abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208066830
Lev Tolstoj
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208067025
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen over dooi en het weer enzo. Dit artikel.
Het is ook dat de VS deze oorlog kennelijk als haar oorlog ziet. Meer en meer. De VS zegt dat zelensky in de aanval moet gaan. Een paar weken geleden was dat nog een simpel advies.
Dingen zijn al een tijdje aan het verschuiven en nu steeds meer. En sneller ook.
Alsof de VS niet weet dat Oekraine heus wel een aanval plant om zoveel mogelijk terug te pakken. Alsof de VS niet weet dat Oekraine wacht op de Bradley's, Leopards etc etc en goed weer. Klinkt als een onzinnig iets.
  zondag 19 februari 2023 @ 20:56:45 #4
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208067036
Wat heb je aan dit stoere karretje als de bestuurder op 100en meters ervan in de buurt moet blijven en makkelijk gespot wordt door een drone? 🤔
twitter
  zondag 19 februari 2023 @ 21:00:02 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208067120
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:45 schreef capricia het volgende:
Lev Tolstoj
Als U niet toegeeft dat wij in oorlog zijn, als U nog de moed hebt alle schurkenstreken, alle gruweldaden van die Antichrist goed te praten (en werkelijk, ik geloof dat hij de Antichrist is), dan wil ik U niet meer zien.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 19 februari 2023 @ 21:01:31 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208067162
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:45 schreef capricia het volgende:
Lev Tolstoj
Weet nog in het begin dat men die wou cancellen, net als Dostojevski. :')

Godver wat retarded.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 19 februari 2023 @ 21:06:06 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 21:06:35 #10
236264 crew  capricia
pi_208067266
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:56 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Alsof de VS niet weet dat Oekraine heus wel een aanval plant om zoveel mogelijk terug te pakken. Alsof de VS niet weet dat Oekraine wacht op de Bradley's, Leopards etc etc en goed weer. Klinkt als een onzinnig iets.
Lees het artikel nog eens.. men vreest dat Europa niet lang genoeg adem heeft, en de VS met de verkiezingen is ook onzeker.

Oekraïne verliest heel veel manschappen in bakhmut. En hun kansen liggen juist in het zuiden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 21:08:50 #11
236264 crew  capricia
pi_208067316
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als U niet toegeeft dat wij in oorlog zijn, als U nog de moed hebt alle schurkenstreken, alle gruweldaden van die Antichrist goed te praten (en werkelijk, ik geloof dat hij de Antichrist is), dan wil ik U niet meer zien.
Wat mooi. De klassiekers. O+
+10 punten voor jou
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208067350
quote:
Zoals altijd, wordt alles ALLES in de russische media omgedraait. Zie bijvoorbeeld de laatste discussie over officeren van DPR en LPR die vervangen gaan worden: het russische leger ontkent. En reken maar dat je over een paar dagen een verhaal in russische media kunt verwachten dat Oekrainsche officieren vervangen worden door Poolse en Amerikaanse officieren.

Overigens ziet die vader eruit alsof hij alleen kinderen kan produceren met een iq onder de 50, maar dat terzijde.
pi_208067553
Zou mij niet eens verbazen dat Oekraine en Wagner eerder een deal met elkaar sluiten dan Rusland en Oekraine.
pi_208067835
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Lees het artikel nog eens.. men vreest dat Europa niet lang genoeg adem heeft, en de VS met de verkiezingen is ook onzeker.

Oekraïne verliest heel veel manschappen in bakhmut. En hun kansen liggen juist in het zuiden.
Ik heb al gezegd waarom het onzinnig is, maar jij vindt het blijkbaar wel logisch.
pi_208067852
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:10 schreef oheng het volgende:

[..]
Zoals altijd, wordt alles ALLES in de russische media omgedraait. Zie bijvoorbeeld de laatste discussie over officeren van DPR en LPR die vervangen gaan worden: het russische leger ontkent. En reken maar dat je over een paar dagen een verhaal in russische media kunt verwachten dat Oekrainsche officieren vervangen worden door Poolse en Amerikaanse officieren.

Overigens ziet die vader eruit alsof hij alleen kinderen kan produceren met een iq onder de 50, maar dat terzijde.
Geldt evengoed voor Oekraïne. Daar heerst ook een totale stilte.
  zondag 19 februari 2023 @ 21:45:53 #16
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 19 februari 2023 @ 21:47:46 #17
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208068073
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik snap je niet. In welke wereld leef je dat "Totale stilte" hetzelfde is als alles om/verdraaien en non stop bullshit uitkramen? :')
pi_208068101
quote:

[..]
Oh ja joh? Lees jij de russische en Oekrainsche media? Waar haal jij deze informatie vandaan?

Afgezien daarvan heb ik het niet over "stilte"
  zondag 19 februari 2023 @ 21:49:49 #19
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208068116
quote:

[..]
Die zijn gewoon in stilte Russen aan het afschieten. Voor de rest gebeurt er niets bijzonders, ik geloof alleen een of andere dorp wat in Kharkiv veroverd is door de Russen en ze trots op zijn.
  zondag 19 februari 2023 @ 21:51:59 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 19 februari 2023 @ 21:52:00 #22
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 19 februari 2023 @ 21:52:56 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208068154
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat heb je aan dit stoere karretje als de bestuurder op 100en meters ervan in de buurt moet blijven en makkelijk gespot wordt door een drone? 🤔
[ twitter ]
Als het net zo succes wordt als deze.
twitter
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 21:53:10 #25
236264 crew  capricia
pi_208068157
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:32 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ik heb al gezegd waarom het onzinnig is, maar jij vindt het blijkbaar wel logisch.
Wat is je wrevel precies?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 19 februari 2023 @ 22:01:34 #26
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208068360
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik word niks gevraagd, maar mijn wrevel is dat je eerst wacht op de superieure westerse tanks. En specifiek de Bradleys.
Wat je niet wil is doen zoals de russen: aanvallen terwijl je daar niet klaar voor bent. En er is een kans dat over een jaar een paar landen hun interesse verliezen, maar er blijven nog genoeg over.
  zondag 19 februari 2023 @ 22:05:23 #28
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208068424
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:53 schreef capricia het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Oekraïne moet in het offensief. Dit duurt allemaal te lang, veel te veel bezig met Bakhmut etc.
En waar Poetin op hoopt, dat wij onze interesse gaan verliezen bij een lange oorlog. Rusland heeft de nummers.
De VS vindt dat met al die wapens die we met zijn allen leveren, er maar eens een offensief geopend moet worden. In het zuiden.

Ik vind het persoonlijk helemaal niet zo goed gaan voor Oekraine.
en
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Alleen hebben de Russen meer mensen. Tel uit je winst.

Wat is de gain deze winter geweest voor Oekraïne? Alleen maar Russen tegenhouden. En Russen zijn er veel...
Dus doen alsof men al te lang wacht met een offensief, doen alsof Oekraine blijkbaar zelf niet heus wel een plan heeft om ook een offensief te doen zodra ze de wapens hebben waardoor ze het denken goed te kunnen doen en het weer dat men erbij wil hebben. Alsof de VS niet weten waarop Oekraine wacht. Dat vind ik onzinnig eraan.

Jij zelf geeft aan 'wat is de gain deze winter geweest voor Oekraine'. Alsof Oekraine al als een kip zonder kop in de winter een offensief had moeten doen? Is dat je suggestie? Of wat maakt het een probleem dat ze voor nu 'slechts' stand houden totdat ze klaar zijn voor een offensief?
  zondag 19 februari 2023 @ 22:07:15 #30
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208068509
quote:
Hoeveel F-35 heeft Noorwegen nu dan? En is dat genoeg om al je F-16's weg te doen? Lijkt me sterk maar heb daar verder geen kijk op. Hij praat iig alsof dat wel eventje zo is.
pi_208068522
Door alle luchtafweer waren jachtvliegtuigen deze oorlog niet effectief is laatst geconcludeerd hier.
Vakman pur sang
  zondag 19 februari 2023 @ 22:13:04 #33
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 19 februari 2023 @ 22:13:10 #34
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 22:13:33 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_208068567
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:10 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Hoeveel F-35 heeft Noorwegen nu dan? En is dat genoeg om al je F-16's weg te doen? Lijkt me sterk maar heb daar verder geen kijk op. Hij praat iig alsof dat wel eventje zo is.
volgens mij is het jongste airframe ook 40 jaar oud inmiddels dus excellent conditions ...

ik weet het niet hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 19 februari 2023 @ 22:15:51 #36
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208068604
quote:
Hoorde volgende redenatie: VS zijn bang dat er veel Amerikaanse oud-vliegers F-16 willen vliegen om Ruskies af te knallen. Dan lijkt het er een beetje te veel op alsof de USAF tegen Rusland vecht. En mede daarom zijn de Amerikanen terughoudend met F-16's leveren.
Makes sense?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 22:22:13 #37
236264 crew  capricia
pi_208068727
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:05 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[..]
en
[..]
Dus doen alsof men al te lang wacht met een offensief, doen alsof Oekraine blijkbaar zelf niet heus wel een plan heeft om ook een offensief te doen zodra ze de wapens hebben waardoor ze het denken goed te kunnen doen en het weer dat men erbij wil hebben. Alsof de VS niet weten waarop Oekraine wacht. Dat vind ik onzinnig eraan.

Jij zelf geeft aan 'wat is de gain deze winter geweest voor Oekraine'. Alsof Oekraine al als een kip zonder kop in de winter een offensief had moeten doen? Is dat je suggestie? Of wat maakt het een probleem dat ze voor nu 'slechts' stand houden totdat ze klaar zijn voor een offensief?
Ik vind al heel lang dat de kansen voor een offensief in het zuiden liggen. En niet bij Bakhmut, waar (ook al is het 3 tegenover 1 in doden) er ook aan Oekraïnse zijde ontelbare slachtoffers vallen. Bakhmut gaat qua aantallen doden, wat je op kunt brengen als land, altijd in het voordeel van Rusland uitvallen. Daar moet je het gewoon niet zoeken als Oekraïne zijnde.

Die hele shitzooi daar betekent geen offensief in de gebieden waar Oekraine wel het verschil kan maken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208068763
Het Pentagon zal Oekraïne de juiste tactiek laten toepassen hoor, daar twijfel ik geen moment over, dat doen ze al vanaf dag 1.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 22:24:41 #39
236264 crew  capricia
pi_208068779
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:12 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Alsof jij de wijsheid hebt om dat te bepalen lol.
Die wijsheid hebben we allemaal niet hier. Maar wel interessant om van gedachten te wisselen O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208068844
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Door alle luchtafweer waren jachtvliegtuigen deze oorlog niet effectief is laatst geconcludeerd hier.
Fout. Oekraine heeft westerse vliegtuigen nodig zodat het westerse munite zoals SDB, HARM, AMRAAM, etc kan gebruiken.
pi_208068932
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:28 schreef oheng het volgende:

[..]
Fout. Oekraine heeft westerse vliegtuigen nodig zodat het westerse munite zoals SDB, HARM, AMRAAM, etc kan gebruiken.
Ja die conclusie was inderdaad fout.
Vakman pur sang
pi_208068993
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind al heel lang dat de kansen voor een offensief in het zuiden liggen. En niet bij Bakhmut, waar (ook al is het 3 tegenover 1 in doden) er ook aan Oekraïnse zijde ontelbare slachtoffers vallen. Bakhmut gaat qua aantallen doden, wat je op kunt brengen als land, altijd in het voordeel van Rusland uitvallen. Daar moet je het gewoon niet zoeken als Oekraïne zijnde.

Die hele shitzooi daar betekent geen offensief in de gebieden waar Oekraine wel het verschil kan maken.
Jan en alleman weet/ziet in dat Oekraine wat meer naar het Zuiden waarschijnlijk het beste aan de slag kan strategisch gezien als zij hun offensief gaan doen. Maar dat betekent toch niet dat ze nu moeten stoppen die regio rond Bakhmut te verdedigen? Tenminste als zij denken dat dat punt belangrijk is voor hen, of dat Rusland teveel voordeel daaruit haalt als zij het in handen krijgen, of voor het algehele moraal men dat niet kwijt wil. Ze moeten sowieso nog wachten op de Bradley's, Leopards, Strykers (en langere afstands raketten?)
pi_208069033
quote:

[..]

Maar dan stel je dat Oekraïne in Bakhmut veel meer verliest dan ze lijden kunnen en dat Oekraïne de troepen niet heeft om een offensief te starten.

Ik vraag me ook af wat het Oekraïne kost bij Bakhmut, en ik vraag me ook af wat hun offensieve slagkracht is. Maar ik heb beide gegevens nog nergens kunnen vinden.
  zondag 19 februari 2023 @ 22:45:46 #44
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208069106
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:15 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Hoorde volgende redenatie: VS zijn bang dat er veel Amerikaanse oud-vliegers F-16 willen vliegen om Ruskies af te knallen. Dan lijkt het er een beetje te veel op alsof de USAF tegen Rusland vecht. En mede daarom zijn de Amerikanen terughoudend met F-16's leveren.
Makes sense?
Het lijkt mij wat vergezocht?
Veel van die mannen zullen gewoon een gezin hebben met alle verplichtingen die daarbij horen. Ik vind het moeilijk te geloven dat die in grote getale alles opzeggen om aan de andere kant van de wereld actief deel te gaan nemen aan een oorlog. Waarin, laten we eerlijk zijn, de F-16 het gewoon lastig zal hebben met moderne Russische luchtafweer.
Dit is geen volledige luchtdominantie zoals in de zandbak wat jaren terug het geval was.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kleffe_Dop op 19-02-2023 22:52:51 ]
pi_208069123
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:37 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Jan en alleman weet/ziet in dat Oekraine wat meer naar het Zuiden waarschijnlijk het beste aan de slag kan strategisch gezien als zij hun offensief gaan doen. Maar dat betekent toch niet dat ze nu moeten stoppen die regio rond Bakhmut te verdedigen? Tenminste als zij denken dat dat punt belangrijk is voor hen, of dat Rusland teveel voordeel daaruit haalt als zij het in handen krijgen, of voor het algehele moraal men dat niet kwijt wil. Ze moeten sowieso nog wachten op de Bradley's, Leopards, Strykers (en langere afstands raketten?)
Dat ligt er maar net aan, met Bakhmut heb je een strijdtoneel die je enigszins controleert en die de Russen een hoop kost. De stad opgeven geeft de Russen ook meer opties. Ik kan me zo voorstellen dat men dan een tangbeweging naar Kreminna maakt bijvoorbeeld. En dan? Dat ook maar opgeven?

Ook een offensief naar de Krim moeten we maar afwachten. Natuurlijk zal dit een grote slag zijn, maar daardoor zullen de Russen daar ook meer verdediging hebben liggen.

Beide partijen zullen meerdere zetten hebben die ze kunnen doen en wij kunnen alleen maar afwachten hoe de strijd zich gaat ontwikkelen.

Ik denk niet dat een van ons de informatie heeft om echt de beste afweging te kunnen maken.

Mocht 1 van jullie wel het naadje van de kous weten hoor ik natuurlijk graag.
pi_208069142
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:51 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Die zijn gewoon in stilte Russen aan het afschieten. Voor de rest gebeurt er niets bijzonders, ik geloof alleen een of andere dorp wat in Kharkiv veroverd is door de Russen en ze trots op zijn.
Nou het schiet niet bepaald op. Al maanden patstelling. En zij gaan straks de Krim veroveren?
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 22:47:59 #47
236264 crew  capricia
pi_208069143
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:37 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Zolang alles ingezet wordt in bakhmut is er geen offensief in het zuiden.
De hele winter is gone. Oekraïne heeft verdedigd, en geen initiatief zelf genomen. Het valt mij gewoon tegen. En voor mij is het geen uitgemaakte zaak wie er gaat winnen.

Tijd om het initiatief weer in eigen handen te nemen. Er weer te gaan aanvallen.
Jammer als ze zouden wachten op alles wat jij schrijft. Ik zou verwachten dat de vorige leveringen ook wel genoeg potentieel in zich had.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208069150
quote:

[..]

Je hebt aan een kant een punt, maar jou post, bedenk ik me wat opvallend is dat het rusland blijkbaar ook niet lukt om ergens anders een opening te creeren. en waarom creert rusland niet elders een aanvals linie?
pi_208069161
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:52 schreef slashdotter3 het volgende:
🥰🥰🥰
[ twitter ]
Lekker halfje er in ook op zaterdagavond.
pi_208069209
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Grappig wel hoe iedereen daar om loept te roepen. Mensen hebben weinig verstand van de praktische zaken mbt oorlogsvoering.
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 22:53:59 #51
236264 crew  capricia
pi_208069224
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:39 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Maar dan stel je dat Oekraïne in Bakhmut veel meer verliest dan ze lijden kunnen en dat Oekraïne de troepen niet heeft om een offensief te starten.

Ik vraag me ook af wat het Oekraïne kost bij Bakhmut, en ik vraag me ook af wat hun offensieve slagkracht is. Maar ik heb beide gegevens nog nergens kunnen vinden.
De VS gaat van een zacht advies naar een harder advies naar pers berichten dat Oekraïne af moet van Bakhmut en het offensief in het zuiden moet starten.
Reken maar dat er heel veel Oekrainers sneuvelen bij Bakhmur. En daar zit de overwinning en de kracht van Oekraïne niet. Nog niet.
Ik vind het zonde.
De hele winter geen offensief gestart waar ze de grootste kans van slagen hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 22:55:25 #52
236264 crew  capricia
pi_208069247
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:48 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Je hebt aan een kant een punt, maar jou post, bedenk ik me wat opvallend is dat het rusland blijkbaar ook niet lukt om ergens anders een opening te creeren. en waarom creert rusland niet elders een aanvals linie?
De aanval is de beste verdediging. En Oekraïne moet aanvallen. Willen ze hun land terug.
Oekraïne bloedt leeg in Bakhmut.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208069303
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:53 schreef capricia het volgende:

[..]
De VS gaat van een zacht advies naar een harder advies naar pers berichten dat Oekraïne af moet van Bakhmut en het offensief in het zuiden moet starten.
Reken maar dat er heel veel Oekrainers sneuvelen bij Bakhmur. En daar zit de overwinning en de kracht van Oekraïne niet. Nog niet.
Ik vind het zonde.
De hele winter geen offensief gestart waar ze de grootste kans van slagen hebben.
Daarom zei (vandaag dacht ik) de VS ook van je moet nu beginnen met je offensief, anders komt het niet goed.
pi_208069347
Ik meende dat VS niet zo lang geleden nog had geadviseerd om te wachten met een offensief?
Цой жив
pi_208069362
Alsof de VS haar echte tactische adviezen gaat delen met de pers.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_208069380
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het zonde.
Dat winteroffensief daar geloof ik niet zo in. Zo rond Kreminna doen ze in mijn ogen het meest haalbare, pushen bij een stad waar je al voor de deur ligt. Je moet geen groot offensief starten met alle ellende die de winter met zich mee brengt.

Of ze goed doen aan Bakhmut weet ik niet, maar zo veel verliezen als jij stelt dat ze doen dat lijkt me stug. Ook vraag ik me af of ze zonder Bakhmut die verliezen niet elders ook lijden.
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 23:05:05 #57
236264 crew  capricia
pi_208069387
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Daarom zei (vandaag dacht ik) de VS ook van je moet nu beginnen met je offensief, anders komt het niet goed.
Ik zie al die video's en frontlinie berichten van Bakhmut. Ook van Russische zijde. Al die drone beelden. Heel veel dood van beide kanten. Wat je hier ziet voor toffe beelden, hoe Oekraïne loopgraven leeg veegt, zie ik van Russische zijde ook. Zelfde soort beelden (minder leuk), nog slechtere muziek.
En rusland heeft meer mensen.
En ik zie geen Oekraiens offensief.

Oprecht: ik vind het helemaal niet zo goed gaan voor oekraine.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208069391
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:47 schreef capricia het volgende:

[..]
De hele winter is gone. Oekraïne heeft verdedigd, en geen initiatief zelf genomen. Het valt mij gewoon tegen. En voor mij is het geen uitgemaakte zaak wie er gaat winnen.

Tijd om het initiatief weer in eigen handen te nemen. Er weer te gaan aanvallen.
Jammer als ze zouden wachten op alles wat jij schrijft. Ik zou verwachten dat de vorige leveringen ook wel genoeg potentieel in zich had.
Zo simpel is het toch niet om maar eventjes hier of daar aan te vallen als Rusland daar flink zit. Daarom smeekt Oekraine toch om die moderne tanks en de andere spullen, om de kans op een succesvolle aanval te doen zo groot mogelijk te laten zijn. Je denkt te makkelijk over 'even aanvallen' denk ik.

Als ze helemaal geen andere optie hadden oké, maar ze weten al dat het hen gelukt is betere wapens te krijgen binnenkort. Nog niet ideaal maar in ieder geval met potentie.
  zondag 19 februari 2023 @ 23:05:16 #59
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208069402
quote:

[..]

Misschien zijn je verwachtingen te hoog. Ze hebben enorme winsten geboekt in september. Toen kwam er een mobilisatie die ze op moesten vangen en ze moeten wachten op offensieve wapens en getrainde soldaten.

Zover ik het zie zetten ze alles behalve alles in bij bakhmut.

Je moet gewoon geduld hebben het is geen westerse alliantie die Complete legers in een week vernietigd .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 23:08:05 #61
236264 crew  capricia
pi_208069422
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:05 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Zo simpel is het toch niet om maar eventjes hier of daar aan te vallen als Rusland daar flink zit. Daarom smeekt Oekraine toch om die moderne tanks en de andere spullen, om de kans op een succesvolle aanval te doen zo groot mogelijk te laten zijn. Je denkt te makkelijk over 'even aanvallen' denk ik.

Als ze helemaal geen andere optie hadden oké, maar ze weten al dat het hen gelukt is betere wapens te krijgen binnenkort. Nog niet ideaal maar in ieder geval met potentie.
Na lange afstandswapens en jachtvliegtuigen is er geen upgraden meer mogelijk.
Behalve soldaten van het westen dan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208069438
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:55 schreef capricia het volgende:

[..]
De aanval is de beste verdediging. En Oekraïne moet aanvallen. Willen ze hun land terug.
Oekraïne bloedt leeg in Bakhmut.
Kweenie hoor, maar volgens mij hebben we de afgelopen weken aangetoond dat Wagner enorme verliezen heeft geleden, en dat de russen in het zuiden ook gigantische verliezen hebben geleden.

Ondertussen is Oekraine druk bezig met het trainen en oprichten van nieuwe brigades. Oekraine valt aan als het denkt er klaar voor te wezen. En het belangrijkste: niet je vijand onderbreken als het een fout maakt.

Het russische offensief om in maart de Donbass in handen te nemen is een fout. Er is geen haast. Het Oekrainsche leger wordt met de dag sterker, het russische leger wordt met de dag zwakker. Het rommelt flink bij de russen. Ik meldt hier niet alles, maar de generaals van de 5 militaire districten zijn deze week óók al vervangen.
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 23:11:28 #63
236264 crew  capricia
pi_208069458
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Misschien zijn je verwachtingen te hoog. Ze hebben enorme winsten geboekt in september. Toen kwam er een mobilisatie die ze op moesten vangen en ze moeten wachten op offensieve wapens en getrainde soldaten.

Zover ik het zie zetten ze alles behalve alles in bij bakhmut.

Je moet gewoon geduld hebben het is geen westerse alliantie die Complete legers in een week vernietigd .
Deze discussie startte met de conferentie van München. Waar Biden naar opweg is.
En waar hij aangeeft dat Oekraine het offensief moet nemen.

capricia in NWS / Oorlog in Oekraïne #688 Met zonder Russische diplomaten
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 23:13:22 #64
236264 crew  capricia
pi_208069483
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:09 schreef oheng het volgende:

[..]
Kweenie hoor, maar volgens mij hebben we de afgelopen weken aangetoond dat Wagner enorme verliezen heeft geleden, en dat de russen in het zuiden ook gigantische verliezen hebben geleden.

Ondertussen is Oekraine druk bezig met het trainen en oprichten van nieuwe brigades. Oekraine valt aan als het denkt er klaar voor te wezen. En het belangrijkste: niet je vijand onderbreken als het een fout maakt.

Het russische offensief om in maart de Donbass in handen te nemen is een fout. Er is geen haast. Het Oekrainsche leger wordt met de dag sterker, het russische leger wordt met de dag zwakker. Het rommelt flink bij de russen. Ik meldt hier niet alles, maar de generaals van de 5 militaire districten zijn deze week óók al vervangen.
Ik wacht af.
Maar dit klinkt hetzelfde als een paar maanden geleden. Niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208069489
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Er is genoeg meer mogelijk. 'Upgraden' kan ook door 500 Leopards 2 erbij te gooien om maar even iets extreems te roepen. Nog meer Abrams. Nog meer Bradley's. GLSDB raketten komen eraan. ATACMS kan nog. Voor vliegtuigen maakt het aantal ook weer verschil. Helikopters kan nog.
pi_208069496
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:09 schreef oheng het volgende:

[..]

Juist! Goed opgesomd!
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 23:15:11 #67
236264 crew  capricia
pi_208069510
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:13 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Er is genoeg meer mogelijk. 'Upgraden' kan ook door 500 Leopards 2 erbij te gooien om maar even iets extreems te roepen. Nog meer Abrams. Nog meer Bradley's. GLSDB raketten komen eraan. ATACMS kan nog. Voor vliegtuigen maakt het aantal ook weer verschil. Helikopters kan nog.
Die tanks en voertuigen gingen toch al?

Wat is er verticaal nog meer mogelijk? We zitten al aan de bovenkant van de ladder.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 19 februari 2023 @ 23:15:17 #68
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_208069513
in de tweede oorlog name de Soviet Unie ook grote verliezen aan terwijl ze wel de Duitsers terugduwde
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_208069526
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik wacht af.
Ja, toen werd gezegd, ook door de kenners, dat een offensief in de winter niet verstandig zou zijn. Voorjaar zou de tijd zijn om aan te vallen. En tot nu toe is iets anders nog niet gebleken.
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 23:17:26 #70
236264 crew  capricia
pi_208069538
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:15 schreef cherrycoke het volgende:
in de tweede oorlog name de Soviet Unie ook grote verliezen aan terwijl ze wel de Duitsers terugduwde
En als ze nu nog even 500.000 man aan het trainen zijn, dan is Wagner en haar causaliteit echt peanuts.

En niemand komt in opstand in Rusland hé. Ze gaan gewoon :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208069548
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat is er verticaal nog meer mogelijk? We zitten al aan de bovenkant van de ladder.
Dat zeg ik toch net...Je doet net alsof je Oekraine alleen sterker kan maken door ze iets nieuws te geven. Alsof meer van goede dingen niks gaat uitmaken voor ze. Tevens al die spullen zijn er nog niet, zijn nog niet ingezet, maar je wil al wel conclusies trekken over Oekraine hun prestaties in het terugveroveren. Vreemd.
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 23:20:05 #72
236264 crew  capricia
pi_208069564
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:16 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ja, toen werd gezegd, ook door de kenners, dat een offensief in de winter niet verstandig zou zijn. Voorjaar zou de tijd zijn om aan te vallen. En tot nu toe is iets anders nog niet gebleken.
Ik heb nog ergens iets gelezen over bevroren grond waarop meer mogelijk zou zijn, dan in de blubber.

Voorjaar dus. Het grote offensief. Van Oekraine.
Zoals Biden aangeeft.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208069574
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik wacht af.
Ja, maar zolang duurt het om een offensief voor te bereiden. -O-

Ok tijd voor comedy hour. RIA meldt: Zelensky noemde de situatie in de richting van Ugledar erg moeilijk

:D Benieuwd wat ze straks in de comments zeggen.. _O-
pi_208069621
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb nog ergens iets gelezen over bevroren grond waarop meer mogelijk zou zijn, dan in de blubber.

Voorjaar dus. Het grote offensief. Van Oekraine.
Jawel. Maar als je @AchJa bijvoorbeeld hoort, is alles net wat zwaarder in de winter. Brandstoffen die bevriezen, tanks gebruiken meer, bewegende onderdelen komen vast te zitten, sneeuw die niet meewerkt. En dan is het natuurlijk niet leuk voor Jan soldaat die op moet rukken. En ook gaat dit alles om meer logistiek vragen omdat er meer verbruikt wordt van zo’n beetje alles.

Zodra het droger weer wordt zullen de Oekraïners echt wel komen, tenzij er natuurlijk vanalles tussen is gekomen. Het blijft immers oorlog.
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 23:25:38 #75
236264 crew  capricia
pi_208069631
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:18 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch net...Je doet net alsof je Oekraine alleen sterker kan maken door ze iets nieuws te geven. Alsof meer van goede dingen niks gaat uitmaken voor ze. Tevens al die spullen zijn er nog niet, zijn nog niet ingezet, maar je wil al wel conclusies trekken over Oekraine hun prestaties in het terugveroveren. Vreemd.
Dan begrijp je me verkeerd.

Tuurlijk moeten ze meer van hetzelfde krijgen. En beter en nieuwer spul.
Maar er zit wel een verticale ladder in. Na lange afstandswapens en gevechtsvliegtuigen is er weinig meer wat we kunnen upscalen (de tanks zijn al beloofd).

Oekraine moet in het offensief. En niet in de verdediging zoals bij Bakhmut. Daar bloeden ze gewoon leeg.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208069639
quote:
We zitten al aan de bovenkant van de ladder.
Bij lange na niet, F16’s kan nog, langeafstandsraketten, grote moderne drones, wat zwarte zee schepen die op mysterieuze wijze promotie maken tot onderzeeër, (en nu de afdeling theoretisch mogelijk:) no-flyzone, inzet eigen mensen, F35’s. Er zijn nog best wat stappen te zetten op de conventionele lader voor het westen.
zie email 27 oktober
pi_208069654
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan begrijp je me verkeerd.

Tuurlijk moeten ze meer van hetzelfde krijgen. En beter en nieuwer spul.
Maar er zit wel een verticale ladder in. Na lange afstandswapens en gevechtsvliegtuigen is er weinig meer wat we kunnen upscalen (de tanks zijn al beloofd).

Oekraine moet in het offensief. En niet in de verdediging zoals bij Bakhmut. Daar bloeden ze gewoon leeg.
Zijn die tanks en zo al geleverd dan? Volgens mij wordt de aanvalsmacht nu opgebouwd, je kunt die maar een keer inzetten. En als Bakhmut iets bewijst dan is het dat een keer 100 wat anders is dan 10 keer 10.
zie email 27 oktober
pi_208069661
quote:

[..]

Oekraine is bezig met hun eigen lange afstands wapens. Zoals ik hier al vaker heb gezegd, Oekraine was het hart van de soviet wapenindustrie. Vandaag is Berdyansk ook weer aangevallen, en er is een S300 of S400 te grazen genomen in Kherson.

En ondertussen is rusland bezig met een gefaalde strategische bombardementscampagne (zie popup: geen stroomonderbrekingen in Oekraine na 20 februari). Nooit je vijand onderbreken.
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 23:29:17 #79
236264 crew  capricia
pi_208069678
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bij lange na niet, F16’s kan nog, langeafstandsraketten, grote moderne drones, wat zwarte zee schepen die op mysterieuze wijze promotie maken tot onderzeeër, (en nu de afdeling theoretisch mogelijk:) no-flyzone, inzet eigen mensen, F35’s. Er zijn nog best wat stappen te zetten op de conventionele lader voor het westen.
Dat schrijf ik dan ook.
"Na lange afstandswapens en gevechtsvliegtuigen" (tanks zijn al beloofd) en eventueel eigen mensen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208069680
quote:

[..]

Nee joh !

Als ze denken dat ze moeten maken ze dezelfde fout als de Russen die bezig zijn manschappen te verkloten. En dat leegbloeden zal echt wel wat meevallen, dan zouden we dat meer meekrijgen en zouden de Russen grotere stappen maken.
pi_208069688
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat schrijf ik dan ook.
"Na lange afstandswapens en gevechtsvliegtuigen" (tanks zijn al beloofd) en eventueel eigen mensen.
Later ja ;)
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 23:31:01 #82
236264 crew  capricia
pi_208069704
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zijn die tanks en zo al geleverd dan? Volgens mij wordt de aanvalsmacht nu opgebouwd, je kunt die maar een keer inzetten. En als Bakhmut iets bewijst dan is het dat een keer 100 wat anders is dan 10 keer 10.
Eerlijke vraag: na de initiële verbazing dat oekraine de Russische opmars tegenhield, vind jij het nu oprecht goed gaan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208069711
quote:

[..]

Hoe kom je toch bij alles inzetten?
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 23:33:27 #84
236264 crew  capricia
pi_208069740
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:31 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hoe kom je toch bij alles inzetten?
Dan heb ik vast het grote offensief met himars enzo in het zuiden gemist. ;)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208069751
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Eerlijke vraag: na de initiële verbazing dat oekraine de Russische opmars tegenhield, vind jij het nu oprecht goed gaan?
Ja. Je moet de grote lijnen scherp houden, ooit ging het over Kiev dat in drie dagen zou vallen. Dat we dan nu praten over 300 meter in de Donbas betekent dat het goed gaat. Punt.
Dat neemt niet weg dat er uiteraard ruimte is voor verbetering. Maar ik kan geen hele militaire strategieën uitzetten vanaf mijn IPadje een paar duizend KM verderop.
zie email 27 oktober
pi_208069799
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan heb ik vast het grote offensief met himars enzo in het zuiden gemist. ;)
Omdat alles gebruikt wordt in Bakhmut of omdat men niet overhaast in een offensief wil uitbarsten?

Kenners en velen hier waren het er al over eens dat een Oekraïens offensief pas van het voorjaar zou komen.
Dat jij anders had verwacht prima, maar dan zou je dat wel enigszins moeten onderbouwen denk ik.

Dus berichten over het halve Oekraïense leger in Bakhmut, met alle verliezen die daar bij horen.
En een plan van aanpak van een winteroffensief die enige kans van slagen zou hebben.
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 23:40:04 #87
236264 crew  capricia
pi_208069823
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja. Je moet de grote lijnen scherp houden, ooit ging het over Kiev dat in drie dagen zou vallen. Dat we dan nu praten over 300 meter in de Donbas betekent dat het goed gaat. Punt.
Dat neemt niet weg dat er uiteraard ruimte is voor verbetering. Maar ik kan geen hele militaire strategieën uitzetten vanaf mijn IPadje een paar duizend KM verderop.
Nu draai je de vraag om. Dit vroeg ik niet. Je komt nu met russische objectieven (wat overigens veel mensen doen).
Ik vroeg wat anders, vanuit Oekraiens perspectief. De russen van al hun grondgebied weg drijven.

"Vind jij het nu oprecht goed gaan?"
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208069844
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Nu draai je de vraag om. Dit vroeg ik niet. Je komt nu met russische objectieven (wat overigens veel mensen doen).
Ik vroeg wat anders, vanuit Oekraiens perspectief. De russen van al hun grondgebied weg drijven.

Daar valt geen zinnig antwoord op te geven, ik heb geen toegang tot alle informatie. Ik vind op basis van wat wel bekend is dat ze in ieder geval een redelijk verhaal hebben zodat je niet bij voorbaat kunt zeggen dat ze het niét goed doen.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 23:42:40 #89
236264 crew  capricia
pi_208069858
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:38 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Omdat alles gebruikt wordt in Bakhmut of omdat men niet overhaast in een offensief wil uitbarsten?

Kenners en velen hier waren het er al over eens dat een Oekraïens offensief pas van het voorjaar zou komen.
Dat jij anders had verwacht prima, maar dan zou je dat wel enigszins moeten onderbouwen denk ik.

Dus berichten over het halve Oekraïense leger in Bakhmut, met alle verliezen die daar bij horen.
En een plan van aanpak van een winteroffensief die enige kans van slagen zou hebben.
Ik schaar me achter Biden. Hoe deze discussie begonnen is.
Oekraine moet zich nu echt voorbereiden op het offensief.

There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 23:44:56 #90
236264 crew  capricia
pi_208069885
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Daar valt geen zinnig antwoord op te geven, ik heb geen toegang tot alle informatie. Ik vind op basis van wat wel bekend is dat ze in ieder geval een redelijk verhaal hebben zodat je niet bij voorbaat kunt zeggen dat ze het niét goed doen.
Mooi man. Dat gedraai met woorden. _O-

Op de vraag of jij oprecht vindt dat Oekraïne het goed doet, kom je met "niet bij voorbaat zeggen dat ze het niét goed doen." :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208069934
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:42 schreef capricia het volgende:

[..]

En ik geloof ook echt wel dat dit gebeurt.
Ondertussen zijn er 10 brigades die worden opgericht. Zodra het nieuwe materiaal vertrouwd is zal men echt wel komen.
pi_208069968
quote:

[..]

Je leest volgens mij niks van wat we vertellen maar blijft als een blinde hetzelfde roepen zonder kennis te nemen van de logische redenen die opgenoemd worden. Mag, maar ik geef het op je proberen uit te leggen.
pi_208069983
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Op de vraag of jij oprecht vindt dat Oekraïne het goed doet, kom je met "niet bij voorbaat zeggen dat ze het niét goed doen." :')
Vrij kansloos als mods hier ook al met infantiele smileys gaan reageren.
pi_208070010
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Deze discussie startte met de conferentie van München. Waar Biden naar opweg is.
En waar hij aangeeft dat Oekraine het offensief moet nemen.

Ja maar wel wanneer het dat kan.
Anders zijn onze dure wapens voor niets geweest.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_208070024
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat wil je nou horen dan? We hebben niet eens een enigszins betrouwbare indicatie van de verliezen aan Oekraïense zijde, laat staan over de afwegingen die gemaakt worden. Dan kun je niets zeggen over of ze het wel of niet goed doen. Het enige wat ik constateer is dat de informatie die wel naar buiten komt intern consistent is en ook logisch klinkt.
zie email 27 oktober
pi_208070047
quote:

[..]

Maar niet er helemaal. We hebben nog tomahawks, drones, kernbommen en andere hightech wapens. Plus de aantallen kunnen fors omhoog als we echt willen.
pi_208070056
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat hangt grotendeels af van het komende Oekrainsche offensief.

Totnutoe doet Oekraine het heel erg goed qua opbouwen van hun leger, het raken van doelen diep in Rusland, het oprollen van hele russische brigades. rusland die moet aankloppen bij Noord Korea en Iran. Tijd is in het voordeel van Oekraine. Het is rusland dat prestatiedruk heeft vanwege de vele, vele russische problemen.
pi_208070084
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zie al die video's en frontlinie berichten van Bakhmut. Ook van Russische zijde. Al die drone beelden. Heel veel dood van beide kanten. Wat je hier ziet voor toffe beelden, hoe Oekraïne loopgraven leeg veegt, zie ik van Russische zijde ook. Zelfde soort beelden (minder leuk), nog slechtere muziek.
En rusland heeft meer mensen.
En ik zie geen Oekraiens offensief.

Oprecht: ik vind het helemaal niet zo goed gaan voor oekraine.
Het gaat ook echt niet goed met Oekraïne
pi_208070089
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja maar wel wanneer het dat kan.
Anders zijn onze dure wapens voor niets geweest.
Ja. Eens.
En ik bedenk me ook steeds dat dit een heel goede investering voor de VS is. De mogelijkheid om hun aardsrivaal (niet China zijnde) te kunnen verlaan zonder een druppel officieel Amerikaans bloed.

Maar als het te lang duurt kan het tij keren. Verliezen veel mensen hun interesse. En dat is in het voordeel van Poetin.

En nu ga ik even wat anders doen. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208070097
quote:

[..]

Waarom blijf je dit constant herhalen alsof er acute druk achter zit? Je kent neem ik aan de betekenis van het woord voorbereiden (prepare). Natuurlijk zijn ze daarmee mee bezig.....
pi_208070111
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Het lijkt mij wat vergezocht?
Veel van die mannen zullen gewoon een gezin hebben met alle verplichtingen die daarbij horen. Ik vind het moeilijk te geloven dat die in grote getale alles opzeggen om aan de andere kant van de wereld actief deel te gaan nemen aan een oorlog. Waarin, laten we eerlijk zijn, de F-16 het gewoon lastig zal hebben met moderne Russische luchtafweer.
Dit is geen volledige luchtdominantie zoals in de zandbak wat jaren terug het geval was.
Maar als er een groep ex-defensie is die ik het zie doen zijn het nou wel de straaljagerpiloten. Dat vliegen werkt best verslavend volgens mij en als je uit dienst ben kun je eigenlijk nooit meer zoiets doen.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 00:09:36 #102
236264 crew  capricia
pi_208070123
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 00:07 schreef Knoc het volgende:

[..]
Waarom blijf je dit constant herhalen alsof er acute druk achter zit? Je kent neem ik aan de betekenis van het woord voorbereiden (prepare). Natuurlijk zijn ze daarmee mee bezig.....
Wat wil je precies van me horen dan? Dit klopt toch gewoon?

Het is geen gestreden strijd of zo.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208070161
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 00:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Waarom die druk?

Lijkt me trouwens wel leuk een Biden die nog even komt vertellen dat ze nu toch echt aan moeten gaan vallen.
Als die nu te hard open deuren in trapt denk ik dat hij nog heel wat aan wapens toe moet gaan zeggen.

Voorlopig moeten we ontiegelijk respect hebben voor de Oekraïners als geheel en moeten we ze het vertrouwen geven.
pi_208070167
quote:

[..]

Je doet constant alsof Oekraïne maar een beetje aankloot en geen actie onderneemt en het offensief eigenlijk vandaag nog moet starten.

Terwijl als ik de bronnen een beetje mag geloven ze bij Bakhmut wat human waves tegenhouden. En dat terwijl ze in heel Europa hun troepen aan het trainen zijn voor een groot offensief. Voorlopig is het Rusland wat een half offensief start met enorme verliezen waarbij Oekraïne gewoon rustig afwacht tot de tijd rijp is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vliegbaard op 20-02-2023 01:08:43 ]
pi_208070172
quote:

[..]

Dat de claim die je deze topicreeks maakt onzin is. Biden is helemaal geen druk aan het uitoefenen op Oekraïne om (nu) een offensief te starten. Dat is complete onzin wat door geen enkele media wordt gebracht. Zelfs niet het artikel wat je als onderbouwing voor die stelling gebruikte.

Mocht dit een beetje direct overkomen. Ik wilde eigenlijk een veel uitgebreider antwoord schrijven. Maar het topic gaat daar veel te snel voor. Maar kort door de bocht, ik neem aan dat je de laatste uitgebreide analyse van Michael Kofman heb gelezen? https://en.rattibha.com/thread/1627309427907854336. Ik denk dat het een goed beeld geeft van de huidige situatie en de fouten die Rusland maakt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Knoc op 20-02-2023 00:26:04 ]
pi_208070184
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 00:16 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Waarom die druk?

Lijkt me trouwens wel leuk een Biden die nog even komt vertellen dat ze nu toch echt aan moeten gaan vallen.
Als die nu te hard open deuren in trapt denk ik dat hij nog heel wat aan wapens toe moet gaan zeggen.

Voorlopig moeten we ontiegelijk respect hebben voor de Oekraïners als geheel en moeten we ze het vertrouwen geven.
Ik denk dat het probleem is dat niet iedereen militaire geschiedenis kent. Dus dan weet je niet dat voorbereiding veel tijd kost, en dat het soms beter is om de ander te laten aanvallen.

Ik bedoel, ik bestuur in mijn vrije tijd veldslagen, en ik vind niets vreemds aan de houding van Oekraine. Aan de andere kant rusland.... Daar zie ik wel wat zéér herkenbare strategische zwakheden.
pi_208070186
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 00:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Eens.
En ik bedenk me ook steeds dat dit een heel goede investering voor de VS is. De mogelijkheid om hun aardsrivaal (niet China zijnde) te kunnen verlaan zonder een druppel officieel Amerikaans bloed.

Maar als het te lang duurt kan het tij keren. Verliezen veel mensen hun interesse. En dat is in het voordeel van Poetin.

En nu ga ik even wat anders doen. :)
Ik zou je gelijk geven wanneer het nu augustus zou zijn. Maar dat is het niet en geduld is een schone zaak. Mensen vergeten nogal eens dat Oekraïne echt een huzarenstukje geleverd heeft afgelopen zomer.

Het heeft een reden dat ongeveer 90 procent van alle offensieven in de lente aanvangen.
pi_208070243
Tis toch een NWS topic dit, stop is met dit geleuter op niets af.
pi_208070275
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 00:23 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik denk dat het probleem is dat niet iedereen militaire geschiedenis kent. Dus dan weet je niet dat voorbereiding veel tijd kost, en dat het soms beter is om de ander te laten aanvallen.

Ik bedoel, ik bestuur in mijn vrije tijd veldslagen, en ik vind niets vreemds aan de houding van Oekraine. Aan de andere kant rusland.... Daar zie ik wel wat zéér herkenbare strategische zwakheden.
Ik geloof ook dat het vooral ook gevoelens zijn die in deze standpunten doen maken inderdaad. En dan misschien met name teleurstelling.

Ook ik heb wel momenten gehad waarop je hoopte dat Oekraïne nog snel even een stad of dorp extra zou weten te nemen. Maar dit is gewoon niet altijd realistisch. Naast alles wat je moet inzetten om te veroveren moet je ook nog rekening houden met het verdedigen van het geen wat je hebt of neemt.

Om @capricia’s grote doet Oekraïne het goed vraag te beantwoorden; ga eens na wat de Russen allemaal deze winter in de oorlog hebben gestopt, wat dit ze gekost heeft, hoeveel drukte ze erom hebben gemaakt en zoom vervolgens de kaart eens uit om te kijken hoeveel gebied ze daadwerkelijk hebben veroverd.

Nee, dan liever de
lange weg naar een eventuele betekenisvolle overwinning van Oekraïne.
pi_208070572
Geloof jij in een overwinning van Oekraïne?
Ik twijfel sterk nu
Ik hoop het voor ze
pi_208070583
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 02:59 schreef quirina het volgende:
Geloof jij in een overwinning van Oekraïne?
Ik twijfel sterk nu
Ik hoop het voor ze
Zitten er meerdere mensen achter dit account?
pi_208070628
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:10 schreef oheng het volgende:

[..]

Overigens ziet die vader eruit alsof hij alleen kinderen kan produceren met een IQ onder de 50, maar dat terzijde.

Dat dacht ik ook.

Maar in Nederland gaan kinderen sowieso niet op 2-jarige leeftijd naar school. Zelfs een Rusland-aanbidder als Baudet kan niet met dit aan alle kanten rammelende verhaal komen zonder zich (nog meer) compleet belachelijk te maken.
pi_208070634
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:03 schreef TweedeKlum het volgende:
Alsof de VS haar echte tactische adviezen gaat delen met de pers.
Dit dus. Je mag verwachten dat alles wat aan dit soort 'adviezen' naar buiten komt, bewust naar buiten komt en een doel dient.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_208070635
quote:

[..]

Vergeet het psychologische effect niet, het verlies van Bakhmut gaat Poetin uitvergroten als een giga-klapper en geeft Rusland een “boost”.
Voor de Oekraïners is “Bakhmut holds” een riem onder het hart. Op papier en strikt logisch misschien niet heel belangrijk, maar een emotionele domper kan wel grote effecten op de rest van de strijdkrachten hebben.
  maandag 20 februari 2023 @ 07:13:23 #115
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208070795
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 00:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je doet constant alsof Oekraïne maar een beetje aankloot en geen actie onderneemt en het offensief eigenlijk vandaag nog moet starten.

Terwijl als ik de bronnen een beetje mag geloven ze bij Bakhmut wat human waves tegenhouden. En dat terwijl ze in heel Europa hun troepen aan het trainen zijn voor een groot offensief. Voorlopig is het Rusland wat een half offensief start met enorme verliezen waarbij Oekraïne gewoon rustig afwacht tot de tijd rijp is.
Mee eens vooralsnog is het vooral Rusland wat bloedt bij Bakhmut. Het enige wat Oekraine doet is tegenhouden. Dat kost je minder mankracht en resources dan aanvallen, wat Rusland probeert.
pi_208070885
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 07:13 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Mee eens vooralsnog is het vooral Rusland wat bloedt bij Bakhmut. Het enige wat Oekraine doet is tegenhouden. Dat kost je minder mankracht en resources dan aanvallen, wat Rusland probeert.
Ja dat hoor je dan, maar denk je niet dat Oekraïne daar ook veel bloed laat gaan? Het is een loopgraven oorlog om meters.
Doordat Rusland aanvalt om door te stoten zullen z wat meer verliezen hebben, maar oekrainse verliest daar ook honderden militairen per dag.
Vakman pur sang
  maandag 20 februari 2023 @ 08:01:34 #117
36431 bleiblei
pi_208070987
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 23:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Tuurlijk wel. Volume.
Ze krijgen zeer beperkte hoeveelheden. Met een handvol HIMARS + munitie, 50 tanks en 3 F16's red je het niet.
100 HIMARS + giga hoeveelheden munitie, 500 tanks en 400 F16's daarentegen...

Er was afgelopen week discussie over die 100 pickups met mitrailleurs die Nederland betaald. Dat dat nergens op lijkt. Nog altijd zit je liever op zo een ding dan dat je met een mitrailleur lopend het slagveld in moet. Alles valt en staat met bescherming & mobiliteit.
  maandag 20 februari 2023 @ 08:26:02 #118
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_208071147
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 07:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat hoor je dan, maar denk je niet dat Oekraïne daar ook veel bloed laat gaan? Het is een loopgraven oorlog om meters.
Doordat Rusland aanvalt om door te stoten zullen z wat meer verliezen hebben, maar oekrainse verliest daar ook honderden militairen per dag.
Zou goed kunnen. Volgens mij is de ratio 1 op 3 sinds begin van de oorlog. De Russen komen rucksichtloser over en gooi alles voor de leeuwen. Maar onder de streep weet niemand het natuurlijk. Zeg het maar ;)
pi_208071246
Dit zijn ze, de vredesduiven die de Oekraïnse bevolking met liefde weggegeven aan Putler:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 20 februari 2023 @ 08:54:21 #120
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208071443
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2023 08:37 schreef xpompompomx het volgende:
Dit zijn ze, de vredesduiven die de Oekraïnse bevolking met liefde weggegeven aan Putler:
[ twitter ]
Allemaal oppakken en over de Russische grens gooien.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 20 februari 2023 @ 08:57:11 #121
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208071490
Of geef ze aan Wagner.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208071502
quote:
[ twitter ]
:r verzameling van junkies, daklozen en alcoholisten (of een combi van die drie) zo te zien.
  maandag 20 februari 2023 @ 09:09:45 #124
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208071649
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 08:57 schreef Anton91 het volgende:

[..]
:r verzameling van junkies, daklozen en alcoholisten (of een combi van die drie) zo te zien.
En linksharig werkschuw tuig gezien dat vette ongewassen haar van ze.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_208071912
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En linksharig werkschuw tuig gezien dat vette ongewassen haar van ze.
Waarom per se links? Volgens mij is achter Rusland staan meer rechts en maga dan links. poetinvrienden Wilders en Baudet zijn leiders van rechtse partijen. Rechts ongewassen tuig met een zwaar drugsgebruik(verleden). Die man in het midden die min of meer danst is een junk.
pi_208071925
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:36 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Waarom per se links? Volgens mij is achter Rusland staan meer rechts en maga dan links. poetinvrienden Wilders en Baudet zijn leiders van rechtse partijen. Rechts ongewassen tuig met een zwaar drugsgebruik(verleden). Die man in het midden die min of meer danst is een junk.
Ik zie ook wel aardig wat van dat typische gebroken geweertjes wannabee kunstenaarsvolk er tussen staan eigenlijk.
pi_208071963
quote:
[ twitter ]
Hier nog een filmpje.
twitter

Mensen met Russische vlaggen en op die aanhanger aan beide kanten de omgekeerde Luxemburgse vlag naast het kenteken...
  maandag 20 februari 2023 @ 09:45:43 #128
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208071982
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:36 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Wilders is natuurlijk economisch hartstikke links, dat vooropgesteld. En links staat er alom om bekend dictators te adoreren, noem een Pol Pot, MaoZedong, Jozef Stalin, en zo kan ik wel doorgaan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_208071990
Putin brengt links en rechts samen O+
pi_208072001
Biden in Kyiv?

twitter

twitter
pi_208072010
twitter

twitter

Er staat weer wat te gebeuren. Dit is het gerucht.
twitter
  maandag 20 februari 2023 @ 09:51:42 #132
36431 bleiblei
pi_208072020
Ja joh, gooi het allemaal op internet dat ie daar is :') .
Alles voor de hits :N .
pi_208072021
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wilders is natuurlijk economisch hartstikke links, dat vooropgesteld.
Wilders, de ex VVDer, economisch links? Dacht het niet. De linkse economische standpunten in het partijprogramma zijn voor de buhne. Die partij stemt in vrijwel alle gevallen met de VVD mee in economische kwesties.
pi_208072038
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wilders is natuurlijk economisch hartstikke links, dat vooropgesteld. En links staat er alom om bekend dictators te adoreren, noem een Pol Pot, MaoZedong, Jozef Stalin, en zo kan ik wel doorgaan.
Rechts niet wil je zeggen?

Of ben je per ongeluk expres vergeten de nuancering aan te brengen dat op beide flanken mensen zijn die wel een liefde voor dictators hebben
  FOK!fotograaf maandag 20 februari 2023 @ 09:54:52 #135
364681 over_hedge
pi_208072040
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:50 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Die 2e tweet :') Dit doe je als je 6 bent. Ik weet een geheimpje wat ik niet mag vertellen!! nanananana!
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 20 februari 2023 @ 09:55:40 #136
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208072046
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Rechts niet wil je zeggen?

Of ben je per ongeluk expres vergeten de nuancering aan te brengen dat op beide flanken mensen zijn die wel een liefde voor dictators hebben
Ik ken maar weinig rechtse dictators eigenlijk. Ja misschien Pinochet. Maar de rest is allemaal van links signatuur.

Wist jij bijvoorbeeld dat de CPN (thans groenlinks) best positief stond tegenover de soviet unie?
Vladimir Putin
pi_208072067
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:54 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Die 2e tweet :') Dit doe je als je 6 bent. Ik weet een geheimpje wat ik niet mag vertellen!! nanananana!
Volgens mij werkt ze voor de Oekraïense overheid. Dus die kan het natuurlijk helemaal niet vertellen als het waar is. Als nog lijkt het me stug dat Biden daar naar toe gaat om eerlijk te zijn.
pi_208072098
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ken maar weinig rechtse dictators eigenlijk. Ja misschien Pinochet. Maar de rest is allemaal van links signatuur.

Wist jij bijvoorbeeld dat de CPN (thans groenlinks) best positief stond tegenover de soviet unie?
Hitler, Mussolini, Franco en Suharto.
pi_208072104
quote:

[..]

Is de FvD ook links dan? Want die soppen toch hard op dat kleine mannetje in het Kremlin op het moment.
pi_208072129
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:50 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Onbeleefd om dat met lege handen te komen niet?
  maandag 20 februari 2023 @ 10:05:19 #141
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208072158
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hitler, Mussolini, Franco en Suharto.
Haha Hitler en Mussolini? Dat waren twee doorvrochten socialisten. Twee belhamels linkser dan die 2 ken ik niet.

HAHAHAHAHA

Straks ga je ook nog zeggen dat Hitler neo-liberaal was. Ook zo'n links populistische term.
Vladimir Putin
pi_208072163
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Haha Hitler en Mussolini? Dat waren twee doorvrochten socialisten. Twee belhamels linkser dan die 2 ken ik niet.

HAHAHAHAHA

Straks ga je ook nog zeggen dat Hitler neo-liberaal was. Ook zo'n links populistische term.
Duidelijk niet goed opgelet met geschiedenis. :W Of je bent een matige trol.
  maandag 20 februari 2023 @ 10:06:18 #143
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208072168
quote:
2s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is de FvD ook links dan? Want die soppen toch hard op dat kleine mannetje in het Kremlin op het moment.
FvD weet ik soms niet wat ik ervan moet denken.
Vladimir Putin
  maandag 20 februari 2023 @ 10:06:49 #144
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208072172
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Duidelijk niet goed opgelet met geschiedenis. :W
Tjah, dat is ook een manier om te reageren als een discussie op een te hoog abstractie niveau komt ;)
Vladimir Putin
pi_208072178
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tjah, dat is ook een manier om te reageren als een discussie op een te hoog abstractie niveau komt ;)
Met iemand die aan geschiedenisvervalsing doet ga ik niet serieus in discussie. Dat is zinloos.
  FOK!fotograaf maandag 20 februari 2023 @ 10:12:00 #146
364681 over_hedge
pi_208072217
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:57 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Volgens mij werkt ze voor de Oekraïense overheid. Dus die kan het natuurlijk helemaal niet vertellen als het waar is. Als nog lijkt het me stug dat Biden daar naar toe gaat om eerlijk te zijn.
Ja dus dat zeg je gewoon niks. ipv kijk mij eens wat weten maar ik mag niet zeggen wat oh oh wat ben ik toch goed tweet :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 20 februari 2023 @ 10:13:15 #147
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208072231
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:49 schreef myShizzle het volgende:
Biden in Kyiv?

[ twitter ]

[ twitter ]
Even goed filmpje kijken of je The Beast ziet rijden.

Biden rijd altijd met zijn eigen voertuig, die gaat gewoon mee in een vliegtuig. Ik zie hem zo 1-2-3 niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_208072305
quote:

[..]

CPN thans Groen Links is geschiedvervalsing, GroenLinks is een samenvoeging van Evangelische VolksPartij, Politieke Partij Radicalen, Pacifistisch Socialistische Partij en Communistische Partij Nederland. En ja, die laatste stond tot 1960, meer dan een halve eeuw geleden, best positief tegenover de Sovjet Unie. Ik stond ook positief tegenover de Sovjet Unie, toen Gorbatsjov aan het roer stond.
Tijden veranderen, landen veranderen, als het getij verloopt, verzet men de bakens. Jij lijkt vastgeroest te zitten in ideeën van de vorige eeuw. De CPN bestaat al 30 jaar niet meer, en nam al in de jaren ‘60 afstand van Moskou.
pi_208072348
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

Biden rijd altijd met zijn eigen voertuig, die gaat gewoon mee in een vliegtuig. Ik zie hem zo 1-2-3 niet.
Ze hebben ook chevrolet suburbans… Trump reed er nog wel eens in.
zie email 27 oktober
  maandag 20 februari 2023 @ 10:28:36 #150
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208072364
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ze hebben ook chevrolet suburbans… Trump reed er nog wel eens in.
pi_208072396
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

The beast lijkt me wel erg stug hoor. Gepantserde troep zat waar je anoniemer in rondrijdt.
  maandag 20 februari 2023 @ 10:32:26 #152
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208072407
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:31 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
The beast lijkt me wel erg stug hoor. Gepantserde troep zat waar je anoniemer in rondrijdt.
Als anonimiteit je ding is zet je niet half Kyiv af, lijkt me.
&lt;signature here&gt;.
pi_208072417
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou, dit “Wist jij bijvoorbeeld dat de CPN (thans groenlinks)” is toch wel een voorbeeld van
A. niet hebben opgelet bij geschiedenis.
B. bewust feiten verdraaien om een punt te scoren
C. trollen

Niet bepaald een hoog abstractieniveau hoor.
Overigens probeer je met die opmerking een debat te winnen door je gesprekspartners even te laten weten dat je ze eigenlijk dom vindt.
pi_208072434
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, maar mocht er wat gebeuren is het wel fijn dat men niet weet in welke van de vluchtende voertuigen de president zit.

Heli is trouwens ook nog een optie.
pi_208072439
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zit wel verschil in, dat doe je op het laatste moment. Het vervoeren van die beast gaat niet ongezien…
zie email 27 oktober
  maandag 20 februari 2023 @ 10:35:35 #156
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208072446
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:34 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Nee, maar mocht er wat gebeuren is het wel fijn dat men niet weet in welke van de vluchtende voertuigen de president zit.

Mwah,

Voor oekraine is het helaas niet ongunstig als er iets met Biden zou gebeuren.

Dus: bring it on.
&lt;signature here&gt;.
pi_208072447
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
Niet in een oorlogsgebied lijkt me zo.
zie email 27 oktober
pi_208072490
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:21 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
CPN thans Groen Links is geschiedvervalsing, GroenLinks is een samenvoeging van Evangelische VolksPartij, Politieke Partij Radicalen, Pacifistisch Socialistische Partij en Communistische Partij Nederland. En ja, die laatste stond tot 1960, meer dan een halve eeuw geleden, best positief tegenover de Sovjet Unie. Ik stond ook positief tegenover de Sovjet Unie, toen Gorbatsjov aan het roer stond.
Tijden veranderen, landen veranderen, als het getij verloopt, verzet men de bakens. Jij lijkt vastgeroest te zitten in ideeën van de vorige eeuw. De CPN bestaat al 30 jaar niet meer, en nam al in de jaren ‘60 afstand van Moskou.
Gorbatsjov was net zo'n dictator als zijn voorgangers, alleen hij speelde het wat slimmer tot hij de boel volledig verkeerd inschatte.
pi_208072498
twitter
pi_208072596
Nogal een beroerde timing als de USAF vlakbij is.
pi_208072601
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:49 schreef myShizzle het volgende:
Biden in Kyiv?

[ twitter ]

[ twitter ]
Kleine motorcade voor de POTUS. En ik zie 'The Beast' niet :N
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_208072610
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niet in een oorlogsgebied lijkt me zo.
Geen idee, is natuurlijk sneller en kiev is natuurlijk niet meteen waar de oorlog plaats vindt.

En och je weet dat zoiets secuur wordt geplant met 6 verschillende rampenplannen. Als de diverse bloggers er al melding van maken is hij vast op zijn minst al aanwezig.
pi_208072623
Israeli parliamentary delegation arrives in Kyiv
https://www.ukrinform.net(...)nian-ambassador.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208072641
twitter
  maandag 20 februari 2023 @ 10:50:27 #165
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208072656
quote:

[..]

Hitler, Franco, Salazar,de junta in Uruguay, Stroessner, Videla, Bin Salman, Erdogan, Marcos.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 20 februari 2023 @ 10:51:01 #166
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208072668
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:49 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Yup, hij is er echt.

Geweldig.

Denk niet dat rus bommen gaat gooien.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 20 februari 2023 @ 10:51:49 #167
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208072690
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Met iemand die aan geschiedenisvervalsing doet ga ik niet serieus in discussie. Dat is zinloos.
En ik respecteer jouw onwetendheid.
Vladimir Putin
pi_208072692
quote:
[ twitter ]
Maken de Russen al melding dat ze hem gedood hebben? :D
  maandag 20 februari 2023 @ 10:52:03 #169
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_208072693
quote:
[ twitter ]
Wow!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 20 februari 2023 @ 10:52:27 #170
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208072702
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:21 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Nou dan klopt het toch?
Vladimir Putin
pi_208072705
twitter
pi_208072715
quote:
[ twitter ]
_O_ _O_ _O_ Wat zal Poetin balen. *O* Hopelijk blijft hij erin. :Y Wat zullen de mensen rondom hem balen, daar zal hij zich op af reageren. Blijf uit de buurt van ramen en drink geen thee o|O
  maandag 20 februari 2023 @ 10:53:34 #173
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208072722
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:33 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Nou, dit “Wist jij bijvoorbeeld dat de CPN (thans groenlinks)” is toch wel een voorbeeld van
A. niet hebben opgelet bij geschiedenis.
B. bewust feiten verdraaien om een punt te scoren
C. trollen

Niet bepaald een hoog abstractieniveau hoor.
Overigens probeer je met die opmerking een debat te winnen door je gesprekspartners even te laten weten dat je ze eigenlijk dom vindt.
Let jij wel op?

Nogmaals CPN is opgegaan in GroenLinks met andere partijen. Ga je eens rustig inlezen.
Vladimir Putin
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 10:55:48 #174
236264 crew  capricia
pi_208072763
Haha! En Putin kan zijn land niet uit. Ja. Naar Noord Korea ofzo.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 10:56:16 #175
5428 crew  miss_sly
pi_208072769
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Let jij wel op?

Nogmaals CPN is opgegaan in GroenLinks met andere partijen. Ga je eens rustig inlezen.
Dan is GroenLinks niet de oude CPN zoals jij suggereert, maar de CPN is samen met nog een aantal partijen (niet communistisch) GroenLinks geworden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 10:56:48 #176
5428 crew  miss_sly
pi_208072778
quote:
[ twitter ]
Ik vind dit wel echt heel erg tof!
  maandag 20 februari 2023 @ 10:57:04 #177
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208072783
quote:
[ twitter ]
Tof filmpje maar tegelijkertijd... wie dit heeft weten te filmen had hem ook kunnen omleggen met een sniper rifle... 🤔

Oftewel hoe goed is zijn veiligheid geregeld?
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 10:57:31 #178
236264 crew  capricia
pi_208072792
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja. Ik ook. Word er helemaal blij van.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208072797
quote:
3s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:57 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Tof filmpje maar tegelijkertijd... wie dit heeft weten te filmen had hem ook kunnen omleggen met een sniper rifle... 🤔
Ik denk dat je teveel films kijkt...
  maandag 20 februari 2023 @ 10:59:04 #180
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208072819
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Volgens mij kan je dat wel even gebruiken ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_208072820
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En ik respecteer jouw onwetendheid.
Volgens mij heb je last van het Dunning kruger effect.
pi_208072825
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:55 schreef capricia het volgende:
Haha! En Putin kan zijn land niet uit. Ja. Naar Noord Korea ofzo.
Die loopt geeneens door Moskou.
pi_208072828
twitter
  maandag 20 februari 2023 @ 10:59:39 #184
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208072831
Ukraine heeft een tegenaanval gedaan bij Vuhledar in het zuiden van Bakhmut en een gebied waar de Russen een hele maand voor hebben gevochten teruggepakt.

De Russen hebben hele zware verliezen geleden en zijn verdreven tot aan de rivier
🤭🤭🤭

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 20-02-2023 11:21:10 ]
  maandag 20 februari 2023 @ 10:59:51 #185
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208072835
quote:

[..]
Let jij wel op?

Alsof het op rechts zijn democratisch feestje is. Op rechts wilde men eind jaren 40 nog een staatsgreep plegen en PvdA'ers doden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208072848
quote:

[..]
Om eerlijk te zijn had ik dit ook niet verwacht. De President van Amerika is toch net iets anders dan de meeste andere leiders van landen.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 11:01:05 #187
5428 crew  miss_sly
pi_208072857
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ook. Bijzonder toch hoe dat werkt.
  maandag 20 februari 2023 @ 11:01:08 #188
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208072858
quote:

[..]
Wow! _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 11:01:40 #189
5428 crew  miss_sly
pi_208072865
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:00 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn had ik dit ook niet verwacht. De President van Amerika is toch net iets anders dan de meeste andere leiders van landen.
Precies. Het is een bijzonder bezoek, en het zegt zoveel. En het is een ontzettend dikke middelvinger naar Putin.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 11:01:43 #190
236264 crew  capricia
pi_208072866
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:00 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik vraag me dan altijd af hoe lang zoiets voorbereid wordt.
Ook weer niet te lang. Want dan is kans op lekken weer groter etc.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208072874
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:39 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]
Dramatisch effect.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 11:03:22 #192
236264 crew  capricia
pi_208072888
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 20 februari 2023 @ 11:03:22 #193
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208072889
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:59 schreef Jaeger85 het volgende:
Dunning kruger
Dat treft mij.
Vladimir Putin
  maandag 20 februari 2023 @ 11:03:39 #194
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208072893
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vraag me dan altijd af hoe lang zoiets voorbereid wordt.
Ook weer niet te lang. Want dan is kans op lekken weer groter etc.
Ogen dicht en een plek op de wereldkaart aanwijzen; dan naar de balie lopen en een ticket boeken.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 11:04:11 #195
5428 crew  miss_sly
pi_208072902
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:03 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Gewoon rustig aan de wandel terwijl de sirenes loeien.
  maandag 20 februari 2023 @ 11:04:55 #196
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208072916
quote:
3s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:57 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Oftewel hoe goed is zijn veiligheid geregeld?
Daar hebben ze heus wel aan gedacht. Kiev zal wel vol zitten met US special forces, inclusief snipers.
  maandag 20 februari 2023 @ 11:04:56 #197
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208072918
quote:

[..]
Let jij wel op?

Kan je nog eens uitleggen wat hiervan precies de relevantie is. Welk punt tracht je te maken?

"Alle dictators waren links, zelfs Hitler was links, GroenLinks komt voort uit een stelletje communisten, ...". Dus wat? Het gevaar komt van links?
Huilen dan.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 11:05:34 #198
236264 crew  capricia
pi_208072926
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Gewoon rustig aan de wandel terwijl de sirenes loeien.
Ja. Ik moet er niet aan denken dat Biden naar de schuilkelders moet rennen. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208072932
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 20 februari 2023 @ 11:06:13 #200
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208072940
Is het wel Biden in Ukraine?
pi_208072945
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:03 schreef xzaz het volgende:

[..]
Ogen dicht en een plek op de wereldkaart aanwijzen; dan naar de balie lopen en een ticket boeken.
En dan sta je daar, met de Air Force One op Schiermonnikoog -O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 20 februari 2023 @ 11:07:02 #203
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208072948
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:06 schreef quirina het volgende:
Nee het is een hologram :')
  maandag 20 februari 2023 @ 11:07:05 #204
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208072950
quote:
Nee zijn tweelingboer Hans Biden
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 11:08:22 #205
5428 crew  miss_sly
pi_208072965
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Hahaha, nee.

Maar hij is er toch maar, de oude man. Doet ie goed.
  maandag 20 februari 2023 @ 11:08:41 #206
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208072975
Aardige ballen die ouwe Joe.

Zal denk ik wel een waarschuwingsbrief naar de Russen gestuurd zijn.. met een heel grote stok achter de deur.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_208072979
quote:
Nee, is een doppelgänger, net als Zelensky.
  maandag 20 februari 2023 @ 11:09:18 #208
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208072983
pi_208072989
twitter
  maandag 20 februari 2023 @ 11:10:15 #210
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208072991
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:08 schreef nixxx het volgende:
Aardige ballen die ouwe Joe.
Schril contrast met de "sterke leider" en "echte man" Poetin, die niet uit z'n bunker durft te komen.
Huilen dan.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 11:10:26 #211
236264 crew  capricia
pi_208072994
Ik wil de rage van Moskou zien. Van die Solovyev kliek, en dat gekke mens, Simonyan.

Dit is wel weer een vernedering voor Rusland hoor.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208072995
twitter

Blijkbaar was niet iedereen het er mee eens.
pi_208073012
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:10 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
toch even de sterke leider spelen he

doet hij goed
  maandag 20 februari 2023 @ 11:11:46 #214
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208073014
quote:
Geloof de MSM niet doe je eigen onderzoek.
Huilen dan.
  maandag 20 februari 2023 @ 11:12:35 #215
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208073025
quote:
[ twitter ]
Zo'n bezoek aan Kiev is ook gewoon een belangrijk statement natuurlijk.
pi_208073029
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:10 schreef capricia het volgende:
Ik wil de rage van Moskou zien. Van die Solovyev kliek, en dat gekke mens, Simonyan.

Dit is wel weer een vernedering voor Rusland hoor.
het heeft volgens mij vooral impact op bondgenoten, het is een statement naar 'ons' toe

denk niet dat ze in moskou verbaasd zijn dat de president van amerika welkom is in oekraïne :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2023 11:13:02 ]
  maandag 20 februari 2023 @ 11:13:33 #217
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208073040
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:12 schreef aTypisch het volgende:

[..]
het heeft volgens mij vooral impact op bondgenoten, het is een statement naar 'ons' toe

denk niet dat ze in moskou verbaasd zijn dat de president van amerika welkom is in oekraïne :+
Een statement dat wij ook op bezoek moeten in Kiev? Rutte was er vorige week nog.

En de Russen weten dit wel hoor. Die hebben volop spionnen in Amerika :P
pi_208073055
Het is gewoon een dikke middelvinger naar Rusland en duidelijke steun aan Oekraine
pi_208073060
quote:
een van de kloons uit het lab zal wel mee zijn
pi_208073063
quote:
84s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Een statement dat wij ook op bezoek moeten in Kiev? Rutte was er vorige week nog.

En de Russen weten dit wel hoor. Die hebben volop spionnen in Amerika :P
nee
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 11:15:01 #221
236264 crew  capricia
pi_208073068
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:12 schreef aTypisch het volgende:

[..]

De zoveelste afgang van Putin.
Dat gaat weer een meltdown worden in "Een avond met Solovyev". :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 20 februari 2023 @ 11:15:35 #222
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208073074
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:14 schreef aTypisch het volgende:

[..]
nee
Wat dan?
pi_208073088
Wat een baas _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 20 februari 2023 @ 11:17:05 #224
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208073094
Misschien gaat Biden ook een kijkje nemen aan het front :+ Dat zou een nog toffer statement zijn naar de Russen :D
pi_208073098
Biden in Ukraine is geen verstandige zet gezien de spanningen met Rusland en China met de usa
Reken maar op ww3.
pi_208073101
BidenGod
  maandag 20 februari 2023 @ 11:17:43 #227
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208073103
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:15 schreef capricia het volgende:

[..]
De zoveelste afgang van Putin.
Dat gaat weer een meltdown worden in "Een avond met Solovyev". :+
Ja, waarom hij daar rond kan lopen, en waarom rus ze dan niet bombardeert.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 20 februari 2023 @ 11:18:06 #228
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208073106
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:17 schreef quirina het volgende:
Biden in Ukraine is geen verstandige zet gezien de spanningen met Rusland en China.
Reken maar op ww3.
Ok Rob.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 20 februari 2023 @ 11:18:13 #229
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208073108
quote:
Biden in Ukraine is geen verstandige zet gezien de spanningen met Rusland en China.
Reken maar op ww3.
Jeetje. Heftig.

Moet ik me alvast onder het bureau verstoppen of kan ik nog eerst lunchen voor de nukes gaan vallen?
Huilen dan.
pi_208073118
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 11:19:32 #231
5428 crew  miss_sly
pi_208073122
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Jeetje. Heftig.

Moet ik me alvast onder het bureau verstoppen of kan ik nog eerst lunchen voor de nukes gaan vallen?
Ik zou voor de lunch kiezen. Dan heb je tenminste nog een keer lekker gegeten :Y
pi_208073124
quote:
[ twitter ]
Die ouwe is zo verkeerd nog niet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 11:19:44 #233
236264 crew  capricia
pi_208073127
quote:
Biden in Ukraine is geen verstandige zet gezien de spanningen met Rusland en China met de usa
Reken maar op ww3.
Want China bepaalt of Biden naar Oekraïne mag?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 20 februari 2023 @ 11:19:49 #234
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208073128
quote:
Reken maar op ww3.
Waarom is dat geen verstandige zet?
Wat heeft China ermee te maken?
Hoe kom je ineens bij WW3?

Allemaal vragen :'( !
Huilen dan.
pi_208073133
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:19 schreef Slayage het volgende:

[..]
[..]
Die ouwe is zo verkeerd nog niet
je weet dat dit ook gewoon PR is?
pi_208073134
Even lekker broodje kroket eten in de kantine nu het nog kan.
  maandag 20 februari 2023 @ 11:20:48 #237
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208073142
quote:
Reken maar op ww3.
Doe ff normaal :')
  maandag 20 februari 2023 @ 11:22:26 #238
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208073173
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:20 schreef quirina het volgende:
Even lekker broodje kroket eten in de kantine nu het nog kan.
Heb je weer naar de podcast van Rob de Wijk zitten luisteren? Of waarom ben je nu weer ineens zo angstig voor WW3? Tis echt heel wisselend bij jou.
pi_208073195
quote:
84s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:17 schreef Starhopper het volgende:
Misschien gaat Biden ook een kijkje nemen aan het front :+ Dat zou een nog toffer statement zijn naar de Russen :D
Met een drone een paar Russen opblazen. Of een paar salvo’s vuren vanuit de voorste loopgraaf in Bakhmut.
pi_208073213
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:20 schreef aTypisch het volgende:

[..]
je weet dat dit ook gewoon PR is?
Nou en?
  maandag 20 februari 2023 @ 11:25:58 #241
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 20 februari 2023 @ 11:26:28 #242
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208073256
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:19 schreef ipa84 het volgende:
[ afbeelding ]
Godsamme wat hebben we als Europa toch een mazzel met die vent. Als Trump daar (nog) had gezeten dan was Oekraïne nu integraal onderdeel van Rusland en stonden die Mobniks te trappelen aan de grenzen van de Baltische staten. En de Duitsers maar appeasen en aan het gas lurken..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 20 februari 2023 @ 11:28:17 #243
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208073287
Mooie foto.

&lt;signature here&gt;.
  maandag 20 februari 2023 @ 11:28:50 #244
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208073311
Als die Russische kabouter lef heeft dan schieten ze een salvo kruisraketten op Kiev af. Maar het is bijzonder stil volgens mij :)
pi_208073315
quote:
nee biden is daar alleen
pi_208073319
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:29 schreef Joppiez het volgende:
Als die Russische kabouter lef heeft dan schieten ze een salvo kruisraketten op Kiev af. Maar het is bijzonder stil volgens mij :)
dat wil niemand

niet zo juichen of hopen op verdere escalatie
pi_208073337
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:29 schreef aTypisch het volgende:

[..]
nee biden is daar alleen
ongelooflijk scherpe, interessante statements steeds man

keep up the good work zou ik zeggen
  maandag 20 februari 2023 @ 11:32:56 #249
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208073351
quote:
Als Poetin raketten op Biden schiet, dan heeft hij een heel groot probleem. Daarom blijft het ook stil.
pi_208073359
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:30 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dat wil niemand

niet zo juichen of hopen op verdere escalatie
Als Rusland een punt wil maken dan is het nu wel haar kans. Dat ze het vervolgens laten afweten spreekt wel boekdelen. Maargoed, haar bevolking is toch te achterlijk dat te begrijpen.
  maandag 20 februari 2023 @ 11:33:49 #251
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208073365
quote:
Reken maar op ww3.
:')_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

[Dit bericht gaat door in de volgende post]
pi_208073366
POTUS in de hoofdstad van een land wat onder vuur ligt. Historisch wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 20 februari 2023 @ 11:33:59 #253
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208073367
Het is blijkbaar gezellig daar.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  maandag 20 februari 2023 @ 11:34:00 #254
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208073368
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ :')
  maandag 20 februari 2023 @ 11:34:04 #255
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208073369
  maandag 20 februari 2023 @ 11:34:43 #256
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208073380
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:33 schreef Red_85 het volgende:
POTUS in de hoofdstad van een land wat onder vuur ligt. Historisch wel.
Dit is de eerste keer denk ik?
pi_208073386
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:33 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als Rusland een punt wil maken dan is het nu wel haar kans. Dat ze het vervolgens laten afweten spreekt wel boekdelen. Maargoed, haar bevolking is toch te achterlijk dat te begrijpen.
dit bestaat echt alleen in je eigen hoofd
pi_208073393
quote:
Denk dat die kutkabouter dan ook China verliest qua bondgenoot.
En daarbij wel het halve VS leger op zijn dak krijgt. Dat gaat putler niet winnen. Zeker nu niet nu hij het al zo lastig heeft in Ukraïne.
1947-2016
  maandag 20 februari 2023 @ 11:35:49 #259
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208073398
quote:
Lijken net vader en zoon zo die elkaar een tijdje niet hebben gezien
  maandag 20 februari 2023 @ 11:36:47 #260
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208073415
Deze vind ik ook mooi O+ Dat handje op de schouder O+

maandag 20 februari 2023 @ 11:38:29 #261
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208073443
Met St. Javelin.

&lt;signature here&gt;.
pi_208073453
quote:
Enorme jeuk krijg ik van mensen die zo hun bril vasthouden. Al die vetvlekken op je glazen! :'(

Mooie beelden hoor, maar ik zie toch liever nog het een en ander aan toezeggingen..
pi_208073466
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:38 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Enorme jeuk krijg ik van mensen die zo hun bril vasthouden. Al die vetvlekken op je glazen! :'(

Mooie beelden hoor, maar ik zie toch liever nog het een en ander aan toezeggingen..
AAAAAAAAAAAAAH!

Jep :)
1947-2016
pi_208073473
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:35 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dit bestaat echt alleen in je eigen hoofd
Nee hoor. Als je zo'n grote mond hebt en vervolgens, als het er op aankomt, het zo laat afweten dan ben je gewoon een bang konijntje.

En dat land is dan wel bereid kernwapens in te zetten?
pi_208073484
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:38 schreef ExTec het volgende:
Met St. Javelin.

[ afbeelding ]
Lijkt me geshopt.

edit:
Is het ook.
pi_208073497
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:39 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Nee hoor. Als je zo'n grote mond hebt en vervolgens, als het er op aankomt, het zo laat afweten dan ben je gewoon een bang konijntje.

En dat land is dan wel bereid kernwapens in te zetten?
Ja wederom, dat zit dus echt in je hoofd.
pi_208073520
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:05 schreef capricia het volgende:

[..]
4 maanden geleden kon hij iig nog aardig vlot lopen voor z'n leeftijd.
(deze post ging me alleen om de beelden, niet om het vage bericht van FOX!)

pi_208073527
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:41 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ja wederom, dat zit dus echt in je hoofd.
Dat zit niet in mijn hoofd want dan was Biden uberhaupt niet in Kiev. Dat was dan allemaal veel te link.
pi_208073534
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:40 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Lijkt me geshopt

edit:
is het ook
[ afbeelding ]
Hier word ik ondertussen wel een beetje moe van. Wat zijn beelden tegenwoordig nog waard?
pi_208073574
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:43 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hier word ik ondertussen wel een beetje moe van. Wat zijn beelden tegenwoordig nog waard?
50 cent en vervolgens gaat men er op stampen.

:+
pi_208073588
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
50 cent en vervolgens gaat men er op stampen.

:+
Volgens mij mis ik nu iets.. leg uit ! ;)
pi_208073642
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:46 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Volgens mij mis ik nu iets.. leg uit ! ;)
ONZ / leuke (matige) grap op een rommelmarkt
  maandag 20 februari 2023 @ 11:50:42 #273
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208073663
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:43 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Het is een complot.

Biden is heulemaal niet in Kyiv. Is gewoon een greenscreen.
&lt;signature here&gt;.
pi_208073671
quote:

[..]
Ik hoop dat ze vanuit Oekraine hier meelezen, want ik denk namelijk niet dat ze het daar zelf beter weten! Zeker niet met alle Amerikaanse inlichten waar ze gebruik van maken.

Beter luisteren we naar capricia!
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 11:52:31 #275
236264 crew  capricia
pi_208073693
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:51 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Ik hoop dat ze vanuit Oekraine hier meelezen, want ik denk namelijk niet dat ze het daar zelf beter weten! Zeker niet met alle Amerikaanse inlichten waar ze gebruik van maken.

Beter luisteren we naar capricia!
Het is de lijn van de VS.

Verders heb ik mijn punt wel gemaakt. Doe ermee wat je wil. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 20 februari 2023 @ 11:53:00 #276
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208073701
Mbt Biden en Trump, ik kan onderstaand interview van harte aanbevelen. De man heeft dienst gedaan onder Bush en Trump. Interessante kijk op beide presidenten, en de toekomst van het conflict:

"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_208073709
quote:
Had ik moeten kennen zeker?

Het werd inderdaad leuker naarmate het topic vorderde. :P
  maandag 20 februari 2023 @ 11:53:33 #278
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208073710
German population reaches historic high after arrival of over a million Ukrainian refugees
The EU's biggest economy has taken in more asylum seekers as a result of the Russian invasion of Ukraine than in total during the crisis of 2015 and 2016

In just under a year, Germany has taken in more people from Ukraine than arrived in the country in total during the refugee crisis of 2015 and 2016. Since Russia launched its full-scale invasion on February 24, 2022, around 1.1 million Ukrainians have sought refuge in Germany. Just over two thirds of these arrived during the first three months of the war, between March and May, 2022. This mass migration has changed the structure of the immigrant population in Germany with Ukrainians now accounting for the second-largest foreign community behind Turks

Lees verder: https://english.elpais.co(...)ainian-refugees.html
  maandag 20 februari 2023 @ 11:56:21 #279
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208073751
Deze is 100% legit, niet ge-photoshopped.

&lt;signature here&gt;.
pi_208073765
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:53 schreef slashdotter3 het volgende:
German population reaches historic high after arrival of over a million Ukrainian refugees
The EU's biggest economy has taken in more asylum seekers as a result of the Russian invasion of Ukraine than in total during the crisis of 2015 and 2016

In just under a year, Germany has taken in more people from Ukraine than arrived in the country in total during the refugee crisis of 2015 and 2016. Since Russia launched its full-scale invasion on February 24, 2022, around 1.1 million Ukrainians have sought refuge in Germany. Just over two thirds of these arrived during the first three months of the war, between March and May, 2022. This mass migration has changed the structure of the immigrant population in Germany with Ukrainians now accounting for the second-largest foreign community behind Turks

Lees verder: https://english.elpais.co(...)ainian-refugees.html
Goede voor de vergrijzing issues van de Duitsers ^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208073782
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:56 schreef ExTec het volgende:

[ afbeelding ]
wow

net ontkomen aan een grote bom zo te zien ook nog
  maandag 20 februari 2023 @ 11:58:33 #282
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208073783
quote:

[ afbeelding ]
_O-
  maandag 20 februari 2023 @ 11:58:39 #283
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208073785
quote:

[ afbeelding ]
Als jij het er niet bij had gezet had ik het niet vertrouwd.
  maandag 20 februari 2023 @ 11:59:39 #284
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208073804
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:57 schreef Slayage het volgende:

[..]
vergrijzingsproblematiek. Nu staat er dat het goed is voor de vergrijzing en issues van de Duitsers.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 11:59:48 #285
236264 crew  capricia
pi_208073808
Biden zegt dat ie een Ukraiens paspoort wil (8e bezoek al). _O-

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 20 februari 2023 @ 12:00:04 #286
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208073812
quote:
2s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:28 schreef ExTec het volgende:
Mooie foto.

[ afbeelding ]
Wat een lelijke schoenen draagt Biden.
Vladimir Putin
pi_208073819
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:57 schreef Slayage het volgende:

[..]
Het zijn overwegend vrouwen en kinderen en waarschijnlijk gaan de meesten wel weer terug naar Oekraine tzt.
Compenseert ook wel een beetje voor die miljoen Syrische/Arabische mannen die het land eerder introkken.
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 12:01:08 #288
236264 crew  capricia
pi_208073833
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
_O-
I see what you are doing here. ;)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208073843
quote:

[..]
Die man is 308, wees blij dat ie niet op van die orthopedische klittenbandschoenen loopt..
  maandag 20 februari 2023 @ 12:02:36 #290
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208073850
quote:

[..]
Zijn toch gewone nette schoenen?
  maandag 20 februari 2023 @ 12:03:11 #291
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208073861
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:01 schreef capricia het volgende:

[..]
_O-
I see what you are doing here. ;)
Heb geen idee, heb geen bijbedoeling met mijn post verder hoor :p

quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:02 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Die man is 308, wees blij dat ie niet op van die orthopedische klittenbandschoenen loopt..
_O- _O-
Vladimir Putin
  maandag 20 februari 2023 @ 12:03:35 #292
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208073869
quote:
84s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zijn toch gewone nette schoenen?
Mwoah, lijken wel van die loafertjes ofzo.
Vladimir Putin
  maandag 20 februari 2023 @ 12:04:19 #293
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208073876
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mwoah, lijken wel van die lovertjes ofzo.
met sandalen + witte sokken zou je een punt hebben
  maandag 20 februari 2023 @ 12:04:36 #294
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208073880
Tricky hoor die Biden in Kiev, een paar commando's op het dak of op afstand en het is klaar..

Wel mooi dat ie er is. Maar ben benieuwd wat hij komt brengen..
Vladimir Putin
  maandag 20 februari 2023 @ 12:05:01 #295
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208073884
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:04 schreef phpmystyle het volgende:
Tricky hoor die Biden in Kiev, een paar commando's op het dak of op afstand en het is klaar..

Biden heeft zelf commando's op het dak zitten
pi_208073887
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:04 schreef phpmystyle het volgende:

Het leven is geen Hollywoodfilm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')