. Voor mijn gevoel is het al 7 maanden zo met afgelopen weken heel af en toe een zonnetje maar alsnog flink koud.
Straks met een beetje mazzel 3 maanden warm weer en we gaan weer de grijze massa met regen in.
Welke bron gebruik je? Ik gebruik alleen maar weer.nl (lol) en daar staat voor de komende twee weken overwegend regen.quote:Op maandag 24 april 2023 14:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik werd wel vrolijk van de voorspelling voor volgende week, 18/19 graden met flink wat zon.
Maar goed, we weten allebei dat dit voor het weekend nog weer gaat veranderen naar druilerig en fris.
Weeronline.nlquote:Op maandag 24 april 2023 14:45 schreef fetX het volgende:
[..]
Welke bron gebruik je? Ik gebruik alleen maar weer.nl (lol) en daar staat voor de komende twee weken overwegend regen.
Maar die lange termijn voorspellingen neem ik eigenlijk zelden serieus. Die zitten er nog vaker naast dan Rafael vd Vaart.
Kans is groter om straks wederom tig maanden op rij bovengemiddelde temperaturen te hebben met aanhoudende droogte.quote:Op maandag 24 april 2023 14:36 schreef fetX het volgende:
Ik hoop op een vroege winter lekker eind oktober de diepvries in met een stevige wind, fuck het plebs in een ongeisoleerde woning en een contract voor 2 eu de kuub als ik maar KOU hebquote:Op maandag 24 april 2023 14:36 schreef fetX het volgende:
quote:Op maandag 24 april 2023 16:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik hoop op een vroege winter lekker eind oktober de diepvries in met een stevige wind, fuck het plebs in een ongeisoleerde woning en een contract voor 2 eu de kuub als ik maar KOU heb
Als ik dan mocht kiezen, dan eerder dat dan deze zielige vertoning. Dit is echt een ellendige treurnisquote:Op maandag 24 april 2023 15:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kans is groter om straks wederom tig maanden op rij bovengemiddelde temperaturen te hebben met aanhoudende droogte.
Liever nu bovengemiddeld dan over een paar maandenquote:Op maandag 24 april 2023 15:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kans is groter om straks wederom tig maanden op rij bovengemiddelde temperaturen te hebben met aanhoudende droogte.
15 graden en dan een berichtje waarin ze mekkeren over een winterjasquote:Op dinsdag 25 april 2023 09:45 schreef dick_laurent het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)n-nieuwjaarsdag.html Sterkte jongens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |