Lekker.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:09 schreef Karzai het volgende:
triest en regenachtig weer, ik ga zandkoekjes met citroen bakken
Heb alleen geen weegschaal dus het gaat een beetje met de losse pols.
[ afbeelding ]
lekker, wat gaat eropquote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:23 schreef foodlover het volgende:
Deeg gekneed straks zelfgemaakte pizza.
Gewoon doenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:23 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik weet het, maar daar durf ik nog niet naartoe met mijn eenvoudige zandkoekjes
Griekquote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:26 schreef golfer het volgende:
Nu: maisboterham met een omelet.
Vanavond halen we pizza's bij onze dorpsItaliaan.
Griek die Italiaans restaurant heeft inderdaad.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:40 schreef FutureFairytale het volgende:
Griek![]()
Ik wok vanavond spruiten met rode uien, ketjap, chilisaus en cashewnoten. Daarbij de 2e kroketburger. Zijn goed te eten.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 07:31 schreef Blues het volgende:
Vanaaf pizza met 4 kazen van de eckte italiaan uit het dorp
oké oké het is een griek
Met extra wilde spinazie. Helft nu, morgen andere helft![]()
![]()
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:58 schreef foodlover het volgende:
[..]
Het is op![]()
Met twee personen 3 pizzas samen te gedeeld. Vers deeg, tomatenpuree aangemaakt met scheutje water, olijfolie zout peper. Op de pizza rode uien, groene paprika, mozzarella pecorino, lokale oregano, olie en na serveren wat chili olie. Jumilla Murcia wijntje erbij.
Waar heb je een Robèrt zitten? Zou al jaren in Leids (the Mall) geopend worden maar wacht nog steeds.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:33 schreef NoCigar het volgende:
Een croissant en een chocoladecroissant (of broodje, weet de officiële naam niet meer)gehaald bij Robért van Beckhoven. Is wel teveel voor één persoon. Dat chocoding is echt geniaal: zo bros en tegelijkertijd stevig, zelden zoiets geproefd. Croissant was verder prima, maar wel bekend uiteraard.
[ afbeelding ]
Ziet er prima uit voor supermarkt k&k etenquote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:44 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Lekker makkelijk vandaag.
Mihoen van de Aldi en Hebro saté.
In Oisterwijk waar ie vandaan komt. Gaan we af en toe eens langs.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Waar heb je een Robèrt zitten? Zou al jaren in Leids (the Mall) geopend worden maar wacht nog steeds.
Jammer dat de mayonaise niet goed te zien is. Lijkt wat donkerquote:Op zaterdag 11 maart 2023 18:24 schreef Soury het volgende:
Patat (zelf gemaakt) En mayo zelf gemaakt en een worstje erbij[ link | afbeelding ]
Geen spekjes? En gebakken uien? En mosterd?quote:
quote:Op zondag 12 maart 2023 11:49 schreef golfer het volgende:
Vanavond ga ik proberen van buikspek porchetta te maken met daarbij geroosterde wortels met diverse kleuren en pastinaak uit de oven met ui en knoflook.
Ik ben niet zo van de spekjes.quote:Op zondag 12 maart 2023 18:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen spekjes? En gebakken uien? En mosterd?
Dat buikspek ziet er lekker uit!quote:Op zondag 12 maart 2023 18:50 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg smakelijk![]()
![]()
Was niet vervelend bedoeld hoor. Ik vind dat juist wél erg lekker samen.quote:Op zondag 12 maart 2023 19:20 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de spekjes.
Gebakken ui, of gekarameliseerd? Ken ik niet erbij.
Rauwe ui is wel lekker bij de worst.
Mosterd vind ik vooral lekker als onderdeel van een (mengsel van) saus.
Zuurkool vind ik, nou ja, al zuur genoeg.
Dus nee. Ik heb het gewoon zo gegeten.
Ik heb er nog wel een roux bij gemaakt, ter vervanging van jus.
Boter, bloem, bouillon en een paar druppels ketjap manis.
Qua smaak kan je er bijna geen jus voor hebben en je hebt het broodnodige vocht, bij de droge aardappels.
Oh nee, zo vatte ik het niet op, hoorquote:Op zondag 12 maart 2023 19:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Was niet vervelend bedoeld hoor. Ik vind dat juist wél erg lekker samen.
In mijn jeugd waren het uitgebakken spekjes door de stamp en uitgebakken uien on the side.
Tegenwoordig maak ik zelf een soort saus van roomboter, gebakken spekjes (maar niet heel hard uitgebakken), gemoorde uien, en daarin opgewarmde plakjes rookworst + wat laurier en zwarte peper die ik even samen laat "trekken" en dan ipv melk + roomboter gebruik om de stamp te "mengen" tot 1 geheel.
Vind het zelf erg lekker en krijg er ook goede reacties op van anderen. En het maakt het geheel uiteraard wat minder zuur, al is dat niet persé het doel.
In bovenstaand geval gebruik ik ook geen mosterd. Bij een losse rookworst erbij/los stuk rookworst erbij zou ik dat wel doen. En de mosterd dan op de rookworst smeren.
Blijkt echt een handige aankoop! Ook voor kleine dingetjes opwarmen ipv de grote oven die er veel langer over doet om op temp te komen.quote:Op zondag 12 maart 2023 19:27 schreef Kanaroe het volgende:
Dat buikspek ziet er lekker uit!
Oventje met spit heeft al wat uurtjes gedraaid![]()
Dit is een voorbeeld van niet duur eten die prima is te doen!quote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:44 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Die mihoen is idd een dikke prima en Hebro de beste van de diepvriessatéquote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:44 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Waar laat jij dat toch allemaal?quote:Op maandag 13 maart 2023 16:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Gisteren 3 borden voor-, 4 borden hoofd- en 2 borden nagerechten gegeten bij een AYCE buffet![]()
Vanavond stamppot andijvie met champignons.
als je het lekker vindt is het prima tochquote:Op maandag 13 maart 2023 18:25 schreef NoCigar het volgende:
Curry madras uit zo'n groentenpakket van AH, er zit een zakje kruidenpasta bij dus het blijft koken met pakjes en zakjes helaas. Het was wel tamelijk lekker.
hmm raar, ik zie van jou toch ook wel lekkers langskomenquote:Op maandag 13 maart 2023 19:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Yup. Het is me gelukt. Een diepvriespizza verpesten
Had er wat oregano opgestrooid maar helaas te veel....zo erg niet lekker
Neem nog een kom yoghurt met verse ananas en dan richting bed
Zonde. Dan zal de pizza zelf wel helemaal geen smaak hebben gehad. Ligt gewoon aan de diepvriespizzaquote:Op maandag 13 maart 2023 19:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik gok op alles in de buik.quote:Op maandag 13 maart 2023 17:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Waar laat jij dat toch allemaal?![]()
Op zich toch wel iets om trots op te zijn, om zoiets nog slechter te kunnen makenquote:Op maandag 13 maart 2023 19:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik kan een prima potje koken jaquote:Op maandag 13 maart 2023 19:06 schreef Karzai het volgende:
[..]
hmm raar, ik zie van jou toch ook wel lekkers langskomen
quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:14 schreef golfer het volgende:
Straks: restje bami uit de vriezer die we opwarmen, een caesarsalade en een gebakken, door de slager gemaakte, baconhamburger.
Proost! Op zo'n mooie plek zal het vast extra lekker smakenquote:Op woensdag 15 maart 2023 14:47 schreef Blues het volgende:
Biertjes in Museum Arnhem.
@:golfer een biologische Gulpener en ik een Champagne-achtig biertje van De Snor.
Lekkerrrrr[ afbeelding ]
Ik vind de Stoute Snor wel lekker.quote:Op woensdag 15 maart 2023 14:47 schreef Blues het volgende:
Biertjes in Museum Arnhem.
@:golfer een biologische Gulpener en ik een Champagne-achtig biertje van De Snor.
Lekkerrrrr[ afbeelding ]
Ha ha, herkenbaar. Wat ik dan doe is een broodje kaas (en soms een gekookt ei erbij).quote:Op woensdag 15 maart 2023 18:25 schreef Prego het volgende:
De koelkast en vriezer zitten vol omdat ik net boodschappen heb gedaan, na een paar minuten staren besef ik me dat ik niks in huis heb waar ik zin in heb![]()
ik word af en toe zo moe van mezelf
![]()
Zoiets, jaquote:Op woensdag 15 maart 2023 18:27 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ha ha, herkenbaar. Wat ik dan doe is een broodje kaas (en soms een gekookt ei erbij).
Moet daar steeds om lachenquote:Op woensdag 15 maart 2023 17:44 schreef FutureFairytale het volgende:
Bij ouders vanavond.
Krijg varkenshaas, aardappelen, spitskool, kaassaus, jus, komkommer.
Dit is zo erg herkenbaarquote:Op woensdag 15 maart 2023 18:25 schreef Prego het volgende:
De koelkast en vriezer zitten vol omdat ik net boodschappen heb gedaan, na een paar minuten staren besef ik me dat ik niks in huis heb waar ik zin in heb![]()
![]()
Een gin ginger ale voor tijdens het nadenken wat te eten lijkt me op z’n plaats
Ik heb me er maar bij neergelegd.quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:05 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Moet daar steeds om lachen![]()
Wij hadden bezorgshoarma/spareribs met aardappelen, broodje en salade.
Morgen: bezorgshoarma/spareribs met aardappelen, broodje en salade.
Interesse in maaginhoud ruilen?quote:Op woensdag 15 maart 2023 19:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dit is zo erg herkenbaar
Ik had een stoommaaltijd couscous met abrikoos, kikkererwten, pompoen etc
Die was eigenlijk best lekker, wel veel te veel.
Nu een kop winterglow thee
Nu even niet aan de lijn gedachtquote:Op woensdag 15 maart 2023 20:42 schreef Karzai het volgende:
Zelfde als gister maar nu met tortillachips, crème fraiche en geraspte kaas
[ afbeelding ]
Het werd uiteindelijk brandade van kabeljauw met gewokte asperges en courgettes erbij.quote:Op woensdag 15 maart 2023 18:25 schreef Prego het volgende:
![]()
Een gin ginger ale voor tijdens het nadenken wat te eten lijkt me op z’n plaats
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |