Om lekker te soppen @praadjequote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:50 schreef Seeburg54 het volgende:
Nog lekkere kippensoep over, wat sla met ei/tomaat/augurk erbij. En een hamburgertje. Misschien nog een meergranen broodje erbij.
Wat is daar anders aan dan gewoon rund/varken of gemengd gehakt ?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:15 schreef golfer het volgende:
Nu als tussendoortje iets van onze dorpsslager dat hij een Italiaanse tosti noemt (met seranoham).
Vanavond: verse tagliatelle met een saus die ik heb gemaakt van ui, knoflook, gemengde paddenstoelen, het binnenste van een saucijs, courgettes, groene asperges en een potje kant-en-klare porcinisaus.
Is al gekruid. Verder is het gewoon net als gehakt.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:19 schreef Geerd het volgende:
Wat is daar anders aan dan gewoon rund/varken of gemengd gehakt ?
Gebruiken wij voor soepballetjesquote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Is al gekruid. Verder is het gewoon net als gehakt.
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:15 schreef golfer het volgende:
Vanavond: verse tagliatelle met een saus die ik heb gemaakt van ui, knoflook, gemengde paddenstoelen, het binnenste van een saucijs, courgettes, groene asperges en een potje kant-en-klare porcinisaus.
Die zien er goed uit!quote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:31 schreef marc0871 het volgende:
Mijn eerste, zelfgebakken lekkerbekken.
[ afbeelding ]
Nou ja, 2 en 3.
De eerste heb ik gebruikt om te testen of hij goed gaar was.
Meh. Beetje te. Tikkie droog.
Wel supercrunchy korstje.
Tikkie flauw, dus er mag wat meer peper en zout door het beslag en op de vis.
Beslag bestond uit tarwebloem, Brand pils, bakpoeder, zout en witte peper.
Uiteindelijk is er een mix van
Zout,
Witte peper,
Korianderzaad,
Gemberpoeder,
Knoflook uit de molen,
Uienpoeder,
Kerriepoeder,
Cayennepeper,
En gedroogde peterselie op gegaan.
Niet noodzakelijk in die volgorde van hoeveelheid.
Ik kan niet zeggen dat ik het haat
quote:Op dinsdag 7 maart 2023 18:31 schreef marc0871 het volgende:
Mijn eerste, zelfgebakken lekkerbekken.
[ afbeelding ]
Nou ja, 2 en 3.
De eerste heb ik gebruikt om te testen of hij goed gaar was.
Meh. Beetje te. Tikkie droog.
Wel supercrunchy korstje.
Tikkie flauw, dus er mag wat meer peper en zout door het beslag en op de vis.
Beslag bestond uit tarwebloem, Brand pils, bakpoeder, zout en witte peper.
Uiteindelijk is er een mix van
Zout,
Witte peper,
Korianderzaad,
Gemberpoeder,
Knoflook uit de molen,
Uienpoeder,
Kerriepoeder,
Cayennepeper,
En gedroogde peterselie op gegaan.
Niet noodzakelijk in die volgorde van hoeveelheid.
Ik kan niet zeggen dat ik het haat
Naanbrood is zo lekkerquote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:12 schreef Kanaroe het volgende:
Gemarineerde kipdijfilet, met courgette, groene paprika en kruiden & specerijen.
Wortel-komkommersalade, zelfgebakken naanbrood en knoflooksaus.
Thanksquote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:18 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Die zien er goed uit!
Wat voor vis heb je gebruikt, en gingen al die specerijen ook in je beslag?
Binnenkort eens kijken of ik een deegbord kan vinden.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:25 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Heerlijk! Ik ben helemaal aan de broodbakkerij geslagen.
Extra lekker met nigellezaad
Ah, je hebt je eigen 'viskruiden' gemaakt!quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:26 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Thanks![]()
De vis was kabeljauwfilet, van de Jumbo.
De specerijen gingen er overheen, nadat ze een rondje in de hete olie hadden gezwommen.
Ik zag ook ergens wat over de kruiden in het beslag doen, ja.
Maar ik wilde een zo neutraal mogelijke basis hebben, van waaruit ik verder kan.
De basis is redelijk goed.
Kan ik wat mee met finetunen.
Leuk, lekker deeg maken en brood bakken in je oventje.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:29 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Binnenkort eens kijken of ik een deegbord kan vinden.
Dan wil ik daar ook meer mee gaan doen.
Ach ja, je probeert eens wat, hèquote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:43 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ah, je hebt je eigen 'viskruiden' gemaakt!
Ik geloof jequote:[..]
Leuk, lekker deeg maken en brood bakken in je oventje.
Zeer bevredigend, kan ik je melden
Hmm ik koop altijd dat kant en klare naanbrood, maar zelf maken is waarschijnlijk veel lekkerder en volgens mij ook niet zo moeilijkquote:Op dinsdag 7 maart 2023 19:43 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ah, je hebt je eigen 'viskruiden' gemaakt!
[..]
Leuk, lekker deeg maken en brood bakken in je oventje.
Zeer bevredigend, kan ik je melden
Supersimpel net als zelf pitabroodjes makenquote:Op dinsdag 7 maart 2023 20:21 schreef Karzai het volgende:
[..]
Hmm ik koop altijd dat kant en klare naanbrood, maar zelf maken is waarschijnlijk veel lekkerder en volgens mij ook niet zo moeilijk
Vond ie wel zwaar balen, zeker?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 22:54 schreef drakin het volgende:
Chocomelk samen met zoon
Laatste snert had hij gister gehad, heb ik hem ook een snertavond bezorgd
Mijn recept voor naan is zonder gist, maar met een beetje bakpoeder. Bijna gelijke delen bloem en yoghurt en 2 theelepels bakpoeder en nigellezaadjes mengen, bolletjes vormen, met deegroller uitrollen en dan in de grillpan voor een paar minuutjes. Soms met wat kruidenolie. Zo simpel, heerlijk!quote:Op dinsdag 7 maart 2023 21:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Supersimpel net als zelf pitabroodjes makenZeker pitabroodjes vind ik zelfgemaakt zoveel lekkerder als de afbakpita's
Dit is een fijn basisrecept voor naan
https://www.eefkooktzo.nl(...)knoflook-en-yoghurt/
Gewoon tarwebloem?quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:39 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Mijn recept voor naan is zonder gist, maar met een beetje bakpoeder. Bijna gelijke delen bloem en yoghurt en 2 theelepels bakpoeder en nigellezaadjes mengen, bolletjes vormen, met deegroller uitrollen en dan in de grillpan voor een paar minuutjes. Soms met wat kruidenolie. Zo simpel, heerlijk!
Jeps. Soms ook een handje tarwemeel erbij.quote:
Ah zet ik dat er even bij op het boodschappenlijstjequote:Op woensdag 8 maart 2023 15:45 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jeps. Soms ook een handje tarwemeel erbij.
Op 400 gr. bloem doe ik ongeveer 300 gr. volle yoghurt. En een beetje bakpoeder.
Leuk! Genoeg recepten te vinden on the internet trouwens.quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:48 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ah zet ik dat er even bij op het boodschappenlijstje
.quote:(en komkommersalade)
@spoilerquote:Op woensdag 8 maart 2023 17:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Bij ouders. We eten vanavond AGV bloemkool met hamburgers
[..]
.
Toe Griekse yoghurt met noten en fruit.
quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:45 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gekruide in de schil gebakken aardappelwedges, gebraden entrecotes en een ijsbergsla met komkommer- en farmerssaladedressing.
Ow! Ga ik ff onthouden en uitproberen.quote:Op woensdag 8 maart 2023 15:39 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Mijn recept voor naan is zonder gist, maar met een beetje bakpoeder. Bijna gelijke delen bloem en yoghurt en 2 theelepels bakpoeder en nigellezaadjes mengen, bolletjes vormen, met deegroller uitrollen en dan in de grillpan voor een paar minuutjes. Soms met wat kruidenolie. Zo simpel, heerlijk!
Proost!, ik neem ook even een pilsje voor ik de keuken in gaquote:Op woensdag 8 maart 2023 18:41 schreef Prego het volgende:
Straks pasta met een zelfgemaakte tomatensaus/prutje, genoeg voor een dag of twee.
Nu eerst een pils
Lekker hoor af en toe. Doet me denken aan vroeger. Bakte moeder tomaten, eieren en uien in de pan (alles door elkaar geklutst) en dan op stokbrood. Aten we soms thuis en altijd op vakantie.quote:Op woensdag 8 maart 2023 19:42 schreef marc0871 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Simpel maar
Hier ook! In de zomervakantie én op vakantiequote:Op woensdag 8 maart 2023 22:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekker hoor af en toe. Doet me denken aan vroeger. Bakte moeder tomaten, eieren en uien in de pan (alles door elkaar geklutst) en dan op stokbrood. Aten we soms thuis en altijd op vakantie.
Oh, mijn broer deed het wel gekker.quote:Op woensdag 8 maart 2023 22:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekker hoor af en toe. Doet me denken aan vroeger. Bakte moeder tomaten, eieren en uien in de pan (alles door elkaar geklutst) en dan op stokbrood. Aten we soms thuis en altijd op vakantie.
Haha ja wij ook thuisquote:Op woensdag 8 maart 2023 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hier ook! In de zomervakantie én op vakantie
Thuis meestal op gewoon brood.
Lijkt me een kleffe hapquote:Op donderdag 9 maart 2023 16:56 schreef praadje het volgende:
Tagliatellataart met kip, paprika en bosui. En natuurlijk kaas en kruiden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker zeg, dat lijkt me een machtig hapje. Zit er nu ook een deegbodem onder?quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:56 schreef praadje het volgende:
Tagliatellataart met kip, paprika en bosui. En natuurlijk kaas en kruiden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, het is wel machtig ja. Nee, de onderste laag is ook tagliatelle. Omdat ik er op het laatst een mengsel van ei en room overheen doe bindt het geheel zich. Dus laag tagliatelle, kip, mozzarella, tagliatelle, ei/roommengsel, kaas en dan een half uurtje in de oven.quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:59 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lekker zeg, dat lijkt me een machtig hapje. Zit er nu ook een deegbodem onder?
Ha leuk idee! Doet me denken aan Griekse Pastitsio. Heeft het gesmaakt?quote:Op donderdag 9 maart 2023 16:56 schreef praadje het volgende:
Tagliatelletaart met kip, paprika en bosui. En natuurlijk kaas en kruiden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oeh, dat ziet er ook goed uit. Dat kende ik niet maar wel even opgeslagenquote:Op donderdag 9 maart 2023 17:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ha leuk idee! Doet me denken aan Griekse Pastitsio. Heeft het gesmaakt?
quote:Op donderdag 9 maart 2023 15:31 schreef golfer het volgende:
Vanavond eten wij dürum döner kalfsvlees van het stalletje van onze Turkse 'vriendin' in Haarlem.
Brokkelkaasquote:Op donderdag 9 maart 2023 17:59 schreef Karzai het volgende:
Tis weer weekend, straks een lekker pilsje met oude brokkelkaas erbij
quote:Op donderdag 9 maart 2023 17:59 schreef Karzai het volgende:
Tis weer weekend, straks een lekker pilsje met oude brokkelkaas erbij
wel een kater vandaag, had het bij 2 moeten houden gisteravond, maar ik ben gelukkig vrij vandaagquote:Op vrijdag 10 maart 2023 07:29 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Ik had gisteren 2 donkere biertjes 0.0 gekocht. Een leffe en een grolsch.
BAH!! Allebei door de gootsteen gespoeldAls ik weer eens een biertje koop, mét alcohol dus maar
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 07:32 schreef Karzai het volgende:
wel een kater vandaag, had het bij 2 moeten houden. maar ik ben gelukkig vrij vandaag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |