Alsof de VS niet weet dat Oekraine heus wel een aanval plant om zoveel mogelijk terug te pakken. Alsof de VS niet weet dat Oekraine wacht op de Bradley's, Leopards etc etc en goed weer. Klinkt als een onzinnig iets.quote:Op zondag 19 februari 2023 20:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen over dooi en het weer enzo. Dit artikel.
Het is ook dat de VS deze oorlog kennelijk als haar oorlog ziet. Meer en meer. De VS zegt dat zelensky in de aanval moet gaan. Een paar weken geleden was dat nog een simpel advies.
Dingen zijn al een tijdje aan het verschuiven en nu steeds meer. En sneller ook.
Als U niet toegeeft dat wij in oorlog zijn, als U nog de moed hebt alle schurkenstreken, alle gruweldaden van die Antichrist goed te praten (en werkelijk, ik geloof dat hij de Antichrist is), dan wil ik U niet meer zien.quote:
Weet nog in het begin dat men die wou cancellen, net als Dostojevski.quote:
Lees het artikel nog eens.. men vreest dat Europa niet lang genoeg adem heeft, en de VS met de verkiezingen is ook onzeker.quote:Op zondag 19 februari 2023 20:56 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Alsof de VS niet weet dat Oekraine heus wel een aanval plant om zoveel mogelijk terug te pakken. Alsof de VS niet weet dat Oekraine wacht op de Bradley's, Leopards etc etc en goed weer. Klinkt als een onzinnig iets.
Wat mooi. De klassiekers.quote:Op zondag 19 februari 2023 21:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als U niet toegeeft dat wij in oorlog zijn, als U nog de moed hebt alle schurkenstreken, alle gruweldaden van die Antichrist goed te praten (en werkelijk, ik geloof dat hij de Antichrist is), dan wil ik U niet meer zien.
Zoals altijd, wordt alles ALLES in de russische media omgedraait. Zie bijvoorbeeld de laatste discussie over officeren van DPR en LPR die vervangen gaan worden: het russische leger ontkent. En reken maar dat je over een paar dagen een verhaal in russische media kunt verwachten dat Oekrainsche officieren vervangen worden door Poolse en Amerikaanse officieren.quote:
Ik heb al gezegd waarom het onzinnig is, maar jij vindt het blijkbaar wel logisch.quote:Op zondag 19 februari 2023 21:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Lees het artikel nog eens.. men vreest dat Europa niet lang genoeg adem heeft, en de VS met de verkiezingen is ook onzeker.
Oekraïne verliest heel veel manschappen in bakhmut. En hun kansen liggen juist in het zuiden.
Geldt evengoed voor Oekraïne. Daar heerst ook een totale stilte.quote:Op zondag 19 februari 2023 21:10 schreef oheng het volgende:
[..]
Zoals altijd, wordt alles ALLES in de russische media omgedraait. Zie bijvoorbeeld de laatste discussie over officeren van DPR en LPR die vervangen gaan worden: het russische leger ontkent. En reken maar dat je over een paar dagen een verhaal in russische media kunt verwachten dat Oekrainsche officieren vervangen worden door Poolse en Amerikaanse officieren.
Overigens ziet die vader eruit alsof hij alleen kinderen kan produceren met een iq onder de 50, maar dat terzijde.
Ik snap je niet. In welke wereld leef je dat "Totale stilte" hetzelfde is als alles om/verdraaien en non stop bullshit uitkramen?quote:Op zondag 19 februari 2023 21:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geldt evengoed voor Oekraïne. Daar heerst ook een totale stilte.
Oh ja joh? Lees jij de russische en Oekrainsche media? Waar haal jij deze informatie vandaan?quote:Op zondag 19 februari 2023 21:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die zijn gewoon in stilte Russen aan het afschieten. Voor de rest gebeurt er niets bijzonders, ik geloof alleen een of andere dorp wat in Kharkiv veroverd is door de Russen en ze trots op zijn.quote:Op zondag 19 februari 2023 21:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als ze gezegd hadden dat dit in 1995 was gefilmd en het een Bosnische vluchteling was geweest had ik het ook geloofd...quote:
Ladingen. Hoe meer van die kaasblokken erop hoe verder je schiet.quote:Op zondag 19 februari 2023 21:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat zijn die gekleurde ringen?
[ twitter ]
Als het net zo succes wordt als deze.quote:Op zondag 19 februari 2023 20:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat heb je aan dit stoere karretje als de bestuurder op 100en meters ervan in de buurt moet blijven en makkelijk gespot wordt door een drone? 🤔
[ twitter ]
Wat is je wrevel precies?quote:Op zondag 19 februari 2023 21:32 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ik heb al gezegd waarom het onzinnig is, maar jij vindt het blijkbaar wel logisch.
Ik word niks gevraagd, maar mijn wrevel is dat je eerst wacht op de superieure westerse tanks. En specifiek de Bradleys.quote:
quote:
enquote:Op zondag 19 februari 2023 18:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Oekraïne moet in het offensief. Dit duurt allemaal te lang, veel te veel bezig met Bakhmut etc.
En waar Poetin op hoopt, dat wij onze interesse gaan verliezen bij een lange oorlog. Rusland heeft de nummers.
De VS vindt dat met al die wapens die we met zijn allen leveren, er maar eens een offensief geopend moet worden. In het zuiden.
Ik vind het persoonlijk helemaal niet zo goed gaan voor Oekraine.
Dus doen alsof men al te lang wacht met een offensief, doen alsof Oekraine blijkbaar zelf niet heus wel een plan heeft om ook een offensief te doen zodra ze de wapens hebben waardoor ze het denken goed te kunnen doen en het weer dat men erbij wil hebben. Alsof de VS niet weten waarop Oekraine wacht. Dat vind ik onzinnig eraan.quote:Op zondag 19 februari 2023 18:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Alleen hebben de Russen meer mensen. Tel uit je winst.
Wat is de gain deze winter geweest voor Oekraïne? Alleen maar Russen tegenhouden. En Russen zijn er veel...
Hoeveel F-35 heeft Noorwegen nu dan? En is dat genoeg om al je F-16's weg te doen? Lijkt me sterk maar heb daar verder geen kijk op. Hij praat iig alsof dat wel eventje zo is.quote:
volgens mij is het jongste airframe ook 40 jaar oud inmiddels dus excellent conditions ...quote:Op zondag 19 februari 2023 22:10 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hoeveel F-35 heeft Noorwegen nu dan? En is dat genoeg om al je F-16's weg te doen? Lijkt me sterk maar heb daar verder geen kijk op. Hij praat iig alsof dat wel eventje zo is.
Hoorde volgende redenatie: VS zijn bang dat er veel Amerikaanse oud-vliegers F-16 willen vliegen om Ruskies af te knallen. Dan lijkt het er een beetje te veel op alsof de USAF tegen Rusland vecht. En mede daarom zijn de Amerikanen terughoudend met F-16's leveren.quote:
Ik vind al heel lang dat de kansen voor een offensief in het zuiden liggen. En niet bij Bakhmut, waar (ook al is het 3 tegenover 1 in doden) er ook aan Oekraïnse zijde ontelbare slachtoffers vallen. Bakhmut gaat qua aantallen doden, wat je op kunt brengen als land, altijd in het voordeel van Rusland uitvallen. Daar moet je het gewoon niet zoeken als Oekraïne zijnde.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
en
[..]
Dus doen alsof men al te lang wacht met een offensief, doen alsof Oekraine blijkbaar zelf niet heus wel een plan heeft om ook een offensief te doen zodra ze de wapens hebben waardoor ze het denken goed te kunnen doen en het weer dat men erbij wil hebben. Alsof de VS niet weten waarop Oekraine wacht. Dat vind ik onzinnig eraan.
Jij zelf geeft aan 'wat is de gain deze winter geweest voor Oekraine'. Alsof Oekraine al als een kip zonder kop in de winter een offensief had moeten doen? Is dat je suggestie? Of wat maakt het een probleem dat ze voor nu 'slechts' stand houden totdat ze klaar zijn voor een offensief?
Die wijsheid hebben we allemaal niet hier. Maar wel interessant om van gedachten te wisselenquote:Op zondag 19 februari 2023 22:12 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Alsof jij de wijsheid hebt om dat te bepalen lol.
Fout. Oekraine heeft westerse vliegtuigen nodig zodat het westerse munite zoals SDB, HARM, AMRAAM, etc kan gebruiken.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Door alle luchtafweer waren jachtvliegtuigen deze oorlog niet effectief is laatst geconcludeerd hier.
Ja die conclusie was inderdaad fout.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:28 schreef oheng het volgende:
[..]
Fout. Oekraine heeft westerse vliegtuigen nodig zodat het westerse munite zoals SDB, HARM, AMRAAM, etc kan gebruiken.
Jan en alleman weet/ziet in dat Oekraine wat meer naar het Zuiden waarschijnlijk het beste aan de slag kan strategisch gezien als zij hun offensief gaan doen. Maar dat betekent toch niet dat ze nu moeten stoppen die regio rond Bakhmut te verdedigen? Tenminste als zij denken dat dat punt belangrijk is voor hen, of dat Rusland teveel voordeel daaruit haalt als zij het in handen krijgen, of voor het algehele moraal men dat niet kwijt wil. Ze moeten sowieso nog wachten op de Bradley's, Leopards, Strykers (en langere afstands raketten?)quote:Op zondag 19 februari 2023 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind al heel lang dat de kansen voor een offensief in het zuiden liggen. En niet bij Bakhmut, waar (ook al is het 3 tegenover 1 in doden) er ook aan Oekraïnse zijde ontelbare slachtoffers vallen. Bakhmut gaat qua aantallen doden, wat je op kunt brengen als land, altijd in het voordeel van Rusland uitvallen. Daar moet je het gewoon niet zoeken als Oekraïne zijnde.
Die hele shitzooi daar betekent geen offensief in de gebieden waar Oekraine wel het verschil kan maken.
Maar dan stel je dat Oekraïne in Bakhmut veel meer verliest dan ze lijden kunnen en dat Oekraïne de troepen niet heeft om een offensief te starten.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind al heel lang dat de kansen voor een offensief in het zuiden liggen. En niet bij Bakhmut, waar (ook al is het 3 tegenover 1 in doden) er ook aan Oekraïnse zijde ontelbare slachtoffers vallen. Bakhmut gaat qua aantallen doden, wat je op kunt brengen als land, altijd in het voordeel van Rusland uitvallen. Daar moet je het gewoon niet zoeken als Oekraïne zijnde.
Die hele shitzooi daar betekent geen offensief in de gebieden waar Oekraine wel het verschil kan maken.
Het lijkt mij wat vergezocht?quote:Op zondag 19 februari 2023 22:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoorde volgende redenatie: VS zijn bang dat er veel Amerikaanse oud-vliegers F-16 willen vliegen om Ruskies af te knallen. Dan lijkt het er een beetje te veel op alsof de USAF tegen Rusland vecht. En mede daarom zijn de Amerikanen terughoudend met F-16's leveren.
Makes sense?
Dat ligt er maar net aan, met Bakhmut heb je een strijdtoneel die je enigszins controleert en die de Russen een hoop kost. De stad opgeven geeft de Russen ook meer opties. Ik kan me zo voorstellen dat men dan een tangbeweging naar Kreminna maakt bijvoorbeeld. En dan? Dat ook maar opgeven?quote:Op zondag 19 februari 2023 22:37 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Jan en alleman weet/ziet in dat Oekraine wat meer naar het Zuiden waarschijnlijk het beste aan de slag kan strategisch gezien als zij hun offensief gaan doen. Maar dat betekent toch niet dat ze nu moeten stoppen die regio rond Bakhmut te verdedigen? Tenminste als zij denken dat dat punt belangrijk is voor hen, of dat Rusland teveel voordeel daaruit haalt als zij het in handen krijgen, of voor het algehele moraal men dat niet kwijt wil. Ze moeten sowieso nog wachten op de Bradley's, Leopards, Strykers (en langere afstands raketten?)
Nou het schiet niet bepaald op. Al maanden patstelling. En zij gaan straks de Krim veroveren?quote:Op zondag 19 februari 2023 21:51 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die zijn gewoon in stilte Russen aan het afschieten. Voor de rest gebeurt er niets bijzonders, ik geloof alleen een of andere dorp wat in Kharkiv veroverd is door de Russen en ze trots op zijn.
Zolang alles ingezet wordt in bakhmut is er geen offensief in het zuiden.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:37 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Jan en alleman weet/ziet in dat Oekraine wat meer naar het Zuiden waarschijnlijk het beste aan de slag kan strategisch gezien als zij hun offensief gaan doen. Maar dat betekent toch niet dat ze nu moeten stoppen die regio rond Bakhmut te verdedigen? Tenminste als zij denken dat dat punt belangrijk is voor hen, of dat Rusland teveel voordeel daaruit haalt als zij het in handen krijgen, of voor het algehele moraal men dat niet kwijt wil. Ze moeten sowieso nog wachten op de Bradley's, Leopards, Strykers (en langere afstands raketten?)
Je hebt aan een kant een punt, maar jou post, bedenk ik me wat opvallend is dat het rusland blijkbaar ook niet lukt om ergens anders een opening te creeren. en waarom creert rusland niet elders een aanvals linie?quote:Op zondag 19 februari 2023 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Lekker halfje er in ook op zaterdagavond.quote:
Grappig wel hoe iedereen daar om loept te roepen. Mensen hebben weinig verstand van de praktische zaken mbt oorlogsvoering.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Door alle luchtafweer waren jachtvliegtuigen deze oorlog niet effectief is laatst geconcludeerd hier.
De VS gaat van een zacht advies naar een harder advies naar pers berichten dat Oekraïne af moet van Bakhmut en het offensief in het zuiden moet starten.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar dan stel je dat Oekraïne in Bakhmut veel meer verliest dan ze lijden kunnen en dat Oekraïne de troepen niet heeft om een offensief te starten.
Ik vraag me ook af wat het Oekraïne kost bij Bakhmut, en ik vraag me ook af wat hun offensieve slagkracht is. Maar ik heb beide gegevens nog nergens kunnen vinden.
De aanval is de beste verdediging. En Oekraïne moet aanvallen. Willen ze hun land terug.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:48 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je hebt aan een kant een punt, maar jou post, bedenk ik me wat opvallend is dat het rusland blijkbaar ook niet lukt om ergens anders een opening te creeren. en waarom creert rusland niet elders een aanvals linie?
Daarom zei (vandaag dacht ik) de VS ook van je moet nu beginnen met je offensief, anders komt het niet goed.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
De VS gaat van een zacht advies naar een harder advies naar pers berichten dat Oekraïne af moet van Bakhmut en het offensief in het zuiden moet starten.
Reken maar dat er heel veel Oekrainers sneuvelen bij Bakhmur. En daar zit de overwinning en de kracht van Oekraïne niet. Nog niet.
Ik vind het zonde.
De hele winter geen offensief gestart waar ze de grootste kans van slagen hebben.
Dat winteroffensief daar geloof ik niet zo in. Zo rond Kreminna doen ze in mijn ogen het meest haalbare, pushen bij een stad waar je al voor de deur ligt. Je moet geen groot offensief starten met alle ellende die de winter met zich mee brengt.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
De VS gaat van een zacht advies naar een harder advies naar pers berichten dat Oekraïne af moet van Bakhmut en het offensief in het zuiden moet starten.
Reken maar dat er heel veel Oekrainers sneuvelen bij Bakhmur. En daar zit de overwinning en de kracht van Oekraïne niet. Nog niet.
Ik vind het zonde.
De hele winter geen offensief gestart waar ze de grootste kans van slagen hebben.
Ik zie al die video's en frontlinie berichten van Bakhmut. Ook van Russische zijde. Al die drone beelden. Heel veel dood van beide kanten. Wat je hier ziet voor toffe beelden, hoe Oekraïne loopgraven leeg veegt, zie ik van Russische zijde ook. Zelfde soort beelden (minder leuk), nog slechtere muziek.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daarom zei (vandaag dacht ik) de VS ook van je moet nu beginnen met je offensief, anders komt het niet goed.
Zo simpel is het toch niet om maar eventjes hier of daar aan te vallen als Rusland daar flink zit. Daarom smeekt Oekraine toch om die moderne tanks en de andere spullen, om de kans op een succesvolle aanval te doen zo groot mogelijk te laten zijn. Je denkt te makkelijk over 'even aanvallen' denk ik.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang alles ingezet wordt in bakhmut is er geen offensief in het zuiden.
De hele winter is gone. Oekraïne heeft verdedigd, en geen initiatief zelf genomen. Het valt mij gewoon tegen. En voor mij is het geen uitgemaakte zaak wie er gaat winnen.
Tijd om het initiatief weer in eigen handen te nemen. Er weer te gaan aanvallen.
Jammer als ze zouden wachten op alles wat jij schrijft. Ik zou verwachten dat de vorige leveringen ook wel genoeg potentieel in zich had.
Misschien zijn je verwachtingen te hoog. Ze hebben enorme winsten geboekt in september. Toen kwam er een mobilisatie die ze op moesten vangen en ze moeten wachten op offensieve wapens en getrainde soldaten.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang alles ingezet wordt in bakhmut is er geen offensief in het zuiden.
De hele winter is gone. Oekraïne heeft verdedigd, en geen initiatief zelf genomen. Het valt mij gewoon tegen. En voor mij is het geen uitgemaakte zaak wie er gaat winnen.
Tijd om het initiatief weer in eigen handen te nemen. Er weer te gaan aanvallen.
Jammer als ze zouden wachten op alles wat jij schrijft. Ik zou verwachten dat de vorige leveringen ook wel genoeg potentieel in zich had.
Na lange afstandswapens en jachtvliegtuigen is er geen upgraden meer mogelijk.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zo simpel is het toch niet om maar eventjes hier of daar aan te vallen als Rusland daar flink zit. Daarom smeekt Oekraine toch om die moderne tanks en de andere spullen, om de kans op een succesvolle aanval te doen zo groot mogelijk te laten zijn. Je denkt te makkelijk over 'even aanvallen' denk ik.
Als ze helemaal geen andere optie hadden oké, maar ze weten al dat het hen gelukt is betere wapens te krijgen binnenkort. Nog niet ideaal maar in ieder geval met potentie.
Kweenie hoor, maar volgens mij hebben we de afgelopen weken aangetoond dat Wagner enorme verliezen heeft geleden, en dat de russen in het zuiden ook gigantische verliezen hebben geleden.quote:Op zondag 19 februari 2023 22:55 schreef capricia het volgende:
[..]
De aanval is de beste verdediging. En Oekraïne moet aanvallen. Willen ze hun land terug.
Oekraïne bloedt leeg in Bakhmut.
Deze discussie startte met de conferentie van München. Waar Biden naar opweg is.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Misschien zijn je verwachtingen te hoog. Ze hebben enorme winsten geboekt in september. Toen kwam er een mobilisatie die ze op moesten vangen en ze moeten wachten op offensieve wapens en getrainde soldaten.
Zover ik het zie zetten ze alles behalve alles in bij bakhmut.
Je moet gewoon geduld hebben het is geen westerse alliantie die Complete legers in een week vernietigd .
Ik wacht af.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:09 schreef oheng het volgende:
[..]
Kweenie hoor, maar volgens mij hebben we de afgelopen weken aangetoond dat Wagner enorme verliezen heeft geleden, en dat de russen in het zuiden ook gigantische verliezen hebben geleden.
Ondertussen is Oekraine druk bezig met het trainen en oprichten van nieuwe brigades. Oekraine valt aan als het denkt er klaar voor te wezen. En het belangrijkste: niet je vijand onderbreken als het een fout maakt.
Het russische offensief om in maart de Donbass in handen te nemen is een fout. Er is geen haast. Het Oekrainsche leger wordt met de dag sterker, het russische leger wordt met de dag zwakker. Het rommelt flink bij de russen. Ik meldt hier niet alles, maar de generaals van de 5 militaire districten zijn deze week óók al vervangen.
Er is genoeg meer mogelijk. 'Upgraden' kan ook door 500 Leopards 2 erbij te gooien om maar even iets extreems te roepen. Nog meer Abrams. Nog meer Bradley's. GLSDB raketten komen eraan. ATACMS kan nog. Voor vliegtuigen maakt het aantal ook weer verschil. Helikopters kan nog.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Na lange afstandswapens en jachtvliegtuigen is er geen upgraden meer mogelijk.
Behalve soldaten van het westen dan.
Juist! Goed opgesomd!quote:Op zondag 19 februari 2023 23:09 schreef oheng het volgende:
[..]
Kweenie hoor, maar volgens mij hebben we de afgelopen weken aangetoond dat Wagner enorme verliezen heeft geleden, en dat de russen in het zuiden ook gigantische verliezen hebben geleden.
Ondertussen is Oekraine druk bezig met het trainen en oprichten van nieuwe brigades. Oekraine valt aan als het denkt er klaar voor te wezen. En het belangrijkste: niet je vijand onderbreken als het een fout maakt.
Het russische offensief om in maart de Donbass in handen te nemen is een fout. Er is geen haast. Het Oekrainsche leger wordt met de dag sterker, het russische leger wordt met de dag zwakker. Het rommelt flink bij de russen. Ik meldt hier niet alles, maar de generaals van de 5 militaire districten zijn deze week óók al vervangen.
Die tanks en voertuigen gingen toch al?quote:Op zondag 19 februari 2023 23:13 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Er is genoeg meer mogelijk. 'Upgraden' kan ook door 500 Leopards 2 erbij te gooien om maar even iets extreems te roepen. Nog meer Abrams. Nog meer Bradley's. GLSDB raketten komen eraan. ATACMS kan nog. Voor vliegtuigen maakt het aantal ook weer verschil. Helikopters kan nog.
Ja, toen werd gezegd, ook door de kenners, dat een offensief in de winter niet verstandig zou zijn. Voorjaar zou de tijd zijn om aan te vallen. En tot nu toe is iets anders nog niet gebleken.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wacht af.
Maar dit klinkt hetzelfde als een paar maanden geleden. Niet?
En als ze nu nog even 500.000 man aan het trainen zijn, dan is Wagner en haar causaliteit echt peanuts.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:15 schreef cherrycoke het volgende:
in de tweede oorlog name de Soviet Unie ook grote verliezen aan terwijl ze wel de Duitsers terugduwde
Dat zeg ik toch net...Je doet net alsof je Oekraine alleen sterker kan maken door ze iets nieuws te geven. Alsof meer van goede dingen niks gaat uitmaken voor ze. Tevens al die spullen zijn er nog niet, zijn nog niet ingezet, maar je wil al wel conclusies trekken over Oekraine hun prestaties in het terugveroveren. Vreemd.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Die tanks en voertuigen gingen toch al?
Wat is er verticaal nog meer mogelijk? We zitten al aan de bovenkant van de ladder.
Ik heb nog ergens iets gelezen over bevroren grond waarop meer mogelijk zou zijn, dan in de blubber.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja, toen werd gezegd, ook door de kenners, dat een offensief in de winter niet verstandig zou zijn. Voorjaar zou de tijd zijn om aan te vallen. En tot nu toe is iets anders nog niet gebleken.
Ja, maar zolang duurt het om een offensief voor te bereiden.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wacht af.
Maar dit klinkt hetzelfde als een paar maanden geleden. Niet?
Jawel. Maar als je @AchJa bijvoorbeeld hoort, is alles net wat zwaarder in de winter. Brandstoffen die bevriezen, tanks gebruiken meer, bewegende onderdelen komen vast te zitten, sneeuw die niet meewerkt. En dan is het natuurlijk niet leuk voor Jan soldaat die op moet rukken. En ook gaat dit alles om meer logistiek vragen omdat er meer verbruikt wordt van zo’n beetje alles.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb nog ergens iets gelezen over bevroren grond waarop meer mogelijk zou zijn, dan in de blubber.
Voorjaar dus. Het grote offensief. Van Oekraine.
Dan begrijp je me verkeerd.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:18 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch net...Je doet net alsof je Oekraine alleen sterker kan maken door ze iets nieuws te geven. Alsof meer van goede dingen niks gaat uitmaken voor ze. Tevens al die spullen zijn er nog niet, zijn nog niet ingezet, maar je wil al wel conclusies trekken over Oekraine hun prestaties in het terugveroveren. Vreemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |