abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208201181
Dus Bakhmut opgeven, of heeft Zelensky gelijk?
pi_208201305
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 06:36 schreef quirina het volgende:
Dus Bakhmut opgeven, of heeft Zelensky gelijk?
De bal ligt sowieso bij Oekrane natuurlijk.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 2 maart 2023 @ 07:22:26 #4
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_208201316
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 07:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
De bal ligt sowieso bij Oekrane natuurlijk.
Exclusief? Dankzij het Westen staan ze nog enigszins overeind, er gaat straks een hoop Westers geld naar Oekrane. Het is niet alleen "zijn" conflict meer.
pi_208201321
Nee inderdaad.
Ze kunnen ook zeggen als je niet doen wat wij je aanraden sturen we geen wapens meer.
pi_208201414
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 07:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Exclusief? Dankzij het Westen staan ze nog enigszins overeind, er gaat straks een hoop Westers geld naar Oekrane. Het is niet alleen "zijn" conflict meer.
Ja, exclusief.
Oekrane is een soeverein land.
Waarom hebben wij het recht om van Oekrane te eisen dat ze die soevereiniteit opgeven.
pi_208201416
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 07:23 schreef quirina het volgende:
Nee inderdaad.
Ze kunnen ook zeggen als je niet doen wat wij je aanraden sturen we geen wapens meer.
Dan is het dus geen aanraden.
  donderdag 2 maart 2023 @ 08:11:06 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208201574
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 06:31 schreef quirina het volgende:

[..]
Op BNR werd dit ook al aangegeven.
Als het aan De Wijk ligt geeft Zelensky heel Oekrane weg aan Rusland.

quote:
Zelensky moet gewoon keuzes maken en dat betekend zich soms ook terugtrekken indien nodig.

Dat doen ze ook.
quote:
Biden zelf schijnt dat ook aangegeven te hebben. Dat Zelensky moet richten op de aanval in het voorjaar en dat hij daar zijn soldaten nodig voor heeft. Er vallen nu onnodig veel doden aan Oekraense kant.
En zeker dat Amerika daar wat over kan zeggen want die levert de wapens steeds.
Amerika is niet voor Oekrane aan het bepalen wat ze moeten doen. De keuze ligt bij Oekrane. Heeft De Wijk dit geroepen soms?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 2 maart 2023 @ 08:11:25 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208201578
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 07:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan is het dus geen aanraden.
Dat is gewoon chantage.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208201610
quote:
84s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als het aan De Wijk ligt geeft Zelensky heel Oekrane weg aan Rusland.
[..]
Dat doen ze ook.
[..]
Amerika is niet voor Oekrane aan het bepalen wat ze moeten doen. De keuze ligt bij Oekrane. Heeft De Wijk dit geroepen soms?
Zal wel op Kremlin.ru hebben gestaan. Dan hoor je het een paar dagen later bij De Wijk.
zie email 27 oktober
pi_208201653
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 07:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Gewoon een proxy-oorlog met als Oekrane als puppet.
  Overall beste user 2022 donderdag 2 maart 2023 @ 08:22:27 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208201660
twitter

Het is opvallend dat ze Poetin vragen om hulp. De indoctrinatie zit er goed in geramd. Van het niveau van Stalinaanhangers die in de goelag bleven geloven dat het niet Stalin maar een naamloos figuur uit de deep state was die ze naar Siberi had gestuurd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 2 maart 2023 @ 08:25:22 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208201689
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:21 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Ja leuke slagzinnen dit. Maar een land wordt binnen gevallen door een ander land dus verdedigd land 1 zich met de hulp van anderen. Het is niet alsof Oekrane Rusland gaat binnen vallen.
  Overall beste user 2022 donderdag 2 maart 2023 @ 08:33:22 #14
3928 Ulx
pi_208201731
quote:

[..]
Rusland is de trekpop van Iran en China. Hun aanval verzwakt het westen, waar zij van profiteren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 2 maart 2023 @ 08:39:16 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208201782
Nieuw mijlpaal! Meer dan 150.000 dooie Russen :D

twitter
pi_208201800
quote:

[..]
Nope.
Het is gewoon een post Sovjet conflict, alleen heeft Rusland zich er dit keer op verkeken.
Maar in plaats van op te roepen dat Rusland zich dan terug moet trekken wordt er opgeroepen om Rusland tegemoet te komen door de verdediging te staken.

De omgekeerde wereld dus.
  donderdag 2 maart 2023 @ 08:45:59 #17
104963 ETA
European Travel Author
pi_208201832
quote:
84s.gif Op woensdag 1 maart 2023 23:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat nationaliseren gaan ze sowieso doen.
Dat ze sowieso gaan nationaliseren is een aanname die je niet kan onderbouwen.

quote:
Maar die viespeuken willen nog snel wat roebels klappen.
Elke roebel die wordt verdient blijft in Rusland en worden werknemers van betaald. Er gaat geen roebel naar aandeelhouders of als bonus naar de top.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is opzich een goede discussie. De westerse bedrijven die werknemers hebben/hadden in Rusland, hebben deze werkgevers een verplichting om voor hun werknemers te zorgen?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 2 maart 2023 @ 08:47:09 #18
396550 Richestorags
pi_208201842
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 07:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, exclusief.
Oekrane is een soeverein land.
Waarom hebben wij het recht om van Oekrane te eisen dat ze die soevereiniteit opgeven.
Militaire voorwaarden stellen zoals een tijdelijke terugtrekking uit Bakhmut kan prima als je wapens en geld levert. Daarnaast, Oekrane zou geen soeverein land meer zijn als er geen wapens en geld waren gekomen. Dan was het nu onder Russisch juk of zou het langzamerhand steeds meer terrein verliezen. Zonder de HIMARS, PZH-2000, Caesar, duizenden anti-tank wapens, drones, Stingers, IRIS-T, GEPARDS, NASAMS, honderden T-72's, training van soldaten etc. zouden ze nu dagelijks terrein verliezen en al meer terrein verloren hebben. Ook zouden offensieven niet mogelijk zijn.
  donderdag 2 maart 2023 @ 08:49:34 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208201864
Wat is dit? Meerdere users hier die roepen dat Oekrane dankzij de wapenleveringen een marionet van Amerika is geworden?
pi_208201894
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Militaire voorwaarden stellen zoals een tijdelijke terugtrekking uit Bakhmut kan prima als je wapens en geld levert. Daarnaast, Oekrane zou geen soeverein land meer zijn als er geen wapens en geld waren gekomen. Dan was het nu onder Russisch juk of zou het langzamerhand steeds meer terrein verliezen. Zonder de HIMARS, PZH-2000, Caesar, duizenden anti-tank wapens, drones, Stingers, IRIS-T, GEPARDS, NASAMS, honderden T-72's, training van soldaten etc. zouden ze nu dagelijks terrein verliezen en al meer terrein verloren hebben. Ook zouden offensieven niet mogelijk zijn.
Dan nog hoeft niemand te eisen waar en wanneer Oekrane dat materieel en die manschappen inzet.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 donderdag 2 maart 2023 @ 08:54:53 #21
3928 Ulx
pi_208201915
quote:
84s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:49 schreef Starhopper het volgende:
Wat is dit? Meerdere users hier die roepen dat Oekrane dankzij de wapenleveringen een marionet van Amerika is geworden?
En nu leveren Iran, Noord Korea en China aan Rusland. Maar dat is anders. Of zo.
pi_208201923
quote:
Oekrane is al een tijdje een puppet. Sinds 2014 gok ik.
pi_208201940
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:55 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Onderbouw dat eens even met feiten en bronnen.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208201972
quote:

[..]
Daarvoor al, maar op een gegeven moment waren ze dat zat, en verwijderde het land zich van de Russische invloedssfeer.
En daarvoor moeten ze nu bloeden.
pi_208201981
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
En nu leveren Iran, Noord Korea en China aan Rusland. Maar dat is anders. Of zo.
Klopt, want Amerika staat daar niet tussen.
pi_208201994
quote:
BNW is te saai denk ik.
pi_208201999
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Onderbouw dat eens even met feiten en bronnen.
Kijk even de documentaire Ukraine on Fire.
  Overall beste user 2022 donderdag 2 maart 2023 @ 09:02:20 #28
3928 Ulx
pi_208202000
quote:

[..]
Oekrane is was al een tijdje een puppet. SindsTot 2014 gok ik.
pi_208202009
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:01 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Als jij dan even de tig duizend docu's en andere bronnen bekijkt die het echte verhaal van 2014 laten zien.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_208202048
quote:

[..]
Nee, ik vraag het aan jou. Niet aan een of ander subjectief joetoepkanaaltje of zo.
pi_208202059
quote:

[..]
Post anders nog even iets over die coup in 2014, met Yanukovich. En over Van Baalen en Verhofstadt. Dan ben je voor vandaag weer klaar, kan je uitloggen en kunnen we hier verder een op feiten gebaseerde, inhoudelijke discussie voeren.
pi_208202097
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:59 schreef Wantie het volgende:
Daarvoor al, maar op een gegeven moment waren ze dat zat, en verwijderde het land zich van de Russische invloedssfeer.
En daarvoor moeten ze nu bloeden.
Wel raar dat ze van de Russische invloedssfeer weg willen, daar valt immers zoveel te halen! Economische vooruitgang, vrijheid etc…alles waar mensen die Rusland verdedigen in NL ook voor zouden kiezen natuurlijk.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208202099
Toch wel mooi, maar ook zeer apart, dat het bij bepaalde kringen een doorn in het oog is dat het westen een klein beetje heeft bijdragen aan het versterken van het democratisch bestel in Oekrane. En nog erger, de mensen daar zijn er nog blij mee ook.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208202120
quote:
2s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
Toch wel mooi, maar ook zeer apart, dat het bij bepaalde kringen een doorn in het oog is dat het westen een klein beetje heeft bijdragen aan het versterken van het democratisch bestel in Oekrane. En nog erger, de mensen daar zijn er nog blij mee ook.
Ja, walgelijk imperialisme! Maar als Rusland ze dood bombardeert omdat ze alleen liever weg willen van de Russische invloedssfeer is dat “te begrijpen want ze provoceren de Russen”. 😩

Dit kunnen ze niet zo zeggen. Dus krijg je bullshit verhaal dat NAVO zich uitbreid. “Maar Oekrane had dag voor de invasie aangeboden NAVO-lidmaatschap te laten varen als invasie uitbleef!”. Krijg je te horen “nee dat is een leugen”. Maar dat zeiden leden van Poetins onderhandelingsteam zelf hoor! “Nee klopt niet” 😩
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208202154
quote:
Is het ook niet een beetje jaloezie. Ik bedoel sinds 2019 (en ook wel eerder) roept dezelfde groep dat ze ervoor gaan zorgen dat Rutte en co oprot, en dat ze namens het hele vllk spreken... Echter valt dat elke keer ontzettend tegen en heeft de rest op zijn minst een lichte aversie tegen deze groep.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_208202175
quote:
Ja, dat werd zelfs bestempeld als agressie.
De EU die zich op agressieve wijze probeerde uit te breiden richting het oosten.
Dat was geen schandalig.
Dat Rusland nu met oorlogsgeweld zich een deel van Oekrane toe eigent, dat mag uiteraard en is het toonbeeld van echte democratie (is letterlijk gezegd door iemand op nws, tijd geleden).
pi_208202202
quote:

[..]
Die staat op mijn lijstje, onder '200 proofs that the Earth is not a spinning Ball" van Erik Dubay.
Ook een aanrader.
pi_208202223
Ukraine war is a "litmus test" for European credibility, says Dutch foreign minister
From CNN's Manveena Suri

The foreign minister of the Netherlands on Thursday described the Russia-Ukraine war as a "litmus test" for Dutch, European — and global — credibility.

“There’s much more than just Ukrainian sovereignty at stake here," Foreign Minister Wopke Hoekstra told reporters on the sidelines of the G20 Foreign Ministers’ Meeting in New Delhi.

Hoekstra pakt wel even zijn shine momenten hoor.
pi_208202298
quote:
Ukraine on Fire.
Dat is een propaganda documentaire waarbij alleen pro Russische figuren aan het woord komen en waarin Oekraners worden afgeschilderd als neo nazi's. Heb je geen objectieve bron?
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 09:35:54 #40
8781 crew  Frutsel
pi_208202347
quote:

[..]
Ga eens normaal posten aub. Iemand reageert serieus op je en vraagt naar een inhoud of bron en dan verwijs je hem naar een nietszeggend iets. Valt me wel vaker op :)
Reageer inhoudelijk en antwoord op zoiets gewoon normaal en niet op deze manier zo van: zoek zelf maar.
Ik blijf niet aan de gang. Dus of aanpassen en normaal mee doen of anders wegblijven.
  donderdag 2 maart 2023 @ 09:47:08 #41
396550 Richestorags
pi_208202482
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 08:53 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dan nog hoeft niemand te eisen waar en wanneer Oekrane dat materieel en die manschappen inzet.
Het hoeft niet, maar niemand hoeft ook wapens aan Oekrane te leveren. Net als dat Oekrane ook geen corruptie hoeft aan te pakken, maar dan komen ze ook niet bij de EU. Dan lever je net zo goed een stukje autonomie en bewegingsvrijheid in.
pi_208202498
Thread
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208202535
quote:
Ik wacht nog altijd op de uitleg waarom "marionet van Amerika zijn" nou precies zo slecht voor een land is.
pi_208202580
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:35 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ga eens normaal posten aub. Iemand reageert serieus op je en vraagt naar een inhoud of bron en dan verwijs je hem naar een nietszeggend iets. Valt me wel vaker op :)
Reageer inhoudelijk en antwoord op zoiets gewoon normaal en niet op deze manier zo van: zoek zelf maar.
Ik blijf niet aan de gang. Dus of aanpassen en normaal mee doen of anders wegblijven.
O+
  donderdag 2 maart 2023 @ 10:00:20 #45
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208202594
quote:
Je bedoelt toch niet de kringen rondom FvD, die meer hebben met het afbreken van democratie dan het versterken daarvan?
Huilen dan.
pi_208202849
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:48 schreef Slayage het volgende:
Thread [ twitter ]
Enorm positief, hier tegenover staat dan weer een negatieve.

Ik ben ondertussen op het punt dat ik afwacht wat het nieuws gaat zijn. Al die analyses en niemand die echt weet hoe de zaken ervoor staan.
pi_208202873
Oei, iets of iemand krijgt hier een stevige vliegles:
twitter
pi_208202899
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208202939
twitter
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 10:33 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Eerste commentaar wat ik las zou ook mijn commentaar zijn.
Hoe lang hebben we het al over Russische tekorten?
pi_208202950
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 10:26 schreef Nebelwerfer het volgende:

Al die analyses en niemand die echt weet hoe de zaken ervoor staan.
Klopt er is nergens een profeet te bekennen, allemaal speculaties.
-Rabia Al-Basri
pi_208202969
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 10:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
[..]

Scherp!
-Rabia Al-Basri
pi_208202978
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 10:38 schreef Slayage het volgende:

[..]
Klopt er is nergens een profeet te bekennen, allemaal speculaties.
Juist, enige wat we met redelijke zekerheid kunnen geloven is dat de extreme verhalen niet waar zijn.

De Russen gaan niet de boel overlopen, maar de Oekraners zeker ook niet
pi_208203052
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 10:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
[..]

Een tekort is niet hetzelfde als helemaal niets he. We hebben ook een tekort aan huizen, dat wil niet zeggen dat iedereen momenteel op straat leeft.
pi_208203445
twitter
  donderdag 2 maart 2023 @ 11:28:04 #55
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208203513
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 11:23 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Dat hebben we vaker gezien. Daar zal net als de vorige keren iets lulligs uit voort komen
  donderdag 2 maart 2023 @ 11:31:09 #56
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208203551
quote:
[ twitter ]
pi_208203565
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208203593
quote:
84s.gif Op donderdag 2 maart 2023 11:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat hebben we vaker gezien. Daar zal net als de vorige keren iets lulligs uit voort komen
"Alles gaat volgens plan, we zijn pas net begonnen, we winnen, geen nieuwe mobilisatieronde, het westen is de aggressor, blablabla..."
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 11:39:16 #59
8781 crew  Frutsel
  donderdag 2 maart 2023 @ 11:42:20 #61
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208203636
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 11:39 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Dat verhaal.komt bij Tass vandaan.
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 11:47:42 #62
8781 crew  Frutsel
pi_208203694
quote:
84s.gif Op donderdag 2 maart 2023 11:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat verhaal.komt bij Tass vandaan.
twitter
  donderdag 2 maart 2023 @ 11:54:08 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_208203762
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 11:58:59 #64
8781 crew  Frutsel
pi_208203828
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 10:48 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Een tekort is niet hetzelfde als helemaal niets he. We hebben ook een tekort aan huizen, dat wil niet zeggen dat iedereen momenteel op straat leeft.
Nee weet ik wel. Maar het gegeven dat ze nu al alles van voor 2022 erdoor hebben gejast is ook niet juist.

Ik wil hier ook niet wijzer voordoen dan dat ik ben, maar ik merk dat met de huidige onzekerheid iedereen teveel op zoek is naar die wijsheid.

Voor ons gemoed kunnen we misschien beter gewoon afwachten wat komen gaat.
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 12:01:17 #66
8781 crew  Frutsel
  donderdag 2 maart 2023 @ 12:21:56 #67
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208204033
quote:
[ twitter ]
NOEKS!!
pi_208204060
:D

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208204357
Interessante mogelijkheid voor de recente "net buiten bereik van HIMARS" aanvallen op Mariupol.

De Oekrainsche Vilkha-M, opvolger van de Toshka-U.
pi_208204843
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 2 maart 2023 @ 13:42:25 #71
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208204921
Deze video uit Bachmut is zojuist in premiere gegaan.

Google translate:
quote:
In de tweede helft van augustus meldden de Russen dat ze aan het vechten waren in de stad Bakhmut - aan de oostgrens, namelijk aan de Patrisa Lumumba-straat. Daarna bezetten de "Wagners" verschillende afgelegen huizen aan de rand van de stad.
Wij — Nastya Stanko en Kolyan Pastyko — kwamen eind februari naar Bakhmut. Dit is ons zesde bezoek aan de stad sinds de grootschalige invasie begon. In mei aten we nog bij een pizzeria in het centrum. In juni lagen we in een ziekenhuis dat toen als een achterste ziekenhuis werd beschouwd. In juli werden veldslagen uitgevochten bij de nadering van Bakhmut, maar de stad was al actief beschoten. We herinneren ons dat het leger ons in juli 2022 niet wilde meenemen naar de plaats waar we eind februari 2023 stopten.
Half augustus, toen de gevechten de oostelijke buitenwijken van Bakhmut naderden, kwam de 93e brigade, die hier vanuit de richting van Izyum was herschikt, de positie binnen. Tot oktober hield ze de grenzen vast, maakte daarna een rotatie van twee weken en keerde tot december terug naar de stad.
Eind 2022 was onze filmploeg getuige van het werk van de medische compagnie van de brigade op het hoofdkwartier in Bakhmut. Tegenwoordig wordt de straat waar dit medisch centrum zich bevond beschoten door ATGM's. De brigade ging nog een maand op zoek naar herstel en keerde opnieuw terug naar Bakhmut - voor straatgevechten.
In ons rapport de nieuw gemobiliseerde BMP-bemanning, die de Russen binnen 8 meter benadert, en de activist en vriend van Roman Ratushny uit Donbas, die met een drone de artillerie zo afstelt dat het Russische tanks en infanterie vernietigt.
Het is geen geheim dat het hier moeilijk is.
En er is bijna nergens om je terug te trekken in de stad. Maar Bakhmut is een fort. En ze staat.
pi_208204934
quote:
Kleine zeemeermin in haven Kopenhagen besmeurd
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-67795510

Onbekenden hebben het beeld De kleine zeemeermin in de haven van Kopenhagen besmeurd. Op de steen waarop ze zit, is een Russische vlag geschilderd. Het is niet bekend wanneer dit is gebeurd of wie het heeft gedaan.

pi_208204956
quote:
7s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:43 schreef Aether het volgende:

[..]

Ik zeg, oververven in de Ikea kleuren O-) :7
A murky, forgotten land.
pi_208205008
twitter
pi_208205090
Luistertip:

De uitzending van vandaag van Bureau Buitenland (werkdagen van 13.30-14.00 op Radio1) was wellicht interessant voor de meeste posters/lurkers hier.

Staat zometeen hier online om terug te luisteren.
Radio Espantoso
pi_208205138
quote:
80s.gif Op donderdag 2 maart 2023 13:35 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Kazakhstan steunt wel het “vredesplan” van China.

De Amerikanen beginnen nu ook moeilijk te doen over de Krim. Ik krijg het gevoel dat er wordt aangestuurd op Krim en Donbass opgeven in ruil voor lidmaatschap EU en NAVO. En dat dat langzaam ingemasseerd wordt door de media.

De Belgen hebben er ook in theorie over. De Chinezen willen serieus worden genomen als onderhandelingspartner en willen dat Poetin blijft zitten. Ze dreigen anders wapens te gaan leveren aan Rusland om te zorgen dat Poetin niet verliest.
pi_208205231
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

De Amerikanen beginnen nu ook moeilijk te doen over de Krim. Ik krijg het gevoel dat er wordt aangestuurd op Krim en Donbass opgeven in ruil voor lidmaatschap EU en NAVO. En dat dat langzaam ingemasseerd wordt door de media.

De Belgen hebben er ook in theorie over. De Chinezen willen serieus worden genomen als onderhandelingspartner en willen dat Poetin blijft zitten. Ze dreigen anders wapens te gaan leveren aan Rusland om te zorgen dat Poetin niet verliest.
Tja, als je goed wilt onderhandelen heb je overwicht nodig. Aangezien Oekranie op dit moment bij wijze van spreken alleen nog bestaat bij de gratie van het Westen heeft Oekranie op dit moment maar een hele kleine vinger in de pap.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:17:09 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_208205299
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 12:01 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Je hoort het, little green men die een land binnenvallen zijn terroristen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:18:38 #79
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_208205312
quote:

[..]

Erkenning van de grenzen van voor februari 2022 in ruil voor NAVO-lidmaatschap en een regeling voor de ontvoerde kinderen zou voor beide partijen pijnlijk zijn, maar misschien wel haalbaar.

Maar ik denk dat Oekrane niks doet voordat ze hun offensief hebben ingezet of er achter zijn gekomen dat dat offensief er niet meer gaat komen na de versterkingen bij Bachmut. Het is nog steeds Oekrane die de onderhandelingspartner is voor Rusland, niet het westen. Die kan misschien alleen een rol spelen in het beschermen van eerstgenoemde onder NAVO of een andere vorm van alliantie, want de Russische handtekening is niks waard als je zwak bent.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_208205373
quote:
14s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:10 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Tja, als je goed wilt onderhandelen heb je overwicht nodig. Aangezien Oekranie op dit moment bij wijze van spreken alleen nog bestaat bij de gratie van het Westen heeft Oekranie op dit moment maar een hele kleine vinger in de pap.
Dit is niet mijn analyse. Ik zie het meer als China dat het Westen chanteert en bedreigt met een Wereldoorlog als we niet instemmen met hun voorstel.

Wat ook meteen weggeeft hoe zij in de wedstrijd zitten. Namelijk dat dat iets is tussen wereldmachten en Oekrane mag maar tekenen bij het kruisje.
pi_208205404
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is niet mijn analyse. Ik zie het meer als China dat het Westen chanteert en bedreigt met een Wereldoorlog als we niet instemmen met hun voorstel.

Wat ook meteen weggeeft hoe zij in de wedstrijd zitten. Namelijk dat dat iets is tussen wereldmachten en Oekrane mag maar tekenen bij het kruisje.
Dat zogenaamde chanteren werkt natuurlijk altijd twee kanten op. Ik bedoel, waarom zou China altijd maar toe moeten blijven kijken hoe Amerika de grote wereldmacht speelt? De Amerikanen bemoeien zich werkelijk overal mee en China voelt haar macht toenemen en wilt uit datzelfde vaatje tappen. Ik snap die Chinezen wel. Zeg niet dat ik er blij mee ben, overigens.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:29:55 #82
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208205412
quote:

[..]

Ooh? Ze zeiden 2 of 3 weken terug toch dat ze Oekraine alle steun zullen geven om De Krim te bevrijden?
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:30:11 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208205414
Dat Kazachstan zich kan vinden in het vredesplan van China, dat komt niet als een verrassing lijkt mij. Zij hebben van China veiligheidsgaranties gegeven.
pi_208205416
Lijkt me dat buitenlandse overheden gewoon kunnen bemiddelen in dit conflict. Maar aangezien zowel Oekrane als Rusland geen millimeter willen toegeven hebben onderhandelen toch geen kans van slagen.

En als landen gaan dreigen met wel/geen, of intrekking van, steun als er geen onderhandelingen komen, dan is het geen bemiddeling meer, maar chantage imho.
pi_208205431
quote:
14s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:28 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Dat zogenaamde chanteren werkt natuurlijk altijd twee kanten op. Ik bedoel, waarom zou China altijd maar toe moeten blijven kijken hoe Amerika de grote wereldmacht speelt? De Amerikanen bemoeien zich werkelijk overal mee en China voelt haar macht toenemen en wilt uit datzelfde vaatje tappen. Ik snap die Chinezen wel. Zeg niet dat ik er blij mee ben, overigens.
Nou ja, wat China feitelijk zegt is “stem in met ons voorstel, anders escaleren we dit naar een Wereldoorlog”.

Xi weet ook wel dat Westen dan uiteindelijk zal buigen, omdat we simpelweg niet durven. Wij moeten overal 85 jaar over vergaderen en consensus vinden. Dat heb je natuurlijk niet als je een dictatoriale eenpartijstaat bent waar 1 persoon aan de touwtjes trekt en de rest alleen maar mag applaudisseren.
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:33:30 #86
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208205445
quote:
14s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
De Amerikanen bemoeien zich werkelijk overal mee en China voelt haar macht toenemen en wilt uit datzelfde vaatje tappen.
Benodigd voor het worden van een wereldmacht:

Sterke economie - Check
Mindshare over de gehele wereld - X
Sterk Leger - ?

Tot zover de chinese ambities om een wereldmacht te worden.
&lt;signature here&gt;.
pi_208205473
quote:
15s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:30 schreef Barbusse het volgende:
Lijkt me dat buitenlandse overheden gewoon kunnen bemiddelen in dit conflict. Maar aangezien zowel Oekrane als Rusland geen millimeter willen toegeven hebben onderhandelen toch geen kans van slagen.

En als landen gaan dreigen met wel/geen, of intrekking van, steun als er geen onderhandelingen komen, dan is het geen bemiddeling meer, maar chantage imho.
Ik neem aan dat het eenieder vrij staat om een voorstel te doen.

Maar uit zuiver eigenbelang de lijdende partij een mes op de keel zetten en dreigen de agressor actief te gaan steunen, is niet echt een aanpak waar je de Nobelprijs mee gaat winnen natuurlijk.
pi_208205507
quote:
84s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:30 schreef Starhopper het volgende:
Dat Kazachstan zich kan vinden in het vredesplan van China, dat komt niet als een verrassing lijkt mij. Zij hebben van China veiligheidsgaranties gegeven.
Net zoals Oekrane die van China had :')
pi_208205551
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou ja, wat China feitelijk zegt is “stem in met ons voorstel, anders escaleren we dit naar een Wereldoorlog”.

Xi weet ook wel dat Westen dan uiteindelijk zal buigen, omdat we simpelweg niet durven. Wij moeten overal 85 jaar over vergaderen en consensus vinden. Dat heb je natuurlijk niet als je een dictatoriale eenpartijstaat bent waar 1 persoon aan de touwtjes trekt en de rest alleen maar mag applaudisseren.
Waarom zou China naar een wereldoorlog willen escaleren? Het is niet alsof de ballistische raketten hen niet om de oren zullen vliegen wanneer het tot WO III zou komen.
pi_208205611
quote:
7s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:40 schreef Aether het volgende:

[..]
Is daar een bron van?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_208205614
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:44 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Waarom zou China naar een wereldoorlog willen escaleren? Het is niet alsof de ballistische raketten hen niet om de oren zullen vliegen wanneer het tot WO III zou komen.
China wil die Wereldoorlog helemaal niet echt. China wil Poetin in het zadel houden als vazal, en wil serieus worden genomen als wereldmacht. China weet dondersgoed dat het Westen uiteindelijk zal buigen en dat het onze leiders dun door de broek loopt, zie hoe extreem traag en stroperig de wapenleveranties verlopen. Doodsbang voor “escalatie”.
pi_208205622
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Is daar een bron van?
Budapest memorandum.
  donderdag 2 maart 2023 @ 14:52:58 #93
8369 speknek
Another day another slay
pi_208205650
quote:

[..]

Als China dat wapens levert aan Rusland een wereldoorlog is, dan zitten we daar natuurlijk in principe al in. En dat zaten we al vanaf het moment dat Putin bedacht dat een WW2 stijl oorlog in Europa wel een puik plan was. China is min of meer het enige land dat militair meetelt dat nog geen wapens levert. Maar China heeft gezien dat Europa zich niet meer uiteen laat spelen, en kant kiezen gaat ze veel te veel kosten, dus die hebben niet echt een chantagemiddel. Productie wordt al van China naar Vietnam en Thailand verplaatst, en dat proces gaat enorm versnellen als ze de kant van Putin kiezen.
pi_208205721
twitter
pi_208205774
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Wij, als in het Westen, doen feitelijk hetzelfde door Oekranie zich te helpen verzetten tegen Rusland. Of m.a.w. waar China zich nog redelijk afzijdig houdt in dit conflict doen wij dat zeker niet.

En het is natuurlijk een illusie dat Jinping een alleenheerser is en aan werkelijk helemaal niemand verantwoording af hoeft te leggen.
[..]
pi_208205782
twitter
pi_208205830
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:18 schreef zalkc het volgende:

[..]
Erkenning van de grenzen van voor februari 2022 in ruil voor NAVO-lidmaatschap en een regeling voor de ontvoerde kinderen zou voor beide partijen pijnlijk zijn, maar misschien wel haalbaar.

Maar ik denk dat Oekrane niks doet voordat ze hun offensief hebben ingezet of er achter zijn gekomen dat dat offensief er niet meer gaat komen na de versterkingen bij Bachmut. Het is nog steeds Oekrane die de onderhandelingspartner is voor Rusland, niet het westen. Die kan misschien alleen een rol spelen in het beschermen van eerstgenoemde onder NAVO of een andere vorm van alliantie, want de Russische handtekening is niks waard als je zwak bent.
Daarnaast hebben volgens mij de Russen onlangs nog aangegeven dat er onder geen beding een vredesplan wordt geaccepteerd waarin de vier geannexeerde provincies in zijn meegenomen.
pi_208205866
pi_208205880
quote:
Ik zal ze binnenkort weer eens sponseren. Wat een frituurbazen! _O_
pi_208206094
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:52 schreef speknek het volgende:

[..]
Als China dat wapens levert aan Rusland een wereldoorlog is, dan zitten we daar natuurlijk in principe al in. En dat zaten we al vanaf het moment dat Putin bedacht dat een WW2 stijl oorlog in Europa wel een puik plan was. China is min of meer het enige land dat militair meetelt dat nog geen wapens levert. Maar China heeft gezien dat Europa zich niet meer uiteen laat spelen, en kant kiezen gaat ze veel te veel kosten, dus die hebben niet echt een chantagemiddel. Productie wordt al van China naar Vietnam en Thailand verplaatst, en dat proces gaat enorm versnellen als ze de kant van Putin kiezen.
Hoe kom je hier nu toch in hemelsnaam bij?
pi_208206118
quote:
2s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja. En op meerdere gebieden. Gewoon sympathiek tegenover in Oekraine bevolking. Maar ook qua banden zijn dit soort initiatieven niet te onderschatten. Ze zullen dit onthouden: 'wij kregen in moeilijke tijden frituur van Nederlanders'.
pi_208206228
twitter

:r
pi_208206529
https://www.geenstijl.nl/(...)is-terreurdaad/#more separatisten zijn bezig met een speciale operatie in Rusland!
pi_208206735
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:58 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Hier is een langere versie van de drone die bovenop de Awacs landt:

twitter
  donderdag 2 maart 2023 @ 17:00:12 #105
8369 speknek
Another day another slay
pi_208207041
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:32 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

[ twitter ]
Gezien de hoeveelheid sneeuwval was dit ongeveer vijf dagen voor de aanval. Ze konden die drone daar dus bovenop de schotel landen en niemand had ook maar het idee het vliegtuig te verzetten.
pi_208207176
China is ook klaar met de oorlog
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208207184
twitter
pi_208207253
Iemand z'n cavia nog opgegeten?
twitter
pi_208207309
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 16:32 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

[ twitter ]
Dus ze laten alleen als een soort Alberto Stegeman zien dat de beveiliging ergens niet deugt, en men kan dat vervolgens op orde maken :7
pi_208207339
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:09 schreef Slayage het volgende:
China is ook klaar met de oorlog [ twitter ]
Eerder een bedrijf dat bang is voor sancties uit het Westen denk ik.
pi_208207374
quote:
2s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heb ik net gedaan,vanwege dit filmpje. Respect voor deze jongens, er is nog goeds op deze wereld. Dat geeft de burger weer moed!
  donderdag 2 maart 2023 @ 18:01:55 #112
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208207731
quote:
7s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:14 schreef Aether het volgende:
Iemand z'n cavia nog opgegeten?
[ twitter ]
Ondertussen is de gasprijs bijna gezakt tot 46 euro. nog goedkoper dan net voor de oorlog zelfs.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_208207838
quote:
2s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ondertussen is de gasprijs bijna gezakt tot 46 euro. nog goedkoper dan net voor de oorlog zelfs.
No worries , de economie in China trekt, de prijzen zullen binnenkort weer stijgen
-Rabia Al-Basri
pi_208207852
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:23 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Eerder een bedrijf dat bang is voor sancties uit het Westen denk ik.
Die sancties halen niet veel uit zoals we gezien hebben.
pi_208207915
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:15 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Ik weet niet welke bronnen je gebruikt maar de sancties beginnen nu juist flink te werken. Beetje dom om er dan mee te stoppen bovendien moet je ze continu fine-tunen zodat sanctie-ontwijking steeds lastiger wordt.

quote:
RUSSIA is Cutting Oil Exports from its Western Ports by 650,000 Barrels Per Day due to a COLLAPSE in sales of Refined Products. This cut is in addition to the Production CUT of 500,000 Barrels Per Day from March announced in February 10th. The European Union introduced a Total Ban on the purchase of Russian Seaborn Crude Oil on 5th December and the purchase of Refined Products on 5th February. In addition to these Bans Price Caps were also introduced for each product on the same dates. Total direct income losses from the Bans and Caps will be over $90 Billion however the biggest issue that Russia now faces is PRODUCTION problems if it can't finds new markets for the lost sales to Europe.
  donderdag 2 maart 2023 @ 18:20:59 #116
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208207929
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:09 schreef Slayage het volgende:
China is ook klaar met de oorlog [ twitter ]
De APK's zijn gewoon te downloaden op de website van DJI :')
  donderdag 2 maart 2023 @ 18:22:06 #117
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208207949

[ Bericht 81% gewijzigd door Starhopper op 02-03-2023 18:32:44 ]
pi_208208069
Jongens reageer nou gewoon niet, anders komt straks ome @Straatcommando. de boel weer op slot draaien tot morgenmiddag.
  donderdag 2 maart 2023 @ 18:33:05 #119
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208208094
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Jongens reageer nou gewoon niet, anders komt straks ome @:straatcommando. de boel weer op slot draaien tot morgenmiddag.
Je hebt gelijk. Aangepast :Y
pi_208208101
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:15 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Kan jij je vorige opmerking nog met feiten onderbouwen? Of blijft het bij dat ene joeptoep meninkje?
pi_208208152
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er nou precies nog tegenover elkaar staat. Na alle verliezen en donaties van het Westen. Wat staat er aan elke kan tegenover elkaar. Er is echt zo weinig zicht op.

Blijf het gek vinden dat het Westen niet gewoon meer stuurt, we willen toch dat Oekraine wint en niet dat dit conflict nog 5 jaar gaat duren... en Amerika zal Oekraine toch ook niet laten verliezen.

Met andere woorden, Rusland zet druk in Bakhmut, maar zou Oekraine als het warmer wordt op andere plekken met het nieuwe spul dat komt land terugwinnen op andere plekken?
pi_208208179
Klopt het dat Bachmoet nu grotendeels ontvallen is aan de Oekraners
Vakman pur sang
pi_208208232
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:37 schreef TheJanitor het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er nou precies nog tegenover elkaar staat. Na alle verliezen en donaties van het Westen. Wat staat er aan elke kan tegenover elkaar. Er is echt zo weinig zicht op.

Blijf het gek vinden dat het Westen niet gewoon meer stuurt, we willen toch dat Oekraine wint en niet dat dit conflict nog 5 jaar gaat duren... en Amerika zal Oekraine toch ook niet laten verliezen.

Met andere woorden, Rusland zet druk in Bakhmut, maar zou Oekraine als het warmer wordt op andere plekken met het nieuwe spul dat komt land terugwinnen op andere plekken?
De belangen van de VS, Europa en UA zijn niet gelijk. Dat moet je je goed realiseren en dan is er al een stuk meer verklaarbaar.
Voor de VS is dit de kans om voor goed (of althans voor lange tijd) af te rekenen met Rusland als strategische dreiging. Alleen dan moet je ze dus maximale schade toebrengen, tot de laatste rus dood is bij wijze van spreken. Een plotselinge overmacht van UA helpt daar niet bij, dan is het te snel klaar.
UA aan de andere kant wil zn grondgebied terug en als het even kan permanent. Dan moet Rusland dus verzwakt worden, moeten er westerse garanties komen, moet het UA leger zo sterk zijn dat RU het nooit weer doet of moet er een bufferzone komen.
De Europese bondgenoten hebben een beetje een middenpositie. We steunen UA, zien Rusland als een bedreiging. Maar zijn ook niet gebaat bij een totale overwinning van UA als dat tot gevolg heeft dar er grote onrust uitbreekt in RU, dat is ook een bedreiging voor onze veiligheid.
zie email 27 oktober
  donderdag 2 maart 2023 @ 18:44:10 #124
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208208244
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik weet niet welke bronnen je gebruikt maar de sancties beginnen nu juist flink te werken. Beetje dom om er dan mee te stoppen bovendien moet je ze continu fine-tunen zodat sanctie-ontwijking steeds lastiger wordt.

[..]

Dit is een beter artikel wat het wat preciezer uitlegt met data:
https://oilprice.com/Ener(...)on-Is-Weakening.html
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208208253
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De belangen van de VS, Europa en UA zijn niet gelijk. Dat moet je je goed realiseren en dan is er al een stuk meer verklaarbaar.
Voor de VS is dit de kans om voor goed (of althans voor lange tijd) af te rekenen met Rusland als strategische dreiging. Alleen dan moet je ze dus maximale schade toebrengen, tot de laatste rus dood is bij wijze van spreken. Een plotselinge overmacht van UA helpt daar niet bij, dan is het te snel klaar.
UA aan de andere kant wil zn grondgebied terug en als het even kan permanent. Dan moet Rusland dus verzwakt worden, moeten er westerse garanties komen, moet het UA leger zo sterk zijn dat RU het nooit weer doet of moet er een bufferzone komen.
De Europese bondgenoten hebben een beetje een middenpositie. We steunen UA, zien Rusland als een bedreiging. Maar zijn ook niet gebaat bij een totale overwinning van UA als dat tot gevolg heeft dar er grote onrust uitbreekt in RU, dat is ook een bedreiging voor onze veiligheid.
Maar dan hebben de wappies wel een punt dat Amerika en NATO slecht zijn en mensen onnodig laten lijden.
  donderdag 2 maart 2023 @ 18:45:51 #126
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208208268
quote:

[..]
Angst voor escalatie en de wil om Rusland uiteindelijk weer op te nemen in de wereldeconomie spelen ook mee in met name Europa.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208208296
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Angst voor escalatie en de wil om Rusland weer op te nemen in de wereldeconomie spelen ook mee in met name Europa.
Klopt. Valt deels in die laatste categorie natuurlijk. Maar daar heb je gelijk in, het besef dat we toch ooit weer met elkaar verder moeten is in Europa ook sterk aanwezig. En op zich is dat goed natuurlijk, want zo is het ook. Maar het moet niet de overhand krijgen.
zie email 27 oktober
pi_208208299
quote:

[..]
Angst voor escalatie en de wil om Rusland uiteindelijk weer op te nemen in de wereldeconomie spelen ook mee in met name Europa.
Chase 2 rabbits and you will catch neither.
pi_208208310
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Maar dan hebben de wappies wel een punt dat Amerika en NATO slecht zijn en mensen onnodig laten lijden.
Amerika en de NATO zijn Oekraine ingevallen?
zie email 27 oktober
pi_208208324
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Amerika en de NATO zijn Oekraine ingevallen?
Nee, maar die maken nu de keuze, zoals jij zegt, om het conflict langer te laten duren dan nodig, om Rusland te verzwakken. In die tijd gaat Oekraine kapot en Oekrainse mensen dood. En dat vind ik slecht.
  donderdag 2 maart 2023 @ 18:49:08 #131
56749 BlaZ
pi_208208335
quote:

[..]
Amerika en de NATO zijn niet slecht, dit is simpelweg hoe machtspolitiek werkt en altijd gewerkt heeft.

Valery drukt het zo mooi uit: Oorlog is een slachting van mensen die elkaar niet kennen, ten behoeve van mensen die elkaar kennen, maar elkaar niet afslachten.
  Overall beste user 2022 donderdag 2 maart 2023 @ 18:49:52 #132
3928 Ulx
pi_208208346
quote:

[..]
Dat laatste zal wel meevallen. Nodig voor energie zijn ze niet meer, en een poging ze goed te laten verdienen want dan worden ze aardig hebben we al gedaan.
pi_208208357
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat laatste zal wel meevallen. Nodig voor energie zijn ze niet meer, en een poging ze goed te laten verdienen want dan worden ze aardig hebben we al gedaan.
Je wil ze anders de kost niet geven, met name in Duitsland, die daar toch anders over denken...
zie email 27 oktober
  Overall beste user 2022 donderdag 2 maart 2023 @ 18:55:28 #134
3928 Ulx
pi_208208410
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je wil ze anders de kost niet geven, met name in Duitsland, die daar toch anders over denken...
Zoals Macron?
pi_208208417
twitter
-Rabia Al-Basri
  donderdag 2 maart 2023 @ 18:56:22 #136
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208208428
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:55 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Klootzak :(
pi_208208438
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zoals Macron?
Die zit meer in de veiligheids- dan in de economische hoek.
Dan moet je echt meer bij de Duitsers en hun goedkope energieverslaving zijn.
zie email 27 oktober
pi_208208465
quote:
84s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Klootzak :(
_O-
-Rabia Al-Basri
pi_208208472
quote:
[ twitter ]
}:|
A murky, forgotten land.
pi_208208477
quote:
Daar geeft de VS niet aan thuis. De steun en wapens zijn al onderweg. Op zijn minst zal Rusland en China dan bijv in ruil voor de Krim wat in de Donbas moeten afstaan. Zoiets. Maar dat doet Poetin niet.

Het is heel simpel namelijk. Ja, China kan dreigen anders Rusland te bewapenen. Maar de VS en de EU zijn de grootste afzetmarkten van China, zijn ze bereid voor een oorlog die niet die van hun is die relaties op het spel te zetten met alle gevolgen van dien? Ik geloof dat niet.
pi_208208482

[ Bericht 100% gewijzigd door StateOfMind op 02-03-2023 18:59:06 ]
A murky, forgotten land.
  donderdag 2 maart 2023 @ 18:59:18 #142
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208208486
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Jongens reageer nou gewoon niet, anders komt straks ome @:straatcommando. de boel weer op slot draaien tot morgenmiddag.
Och, dat gaat goed zolang we die niet taggen…
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:01:33 #143
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208208524
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

twitter

twitter
pi_208208549
quote:
[ twitter ]
Die drone attacks zetten de russische luchtverdediging onder druk en ook dat kan uitgeput raken. Bovendien bemoeilijkt het enorme oppervlak van Rusland de luchtverdediging en daar kan Oekraine handig gebruik van maken.
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:05:20 #145
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208208601
quote:
[ twitter ]
;(
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:05:55 #146
56749 BlaZ
pi_208208611
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:02 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Die drone attacks zetten de russische luchtverdediging onder druk en ook dat kan uitgeput raken. Bovendien bemoeilijkt het enorme oppervlak van Rusland de luchtverdediging en daar kan Oekraine handig gebruik van maken.
In principe gebruikt Oekrane de strategie die Rusland eerlijk al gebruikte. Het zorgt ook voor meer verspreiding van de luchtverdediging.
pi_208208628
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:48 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Nee, maar die maken nu de keuze, zoals jij zegt, om het conflict langer te laten duren dan nodig, om Rusland te verzwakken. In die tijd gaat Oekraine kapot en Oekrainse mensen dood. En dat vind ik slecht.
Eens :Y
Wij als Westen hebben ons, geheel terecht overigens, gecommitteerd aan het helpen en steunen van Oekrane.

We roepen continue dat Oekrane niet mg verliezen, en dat Rusland niet mg winnen.
Dit nooit meer, riepen wij na de (genocide van) WW2.

Dan moet je ook alles op alles zetten om te zorgen dat dat ook gebeurt en zo snel mogelijk (immers hoe langer het duurt des te meer doden).

En dat doen wij niet.
A murky, forgotten land.
pi_208208646
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit is een beter artikel wat het wat preciezer uitlegt met data:
https://oilprice.com/Ener(...)on-Is-Weakening.html
Er zijn voldoende bronnen die aantonen dat de sancties nu flink beginnen werken, niet in de laatste plaats de cijfers van Rostat zelf over de maand januari 2023.
pi_208208679
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:07 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er zijn voldoende bronnen die aantonen dat de sancties nu flink beginnen werken, niet in de laatste plaats de cijfers van Rostat zelf over de maand januari 2023.
3?
Vakman pur sang
pi_208208704
Eindelijk eens goede uitspraken van Scholz:

Duitse bondskanselier weigert met Poetin te praten: 'Niet met pistool tegen slaap' - https://nos.nl/l/2465863
pi_208208710
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:02 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik vind het entertaining dat ze de Russen zo in hun hempie laten staan :P
-Rabia Al-Basri
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:23:38 #152
56749 BlaZ
pi_208208911
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:07 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De sancties zijn simpelweg zichtbaar in het prijsverschil ten opzichte van het standaardprijsverschil tussen ural-brent en brent-crude.

(ural-brentprijs -5) / brent-crudeprijs.
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:26:25 #153
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208209042
quote:

[..]
Ook Europa is gebaat bij interne onrust in Rusland; wanneer de Russische federatie in meerdere straatarme, onafhankelijke republieken uit elkaar zou vallen (die elkaar bovendien naar het leven staan) zal er weinig kapitaal en mankracht meer beschikbaar zijn voor veroveringsoorlogen en infiltratie in de westerse wereld. Hetzelfde geldt ook wanneer de Russische samenleving in depressie, diepe armoede, criminaliteit en alcoholisme zou vervallen.
pi_208209150
quote:

[..]
Door Rusland weer deel te laten nemen aan de Europese en wereldeconomie zullen ze weer opnieuw in hun krijgsmacht en in infiltratie in de Europese politiek gaan investeren.
pi_208209153
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:31 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ook Europa is gebaat bij interne onrust in Rusland; wanneer de Russische federatie in meerdere straatarme, onafhankelijke republieken uit elkaar zou vallen (die elkaar bovendien naar het leven staan) zal er weinig kapitaal en mankracht meer beschikbaar zijn voor veroveringsoorlogen en infiltratie in de westerse wereld. Hetzelfde geldt ook wanneer de Russische samenleving in depressie, diepe armoede, criminaliteit en alcoholisme zou vervallen.
En wie gaat er dan over de kernwapens? En volgens mij wil je ook geen tweede Syri aan je grenzen als Europa. Daar krijg je ook ellende van, vluchtelingenstromen, terrorisme, toevluchtsoord, nee dank u.
zie email 27 oktober
pi_208209265
quote:

[..]
Tuurlijk niet man gek, wel dat ze ophouden landen te annexeren die de westerse afslag hebben genomen.
Wat we absoluut niet kunnen gebruiken zijn 10 piratenstaten met separatisten en 6000 kernwapens :')
Vakman pur sang
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:44:23 #158
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208209397
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En wie gaat er dan over de kernwapens? En volgens mij wil je ook geen tweede Syri aan je grenzen als Europa. Daar krijg je ook ellende van, vluchtelingenstromen, terrorisme, toevluchtsoord, nee dank u.
Maar koste wat kost de boel bij elkaar willen houden, heeft ons gebracht waar we nu zijn. Want dat was het doel van met name de VS na de val van de USSR.

Overigens zijn de kernwapens nu niet meer zo verspreid als toen.

En welk doel streven we precies na?

Wat TheJanitor zegt:

quote:
6s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Chase 2 rabbits and you will catch neither.
&lt;signature here&gt;.
pi_208209560
Met name Duitsland en Frankrijk lijken er wel op voor te sorteren dat we uiteindelijk met Poetin of iemand van diezelfde kliek verder moeten. Ik zie niet hoe dat geloofwaardig kan, maar dat gaan we meemaken.

Ik ben nog steeds van mening dat we Oekrane nu teveel laten bungelen. Het gaat allemaal veel te langzaam en stroperig.
  donderdag 2 maart 2023 @ 19:51:06 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208209591
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als het goed is hebben we ze vooral nodig voor platinum en palladium.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208209649
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waarom zou het westen zich als "vluchteling" voordoende Russische spionnen, terroristen en oligarchen(kinderen) op moeten nemen? Het westen is er juist bij gebaat wanneer de genocidale vernietigingsoorlog, waar de Russen zich al eeuwenlang van bedienen in hun buitenland"politiek", als een boemerang bij henzelf terugkeert.
pi_208209768
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:53 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Waarom zou het westen zich als "vluchteling" voordoende Russische spionnen, terroristen en oligarchen(kinderen) op moeten nemen? Het westen is er juist bij gebaat wanneer de genocidale vernietigingsoorlog, waar de Russen zich al eeuwenlang van bedienen in hun buitenland"politiek", als een boemerang bij henzelf terugkeert.
Waarom namen we Syrische is leden op? Dat doen we nou eenmaal. Vluchtelingen mag je niet ontzeggen in de EU

Behalve bewezen oordlogcriminelen (als we daar na 5 eens achter komen)
Vakman pur sang
pi_208209892
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:53 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De Russen hebben tig keer meer vuurkracht dan alle explosies die tot nu toe ooit zijn geweest. Een ongekend wapen dat kan zorgen voor meer ellende dan de dag des oordeels.

Dus ja, je moet het daarmee doen. Je zult met dit duivels volk moeten onderhandelen. Vernietiging is niet mogelijk.
  donderdag 2 maart 2023 @ 20:00:44 #164
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208209917
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:00 schreef Confetti het volgende:

[..]
De Russen hebben tig keer meer vuurkracht dan alle explosies die tot nu toe ooit zijn geweest. Een ongekend wapen dat kan zorgen voor meer ellende dan de dag des oordeels.

Dus ja, je moet het daarmee doen. Je zult met dit duivels volk moeten onderhandelen. Vernietiging is niet mogelijk.
NOEKS! *O*
pi_208209971
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom namen we Syrische is leden op? Dat doen we nou eenmaal. Vluchtelingen mag je niet ontzeggen in de EU

Behalve bewezen oordlogcriminelen (als we daar na 5 eens achter komen)
Voldoende reden om alle Russen te weren dus. :Y
pi_208210099
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tuurlijk niet man gek, wel dat ze ophouden landen te annexeren die de westerse afslag hebben genomen.
Wat we absoluut niet kunnen gebruiken zijn 10 piratenstaten met separatisten en 6000 kernwapens :')
Ik maak me om die kernwapens niet zo druk eigenlijk. Want kernwapens zijn toch technisch wel behoorlijk ingewikkelde machines die een hoge mate van kennis vereisen als je ze wil gebruiken. Kennis die nou niet bepaald iedereen heeft en meestal ook nog eens streng geheim is, dus makkelijk kom je er over het algemeen niet aan. Tevens doe je dit ook niet in je eentje (laten we even uitgaan van een raket); je kan wel iemand hebben die een raket zo kan programmeren dat hij de goede kant op vliegt, maar wie heeft er genoeg kennis en kunde over het voltanken van een dergelijke raket? En hoeveel mensen komen daarbij kijken? En zijn al deze mensen wel beschikbaar in woelige revolutionaire tijden?

En dan hebben we het nog niet gehad over het onderhoud dat dergelijke systemen vereisen. Wie gaat dat doen?

enz enz enz
pi_208210101
quote:

[..]
Waar het fout gaat zijn de kernkoppen men is als de dood dat die gaan rondzwerven en gebruikt worden in die burgeroorlog.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 2 maart 2023 @ 20:07:00 #168
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208210190
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:07 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Wie zijn die kneuzen?
pi_208210204
quote:
2s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik maak me om die kernwapens niet zo druk eigenlijk. Want kernwapens zijn toch technisch wel behoorlijk ingewikkelde machines die een hoge mate van kennis vereisen als je ze wil gebruiken. Kennis die nou niet bepaald iedereen heeft en meestal ook nog eens streng geheim is, dus makkelijk kom je er over het algemeen niet aan. Tevens doe je dit ook niet in je eentje (laten we even uitgaan van een raket); je kan wel iemand hebben die een raket zo kan programmeren dat hij de goede kant op vliegt, maar wie heeft er genoeg kennis en kunde over het voltanken van een dergelijke raket? En hoeveel mensen komen daarbij kijken? En zijn al deze mensen wel beschikbaar in woelige revolutionaire tijden?

En dan hebben we het nog niet gehad over het onderhoud dat dergelijke systemen vereisen. Wie gaat dat doen?

enz enz enz
Voor genoeg geld dezelfde mensen die dat nu ook doen. Voor het maken is veel kennis nodig. Voor het afvuren een heel stuk minder. Die dingen zijn gemaakt om binnen 10 minuten kanceerbaar te zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_208210267
quote:
5s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wie zijn die kneuzen?
Denken dat een zonnebril tegen noeks beschermt.

pi_208210377
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Voor genoeg geld dezelfde mensen die dat nu ook doen. Voor het maken is veel kennis nodig. Voor het afvuren een heel stuk minder. Die dingen zijn gemaakt om binnen 10 minuten kanceerbaar te zijn.
Ja wou net zeggen, lekker voor de wereld veiligheid, joooh die doen het niet of werken toch niet. Ondertussen schieten een paar simpele esperantisten een buk op een passagiersvliegtuig op kruishoogte. Een kernlading afschieten of die nou de juiste stad raakt of niet is geen kans die je maar ff wegwuift. (Jaja Noeks enzo echter dien je risico’s af te wegen en die krengen staan daar gewoon massaal)
Vakman pur sang
  donderdag 2 maart 2023 @ 20:20:07 #173
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_208210438
quote:

[..]
Nou, dat onnodig is juist de discussie. Is de angst voor (de gevolgen van) escalatie gerechtvaardigd?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_208210581
Nu op Zembla, NPO2: inkijkje bij Wagner, door Franse journalisten.
pi_208210589
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:27 schreef 3rr0r het volgende:
Nu op Zembla, NPO2: inkijkje bij Wagner, door Franse journalisten.
Oh dat lijkt me wel bijzonder. Zijn ze bij Wagner op het slagveld dan of is het gewoon van buitenaf vooral?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208210683
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Oh dat lijkt me wel bijzonder. Zijn ze bij Wagner op het slagveld dan of is het gewoon van buitenaf vooral?
Nee ze interviewen dode Wagnerleden.
Vakman pur sang
pi_208210752
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Onzinnige opmerking chef.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 2 maart 2023 @ 20:36:34 #178
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208210763
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ybeltje Berckmoes ging ze voor dus zo gek is dat niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208211066
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waar het fout gaat zijn de kernkoppen men is als de dood dat die gaan rondzwerven en gebruikt worden in die burgeroorlog.
Ik kan me niet voorstellen dat er onder de bewoners van de (mogelijk) afvallige regio's veel kennis van en/of ervaring met het Russische kernwapenarsenaal aanwezig gaat zijn: de etnische Russen zullen potentile opstandelingen waarschijnlijk ver uit de buurt van hun kernwapens gehouden hebben.
pi_208211126
twitter
pi_208211222
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:53 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Een aanslag in Moskou is een kwestie van tijd. Breng die oorlog maar lekker bij de Russen thuis.
pi_208211326
quote:
7s.gif Op donderdag 2 maart 2023 14:40 schreef Aether het volgende:

[..]
Nu hebben Duitsland en Frankrijk blijkbaar ook het briljante plan opgevat om Oekrane veiligheidsgaranties bieden, nou daar schieten de Oekraeners wat mee op... De Duitse defensie verkeert in een zo deplorabele staat dat ze niet eens Duitsland kunnen verdedigen wanneer het erop aan zou komen, laat staan Oekrane :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2023 21:18:10 ]
pi_208211453
Hadden we deze hier al gezien?

twitter
  donderdag 2 maart 2023 @ 21:14:12 #184
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208211480
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Een aanslag in Moskou is een kwestie van tijd. Breng die oorlog maar lekker bij de Russen thuis.
Dat zou wel lekker zijn ja ! Het liefst grootschalig ook nog.
  donderdag 2 maart 2023 @ 21:14:39 #185
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208211491
Veiligheidsgarantie heb je niks aan. Hoeveel dode Duitsers heeft Duitsland over voor Oekrane?
Zie Sebrenica. }:|

Beter gaan we eens goed voor zitten en slopen we Rusland de moeder. Zo'n goede gelegenheid als nu krijgen we voorlopig niet weer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208211576
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Met name Duitsland en Frankrijk lijken er wel op voor te sorteren dat we uiteindelijk met Poetin of iemand van diezelfde kliek verder moeten. Ik zie niet hoe dat geloofwaardig kan, maar dat gaan we meemaken.

Ik ben nog steeds van mening dat we Oekrane nu teveel laten bungelen. Het gaat allemaal veel te langzaam en stroperig.
Die tanks zullen vast helpen, maar het lijkt me dat als Oekrane echt gebieden terug wilt veroveren ze ook massaal moeten gaan mobiliseren, want het lijkt me dat daar wel extra veel mankracht voor nodig is.
pi_208211636
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:14 schreef Hyperdude het volgende:
Veiligheidsgarantie heb je niks aan. Hoeveel dode Duitsers heeft Duitsland over voor Oekrane?

Beter gaan we eens goed voor zitten en slopen we Rusland de moeder. Zo'n goede gelegenheid als nu krijgen we voorlopig niet weer.
Dit is natuurlijk wel de kern. Als je gaat onderhandelen en een akkoord sluit, moet je als puntje bij paaltje komt wel bereid zijn om het (militair) te handhaven.

En tot nu toe durven we een rechtstreekse confrontatie niet aan.
pi_208211638
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Die tanks zullen vast helpen, maar het lijkt me dat als Oekrane echt gebieden terug wilt veroveren ze ook massaal moeten gaan mobiliseren, want het lijkt me dat daar wel extra veel mankracht voor nodig is.
Volgens mij hebben ze dat dus de afgelopen periode volop gedaan Incl vrouwen
Vakman pur sang
  donderdag 2 maart 2023 @ 21:24:15 #189
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208211653
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:14 schreef Hyperdude het volgende:

Dit inderdaad, veiligheidsgaranties betekenen niets, anders zou je Oekraine nu ook wel kunnen helpen ipv de volgende keer dat Rusland binnenvalt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208211657
quote:

[..]
Volgens mij is er op papier al martial law + algehele mobilisatie. Alleen wordt niet iedereen daadwerkelijk gemobiliseerd.
  donderdag 2 maart 2023 @ 21:27:20 #191
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208211704
quote:

[..]
Rond de miljoen M/V op dit punt ongeveer.
&lt;signature here&gt;.
pi_208212154
twitter
pi_208212334
twitter
pi_208212529
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:02 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Ja goh.

Bovendien is het verhaal geheel niet compleet
https://amp.theguardian.c(...)sia-to-leave-ukraine
Vakman pur sang
pi_208212820
twitter
pi_208212843
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:53 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Wat is dit dan weer. Al de zoveelste actie (ver) buiten de normale range van UA de laatste dagen. Zijn dit commando's, valse vlaggen of toch nog wat anders?
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 22:36:29 #198
236264 crew  capricia
pi_208212861
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat is dit dan weer. Al de zoveelste actie (ver) buiten de normale range van UA de laatste dagen. Zijn dit commando's, valse vlaggen of toch nog wat anders?
Nee joh. Rookverbod genegeerd. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208212876
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:12 schreef oheng het volgende:
Hadden we deze hier al gezien?

[ twitter ]
Ah. Daar moet weer even een bom op dus.
zie email 27 oktober
pi_208212880
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee joh. Rookverbod genegeerd. :D
Goedenavond met Pjotr vanaf de onderzeer Moskva.
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 22:38:48 #201
236264 crew  capricia
pi_208212888
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Goedenavond met Pjotr vanaf de onderzeer Moskva.
_O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 2 maart 2023 @ 22:43:38 #202
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208212966
Al enig idee wat er nu eigenlijk gexplodeerd is?
Zie er niets over op Twitter.
  donderdag 2 maart 2023 @ 22:47:00 #203
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208213023
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
Een van de meerdere wapenproducenten die daar zitten, waarschijnlijk.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 2 maart 2023 @ 22:47:03 #204
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208213027
- 24 maanden wanneer de S400 in Iran operationeel wordt wat een Israelische luchtaanval zal bemoeilijken.
- 18~24 maanden totdat Iran hun 1e kernwapen heeft

https://www.reddit.com/r/(...)an_narrows_as_putin/
Israel’s Window to Strike Iran Narrows as Putin Enters Equation
quote:
https://www.bloomberg.com(...)ssia-s-400#xj4y7vzkg
Iran seeks S400 air defenses from Russia which would make an attack harder

Iran is seeking sophisticated new air-defense systems from Russia that Israeli officials believe will narrow the window for a potential strike on Tehran’s nuclear program, according to people familiar with the matter.

The prospect of Iran getting the systems, the S-400s, would accelerate a decision on a possible attack, people in Israel and the US with knowledge of the discussions said.

Russia hasn’t said publicly if it will supply the weapons, but Moscow and Tehran have drawn closer since Moscow’s invasion of Ukraine. It would take less than two years for the S-400s to be operational.

“The longer you wait, the harder that becomes,” Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu said of a strike on Iran at a security conference in Tel Aviv last week. “We’ve waited very long. I can tell you that I will do everything in my power to prevent Iran from acquiring nuclear weapons.”

Such open threats — daily occurrences now in Israel — are a complex mix of intent and messaging aimed at Tehran and Washington although Israel bombed nuclear sites in Iraq in 1981 and Syria in 2007. An open military conflict with Iran could trigger an unparalleled regional conflagration affecting global oil supplies.

Russia has offered Iran “unprecedented defense cooperation, including on missiles, electronics and air defense” and may provide Tehran with fighter jets, National Security Council spokesman John Kirby said last Friday.

The Kremlin and the Russian Defense Ministry didn’t respond to requests for comment, Netanyahu’s office declined to comment.

Concern has grown over Iran’s nuclear work since international monitors detected uranium enriched to 84% purity — just below the 90% needed for weapons. By the end of 2023, Iran will have enough uranium enriched to 60% to produce 10 bombs, according to a senior Israeli official and a former senior US official.

Understanding the Shadow War Between Israel and Iran: QuickTake

Israel continues to hope the US will take the lead on any possible strike and while the Biden administration hasn’t ruled out military action, it prefers diplomacy.

Iran accuses Israel of assassinating its nuclear scientists, most recently as in late 2020, as well as hacking and other nuclear sabotage. Israel doesn’t publicly own up to them but they are widely acknowledged by officials both in the US and in Israel.

Iran Says It Arrested Spy Ring Over Attempted Nuclear Sabotage

Iran says its decades-long atomic program is for peaceful purposes, but Western powers say it’s building the capabilities to make a nuclear bomb.

Drones and Fighter Jets
In December, the US said Russia was deepening military backing for Iran in return for Iranian supplies of drones for Moscow’s war on Ukraine. The next month, an Iranian lawmaker said Tehran expects a delivery of Su-35 fighter jets from Russia by mid-March.

Russia has very good ties with Iran and Tehran is looking for more support, said Elena Suponina, a Moscow-based Middle East expert.

After the US and five other powers signed a deal with Iran in 2015 restricting its nuclear program in exchange for sanctions relief, Russia sold it a less advanced air defense system, the S-300s. The nuclear deal fell apart in 2018 when President Donald Trump withdrew the US.

The S-400s, which can hit aerial targets at a range of up to 250 kilometers (150 miles), would create a “red zone for high-altitude aircraft,” said Jeremy Binnie, Middle East defense expert at Janes, the UK-based defense intelligence firm.

“The more air defenses they have, the more difficult it is to hit them,” said Yossi Kuperwasser, a former top Israeli military intelligence official and now a senior researcher at the Israel Defense and Security Forum, an association of former and reserve members of the security forces. “We are analyzing when is the most convenient time to take action.”

Israel has been here before. In 2015, Israeli TV played recorded conversations with Ehud Barak, who was Netanyahu’s defense minister in 2012, speaking explicitly of plans to attack Iran that were shelved after discussions with the US.

Iran’s Nuclear Inventory Surges Amid Enriched Uranium Probe

Israeli officials are watching not only Iran’s ability to withstand an air attack but its capacity to build a nuclear bomb.

They calculate that once Iran decides to weaponize, “it’s anything between 18 to 24 months for them to build the first warhead,” Mark Dubowitz, head of the Washington-based Foundation for Defense of Democracies, which supports measures to counter Iran, said in an interview in Tel Aviv.

After Joe Biden defeated Trump, his administration tried to revive the Iran nuclear deal but blamed Tehran for walking away. US Ambassador to Israel, Tom Nides, recently indicated understanding for Israel’s approach.

“Israel can and should do whatever they need to deal with (Iran) and we’ve got their back,” he said at an event on Feb. 19.

The US and Israel recently held highly publicized military exercises in the Mediterranean, the largest ever drills between the two allies in a demonstration of aerial force.

New US-built air refueling aircraft which the Israelis are due to receive by 2025 would significantly increase their long-range capability, said Binnie at Janes.

Gulf nations would be at some risk but many are hoping Israel will act — even if it only sets back Iranian nuclear ambitions for a few years, said Riad Kahwagi, founder and chief executive officer of INEGMA, a Dubai-based security research group.
pi_208213308
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Oekraine had al in de vroege soviet tijd een zr levendige wapenindustrie. Het is dus een mengelmoes van drones en aangepaste raketten.

Ze vallen overal verspreid aan, omdat dat het zwakke punt van rusland is: de uitgestrektheid en de onmogelijkheid om het hele russische luchtruim te verdedigen.

Afentoe een drone richting Moskou sturen, maar de echte doelwitten zijn waarschijnlijk die ndere achilleshiel van de russen: hun olie industrie en -export. Linkje naar de schade aan de Tuapse olieraffinaderij van 1 maart.

[ Bericht 10% gewijzigd door oheng op 03-03-2023 00:40:56 ]
  donderdag 2 maart 2023 @ 23:16:51 #206
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208213361
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:33 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
De massa wordt klaargestoomd voor slecht nieuws? Of deze gozert dondert door een ruit.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208213397
quote:
Kremlin pre-planned and helped finance Kherson torture centers, international investigators say

... a network of at least 20 facilities that Ukrainian and international lawyers said was part of a calculated Russian strategy to extinguish Ukrainian identity.

“These detention centers are linked, they follow a very similar, if not identical way of behaving,” Wayne Jordash, head of the Mobile Justice Team, a collective of international investigators supporting Ukraine’s Office of the Prosecutor General, told CNN.

The investigation found that Russian forces followed a very specific blueprint in several occupied areas, with clear patterns that point to the overarching plan of Moscow’s occupation of Ukraine.

“The first stage, essentially, is to detain and, in many instances, kill a category of people labeled as ‘leaders,’ i.e. those who could physically resist the occupation, but also those who could culturally resist it,” Jordash said.

“The second stage is a sort of filtration process where the population that remains outside of the detention centers is subject to constant monitoring and filtration so that anyone who’s suspected of being involved with ‘leaders’ or been involved with organizing any type of resistance is also then identified and either deported to Russia or detained in the detention centers and tortured.”

Jordash said these methods were employed not just in Kherson but in other areas occupied by Russian forces, such as the Kyiv suburbs of Bucha and Borodianka. However, he added, the lengthy occupation of Kherson allowed Russian forces to go even further.
CNN
  donderdag 2 maart 2023 @ 23:27:08 #208
8369 speknek
Another day another slay
pi_208213450
De NAVO training bewijst zich.

twitter
pi_208213461
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 23:16 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
De massa wordt klaargestoomd voor slecht nieuws? Of deze gozert dondert door een ruit.
Deze praatpoppen hebben ogenschijnlijk tegenstrijdige invalshoeken op het conflict, maar toch nooit echt een lastige of een voor het regime onbruikbare mening.

Ook deze figuur pleit eigenlijk gewoon voor een totale dictatuur, dus een voor het regime nuttige mening die verkondigd mag worden. En zodra Poetin bv nog meer repressieve maatregelen wil invoeren, dan geeft hij dit soort geluiden meer ruimte binnen het 'publieke' debat.

Dus ja, ik gok op klaarstomen voor nieuwe maatregelen of gewoon niks.

Uit het raam zal ie niet vallen voorlopig
pi_208213606
Ik zit even de aanvallen op bijv. Tula te bekijken, en er is iets vreemds aan de hand. Op Firms zie je duidelijk de aanvallen. Maar als je de
GPS coordinaten (54.170094767156684, 37.71496638549416) bekijkt, dan lijkt het erop alsof ze grondstoffen voor de metaal industrie hebben aangevallen.

[ Bericht 4% gewijzigd door oheng op 03-03-2023 00:03:29 ]
pi_208213664
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 22:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_208213697
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:50 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
FFS doen de russen niet meer aan verkenning?

Dat zijn 2 tanks van de 53e Brigade die de BMP's staan op te wachten en ze point blank aan gort schieten. De ene tank voert zelfs een Oekrainsche vlag.
pi_208213710
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 00:08 schreef Slayage het volgende:

[..]
[ twitter ]
Military Informant meldt dat de politie nog op zoek is, maar dat er niets is gevonden.
pi_208213760
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 00:14 schreef oheng het volgende:

[..]
FFS doen de russen niet meer aan verkenning?

Dat zijn 2 tanks van de 53e Brigade die de BMP's staan op te wachten en ze point blank aan gort schieten. De ene tank voert zelfs een Oekrainsche vlag.
Viel mij ook al op, dat je 1 tank rustig naar die bomenrij ziet rijden en vervolgens is het prijsschieten voor hem.
pi_208213765
quote:
84s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
NOEKS! *O*
Zucht
pi_208214758
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 07:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De oorlog is verloren voor Oekrane.
Staan de Russen al in Kyiv ja? Dat heb ik dan gemist.

:')
  vrijdag 3 maart 2023 @ 08:48:54 #217
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_208214859
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 20:51 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er onder de bewoners van de (mogelijk) afvallige regio's veel kennis van en/of ervaring met het Russische kernwapenarsenaal aanwezig gaat zijn: de etnische Russen zullen potentile opstandelingen waarschijnlijk ver uit de buurt van hun kernwapens gehouden hebben.
Wat denk je van de soldaten die dat nu al doen?
  vrijdag 3 maart 2023 @ 09:02:59 #218
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208214987
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 00:26 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Sentiment begint te veranderen in de Amerikaanse media.
Dus omdat er ergens in Amerikaanse side media ook een kritisch artikel (nouja een mening van een lezer) wordt geplaatst veranderd de het sentiment in de Amerikaanse media? Weet je dat zoiets erbij hoort in vrije media zicht op een conflict van meerdere kanten? In de Russische media zou je zoiets niet lezen.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 09:08:30 #219
396550 Richestorags
pi_208215032
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 08:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wat denk je van de soldaten die dat nu al doen?
De vraag is of die soldaten uit de afvallige regio's komen of daar worden gestationeerd vanuit het Slavische Moederland.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 09:10:11 #220
396550 Richestorags
pi_208215051
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 09:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Dus omdat er ergens in Amerikaanse side media ook een kritisch artikel (nouja een mening van een lezer) wordt geplaatst veranderd de het sentiment in de Amerikaanse media? Weet je dat zoiets erbij hoort in vrije media zicht op een conflict van meerdere kanten? In de Russische media zou je zoiets niet lezen.
Of je leest het n keer. Daarna verongelukt de redacteur tussen de drukpers of valt hij uit een raam.
pi_208215275
twitter
pi_208215301
twitter
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 3 maart 2023 @ 09:36:39 #223
117098 Hathor
Effe niet
pi_208215333
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 07:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De oorlog is verloren voor Oekrane.
Er zijn hier alleen maar verliezers.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_208215373
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 08:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Staan de Russen al in Kyiv ja? Dat heb ik dan gemist.

:')
PI-sarcasme.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 09:47:08 #225
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208215421
MBT eerdere discussie, dat bakhmut zo belangrijk was, want spoorlijnen, en de verdere discussie dat een spoorbrug makkelijker op te blazen is dan een gewoon stuk spoor.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 maart 2023 @ 09:52:09 #226
3928 Ulx
pi_208215471
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:57 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/408813]trein2000[/urlp het volgende:

[..]
Die zit meer in de veiligheids- dan in de economische hoek.
Dan moet je echt meer bij de Duitsers en hun goedkope energieverslaving zijn.
Duitsland is al maanden terug onafhankelijk van Russisch gas geworden. Ben je blijven hangen in April 2022 of zo?
pi_208215517
Bondskanselier Scholz ontmoet Biden over rol China in conflict
https://nos.nl/l/2465445
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 maart 2023 @ 09:57:12 #228
3928 Ulx
pi_208215522
quote:
7s.gif Op donderdag 2 maart 2023 19:44 schreef ExTec het volgende:

En welk doel streven we precies na?

[..]

Russisch leger terug over de grens van 1991.
Rusland betaalt voir de schade.
Ontvoerde mensen terug.

Daarna zien we wel weer.
pi_208215536
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 00:26 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Sentiment begint te veranderen in de Amerikaanse media.
twitter

Sentiment begint te veranderen in de Russische media.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 10:00:12 #230
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208215545
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 23:27 schreef speknek het volgende:
De NAVO training bewijst zich.

[ twitter ]

Uit de locatie van deze tegenaanval kun je wel opmaken dat de Russen een omtrekkende beweging aan het maken zijn rondom Bakhmut. Oekraine lijkt vooralsnog dus wel in staat tegenaanvallen uit te voeren om dit te proberen te verhinderen.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 10:02:43 #231
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_208215565
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk wel de kern. Als je gaat onderhandelen en een akkoord sluit, moet je als puntje bij paaltje komt wel bereid zijn om het (militair) te handhaven.

De enige echte veiligheidsgaranties kunnen komen van de VS/Navo en kernwapens. De rest is holle retoriek.
pi_208215585
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 09:58 schreef Raw85 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Sentiment begint te veranderen in de Russische media.
Op 1:57 min : 🙄
pi_208215839
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Willen? De Duitsers en Fransen kunnen het niet eens handhaven, zelfs al zouden ze het willen. De enigen die het potentieel zouden kunnen zijn de Amerikanen, en daar kan je (zie Trump) helaas niet op rekenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2023 10:33:29 ]
  vrijdag 3 maart 2023 @ 10:55:42 #234
16715 Mylene
*schatje*
pi_208216065
twitter
pi_208216121
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:55 schreef Mylene het volgende:
[ twitter ]
Genoeg beelden idd vanuit Syri waar ze de vreselijkste dingen deden met gevangenen en andere mensen :r
Doen weinig onder voor IS en dergelijke clubjes :r
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:03:25 #236
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208216163
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Genoeg beelden idd vanuit Syri waar ze de vreselijkste dingen deden met gevangenen en andere mensen :r
Ik vind het altijd wel eng idee dat sommige mensen ineens dit soort verschrikkelijke dingen gaan doen als de situatie zo is dat ze er waarschijnlijk toch niet gestraft voor zouden worden. Ultiem sadisme naar kwetsbaren toe.
pi_208216177
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Maar dat was tegen moslims, dus zal het wel goed doen onder het hypocriete clubje van FvDAP.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:05:19 #238
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_208216190
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 10:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
De enige echte veiligheidsgaranties kunnen komen van de VS/Navo en kernwapens. De rest is holle retoriek.
Europa heeft vooral een grote waffel.

Ondertussen op Minsk-Machulishchy (engelse spelling):

A-50U red 43 RF-90608 flew back to Russia for repair.
Not badly damaged as reported from several sources.

Kortom: leuke beelden, belabberd resultaat.
pi_208216199
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:04 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Maar dat was tegen moslims, dus zal het wel goed doen onder het hypocriete clubje van FvDAP.
Ongetwijfeld ja :Y :r
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:15:22 #240
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208216340
twitter

Hele oorlogsgebied gaat ook helemaal naar de haaien, wie gaat daar straks nog wonen?
pi_208216504
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Hele oorlogsgebied gaat ook helemaal naar de haaien, wie gaat daar straks nog wonen?
Dat trekt wel weer bij. Na WOII lag ook alles in puin. Uiteindelijk is dat een kwestie van wederopbouw. Met z’n allen de schouders eronder en vooruit kijken naar de toekomst.

Dit is ook meteen de reden waarom ik vind dat de opvang van Oekraners in principe tijdelijk moet zijn, trouwens. Anders heeft het land straks alsnog geen toekomst.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:35:34 #242
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_208216597
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Belgen en Fransen, denk ik.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_208216692
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 00:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Snap jij het verschil tussen een redactioneel en een opiniestuk?
Ja de krant bepaalt welke mening geaccepteerd is om te publiceren. Het is opmerkelijk dat het op dit moment geaccepteerd wordt terwijl het een aantal maanden geleden nog 'Russische propaganda' was.
pi_208216813
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:44 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Ja de krant bepaalt welke mening geaccepteerd is om te publiceren. Het is opmerkelijk dat het op dit moment geaccepteerd wordt terwijl het een aantal maanden geleden nog 'Russische propaganda' was.
Nee, dat bepaalt de krant niet. Wij leven in een vrij land. Jij moet aan je baas vragen welke mening je moet hebben, daar hebben wij geen last van, behalve dan dat we jouw bagger moeten lezen.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 11:52:46 #245
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208216815
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ieper is wel redelijk opgeknapt maar in Noord Frankrijk is er nog steeds best wat land 'Zone Rouge' 105 jaar later.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208216878
twitter

vrijdag 3 maart 2023 @ 12:02:01 #247
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208216951
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nouveau Ypres?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208216957
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:52 schreef The_End het volgende:

[..]
Nee, dat bepaalt de krant niet. Wij leven in een vrij land. Jij moet aan je baas vragen welke mening je moet hebben, daar hebben wij geen last van, behalve dan dat we jouw bagger moeten lezen.
Je mag elke mening hebben of je die mening mag publiceren in de krant is een heel ander verhaal.
pi_208216974
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:02 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Je mag elke mening hebben of je die mening mag publiceren in de krant is een heel ander verhaal.
Daar is een krant ook niet voor dus dat is nogal een onzin reactie.
pi_208216989
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:44 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Ja de krant bepaalt welke mening geaccepteerd is om te publiceren.
Nee. Wel gaat de redactie zelf over de inhoud, en een uitgeverij is doorgaans een commercieel bedrijf. Wat ertoe leidt dat sommige kranten hun toevlucht nemen tot sensatie en paniekzaaierij, omdat dat nou eenmaal verkoopt. De ene krant is serieuzer dan de ander.

Maar met het sturen van de publieke opinie of propaganda heeft dat niet zo veel te maken.
pi_208217019
quote:

[..]
Je weet dat een krant doorgaans een serieus nieuwsmedium is en niet een papieren dorpsplein waar elke debiel mag roeptoeteren wat hij wil?

Het staat je vrij om je opiniestuk in te sturen. Het staat de krant vrij om het wel of niet te plaatsen. Zo werkt dat.
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 maart 2023 @ 12:11:28 #252
3928 Ulx
pi_208217058
twitter

De reacties van boze Polen zijn weer erg grappig.
pi_208217096
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je weet dat een krant doorgaans een serieus nieuwsmedium is en niet een papieren dorpsplein waar elke debiel mag roeptoeteren wat hij wil?

Het staat je vrij om je opiniestuk in te sturen. Het staat de krant vrij om het wel of niet te plaatsen. Zo werkt dat.
Dat zeg ik. Opmerkelijk dat het geplaatst wordt.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 12:18:42 #254
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208217137
quote:

[..]
Je hebt de artikelen ook gelezen? Peter Frankopan (die leuke werken schrijft) maakt slechts het punt dat over deze oorlog heen Rusland in de niet-Westerse wereld de bovenhand heeft wat betreft het narratief en dat het voor Rusland op langere termijn meer winst te halen valt in dat narratief dan dat er verlies wordt geleden in de oorlog, dat is nooit controversieel geweest.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208217468
ATP heeft weer een dagelijkse update gemaakt.

Met name over de fake aanval op Bryansk, en de opvallende steun van Brazilie en Servie.

Starten op 7:20:
pi_208217560
Weet niet of het hier al gemeld is maar op de spotmarkt is de gasprijs de afgelopen week flink gestegen. Effect van de opening van China?
  vrijdag 3 maart 2023 @ 12:52:32 #257
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208217566
quote:
Gewoon via de post naar het kremlin sturen :)
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 12:53:42 #258
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208217585
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:52 schreef Faraday01 het volgende:
Weet niet of het hier al gemeld is maar op de spotmarkt is de gasprijs de afgelopen week flink gestegen. Effect van de opening van China?
Iemand hier waarschuwde al dat dat waarschijnlijk zou gebeuren. Diegene heeft een goede economische intuitie blijkbaar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:06:46 #259
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  FOK!fotograaf vrijdag 3 maart 2023 @ 13:08:32 #260
364681 over_hedge
pi_208217778
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:06 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Is die niet gewoon al dood bij mijn 1. En rolt verder
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:14:15 #261
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:15:07 #262
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:16:24 #263
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208217899
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:08 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Is die niet gewoon al dood bij mijn 1. En rolt verder
Of dat ding wordt op afstand bestuurd zoals eerder met die ifv vol explosieven.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:16:31 #264
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:17:15 #265
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:17:50 #266
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:20:08 #267
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 maart 2023 @ 13:44:13 #268
3928 Ulx
pi_208218310
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is toch waar alle boten en onderzeeers zijn geparkeerd nadat Sevastopol onveilig werd?
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Paleisje van Poetin toch?
pi_208218353
twitter
pi_208218389
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Paleisje van Poetin toch?
Zou kunnen, dat ligt 31 km van Novorossiysk

https://en.wikipedia.org/wiki/Putin%27s_Palace
pi_208218416
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:50 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Zou kunnen, dat ligt 31 km van Novorossiysk

https://en.wikipedia.org/wiki/Putin%27s_Palace
Zou toch vervelend zijn als die platgebombardeerd wordt O-)
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:53:08 #272
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_208218425
quote:
Dit is toch waar alle boten en onderzeeers zijn geparkeerd nadat Sevastopol onveilig werd?
[ afbeelding ]
[ twitter ]
De grootste klappers werden niet van tevoren aangekondigd right?
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 13:58:32 #273
236264 crew  capricia
pi_208218494
Deze Russische analist, Sjachnazarov, spreekt de waarheid. Rusland kan de oorlog verliezen. Ze zijn als maatschappij niet voorbereid op deze oorlog. Zelensky moet serieus genomen worden, niet enkel als handpop. En dat het westen uit elkaar valt, is ook onzin gebleken.
Eindelijk iemand ie het zegt in RL.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208218528
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:58 schreef capricia het volgende:
Deze Russische analist, Sjachnazarov, spreekt de waarheid. Rusland kan de oorlog verliezen. Ze zijn als maatschappij niet voorbereid op deze oorlog. Zelensky moet serieus genomen worden, niet enkel als handpop. En dat het westen uit elkaar valt, is ook onzin gebleken.
Eindelijk iemand ie het zegt in RL.

[ twitter ]
Met dit soort dingen, heb ik ook altijd de stille hoop dat dit wijst op een minder invloedrijke Putin.

Want waarom zou je dit in hemelsnaam doen, als het je bijna verzekerd van een val vanuit een flat? ook een theorie (beetje alu hoedje, maar toch), is dat dit gewoon gecontroleerde oppositie is.
pi_208218541
quote:
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Novorossiejsk is de enige andere Russische marinehaven aan de Zwarte Zee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2023 14:03:23 ]
  vrijdag 3 maart 2023 @ 14:03:25 #276
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 3 maart 2023 @ 14:24:00 #277
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_208218751
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Met dit soort dingen, heb ik ook altijd de stille hoop dat dit wijst op een minder invloedrijke Putin.

Want waarom zou je dit in hemelsnaam doen, als het je bijna verzekerd van een val vanuit een flat? ook een theorie (beetje alu hoedje, maar toch), is dat dit gewoon gecontroleerde oppositie is.
Ze zetten ook wel eens een mannetje neer in die programma's die zulke teksten mag afleveren omdat ze dan (denken te) kunnen zeggen, "zie je wel dat we alle kanten belichten" om de indruk te wekken dat de propaganda niet zo ndimensioneel zou zijn.
pi_208218770
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:24 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Ze zetten ook wel eens een mannetje neer in die programma's die zulke teksten mag afleveren omdat ze dan kunnen zeggen, "zie je wel dat we alle kanten belichten" om de indruk te wekken dat de propaganda niet zo ndimensioneel zou zijn.
Ja precies. Gecontroleerde oppositie. Maar toch, veel ik deze kritiek wel 'teveel' daarvoor ofzo.
pi_208218790
twitter

twitter
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 14:27:40 #280
236264 crew  capricia
pi_208218791
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja precies. Gecontroleerde oppositie. Maar toch, veel ik deze kritiek wel 'teveel' daarvoor ofzo.
Het is wel echt stevige kritiek. Op Putin en kliek. Dat ze een oorlog begonnen zijn waarbij ze het consequenties niet goed overzien hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208218815
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is wel echt stevige kritiek. Op Putin en kliek. Dat ze een oorlog begonnen zijn waarbij ze het consequenties niet goed overzien hebben.
Ja precies. Dat doe je toch niet, als je weet dat Putin je elk moment van een gebouw kan laten flikkeren?

Dus volgens mij houdt je dan nog maar twee opties over.

1: het is wel gecontroleerde oppositie.

2: De kritiek is oprecht. Putin zijn macht wordt minder.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 14:33:31 #282
236264 crew  capricia
pi_208218887
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja precies. Dat doe je toch niet, als je weet dat Putin je elk moment van een gebouw kan laten flikkeren?

Dus volgens mij houdt je dan nog maar twee opties over.

1: het is wel gecontroleerde oppositie.

2: De kritiek is oprecht. Putin zijn macht wordt minder.
Ik zit me even in te lezen in die Shakhnazarov:

"On 10 March 2022, during a broadcast on Russia-1, Shakhnazarov, who initially supported the 2022 Russian invasion of Ukraine,[9] called for an end to it, saying that the situation was at risk of becoming "an absolute humanitarian disaster", and that there is no realistic possibility for the Russian forces to seize Kyiv and other major Ukrainian cities.[10]"

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Karen_Shakhnazarov

De man is van origine een filmmaker en de directeur van Mosfilm studio's.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 3 maart 2023 @ 14:50:41 #283
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 3 maart 2023 @ 14:51:00 #284
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208219236
quote:
pi_208219270
Bewonder hier de russische pregressie sinds het begin van dit jaar.

twitter

Ondertussen heeft RIA geen enkel idee wiens vliegtuig vandaag is neergeschoten door wie.

Speciaal een goed-nieuws-bericht voor de (stiekeme) russische juichaapjes: massale pro russische demonstraties in Afrika. Geen idee hoe je in Afrika aan een russisch vlaggetje komt trouwens.
pi_208219298
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou ja op zich is daar natuurlijk geen woord aan gelogen.

Ze hadden beter de aftocht kunnen blazen nadat het niet lukte om Kyiv in te nemen.
pi_208219383
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:02 schreef oheng het volgende:

[ twitter ]

Ondertussen heeft RIA geen enkel idee wiens vliegtuig vandaag is neergeschoten door wie.

Speciaal een goed-nieuws-bericht voor de (stiekeme) russische juichaapjes: massale pro russische demonstraties in Afrika. Geen idee hoe je in Afrika aan een russisch vlaggetje komt trouwens.
Die gaan me toch van een koude kermis thuis komen..... :D
pi_208219410
twitter
pi_208219446
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:59 schreef Gehrman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ohshitnik _O-
A murky, forgotten land.
pi_208219572
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 15:17 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Hahaha heerlijk, meteen onzeker stotteren ook.
pi_208219656
quote:

[ twitter ]

Haha die Afrikanen hebben niet in de gaten dat ze de volgende kunnen zijn.
  Forum Admin vrijdag 3 maart 2023 @ 15:58:04 #293
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208219741
Mooi man, janken over "hordes buitenlanders die Europa overnemen" en dan een stel straatarme centraal Afrikanen inhuren om je propaganda te maken/dienen als kanonnenvoer.

Soms heb ik het idee dat ze het er gewoon om doen. Alles waarvan ze anderen betichten doen ze zelf dubbel zo hard.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208219783
Ik snap best dat Afrikaanse landen niet zo'n fan zijn van het Westen :P
  vrijdag 3 maart 2023 @ 16:10:16 #295
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_208219890
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:01 schreef PicoMMP het volgende:
Soms is de vijand van je vijand niet je vriend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_208219915
quote:

[ twitter ]

De organisator is een pro Wagner en anti Frankrijk activist.
Grote kans dat Rusland er achter zit.
pi_208220094
Jubileum #700
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208220106
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:01 schreef PicoMMP het volgende:
Ik snap heel veel, maar niet hoe je vervolgens bij Rusland terecht komt.
zie email 27 oktober
pi_208220136
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als je niks hebt doe je heel veel voor weinig. Precies zoals conservatieven leiders als poetin de wereld zien. arm en afhankelijk van de macht van de leider.
pi_208220215
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als je zaken wil doen met Europeanen gaan die Europeanen zeuren over mensenrechten, Russen doen dat tenminste niet ;)
  vrijdag 3 maart 2023 @ 16:32:39 #301
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208220233
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 16:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als je zaken wil doen met Europeanen gaan die Europeanen zeuren over mensenrechten, Russen doen dat tenminste niet ;)
Niet altijd hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')