De bal ligt sowieso bij Oekrane natuurlijk.quote:Op donderdag 2 maart 2023 06:36 schreef quirina het volgende:
Dus Bakhmut opgeven, of heeft Zelensky gelijk?
Exclusief? Dankzij het Westen staan ze nog enigszins overeind, er gaat straks een hoop Westers geld naar Oekrane. Het is niet alleen "zijn" conflict meer.quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
De bal ligt sowieso bij Oekrane natuurlijk.
Ja, exclusief.quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exclusief? Dankzij het Westen staan ze nog enigszins overeind, er gaat straks een hoop Westers geld naar Oekrane. Het is niet alleen "zijn" conflict meer.
Dan is het dus geen aanraden.quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:23 schreef quirina het volgende:
Nee inderdaad.
Ze kunnen ook zeggen als je niet doen wat wij je aanraden sturen we geen wapens meer.
Als het aan De Wijk ligt geeft Zelensky heel Oekrane weg aan Rusland.quote:
Dat doen ze ook.quote:Zelensky moet gewoon keuzes maken en dat betekend zich soms ook terugtrekken indien nodig.
Amerika is niet voor Oekrane aan het bepalen wat ze moeten doen. De keuze ligt bij Oekrane. Heeft De Wijk dit geroepen soms?quote:Biden zelf schijnt dat ook aangegeven te hebben. Dat Zelensky moet richten op de aanval in het voorjaar en dat hij daar zijn soldaten nodig voor heeft. Er vallen nu onnodig veel doden aan Oekraense kant.
En zeker dat Amerika daar wat over kan zeggen want die levert de wapens steeds.
Dat is gewoon chantage.quote:
Zal wel op Kremlin.ru hebben gestaan. Dan hoor je het een paar dagen later bij De Wijk.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als het aan De Wijk ligt geeft Zelensky heel Oekrane weg aan Rusland.
[..]
Dat doen ze ook.
[..]
Amerika is niet voor Oekrane aan het bepalen wat ze moeten doen. De keuze ligt bij Oekrane. Heeft De Wijk dit geroepen soms?
Gewoon een proxy-oorlog met als Oekrane als puppet.quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exclusief? Dankzij het Westen staan ze nog enigszins overeind, er gaat straks een hoop Westers geld naar Oekrane. Het is niet alleen "zijn" conflict meer.
Ja leuke slagzinnen dit. Maar een land wordt binnen gevallen door een ander land dus verdedigd land 1 zich met de hulp van anderen. Het is niet alsof Oekrane Rusland gaat binnen vallen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:21 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Gewoon een proxy-oorlog met als Oekrane als puppet.
Rusland is de trekpop van Iran en China. Hun aanval verzwakt het westen, waar zij van profiteren.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:21 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Nope.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:21 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat ze sowieso gaan nationaliseren is een aanname die je niet kan onderbouwen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 23:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat nationaliseren gaan ze sowieso doen.
Elke roebel die wordt verdient blijft in Rusland en worden werknemers van betaald. Er gaat geen roebel naar aandeelhouders of als bonus naar de top.quote:Maar die viespeuken willen nog snel wat roebels klappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is opzich een goede discussie. De westerse bedrijven die werknemers hebben/hadden in Rusland, hebben deze werkgevers een verplichting om voor hun werknemers te zorgen?Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
Militaire voorwaarden stellen zoals een tijdelijke terugtrekking uit Bakhmut kan prima als je wapens en geld levert. Daarnaast, Oekrane zou geen soeverein land meer zijn als er geen wapens en geld waren gekomen. Dan was het nu onder Russisch juk of zou het langzamerhand steeds meer terrein verliezen. Zonder de HIMARS, PZH-2000, Caesar, duizenden anti-tank wapens, drones, Stingers, IRIS-T, GEPARDS, NASAMS, honderden T-72's, training van soldaten etc. zouden ze nu dagelijks terrein verliezen en al meer terrein verloren hebben. Ook zouden offensieven niet mogelijk zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2023 07:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, exclusief.
Oekrane is een soeverein land.
Waarom hebben wij het recht om van Oekrane te eisen dat ze die soevereiniteit opgeven.
Dan nog hoeft niemand te eisen waar en wanneer Oekrane dat materieel en die manschappen inzet.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Militaire voorwaarden stellen zoals een tijdelijke terugtrekking uit Bakhmut kan prima als je wapens en geld levert. Daarnaast, Oekrane zou geen soeverein land meer zijn als er geen wapens en geld waren gekomen. Dan was het nu onder Russisch juk of zou het langzamerhand steeds meer terrein verliezen. Zonder de HIMARS, PZH-2000, Caesar, duizenden anti-tank wapens, drones, Stingers, IRIS-T, GEPARDS, NASAMS, honderden T-72's, training van soldaten etc. zouden ze nu dagelijks terrein verliezen en al meer terrein verloren hebben. Ook zouden offensieven niet mogelijk zijn.
En nu leveren Iran, Noord Korea en China aan Rusland. Maar dat is anders. Of zo.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:49 schreef Starhopper het volgende:
Wat is dit? Meerdere users hier die roepen dat Oekrane dankzij de wapenleveringen een marionet van Amerika is geworden?
Oekrane is al een tijdje een puppet. Sinds 2014 gok ik.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:49 schreef Starhopper het volgende:
Wat is dit? Meerdere users hier die roepen dat Oekrane dankzij de wapenleveringen een marionet van Amerika is geworden?
Onderbouw dat eens even met feiten en bronnen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:55 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Oekrane is al een tijdje een puppet. Sinds 2014 gok ik.
Daarvoor al, maar op een gegeven moment waren ze dat zat, en verwijderde het land zich van de Russische invloedssfeer.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:55 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Klopt, want Amerika staat daar niet tussen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
En nu leveren Iran, Noord Korea en China aan Rusland. Maar dat is anders. Of zo.
BNW is te saai denk ik.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:49 schreef Starhopper het volgende:
Kijk even de documentaire Ukraine on Fire.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Onderbouw dat eens even met feiten en bronnen.
quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:55 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Oekrane is was al een tijdje een puppet. SindsTot 2014 gok ik.
Als jij dan even de tig duizend docu's en andere bronnen bekijkt die het echte verhaal van 2014 laten zien.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Kijk even de documentaire Ukraine on Fire.
Nee, ik vraag het aan jou. Niet aan een of ander subjectief joetoepkanaaltje of zo.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Post anders nog even iets over die coup in 2014, met Yanukovich. En over Van Baalen en Verhofstadt. Dan ben je voor vandaag weer klaar, kan je uitloggen en kunnen we hier verder een op feiten gebaseerde, inhoudelijke discussie voeren.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:55 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Wel raar dat ze van de Russische invloedssfeer weg willen, daar valt immers zoveel te halen! Economische vooruitgang, vrijheid etc…alles waar mensen die Rusland verdedigen in NL ook voor zouden kiezen natuurlijk.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:59 schreef Wantie het volgende:
Daarvoor al, maar op een gegeven moment waren ze dat zat, en verwijderde het land zich van de Russische invloedssfeer.
En daarvoor moeten ze nu bloeden.
Ja, walgelijk imperialisme! Maar als Rusland ze dood bombardeert omdat ze alleen liever weg willen van de Russische invloedssfeer is dat “te begrijpen want ze provoceren de Russen”. 😩quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
Toch wel mooi, maar ook zeer apart, dat het bij bepaalde kringen een doorn in het oog is dat het westen een klein beetje heeft bijdragen aan het versterken van het democratisch bestel in Oekrane. En nog erger, de mensen daar zijn er nog blij mee ook.
Is het ook niet een beetje jaloezie. Ik bedoel sinds 2019 (en ook wel eerder) roept dezelfde groep dat ze ervoor gaan zorgen dat Rutte en co oprot, en dat ze namens het hele vllk spreken... Echter valt dat elke keer ontzettend tegen en heeft de rest op zijn minst een lichte aversie tegen deze groep.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
Toch wel mooi, maar ook zeer apart, dat het bij bepaalde kringen een doorn in het oog is dat het westen een klein beetje heeft bijdragen aan het versterken van het democratisch bestel in Oekrane. En nog erger, de mensen daar zijn er nog blij mee ook.
Ja, dat werd zelfs bestempeld als agressie.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
Die staat op mijn lijstje, onder '200 proofs that the Earth is not a spinning Ball" van Erik Dubay.quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat is een propaganda documentaire waarbij alleen pro Russische figuren aan het woord komen en waarin Oekraners worden afgeschilderd als neo nazi's. Heb je geen objectieve bron?quote:
Ga eens normaal posten aub. Iemand reageert serieus op je en vraagt naar een inhoud of bron en dan verwijs je hem naar een nietszeggend iets. Valt me wel vaker opquote:Op donderdag 2 maart 2023 09:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Het hoeft niet, maar niemand hoeft ook wapens aan Oekrane te leveren. Net als dat Oekrane ook geen corruptie hoeft aan te pakken, maar dan komen ze ook niet bij de EU. Dan lever je net zo goed een stukje autonomie en bewegingsvrijheid in.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dan nog hoeft niemand te eisen waar en wanneer Oekrane dat materieel en die manschappen inzet.
Ik wacht nog altijd op de uitleg waarom "marionet van Amerika zijn" nou precies zo slecht voor een land is.quote:Op donderdag 2 maart 2023 08:49 schreef Starhopper het volgende:
quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ga eens normaal posten aub. Iemand reageert serieus op je en vraagt naar een inhoud of bron en dan verwijs je hem naar een nietszeggend iets. Valt me wel vaker op![]()
Reageer inhoudelijk en antwoord op zoiets gewoon normaal en niet op deze manier zo van: zoek zelf maar.
Ik blijf niet aan de gang. Dus of aanpassen en normaal mee doen of anders wegblijven.
Je bedoelt toch niet de kringen rondom FvD, die meer hebben met het afbreken van democratie dan het versterken daarvan?quote:Op donderdag 2 maart 2023 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
Enorm positief, hier tegenover staat dan weer een negatieve.quote:
Eerste commentaar wat ik las zou ook mijn commentaar zijn.quote:
Klopt er is nergens een profeet te bekennen, allemaal speculaties.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
Al die analyses en niemand die echt weet hoe de zaken ervoor staan.
Scherp!quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
[..]
Eerste commentaar wat ik las zou ook mijn commentaar zijn.
Hoe lang hebben we het al over Russische tekorten?
Juist, enige wat we met redelijke zekerheid kunnen geloven is dat de extreme verhalen niet waar zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
Klopt er is nergens een profeet te bekennen, allemaal speculaties.
Een tekort is niet hetzelfde als helemaal niets he. We hebben ook een tekort aan huizen, dat wil niet zeggen dat iedereen momenteel op straat leeft.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
[..]
Eerste commentaar wat ik las zou ook mijn commentaar zijn.
Hoe lang hebben we het al over Russische tekorten?
Dat hebben we vaker gezien. Daar zal net als de vorige keren iets lulligs uit voort komenquote:
"Alles gaat volgens plan, we zijn pas net begonnen, we winnen, geen nieuwe mobilisatieronde, het westen is de aggressor, blablabla..."quote:Op donderdag 2 maart 2023 11:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat hebben we vaker gezien. Daar zal net als de vorige keren iets lulligs uit voort komen
Dat verhaal.komt bij Tass vandaan.quote:
quote:Op donderdag 2 maart 2023 11:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat verhaal.komt bij Tass vandaan.
Nee weet ik wel. Maar het gegeven dat ze nu al alles van voor 2022 erdoor hebben gejast is ook niet juist.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Een tekort is niet hetzelfde als helemaal niets he. We hebben ook een tekort aan huizen, dat wil niet zeggen dat iedereen momenteel op straat leeft.
quote:In de tweede helft van augustus meldden de Russen dat ze aan het vechten waren in de stad Bakhmut - aan de oostgrens, namelijk aan de Patrisa Lumumba-straat. Daarna bezetten de "Wagners" verschillende afgelegen huizen aan de rand van de stad.
Wij — Nastya Stanko en Kolyan Pastyko — kwamen eind februari naar Bakhmut. Dit is ons zesde bezoek aan de stad sinds de grootschalige invasie begon. In mei aten we nog bij een pizzeria in het centrum. In juni lagen we in een ziekenhuis dat toen als een achterste ziekenhuis werd beschouwd. In juli werden veldslagen uitgevochten bij de nadering van Bakhmut, maar de stad was al actief beschoten. We herinneren ons dat het leger ons in juli 2022 niet wilde meenemen naar de plaats waar we eind februari 2023 stopten.
Half augustus, toen de gevechten de oostelijke buitenwijken van Bakhmut naderden, kwam de 93e brigade, die hier vanuit de richting van Izyum was herschikt, de positie binnen. Tot oktober hield ze de grenzen vast, maakte daarna een rotatie van twee weken en keerde tot december terug naar de stad.
Eind 2022 was onze filmploeg getuige van het werk van de medische compagnie van de brigade op het hoofdkwartier in Bakhmut. Tegenwoordig wordt de straat waar dit medisch centrum zich bevond beschoten door ATGM's. De brigade ging nog een maand op zoek naar herstel en keerde opnieuw terug naar Bakhmut - voor straatgevechten.
In ons rapport de nieuw gemobiliseerde BMP-bemanning, die de Russen binnen 8 meter benadert, en de activist en vriend van Roman Ratushny uit Donbas, die met een drone de artillerie zo afstelt dat het Russische tanks en infanterie vernietigt.
Het is geen geheim dat het hier moeilijk is.
En er is bijna nergens om je terug te trekken in de stad. Maar Bakhmut is een fort. En ze staat.
quote:Kleine zeemeermin in haven Kopenhagen besmeurd
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-67795510
Onbekenden hebben het beeld De kleine zeemeermin in de haven van Kopenhagen besmeurd. Op de steen waarop ze zit, is een Russische vlag geschilderd. Het is niet bekend wanneer dit is gebeurd of wie het heeft gedaan.
Ik zeg, oververven in de Ikea kleurenquote:
Kazakhstan steunt wel het “vredesplan” van China.quote:
Tja, als je goed wilt onderhandelen heb je overwicht nodig. Aangezien Oekranie op dit moment bij wijze van spreken alleen nog bestaat bij de gratie van het Westen heeft Oekranie op dit moment maar een hele kleine vinger in de pap.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kazakhstan steunt wel het “vredesplan” van China.
De Amerikanen beginnen nu ook moeilijk te doen over de Krim. Ik krijg het gevoel dat er wordt aangestuurd op Krim en Donbass opgeven in ruil voor lidmaatschap EU en NAVO. En dat dat langzaam ingemasseerd wordt door de media.
De Belgen hebben er ook in theorie over. De Chinezen willen serieus worden genomen als onderhandelingspartner en willen dat Poetin blijft zitten. Ze dreigen anders wapens te gaan leveren aan Rusland om te zorgen dat Poetin niet verliest.
Je hoort het, little green men die een land binnenvallen zijn terroristen.quote:
Erkenning van de grenzen van voor februari 2022 in ruil voor NAVO-lidmaatschap en een regeling voor de ontvoerde kinderen zou voor beide partijen pijnlijk zijn, maar misschien wel haalbaar.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Amerikanen beginnen nu ook moeilijk te doen over de Krim. Ik krijg het gevoel dat er wordt aangestuurd op Krim en Donbass opgeven in ruil voor lidmaatschap EU en NAVO. En dat dat langzaam ingemasseerd wordt door de media.
De Belgen hebben er ook in theorie over. De Chinezen willen serieus worden genomen als onderhandelingspartner en willen dat Poetin blijft zitten. Ze dreigen anders wapens te gaan leveren aan Rusland om te zorgen dat Poetin niet verliest.
Dit is niet mijn analyse. Ik zie het meer als China dat het Westen chanteert en bedreigt met een Wereldoorlog als we niet instemmen met hun voorstel.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Tja, als je goed wilt onderhandelen heb je overwicht nodig. Aangezien Oekranie op dit moment bij wijze van spreken alleen nog bestaat bij de gratie van het Westen heeft Oekranie op dit moment maar een hele kleine vinger in de pap.
Dat zogenaamde chanteren werkt natuurlijk altijd twee kanten op. Ik bedoel, waarom zou China altijd maar toe moeten blijven kijken hoe Amerika de grote wereldmacht speelt? De Amerikanen bemoeien zich werkelijk overal mee en China voelt haar macht toenemen en wilt uit datzelfde vaatje tappen. Ik snap die Chinezen wel. Zeg niet dat ik er blij mee ben, overigens.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is niet mijn analyse. Ik zie het meer als China dat het Westen chanteert en bedreigt met een Wereldoorlog als we niet instemmen met hun voorstel.
Wat ook meteen weggeeft hoe zij in de wedstrijd zitten. Namelijk dat dat iets is tussen wereldmachten en Oekrane mag maar tekenen bij het kruisje.
Ooh? Ze zeiden 2 of 3 weken terug toch dat ze Oekraine alle steun zullen geven om De Krim te bevrijden?quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja, wat China feitelijk zegt is “stem in met ons voorstel, anders escaleren we dit naar een Wereldoorlog”.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat zogenaamde chanteren werkt natuurlijk altijd twee kanten op. Ik bedoel, waarom zou China altijd maar toe moeten blijven kijken hoe Amerika de grote wereldmacht speelt? De Amerikanen bemoeien zich werkelijk overal mee en China voelt haar macht toenemen en wilt uit datzelfde vaatje tappen. Ik snap die Chinezen wel. Zeg niet dat ik er blij mee ben, overigens.
Benodigd voor het worden van een wereldmacht:quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
De Amerikanen bemoeien zich werkelijk overal mee en China voelt haar macht toenemen en wilt uit datzelfde vaatje tappen.
Ik neem aan dat het eenieder vrij staat om een voorstel te doen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:30 schreef Barbusse het volgende:
Lijkt me dat buitenlandse overheden gewoon kunnen bemiddelen in dit conflict. Maar aangezien zowel Oekrane als Rusland geen millimeter willen toegeven hebben onderhandelen toch geen kans van slagen.
En als landen gaan dreigen met wel/geen, of intrekking van, steun als er geen onderhandelingen komen, dan is het geen bemiddeling meer, maar chantage imho.
Net zoals Oekrane die van China hadquote:Op donderdag 2 maart 2023 14:30 schreef Starhopper het volgende:
Dat Kazachstan zich kan vinden in het vredesplan van China, dat komt niet als een verrassing lijkt mij. Zij hebben van China veiligheidsgaranties gegeven.
Waarom zou China naar een wereldoorlog willen escaleren? Het is niet alsof de ballistische raketten hen niet om de oren zullen vliegen wanneer het tot WO III zou komen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja, wat China feitelijk zegt is “stem in met ons voorstel, anders escaleren we dit naar een Wereldoorlog”.
Xi weet ook wel dat Westen dan uiteindelijk zal buigen, omdat we simpelweg niet durven. Wij moeten overal 85 jaar over vergaderen en consensus vinden. Dat heb je natuurlijk niet als je een dictatoriale eenpartijstaat bent waar 1 persoon aan de touwtjes trekt en de rest alleen maar mag applaudisseren.
Is daar een bron van?quote:
China wil die Wereldoorlog helemaal niet echt. China wil Poetin in het zadel houden als vazal, en wil serieus worden genomen als wereldmacht. China weet dondersgoed dat het Westen uiteindelijk zal buigen en dat het onze leiders dun door de broek loopt, zie hoe extreem traag en stroperig de wapenleveranties verlopen. Doodsbang voor “escalatie”.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:44 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waarom zou China naar een wereldoorlog willen escaleren? Het is niet alsof de ballistische raketten hen niet om de oren zullen vliegen wanneer het tot WO III zou komen.
Als China dat wapens levert aan Rusland een wereldoorlog is, dan zitten we daar natuurlijk in principe al in. En dat zaten we al vanaf het moment dat Putin bedacht dat een WW2 stijl oorlog in Europa wel een puik plan was. China is min of meer het enige land dat militair meetelt dat nog geen wapens levert. Maar China heeft gezien dat Europa zich niet meer uiteen laat spelen, en kant kiezen gaat ze veel te veel kosten, dus die hebben niet echt een chantagemiddel. Productie wordt al van China naar Vietnam en Thailand verplaatst, en dat proces gaat enorm versnellen als ze de kant van Putin kiezen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is niet mijn analyse. Ik zie het meer als China dat het Westen chanteert en bedreigt met een Wereldoorlog als we niet instemmen met hun voorstel.
Wat ook meteen weggeeft hoe zij in de wedstrijd zitten. Namelijk dat dat iets is tussen wereldmachten en Oekrane mag maar tekenen bij het kruisje.
Wij, als in het Westen, doen feitelijk hetzelfde door Oekranie zich te helpen verzetten tegen Rusland. Of m.a.w. waar China zich nog redelijk afzijdig houdt in dit conflict doen wij dat zeker niet.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja, wat China feitelijk zegt is “stem in met ons voorstel, anders escaleren we dit naar een Wereldoorlog”.
Xi weet ook wel dat Westen dan uiteindelijk zal buigen, omdat we simpelweg niet durven. Wij moeten overal 85 jaar over vergaderen en consensus vinden. Dat heb je natuurlijk niet als je een dictatoriale eenpartijstaat bent waar 1 persoon aan de touwtjes trekt en de rest alleen maar mag applaudisseren.
Daarnaast hebben volgens mij de Russen onlangs nog aangegeven dat er onder geen beding een vredesplan wordt geaccepteerd waarin de vier geannexeerde provincies in zijn meegenomen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Erkenning van de grenzen van voor februari 2022 in ruil voor NAVO-lidmaatschap en een regeling voor de ontvoerde kinderen zou voor beide partijen pijnlijk zijn, maar misschien wel haalbaar.
Maar ik denk dat Oekrane niks doet voordat ze hun offensief hebben ingezet of er achter zijn gekomen dat dat offensief er niet meer gaat komen na de versterkingen bij Bachmut. Het is nog steeds Oekrane die de onderhandelingspartner is voor Rusland, niet het westen. Die kan misschien alleen een rol spelen in het beschermen van eerstgenoemde onder NAVO of een andere vorm van alliantie, want de Russische handtekening is niks waard als je zwak bent.
Ik zal ze binnenkort weer eens sponseren. Wat een frituurbazen!quote:
Hoe kom je hier nu toch in hemelsnaam bij?quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Als China dat wapens levert aan Rusland een wereldoorlog is, dan zitten we daar natuurlijk in principe al in. En dat zaten we al vanaf het moment dat Putin bedacht dat een WW2 stijl oorlog in Europa wel een puik plan was. China is min of meer het enige land dat militair meetelt dat nog geen wapens levert. Maar China heeft gezien dat Europa zich niet meer uiteen laat spelen, en kant kiezen gaat ze veel te veel kosten, dus die hebben niet echt een chantagemiddel. Productie wordt al van China naar Vietnam en Thailand verplaatst, en dat proces gaat enorm versnellen als ze de kant van Putin kiezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |