Scherp!quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
[..]
Eerste commentaar wat ik las zou ook mijn commentaar zijn.
Hoe lang hebben we het al over Russische tekorten?
Juist, enige wat we met redelijke zekerheid kunnen geloven is dat de extreme verhalen niet waar zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
Klopt er is nergens een profeet te bekennen, allemaal speculaties.
Een tekort is niet hetzelfde als helemaal niets he. We hebben ook een tekort aan huizen, dat wil niet zeggen dat iedereen momenteel op straat leeft.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
[..]
Eerste commentaar wat ik las zou ook mijn commentaar zijn.
Hoe lang hebben we het al over Russische tekorten?
Dat hebben we vaker gezien. Daar zal net als de vorige keren iets lulligs uit voort komenquote:
"Alles gaat volgens plan, we zijn pas net begonnen, we winnen, geen nieuwe mobilisatieronde, het westen is de aggressor, blablabla..."quote:Op donderdag 2 maart 2023 11:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat hebben we vaker gezien. Daar zal net als de vorige keren iets lulligs uit voort komen
Dat verhaal.komt bij Tass vandaan.quote:
quote:Op donderdag 2 maart 2023 11:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat verhaal.komt bij Tass vandaan.
Nee weet ik wel. Maar het gegeven dat ze nu al alles van voor 2022 erdoor hebben gejast is ook niet juist.quote:Op donderdag 2 maart 2023 10:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Een tekort is niet hetzelfde als helemaal niets he. We hebben ook een tekort aan huizen, dat wil niet zeggen dat iedereen momenteel op straat leeft.
quote:In de tweede helft van augustus meldden de Russen dat ze aan het vechten waren in de stad Bakhmut - aan de oostgrens, namelijk aan de Patrisa Lumumba-straat. Daarna bezetten de "Wagners" verschillende afgelegen huizen aan de rand van de stad.
Wij — Nastya Stanko en Kolyan Pastyko — kwamen eind februari naar Bakhmut. Dit is ons zesde bezoek aan de stad sinds de grootschalige invasie begon. In mei aten we nog bij een pizzeria in het centrum. In juni lagen we in een ziekenhuis dat toen als een achterste ziekenhuis werd beschouwd. In juli werden veldslagen uitgevochten bij de nadering van Bakhmut, maar de stad was al actief beschoten. We herinneren ons dat het leger ons in juli 2022 niet wilde meenemen naar de plaats waar we eind februari 2023 stopten.
Half augustus, toen de gevechten de oostelijke buitenwijken van Bakhmut naderden, kwam de 93e brigade, die hier vanuit de richting van Izyum was herschikt, de positie binnen. Tot oktober hield ze de grenzen vast, maakte daarna een rotatie van twee weken en keerde tot december terug naar de stad.
Eind 2022 was onze filmploeg getuige van het werk van de medische compagnie van de brigade op het hoofdkwartier in Bakhmut. Tegenwoordig wordt de straat waar dit medisch centrum zich bevond beschoten door ATGM's. De brigade ging nog een maand op zoek naar herstel en keerde opnieuw terug naar Bakhmut - voor straatgevechten.
In ons rapport de nieuw gemobiliseerde BMP-bemanning, die de Russen binnen 8 meter benadert, en de activist en vriend van Roman Ratushny uit Donbas, die met een drone de artillerie zo afstelt dat het Russische tanks en infanterie vernietigt.
Het is geen geheim dat het hier moeilijk is.
En er is bijna nergens om je terug te trekken in de stad. Maar Bakhmut is een fort. En ze staat.
quote:Kleine zeemeermin in haven Kopenhagen besmeurd
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-67795510
Onbekenden hebben het beeld De kleine zeemeermin in de haven van Kopenhagen besmeurd. Op de steen waarop ze zit, is een Russische vlag geschilderd. Het is niet bekend wanneer dit is gebeurd of wie het heeft gedaan.
Ik zeg, oververven in de Ikea kleurenquote:
Kazakhstan steunt wel het “vredesplan” van China.quote:
Tja, als je goed wilt onderhandelen heb je overwicht nodig. Aangezien Oekranie op dit moment bij wijze van spreken alleen nog bestaat bij de gratie van het Westen heeft Oekranie op dit moment maar een hele kleine vinger in de pap.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kazakhstan steunt wel het “vredesplan” van China.
De Amerikanen beginnen nu ook moeilijk te doen over de Krim. Ik krijg het gevoel dat er wordt aangestuurd op Krim en Donbass opgeven in ruil voor lidmaatschap EU en NAVO. En dat dat langzaam ingemasseerd wordt door de media.
De Belgen hebben er ook in theorie over. De Chinezen willen serieus worden genomen als onderhandelingspartner en willen dat Poetin blijft zitten. Ze dreigen anders wapens te gaan leveren aan Rusland om te zorgen dat Poetin niet verliest.
Je hoort het, little green men die een land binnenvallen zijn terroristen.quote:
Erkenning van de grenzen van voor februari 2022 in ruil voor NAVO-lidmaatschap en een regeling voor de ontvoerde kinderen zou voor beide partijen pijnlijk zijn, maar misschien wel haalbaar.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Amerikanen beginnen nu ook moeilijk te doen over de Krim. Ik krijg het gevoel dat er wordt aangestuurd op Krim en Donbass opgeven in ruil voor lidmaatschap EU en NAVO. En dat dat langzaam ingemasseerd wordt door de media.
De Belgen hebben er ook in theorie over. De Chinezen willen serieus worden genomen als onderhandelingspartner en willen dat Poetin blijft zitten. Ze dreigen anders wapens te gaan leveren aan Rusland om te zorgen dat Poetin niet verliest.
Dit is niet mijn analyse. Ik zie het meer als China dat het Westen chanteert en bedreigt met een Wereldoorlog als we niet instemmen met hun voorstel.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Tja, als je goed wilt onderhandelen heb je overwicht nodig. Aangezien Oekranie op dit moment bij wijze van spreken alleen nog bestaat bij de gratie van het Westen heeft Oekranie op dit moment maar een hele kleine vinger in de pap.
Dat zogenaamde chanteren werkt natuurlijk altijd twee kanten op. Ik bedoel, waarom zou China altijd maar toe moeten blijven kijken hoe Amerika de grote wereldmacht speelt? De Amerikanen bemoeien zich werkelijk overal mee en China voelt haar macht toenemen en wilt uit datzelfde vaatje tappen. Ik snap die Chinezen wel. Zeg niet dat ik er blij mee ben, overigens.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is niet mijn analyse. Ik zie het meer als China dat het Westen chanteert en bedreigt met een Wereldoorlog als we niet instemmen met hun voorstel.
Wat ook meteen weggeeft hoe zij in de wedstrijd zitten. Namelijk dat dat iets is tussen wereldmachten en Oekrane mag maar tekenen bij het kruisje.
Ooh? Ze zeiden 2 of 3 weken terug toch dat ze Oekraine alle steun zullen geven om De Krim te bevrijden?quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja, wat China feitelijk zegt is “stem in met ons voorstel, anders escaleren we dit naar een Wereldoorlog”.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat zogenaamde chanteren werkt natuurlijk altijd twee kanten op. Ik bedoel, waarom zou China altijd maar toe moeten blijven kijken hoe Amerika de grote wereldmacht speelt? De Amerikanen bemoeien zich werkelijk overal mee en China voelt haar macht toenemen en wilt uit datzelfde vaatje tappen. Ik snap die Chinezen wel. Zeg niet dat ik er blij mee ben, overigens.
Benodigd voor het worden van een wereldmacht:quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
De Amerikanen bemoeien zich werkelijk overal mee en China voelt haar macht toenemen en wilt uit datzelfde vaatje tappen.
Ik neem aan dat het eenieder vrij staat om een voorstel te doen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:30 schreef Barbusse het volgende:
Lijkt me dat buitenlandse overheden gewoon kunnen bemiddelen in dit conflict. Maar aangezien zowel Oekrane als Rusland geen millimeter willen toegeven hebben onderhandelen toch geen kans van slagen.
En als landen gaan dreigen met wel/geen, of intrekking van, steun als er geen onderhandelingen komen, dan is het geen bemiddeling meer, maar chantage imho.
Net zoals Oekrane die van China hadquote:Op donderdag 2 maart 2023 14:30 schreef Starhopper het volgende:
Dat Kazachstan zich kan vinden in het vredesplan van China, dat komt niet als een verrassing lijkt mij. Zij hebben van China veiligheidsgaranties gegeven.
Waarom zou China naar een wereldoorlog willen escaleren? Het is niet alsof de ballistische raketten hen niet om de oren zullen vliegen wanneer het tot WO III zou komen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja, wat China feitelijk zegt is “stem in met ons voorstel, anders escaleren we dit naar een Wereldoorlog”.
Xi weet ook wel dat Westen dan uiteindelijk zal buigen, omdat we simpelweg niet durven. Wij moeten overal 85 jaar over vergaderen en consensus vinden. Dat heb je natuurlijk niet als je een dictatoriale eenpartijstaat bent waar 1 persoon aan de touwtjes trekt en de rest alleen maar mag applaudisseren.
Is daar een bron van?quote:
China wil die Wereldoorlog helemaal niet echt. China wil Poetin in het zadel houden als vazal, en wil serieus worden genomen als wereldmacht. China weet dondersgoed dat het Westen uiteindelijk zal buigen en dat het onze leiders dun door de broek loopt, zie hoe extreem traag en stroperig de wapenleveranties verlopen. Doodsbang voor “escalatie”.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:44 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Waarom zou China naar een wereldoorlog willen escaleren? Het is niet alsof de ballistische raketten hen niet om de oren zullen vliegen wanneer het tot WO III zou komen.
Als China dat wapens levert aan Rusland een wereldoorlog is, dan zitten we daar natuurlijk in principe al in. En dat zaten we al vanaf het moment dat Putin bedacht dat een WW2 stijl oorlog in Europa wel een puik plan was. China is min of meer het enige land dat militair meetelt dat nog geen wapens levert. Maar China heeft gezien dat Europa zich niet meer uiteen laat spelen, en kant kiezen gaat ze veel te veel kosten, dus die hebben niet echt een chantagemiddel. Productie wordt al van China naar Vietnam en Thailand verplaatst, en dat proces gaat enorm versnellen als ze de kant van Putin kiezen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is niet mijn analyse. Ik zie het meer als China dat het Westen chanteert en bedreigt met een Wereldoorlog als we niet instemmen met hun voorstel.
Wat ook meteen weggeeft hoe zij in de wedstrijd zitten. Namelijk dat dat iets is tussen wereldmachten en Oekrane mag maar tekenen bij het kruisje.
Wij, als in het Westen, doen feitelijk hetzelfde door Oekranie zich te helpen verzetten tegen Rusland. Of m.a.w. waar China zich nog redelijk afzijdig houdt in dit conflict doen wij dat zeker niet.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja, wat China feitelijk zegt is “stem in met ons voorstel, anders escaleren we dit naar een Wereldoorlog”.
Xi weet ook wel dat Westen dan uiteindelijk zal buigen, omdat we simpelweg niet durven. Wij moeten overal 85 jaar over vergaderen en consensus vinden. Dat heb je natuurlijk niet als je een dictatoriale eenpartijstaat bent waar 1 persoon aan de touwtjes trekt en de rest alleen maar mag applaudisseren.
Daarnaast hebben volgens mij de Russen onlangs nog aangegeven dat er onder geen beding een vredesplan wordt geaccepteerd waarin de vier geannexeerde provincies in zijn meegenomen.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Erkenning van de grenzen van voor februari 2022 in ruil voor NAVO-lidmaatschap en een regeling voor de ontvoerde kinderen zou voor beide partijen pijnlijk zijn, maar misschien wel haalbaar.
Maar ik denk dat Oekrane niks doet voordat ze hun offensief hebben ingezet of er achter zijn gekomen dat dat offensief er niet meer gaat komen na de versterkingen bij Bachmut. Het is nog steeds Oekrane die de onderhandelingspartner is voor Rusland, niet het westen. Die kan misschien alleen een rol spelen in het beschermen van eerstgenoemde onder NAVO of een andere vorm van alliantie, want de Russische handtekening is niks waard als je zwak bent.
Ik zal ze binnenkort weer eens sponseren. Wat een frituurbazen!quote:
Hoe kom je hier nu toch in hemelsnaam bij?quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Als China dat wapens levert aan Rusland een wereldoorlog is, dan zitten we daar natuurlijk in principe al in. En dat zaten we al vanaf het moment dat Putin bedacht dat een WW2 stijl oorlog in Europa wel een puik plan was. China is min of meer het enige land dat militair meetelt dat nog geen wapens levert. Maar China heeft gezien dat Europa zich niet meer uiteen laat spelen, en kant kiezen gaat ze veel te veel kosten, dus die hebben niet echt een chantagemiddel. Productie wordt al van China naar Vietnam en Thailand verplaatst, en dat proces gaat enorm versnellen als ze de kant van Putin kiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |