Waar heb je een Robèrt zitten? Zou al jaren in Leids (the Mall) geopend worden maar wacht nog steeds.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:33 schreef NoCigar het volgende:
Een croissant en een chocoladecroissant (of broodje, weet de officiële naam niet meer)gehaald bij Robért van Beckhoven. Is wel teveel voor één persoon. Dat chocoding is echt geniaal: zo bros en tegelijkertijd stevig, zelden zoiets geproefd. Croissant was verder prima, maar wel bekend uiteraard.
[ afbeelding ]
Ziet er prima uit voor supermarkt k&k etenquote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:44 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Lekker makkelijk vandaag.
Mihoen van de Aldi en Hebro saté.
In Oisterwijk waar ie vandaan komt. Gaan we af en toe eens langs.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Waar heb je een Robèrt zitten? Zou al jaren in Leids (the Mall) geopend worden maar wacht nog steeds.
Jammer dat de mayonaise niet goed te zien is. Lijkt wat donkerquote:Op zaterdag 11 maart 2023 18:24 schreef Soury het volgende:
Patat (zelf gemaakt) En mayo zelf gemaakt en een worstje erbij[ link | afbeelding ]
Geen spekjes? En gebakken uien? En mosterd?quote:
quote:Op zondag 12 maart 2023 11:49 schreef golfer het volgende:
Vanavond ga ik proberen van buikspek porchetta te maken met daarbij geroosterde wortels met diverse kleuren en pastinaak uit de oven met ui en knoflook.
Ik ben niet zo van de spekjes.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen spekjes? En gebakken uien? En mosterd?
Dat buikspek ziet er lekker uit!quote:Op zondag 12 maart 2023 18:50 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg smakelijk![]()
![]()
Was niet vervelend bedoeld hoor. Ik vind dat juist wél erg lekker samen.quote:Op zondag 12 maart 2023 19:20 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de spekjes.
Gebakken ui, of gekarameliseerd? Ken ik niet erbij.
Rauwe ui is wel lekker bij de worst.
Mosterd vind ik vooral lekker als onderdeel van een (mengsel van) saus.
Zuurkool vind ik, nou ja, al zuur genoeg.
Dus nee. Ik heb het gewoon zo gegeten.
Ik heb er nog wel een roux bij gemaakt, ter vervanging van jus.
Boter, bloem, bouillon en een paar druppels ketjap manis.
Qua smaak kan je er bijna geen jus voor hebben en je hebt het broodnodige vocht, bij de droge aardappels.
Oh nee, zo vatte ik het niet op, hoorquote:Op zondag 12 maart 2023 19:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Was niet vervelend bedoeld hoor. Ik vind dat juist wél erg lekker samen.
In mijn jeugd waren het uitgebakken spekjes door de stamp en uitgebakken uien on the side.
Tegenwoordig maak ik zelf een soort saus van roomboter, gebakken spekjes (maar niet heel hard uitgebakken), gemoorde uien, en daarin opgewarmde plakjes rookworst + wat laurier en zwarte peper die ik even samen laat "trekken" en dan ipv melk + roomboter gebruik om de stamp te "mengen" tot 1 geheel.
Vind het zelf erg lekker en krijg er ook goede reacties op van anderen. En het maakt het geheel uiteraard wat minder zuur, al is dat niet persé het doel.
In bovenstaand geval gebruik ik ook geen mosterd. Bij een losse rookworst erbij/los stuk rookworst erbij zou ik dat wel doen. En de mosterd dan op de rookworst smeren.
Blijkt echt een handige aankoop! Ook voor kleine dingetjes opwarmen ipv de grote oven die er veel langer over doet om op temp te komen.quote:Op zondag 12 maart 2023 19:27 schreef Kanaroe het volgende:
Dat buikspek ziet er lekker uit!
Oventje met spit heeft al wat uurtjes gedraaid![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |