Alsof de VS niet weet dat Oekraine heus wel een aanval plant om zoveel mogelijk terug te pakken. Alsof de VS niet weet dat Oekraine wacht op de Bradley's, Leopards etc etc en goed weer. Klinkt als een onzinnig iets.quote:Op zondag 19 februari 2023 20:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen over dooi en het weer enzo. Dit artikel.
Het is ook dat de VS deze oorlog kennelijk als haar oorlog ziet. Meer en meer. De VS zegt dat zelensky in de aanval moet gaan. Een paar weken geleden was dat nog een simpel advies.
Dingen zijn al een tijdje aan het verschuiven en nu steeds meer. En sneller ook.
Als U niet toegeeft dat wij in oorlog zijn, als U nog de moed hebt alle schurkenstreken, alle gruweldaden van die Antichrist goed te praten (en werkelijk, ik geloof dat hij de Antichrist is), dan wil ik U niet meer zien.quote:
Weet nog in het begin dat men die wou cancellen, net als Dostojevski.quote:
Lees het artikel nog eens.. men vreest dat Europa niet lang genoeg adem heeft, en de VS met de verkiezingen is ook onzeker.quote:Op zondag 19 februari 2023 20:56 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Alsof de VS niet weet dat Oekraine heus wel een aanval plant om zoveel mogelijk terug te pakken. Alsof de VS niet weet dat Oekraine wacht op de Bradley's, Leopards etc etc en goed weer. Klinkt als een onzinnig iets.
Wat mooi. De klassiekers.quote:Op zondag 19 februari 2023 21:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als U niet toegeeft dat wij in oorlog zijn, als U nog de moed hebt alle schurkenstreken, alle gruweldaden van die Antichrist goed te praten (en werkelijk, ik geloof dat hij de Antichrist is), dan wil ik U niet meer zien.
Zoals altijd, wordt alles ALLES in de russische media omgedraait. Zie bijvoorbeeld de laatste discussie over officeren van DPR en LPR die vervangen gaan worden: het russische leger ontkent. En reken maar dat je over een paar dagen een verhaal in russische media kunt verwachten dat Oekrainsche officieren vervangen worden door Poolse en Amerikaanse officieren.quote:
Ik heb al gezegd waarom het onzinnig is, maar jij vindt het blijkbaar wel logisch.quote:Op zondag 19 februari 2023 21:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Lees het artikel nog eens.. men vreest dat Europa niet lang genoeg adem heeft, en de VS met de verkiezingen is ook onzeker.
Oekraïne verliest heel veel manschappen in bakhmut. En hun kansen liggen juist in het zuiden.
Geldt evengoed voor Oekraïne. Daar heerst ook een totale stilte.quote:Op zondag 19 februari 2023 21:10 schreef oheng het volgende:
[..]
Zoals altijd, wordt alles ALLES in de russische media omgedraait. Zie bijvoorbeeld de laatste discussie over officeren van DPR en LPR die vervangen gaan worden: het russische leger ontkent. En reken maar dat je over een paar dagen een verhaal in russische media kunt verwachten dat Oekrainsche officieren vervangen worden door Poolse en Amerikaanse officieren.
Overigens ziet die vader eruit alsof hij alleen kinderen kan produceren met een iq onder de 50, maar dat terzijde.
Ik snap je niet. In welke wereld leef je dat "Totale stilte" hetzelfde is als alles om/verdraaien en non stop bullshit uitkramen?quote:Op zondag 19 februari 2023 21:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geldt evengoed voor Oekraïne. Daar heerst ook een totale stilte.
Oh ja joh? Lees jij de russische en Oekrainsche media? Waar haal jij deze informatie vandaan?quote:Op zondag 19 februari 2023 21:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die zijn gewoon in stilte Russen aan het afschieten. Voor de rest gebeurt er niets bijzonders, ik geloof alleen een of andere dorp wat in Kharkiv veroverd is door de Russen en ze trots op zijn.quote:Op zondag 19 februari 2023 21:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als ze gezegd hadden dat dit in 1995 was gefilmd en het een Bosnische vluchteling was geweest had ik het ook geloofd...quote:
Ladingen. Hoe meer van die kaasblokken erop hoe verder je schiet.quote:Op zondag 19 februari 2023 21:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat zijn die gekleurde ringen?
[ twitter ]
Als het net zo succes wordt als deze.quote:Op zondag 19 februari 2023 20:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat heb je aan dit stoere karretje als de bestuurder op 100en meters ervan in de buurt moet blijven en makkelijk gespot wordt door een drone? 🤔
[ twitter ]
Wat is je wrevel precies?quote:Op zondag 19 februari 2023 21:32 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ik heb al gezegd waarom het onzinnig is, maar jij vindt het blijkbaar wel logisch.
Ik word niks gevraagd, maar mijn wrevel is dat je eerst wacht op de superieure westerse tanks. En specifiek de Bradleys.quote:
quote:
enquote:Op zondag 19 februari 2023 18:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Oekraïne moet in het offensief. Dit duurt allemaal te lang, veel te veel bezig met Bakhmut etc.
En waar Poetin op hoopt, dat wij onze interesse gaan verliezen bij een lange oorlog. Rusland heeft de nummers.
De VS vindt dat met al die wapens die we met zijn allen leveren, er maar eens een offensief geopend moet worden. In het zuiden.
Ik vind het persoonlijk helemaal niet zo goed gaan voor Oekraine.
Dus doen alsof men al te lang wacht met een offensief, doen alsof Oekraine blijkbaar zelf niet heus wel een plan heeft om ook een offensief te doen zodra ze de wapens hebben waardoor ze het denken goed te kunnen doen en het weer dat men erbij wil hebben. Alsof de VS niet weten waarop Oekraine wacht. Dat vind ik onzinnig eraan.quote:Op zondag 19 februari 2023 18:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Alleen hebben de Russen meer mensen. Tel uit je winst.
Wat is de gain deze winter geweest voor Oekraïne? Alleen maar Russen tegenhouden. En Russen zijn er veel...
Hoeveel F-35 heeft Noorwegen nu dan? En is dat genoeg om al je F-16's weg te doen? Lijkt me sterk maar heb daar verder geen kijk op. Hij praat iig alsof dat wel eventje zo is.quote:
volgens mij is het jongste airframe ook 40 jaar oud inmiddels dus excellent conditions ...quote:Op zondag 19 februari 2023 22:10 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hoeveel F-35 heeft Noorwegen nu dan? En is dat genoeg om al je F-16's weg te doen? Lijkt me sterk maar heb daar verder geen kijk op. Hij praat iig alsof dat wel eventje zo is.
Hoorde volgende redenatie: VS zijn bang dat er veel Amerikaanse oud-vliegers F-16 willen vliegen om Ruskies af te knallen. Dan lijkt het er een beetje te veel op alsof de USAF tegen Rusland vecht. En mede daarom zijn de Amerikanen terughoudend met F-16's leveren.quote:
Ik vind al heel lang dat de kansen voor een offensief in het zuiden liggen. En niet bij Bakhmut, waar (ook al is het 3 tegenover 1 in doden) er ook aan Oekraïnse zijde ontelbare slachtoffers vallen. Bakhmut gaat qua aantallen doden, wat je op kunt brengen als land, altijd in het voordeel van Rusland uitvallen. Daar moet je het gewoon niet zoeken als Oekraïne zijnde.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
en
[..]
Dus doen alsof men al te lang wacht met een offensief, doen alsof Oekraine blijkbaar zelf niet heus wel een plan heeft om ook een offensief te doen zodra ze de wapens hebben waardoor ze het denken goed te kunnen doen en het weer dat men erbij wil hebben. Alsof de VS niet weten waarop Oekraine wacht. Dat vind ik onzinnig eraan.
Jij zelf geeft aan 'wat is de gain deze winter geweest voor Oekraine'. Alsof Oekraine al als een kip zonder kop in de winter een offensief had moeten doen? Is dat je suggestie? Of wat maakt het een probleem dat ze voor nu 'slechts' stand houden totdat ze klaar zijn voor een offensief?
Die wijsheid hebben we allemaal niet hier. Maar wel interessant om van gedachten te wisselenquote:Op zondag 19 februari 2023 22:12 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Alsof jij de wijsheid hebt om dat te bepalen lol.
Fout. Oekraine heeft westerse vliegtuigen nodig zodat het westerse munite zoals SDB, HARM, AMRAAM, etc kan gebruiken.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Door alle luchtafweer waren jachtvliegtuigen deze oorlog niet effectief is laatst geconcludeerd hier.
Ja die conclusie was inderdaad fout.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:28 schreef oheng het volgende:
[..]
Fout. Oekraine heeft westerse vliegtuigen nodig zodat het westerse munite zoals SDB, HARM, AMRAAM, etc kan gebruiken.
Jan en alleman weet/ziet in dat Oekraine wat meer naar het Zuiden waarschijnlijk het beste aan de slag kan strategisch gezien als zij hun offensief gaan doen. Maar dat betekent toch niet dat ze nu moeten stoppen die regio rond Bakhmut te verdedigen? Tenminste als zij denken dat dat punt belangrijk is voor hen, of dat Rusland teveel voordeel daaruit haalt als zij het in handen krijgen, of voor het algehele moraal men dat niet kwijt wil. Ze moeten sowieso nog wachten op de Bradley's, Leopards, Strykers (en langere afstands raketten?)quote:Op zondag 19 februari 2023 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind al heel lang dat de kansen voor een offensief in het zuiden liggen. En niet bij Bakhmut, waar (ook al is het 3 tegenover 1 in doden) er ook aan Oekraïnse zijde ontelbare slachtoffers vallen. Bakhmut gaat qua aantallen doden, wat je op kunt brengen als land, altijd in het voordeel van Rusland uitvallen. Daar moet je het gewoon niet zoeken als Oekraïne zijnde.
Die hele shitzooi daar betekent geen offensief in de gebieden waar Oekraine wel het verschil kan maken.
Maar dan stel je dat Oekraïne in Bakhmut veel meer verliest dan ze lijden kunnen en dat Oekraïne de troepen niet heeft om een offensief te starten.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind al heel lang dat de kansen voor een offensief in het zuiden liggen. En niet bij Bakhmut, waar (ook al is het 3 tegenover 1 in doden) er ook aan Oekraïnse zijde ontelbare slachtoffers vallen. Bakhmut gaat qua aantallen doden, wat je op kunt brengen als land, altijd in het voordeel van Rusland uitvallen. Daar moet je het gewoon niet zoeken als Oekraïne zijnde.
Die hele shitzooi daar betekent geen offensief in de gebieden waar Oekraine wel het verschil kan maken.
Het lijkt mij wat vergezocht?quote:Op zondag 19 februari 2023 22:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoorde volgende redenatie: VS zijn bang dat er veel Amerikaanse oud-vliegers F-16 willen vliegen om Ruskies af te knallen. Dan lijkt het er een beetje te veel op alsof de USAF tegen Rusland vecht. En mede daarom zijn de Amerikanen terughoudend met F-16's leveren.
Makes sense?
Dat ligt er maar net aan, met Bakhmut heb je een strijdtoneel die je enigszins controleert en die de Russen een hoop kost. De stad opgeven geeft de Russen ook meer opties. Ik kan me zo voorstellen dat men dan een tangbeweging naar Kreminna maakt bijvoorbeeld. En dan? Dat ook maar opgeven?quote:Op zondag 19 februari 2023 22:37 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Jan en alleman weet/ziet in dat Oekraine wat meer naar het Zuiden waarschijnlijk het beste aan de slag kan strategisch gezien als zij hun offensief gaan doen. Maar dat betekent toch niet dat ze nu moeten stoppen die regio rond Bakhmut te verdedigen? Tenminste als zij denken dat dat punt belangrijk is voor hen, of dat Rusland teveel voordeel daaruit haalt als zij het in handen krijgen, of voor het algehele moraal men dat niet kwijt wil. Ze moeten sowieso nog wachten op de Bradley's, Leopards, Strykers (en langere afstands raketten?)
Nou het schiet niet bepaald op. Al maanden patstelling. En zij gaan straks de Krim veroveren?quote:Op zondag 19 februari 2023 21:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die zijn gewoon in stilte Russen aan het afschieten. Voor de rest gebeurt er niets bijzonders, ik geloof alleen een of andere dorp wat in Kharkiv veroverd is door de Russen en ze trots op zijn.
Zolang alles ingezet wordt in bakhmut is er geen offensief in het zuiden.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:37 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Jan en alleman weet/ziet in dat Oekraine wat meer naar het Zuiden waarschijnlijk het beste aan de slag kan strategisch gezien als zij hun offensief gaan doen. Maar dat betekent toch niet dat ze nu moeten stoppen die regio rond Bakhmut te verdedigen? Tenminste als zij denken dat dat punt belangrijk is voor hen, of dat Rusland teveel voordeel daaruit haalt als zij het in handen krijgen, of voor het algehele moraal men dat niet kwijt wil. Ze moeten sowieso nog wachten op de Bradley's, Leopards, Strykers (en langere afstands raketten?)
Je hebt aan een kant een punt, maar jou post, bedenk ik me wat opvallend is dat het rusland blijkbaar ook niet lukt om ergens anders een opening te creeren. en waarom creert rusland niet elders een aanvals linie?quote:Op zondag 19 februari 2023 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Lekker halfje er in ook op zaterdagavond.quote:
Grappig wel hoe iedereen daar om loept te roepen. Mensen hebben weinig verstand van de praktische zaken mbt oorlogsvoering.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Door alle luchtafweer waren jachtvliegtuigen deze oorlog niet effectief is laatst geconcludeerd hier.
De VS gaat van een zacht advies naar een harder advies naar pers berichten dat Oekraïne af moet van Bakhmut en het offensief in het zuiden moet starten.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar dan stel je dat Oekraïne in Bakhmut veel meer verliest dan ze lijden kunnen en dat Oekraïne de troepen niet heeft om een offensief te starten.
Ik vraag me ook af wat het Oekraïne kost bij Bakhmut, en ik vraag me ook af wat hun offensieve slagkracht is. Maar ik heb beide gegevens nog nergens kunnen vinden.
De aanval is de beste verdediging. En Oekraïne moet aanvallen. Willen ze hun land terug.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:48 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je hebt aan een kant een punt, maar jou post, bedenk ik me wat opvallend is dat het rusland blijkbaar ook niet lukt om ergens anders een opening te creeren. en waarom creert rusland niet elders een aanvals linie?
Daarom zei (vandaag dacht ik) de VS ook van je moet nu beginnen met je offensief, anders komt het niet goed.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
De VS gaat van een zacht advies naar een harder advies naar pers berichten dat Oekraïne af moet van Bakhmut en het offensief in het zuiden moet starten.
Reken maar dat er heel veel Oekrainers sneuvelen bij Bakhmur. En daar zit de overwinning en de kracht van Oekraïne niet. Nog niet.
Ik vind het zonde.
De hele winter geen offensief gestart waar ze de grootste kans van slagen hebben.
Dat winteroffensief daar geloof ik niet zo in. Zo rond Kreminna doen ze in mijn ogen het meest haalbare, pushen bij een stad waar je al voor de deur ligt. Je moet geen groot offensief starten met alle ellende die de winter met zich mee brengt.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
De VS gaat van een zacht advies naar een harder advies naar pers berichten dat Oekraïne af moet van Bakhmut en het offensief in het zuiden moet starten.
Reken maar dat er heel veel Oekrainers sneuvelen bij Bakhmur. En daar zit de overwinning en de kracht van Oekraïne niet. Nog niet.
Ik vind het zonde.
De hele winter geen offensief gestart waar ze de grootste kans van slagen hebben.
Ik zie al die video's en frontlinie berichten van Bakhmut. Ook van Russische zijde. Al die drone beelden. Heel veel dood van beide kanten. Wat je hier ziet voor toffe beelden, hoe Oekraïne loopgraven leeg veegt, zie ik van Russische zijde ook. Zelfde soort beelden (minder leuk), nog slechtere muziek.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom zei (vandaag dacht ik) de VS ook van je moet nu beginnen met je offensief, anders komt het niet goed.
Zo simpel is het toch niet om maar eventjes hier of daar aan te vallen als Rusland daar flink zit. Daarom smeekt Oekraine toch om die moderne tanks en de andere spullen, om de kans op een succesvolle aanval te doen zo groot mogelijk te laten zijn. Je denkt te makkelijk over 'even aanvallen' denk ik.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang alles ingezet wordt in bakhmut is er geen offensief in het zuiden.
De hele winter is gone. Oekraïne heeft verdedigd, en geen initiatief zelf genomen. Het valt mij gewoon tegen. En voor mij is het geen uitgemaakte zaak wie er gaat winnen.
Tijd om het initiatief weer in eigen handen te nemen. Er weer te gaan aanvallen.
Jammer als ze zouden wachten op alles wat jij schrijft. Ik zou verwachten dat de vorige leveringen ook wel genoeg potentieel in zich had.
Misschien zijn je verwachtingen te hoog. Ze hebben enorme winsten geboekt in september. Toen kwam er een mobilisatie die ze op moesten vangen en ze moeten wachten op offensieve wapens en getrainde soldaten.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
De hele winter is gone. Oekraïne heeft verdedigd, en geen initiatief zelf genomen. Het valt mij gewoon tegen. En voor mij is het geen uitgemaakte zaak wie er gaat winnen.
Tijd om het initiatief weer in eigen handen te nemen. Er weer te gaan aanvallen.
Jammer als ze zouden wachten op alles wat jij schrijft. Ik zou verwachten dat de vorige leveringen ook wel genoeg potentieel in zich had.
Na lange afstandswapens en jachtvliegtuigen is er geen upgraden meer mogelijk.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zo simpel is het toch niet om maar eventjes hier of daar aan te vallen als Rusland daar flink zit. Daarom smeekt Oekraine toch om die moderne tanks en de andere spullen, om de kans op een succesvolle aanval te doen zo groot mogelijk te laten zijn. Je denkt te makkelijk over 'even aanvallen' denk ik.
Als ze helemaal geen andere optie hadden oké, maar ze weten al dat het hen gelukt is betere wapens te krijgen binnenkort. Nog niet ideaal maar in ieder geval met potentie.
Kweenie hoor, maar volgens mij hebben we de afgelopen weken aangetoond dat Wagner enorme verliezen heeft geleden, en dat de russen in het zuiden ook gigantische verliezen hebben geleden.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:55 schreef capricia het volgende:
[..]
De aanval is de beste verdediging. En Oekraïne moet aanvallen. Willen ze hun land terug.
Oekraïne bloedt leeg in Bakhmut.
Deze discussie startte met de conferentie van München. Waar Biden naar opweg is.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Misschien zijn je verwachtingen te hoog. Ze hebben enorme winsten geboekt in september. Toen kwam er een mobilisatie die ze op moesten vangen en ze moeten wachten op offensieve wapens en getrainde soldaten.
Zover ik het zie zetten ze alles behalve alles in bij bakhmut.
Je moet gewoon geduld hebben het is geen westerse alliantie die Complete legers in een week vernietigd .
Ik wacht af.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:09 schreef oheng het volgende:
[..]
Kweenie hoor, maar volgens mij hebben we de afgelopen weken aangetoond dat Wagner enorme verliezen heeft geleden, en dat de russen in het zuiden ook gigantische verliezen hebben geleden.
Ondertussen is Oekraine druk bezig met het trainen en oprichten van nieuwe brigades. Oekraine valt aan als het denkt er klaar voor te wezen. En het belangrijkste: niet je vijand onderbreken als het een fout maakt.
Het russische offensief om in maart de Donbass in handen te nemen is een fout. Er is geen haast. Het Oekrainsche leger wordt met de dag sterker, het russische leger wordt met de dag zwakker. Het rommelt flink bij de russen. Ik meldt hier niet alles, maar de generaals van de 5 militaire districten zijn deze week óók al vervangen.
Er is genoeg meer mogelijk. 'Upgraden' kan ook door 500 Leopards 2 erbij te gooien om maar even iets extreems te roepen. Nog meer Abrams. Nog meer Bradley's. GLSDB raketten komen eraan. ATACMS kan nog. Voor vliegtuigen maakt het aantal ook weer verschil. Helikopters kan nog.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Na lange afstandswapens en jachtvliegtuigen is er geen upgraden meer mogelijk.
Behalve soldaten van het westen dan.
Juist! Goed opgesomd!quote:Op zondag 19 februari 2023 23:09 schreef oheng het volgende:
[..]
Kweenie hoor, maar volgens mij hebben we de afgelopen weken aangetoond dat Wagner enorme verliezen heeft geleden, en dat de russen in het zuiden ook gigantische verliezen hebben geleden.
Ondertussen is Oekraine druk bezig met het trainen en oprichten van nieuwe brigades. Oekraine valt aan als het denkt er klaar voor te wezen. En het belangrijkste: niet je vijand onderbreken als het een fout maakt.
Het russische offensief om in maart de Donbass in handen te nemen is een fout. Er is geen haast. Het Oekrainsche leger wordt met de dag sterker, het russische leger wordt met de dag zwakker. Het rommelt flink bij de russen. Ik meldt hier niet alles, maar de generaals van de 5 militaire districten zijn deze week óók al vervangen.
Die tanks en voertuigen gingen toch al?quote:Op zondag 19 februari 2023 23:13 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Er is genoeg meer mogelijk. 'Upgraden' kan ook door 500 Leopards 2 erbij te gooien om maar even iets extreems te roepen. Nog meer Abrams. Nog meer Bradley's. GLSDB raketten komen eraan. ATACMS kan nog. Voor vliegtuigen maakt het aantal ook weer verschil. Helikopters kan nog.
Ja, toen werd gezegd, ook door de kenners, dat een offensief in de winter niet verstandig zou zijn. Voorjaar zou de tijd zijn om aan te vallen. En tot nu toe is iets anders nog niet gebleken.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wacht af.
Maar dit klinkt hetzelfde als een paar maanden geleden. Niet?
En als ze nu nog even 500.000 man aan het trainen zijn, dan is Wagner en haar causaliteit echt peanuts.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:15 schreef cherrycoke het volgende:
in de tweede oorlog name de Soviet Unie ook grote verliezen aan terwijl ze wel de Duitsers terugduwde
Dat zeg ik toch net...Je doet net alsof je Oekraine alleen sterker kan maken door ze iets nieuws te geven. Alsof meer van goede dingen niks gaat uitmaken voor ze. Tevens al die spullen zijn er nog niet, zijn nog niet ingezet, maar je wil al wel conclusies trekken over Oekraine hun prestaties in het terugveroveren. Vreemd.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Die tanks en voertuigen gingen toch al?
Wat is er verticaal nog meer mogelijk? We zitten al aan de bovenkant van de ladder.
Ik heb nog ergens iets gelezen over bevroren grond waarop meer mogelijk zou zijn, dan in de blubber.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja, toen werd gezegd, ook door de kenners, dat een offensief in de winter niet verstandig zou zijn. Voorjaar zou de tijd zijn om aan te vallen. En tot nu toe is iets anders nog niet gebleken.
Ja, maar zolang duurt het om een offensief voor te bereiden.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wacht af.
Maar dit klinkt hetzelfde als een paar maanden geleden. Niet?
Jawel. Maar als je @AchJa bijvoorbeeld hoort, is alles net wat zwaarder in de winter. Brandstoffen die bevriezen, tanks gebruiken meer, bewegende onderdelen komen vast te zitten, sneeuw die niet meewerkt. En dan is het natuurlijk niet leuk voor Jan soldaat die op moet rukken. En ook gaat dit alles om meer logistiek vragen omdat er meer verbruikt wordt van zo’n beetje alles.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb nog ergens iets gelezen over bevroren grond waarop meer mogelijk zou zijn, dan in de blubber.
Voorjaar dus. Het grote offensief. Van Oekraine.
Dan begrijp je me verkeerd.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:18 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch net...Je doet net alsof je Oekraine alleen sterker kan maken door ze iets nieuws te geven. Alsof meer van goede dingen niks gaat uitmaken voor ze. Tevens al die spullen zijn er nog niet, zijn nog niet ingezet, maar je wil al wel conclusies trekken over Oekraine hun prestaties in het terugveroveren. Vreemd.
Bij lange na niet, F16’s kan nog, langeafstandsraketten, grote moderne drones, wat zwarte zee schepen die op mysterieuze wijze promotie maken tot onderzeeër, (en nu de afdeling theoretisch mogelijk:) no-flyzone, inzet eigen mensen, F35’s. Er zijn nog best wat stappen te zetten op de conventionele lader voor het westen.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:15 schreef capricia het volgende:
We zitten al aan de bovenkant van de ladder.
Zijn die tanks en zo al geleverd dan? Volgens mij wordt de aanvalsmacht nu opgebouwd, je kunt die maar een keer inzetten. En als Bakhmut iets bewijst dan is het dat een keer 100 wat anders is dan 10 keer 10.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan begrijp je me verkeerd.
Tuurlijk moeten ze meer van hetzelfde krijgen. En beter en nieuwer spul.
Maar er zit wel een verticale ladder in. Na lange afstandswapens en gevechtsvliegtuigen is er weinig meer wat we kunnen upscalen (de tanks zijn al beloofd).
Oekraine moet in het offensief. En niet in de verdediging zoals bij Bakhmut. Daar bloeden ze gewoon leeg.
Oekraine is bezig met hun eigen lange afstands wapens. Zoals ik hier al vaker heb gezegd, Oekraine was het hart van de soviet wapenindustrie. Vandaag is Berdyansk ook weer aangevallen, en er is een S300 of S400 te grazen genomen in Kherson.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is er verticaal nog meer mogelijk? We zitten al aan de bovenkant van de ladder.
Dat schrijf ik dan ook.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bij lange na niet, F16’s kan nog, langeafstandsraketten, grote moderne drones, wat zwarte zee schepen die op mysterieuze wijze promotie maken tot onderzeeër, (en nu de afdeling theoretisch mogelijk:) no-flyzone, inzet eigen mensen, F35’s. Er zijn nog best wat stappen te zetten op de conventionele lader voor het westen.
Nee joh !quote:Op zondag 19 februari 2023 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Oekraine moet in het offensief. En niet in de verdediging zoals bij Bakhmut. Daar bloeden ze gewoon leeg.
Later jaquote:Op zondag 19 februari 2023 23:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat schrijf ik dan ook.
"Na lange afstandswapens en gevechtsvliegtuigen" (tanks zijn al beloofd) en eventueel eigen mensen.
Eerlijke vraag: na de initiële verbazing dat oekraine de Russische opmars tegenhield, vind jij het nu oprecht goed gaan?quote:Op zondag 19 februari 2023 23:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn die tanks en zo al geleverd dan? Volgens mij wordt de aanvalsmacht nu opgebouwd, je kunt die maar een keer inzetten. En als Bakhmut iets bewijst dan is het dat een keer 100 wat anders is dan 10 keer 10.
Hoe kom je toch bij alles inzetten?quote:Op zondag 19 februari 2023 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan heb ik vast het grote offensief met himars enzo in het zuiden gemist.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoe kom je toch bij alles inzetten?
Ja. Je moet de grote lijnen scherp houden, ooit ging het over Kiev dat in drie dagen zou vallen. Dat we dan nu praten over 300 meter in de Donbas betekent dat het goed gaat. Punt.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Eerlijke vraag: na de initiële verbazing dat oekraine de Russische opmars tegenhield, vind jij het nu oprecht goed gaan?
Omdat alles gebruikt wordt in Bakhmut of omdat men niet overhaast in een offensief wil uitbarsten?quote:Op zondag 19 februari 2023 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan heb ik vast het grote offensief met himars enzo in het zuiden gemist.
Nu draai je de vraag om. Dit vroeg ik niet. Je komt nu met russische objectieven (wat overigens veel mensen doen).quote:Op zondag 19 februari 2023 23:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Je moet de grote lijnen scherp houden, ooit ging het over Kiev dat in drie dagen zou vallen. Dat we dan nu praten over 300 meter in de Donbas betekent dat het goed gaat. Punt.
Dat neemt niet weg dat er uiteraard ruimte is voor verbetering. Maar ik kan geen hele militaire strategieën uitzetten vanaf mijn IPadje een paar duizend KM verderop.
Daar valt geen zinnig antwoord op te geven, ik heb geen toegang tot alle informatie. Ik vind op basis van wat wel bekend is dat ze in ieder geval een redelijk verhaal hebben zodat je niet bij voorbaat kunt zeggen dat ze het niét goed doen.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Nu draai je de vraag om. Dit vroeg ik niet. Je komt nu met russische objectieven (wat overigens veel mensen doen).
Ik vroeg wat anders, vanuit Oekraiens perspectief. De russen van al hun grondgebied weg drijven.
"Vind jij het nu oprecht goed gaan?"
Ik schaar me achter Biden. Hoe deze discussie begonnen is.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Omdat alles gebruikt wordt in Bakhmut of omdat men niet overhaast in een offensief wil uitbarsten?
Kenners en velen hier waren het er al over eens dat een Oekraïens offensief pas van het voorjaar zou komen.
Dat jij anders had verwacht prima, maar dan zou je dat wel enigszins moeten onderbouwen denk ik.
Dus berichten over het halve Oekraïense leger in Bakhmut, met alle verliezen die daar bij horen.
En een plan van aanpak van een winteroffensief die enige kans van slagen zou hebben.
Mooi man. Dat gedraai met woorden.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar valt geen zinnig antwoord op te geven, ik heb geen toegang tot alle informatie. Ik vind op basis van wat wel bekend is dat ze in ieder geval een redelijk verhaal hebben zodat je niet bij voorbaat kunt zeggen dat ze het niét goed doen.
En ik geloof ook echt wel dat dit gebeurt.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik schaar me achter Biden. Hoe deze discussie begonnen is.
Oekraine moet zich nu echt voorbereiden op het offensief.
capricia in NWS / Oorlog in Oekraïne #688 Met zonder Russische diplomaten
Je leest volgens mij niks van wat we vertellen maar blijft als een blinde hetzelfde roepen zonder kennis te nemen van de logische redenen die opgenoemd worden. Mag, maar ik geef het op je proberen uit te leggen.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Vrij kansloos als mods hier ook al met infantiele smileys gaan reageren.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi man. Dat gedraai met woorden.![]()
Op de vraag of jij oprecht vindt dat Oekraïne het goed doet, kom je met "niet bij voorbaat zeggen dat ze het niét goed doen."
Ja maar wel wanneer het dat kan.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Deze discussie startte met de conferentie van München. Waar Biden naar opweg is.
En waar hij aangeeft dat Oekraine het offensief moet nemen.
Wat wil je nou horen dan? We hebben niet eens een enigszins betrouwbare indicatie van de verliezen aan Oekraïense zijde, laat staan over de afwegingen die gemaakt worden. Dan kun je niets zeggen over of ze het wel of niet goed doen. Het enige wat ik constateer is dat de informatie die wel naar buiten komt intern consistent is en ook logisch klinkt.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi man. Dat gedraai met woorden.![]()
Op de vraag of jij oprecht vindt dat Oekraïne het goed doet, kom je met "niet bij voorbaat zeggen dat ze het niét goed doen."
Maar niet er helemaal. We hebben nog tomahawks, drones, kernbommen en andere hightech wapens. Plus de aantallen kunnen fors omhoog als we echt willen.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat hangt grotendeels af van het komende Oekrainsche offensief.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:40 schreef capricia het volgende:
[..]
"Vind jij het nu oprecht goed gaan?"
Het gaat ook echt niet goed met Oekraïnequote:Op zondag 19 februari 2023 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie al die video's en frontlinie berichten van Bakhmut. Ook van Russische zijde. Al die drone beelden. Heel veel dood van beide kanten. Wat je hier ziet voor toffe beelden, hoe Oekraïne loopgraven leeg veegt, zie ik van Russische zijde ook. Zelfde soort beelden (minder leuk), nog slechtere muziek.
En rusland heeft meer mensen.
En ik zie geen Oekraiens offensief.
Oprecht: ik vind het helemaal niet zo goed gaan voor oekraine.
Ja. Eens.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja maar wel wanneer het dat kan.
Anders zijn onze dure wapens voor niets geweest.
Waarom blijf je dit constant herhalen alsof er acute druk achter zit? Je kent neem ik aan de betekenis van het woord voorbereiden (prepare). Natuurlijk zijn ze daarmee mee bezig.....quote:Op zondag 19 februari 2023 23:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar als er een groep ex-defensie is die ik het zie doen zijn het nou wel de straaljagerpiloten. Dat vliegen werkt best verslavend volgens mij en als je uit dienst ben kun je eigenlijk nooit meer zoiets doen.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het lijkt mij wat vergezocht?
Veel van die mannen zullen gewoon een gezin hebben met alle verplichtingen die daarbij horen. Ik vind het moeilijk te geloven dat die in grote getale alles opzeggen om aan de andere kant van de wereld actief deel te gaan nemen aan een oorlog. Waarin, laten we eerlijk zijn, de F-16 het gewoon lastig zal hebben met moderne Russische luchtafweer.
Dit is geen volledige luchtdominantie zoals in de zandbak wat jaren terug het geval was.
Wat wil je precies van me horen dan? Dit klopt toch gewoon?quote:Op maandag 20 februari 2023 00:07 schreef Knoc het volgende:
[..]
Waarom blijf je dit constant herhalen alsof er acute druk achter zit? Je kent neem ik aan de betekenis van het woord voorbereiden (prepare). Natuurlijk zijn ze daarmee mee bezig.....
Waarom die druk?quote:Op maandag 20 februari 2023 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat wil je precies van me horen dan? Dit klopt toch gewoon?
Het is geen gestreden strijd of zo.
Je doet constant alsof Oekraïne maar een beetje aankloot en geen actie onderneemt en het offensief eigenlijk vandaag nog moet starten.quote:Op maandag 20 februari 2023 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat de claim die je deze topicreeks maakt onzin is. Biden is helemaal geen druk aan het uitoefenen op Oekraïne om (nu) een offensief te starten. Dat is complete onzin wat door geen enkele media wordt gebracht. Zelfs niet het artikel wat je als onderbouwing voor die stelling gebruikte.quote:Op maandag 20 februari 2023 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem is dat niet iedereen militaire geschiedenis kent. Dus dan weet je niet dat voorbereiding veel tijd kost, en dat het soms beter is om de ander te laten aanvallen.quote:Op maandag 20 februari 2023 00:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Waarom die druk?
Lijkt me trouwens wel leuk een Biden die nog even komt vertellen dat ze nu toch echt aan moeten gaan vallen.
Als die nu te hard open deuren in trapt denk ik dat hij nog heel wat aan wapens toe moet gaan zeggen.
Voorlopig moeten we ontiegelijk respect hebben voor de Oekraïners als geheel en moeten we ze het vertrouwen geven.
Ik zou je gelijk geven wanneer het nu augustus zou zijn. Maar dat is het niet en geduld is een schone zaak. Mensen vergeten nogal eens dat Oekraïne echt een huzarenstukje geleverd heeft afgelopen zomer.quote:Op maandag 20 februari 2023 00:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Eens.
En ik bedenk me ook steeds dat dit een heel goede investering voor de VS is. De mogelijkheid om hun aardsrivaal (niet China zijnde) te kunnen verlaan zonder een druppel officieel Amerikaans bloed.
Maar als het te lang duurt kan het tij keren. Verliezen veel mensen hun interesse. En dat is in het voordeel van Poetin.
En nu ga ik even wat anders doen.
Ik geloof ook dat het vooral ook gevoelens zijn die in deze standpunten doen maken inderdaad. En dan misschien met name teleurstelling.quote:Op maandag 20 februari 2023 00:23 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem is dat niet iedereen militaire geschiedenis kent. Dus dan weet je niet dat voorbereiding veel tijd kost, en dat het soms beter is om de ander te laten aanvallen.
Ik bedoel, ik bestuur in mijn vrije tijd veldslagen, en ik vind niets vreemds aan de houding van Oekraine. Aan de andere kant rusland.... Daar zie ik wel wat zéér herkenbare strategische zwakheden.
Zitten er meerdere mensen achter dit account?quote:Op maandag 20 februari 2023 02:59 schreef quirina het volgende:
Geloof jij in een overwinning van Oekraïne?
Ik twijfel sterk nu
Ik hoop het voor ze
Dat dacht ik ook.quote:Op zondag 19 februari 2023 21:10 schreef oheng het volgende:
[..]
Zoals altijd, wordt alles ALLES in de russische media omgedraait. Zie bijvoorbeeld de laatste discussie over officeren van DPR en LPR die vervangen gaan worden: het russische leger ontkent. En reken maar dat je over een paar dagen een verhaal in russische media kunt verwachten dat Oekrainsche officieren vervangen worden door Poolse en Amerikaanse officieren.
Overigens ziet die vader eruit alsof hij alleen kinderen kan produceren met een IQ onder de 50, maar dat terzijde.
Dit dus. Je mag verwachten dat alles wat aan dit soort 'adviezen' naar buiten komt, bewust naar buiten komt en een doel dient.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:03 schreef TweedeKlum het volgende:
Alsof de VS haar echte tactische adviezen gaat delen met de pers.
Vergeet het psychologische effect niet, het verlies van Bakhmut gaat Poetin uitvergroten als een giga-klapper en geeft Rusland een “boost”.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Mee eens vooralsnog is het vooral Rusland wat bloedt bij Bakhmut. Het enige wat Oekraine doet is tegenhouden. Dat kost je minder mankracht en resources dan aanvallen, wat Rusland probeert.quote:Op maandag 20 februari 2023 00:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je doet constant alsof Oekraïne maar een beetje aankloot en geen actie onderneemt en het offensief eigenlijk vandaag nog moet starten.
Terwijl als ik de bronnen een beetje mag geloven ze bij Bakhmut wat human waves tegenhouden. En dat terwijl ze in heel Europa hun troepen aan het trainen zijn voor een groot offensief. Voorlopig is het Rusland wat een half offensief start met enorme verliezen waarbij Oekraïne gewoon rustig afwacht tot de tijd rijp is.
Ja dat hoor je dan, maar denk je niet dat Oekraïne daar ook veel bloed laat gaan? Het is een loopgraven oorlog om meters.quote:Op maandag 20 februari 2023 07:13 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mee eens vooralsnog is het vooral Rusland wat bloedt bij Bakhmut. Het enige wat Oekraine doet is tegenhouden. Dat kost je minder mankracht en resources dan aanvallen, wat Rusland probeert.
Tuurlijk wel. Volume.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Na lange afstandswapens en jachtvliegtuigen is er geen upgraden meer mogelijk.
Behalve soldaten van het westen dan.
Zou goed kunnen. Volgens mij is de ratio 1 op 3 sinds begin van de oorlog. De Russen komen rucksichtloser over en gooi alles voor de leeuwen. Maar onder de streep weet niemand het natuurlijk. Zeg het maarquote:Op maandag 20 februari 2023 07:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat hoor je dan, maar denk je niet dat Oekraïne daar ook veel bloed laat gaan? Het is een loopgraven oorlog om meters.
Doordat Rusland aanvalt om door te stoten zullen z wat meer verliezen hebben, maar oekrainse verliest daar ook honderden militairen per dag.
Allemaal oppakken en over de Russische grens gooien.quote:Op maandag 20 februari 2023 08:37 schreef xpompompomx het volgende:
Dit zijn ze, de vredesduiven die de Oekraïnse bevolking met liefde weggegeven aan Putler:
[ twitter ]
quote:Op maandag 20 februari 2023 08:37 schreef xpompompomx het volgende:
Dit zijn ze, de vredesduiven die de Oekraïnse bevolking met liefde weggegeven aan Putler:
[ twitter ]
En linksharig werkschuw tuig gezien dat vette ongewassen haar van ze.quote:Op maandag 20 februari 2023 08:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]verzameling van junkies, daklozen en alcoholisten (of een combi van die drie) zo te zien.
Waarom per se links? Volgens mij is achter Rusland staan meer rechts en maga dan links. poetinvrienden Wilders en Baudet zijn leiders van rechtse partijen. Rechts ongewassen tuig met een zwaar drugsgebruik(verleden). Die man in het midden die min of meer danst is een junk.quote:Op maandag 20 februari 2023 09:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En linksharig werkschuw tuig gezien dat vette ongewassen haar van ze.
Ik zie ook wel aardig wat van dat typische gebroken geweertjes wannabee kunstenaarsvolk er tussen staan eigenlijk.quote:Op maandag 20 februari 2023 09:36 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Waarom per se links? Volgens mij is achter Rusland staan meer rechts en maga dan links. poetinvrienden Wilders en Baudet zijn leiders van rechtse partijen. Rechts ongewassen tuig met een zwaar drugsgebruik(verleden). Die man in het midden die min of meer danst is een junk.
Hier nog een filmpje.quote:Op maandag 20 februari 2023 08:37 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Wilders is natuurlijk economisch hartstikke links, dat vooropgesteld. En links staat er alom om bekend dictators te adoreren, noem een Pol Pot, MaoZedong, Jozef Stalin, en zo kan ik wel doorgaan.quote:Op maandag 20 februari 2023 09:36 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Waarom per se links? Volgens mij is achter Rusland staan meer rechts en maga dan links. poetinvrienden Wilders en Baudet zijn leiders van rechtse partijen. Rechts ongewassen tuig met een zwaar drugsgebruik(verleden). Die man in het midden die min of meer danst is een junk.
Wilders, de ex VVDer, economisch links? Dacht het niet. De linkse economische standpunten in het partijprogramma zijn voor de buhne. Die partij stemt in vrijwel alle gevallen met de VVD mee in economische kwesties.quote:Op maandag 20 februari 2023 09:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wilders is natuurlijk economisch hartstikke links, dat vooropgesteld.
Rechts niet wil je zeggen?quote:Op maandag 20 februari 2023 09:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wilders is natuurlijk economisch hartstikke links, dat vooropgesteld. En links staat er alom om bekend dictators te adoreren, noem een Pol Pot, MaoZedong, Jozef Stalin, en zo kan ik wel doorgaan.
Die 2e tweetquote:Op maandag 20 februari 2023 09:50 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Er staat weer wat te gebeuren. Dit is het gerucht.
[ twitter ]
Ik ken maar weinig rechtse dictators eigenlijk. Ja misschien Pinochet. Maar de rest is allemaal van links signatuur.quote:Op maandag 20 februari 2023 09:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rechts niet wil je zeggen?
Of ben je per ongeluk expres vergeten de nuancering aan te brengen dat op beide flanken mensen zijn die wel een liefde voor dictators hebben
Volgens mij werkt ze voor de Oekraïense overheid. Dus die kan het natuurlijk helemaal niet vertellen als het waar is. Als nog lijkt het me stug dat Biden daar naar toe gaat om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 20 februari 2023 09:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Die 2e tweetDit doe je als je 6 bent. Ik weet een geheimpje wat ik niet mag vertellen!! nanananana!
Hitler, Mussolini, Franco en Suharto.quote:Op maandag 20 februari 2023 09:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken maar weinig rechtse dictators eigenlijk. Ja misschien Pinochet. Maar de rest is allemaal van links signatuur.
Wist jij bijvoorbeeld dat de CPN (thans groenlinks) best positief stond tegenover de soviet unie?
Is de FvD ook links dan? Want die soppen toch hard op dat kleine mannetje in het Kremlin op het moment.quote:Op maandag 20 februari 2023 09:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken maar weinig rechtse dictators eigenlijk. Ja misschien Pinochet. Maar de rest is allemaal van links signatuur.
Wist jij bijvoorbeeld dat de CPN (thans groenlinks) best positief stond tegenover de soviet unie?
Onbeleefd om dat met lege handen te komen niet?quote:Op maandag 20 februari 2023 09:50 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Er staat weer wat te gebeuren. Dit is het gerucht.
[ twitter ]
Haha Hitler en Mussolini? Dat waren twee doorvrochten socialisten. Twee belhamels linkser dan die 2 ken ik niet.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:00 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hitler, Mussolini, Franco en Suharto.
Duidelijk niet goed opgelet met geschiedenis.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha Hitler en Mussolini? Dat waren twee doorvrochten socialisten. Twee belhamels linkser dan die 2 ken ik niet.
HAHAHAHAHA
Straks ga je ook nog zeggen dat Hitler neo-liberaal was. Ook zo'n links populistische term.
FvD weet ik soms niet wat ik ervan moet denken.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is de FvD ook links dan? Want die soppen toch hard op dat kleine mannetje in het Kremlin op het moment.
Tjah, dat is ook een manier om te reageren als een discussie op een te hoog abstractie niveau komtquote:Op maandag 20 februari 2023 10:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Duidelijk niet goed opgelet met geschiedenis.
Met iemand die aan geschiedenisvervalsing doet ga ik niet serieus in discussie. Dat is zinloos.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, dat is ook een manier om te reageren als een discussie op een te hoog abstractie niveau komt
Ja dus dat zeg je gewoon niks. ipv kijk mij eens wat weten maar ik mag niet zeggen wat oh oh wat ben ik toch goed tweetquote:Op maandag 20 februari 2023 09:57 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Volgens mij werkt ze voor de Oekraïense overheid. Dus die kan het natuurlijk helemaal niet vertellen als het waar is. Als nog lijkt het me stug dat Biden daar naar toe gaat om eerlijk te zijn.
Even goed filmpje kijken of je The Beast ziet rijden.quote:Op maandag 20 februari 2023 09:49 schreef myShizzle het volgende:
Biden in Kyiv?
[ twitter ]
[ twitter ]
CPN thans Groen Links is geschiedvervalsing, GroenLinks is een samenvoeging van Evangelische VolksPartij, Politieke Partij Radicalen, Pacifistisch Socialistische Partij en Communistische Partij Nederland. En ja, die laatste stond tot 1960, meer dan een halve eeuw geleden, best positief tegenover de Sovjet Unie. Ik stond ook positief tegenover de Sovjet Unie, toen Gorbatsjov aan het roer stond.quote:Op maandag 20 februari 2023 09:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze hebben ook chevrolet suburbans… Trump reed er nog wel eens in.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Even goed filmpje kijken of je The Beast ziet rijden.
Biden rijd altijd met zijn eigen voertuig, die gaat gewoon mee in een vliegtuig. Ik zie hem zo 1-2-3 niet.
quote:Op maandag 20 februari 2023 10:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze hebben ook chevrolet suburbans… Trump reed er nog wel eens in.
The beast lijkt me wel erg stug hoor. Gepantserde troep zat waar je anoniemer in rondrijdt.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Even goed filmpje kijken of je The Beast ziet rijden.
Biden rijd altijd met zijn eigen voertuig, die gaat gewoon mee in een vliegtuig. Ik zie hem zo 1-2-3 niet.
Als anonimiteit je ding is zet je niet half Kyiv af, lijkt me.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
The beast lijkt me wel erg stug hoor. Gepantserde troep zat waar je anoniemer in rondrijdt.
Nou, dit “Wist jij bijvoorbeeld dat de CPN (thans groenlinks)” is toch wel een voorbeeld vanquote:Op maandag 20 februari 2023 10:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, dat is ook een manier om te reageren als een discussie op een te hoog abstractie niveau komt
Nee, maar mocht er wat gebeuren is het wel fijn dat men niet weet in welke van de vluchtende voertuigen de president zit.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als anonimiteit je ding is zet je niet half Kyiv af, lijkt me.
Zit wel verschil in, dat doe je op het laatste moment. Het vervoeren van die beast gaat niet ongezien…quote:Op maandag 20 februari 2023 10:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als anonimiteit je ding is zet je niet half Kyiv af, lijkt me.
Mwah,quote:Op maandag 20 februari 2023 10:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nee, maar mocht er wat gebeuren is het wel fijn dat men niet weet in welke van de vluchtende voertuigen de president zit.
Heli is trouwens ook nog een optie.
Niet in een oorlogsgebied lijkt me zo.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
Heli is trouwens ook nog een optie.
Gorbatsjov was net zo'n dictator als zijn voorgangers, alleen hij speelde het wat slimmer tot hij de boel volledig verkeerd inschatte.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:21 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
CPN thans Groen Links is geschiedvervalsing, GroenLinks is een samenvoeging van Evangelische VolksPartij, Politieke Partij Radicalen, Pacifistisch Socialistische Partij en Communistische Partij Nederland. En ja, die laatste stond tot 1960, meer dan een halve eeuw geleden, best positief tegenover de Sovjet Unie. Ik stond ook positief tegenover de Sovjet Unie, toen Gorbatsjov aan het roer stond.
Tijden veranderen, landen veranderen, als het getij verloopt, verzet men de bakens. Jij lijkt vastgeroest te zitten in ideeën van de vorige eeuw. De CPN bestaat al 30 jaar niet meer, en nam al in de jaren ‘60 afstand van Moskou.
Kleine motorcade voor de POTUS. En ik zie 'The Beast' nietquote:Op maandag 20 februari 2023 09:49 schreef myShizzle het volgende:
Biden in Kyiv?
[ twitter ]
[ twitter ]
Geen idee, is natuurlijk sneller en kiev is natuurlijk niet meteen waar de oorlog plaats vindt.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet in een oorlogsgebied lijkt me zo.
Hitler, Franco, Salazar,de junta in Uruguay, Stroessner, Videla, Bin Salman, Erdogan, Marcos.quote:Op maandag 20 februari 2023 09:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En ik respecteer jouw onwetendheid.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Met iemand die aan geschiedenisvervalsing doet ga ik niet serieus in discussie. Dat is zinloos.
Wow!quote:
Nou dan klopt het toch?quote:Op maandag 20 februari 2023 10:21 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
CPN thans Groen Links is geschiedvervalsing, GroenLinks is een samenvoeging van Evangelische VolksPartij, Politieke Partij Radicalen, Pacifistisch Socialistische Partij en Communistische Partij Nederland. En ja, die laatste stond tot 1960, meer dan een halve eeuw geleden, best positief tegenover de Sovjet Unie. Ik stond ook positief tegenover de Sovjet Unie, toen Gorbatsjov aan het roer stond.
Tijden veranderen, landen veranderen, als het getij verloopt, verzet men de bakens. Jij lijkt vastgeroest te zitten in ideeën van de vorige eeuw. De CPN bestaat al 30 jaar niet meer, en nam al in de jaren ‘60 afstand van Moskou.
quote:
Let jij wel op?quote:Op maandag 20 februari 2023 10:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nou, dit “Wist jij bijvoorbeeld dat de CPN (thans groenlinks)” is toch wel een voorbeeld van
A. niet hebben opgelet bij geschiedenis.
B. bewust feiten verdraaien om een punt te scoren
C. trollen
Niet bepaald een hoog abstractieniveau hoor.
Overigens probeer je met die opmerking een debat te winnen door je gesprekspartners even te laten weten dat je ze eigenlijk dom vindt.
Dan is GroenLinks niet de oude CPN zoals jij suggereert, maar de CPN is samen met nog een aantal partijen (niet communistisch) GroenLinks geworden.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Let jij wel op?
Nogmaals CPN is opgegaan in GroenLinks met andere partijen. Ga je eens rustig inlezen.
Ik vind dit wel echt heel erg tof!quote:
Tof filmpje maar tegelijkertijd... wie dit heeft weten te filmen had hem ook kunnen omleggen met een sniper rifle... 🤔quote:
Ja. Ik ook. Word er helemaal blij van.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dit wel echt heel erg tof!
Ik denk dat je teveel films kijkt...quote:Op maandag 20 februari 2023 10:57 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Tof filmpje maar tegelijkertijd... wie dit heeft weten te filmen had hem ook kunnen omleggen met een sniper rifle... 🤔
Volgens mij kan je dat wel even gebruikenquote:Op maandag 20 februari 2023 10:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik ook. Word er helemaal blij van.
Volgens mij heb je last van het Dunning kruger effect.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En ik respecteer jouw onwetendheid.
Die loopt geeneens door Moskou.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:55 schreef capricia het volgende:
Haha! En Putin kan zijn land niet uit. Ja. Naar Noord Korea ofzo.
Alsof het op rechts zijn democratisch feestje is. Op rechts wilde men eind jaren 40 nog een staatsgreep plegen en PvdA'ers doden.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Let jij wel op?
Nogmaals CPN is opgegaan in GroenLinks met andere partijen. Ga je eens rustig inlezen.
Om eerlijk te zijn had ik dit ook niet verwacht. De President van Amerika is toch net iets anders dan de meeste andere leiders van landen.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ook. Bijzonder toch hoe dat werkt.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik ook. Word er helemaal blij van.
Wow!quote:Op maandag 20 februari 2023 10:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies. Het is een bijzonder bezoek, en het zegt zoveel. En het is een ontzettend dikke middelvinger naar Putin.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn had ik dit ook niet verwacht. De President van Amerika is toch net iets anders dan de meeste andere leiders van landen.
Ik vraag me dan altijd af hoe lang zoiets voorbereid wordt.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn had ik dit ook niet verwacht. De President van Amerika is toch net iets anders dan de meeste andere leiders van landen.
Dat treft mij.quote:
Ogen dicht en een plek op de wereldkaart aanwijzen; dan naar de balie lopen en een ticket boeken.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me dan altijd af hoe lang zoiets voorbereid wordt.
Ook weer niet te lang. Want dan is kans op lekken weer groter etc.
Gewoon rustig aan de wandel terwijl de sirenes loeien.quote:
Daar hebben ze heus wel aan gedacht. Kiev zal wel vol zitten met US special forces, inclusief snipers.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:57 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Tof filmpje maar tegelijkertijd... wie dit heeft weten te filmen had hem ook kunnen omleggen met een sniper rifle... 🤔
Oftewel hoe goed is zijn veiligheid geregeld?
Kan je nog eens uitleggen wat hiervan precies de relevantie is. Welk punt tracht je te maken?quote:Op maandag 20 februari 2023 10:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Let jij wel op?
Ja. Ik moet er niet aan denken dat Biden naar de schuilkelders moet rennen.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gewoon rustig aan de wandel terwijl de sirenes loeien.
En dan sta je daar, met de Air Force One op Schiermonnikoogquote:Op maandag 20 februari 2023 11:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ogen dicht en een plek op de wereldkaart aanwijzen; dan naar de balie lopen en een ticket boeken.
Nee het is een hologramquote:
Hahaha, nee.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik moet er niet aan denken dat Biden naar de schuilkelders moet rennen.
Nee, is een doppelgänger, net als Zelensky.quote:
Schril contrast met de "sterke leider" en "echte man" Poetin, die niet uit z'n bunker durft te komen.quote:
toch even de sterke leider spelen hequote:Op maandag 20 februari 2023 11:10 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Blijkbaar was niet iedereen het er mee eens.
Zo'n bezoek aan Kiev is ook gewoon een belangrijk statement natuurlijk.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:10 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
het heeft volgens mij vooral impact op bondgenoten, het is een statement naar 'ons' toequote:Op maandag 20 februari 2023 11:10 schreef capricia het volgende:
Ik wil de rage van Moskou zien. Van die Solovyev kliek, en dat gekke mens, Simonyan.
Dit is wel weer een vernedering voor Rusland hoor.
Een statement dat wij ook op bezoek moeten in Kiev? Rutte was er vorige week nog.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:12 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het heeft volgens mij vooral impact op bondgenoten, het is een statement naar 'ons' toe
denk niet dat ze in moskou verbaasd zijn dat de president van amerika welkom is in oekraïne
neequote:Op maandag 20 februari 2023 11:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een statement dat wij ook op bezoek moeten in Kiev? Rutte was er vorige week nog.
En de Russen weten dit wel hoor. Die hebben volop spionnen in Amerika![]()
De zoveelste afgang van Putin.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:12 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het heeft volgens mij vooral impact op bondgenoten, het is een statement naar 'ons' toe
denk niet dat ze in moskou verbaasd zijn dat de president van amerika welkom is in oekraïne
Wat dan?quote:
Ja, waarom hij daar rond kan lopen, en waarom rus ze dan niet bombardeert.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:15 schreef capricia het volgende:
[..]
De zoveelste afgang van Putin.
Dat gaat weer een meltdown worden in "Een avond met Solovyev".
Ok Rob.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:17 schreef quirina het volgende:
Biden in Ukraine is geen verstandige zet gezien de spanningen met Rusland en China.
Reken maar op ww3.
Jeetje. Heftig.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:17 schreef quirina het volgende:
Biden in Ukraine is geen verstandige zet gezien de spanningen met Rusland en China.
Reken maar op ww3.
Ik zou voor de lunch kiezen. Dan heb je tenminste nog een keer lekker gegetenquote:Op maandag 20 februari 2023 11:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jeetje. Heftig.
Moet ik me alvast onder het bureau verstoppen of kan ik nog eerst lunchen voor de nukes gaan vallen?
Die ouwe is zo verkeerd nog nietquote:Op maandag 20 februari 2023 11:10 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Want China bepaalt of Biden naar Oekraïne mag?quote:Op maandag 20 februari 2023 11:17 schreef quirina het volgende:
Biden in Ukraine is geen verstandige zet gezien de spanningen met Rusland en China met de usa
Reken maar op ww3.
Waarom is dat geen verstandige zet?quote:Op maandag 20 februari 2023 11:17 schreef quirina het volgende:
Biden in Ukraine is geen verstandige zet gezien de spanningen met Rusland en China met de usa
Reken maar op ww3.
je weet dat dit ook gewoon PR is?quote:Op maandag 20 februari 2023 11:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
[..]
Die ouwe is zo verkeerd nog niet
Doe ff normaalquote:Op maandag 20 februari 2023 11:17 schreef quirina het volgende:
Reken maar op ww3.
Heb je weer naar de podcast van Rob de Wijk zitten luisteren? Of waarom ben je nu weer ineens zo angstig voor WW3? Tis echt heel wisselend bij jou.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:20 schreef quirina het volgende:
Even lekker broodje kroket eten in de kantine nu het nog kan.
Met een drone een paar Russen opblazen. Of een paar salvo’s vuren vanuit de voorste loopgraaf in Bakhmut.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:17 schreef Starhopper het volgende:
Misschien gaat Biden ook een kijkje nemen aan het frontDat zou een nog toffer statement zijn naar de Russen
Nou en?quote:Op maandag 20 februari 2023 11:20 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je weet dat dit ook gewoon PR is?
Godsamme wat hebben we als Europa toch een mazzel met die vent. Als Trump daar (nog) had gezeten dan was Oekraïne nu integraal onderdeel van Rusland en stonden die Mobniks te trappelen aan de grenzen van de Baltische staten. En de Duitsers maar appeasen en aan het gas lurken..quote:
dat wil niemandquote:Op maandag 20 februari 2023 11:29 schreef Joppiez het volgende:
Als die Russische kabouter lef heeft dan schieten ze een salvo kruisraketten op Kiev af. Maar het is bijzonder stil volgens mij
Als Poetin raketten op Biden schiet, dan heeft hij een heel groot probleem. Daarom blijft het ook stil.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:29 schreef Joppiez het volgende:
Als die Russische kabouter lef heeft dan schieten ze een salvo kruisraketten op Kiev af. Maar het is bijzonder stil volgens mij
Als Rusland een punt wil maken dan is het nu wel haar kans. Dat ze het vervolgens laten afweten spreekt wel boekdelen. Maargoed, haar bevolking is toch te achterlijk dat te begrijpen.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:30 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat wil niemand
niet zo juichen of hopen op verdere escalatie
quote:Op maandag 20 februari 2023 11:17 schreef quirina het volgende:
Reken maar op ww3.
Dit is de eerste keer denk ik?quote:Op maandag 20 februari 2023 11:33 schreef Red_85 het volgende:
POTUS in de hoofdstad van een land wat onder vuur ligt. Historisch wel.
dit bestaat echt alleen in je eigen hoofdquote:Op maandag 20 februari 2023 11:33 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als Rusland een punt wil maken dan is het nu wel haar kans. Dat ze het vervolgens laten afweten spreekt wel boekdelen. Maargoed, haar bevolking is toch te achterlijk dat te begrijpen.
Denk dat die kutkabouter dan ook China verliest qua bondgenoot.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:29 schreef Joppiez het volgende:
Enorme jeuk krijg ik van mensen die zo hun bril vasthouden. Al die vetvlekken op je glazen!quote:
AAAAAAAAAAAAAH!quote:Op maandag 20 februari 2023 11:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Enorme jeuk krijg ik van mensen die zo hun bril vasthouden. Al die vetvlekken op je glazen!![]()
Mooie beelden hoor, maar ik zie toch liever nog het een en ander aan toezeggingen..
Nee hoor. Als je zo'n grote mond hebt en vervolgens, als het er op aankomt, het zo laat afweten dan ben je gewoon een bang konijntje.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:35 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dit bestaat echt alleen in je eigen hoofd
Ja wederom, dat zit dus echt in je hoofd.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je zo'n grote mond hebt en vervolgens, als het er op aankomt, het zo laat afweten dan ben je gewoon een bang konijntje.
En dat land is dan wel bereid kernwapens in te zetten?
4 maanden geleden kon hij iig nog aardig vlot lopen voor z'n leeftijd.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik moet er niet aan denken dat Biden naar de schuilkelders moet rennen.
Dat zit niet in mijn hoofd want dan was Biden uberhaupt niet in Kiev. Dat was dan allemaal veel te link.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:41 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ja wederom, dat zit dus echt in je hoofd.
Hier word ik ondertussen wel een beetje moe van. Wat zijn beelden tegenwoordig nog waard?quote:Op maandag 20 februari 2023 11:40 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Lijkt me geshopt
edit:
is het ook
[ afbeelding ]
50 cent en vervolgens gaat men er op stampen.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hier word ik ondertussen wel een beetje moe van. Wat zijn beelden tegenwoordig nog waard?
Volgens mij mis ik nu iets.. leg uit !quote:Op maandag 20 februari 2023 11:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
50 cent en vervolgens gaat men er op stampen.
ONZ / leuke (matige) grap op een rommelmarktquote:Op maandag 20 februari 2023 11:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Volgens mij mis ik nu iets.. leg uit !
Het is een complot.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hier word ik ondertussen wel een beetje moe van. Wat zijn beelden tegenwoordig nog waard?
Ik hoop dat ze vanuit Oekraine hier meelezen, want ik denk namelijk niet dat ze het daar zelf beter weten! Zeker niet met alle Amerikaanse inlichten waar ze gebruik van maken.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is de lijn van de VS.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:51 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze vanuit Oekraine hier meelezen, want ik denk namelijk niet dat ze het daar zelf beter weten! Zeker niet met alle Amerikaanse inlichten waar ze gebruik van maken.
Beter luisteren we naar capricia!
Had ik moeten kennen zeker?quote:Op maandag 20 februari 2023 11:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
ONZ / leuke (matige) grap op een rommelmarkt
Goede voor de vergrijzing issues van de Duitsersquote:Op maandag 20 februari 2023 11:53 schreef slashdotter3 het volgende:
German population reaches historic high after arrival of over a million Ukrainian refugees
The EU's biggest economy has taken in more asylum seekers as a result of the Russian invasion of Ukraine than in total during the crisis of 2015 and 2016
In just under a year, Germany has taken in more people from Ukraine than arrived in the country in total during the refugee crisis of 2015 and 2016. Since Russia launched its full-scale invasion on February 24, 2022, around 1.1 million Ukrainians have sought refuge in Germany. Just over two thirds of these arrived during the first three months of the war, between March and May, 2022. This mass migration has changed the structure of the immigrant population in Germany with Ukrainians now accounting for the second-largest foreign community behind Turks
Lees verder: https://english.elpais.co(...)ainian-refugees.html
wowquote:Op maandag 20 februari 2023 11:56 schreef ExTec het volgende:
Deze is 100% legit, niet ge-photoshopped.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 20 februari 2023 11:56 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Als jij het er niet bij had gezet had ik het niet vertrouwd.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:56 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
vergrijzingsproblematiek. Nu staat er dat het goed is voor de vergrijzing en issues van de Duitsers.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
Goede voor de vergrijzing issues van de Duitsers
Wat een lelijke schoenen draagt Biden.quote:
Het zijn overwegend vrouwen en kinderen en waarschijnlijk gaan de meesten wel weer terug naar Oekraine tzt.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
Goede voor de vergrijzing issues van de Duitsers
quote:Op maandag 20 februari 2023 12:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een lelijke schoenen draagt Biden.
Die man is 308, wees blij dat ie niet op van die orthopedische klittenbandschoenen loopt..quote:Op maandag 20 februari 2023 12:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn toch gewone nette schoenen?quote:Op maandag 20 februari 2023 12:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb geen idee, heb geen bijbedoeling met mijn post verder hoor :pquote:
quote:Op maandag 20 februari 2023 12:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Die man is 308, wees blij dat ie niet op van die orthopedische klittenbandschoenen loopt..
Mwoah, lijken wel van die loafertjes ofzo.quote:Op maandag 20 februari 2023 12:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zijn toch gewone nette schoenen?
met sandalen + witte sokken zou je een punt hebbenquote:Op maandag 20 februari 2023 12:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwoah, lijken wel van die lovertjes ofzo.
Biden heeft zelf commando's op het dak zittenquote:Op maandag 20 februari 2023 12:04 schreef phpmystyle het volgende:
Tricky hoor die Biden in Kiev, een paar commando's op het dak of op afstand en het is klaar..
Wel mooi dat ie er is. Maar ben benieuwd wat hij komt brengen..
Het leven is geen Hollywoodfilm.quote:Op maandag 20 februari 2023 12:04 schreef phpmystyle het volgende:
Tricky hoor die Biden in Kiev, een paar commando's op het dak of op afstand en het is klaar..
Wel mooi dat ie er is. Maar ben benieuwd wat hij komt brengen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |