Om lekker te soppen @praadjequote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:50 schreef Seeburg54 het volgende:
Nog lekkere kippensoep over, wat sla met ei/tomaat/augurk erbij. En een hamburgertje. Misschien nog een meergranen broodje erbij.
Wat is daar anders aan dan gewoon rund/varken of gemengd gehakt ?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:15 schreef golfer het volgende:
Nu als tussendoortje iets van onze dorpsslager dat hij een Italiaanse tosti noemt (met seranoham).
Vanavond: verse tagliatelle met een saus die ik heb gemaakt van ui, knoflook, gemengde paddenstoelen, het binnenste van een saucijs, courgettes, groene asperges en een potje kant-en-klare porcinisaus.
Is al gekruid. Verder is het gewoon net als gehakt.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:19 schreef Geerd het volgende:
Wat is daar anders aan dan gewoon rund/varken of gemengd gehakt ?
Gebruiken wij voor soepballetjesquote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Is al gekruid. Verder is het gewoon net als gehakt.
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:15 schreef golfer het volgende:
Vanavond: verse tagliatelle met een saus die ik heb gemaakt van ui, knoflook, gemengde paddenstoelen, het binnenste van een saucijs, courgettes, groene asperges en een potje kant-en-klare porcinisaus.
Die zien er goed uit!quote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:31 schreef marc0871 het volgende:
Mijn eerste, zelfgebakken lekkerbekken.
[ afbeelding ]
Nou ja, 2 en 3.
De eerste heb ik gebruikt om te testen of hij goed gaar was.
Meh. Beetje te. Tikkie droog.
Wel supercrunchy korstje.
Tikkie flauw, dus er mag wat meer peper en zout door het beslag en op de vis.
Beslag bestond uit tarwebloem, Brand pils, bakpoeder, zout en witte peper.
Uiteindelijk is er een mix van
Zout,
Witte peper,
Korianderzaad,
Gemberpoeder,
Knoflook uit de molen,
Uienpoeder,
Kerriepoeder,
Cayennepeper,
En gedroogde peterselie op gegaan.
Niet noodzakelijk in die volgorde van hoeveelheid.
Ik kan niet zeggen dat ik het haat
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:31 schreef marc0871 het volgende:
Mijn eerste, zelfgebakken lekkerbekken.
[ afbeelding ]
Nou ja, 2 en 3.
De eerste heb ik gebruikt om te testen of hij goed gaar was.
Meh. Beetje te. Tikkie droog.
Wel supercrunchy korstje.
Tikkie flauw, dus er mag wat meer peper en zout door het beslag en op de vis.
Beslag bestond uit tarwebloem, Brand pils, bakpoeder, zout en witte peper.
Uiteindelijk is er een mix van
Zout,
Witte peper,
Korianderzaad,
Gemberpoeder,
Knoflook uit de molen,
Uienpoeder,
Kerriepoeder,
Cayennepeper,
En gedroogde peterselie op gegaan.
Niet noodzakelijk in die volgorde van hoeveelheid.
Ik kan niet zeggen dat ik het haat
Naanbrood is zo lekkerquote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:12 schreef Kanaroe het volgende:
Gemarineerde kipdijfilet, met courgette, groene paprika en kruiden & specerijen.
Wortel-komkommersalade, zelfgebakken naanbrood en knoflooksaus.
Thanksquote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:18 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Die zien er goed uit!
Wat voor vis heb je gebruikt, en gingen al die specerijen ook in je beslag?
Binnenkort eens kijken of ik een deegbord kan vinden.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:25 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Heerlijk! Ik ben helemaal aan de broodbakkerij geslagen.
Extra lekker met nigellezaad
Ah, je hebt je eigen 'viskruiden' gemaakt!quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:26 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Thanks![]()
De vis was kabeljauwfilet, van de Jumbo.
De specerijen gingen er overheen, nadat ze een rondje in de hete olie hadden gezwommen.
Ik zag ook ergens wat over de kruiden in het beslag doen, ja.
Maar ik wilde een zo neutraal mogelijke basis hebben, van waaruit ik verder kan.
De basis is redelijk goed.
Kan ik wat mee met finetunen.
Leuk, lekker deeg maken en brood bakken in je oventje.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:29 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Binnenkort eens kijken of ik een deegbord kan vinden.
Dan wil ik daar ook meer mee gaan doen.
Ach ja, je probeert eens wat, hèquote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:43 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ah, je hebt je eigen 'viskruiden' gemaakt!
Ik geloof jequote:[..]
Leuk, lekker deeg maken en brood bakken in je oventje.
Zeer bevredigend, kan ik je melden
Hmm ik koop altijd dat kant en klare naanbrood, maar zelf maken is waarschijnlijk veel lekkerder en volgens mij ook niet zo moeilijkquote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:43 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ah, je hebt je eigen 'viskruiden' gemaakt!
[..]
Leuk, lekker deeg maken en brood bakken in je oventje.
Zeer bevredigend, kan ik je melden
Supersimpel net als zelf pitabroodjes makenquote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:21 schreef Karzai het volgende:
[..]
Hmm ik koop altijd dat kant en klare naanbrood, maar zelf maken is waarschijnlijk veel lekkerder en volgens mij ook niet zo moeilijk
Vond ie wel zwaar balen, zeker?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:54 schreef drakin het volgende:
Chocomelk samen met zoon
Laatste snert had hij gister gehad, heb ik hem ook een snertavond bezorgd
Mijn recept voor naan is zonder gist, maar met een beetje bakpoeder. Bijna gelijke delen bloem en yoghurt en 2 theelepels bakpoeder en nigellezaadjes mengen, bolletjes vormen, met deegroller uitrollen en dan in de grillpan voor een paar minuutjes. Soms met wat kruidenolie. Zo simpel, heerlijk!quote:Op dinsdag 7 maart 2023 21:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Supersimpel net als zelf pitabroodjes makenZeker pitabroodjes vind ik zelfgemaakt zoveel lekkerder als de afbakpita's
Dit is een fijn basisrecept voor naan
https://www.eefkooktzo.nl(...)knoflook-en-yoghurt/
Gewoon tarwebloem?quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:39 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Mijn recept voor naan is zonder gist, maar met een beetje bakpoeder. Bijna gelijke delen bloem en yoghurt en 2 theelepels bakpoeder en nigellezaadjes mengen, bolletjes vormen, met deegroller uitrollen en dan in de grillpan voor een paar minuutjes. Soms met wat kruidenolie. Zo simpel, heerlijk!
Jeps. Soms ook een handje tarwemeel erbij.quote:
Ah zet ik dat er even bij op het boodschappenlijstjequote:Op woensdag 8 maart 2023 15:45 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jeps. Soms ook een handje tarwemeel erbij.
Op 400 gr. bloem doe ik ongeveer 300 gr. volle yoghurt. En een beetje bakpoeder.
Leuk! Genoeg recepten te vinden on the internet trouwens.quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:48 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ah zet ik dat er even bij op het boodschappenlijstje
.quote:(en komkommersalade)
@spoilerquote:Op woensdag 8 maart 2023 17:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Bij ouders. We eten vanavond AGV bloemkool met hamburgers
[..]
.
Toe Griekse yoghurt met noten en fruit.
quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:45 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gekruide in de schil gebakken aardappelwedges, gebraden entrecotes en een ijsbergsla met komkommer- en farmerssaladedressing.
Ow! Ga ik ff onthouden en uitproberen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:39 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Mijn recept voor naan is zonder gist, maar met een beetje bakpoeder. Bijna gelijke delen bloem en yoghurt en 2 theelepels bakpoeder en nigellezaadjes mengen, bolletjes vormen, met deegroller uitrollen en dan in de grillpan voor een paar minuutjes. Soms met wat kruidenolie. Zo simpel, heerlijk!
Proost!, ik neem ook even een pilsje voor ik de keuken in gaquote:Op woensdag 8 maart 2023 18:41 schreef Prego het volgende:
Straks pasta met een zelfgemaakte tomatensaus/prutje, genoeg voor een dag of twee.
Nu eerst een pils
Lekker hoor af en toe. Doet me denken aan vroeger. Bakte moeder tomaten, eieren en uien in de pan (alles door elkaar geklutst) en dan op stokbrood. Aten we soms thuis en altijd op vakantie.quote:Op woensdag 8 maart 2023 19:42 schreef marc0871 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Simpel maar
Hier ook! In de zomervakantie én op vakantiequote:Op woensdag 8 maart 2023 22:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekker hoor af en toe. Doet me denken aan vroeger. Bakte moeder tomaten, eieren en uien in de pan (alles door elkaar geklutst) en dan op stokbrood. Aten we soms thuis en altijd op vakantie.
Oh, mijn broer deed het wel gekker.quote:Op woensdag 8 maart 2023 22:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekker hoor af en toe. Doet me denken aan vroeger. Bakte moeder tomaten, eieren en uien in de pan (alles door elkaar geklutst) en dan op stokbrood. Aten we soms thuis en altijd op vakantie.
Haha ja wij ook thuisquote:Op woensdag 8 maart 2023 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hier ook! In de zomervakantie én op vakantie
Thuis meestal op gewoon brood.
Lijkt me een kleffe hapquote:Op donderdag 9 maart 2023 16:56 schreef praadje het volgende:
Tagliatellataart met kip, paprika en bosui. En natuurlijk kaas en kruiden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker zeg, dat lijkt me een machtig hapje. Zit er nu ook een deegbodem onder?quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:56 schreef praadje het volgende:
Tagliatellataart met kip, paprika en bosui. En natuurlijk kaas en kruiden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, het is wel machtig ja. Nee, de onderste laag is ook tagliatelle. Omdat ik er op het laatst een mengsel van ei en room overheen doe bindt het geheel zich. Dus laag tagliatelle, kip, mozzarella, tagliatelle, ei/roommengsel, kaas en dan een half uurtje in de oven.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:59 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lekker zeg, dat lijkt me een machtig hapje. Zit er nu ook een deegbodem onder?
Ha leuk idee! Doet me denken aan Griekse Pastitsio. Heeft het gesmaakt?quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:56 schreef praadje het volgende:
Tagliatelletaart met kip, paprika en bosui. En natuurlijk kaas en kruiden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oeh, dat ziet er ook goed uit. Dat kende ik niet maar wel even opgeslagenquote:Op donderdag 9 maart 2023 17:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ha leuk idee! Doet me denken aan Griekse Pastitsio. Heeft het gesmaakt?
quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:31 schreef golfer het volgende:
Vanavond eten wij dürum döner kalfsvlees van het stalletje van onze Turkse 'vriendin' in Haarlem.
Brokkelkaasquote:Op donderdag 9 maart 2023 17:59 schreef Karzai het volgende:
Tis weer weekend, straks een lekker pilsje met oude brokkelkaas erbij
quote:Op donderdag 9 maart 2023 17:59 schreef Karzai het volgende:
Tis weer weekend, straks een lekker pilsje met oude brokkelkaas erbij
wel een kater vandaag, had het bij 2 moeten houden gisteravond, maar ik ben gelukkig vrij vandaagquote:Op vrijdag 10 maart 2023 07:29 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Ik had gisteren 2 donkere biertjes 0.0 gekocht. Een leffe en een grolsch.
BAH!! Allebei door de gootsteen gespoeldAls ik weer eens een biertje koop, mét alcohol dus maar
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 07:32 schreef Karzai het volgende:
wel een kater vandaag, had het bij 2 moeten houden. maar ik ben gelukkig vrij vandaag
Lekker.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:09 schreef Karzai het volgende:
triest en regenachtig weer, ik ga zandkoekjes met citroen bakken
Heb alleen geen weegschaal dus het gaat een beetje met de losse pols.
[ afbeelding ]
lekker, wat gaat eropquote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:23 schreef foodlover het volgende:
Deeg gekneed straks zelfgemaakte pizza.
Gewoon doenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:23 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik weet het, maar daar durf ik nog niet naartoe met mijn eenvoudige zandkoekjes
Griekquote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:26 schreef golfer het volgende:
Nu: maisboterham met een omelet.
Vanavond halen we pizza's bij onze dorpsItaliaan.
Griek die Italiaans restaurant heeft inderdaad.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:40 schreef FutureFairytale het volgende:
Griek![]()
Ik wok vanavond spruiten met rode uien, ketjap, chilisaus en cashewnoten. Daarbij de 2e kroketburger. Zijn goed te eten.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 07:31 schreef Blues het volgende:
Vanaaf pizza met 4 kazen van de eckte italiaan uit het dorp
oké oké het is een griek
Met extra wilde spinazie. Helft nu, morgen andere helft![]()
![]()
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:58 schreef foodlover het volgende:
[..]
Het is op![]()
Met twee personen 3 pizzas samen te gedeeld. Vers deeg, tomatenpuree aangemaakt met scheutje water, olijfolie zout peper. Op de pizza rode uien, groene paprika, mozzarella pecorino, lokale oregano, olie en na serveren wat chili olie. Jumilla Murcia wijntje erbij.
Waar heb je een Robèrt zitten? Zou al jaren in Leids (the Mall) geopend worden maar wacht nog steeds.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:33 schreef NoCigar het volgende:
Een croissant en een chocoladecroissant (of broodje, weet de officiële naam niet meer)gehaald bij Robért van Beckhoven. Is wel teveel voor één persoon. Dat chocoding is echt geniaal: zo bros en tegelijkertijd stevig, zelden zoiets geproefd. Croissant was verder prima, maar wel bekend uiteraard.
[ afbeelding ]
Ziet er prima uit voor supermarkt k&k etenquote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:44 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Lekker makkelijk vandaag.
Mihoen van de Aldi en Hebro saté.
In Oisterwijk waar ie vandaan komt. Gaan we af en toe eens langs.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Waar heb je een Robèrt zitten? Zou al jaren in Leids (the Mall) geopend worden maar wacht nog steeds.
Jammer dat de mayonaise niet goed te zien is. Lijkt wat donkerquote:Op zaterdag 11 maart 2023 18:24 schreef Soury het volgende:
Patat (zelf gemaakt) En mayo zelf gemaakt en een worstje erbij[ link | afbeelding ]
Geen spekjes? En gebakken uien? En mosterd?quote:
quote:Op zondag 12 maart 2023 11:49 schreef golfer het volgende:
Vanavond ga ik proberen van buikspek porchetta te maken met daarbij geroosterde wortels met diverse kleuren en pastinaak uit de oven met ui en knoflook.
Ik ben niet zo van de spekjes.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen spekjes? En gebakken uien? En mosterd?
Dat buikspek ziet er lekker uit!quote:Op zondag 12 maart 2023 18:50 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg smakelijk![]()
![]()
Was niet vervelend bedoeld hoor. Ik vind dat juist wél erg lekker samen.quote:Op zondag 12 maart 2023 19:20 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de spekjes.
Gebakken ui, of gekarameliseerd? Ken ik niet erbij.
Rauwe ui is wel lekker bij de worst.
Mosterd vind ik vooral lekker als onderdeel van een (mengsel van) saus.
Zuurkool vind ik, nou ja, al zuur genoeg.
Dus nee. Ik heb het gewoon zo gegeten.
Ik heb er nog wel een roux bij gemaakt, ter vervanging van jus.
Boter, bloem, bouillon en een paar druppels ketjap manis.
Qua smaak kan je er bijna geen jus voor hebben en je hebt het broodnodige vocht, bij de droge aardappels.
Oh nee, zo vatte ik het niet op, hoorquote:Op zondag 12 maart 2023 19:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Was niet vervelend bedoeld hoor. Ik vind dat juist wél erg lekker samen.
In mijn jeugd waren het uitgebakken spekjes door de stamp en uitgebakken uien on the side.
Tegenwoordig maak ik zelf een soort saus van roomboter, gebakken spekjes (maar niet heel hard uitgebakken), gemoorde uien, en daarin opgewarmde plakjes rookworst + wat laurier en zwarte peper die ik even samen laat "trekken" en dan ipv melk + roomboter gebruik om de stamp te "mengen" tot 1 geheel.
Vind het zelf erg lekker en krijg er ook goede reacties op van anderen. En het maakt het geheel uiteraard wat minder zuur, al is dat niet persé het doel.
In bovenstaand geval gebruik ik ook geen mosterd. Bij een losse rookworst erbij/los stuk rookworst erbij zou ik dat wel doen. En de mosterd dan op de rookworst smeren.
Blijkt echt een handige aankoop! Ook voor kleine dingetjes opwarmen ipv de grote oven die er veel langer over doet om op temp te komen.quote:Op zondag 12 maart 2023 19:27 schreef Kanaroe het volgende:
Dat buikspek ziet er lekker uit!
Oventje met spit heeft al wat uurtjes gedraaid![]()
Dit is een voorbeeld van niet duur eten die prima is te doen!quote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:44 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Die mihoen is idd een dikke prima en Hebro de beste van de diepvriessatéquote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:44 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Waar laat jij dat toch allemaal?quote:Op maandag 13 maart 2023 16:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Gisteren 3 borden voor-, 4 borden hoofd- en 2 borden nagerechten gegeten bij een AYCE buffet![]()
Vanavond stamppot andijvie met champignons.
als je het lekker vindt is het prima tochquote:Op maandag 13 maart 2023 18:25 schreef NoCigar het volgende:
Curry madras uit zo'n groentenpakket van AH, er zit een zakje kruidenpasta bij dus het blijft koken met pakjes en zakjes helaas. Het was wel tamelijk lekker.
hmm raar, ik zie van jou toch ook wel lekkers langskomenquote:Op maandag 13 maart 2023 19:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Yup. Het is me gelukt. Een diepvriespizza verpesten
Had er wat oregano opgestrooid maar helaas te veel....zo erg niet lekker
Neem nog een kom yoghurt met verse ananas en dan richting bed
Zonde. Dan zal de pizza zelf wel helemaal geen smaak hebben gehad. Ligt gewoon aan de diepvriespizzaquote:Op maandag 13 maart 2023 19:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik gok op alles in de buik.quote:Op maandag 13 maart 2023 17:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Waar laat jij dat toch allemaal?![]()
Op zich toch wel iets om trots op te zijn, om zoiets nog slechter te kunnen makenquote:Op maandag 13 maart 2023 19:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik kan een prima potje koken jaquote:Op maandag 13 maart 2023 19:06 schreef Karzai het volgende:
[..]
hmm raar, ik zie van jou toch ook wel lekkers langskomen
quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:14 schreef golfer het volgende:
Straks: restje bami uit de vriezer die we opwarmen, een caesarsalade en een gebakken, door de slager gemaakte, baconhamburger.
Proost! Op zo'n mooie plek zal het vast extra lekker smakenquote:Op woensdag 15 maart 2023 14:47 schreef Blues het volgende:
Biertjes in Museum Arnhem.
@:golfer een biologische Gulpener en ik een Champagne-achtig biertje van De Snor.
Lekkerrrrr[ afbeelding ]
Ik vind de Stoute Snor wel lekker.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:47 schreef Blues het volgende:
Biertjes in Museum Arnhem.
@:golfer een biologische Gulpener en ik een Champagne-achtig biertje van De Snor.
Lekkerrrrr[ afbeelding ]
Ha ha, herkenbaar. Wat ik dan doe is een broodje kaas (en soms een gekookt ei erbij).quote:Op woensdag 15 maart 2023 18:25 schreef Prego het volgende:
De koelkast en vriezer zitten vol omdat ik net boodschappen heb gedaan, na een paar minuten staren besef ik me dat ik niks in huis heb waar ik zin in heb![]()
ik word af en toe zo moe van mezelf
![]()
Zoiets, jaquote:Op woensdag 15 maart 2023 18:27 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ha ha, herkenbaar. Wat ik dan doe is een broodje kaas (en soms een gekookt ei erbij).
Moet daar steeds om lachenquote:Op woensdag 15 maart 2023 17:44 schreef FutureFairytale het volgende:
Bij ouders vanavond.
Krijg varkenshaas, aardappelen, spitskool, kaassaus, jus, komkommer.
Dit is zo erg herkenbaarquote:Op woensdag 15 maart 2023 18:25 schreef Prego het volgende:
De koelkast en vriezer zitten vol omdat ik net boodschappen heb gedaan, na een paar minuten staren besef ik me dat ik niks in huis heb waar ik zin in heb![]()
![]()
Een gin ginger ale voor tijdens het nadenken wat te eten lijkt me op z’n plaats
Ik heb me er maar bij neergelegd.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:05 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Moet daar steeds om lachen![]()
Wij hadden bezorgshoarma/spareribs met aardappelen, broodje en salade.
Morgen: bezorgshoarma/spareribs met aardappelen, broodje en salade.
Interesse in maaginhoud ruilen?quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dit is zo erg herkenbaar
Ik had een stoommaaltijd couscous met abrikoos, kikkererwten, pompoen etc
Die was eigenlijk best lekker, wel veel te veel.
Nu een kop winterglow thee
Nu even niet aan de lijn gedachtquote:Op woensdag 15 maart 2023 20:42 schreef Karzai het volgende:
Zelfde als gister maar nu met tortillachips, crème fraiche en geraspte kaas
[ afbeelding ]
Het werd uiteindelijk brandade van kabeljauw met gewokte asperges en courgettes erbij.quote:Op woensdag 15 maart 2023 18:25 schreef Prego het volgende:
![]()
Een gin ginger ale voor tijdens het nadenken wat te eten lijkt me op z’n plaats
Heelsumquote:Op donderdag 16 maart 2023 10:02 schreef golfer het volgende:
Gisteravond bij De Kromme Dissel gegeten, verslag daarvan volgt later in het daarvoor bedoelde topic.
Vanochtend ontbeten bij Hotel Klein Zwitserland in Heelsum met scrambled eggs en bacon en een klein pannenkoekje met kersenjam.
Is te lezen golfer in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #31quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:02 schreef golfer het volgende:
Gisteravond bij De Kromme Dissel gegeten, verslag daarvan volgt later in het daarvoor bedoelde topic.
Vanochtend ontbeten bij Hotel Klein Zwitserland in Heelsum met scrambled eggs en bacon en een klein pannenkoekje met kersenjam.
bro, bijna 12euro voor nog geen 400gr kip?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 11:13 schreef Karzai het volgende:
Kopje thee, tosti en een banaan
Maak vanavond een bonenprutje met kidneybonen, ui, mais, paprika, jalapeno, rawit peper en kipfilet
ketjap manis, komijn en knoflookzout
[ afbeelding ]
ook lekker met tortillachips en crème fraiche maar moet ook aan de lijn denken.
Morgen ook nog een bordje en een bakje in de vriezer voor later
[ afbeelding ]
Ik koop enkel biologisch vlees in de supermarktquote:Op donderdag 16 maart 2023 15:15 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
bro, bijna 12euro voor nog geen 400gr kip?
Goed bezig! En je hebt lekker eten, dat is het belangrijkst.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:38 schreef Karzai het volgende:
Ik geef veel geld uit aan eten. Maar bestel bijna nooit. Dan ben je hetzelfde kwijt
Ik kon er 3 dagen van eten, dat is zo,n 7,50 per maaltijd in totaal
Mijn budget voor eten en drinken is 2 tientjes per dag
Dus dat valt wel mee, houd ik nog wat over ook
Op eten bezuinig ik ook nooit.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:38 schreef Karzai het volgende:
Ik geef veel geld uit aan eten. Maar bestel bijna nooit. Dan ben je hetzelfde kwijt
Ik kon er 3 dagen van eten, dat is zo,n 7,50 per maaltijd in totaal
Mijn budget voor eten en drinken is 2 tientjes per dag
Dus dat valt wel mee, houd ik nog wat over ook
Ja, de lente is begonnen! Ik zag een citroenvlinder, dus.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 16:19 schreef Karzai het volgende:
Ik durf te beweren dat de lente nu echt begonnen is en we weldra de bijtjes en hommels weer horen zoemen die van bloem tot bloem gaan om stuifmeel te verzamelen.
Daarom een lekker lentebiertje met stokbrood en kaasjes, fijn weekend!
[ afbeelding ]
Irish Red Ale? Guinness?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:46 schreef Sarabi het volgende:
Het is St Patricks Day, dus tijd voor bier
Goeie chef, of bedoel je typisch een 'mannen-kookdag' dus afhaal?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:41 schreef Kanaroe het volgende:
Mijn man kookt vandaag![]()
Babi pangang, cha siew en mihoen. Lekker hoor ♡
In dit geval een typische kookdag voor mijn man, afhaal en/of bestel-diner.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 22:18 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Goeie chef, of bedoel je typisch een 'mannen-kookdag' dus afhaal?
Dit ziet er heerlijk uitquote:Op zaterdag 18 maart 2023 10:31 schreef Geerd het volgende:
Ik had goulash soep gemaakt voor 2 dagen,,kilo runderlappen, runderboullion, 6/7 tomaten 3 paprika's 3 uien..vastkokende aardappelen, paprikapoeder, knoflook, goede schep sambalbadjak en sambalmanis...
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 17 maart 2023 23:35 schreef Kanaroe het volgende:
In dit geval een typische kookdag voor mijn man, afhaal en/of bestel-diner.
Tis geen koker zal ik maar zeggen
Was het ook zeker !! Heerlijk...in het weekend, rond de middag lekker alles snijden..muziekje aan potje bier..quote:Op zaterdag 18 maart 2023 11:37 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dit ziet er heerlijk uit
Had jou eigenlijk niet zo'n kok verwacht
Ik zou deze foto opsturen naar Unox met de mededeling: Beste mensen van Unox, zo hoort soep te zijn!quote:Op zaterdag 18 maart 2023 10:31 schreef Geerd het volgende:
Ik had goulash soep gemaakt voor 2 dagen,,kilo runderlappen, runderboullion, 6/7 tomaten 3 paprika's 3 uien..vastkokende aardappelen, paprikapoeder, knoflook, goede schep sambalbadjak en sambalmanis...
[ afbeelding ]
Huh, wat grappig, spruitjes uit de airfryer! Ben zeer benieuwd naar het resultaat en of het lekker was.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 15:31 schreef golfer het volgende:
Tussendoortje: knakworst met mosterd en mayo.
Vanavond: gebakken krokante krieltjes met een kruidenkorst, gebraden biefstukspiesjes met tuinkruiden en gefrituurde spruitjes uit de airfryer met kerriemayonaise.
Oh jaquote:Op donderdag 23 februari 2023 18:40 schreef marc0871 het volgende:
Pizza'tje gemaakt in mijn nieuwe oven.
Gaat beter dan in mijn combimagnetron.
De bodem was van Jumbo.
De topping was een saus van tomatenpuree, water, peper, zout en peterselie.
Daar bovenop belegen Goudse, ui, paprika, gehakt, tomaat en oregano.
Was weer lekker![]()
De volgende keer maak ik het deeg weer eens zelf.
Hebben het al vaker volgens dit recept gegeten en is altijd lekker met een beetje maldonzout en kerriemayonaisse erbij.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 16:53 schreef Tokay het volgende:
Huh, wat grappig, spruitjes uit de airfryer! Ben zeer benieuwd naar het resultaat en of het lekker was.
quote:Op zaterdag 18 maart 2023 15:31 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken krokante krieltjes met een kruidenkorst, gebraden biefstukspiesjes met tuinkruiden en gefrituurde spruitjes uit de airfryer met kerriemayonaise.
Lekker! Wat had je gewildplukt?quote:Op zaterdag 18 maart 2023 18:17 schreef drakin het volgende:
Salade, deels wildpluk, en een flinke kippenpoot
Zijn dat die celavita aardappeltjes? Is dat wat?quote:
Heel lekker!!!quote:Op zaterdag 18 maart 2023 18:47 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
Zijn dat die celavita aardappeltjes? Is dat wat?
Alleen daslook, verder staat er hier nog niks om te plukken.quote:
Daslook, lekker spul! Dat groeit in mijn omgeving vrijwel nergens in het wild. Heb wel een paar toefjes in de tuin staan, maar te weinig om echt van te oogsten.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 21:59 schreef drakin het volgende:
[..]
Alleen daslook, verder staat er hier nog niks om te plukken.
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 18 maart 2023 10:31 schreef Geerd het volgende:
[ afbeelding ]
Alles erin en gaan..aardappelen wel laatste uur ff erin gedaan leek mij beter..kun je ook met de paprika en uien doen eventueel voor iets meer bite...quote:Op zondag 19 maart 2023 13:30 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Klinkt goed!Heb je een gerecht of gewoon alles in de kookpot en gaan?
Die ballenquote:Op zondag 19 maart 2023 13:45 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gekookte kruimige aardappels met tuinerwtjes en gehaktballen volgens de Librijemethode.
neequote:Op zondag 19 maart 2023 19:52 schreef marc0871 het volgende:
Hamburgers
Jullie kenden het filmpje, hè![]()
Ik kan stukjes overslaan. Goed bezig, bijna helemaal zelfgemaakt is heerlijk.quote:Op zondag 19 maart 2023 20:29 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Niet![]()
![]()
Okay. Bij deze![]()
![]()
Sorry. Het is even een zit.
Rauw en onge-edit.
Volgens mij heb je hier en daar een stukje teveel overgeslagenquote:Op zondag 19 maart 2023 20:41 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik kan stukjes overslaan. Goed bezig, bijna helemaal zelfgemaakt is heerlijk.
Maar heb je wel je handen gewassen? Dat mis ik nog in het filmpje.
Na het gehakt kneden, niet ervoor. En aan het begin van het filmpje niks, maar dat kan voor het filmen natuurlijk gebeurd zijn. Kruidenpotjes blijken nogal onhygiënisch te zijn en nog een aantal dingen die je aanraakte, mouwen opstroopte en meteen met de handen in het gehakt.quote:Op zondag 19 maart 2023 20:53 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je hier en daar een stukje teveel overgeslagen![]()
En uiteraard ben ik met schone handen begonnen
Meh, die mouwen hadden nog minder geleden dan de doek waar ik mijn handen aan afdroogde, dus ik voelde me niet bezwaard.quote:Op zondag 19 maart 2023 20:58 schreef drakin het volgende:
[..]
Na het gehakt kneden, niet ervoor. En aan het begin van het filmpje niks, maar dat kan voor het filmen natuurlijk gebeurd zijn. Kruidenpotjes blijken nogal onhygiënisch te zijn en nog een aantal dingen die je aanraakte, mouwen opstroopte en meteen met de handen in het gehakt.
Maar waren alle 3 voor jezelf?
Och meid wat een dramaquote:Op zondag 19 maart 2023 20:58 schreef drakin het volgende:
[..]
Na het gehakt kneden, niet ervoor. En aan het begin van het filmpje niks, maar dat kan voor het filmen natuurlijk gebeurd zijn. Kruidenpotjes blijken nogal onhygiënisch te zijn en nog een aantal dingen die je aanraakte, mouwen opstroopte en meteen met de handen in het gehakt.
Maar waren alle 3 voor jezelf?
quote:Op maandag 20 maart 2023 13:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Bruine bonen met uitgebakken vetspekjes, rauwe ui en piccalilly
quote:Op maandag 20 maart 2023 14:06 schreef golfer het volgende:
Vanavond weer een keer in de sousvide-bak langzaam gegaarde en daarna hard aan de buitenkant gebakken varkenshaas met daarbij een venkel-sinaasappelsalade.
Groentesoep met veel groentequote:Op maandag 20 maart 2023 18:35 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Erwtensoep? Bruine bonensoep? Kippensoep? Tomatensoep?
Vragen, vragen.........
Wat stokbrood erbijquote:Op maandag 20 maart 2023 18:37 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lekker, Geniet ervan en/of moge het je welbekomen!
Morgen weer.quote:Op maandag 20 maart 2023 13:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Bruine bonen met uitgebakken vetspekjes, rauwe ui en piccalilly
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |