De bal ligt sowieso bij Oekraïne natuurlijk.quote:Op donderdag 2 maart 2023 06:36 schreef quirina het volgende:
Dus Bakhmut opgeven, of heeft Zelensky gelijk?
Exclusief? Dankzij het Westen staan ze nog enigszins overeind, er gaat straks een hoop Westers geld naar Oekraïne. Het is niet alleen "zijn" conflict meer.quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
De bal ligt sowieso bij Oekraïne natuurlijk.
Ja, exclusief.quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exclusief? Dankzij het Westen staan ze nog enigszins overeind, er gaat straks een hoop Westers geld naar Oekraïne. Het is niet alleen "zijn" conflict meer.
Dan is het dus geen aanraden.quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:23 schreef quirina het volgende:
Nee inderdaad.
Ze kunnen ook zeggen als je niet doen wat wij je aanraden sturen we geen wapens meer.
Als het aan De Wijk ligt geeft Zelensky heel Oekraïne weg aan Rusland.quote:
Dat doen ze ook.quote:Zelensky moet gewoon keuzes maken en dat betekend zich soms ook terugtrekken indien nodig.
Amerika is niet voor Oekraïne aan het bepalen wat ze moeten doen. De keuze ligt bij Oekraïne. Heeft De Wijk dit geroepen soms?quote:Biden zelf schijnt dat ook aangegeven te hebben. Dat Zelensky moet richten op de aanval in het voorjaar en dat hij daar zijn soldaten nodig voor heeft. Er vallen nu onnodig veel doden aan Oekraïense kant.
En zeker dat Amerika daar wat over kan zeggen want die levert de wapens steeds.
Dat is gewoon chantage.quote:
Zal wel op Kremlin.ru hebben gestaan. Dan hoor je het een paar dagen later bij De Wijk.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als het aan De Wijk ligt geeft Zelensky heel Oekraïne weg aan Rusland.
[..]
Dat doen ze ook.
[..]
Amerika is niet voor Oekraïne aan het bepalen wat ze moeten doen. De keuze ligt bij Oekraïne. Heeft De Wijk dit geroepen soms?
Gewoon een proxy-oorlog met als Oekraïne als puppet.quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exclusief? Dankzij het Westen staan ze nog enigszins overeind, er gaat straks een hoop Westers geld naar Oekraïne. Het is niet alleen "zijn" conflict meer.
Ja leuke slagzinnen dit. Maar een land wordt binnen gevallen door een ander land dus verdedigd land 1 zich met de hulp van anderen. Het is niet alsof Oekraïne Rusland gaat binnen vallen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:21 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Gewoon een proxy-oorlog met als Oekraïne als puppet.
Rusland is de trekpop van Iran en China. Hun aanval verzwakt het westen, waar zij van profiteren.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:21 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Nope.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:21 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat ze sowieso gaan nationaliseren is een aanname die je niet kan onderbouwen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 23:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat nationaliseren gaan ze sowieso doen.
Elke roebel die wordt verdient blijft in Rusland en worden werknemers van betaald. Er gaat geen roebel naar aandeelhouders of als bonus naar de top.quote:Maar die viespeuken willen nog snel wat roebels klappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is opzich een goede discussie. De westerse bedrijven die werknemers hebben/hadden in Rusland, hebben deze werkgevers een verplichting om voor hun werknemers te zorgen?Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
Militaire voorwaarden stellen zoals een tijdelijke terugtrekking uit Bakhmut kan prima als je wapens en geld levert. Daarnaast, Oekraïne zou geen soeverein land meer zijn als er geen wapens en geld waren gekomen. Dan was het nu onder Russisch juk of zou het langzamerhand steeds meer terrein verliezen. Zonder de HIMARS, PZH-2000, Caesar, duizenden anti-tank wapens, drones, Stingers, IRIS-T, GEPARDS, NASAMS, honderden T-72's, training van soldaten etc. zouden ze nu dagelijks terrein verliezen en al meer terrein verloren hebben. Ook zouden offensieven niet mogelijk zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, exclusief.
Oekraïne is een soeverein land.
Waarom hebben wij het recht om van Oekraïne te eisen dat ze die soevereiniteit opgeven.
Dan nog hoeft niemand te eisen waar en wanneer Oekraïne dat materieel en die manschappen inzet.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Militaire voorwaarden stellen zoals een tijdelijke terugtrekking uit Bakhmut kan prima als je wapens en geld levert. Daarnaast, Oekraïne zou geen soeverein land meer zijn als er geen wapens en geld waren gekomen. Dan was het nu onder Russisch juk of zou het langzamerhand steeds meer terrein verliezen. Zonder de HIMARS, PZH-2000, Caesar, duizenden anti-tank wapens, drones, Stingers, IRIS-T, GEPARDS, NASAMS, honderden T-72's, training van soldaten etc. zouden ze nu dagelijks terrein verliezen en al meer terrein verloren hebben. Ook zouden offensieven niet mogelijk zijn.
En nu leveren Iran, Noord Korea en China aan Rusland. Maar dat is anders. Of zo.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:49 schreef Starhopper het volgende:
Wat is dit? Meerdere users hier die roepen dat Oekraïne dankzij de wapenleveringen een marionet van Amerika is geworden?
Oekraïne is al een tijdje een puppet. Sinds 2014 gok ik.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:49 schreef Starhopper het volgende:
Wat is dit? Meerdere users hier die roepen dat Oekraïne dankzij de wapenleveringen een marionet van Amerika is geworden?
Onderbouw dat eens even met feiten en bronnen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:55 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Oekraïne is al een tijdje een puppet. Sinds 2014 gok ik.
Daarvoor al, maar op een gegeven moment waren ze dat zat, en verwijderde het land zich van de Russische invloedssfeer.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:55 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Klopt, want Amerika staat daar niet tussen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
En nu leveren Iran, Noord Korea en China aan Rusland. Maar dat is anders. Of zo.
BNW is te saai denk ik.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:49 schreef Starhopper het volgende:
Kijk even de documentaire Ukraine on Fire.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Onderbouw dat eens even met feiten en bronnen.
quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:55 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Oekraïne is was al een tijdje een puppet. SindsTot 2014 gok ik.
Als jij dan even de tig duizend docu's en andere bronnen bekijkt die het echte verhaal van 2014 laten zien.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Kijk even de documentaire Ukraine on Fire.
Nee, ik vraag het aan jou. Niet aan een of ander subjectief joetoepkanaaltje of zo.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Post anders nog even iets over die coup in 2014, met Yanukovich. En over Van Baalen en Verhofstadt. Dan ben je voor vandaag weer klaar, kan je uitloggen en kunnen we hier verder een op feiten gebaseerde, inhoudelijke discussie voeren.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:55 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Wel raar dat ze van de Russische invloedssfeer weg willen, daar valt immers zoveel te halen! Economische vooruitgang, vrijheid etc…alles waar mensen die Rusland verdedigen in NL ook voor zouden kiezen natuurlijk.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:59 schreef Wantie het volgende:
Daarvoor al, maar op een gegeven moment waren ze dat zat, en verwijderde het land zich van de Russische invloedssfeer.
En daarvoor moeten ze nu bloeden.
Ja, walgelijk imperialisme! Maar als Rusland ze dood bombardeert omdat ze alleen liever weg willen van de Russische invloedssfeer is dat “te begrijpen want ze provoceren de Russen”. 😩quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
Toch wel mooi, maar ook zeer apart, dat het bij bepaalde kringen een doorn in het oog is dat het westen een klein beetje heeft bijdragen aan het versterken van het democratisch bestel in Oekraïne. En nog erger, de mensen daar zijn er nog blij mee ook.
Is het ook niet een beetje jaloezie. Ik bedoel sinds 2019 (en ook wel eerder) roept dezelfde groep dat ze ervoor gaan zorgen dat Rutte en co oprot, en dat ze namens het hele vllk spreken... Echter valt dat elke keer ontzettend tegen en heeft de rest op zijn minst een lichte aversie tegen deze groep.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
Toch wel mooi, maar ook zeer apart, dat het bij bepaalde kringen een doorn in het oog is dat het westen een klein beetje heeft bijdragen aan het versterken van het democratisch bestel in Oekraïne. En nog erger, de mensen daar zijn er nog blij mee ook.
Ja, dat werd zelfs bestempeld als agressie.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
Die staat op mijn lijstje, onder '200 proofs that the Earth is not a spinning Ball" van Erik Dubay.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat is een propaganda documentaire waarbij alleen pro Russische figuren aan het woord komen en waarin Oekraïners worden afgeschilderd als neo nazi's. Heb je geen objectieve bron?quote:
Ga eens normaal posten aub. Iemand reageert serieus op je en vraagt naar een inhoud of bron en dan verwijs je hem naar een nietszeggend iets. Valt me wel vaker opquote:Op donderdag 2 maart 2023 09:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Het hoeft niet, maar niemand hoeft ook wapens aan Oekraïne te leveren. Net als dat Oekraïne ook geen corruptie hoeft aan te pakken, maar dan komen ze ook niet bij de EU. Dan lever je net zo goed een stukje autonomie en bewegingsvrijheid in.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dan nog hoeft niemand te eisen waar en wanneer Oekraïne dat materieel en die manschappen inzet.
Ik wacht nog altijd op de uitleg waarom "marionet van Amerika zijn" nou precies zo slecht voor een land is.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:49 schreef Starhopper het volgende:
quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ga eens normaal posten aub. Iemand reageert serieus op je en vraagt naar een inhoud of bron en dan verwijs je hem naar een nietszeggend iets. Valt me wel vaker op![]()
Reageer inhoudelijk en antwoord op zoiets gewoon normaal en niet op deze manier zo van: zoek zelf maar.
Ik blijf niet aan de gang. Dus of aanpassen en normaal mee doen of anders wegblijven.
Je bedoelt toch niet de kringen rondom FvD, die meer hebben met het afbreken van democratie dan het versterken daarvan?quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
Enorm positief, hier tegenover staat dan weer een negatieve.quote:
Eerste commentaar wat ik las zou ook mijn commentaar zijn.quote:
Klopt er is nergens een profeet te bekennen, allemaal speculaties.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
Al die analyses en niemand die echt weet hoe de zaken ervoor staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |