abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 februari 2023 @ 13:13:32 #1
498131 Donaldson
'tisjeboydonnie
pi_208060200
https://dezwijger.nl/programma/moreel-beraad-over-het-klimaat#





Het is een zien en gezien worden van GroenLinksers. Wat is dat toch een leuk partijtje waarmee PvdA het bed in is gedoken. Vallen dit soort bijeenkomsten onder intellectueel debat of is dit opruiende ondermijning van democratie en rechtsstaat?
Zeer stabiel genie.
  zondag 19 februari 2023 @ 13:14:11 #2
498131 Donaldson
'tisjeboydonnie
pi_208060204
Gebrek aan tekens voor de TT, mods, kunnen jullie er iets van maken?
Zeer stabiel genie.
  zondag 19 februari 2023 @ 13:19:46 #3
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208060293
Als die flapdrollen ter rechterzijde wat meer actie ondernomen hadden de afgelopen 50 jaar was deze discussie niet nodig geweest.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zondag 19 februari 2023 @ 13:24:11 #4
498131 Donaldson
'tisjeboydonnie
pi_208060346
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:19 schreef GrumpyFish het volgende:
Als die flapdrollen ter rechterzijde wat meer actie ondernomen hadden de afgelopen 50 jaar was deze discussie niet nodig geweest.
Vind je geweld een goed middel om een betere aanpak van de klimaatcrisis aan te pakken?
Zeer stabiel genie.
pi_208060356
Lijkt me een mooie bijeenkomst voor de AIVD om die bij te wonen :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208060401
Als je meteen gaat slaan nadat je je grieven jegens mij hebt uitgespogen, zonder mij de kans te geven je van repliek te dienen, zou ik ook niet meer met je willen praten.
De politiek ook niet, denk ik.

Wat je met je woorden niet kan winnen, moet je met je handen zeker laten.
Anders heb je het pleit al op voorhand verloren.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 19 februari 2023 @ 13:29:00 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_208060413
Zoals een oorlog beginnen tegen Saoedi Arabië?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Beste debater 2022 zondag 19 februari 2023 @ 13:30:44 #8
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208060440
Natuurlijk, geweld kan er ook nog wel bij bij woke.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208060466
Welke klimaatcrisis?

Oh, die "crisis" op papier... Gewoon niet meer printen, dat helpt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_208060478
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:24 schreef Donaldson het volgende:

[..]
Vind je geweld een goed middel om een betere aanpak van de klimaatcrisis aan te pakken?
Ik denk dat de vraag die gesteld wordt op dit symposium ook met NEE beantwoordt zal worden. Maar blijf vooral zoeken naar dingen die er niet zijn.
pi_208060492
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Natuurlijk, geweld kan er ook nog wel bij bij woke.
Waar lees je dat?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 19 februari 2023 @ 13:50:54 #12
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208060723
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:34 schreef xpompompomx het volgende:
Waar lees je dat?
In de OP? Het is iig een optie die ze op tafel willen leggen.

Maar is er in die hele line-up uberhaupt iemand die ooit een normale baan heeft gehad? Benedicte Ficq is de enige volgens mij.
pi_208060760
grappig dat ze denken dat iets af te dwingen is met geweld en het hebben over de gevangenis. Dat is tegengesteld aan elkaar.
Je kan alleen iets afdwingen met geweld als je meer macht hebt dan de ander en dan kan je gewon zeggen dat je niet de gevangenis ingaat omdat jij dan partij bent me de macht.

Het is wel schattig dat ze hierove rgaan discuseren _O-
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208060796
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
In de OP? Het is iig een optie die ze op tafel willen leggen.

Maar is er in die hele line-up uberhaupt iemand die ooit een normale baan heeft gehad? Benedicte Ficq is de enige volgens mij.
Zoals ik het lees is het de bedoeling dat men gaat filosoferen over of het gebruik van geweld überhaupt een goed idee zou kunnen zijn. Dat men daadwerkelijk geweld wil gaan gebruiken haal ik er iig niet uit.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 13:58:49 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208060841
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zoals ik het lees is het de bedoeling dat men gaat filosoferen over of het gebruik van geweld überhaupt een goed idee zou kunnen zijn. Dat men daadwerkelijk geweld wil gaan gebruiken haal ik er iig niet uit.
Kom, kom, dat is veel te redelijk, je moet ranten over woke en uitkeringstrekkers.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208060854
tegen geweld wordt geweld ingezet en dat verlies je sowieso als je niet de overmacht hebt
pi_208060857
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:24 schreef Donaldson het volgende:

[..]
Vind je geweld een goed middel om een betere aanpak van de klimaatcrisis aan te pakken?
Ligt er aan in welke vorm en wie?
pi_208060866
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zoals ik het lees is het de bedoeling dat men gaat filosoferen over of het gebruik van geweld überhaupt een goed idee zou kunnen zijn. Dat men daadwerkelijk geweld wil gaan gebruiken haal ik er iig niet uit.
mwha als ze het eens zijn dat geweld wel een idee is, dan gaan ze dat ook wel gebruiken..
pi_208060949
quote:
Het cultuur- en debatcentrum vroeg in 2020 subsidie aan om het nationale debatcentrum te worden in de basisinfrastructuur – de onmisbare culturele instellingen. Daar hoort een subsidiebedrag van 250.000 euro bij. De Raad voor Cultuur, die de aanvragen beoordeelt, was toen positief over het verzoek.

Desondanks werd er geen geld toegekend: de concurrentie was te groot. Voor de functie ‘nationaal debatcentrum’ was slechts één plek toe te wijzen en die ging naar De Balie, inclusief de 250.000 euro subsidie.

Pakhuis de Zwijger maakte bezwaar tegen de afwijzing, omdat het oordeel volgens hen gestoeld was op feitelijke onjuistheden. Volgens de Raad voor Cultuur zou het debatcentrum te veel op Amsterdam gericht zijn en de focus leggen op stedelijke vraagstukken.
Typerend.

Maar goed, op zich mag het nut van geweld prima bediscussieerd worden, maar we weten natuurlijk ook dat mensen die normaliter overal 'aansporing tot geweld' in zien, nu tot bagatelliseren over zullen gaan. Als FvD zou bespreken of geweld tegen migratievoorstanders moreel te verantwoorden valt, zouden Twitter en de NPO te klein zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_208060954
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:13 schreef Donaldson het volgende:
https://dezwijger.nl/programma/moreel-beraad-over-het-klimaat#

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is een zien en gezien worden van GroenLinksers. Wat is dat toch een leuk partijtje waarmee PvdA het bed in is gedoken. Vallen dit soort bijeenkomsten onder intellectueel debat of is dit opruiende ondermijning van democratie en rechtsstaat?
Geweld is zeker niet de oplossing en strafbaar. En blijf uit mijn buurt.
  zondag 19 februari 2023 @ 14:20:04 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208061088
Fascisme in een ander jasje.

Wil je wat aan het milieu doen? Neem minder of geen kinderen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 19 februari 2023 @ 14:23:07 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208061121
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zoals ik het lees is het de bedoeling dat men gaat filosoferen over of het gebruik van geweld überhaupt een goed idee zou kunnen zijn. Dat men daadwerkelijk geweld wil gaan gebruiken haal ik er iig niet uit.
Als ik eerlijk ben, dan is zo'n gesprek na één zin klaar. Nee, gewoon niet doen.

Nou, daar sta je dan. Halve land doorgereisd naar Amsterdam, dan gelopen naar Pakhuis de Zwijger en dan duurt alles net vijf minuten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208061133
Wat is precies het probleem? het is een filosofisch gesprek.
pi_208061178
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 14:23 schreef theunderdog het volgende:
Wat is precies het probleem? het is een filosofisch gesprek.
Over of je geweld moet gaan gebruiken om je mening door te drukken. Dan ben je eng.
pi_208061187
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 14:23 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Als ik eerlijk ben, dan is zo'n gesprek na één zin klaar. Nee, gewoon niet doen.

Nou, daar sta je dan. Halve land doorgereisd naar Amsterdam, dan gelopen naar Pakhuis de Zwijger en dan duurt alles net vijf minuten.
Precies. Weg filosofie.
  zondag 19 februari 2023 @ 14:27:21 #26
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208061188
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 14:23 schreef theunderdog het volgende:
Wat is precies het probleem? het is een filosofisch gesprek.
Dat hebben die mafketels van Forum ook geregeld.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 19 februari 2023 @ 14:31:34 #27
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_208061249
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 14:23 schreef theunderdog het volgende:
Wat is precies het probleem? het is een filosofisch gesprek.
Zoals de vraag of we meer of minder probleemmarokkanen willen?
pi_208061261
quote:
80s.gif Op zondag 19 februari 2023 14:31 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Zoals de vraag of we meer of minder probleemmarokkanen willen?
Dat is ook niet de juiste vraag. We willen geen probleemmensen.
  zondag 19 februari 2023 @ 14:33:26 #29
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_208061274
Ik zou overigens willen voorstellen dat dat clubje haar naam verandert.
"My way or the highway" valt volgens mij niet echt te rijmen met progressie.
pi_208061338
"Deze avond bestaat uit twee delen. In het eerste deel voeren wij een verdiepend gesprek over de noodzaak van radicale vormen van activisme om klimaatrechtvaardigheid af te dwingen."

Bam. Dan is er geen discussie meer mogelijk.
  zondag 19 februari 2023 @ 14:39:21 #31
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_208061362
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 14:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat is ook niet de juiste vraag. We willen geen probleemmensen.
"Willen we onze mening opdringen met geweld" lijkt me ook niet de juiste vraag.
"Wat kunnen we doen aan de klimaatcrisis" lijkt me een veel constructievere vraag. Dat daarbij het onderwerp geweld aan bod komt zou dan nog te verdedigen zijn. Maar hier lijkt het het hoofdonderwerp. Handig wel voor de AIVD.
pi_208061390
quote:
80s.gif Op zondag 19 februari 2023 14:39 schreef Mano_ het volgende:

[..]
"Willen we onze mening opdringen met geweld" lijkt me ook niet de juiste vraag.
"Wat kunnen we doen aan de klimaatcrisis" lijkt me een veel constructievere vraag. Dat daarbij het onderwerp geweld aan bod komt zou dan nog te verdedigen zijn. Maar hier lijkt het het hoofdonderwerp. Handig wel voor de AIVD.
Dit pikt de AIVD wel op idd. Er kan heel veel in dit land. Kijken hoever zij komen. Ik denk niet dat veel normale mensen dit steunen.
  zondag 19 februari 2023 @ 14:57:06 #33
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208061602
Klimaatproblemen lenen zich niet voor een gewelddadige oplossing. Het is namelijk een probleem dat best veel handelen vereist van mensen en organisaties met een sterke maatschappelijke positie. Geweld leidt af, omdat de aandacht dan gaat naar het bestrijden van dat geweld.

Geweld is vooral nuttig wanneer je wil dat iets abrubt stopt. Je wil dat een groep mensen niet wordt onderdrukt, je wil dat dieren niet worden mishandeld. Je kan natuurlijk zeggen 'ik wil dat het verergeren van het klimaatprobleem stopt', maar dat is te indirect om op te acteren. Er moeten alternatieven gevonden en geïmplementeerd worden. Dat dwing je niet af met geweld.

Maar wel goed dat er in ieder geval over wordt nagedacht. Jezelf beperken tot een vreedzame aanpak is niet slim in een niet-vreedzame wereld.

quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Natuurlijk, geweld kan er ook nog wel bij bij woke.
Is het klimaat nu ook al woke? Tegenwoordig plak je dat stempeltje maar gewoon op alles wat linkse mensen zeggen en jou niet zo boeit? :')
pi_208061652
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 14:57 schreef PiyeReloaded het volgende:
Klimaatproblemen lenen zich niet voor een gewelddadige oplossing. Het is namelijk een probleem dat best veel handelen vereist van mensen en organisaties met een sterke maatschappelijke positie. Geweld leidt af, omdat de aandacht dan gaat naar het bestrijden van dat geweld.

Geweld is vooral nuttig wanneer je wil dat iets abrubt stopt. Je wil dat een groep mensen niet wordt onderdrukt, je wil dat dieren niet worden mishandeld. Je kan natuurlijk zeggen 'ik wil dat het verergeren van het klimaatprobleem stopt', maar dat is te indirect om op te acteren. Er moeten alternatieven gevonden en geïmplementeerd worden. Dat dwing je niet af met geweld.

Maar wel goed dat er in ieder geval over wordt nagedacht. Jezelf beperken tot een vreedzame aanpak is niet slim in een niet-vreedzame wereld.
[..]
Is het klimaat nu ook al woke? Tegenwoordig plak je dat stemeltje maar gewoon op alles wat linkse mensen zeggen en jou niet zo boeit? :')
Er is een verschil tussen echt vreedzaam of geweld. Men wil het duidelijk alleen over geweld hebben. Zoals je aangeeft werkt geweld soms. In werkelijke nood. Idd onderdrukking, mishandeling, poging moord, etc. Soms kan je niet anders. Maar het moet niet het vertrekpunt zijn van een normale discussie.
  zondag 19 februari 2023 @ 15:08:45 #35
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208061806
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 14:57 schreef PiyeReloaded het volgende:

Is het klimaat nu ook al woke?
Daar zat ik me ook al over te verbazen, ja.
pi_208061989
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Natuurlijk, geweld kan er ook nog wel bij bij woke.
Is dit Woke?
pi_208062406
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 14:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Over of je geweld moet gaan gebruiken om je mening door te drukken. Dan ben je eng.
Er zijn wel teveel bendes die niet voor rede vatbaar zijn. Uit de weg gaan kan men die niet want zij zitten op belangrijke posten in de maatschappij.
Probeer jij dan maar eens de problemen van het onleefbaar gemaakte klimaat ,zonder gebruikmaking van geweld op te lossen.
pi_208062445
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 15:45 schreef torentje het volgende:

[..]
Er zijn wel teveel bendes die niet voor rede vatbaar zijn. Uit de weg gaan kan men die niet want zij zitten op belangrijke posten in de maatschappij.
Probeer jij dan maar eens de problemen van het onleefbaar gemaakte klimaat ,zonder gebruikmaking van geweld op te lossen.
Met het eerste ben ik het wel eens. Ik heb zelf behoorlijk wat shit gehad met criminelen. Nooit over het klimaat. Daar moet je over kunnen praten....en moeten mensen doorpakken om het op te lossen. Niet met geweld. Niet hier in een democratie.
pi_208062560
Zolang het bkanke mannen zijn mag geweld altijd van woke.
pi_208062583
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 14:57 schreef PiyeReloaded het volgende:
Klimaatproblemen lenen zich niet voor een gewelddadige oplossing. Het is namelijk een probleem dat best veel handelen vereist van mensen en organisaties met een sterke maatschappelijke positie. Geweld leidt af, omdat de aandacht dan gaat naar het bestrijden van dat geweld.

Geweld is vooral nuttig wanneer je wil dat iets abrubt stopt. Je wil dat een groep mensen niet wordt onderdrukt, je wil dat dieren niet worden mishandeld. Je kan natuurlijk zeggen 'ik wil dat het verergeren van het klimaatprobleem stopt', maar dat is te indirect om op te acteren. Er moeten alternatieven gevonden en geïmplementeerd worden. Dat dwing je niet af met geweld.

Maar wel goed dat er in ieder geval over wordt nagedacht. Jezelf beperken tot een vreedzame aanpak is niet slim in een niet-vreedzame wereld.
[..]
Is het klimaat nu ook al woke? Tegenwoordig plak je dat stempeltje maar gewoon op alles wat linkse mensen zeggen en jou niet zo boeit? :')
Ja, dat is woke. Links stemmen betekent niet dat je het eens bent met soepgooiers
pi_208062618
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:24 schreef Donaldson het volgende:

[..]
Vind je geweld een goed middel om een betere aanpak van de klimaatcrisis aan te pakken?
Hoe zou dat er dan uit zien, iedereen die met een plasic zakje over straat loopt het ziekenhuis in slaan?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208062631
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Hoe zou dat er dan uit zien, iedereen die met een plasic zakje over straat loopt het ziekenhuis in slaan?
Zat ik mij ook net af te vragen. Stel er komt uit die meeting dat geweld tegen personen moet kunnen. Waar begin je dan?
pi_208062651
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Zat ik mij ook net af te vragen. Stel er komt uit die meeting dat geweld tegen personen moet kunnen. Waar begin je dan?
Bij de directie van Tata steel ? ( dit meen ik niet echt)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208062671
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:03 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Bij de directie van Tata steel ? ( dit meen ik niet echt)
Ja. Het zou daar kunnen beginnen. Maar dan wordt je wss direct gepakt en zit je in het gevang. En de groep die dit soort dingen support is al niet zo groot.
pi_208062793
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 14:57 schreef PiyeReloaded het volgende:
Maar wel goed dat er in ieder geval over wordt nagedacht. Jezelf beperken tot een vreedzame aanpak is niet slim in een niet-vreedzame wereld.

Geweld, en voornamelijk de dreiging ervan, is zelfs een essentieel onderdeel van het (in stand houden van de) beschaving.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_208062869
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:12 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Geweld, en voornamelijk de dreiging ervan, is zelfs een essentieel onderdeel van het (in stand houden van de) beschaving.
Bij bedreiging.
pi_208062937
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 15:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Met het eerste ben ik het wel eens. Ik heb zelf behoorlijk wat shit gehad met criminelen. Nooit over het klimaat. Daar moet je over kunnen praten....en moeten mensen doorpakken om het op te lossen. Niet met geweld. Niet hier in een democratie.
Zonder geweld te gebruiken doen de vieze lieden echter niet hetgeen noodzakelijk is.
pi_208062956
Het probleem met geweld is dat het letterlijk alles kan oplossen. Ergens logisch dat er in ieder geval over wordt nagedacht.
Conscience do cost.
pi_208062966
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:22 schreef torentje het volgende:

[..]
Zonder geweld te gebruiken doen de vieze lieden echter niet hetgeen noodzakelijk is.
Mensen draaien al bij over milieu. Je kunt (als bedrijf ook) niet meer ontkennen dat er een probleem is waar we met zijn allen iets aan moeten doen. Het kost tijd en geld. Geweld gaat hierbij niet helpen. Het verziekt een evt. goede discussie.
pi_208062980
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:24 schreef ems. het volgende:
Het probleem met geweld is dat het letterlijk alles kan oplossen. Ergens logisch dat er in ieder geval over wordt nagedacht.
Ooit nagedacht over wat er tegenover geweld staat? Zeker niet. Geweld gaat zich vaak tegen je keren.
pi_208063022
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ooit nagedacht over wat er tegenover geweld staat? Zeker niet. Geweld gaat zich vaak tegen je keren.
Niet als je maar genoeg mensen onthoofd.
Conscience do cost.
pi_208063036
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:28 schreef ems. het volgende:

[..]
Niet als je maar genoeg mensen onthoofd.
Dan heb je het over totale ontsporing zoals bij IS etc.
  zondag 19 februari 2023 @ 16:31:51 #53
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208063074
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Mensen draaien al bij over milieu. Je kunt (als bedrijf ook) niet meer ontkennen dat er een probleem is waar we met zijn allen iets aan moeten doen. Het kost tijd en geld. Geweld gaat hierbij niet helpen. Het verziekt een evt. goede discussie.
Probleem is dat we met een discussie niks opschieten en de tijd inmiddels op is.
pi_208063101
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:31 schreef Tijn het volgende:

[..]
Probleem is natuurlijk dat we met een discussie niks opschieten en de tijd inmiddels op is.
Ja. En geweld gaat ons nu redden.
  zondag 19 februari 2023 @ 16:34:14 #55
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208063112
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. En geweld gaat ons nu redden.
Ook niet per se natuurlijk. Zeker niet zomaar.
pi_208063125
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:34 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ook niet per se natuurlijk. Zeker niet zomaar.
Nee. Natuurlijk zijn er andere mogelijkheden. Gaat het allemaal te traag? Zeker. Maak ik mij ook boos over.
pi_208063145
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:24 schreef Donaldson het volgende:

[..]
Vind je geweld een goed middel om een betere aanpak van de klimaatcrisis aan te pakken?
...aldus iemand die het gerechtvaardigd vindt om met geweld een regeringshuis binnen te dringen vanwege niet-bestaande verkiezingsfraude en om de VP op te hangen :')
Een troll-vraag dus.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208063336
Woede om bijeenkomst over ’klimaatgeweld’ en betrokkenheid GL-Kamerlid
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

1 uur geleden
in BINNENLAND

DEN HAAG - Een avond die in het teken staat van de vraag of ’klimaatgeweld’ toegestaan zou moeten worden, zorgt voor woede in de Tweede Kamer. GL-Kamerlid Suzanne Kröger zou spreken op de avond, maar trekt zich terug.

GL-Kamerlid Suzanne Kröger
GL-Kamerlid Suzanne KrögerⒸ ANP
Het gaat om een bijeenkomst onder de noemer van ’Moreel beraad over het klimaat’. Maar op de poster, waarop onder meer Kröger staat aangekondigd, staat genoemd dat het gaat om ’reflectie over de vraag of we geweld moeten gebruiken om de aanpak van de klimaatcrisis af te dwingen’. Op de site van Pakhuis de Zwijger, de locatie in Amsterdam waar de avond op 7 maart wordt georganiseerd, staat iets soortgelijks: „Is vreedzaam protest wel genoeg, of zou het gebruik van geweld, dan wel tegen objecten, dan wel tegen personen, heroverwogen moeten worden?”

De insteek van de avond zorgt voor woede in politiek Den Haag. „Discussie over de vraag of vreedzaam protest genoeg is. ’Moet geweld tegen objecten, dan wel tegen personen heroverwogen worden?’ NEE!!”, zegt VVD-Kamerlid Ingrid Michon. „Totaal bizar dat de klimaatbeweging overweegt om geweld te gebruiken! Het doel heiligt niet de middelen.” Michon stelt Kamervragen aan minister Dilan Yesilgöz (Justitie).

PVV-leider Wilders zet ook grote vraagtekens bij de avond: „Dus GL-Tweede Kamerlid Suzanne Kröger gaat naar een beraad over de vraag of geweld gebruikt moet worden om de aanpak van de klimaatdoelen af te dwingen. Gevaarlijk om dat alleen al te overwegen.”

BBB-voorvrouw Caroline van der Plas zet er ook kanttekeningen bij dat überhaupt een avond wordt georganiseerd over de vraag of ’klimaatgeweld’ zou moeten worden toegestaan’: „Verander het woord klimaat in stikstof en de sprekers in boeren, dan stond de hele Tweede Kamer op de kop.”

Ook raadsvragen
Die vraagtekens heeft JA21-senator en Amsterdams gemeenteraadslid Annabel Nanninga ook. Zij gaat er op haar beurt raadsvragen over stellen: „Een GL-kamerlid gaat gezellig babbelen of klimaatactivisten geweld kunnen gebruiken? In een zaal gesubsidieerd door de gemeente Amsterdam nota bene. Doodeng dat extreemlinks serieus gaat praten over geweld toepassen.”

Kröger zelf zegt te zijn ’gevraagd voor een debatavond over klimaatactivisme’, maar af te haken nu de geweldsvraag centraal staat: „Ik sta voor vreedzaam protest en voor mij staat buiten kijf dat geweld gebruiken daarbij niet hoort. Ik heb de organisatie laten weten dat nu dit de insteek is, ik niet aanwezig ben.”

BRON: https://www.telegraaf.nl/(...)kkenheid-gl-kamerlid

Dit gaat Groen Links héél veel pijn doen. En terecht.
pi_208063489
Ze wist het niet. Is het onderwerp van 'discussie' dan net pas aangepast?
pi_208063570
Het blijft lastig: wonen in een democratie met rechtstaat. Ook voor deze mensen. Maar om hun vraag te beantwoorden: geweld is ontoelaatbaar. Als een meerderheid een andere mening heeft, dan moet je hen met argumenten overtuigen van je gelijk.
pi_208063624
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:00 schreef Jojoke het volgende:
Het blijft lastig: wonen in een democratie met rechtstaat. Ook voor deze mensen. Maar om hun vraag te beantwoorden: geweld is ontoelaatbaar. Als een meerderheid een andere mening heeft, dan moet je hen met argumenten overtuigen van je gelijk.
Is dat het ook als een overheid je door moedwillige nalatenschap in gevaar brengt omdat het liever voor het grootkapitaal gaat?
Sicker than your average.
pi_208063669
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:03 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Is dat het ook als een overheid je door moedwillige nalatenschap in gevaar brengt omdat het liever voor het grootkapitaal gaat?
Ook dan. Het is immers een democratie. Bovendien is het van alle tijden.
pi_208063672
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 14:27 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dat hebben die mafketels van Forum ook geregeld.
classic whataboutism.
  zondag 19 februari 2023 @ 17:07:27 #64
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_208063689
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:06 schreef Homey het volgende:

[..]
classic whataboutism.
Klassieke uitvlucht van hypocrieten.
  zondag 19 februari 2023 @ 17:08:55 #65
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_208063712
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:48 schreef Jaroon het volgende:
Woede om bijeenkomst over ’klimaatgeweld’ en betrokkenheid GL-Kamerlid
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

1 uur geleden
in BINNENLAND

DEN HAAG - Een avond die in het teken staat van de vraag of ’klimaatgeweld’ toegestaan zou moeten worden, zorgt voor woede in de Tweede Kamer. GL-Kamerlid Suzanne Kröger zou spreken op de avond, maar trekt zich terug.

GL-Kamerlid Suzanne Kröger
GL-Kamerlid Suzanne KrögerⒸ ANP
Het gaat om een bijeenkomst onder de noemer van ’Moreel beraad over het klimaat’. Maar op de poster, waarop onder meer Kröger staat aangekondigd, staat genoemd dat het gaat om ’reflectie over de vraag of we geweld moeten gebruiken om de aanpak van de klimaatcrisis af te dwingen’. Op de site van Pakhuis de Zwijger, de locatie in Amsterdam waar de avond op 7 maart wordt georganiseerd, staat iets soortgelijks: „Is vreedzaam protest wel genoeg, of zou het gebruik van geweld, dan wel tegen objecten, dan wel tegen personen, heroverwogen moeten worden?”

De insteek van de avond zorgt voor woede in politiek Den Haag. „Discussie over de vraag of vreedzaam protest genoeg is. ’Moet geweld tegen objecten, dan wel tegen personen heroverwogen worden?’ NEE!!”, zegt VVD-Kamerlid Ingrid Michon. „Totaal bizar dat de klimaatbeweging overweegt om geweld te gebruiken! Het doel heiligt niet de middelen.” Michon stelt Kamervragen aan minister Dilan Yesilgöz (Justitie).

PVV-leider Wilders zet ook grote vraagtekens bij de avond: „Dus GL-Tweede Kamerlid Suzanne Kröger gaat naar een beraad over de vraag of geweld gebruikt moet worden om de aanpak van de klimaatdoelen af te dwingen. Gevaarlijk om dat alleen al te overwegen.”

BBB-voorvrouw Caroline van der Plas zet er ook kanttekeningen bij dat überhaupt een avond wordt georganiseerd over de vraag of ’klimaatgeweld’ zou moeten worden toegestaan’: „Verander het woord klimaat in stikstof en de sprekers in boeren, dan stond de hele Tweede Kamer op de kop.”

Ook raadsvragen
Die vraagtekens heeft JA21-senator en Amsterdams gemeenteraadslid Annabel Nanninga ook. Zij gaat er op haar beurt raadsvragen over stellen: „Een GL-kamerlid gaat gezellig babbelen of klimaatactivisten geweld kunnen gebruiken? In een zaal gesubsidieerd door de gemeente Amsterdam nota bene. Doodeng dat extreemlinks serieus gaat praten over geweld toepassen.”

Kröger zelf zegt te zijn ’gevraagd voor een debatavond over klimaatactivisme’, maar af te haken nu de geweldsvraag centraal staat: „Ik sta voor vreedzaam protest en voor mij staat buiten kijf dat geweld gebruiken daarbij niet hoort. Ik heb de organisatie laten weten dat nu dit de insteek is, ik niet aanwezig ben.”

BRON: https://www.telegraaf.nl/(...)kkenheid-gl-kamerlid

Dit gaat Groen Links héél veel pijn doen. En terecht.
Oei, ze is gesnapt. Snel excuusjes bedenken!
pi_208063729
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:03 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Is dat het ook als een overheid je door moedwillige nalatenschap in gevaar brengt omdat het liever voor het grootkapitaal gaat?
Men is traag. Men is niet mensen aan het vermoorden. Het is een ingewikkeld wereldwijd probleem. Zullen we gewoon eens landen gaan aanvallen die veel vervuilen? Kijken wat dat brengt.
pi_208063792
Het antwoord is nee, maar laat die mensen dat lekker zelf ontdekken.
pi_208063823
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:13 schreef MoreDakka het volgende:
Het antwoord is nee, maar laat die mensen dat lekker zelf ontdekken.
Dan moet er wss eerst iets mis gaan. Wie gaat het worden?
pi_208063836
Zullen we ook gewoon geweld tegen bijv. pedofielen toe gaan staan? Ook iets waar veel mensen erg veel moeite mee hebben.
  zondag 19 februari 2023 @ 17:19:24 #70
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208063870
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:55 schreef xpompompomx het volgende:
Zoals ik het lees is het de bedoeling dat men gaat filosoferen over of het gebruik van geweld überhaupt een goed idee zou kunnen zijn. Dat men daadwerkelijk geweld wil gaan gebruiken haal ik er iig niet uit.
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:58 schreef Tijger_m het volgende:
Kom, kom, dat is veel te redelijk, je moet ranten over woke en uitkeringstrekkers.
Blijkbaar ben ik gezien de laatste nieuwsberichten niet de enige die dat er wel in leest. Als deelnemers zich al terugtrekken:

quote:
DEN HAAG - Een avond die in het teken staat van de vraag of ’klimaatgeweld’ toegestaan zou moeten worden, zorgt voor woede in de Tweede Kamer. GL-Kamerlid Suzanne Kröger zou spreken op de avond, maar trekt zich terug.
Overigens alle lof voor Kroger in dit geval.
pi_208063908
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Blijkbaar ben ik gezien de laatste nieuwsberichten niet de enige die dat er wel in leest. Als deelnemers zich al terugtrekken:
[..]
Overigens alle lof voor Kroger in dit geval.
Ze kon natuurlijk weinig anders. Maar goed. Ik heb ook geen idee hoe haar uitnodiging eruit zag. Ze is gewoon genaaid lijkt mij.
pi_208063911
Hannah Prins kan afgewogen vakantievluchten maken, dus de afweging of geweld mag lijkt me een makkie voor haar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 19 februari 2023 @ 17:28:53 #73
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208063978
Ik hoop erg dat ze er zelf op discursieve wijze achterkomen dat er hier geen rechtvaardigingsgrond voor direct geweld tegen personen of omverwerping van de democratie is.

Op zich is het natuurlijk wel een interessante kwestie bij welke mate van urgentie en welk overheidsfalen geweld wel toegepast zou mogen worden.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 17:31:14 #74
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208064002
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:28 schreef -XOR- het volgende:
Ik hoop erg dat ze er zelf op discursieve wijze achterkomen dat er hier geen rechtvaardigingsgrond voor direct geweld tegen personen of omverwerping van de democratie is.

Op zich is het natuurlijk wel een interessante kwestie bij welke mate van urgentie en welk overheidsfalen geweld wel toegepast zou mogen worden.
Inderdaad.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208064070
Klimaat weg dan onze economie en samenleving ook weg.. Dan komt de geweld vanzelf aan.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_208064071
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:28 schreef -XOR- het volgende:
Ik hoop erg dat ze er zelf op discursieve wijze achterkomen dat er hier geen rechtvaardigingsgrond voor direct geweld tegen personen of omverwerping van de democratie is.

Op zich is het natuurlijk wel een interessante kwestie bij welke mate van urgentie en welk overheidsfalen geweld wel toegepast zou mogen worden.
Vrij simpel, nooit. Als er tenminste een daadwerkelijke overheid is.
pi_208064086
In Belarus lijkt het me prima te rechtvaardigen
pi_208064094
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:28 schreef -XOR- het volgende:
Ik hoop erg dat ze er zelf op discursieve wijze achterkomen dat er hier geen rechtvaardigingsgrond voor direct geweld tegen personen of omverwerping van de democratie is.

Op zich is het natuurlijk wel een interessante kwestie bij welke mate van urgentie en welk overheidsfalen geweld wel toegepast zou mogen worden.
Het lijkt mij in een democratie als in Nederland niet echt een kwestie. Wie zit te wachten op geweld? En wat gaat het dan doen voor het milieu?
  zondag 19 februari 2023 @ 17:47:50 #79
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208064226
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:22 schreef Jaroon het volgende:
Ze kon natuurlijk weinig anders. Maar goed. Ik heb ook geen idee hoe haar uitnodiging eruit zag. Ze is gewoon genaaid lijkt mij.
Weet ik verder ook niet natuurlijk maar dit een beetje afdoen als een soort van filosofisch what if ideetje daar bagatelliseer je het nmm wel aardig mee. Als FvD morgen zo'n soort bijeenkomst zou organiseren en het volgende gaan roepen: "Is vreedzaam protest wel genoeg, of zou het verbranden van de Koran heroverwogen moeten worden?" dan zou compleet Nederland terecht op de achterste poten staan en zou er ook niet geouwehoerd worden over "dat men het er niet uit kan halen dat Koran verbranden" en dat men vooral "redelijk" dient te zijn...
pi_208064236
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Weet ik verder ook niet natuurlijk maar dit een beetje afdoen als een soort van filosofisch what if ideetje daar bagatelliseer je het nmm wel aardig mee. Als FvD morgen zo'n soort bijeenkomst zou organiseren en het volgende gaan roepen: "Is vreedzaam protest wel genoeg, of zou het verbranden van de Koran heroverwogen moeten worden?" dan zou compleet Nederland terecht op de achterste poten staan en zou er ook niet geouwehoerd worden over "dat men het er niet uit kan halen dat Koran verbranden" en dat men vooral "redelijjk" dient te zijn...
Zeker. Dit is gewoonweg gevaarlijk.
  zondag 19 februari 2023 @ 17:50:37 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208064256
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:28 schreef -XOR- het volgende:
Ik hoop erg dat ze er zelf op discursieve wijze achterkomen dat er hier geen rechtvaardigingsgrond voor direct geweld tegen personen of omverwerping van de democratie is.

Op zich is het natuurlijk wel een interessante kwestie bij welke mate van urgentie en welk overheidsfalen geweld wel toegepast zou mogen worden.
Dat je dit uberhaupt ter discussie wil stellen...
pi_208064291
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:28 schreef -XOR- het volgende:
Ik hoop erg dat ze er zelf op discursieve wijze achterkomen dat er hier geen rechtvaardigingsgrond voor direct geweld tegen personen of omverwerping van de democratie is.

Op zich is het natuurlijk wel een interessante kwestie bij welke mate van urgentie en welk overheidsfalen geweld wel toegepast zou mogen worden.
Je gaat mee in de manier van denken. Dat zie ik al niet als normaal. Ik hoop werkelijk dat er niet al teveel mensen zijn als jij. Niet persoonlijk. Maar met deze denkwijze.
pi_208064300
Als iemand mij uit kan leggen hoe geweld het milieu gaat helpen dan hoor ik het wel.
  zondag 19 februari 2023 @ 17:57:55 #84
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208064341
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:24 schreef Donaldson het volgende:

[..]
Vind je geweld een goed middel om een betere aanpak van de klimaatcrisis aan te pakken?
Dat is de vraag van de discussie inderdaad.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_208064363
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:24 schreef Donaldson het volgende:

[..]
Vind je geweld een goed middel om een betere aanpak van de klimaatcrisis aan te pakken?
Geweld lijkt me defacto nooit een goed middel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 19 februari 2023 @ 18:01:22 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208064396
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Je gaat mee in de manier van denken. Dat zie ik al niet als normaal. Ik hoop werkelijk dat er niet al teveel mensen zijn als jij. Niet persoonlijk. Maar met deze denkwijze.
Ook democratisch gekozen overheden kunnen mensenrechten schenden door handelen of nalaten kordaat te handelen. Een heel makkelijk voorbeeld is natuurlijk een overheid die alle Joden op de trein naar Auschwitz zet, maar je zou ook een dusdanig slecht handelende overheid kunnen indenken dat complete volksstammen kreperen. In bijvoorbeeld in Sri Lanka, maar bijvoorbeeld ook het Chili van Allende heeft dit geleid tot het gewelddadig omverwerpen van het regime.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 19 februari 2023 @ 18:02:20 #87
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208064409
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Je gaat mee in de manier van denken. Dat zie ik al niet als normaal. Ik hoop werkelijk dat er niet al teveel mensen zijn als jij. Niet persoonlijk. Maar met deze denkwijze.
Het is in ieder geval lovenswaardig dat er, in tegenstelling tot allerhande rechtse tribunaal-oproepers, blokker-Friezen, vaccinatiecentrum-verbranders en tractor terreurgroepen, eerst een (publiek) toegankelijke discussie over wordt gevoerd.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_208064413
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ook democratisch gekozen overheden kunnen mensenrechten schenden door handelen of nalaten. Een heel makkelijk voorbeeld is natuurlijk een overheid die alle Joden op de trein naar Auschwitz zet, maar je zou ook een dusdanig slecht handelende overheid kunnen indenken dat complete volksstammen laat kreperen. In bijvoorbeeld in Sri Lanka, maar bijvoorbeeld ook het Chili van Allende heeft dit geleid tot het gewelddadig omverwerpen van het regime.
Ja. Dan heb je het over werkelijk verdedigen bij bijv. Joden. Dit is iets heel anders. Hier moeten we met zijn allen op normale manier zonder geweld uitkomen. Als dat niet kan kloppen we niet als mensheid. Het is té belangrijk om dit te verzieken met geweld.
pi_208064423
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:02 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Het is in ieder geval lovenswaardig dat er, in tegenstelling tot allerhande rechtse tribunaal-oproepers, blokker-Friezen, vaccinatiecentrum-verbranders en tractor terreurgroepen, eerst een (publiek) toegankelijke discussie over wordt gevoerd.
Dat iis ook goed. Maar niet als onderwerp "moeten we geweld gaan gebruiken".
  zondag 19 februari 2023 @ 18:06:27 #90
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208064464
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ja. Dan heb je het over werkelijk verdedigen bij bijv. Joden. Dit is iets heel anders. Hier moeten we met zijn allen op normale manier zonder geweld uitkomen. Als dat niet kan kloppen we niet als mensheid. Het is té belangrijk om dit te verzieken met geweld.
Ik schreef dan ook nadrukkelijk dat ik hier tegen het toepassen van geweld ben.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 19 februari 2023 @ 18:09:16 #91
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208064499
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat iis ook goed. Maar niet als onderwerp "moeten we geweld gaan gebruiken".
Als 'we zouden kloppen als mensheid' waren we hier al uit gekomen. Of waren we tenminste al een tijd op de goede weg.

Dat zijn we niet en er gebeurt nu (nog steeds) te weinig.

Probleem is dat we dat natuurlijk pas over een paar decennia echt gaan merken. Hoeveel legale wegen zijn nog te bewandelen om tijdig van koers te veranderen?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_208064523
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik schreef dan ook nadrukkelijk dat ik hier tegen het toepassen van geweld ben.
Okay.
pi_208064535
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:09 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Als 'we zouden kloppen als mensheid' waren we hier al uit gekomen. Of waren we tenminste al een tijd op de goede weg.

Dat zijn we niet en er gebeurt nu (nog steeds) te weinig.

Probleem is dat we dat natuurlijk pas over een paar decennia echt gaan merken. Hoeveel legale wegen zijn nog te bewandelen om tijdig van koers te veranderen?
Ja. We zijn idd rijkelijk laat en weten niet echt wat de toekomst zal brengen. Shame on us.
  zondag 19 februari 2023 @ 18:16:53 #94
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208064608
Als ze slim zijn doen ze dat natuurlijk niet.
Laat geweld gewoon maar aan zwakzinnige boeren en tokkies over. w/
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208064631
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:16 schreef Harvest89 het volgende:
Als ze slim zijn doen ze dat natuurlijk niet.
Laat geweld gewoon maar aan zwakzinnige boeren en tokkies over. w/
je bedoelt diezelfde tokkies die zich vastlijmen aan een snelweg of een schilderij? :')
pi_208064644
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:18 schreef mschol het volgende:

[..]
je bedoelt diezelfde tokkies die zich vastlijmen aan een snelweg of een schilderij? :')
Dat is echt weer andere koek dan geweld.
  zondag 19 februari 2023 @ 18:22:16 #97
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208064683
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:02 schreef GrumpyFish het volgende:
Het is in ieder geval lovenswaardig dat er, in tegenstelling tot allerhande rechtse tribunaal-oproepers, blokker-Friezen, vaccinatiecentrum-verbranders en tractor terreurgroepen, eerst een (publiek) toegankelijke discussie over wordt gevoerd.
Hebben de blokkeer-Friezen geweld gebruikt dan? En die boeren hoe zit het daar mee? Het enige wat ik ben tegengekomen is dat ze die deur eruit probeerden te rijden of heb je meer geweldsdelicten?
pi_208064734
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:24 schreef ems. het volgende:
Het probleem met geweld is dat het letterlijk alles kan oplossen. Ergens logisch dat er in ieder geval over wordt nagedacht.
Ja. Zelfmoord lost ook dingen op. Ook niet aan te raden.
pi_208064746
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ja. Zelfmoord lost ook dingen op. Ook niet aan te raden.
Hangt ervanaf wie het doet natuurlijk.
Conscience do cost.
pi_208064772
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:26 schreef ems. het volgende:

[..]
Hangt ervanaf wie het doet natuurlijk.
Altijd liever een ander.
pi_208064795
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:24 schreef Donaldson het volgende:

[..]
Vind je geweld een goed middel om een betere aanpak van de klimaatcrisis aan te pakken?
Nou ja, alles wat tot nu toe is geprobeerd haalt niks uit.
Twiddel
pi_208064798
Ik had zelfmoord er niet bij moeten halen. Dat is iets heel prive's en soms erg begrijpelijk..
  zondag 19 februari 2023 @ 18:30:55 #103
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208064816
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:24 schreef ems. het volgende:
Het probleem met geweld is dat het letterlijk alles kan oplossen.
Dit is een prachtige zin.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 19 februari 2023 @ 19:00:03 #104
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208065211
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hebben de blokkeer-Friezen geweld gebruikt dan? En die boeren hoe zit het daar mee? Het enige wat ik ben tegengekomen is dat ze die deur eruit probeerden te rijden of heb je meer geweldsdelicten?
Volgens mij is er wel wat meer. Vond je het niet genoeg?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_208065229
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:00 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Volgens mij is er wel wat meer. Vond je het niet genoeg?
Er was idd meer. Ook bedreiging. Maar de beoren hadden dit ook niet zo gewild denk ik.
  zondag 19 februari 2023 @ 19:21:54 #106
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_208065513
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:54 schreef Jaroon het volgende:
Als iemand mij uit kan leggen hoe geweld het milieu gaat helpen dan hoor ik het wel.
Misschien de enige manier om overbevolking tegen te gaan
Ik ben inmiddels overleden
pi_208065528
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:21 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Misschien de enige manier om overbevolking tegen te gaan
En dan? 5 miljard mensen doden?
pi_208065539
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:33 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik denk dat de vraag die gesteld wordt op dit symposium ook met NEE beantwoordt zal worden. Maar blijf vooral zoeken naar dingen die er niet zijn.
De vraag stellen houdt al de mogelijkheid in. Vandaar dat het achterlijk is.
  zondag 19 februari 2023 @ 19:24:39 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208065560
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:23 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
De vraag stellen houdt al de mogelijkheid in. Vandaar dat het achterlijk is.
Precies.
  zondag 19 februari 2023 @ 19:25:08 #111
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_208065566
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]
En dan? 5 miljard mensen doden?
Je moet ergens beginnen
Ik ben inmiddels overleden
pi_208065771
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:54 schreef Jaroon het volgende:
Als iemand mij uit kan leggen hoe geweld het milieu gaat helpen dan hoor ik het wel.
Dan worden de plannen van normale mensen toch uitgevoerd? Zou een enorme verrijking zijn voor het land.
pi_208065787
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:39 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan worden de plannen van normale mensen toch uitgevoerd? Zou een enorme verrijking zijn voor het land.
De plannen met geweld? Of hebben de normale mensen een oplossing voor de milieu problemen?
pi_208065801
Extreemlinks zit dus ook al in de kamer.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208065804
Als ze écht zo om het klimaat gaven, dan zouden ze zichzelf wel van kant maken.
  zondag 19 februari 2023 @ 19:42:28 #116
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208065828
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:18 schreef mschol het volgende:

[..]
je bedoelt diezelfde tokkies die zich vastlijmen aan een snelweg of een schilderij? :')
Wat een geweld he? Holy shit, die arme snelweg heeft een trauma voor het leven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208065870
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]
De plannen met geweld? Of hebben de normale mensen een oplossing voor de milieu problemen?
Oplossingen voor de milieuproblemen worden toch al tijden gegeven via de media? Maar zonder gebruik te maken van geweld werden en worden die plannen niet uitgevoerd.
pi_208065915
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:45 schreef torentje het volgende:

[..]
Oplossingen voor de milieuproblemen worden toch al tijden gegeven via de media? Maar zonder gebruik te maken van geweld werden en worden die plannen niet uitgevoerd.
Dat is nu al besloten. Door wie? Het MOET en zal met geweld. Gelukkig gaat men eerst nog een rondvraag doen over wie van hen jaren vast wil zitten voor de "zaak" . Ik denk dat weinig mensen dat aandurven.
pi_208065947
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Hoe zou dat er dan uit zien, iedereen die met een plasic zakje over straat loopt het ziekenhuis in slaan?
Dat kan volgens mij op een aantal manieren fundamenteel, het aantal mensen daadwerkelijk verminderen, mensen de toegang tot consumptie ontzeggen, mensen het recht op kinderen ontzeggen.

Natuurlijk kun je je ook richten op bedrijven ed, maar uiteindelijk zijn het aantal mensen en de mate van consumptie de echte bedreigingen voor het milieu.

Persoonlijk zou ik een wereldwijde 1 kind politiek een prima plan vinden, maar dat is waarschijnlijk vrijwel niemand met me eens.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208066004
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dan heb je het over totale ontsporing zoals bij IS etc.
Ik denk eerder aan die andere idealisten, die van de Franse revolutie.
Die hadden niet voor niets veel baat bij de guillotine destijds.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208066023
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:52 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik denk eerder aan die andere idealisten, die van de Franse revolutie.
Die hadden niet voor niets veel baat bij de guillotine destijds.
Daar hebben we nu weinig aan. En dat gaat ook veel te langzaam.
  zondag 19 februari 2023 @ 19:53:49 #122
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208066024
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:49 schreef Tanatos het volgende:
Persoonlijk zou ik een wereldwijde 1 kind politiek een prima plan vinden, maar dat is waarschijnlijk vrijwel niemand met me eens.
Nou, ik in elk geval wel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208066026
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:34 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ook niet per se natuurlijk. Zeker niet zomaar.
Nee, daar moet je eerst de juiste plannen voor opzetten, vandaar de discussie.
Ergens jammer dat het gecancelled is, ik was best nieuwsgierig.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208066029
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat is nu al besloten. Door wie? Het MOET en zal met geweld. Gelukkig gaat men eerst nog een rondvraag doen over wie van hen jaren vast wil zitten voor de "zaak" . Ik denk dat weinig mensen dat aandurven.
Het was natuurlijk veel beter als er op de belangrijkste posten van de maatschappij redelijke mensen zouden zitten, dan kon het met praten opgelost worden.
pi_208066063
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:54 schreef torentje het volgende:

[..]
Het was natuurlijk veel beter als er op de belangrijkste posten van de maatschappij redelijke mensen zouden zitten, dan kon het met praten opgelost worden.
Er zijn heel veel redelijke mensen op belangrijke posten. Maar het is een groots probleem en je moet meer mensen meekrijgen in de verandering die hoognodig is. En dan moet als bijv. Nederlandse staat bijv.. grootvervuilers nu eens werkelijk hard aanpakken. Tata maar ook chemiebdrijven die fout lozen.
  zondag 19 februari 2023 @ 19:56:47 #126
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208066074
Kijk, daar komt de autoritaire aap uit de mouw. Het duurt soms even, maar altijd moet de mens uiteindelijk dan maar met geweld gevormd worden conform de (neo)marxistische leer / modernistische religie. De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.

P.S.: Groetjes van Mao en Stalin.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_208066081
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:03 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Is dat het ook als een overheid je door moedwillige nalatenschap in gevaar brengt omdat het liever voor het grootkapitaal gaat?
Een hele terechte vraag.
Persoonlijk vind ik politici die niet opkomen voor het algemeen belang, maar telkens weer meebuigen met lobbyisten corrupt, of toch tenminste moreel failliet.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208066114
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat een geweld he? Holy shit, die arme snelweg heeft een trauma voor het leven.
je ziet werkelijk niet in dat diezelfde tokkies nu voor geweld pleiten? :')
overigens gebruiken ook maar enkele boeren geweld, om daar nog even op in te haken.. het gros is gewoon boos maar niet geweldadig..

die klimaathippies gaan over lijken, dat weet iedereen
pi_208066152
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Men is traag. Men is niet mensen aan het vermoorden. Het is een ingewikkeld wereldwijd probleem. Zullen we gewoon eens landen gaan aanvallen die veel vervuilen? Kijken wat dat brengt.
Het probleem is dat veel van die landen nogal goed bewapend zijn, en soms ook nog eens in clubjes zitten met andere tot de tanden bewapende, vervuilende rijkaards.
En als je er dan 1 aanvalt heb je ruzie met ze allemaal.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 19 februari 2023 @ 20:01:50 #130
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_208066162
De bijeenkomst is geannuleerd , wat jammer nou ;(
Ik ben inmiddels overleden
pi_208066168
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:01 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het probleem is dat veel van die landen nogal goed bewapend zijn, en soms ook nog eens in clubjes zitten met andere tot de tanden bewapende, vervuilende rijkaards.
En als je er dan 1 aanvalt heb je ruzie met ze allemaal.
\Dus geweld is ook dan niet de oplossing.
pi_208066183
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:16 schreef Jaroon het volgende:
Zullen we ook gewoon geweld tegen bijv. pedofielen toe gaan staan? Ook iets waar veel mensen erg veel moeite mee hebben.
Dus toch tribunalen?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208066208
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:03 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dus toch tribunalen?
Nee. Gewoon rechtszaken.
pi_208066228
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Nee. Gewoon rechtszaken.
Tribunalen is al verpest in woord door wappies. Mijn zus heeft het daar ook vaak over.
  zondag 19 februari 2023 @ 20:08:31 #135
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208066257
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:24 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik vraag het aan jou.
En ik gaf antwoord.

Ja, er is meer gebeurd. De deur is daadwerkelijk geforceerd. De boeren zijn naar binnen gaan. Er zijn omheiningen met tractors doorbroken (met een aantal close calls voor onschuldige omstanders), er zijn politiewagens beschadigd en (bijna?) omgegooid, en verder nog wel e.e.a. aan kleine vernielingen, branden e.d. gepleegd/gesticht. Dumpen van mest van vd Wal. Vuurwerk gooien naar hulpverleners die de brandjes blussen (door boeren sympathisanten?).

Die blokker-Friezen hebben dwang en intimidatie ingezet om legale demonstranten tegen te houden.

Even zo grotendeels uit mijn hoofd.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zondag 19 februari 2023 @ 20:09:53 #136
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208066282
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:01 schreef Enchanter het volgende:
De bijeenkomst is geannuleerd , wat jammer nou ;(
Zal wel door dreigingen met geweld komen. Werkt toch wel goed dan, dat geweld.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_208066326
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ook democratisch gekozen overheden kunnen mensenrechten schenden door handelen of nalaten kordaat te handelen. Een heel makkelijk voorbeeld is natuurlijk een overheid die alle Joden op de trein naar Auschwitz zet, maar je zou ook een dusdanig slecht handelende overheid kunnen indenken dat complete volksstammen kreperen. In bijvoorbeeld in Sri Lanka, maar bijvoorbeeld ook het Chili van Allende heeft dit geleid tot het gewelddadig omverwerpen van het regime.
Beerput Nederland
Het blinde aanbidden van de heilige graal van de economie
(En daarvoor het milieu laten wijken.)


Een overheid die een klein groepje ondernemers de leefomgeving ernstig laat vervuilen uit persoonlijk winstbejag laat die ondernemers eigenlijk geweld plegen tegen de (hele) eigen bevolking.
Weliswaar is milieuvervuiling een soort van langzaam geweld, maar in een bepaald opzicht is de manier waarop Tata haar omgeving en de inwoners daarvan vervuilt best geweld te noemen.

Overigens kan je dat ook vertalen naar mondiale onrechtvaardigheid, waarin het westen de hoofdverantwoordelijke is voor de ellende van nu.
Klinkt voor mij best wel woke.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tanatos op 19-02-2023 20:20:16 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 19 februari 2023 @ 20:12:47 #138
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208066329
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:12 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Geweld, en voornamelijk de dreiging ervan, is zelfs een essentieel onderdeel van het (in stand houden van de) beschaving.
Ik zou het de status quo noemen, maar verder ben ik het met je eens.

quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 17:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Vrij simpel, nooit. Als er tenminste een daadwerkelijke overheid is.
Hoi Hobbes, jij ook hier?
pi_208066336
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Er zijn heel veel redelijke mensen op belangrijke posten. Maar het is een groots probleem en je moet meer mensen meekrijgen in de verandering die hoognodig is. En dan moet als bijv. Nederlandse staat bijv.. grootvervuilers nu eens werkelijk hard aanpakken. Tata maar ook chemiebdrijven die fout lozen.
Nou nee, ik zoek al een aantal decennia bij de belangrijkste posten van de maatschappij naar redelijk mensen, maar mijn zoektocht heeft geen succes.
  zondag 19 februari 2023 @ 20:14:35 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208066366
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:08 schreef GrumpyFish het volgende:

En ik gaf antwoord.

Ja, er is meer gebeurd. De deur is daadwerkelijk geforceerd. De boeren zijn naar binnen gaan. Er zijn omheiningen met tractors doorbroken (met een aantal close calls voor onschuldige omstanders), er zijn politiewagens beschadigd en (bijna?) omgegooid, en verder nog wel e.e.a. aan kleine vernielingen, branden e.d. gepleegd/gesticht. Dumpen van mest van vd Wal. Vuurwerk gooien naar hulpverleners die de brandjes blussen (door boeren sympathisanten?).
Vwb de boerenprotesten wil ik hier wel in meegaan hoor alhoewel ik niet alles onder "geweld" schaar maar dat is defintie neuken.

quote:
Die blokker-Friezen hebben dwang en intimidatie ingezet om legale demonstranten tegen te houden.
Ergo, er is dus geen geweld gebruikt. En als je het blokkeren van de weg wel als "geweld" ziet gebruikt ER dus aan de lopende band "geweld".
  zondag 19 februari 2023 @ 20:22:48 #141
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208066497
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Vwb de boerenprotesten wil ik hier wel in meegaan hoor alhoewel ik niet alles onder "geweld" schaar maar dat is defintie neuken.
[..]
Ergo, er is dus geen geweld gebruikt. En als je het blokkeren van de weg wel als "geweld" ziet gebruikt ER dus aan de lopende band "geweld".
Binnen de brede definitie van geweld lijken de snelwegblokkeeracties van ER en de blokker-Friezen inderdaad op elkaar.

Echter zijn de acties van ER wel altijd (1) aangekondigd en (2) niet gericht op specifieke mensen of groepen. Puur gericht op genereren van aandacht, en niet op intimidatie of bedreigen van andersdenkenden.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_208066547
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:21 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Misschien de enige manier om overbevolking tegen te gaan
Zou een 1 kind politiek niet kunnen helpen?
Of is geweld noodzakelijk om dat te handhaven?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208066567
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:27 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Zou een 1 kind politiek niet kunnen helpen?
Of is geweld noodzakelijk om dat te handhaven?
Dat zal je dan idd op een of andere manier moeten afdwingen. In Nederland nog niet echt nodig.
pi_208066592
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Daar hebben we nu weinig aan. En dat gaat ook veel te langzaam.
Pol Pot heeft met primitievere middelen in korte tijd een heel behoorlijk percentage weten om te brengen.
En in een bepaald opzicht zou je ze ook de Groene Khmer hebben kunnen noemen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208066613
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:30 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Pol Pot heeft met primitievere middelen in korte tijd een heel behoorlijk percentage weten om te brengen.
En in een bepaald opzicht zou je ze ook de Groene Khmer hebben kunnen noemen.
Misschien past die aanpak heel goed bij een democratisch en welvarend land als Nederland.
pi_208066617
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:56 schreef AgLarrr het volgende:
Kijk, daar komt de autoritaire aap uit de mouw. Het duurt soms even, maar altijd moet de mens uiteindelijk dan maar met geweld gevormd worden conform de (neo)marxistische leer / modernistische religie. De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.

P.S.: Groetjes van Mao en Stalin.
Dat is nou eenmaal hoe humanisme werkt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208066633
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 19:59 schreef mschol het volgende:

[..]
je ziet werkelijk niet in dat diezelfde tokkies nu voor geweld pleiten? :')
overigens gebruiken ook maar enkele boeren geweld, om daar nog even op in te haken.. het gros is gewoon boos maar niet geweldadig..

die klimaathippies gaan over lijken, dat weet iedereen
Voor de klimaathippies gaat natuurlijk gewoon precies hetzelfde op als voor de boze boeren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 19 februari 2023 @ 20:33:38 #148
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208066643
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat zal je dan idd op een of andere manier moeten afdwingen. In Nederland nog niet echt nodig.
Gezien wij relatief veel consumeren, moeten onze aantallen harder afnemen. Tenminste als de geboortebeperking echt bedoeld is om het klimaat te redden.
pi_208066657
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:33 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Gezien wij relatief veel consumeren, moeten onze aantallen harder afnemen. Tenminste als de geboortebeperking echt bedoeld is om het klimaat te redden.
Dan kun je je beter concentreren op bijv. Afrikaanse landen.
pi_208066658
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]
\Dus geweld is ook dan niet de oplossing.
Dat ben ik met je eens, maar het probleem van teveel mensen met teveel wensen blijft in beide opzichten toenemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 19-02-2023 20:40:09 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 19 februari 2023 @ 20:37:31 #151
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208066697
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dan kun je je beter concentreren op bijv. Afrikaanse landen.
Nee juist niet. Wij consumeren meer, wij moeten met minder zijn. Dat hele overbevolkingsverhaal komt er uiteindelijk altijd op neer dat het probleem verschoven wordt naar net die plekken die juist minder bijdragen aan de totale uitstoot. "Maar het gaat echt om het klimaat hoor!" :')
pi_208066713
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat zal je dan idd op een of andere manier moeten afdwingen. In Nederland nog niet echt nodig.
Nederland weegt echter wel heel zwaar aan de consumptiekant van het probleem, daarnaast neemt de Nederlandse bevolking nog steeds behoorlijk toe, met weer meer consumptie tot gevolg.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208066724
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 16:48 schreef Jaroon het volgende:
Woede om bijeenkomst over ’klimaatgeweld’ en betrokkenheid GL-Kamerlid
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

1 uur geleden
in BINNENLAND

DEN HAAG - Een avond die in het teken staat van de vraag of ’klimaatgeweld’ toegestaan zou moeten worden, zorgt voor woede in de Tweede Kamer. GL-Kamerlid Suzanne Kröger zou spreken op de avond, maar trekt zich terug.

GL-Kamerlid Suzanne Kröger
GL-Kamerlid Suzanne KrögerⒸ ANP
Het gaat om een bijeenkomst onder de noemer van ’Moreel beraad over het klimaat’. Maar op de poster, waarop onder meer Kröger staat aangekondigd, staat genoemd dat het gaat om ’reflectie over de vraag of we geweld moeten gebruiken om de aanpak van de klimaatcrisis af te dwingen’. Op de site van Pakhuis de Zwijger, de locatie in Amsterdam waar de avond op 7 maart wordt georganiseerd, staat iets soortgelijks: „Is vreedzaam protest wel genoeg, of zou het gebruik van geweld, dan wel tegen objecten, dan wel tegen personen, heroverwogen moeten worden?”

De insteek van de avond zorgt voor woede in politiek Den Haag. „Discussie over de vraag of vreedzaam protest genoeg is. ’Moet geweld tegen objecten, dan wel tegen personen heroverwogen worden?’ NEE!!”, zegt VVD-Kamerlid Ingrid Michon. „Totaal bizar dat de klimaatbeweging overweegt om geweld te gebruiken! Het doel heiligt niet de middelen.” Michon stelt Kamervragen aan minister Dilan Yesilgöz (Justitie).

PVV-leider Wilders zet ook grote vraagtekens bij de avond: „Dus GL-Tweede Kamerlid Suzanne Kröger gaat naar een beraad over de vraag of geweld gebruikt moet worden om de aanpak van de klimaatdoelen af te dwingen. Gevaarlijk om dat alleen al te overwegen.”

BBB-voorvrouw Caroline van der Plas zet er ook kanttekeningen bij dat überhaupt een avond wordt georganiseerd over de vraag of ’klimaatgeweld’ zou moeten worden toegestaan’: „Verander het woord klimaat in stikstof en de sprekers in boeren, dan stond de hele Tweede Kamer op de kop.”

Ook raadsvragen
Die vraagtekens heeft JA21-senator en Amsterdams gemeenteraadslid Annabel Nanninga ook. Zij gaat er op haar beurt raadsvragen over stellen: „Een GL-kamerlid gaat gezellig babbelen of klimaatactivisten geweld kunnen gebruiken? In een zaal gesubsidieerd door de gemeente Amsterdam nota bene. Doodeng dat extreemlinks serieus gaat praten over geweld toepassen.”

Kröger zelf zegt te zijn ’gevraagd voor een debatavond over klimaatactivisme’, maar af te haken nu de geweldsvraag centraal staat: „Ik sta voor vreedzaam protest en voor mij staat buiten kijf dat geweld gebruiken daarbij niet hoort. Ik heb de organisatie laten weten dat nu dit de insteek is, ik niet aanwezig ben.”

BRON: https://www.telegraaf.nl/(...)kkenheid-gl-kamerlid

Dit gaat Groen Links héél veel pijn doen. En terecht.
Welnee. Die militante achterban vindt dat juist prima. Volstrekt logisch ook met die communistische achtergrond van ze. Had niet gedacht dat ze zo dom waren hardop te gaan filosoferen over het gebruik van geweld. Zo zie je maar weer waar arrogantie toe leidt.

En voor al die users die menen dat het "slechts" over filosoferen gaat, vinden die het filosoferen (door o.a. een rapper) over het ombrengen van Rutte dan ook prima?

Wat mij betreft is beide totaal krankjorum, maakt niet uit ook al is Rutte een Pinokkio in levende lijve.
pi_208066732
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:33 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Gezien wij relatief veel consumeren, moeten onze aantallen harder afnemen. Tenminste als de geboortebeperking echt bedoeld is om het klimaat te redden.
Maar dan moet je ook migratie van lage- naar hoge consumptiegebieden voorkomen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208066736
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:37 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Nee juist niet. Wij consumeren meer, wij moeten met minder zijn. Dat hele overbevolkingsverhaal komt er uiteindelijk altijd op neer dat het probleem verschoven wordt naar net die plekken die juist minder bijdragen aan de totale uitstoot.
We moeten toe naar minder mensen. Het gaat niet alleen om vervuiling maar ook om wat gewoon kan. Dat mensen ook nog een normaal leven kunnen hebben. In bepaalde landen in Afrika blijft het normaal dat je tich kinderen krijgt zonder enige toekomst. Daar moet je serieus gaan voorlichten. Die mensen komen straks hierheen.
  Beste debater 2022 zondag 19 februari 2023 @ 20:40:31 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208066748
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 14:57 schreef PiyeReloaded het volgende:
Klimaatproblemen lenen zich niet voor een gewelddadige oplossing. Het is namelijk een probleem dat best veel handelen vereist van mensen en organisaties met een sterke maatschappelijke positie. Geweld leidt af, omdat de aandacht dan gaat naar het bestrijden van dat geweld.

Geweld is vooral nuttig wanneer je wil dat iets abrubt stopt. Je wil dat een groep mensen niet wordt onderdrukt, je wil dat dieren niet worden mishandeld. Je kan natuurlijk zeggen 'ik wil dat het verergeren van het klimaatprobleem stopt', maar dat is te indirect om op te acteren. Er moeten alternatieven gevonden en geïmplementeerd worden. Dat dwing je niet af met geweld.

Maar wel goed dat er in ieder geval over wordt nagedacht. Jezelf beperken tot een vreedzame aanpak is niet slim in een niet-vreedzame wereld.
[..]
Is het klimaat nu ook al woke? Tegenwoordig plak je dat stempeltje maar gewoon op alles wat linkse mensen zeggen en jou niet zo boeit? :')
Ik ben links. :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208066752
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:37 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Nee juist niet. Wij consumeren meer, wij moeten met minder zijn. Dat hele overbevolkingsverhaal komt er uiteindelijk altijd op neer dat het probleem verschoven wordt naar net die plekken die juist minder bijdragen aan de totale uitstoot. "Maar het gaat echt om het klimaat hoor!" :')
Ja, maar als zij naar hier komen en wij worden dan werkt het ook niet.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 19 februari 2023 @ 20:46:55 #158
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208066861
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:39 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Maar dan moet je ook migratie van lage- naar hoge consumptiegebieden voorkomen.
Dit. Dat is dus de vaak genegeerde keerzijde van mensen uit de derdewereldlanden hier halen; die worden bijkans per definitie vervuilender.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208066867
Maar de avond is nu wel echt helemaal over. Ik ben benieuwd waar men het nu opnieuw gaat proberen.
  zondag 19 februari 2023 @ 20:47:34 #160
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208066873
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:39 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Maar dan moet je ook migratie van lage- naar hoge consumptiegebieden voorkomen.
Klopt.

quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]
We moeten toe naar minder mensen. Het gaat niet alleen om vervuiling maar ook om wat gewoon kan. Dat mensen ook nog een normaal leven kunnen hebben. In bepaalde landen in Afrika blijft het normaal dat je tich kinderen krijgt zonder enige toekomst. Daar moet je serieus gaan voorlichten. Die mensen komen straks hierheen.
O, het gaat niet alleen om vervuiling? Het is misschien gewoon het aloude riedeltje 'bruine mensen neuken als konijnen en het moet stoppen', waar dan een argument bij gezocht wordt, in plaats van op basis van argumentatie tot een conclusie komen.

Het vruchtbaarheidsgetal neemt al decennia flink af in Afrika en hun uitstoot is lager. Begin de geboortebeperking hier, dan kijken we daarna verder. Een betere wereld begint bij jezelf.
  zondag 19 februari 2023 @ 20:48:54 #161
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208066898
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ben links. :')
Ja en alles dat je stom vindt in linkse kringen is woke.
pi_208066918
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:47 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Klopt.
[..]
O, het gaat niet alleen om vervuiling? Het is misschien gewoon het aloude riedeltje 'bruine mensen neuken als konijnen en het moet stoppen', waar dan een argument bij gezocht wordt, in plaats van op basis van argumentatie tot een conclusie komen.

Het vruchtbaarheidsgetal neemt al decennia flink af in Afrika en hun uitstoot is lager. Begin de geboortebeperking hier, dan kijken we daarna verder. Een betere wereld begint bij jezelf.
Daar is het een probleem omdat men werkelijk deze kant op wil komen. Men denkt vaak werkelijk dat het geluk hier ligt. Men krijgt veel kinderen die geen kant opkunnen. Zelfs niet in steden binnen eigen land.
  Beste debater 2022 zondag 19 februari 2023 @ 20:55:18 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208067005
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:48 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ja en alles dat je stom vindt in linkse kringen is woke.
Woke is inderdaad de kernwaarden van waar links ooit voor stond aan het opslokken.

Het klimaat is verder niet woke; zorgen erover hebben ook niet. Het blindstaren op dat issue en als het even kan ook proberen (al dan niet met 'geweld') andere mensen, voornamelijk Jan Modalen, via allerlei middelen waaronder emo-chantage een schuldgevoel aan te praten, terwijl er ondertussen in China en India op veel grotere schaal problemen spelen qua klimaatbeleid, is dat wel. Zeker wanneer je weet waar Jan Boerenlul heden ten dage allemaal al mee te maken krijgt.

Uiteraard worden Jan en Janneke Modaal ook nog eens in het verdomhoekje gezet wanneer ze, oh gruwel, besluiten kinderen te krijgen.

Dat blijkt hier ook wel weer: niet direct meegaan in het narratief van die club = "je hebt maling aan het milieu, het klimaat, de planeet en de kinderen". Kinderen die we verder heel weinig moeten krijgen.

Dodelijk vermoeiend...

Zou als fly on the wall wel aanwezig willen zijn bij zo'n sessie in het 'Progressief Café'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 19 februari 2023 @ 20:56:26 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208067031
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:47 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Klopt.
[..]
O, het gaat niet alleen om vervuiling? Het is misschien gewoon het aloude riedeltje 'bruine mensen neuken als konijnen en het moet stoppen', waar dan een argument bij gezocht wordt, in plaats van op basis van argumentatie tot een conclusie komen.

Het vruchtbaarheidsgetal neemt al decennia flink af in Afrika en hun uitstoot is lager. Begin de geboortebeperking hier, dan kijken we daarna verder. Een betere wereld begint bij jezelf.
Het Nederlandse geboortecijfer is al jaren dalende. En was al laag.

Succes verder met het willen reguleren van een oerdrift.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208067045
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Woke is inderdaad de kernwaarden van waar links ooit voor stond aan het opslokken.

Het klimaat is verder niet woke; zorgen erover hebben ook niet. Het blindstaren op dat issue en als het even kan ook proberen (al dan niet met 'geweld') andere mensen, voornamelijk Jan Modalen, via allerlei middelen waaronder emo-chantage een schuldgevoel aan te praten, terwijl er ondertussen in China en India op veel grotere schaal problemen spelen qua klimaatbeleid, is dat wel. Zeker wanneer je weet waar Jan Boerenlul heden ten dage allemaal al mee te maken krijgt.

Dat blijkt hier ook wel weer: niet direct meegaan in het narratief van die club = "je hebt maling aan het milieu, het klimaat, de planeet en de kinderen".

Dodelijk vermoeiend...

Zou als fly on the wall wel aanwezig willen zijn bij zo'n sessie in het 'Progressief Café'.
Woke was iets voor zwarte mensen in de USA.
  Beste debater 2022 zondag 19 februari 2023 @ 20:58:19 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208067075
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Woke was iets voor zwarte mensen in de USA.
Dat was het ja. Hier is het een toxische hobby voor allerhande 'progressieve' radicalen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208067091
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Woke was iets voor zwarte mensen in de USA.
Gekaapt door veelal welgestelde, wereldvreemde, verveelde, onneukbare, en gefrustreerde witte vrouwen met achter hun aan een roedel neckbeards, simps en incels die hun piemeltjes nat proberen te krijgen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_208067141
Wat ik niet begrijp die van klimaat-idioten. Is dat de regering juist van alles om ze bij te staan in hun schizofrene angst voor de ondergang van de wereld. Het is echt alsof je meegaat met ene schizofreen die overal spoken ziet.
En dan gaan ze nogsteeds roepen dat de overheid niets doet. Dit zijn kinderen dat kan niet anders.

Als de overheid jou niet wilt helpen in je streven. Dan mag je niet eens aanschuiven bij al die politieke hoeren-praatprogrammas Jinek, Op1, Buitenhof etc. Wat een kinderachtige idioten.
  zondag 19 februari 2023 @ 21:00:49 #169
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208067143
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Daar is het een probleem omdat men werkelijk deze kant op wil komen. Men denkt vaak werkelijk dat het geluk hier ligt. Men krijgt veel kinderen die geen kant opkunnen. Zelfs niet in steden binnen eigen land.
De meeste mensen in Afrika hebben geen enkele behoefte om hierheen te komen en de meeste Afrikaanse migranten gaan naar andere Afrikaanse landen. Verder komt de meeste migratie uit Afrikaanse landen juist uit de landen met hogere welvaart en lagere vruchtbaarheidscijfers.

Het is een niet kloppend stereotype dat mensen maar meer kinderen krijgen dan ze aankunnen en dat vervolgens tot problemen leidt. Een hoog geboortetal is juist een overlevingsstrategie die verschillende problemen die uit armoede voortkomen uitbalanceert.
  zondag 19 februari 2023 @ 21:03:02 #170
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208067189
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Woke is inderdaad de kernwaarden van waar links ooit voor stond aan het opslokken.

Het klimaat is verder niet woke; zorgen erover hebben ook niet. Het blindstaren op dat issue en als het even kan ook proberen (al dan niet met 'geweld') andere mensen, voornamelijk Jan Modalen, via allerlei middelen waaronder emo-chantage een schuldgevoel aan te praten, terwijl er ondertussen in China en India op veel grotere schaal problemen spelen qua klimaatbeleid, is dat wel. Zeker wanneer je weet waar Jan Boerenlul heden ten dage allemaal al mee te maken krijgt.

Uiteraard worden Jan en Janneke Modaal ook nog eens in het verdomhoekje gezet wanneer ze, oh gruwel, besluiten kinderen te krijgen.

Dat blijkt hier ook wel weer: niet direct meegaan in het narratief van die club = "je hebt maling aan het milieu, het klimaat, de planeet en de kinderen". Kinderen die we verder heel weinig moeten krijgen.

Dodelijk vermoeiend...

Zou als fly on the wall wel aanwezig willen zijn bij zo'n sessie in het 'Progressief Café'.
'Alles wat ik stom vind is woke'
-EttovanBelgie (Brabantse visionair)
  Beste debater 2022 zondag 19 februari 2023 @ 21:03:27 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208067200
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:03 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
'Alles wat ik stom vind is woke'
-EttovanBelgie (Brabantse visionair)
Megasterke reactie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208067218
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:00 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
De meeste mensen in Afrika hebben geen enkele behoefte om hierheen te komen en de meeste Afrikaanse migranten gaan naar andere Afrikaanse landen. Verder komt de meeste migratie uit Afrikaanse landen juist uit de landen met hogere welvaart en lagere vruchtbaarheidscijfers.

Het is een niet kloppend stereotype dat mensen maar meer kinderen krijgen dan ze aankunnen en dat vervolgens tot problemen leidt. Een hoog geboortetal is juist een overlevingsstrategie die verschillende problemen die uit armoede voorkomen uitbalanceert.
Dat laatste is echt niet het geval. En dat zie je daar ook voor je ogen gebeuren. Er overleven steeds meer kinderen daar. Zeker in de buurt van steden. Er is dan geen geld meer over voor ziektekosten en opleiding als je 14 kinderen hebt. 14? Ja. Dat was bij wachten die ik kende redelijk gewoon. En de ultieme goal is en mensen zeggen dat tegen je. Naar een westers land.
pi_208067244
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ben links. :')
Dit blijft een probleem, als je kritiek hebt op woke, of gedrag woke noemt wordt je acuut voor rechts aangezien.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208067283
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:46 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit. Dat is dus de vaak genegeerde keerzijde van mensen uit de derdewereldlanden hier halen; die worden bijkans per definitie vervuilender.
Ja, maar dat is voor sommige mensen volgens mij echt een volstrekte taboe om te benoemen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 19 februari 2023 @ 21:07:12 #175
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208067285
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Megasterke reactie.
Een lange reactie is nog niet zinnig. Ik maakte je eerste post belachelijk omdat je al tijden overal op het forum het woke gevaar loopt te propageren en er van alles bijtrekt dat in de verste verte niet woke is. Als jouw reactie dan is om precies dat te doen, tsja... Wat verwacht je dan?
pi_208067299
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Woke was iets voor zwarte mensen in de USA.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Beste debater 2022 zondag 19 februari 2023 @ 21:08:17 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208067306
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:05 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dit blijft een probleem, als je kritiek hebt op woke, of gedrag woke noemt wordt je acuut voor rechts aangezien.
Het begint voorspelbaar te worden, inderdaad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208067310
quote:
Ja. Ik ken hem via jou volgens mij. Heel grappig.
  Beste debater 2022 zondag 19 februari 2023 @ 21:12:09 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208067382
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:07 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Een lange reactie is nog niet zinnig. Ik maakte je eerste post belachelijk omdat je al tijden overal op het forum het woke gevaar loopt te propageren en er van alles bijtrekt dat in de verste verte niet woke is. Als jouw reactie dan is om precies dat te doen, tsja... Wat verwacht je dan?
Je zou ook gewoon aan kunnen geven waar het in mijn argumentatie aan schort, want het gaat wel wat verder dan "woke is gevaarlijk". Ik geef precies aan waarom dat zo is. Dat je daar niet eens op in gaat, maar met wat domme one-liners komt is eigenlijk ook wel wat ik verwacht.

Helemaal erg wanneer je beseft dat ik me juist als links persoon zorgen maak over de algehele leefbaarheid van het gros der Nederlanders: Jan Modalen. Ik zet vraagtekens bij wat types als jij nu precies van hen verwachten. Het enige dat ik lees is dat "wij" iets moeten doen, of laten; elk argument over Afrika, of andere delen van de wereld, wimpel je weg. Als klap op de vuurpijl stel je nog even voor dat "wij" hier in Nederland qua aantallen moeten afnemen, dat opper je zo even tussendoor.

Het zal wel weer taboe zijn om het over anderen dan blanke Hollanders te hebben als probleem voor het klimaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208067400
Maar dit is een mooie les voor de organisatie. Je komt niet zomaar weg met gewelds bullshit en liegen.
pi_208067406
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:48 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ja en alles dat je stom vindt in linkse kringen is woke.
Ik ervaar sommig woke gedrag als zeg maar de nagel aan de doodskist van sociaal-economisch links, en dan met name waar het ontaardt in identiteitspolitiek die groepen verdeeld die samen zouden moeten optrekken.
Of iemand sociaal-economische ondersteuning nodig heeft, lees je af aan de daadwerkelijke sociaal-economische positie van mensen, en niet aan hun huidskleur of wat voor andere factor dan ook.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208067491
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:12 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Hoi Hobbes, jij ook hier?
Nope.
  zondag 19 februari 2023 @ 21:46:35 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208068059
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:22 schreef GrumpyFish het volgende:
Binnen de brede definitie van geweld lijken de snelwegblokkeeracties van ER en de blokker-Friezen inderdaad op elkaar.

Echter zijn de acties van ER wel altijd (1) aangekondigd en (2) niet gericht op specifieke mensen of groepen. Puur gericht op genereren van aandacht, en niet op intimidatie of bedreigen van andersdenkenden.
Leuk, doet verder niks af aan het feit dat de blokkeer Friezen geen geweld hebben gebruikt.
  zondag 19 februari 2023 @ 21:48:16 #184
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208068081
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat laatste is echt niet het geval. En dat zie je daar ook voor je ogen gebeuren. Er overleven steeds meer kinderen daar. Zeker in de buurt van steden. Er is dan geen geld meer over voor ziektekosten en opleiding als je 14 kinderen hebt. 14? Ja. Dat was bij wachten die ik kende redelijk gewoon. En de ultieme goal is en mensen zeggen dat tegen je. Naar een westers land.
Er overleven steeds meer kinderen en het geboortetal neemt steeds meer af. Bovendien neemt de migratie uit Afrika niet toe. De cijfers geven geen reden tot geboortebeperking. Stereotypes wel.
pi_208068096
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:37 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Nee juist niet. Wij consumeren meer, wij moeten met minder zijn. Dat hele overbevolkingsverhaal komt er uiteindelijk altijd op neer dat het probleem verschoven wordt naar net die plekken die juist minder bijdragen aan de totale uitstoot. "Maar het gaat echt om het klimaat hoor!" :')
Iedereen boos op elkaar maar niemand boos op zichzelf.

plagiaat nr1
@sjorsie1982

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 19-02-2023 22:11:54 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208068099
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:48 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Er overleven steeds meer kinderen en het geboortetal neemt steeds meer af. Bovendien neemt de migratie uit Afrika niet toe. De cijfers geven geen reden tot geboortebeperking. Stereotypes wel.
Dat is niet wat je daar ziet en wat men zegt.
  Beste debater 2022 zondag 19 februari 2023 @ 21:49:51 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208068110
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:48 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Er overleven steeds meer kinderen en het geboortetal neemt steeds meer af. Bovendien neemt de migratie uit Afrika niet toe. De cijfers geven geen reden tot geboortebeperking. Stereotypes wel.
Aangezien het geboortecijfer in Nederland al decennia afneemt hier ook niet
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208068179
Het doel heiligt de middelen niet.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 19 februari 2023 @ 21:54:31 #189
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208068180
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je zou ook gewoon aan kunnen geven waar het in mijn argumentatie aan schort, want het gaat wel wat verder dan "woke is gevaarlijk". Ik geef precies aan waarom dat zo is. Dat je daar niet eens op in gaat, maar met wat domme one-liners komt is eigenlijk ook wel wat ik verwacht.

Helemaal erg wanneer je beseft dat ik me juist als links persoon zorgen maak over de algehele leefbaarheid van het gros der Nederlanders: Jan Modalen. Ik zet vraagtekens bij wat types als jij nu precies van hen verwachten. Het enige dat ik lees is dat "wij" iets moeten doen, of laten; elk argument over Afrika, of andere delen van de wereld, wimpel je weg. Als klap op de vuurpijl stel je nog even voor dat "wij" hier in Nederland qua aantallen moeten afnemen, dat opper je zo even tussendoor.

Het zal wel weer taboe zijn om het over anderen dan blanke Hollanders te hebben als probleem voor het klimaat.
Klimaat als excuus om de aloude wens van geboortebeperking bij Afrikanen te propageren wimpel ik inderdaad af. Dat zal wel weer woke zijn.

Mijn reactie over geboortebeperking hier was precies dat: een reactie. Ik stel het niet voor als oplossing, ik trek een logische conclusie van een bad faith argument om te laten zien dat ie bad faith is. Want als ik dat doortrek tot het punt dat er hier iets moet gebeuren, dan ging het opeens toch niet meer over de vervuiling.

Wat jouw eigen obsessie met woke betreft, zie ik niet echt reden om daar heel veel aandacht aan te besteden. Je trekt iets er aan de haren bij wat je stom vindt, net zoals de rechtsconservatiefjes die alle linkse mensen woke noemen, wanneer het ze uitkomt. Dan zie je het probleem wel, nu niet. Dat ligt aan jezelf.
  zondag 19 februari 2023 @ 21:55:23 #190
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208068200
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat is niet wat je daar ziet en wat men zegt.
Ik heb andere ervaringen en nu?
pi_208068215
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:55 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ik heb andere ervaringen en nu?
Dan verschillen we van mening.
  Beste debater 2022 zondag 19 februari 2023 @ 21:57:21 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208068253
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:54 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Klimaat als excuus om de aloude wens van geboortebeperking bij Afrikanen te propageren wimpel ik inderdaad af. Dat zal wel weer woke zijn.

Mijn reactie over geboortebeperking hier was precies dat: een reactie. Ik stel het niet voor als oplossing, ik trek een logische conclusie van een bad faith argument om te laten zien dat ie bad faith is. Want als ik dat doortrek tot het punt dat er hier iets moet gebeuren, dan ging het opeens toch niet meer over de vervuiling.

Wat jouw eigen obsessie met woke betreft, zie ik niet echt reden om daar heel veel aandacht aan te besteden. Je trekt iets er aan de haren bij wat je stom vindt, net zoals de rechtsconservatiefjes die alle linkse mensen woke noemen, wanneer je ze uitkomt. Dan zie je het probleem wel, nu niet. Dat ligt aan jezelf.
Ik heb het nergens over geboortebeperking gehad.

En wat stereotypes betreft: kennelijk kun je wel gewoon stellen dat "wij" het probleem zijn omdat "wij" teveel consumeren, o.i.d.

Maar goed: wat moet er specifiek "hier" gebeuren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 19 februari 2023 @ 21:59:28 #193
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208068301
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:05 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dit blijft een probleem, als je kritiek hebt op woke, of gedrag woke noemt wordt je acuut voor rechts aangezien.
Nee, het probleem is niet lezen wat ergens staat, maar het wel gebruiken om bestaande ideeën te bevestigen. Ik noemde Etto juist links, maar hij wil graag lezen dat mensen denken dat ie rechts is, omdat ie woke aanvalt, dat vindt ie prachtig.
  zondag 19 februari 2023 @ 22:00:07 #194
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208068317
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb het nergens over geboortebeperking gehad.

En wat stereotypes betreft: kennelijk kun je wel gewoon stellen dat "wij" het probleem zijn omdat "wij" teveel consumeren, o.i.d.

Maar goed: wat moet er specifiek "hier" gebeuren?
Nee, je komt een bestaande discussie binnenvallen, omdat ik je eerder in het topic anti-woke genoemd heb, maar leest niet eerst.
  Beste debater 2022 zondag 19 februari 2023 @ 22:00:08 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208068318
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:59 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Nee, het probleem is niet lezen wat ergens staat, maar het wel gebruiken om bestaande ideeën te bevestigen. Ik noemde Etto juist links, maar hij wil graag lezen dat mensen denken dat ie rechts is, omdat ie woke aanvalt, dat vindt ie prachtig.
Nadat ik je daar op wees, ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208068328
Charles Manson was zijn tijd ver vooruit. Die was eind jaren 60 al op dit punt gearriveerd.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Beste debater 2022 zondag 19 februari 2023 @ 22:00:47 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208068336
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:00 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Nee, je komt een bestaande discussie binnenvallen, omdat ik je eerder in het topic woke genoemd hebt, maar leest niet eerst.
Wat moeten "wij" hier gaan doen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208068366
Goed. Voor de mensen die graag geweld willen gebruiken is er een geweldige optie. Meldt je aan bij het vreemdelingenlegioen. Vraag naar de opleidingsoptie "klimaatcrisis". Men vind vast een plek.
  zondag 19 februari 2023 @ 22:02:23 #199
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208068368
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nadat ik je daar op wees, ja.
Nee, in mijn eerste reactie. Ik weet maar al te goed dat je links bent.
pi_208068407
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:00 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
De meeste mensen in Afrika hebben geen enkele behoefte om hierheen te komen en de meeste Afrikaanse migranten gaan naar andere Afrikaanse landen. Verder komt de meeste migratie uit Afrikaanse landen juist uit de landen met hogere welvaart en lagere vruchtbaarheidscijfers.

Het is een niet kloppend stereotype dat mensen maar meer kinderen krijgen dan ze aankunnen en dat vervolgens tot problemen leidt. Een hoog geboortetal is juist een overlevingsstrategie die verschillende problemen die uit armoede voortkomen uitbalanceert.
Niet als vrijwel al die kinderen de kindertijd overleven.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208068441
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het begint voorspelbaar te worden, inderdaad.
Of nou ja, aangezien weet ik niet altijd, uitgemaakt voor echter wel.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 19 februari 2023 @ 22:09:07 #202
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208068483
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:04 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Niet als vrijwel al die kinderen de kindertijd overleven.
Gelukkig wel inderdaad. Nu zie je dat sinds 1980 het geboortegetal van 6.6 naar 4.2 is gedaald en dalende is.
pi_208068595
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:59 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Nee, het probleem is niet lezen wat ergens staat, maar het wel gebruiken om bestaande ideeën te bevestigen. Ik noemde Etto juist links, maar hij wil graag lezen dat mensen denken dat ie rechts is, omdat ie woke aanvalt, dat vindt ie prachtig.
Dat klopt misschien in jouw geval, maar dat is bepaald niet altijd zo.
Nou is dat natuurlijk een generalisering want lang niet alle mensen zijn zo woke of op die manier woke.
Het is buitengewoon lastig een definitie te plakken op iets wat je eigenlijk in vele sterktes op vele onderwerpen hebt.

Ik heb er vooral een probleem mee als men vanuit wokeness anderen gaat lopen afbranden, omdat die het niet (precies) met ze eens zijn over iets.
En als dat gedrag eenmaal begint, is een discussie/gesprek vrijwel onmogelijk geworden.
Voor de tegenstanders gaat trouwens regelmatig hetzelfde op.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 19 februari 2023 @ 22:20:19 #204
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208068700
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:15 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat klopt misschien in jouw geval, maar dat is bepaald niet altijd zo.
Nee en mensen die woke genoemd worden zijn bepaald niet altijd woke. Net zoals het klimaat niet woke is, maar mensen het nu blijkbaar toch zo noemen omdat ze bepaalde mensen die ervoor opkomen stom vinden. Het is niet allemaal 1 grote oneerlijke aanval van woke op de rest en zeker hier niet.

Edit: Had je edit nog niet gezien.

Met die visie ben ik het best eens, alleen niet met de overmatige aandacht op woke hierin. Vooral omdat woke hierin zo matig gedefinieerd is ook. Het is al snel alles dat linksig is en waar de gebruiker het niet mee eens is (ongeacht of deze verder zelf links is of niet) en dat was precies mijn punt. Wat vervolgens aangegrepen werd om precies verder te gaan op die tour.
  zondag 19 februari 2023 @ 22:22:25 #205
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_208068735
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:27 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Zou een 1 kind politiek niet kunnen helpen?
Of is geweld noodzakelijk om dat te handhaven?
Dat gaat niet werken in Afrika , je kan het ze wel vertellen , maar daar houdt het dan wel op
Ik ben inmiddels overleden
pi_208068742
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:09 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Gelukkig wel inderdaad. Nu zie je dat sinds 1980 het geboortegetal van 6.6 naar 4.2 is gedaald en dalende is.
Dan is de juiste trend ingezet.
Proberen de welvaart daar verder te verbeteren dan maar.
Laten we beginnen met westerse bedrijven aanzetten tot ethisch gedrag, zoals belasting betalen, ook daar.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208068787
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:39 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Maar dan moet je ook migratie van lage- naar hoge consumptiegebieden voorkomen.
Gewoon het Suezkanaal weer blokkeren.
  zondag 19 februari 2023 @ 22:32:27 #208
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208068912
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 21:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Leuk, doet verder niks af aan het feit dat de blokkeer Friezen geen geweld hebben gebruikt.
Dat hangt dus, zoals je zelf ook al aangaf, van je definitie van geweld af. In een bredere definitie namelijk wel.

Om die reden alleen al zou die discussie uit de OP interessant zijn.

Wat is geweld en welke vormen van geweld op het geweldspectrum zijn geoorloofd in welke context?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_208068915
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:20 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Nee en mensen die woke genoemd worden zijn bepaald niet altijd woke. Net zoals het klimaat niet woke is, maar mensen het nu blijkbaar toch zo noemen omdat ze bepaalde mensen die ervoor opkomen stom vinden. Het is niet allemaal 1 grote oneerlijke aanval van woke op de rest en zeker hier niet.

Edit: Had je edit nog niet gezien.

Met die visie ben ik het best eens, alleen niet met de overmatige aandacht op woke hierin. Vooral omdat woke hierin zo matig gedefinieerd is ook. Het is al snel alles dat linksig is en waar de gebruiker het niet mee eens is (ongeacht of deze verder zelf links is of niet) en dat was precies mijn punt. Wat vervolgens aangegrepen werd om precies verder te gaan op die tour.
Grotendeels eens, maar woke linkse identiteitspolitiek kan groepen verdelen die vanuit sociaal-economisch opzicht samen zouden moeten optrekken, en die verdeeldheid die men zaait stoort mij als sociaal-economisch behoorlijk links persoon behoorlijk.
Overigens slaat de rechtse identiteitspolitiek van zogenaamd zielige achtergestelde blanken natuurlijk ook nergens op, en die spreekt dan weer grote groepen blanken aan die eigenlijk sociaal-economisch links zouden moeten stemmen.

Maar zonder werkbare definitie van het woord woke (en die gaan we niet krijgen) is het eigenlijk een onmogelijk woord geworden.
Toch zal wat ik als doorgeslagen gedrag ervaar me blijven triggeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 19-02-2023 22:39:55 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208068946
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:22 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Dat gaat niet werken in Afrika , je kan het ze wel vertellen , maar daar houdt het dan wel op
Dan zul je dus geweld moeten toepassen in de vorm van gedwongen anticonceptie na het 1e kind.
Wat het meteen uiterst dubieus maakt.

Laten we hopen dat het vanzelf gebeurt (/terugloopt).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 19 februari 2023 @ 22:36:42 #211
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208068984
Je eigen agenda pushen met geweld, ja dat wordt vast een succes.

En als anderen hun eigen agenda pushen met geweld dan staan ze natuurlijk weer op hun achterste poten.

Optyfen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 19 februari 2023 @ 22:37:11 #212
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_208068990
Gesubsidieerd soebatten over de vraag of terrorisme het middel is om je doel te bereiken....

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_208069110
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:37 schreef ACT-F het volgende:
Gesubsidieerd soebatten over de vraag of terrorisme het middel is om je doel te bereiken....

[ afbeelding ]
Gelukkig werd er wel gewaarschuwd, maar duidelijk 6 bruggen te ver.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 19 februari 2023 @ 22:47:54 #214
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208069139
Wel genot dat alle linkse deugers nu boos zijn dat hun event is gecanceld. Heerlijk ironie :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_208069180
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:47 schreef Drekkoning het volgende:
Wel genot dat alle linkse deugers nu boos zijn dat hun event is gecanceld. Heerlijk ironie :D
Wie zijn er precies boos?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 19 februari 2023 @ 22:53:23 #216
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208069217
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:50 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Wie zijn er precies boos?
Zat ff door Twitter te bladeren :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_208069243
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Zat ff door Twitter te bladeren :)
Ah ja, mensen op Twitter zijn heel vaak boos, over van alles en niets.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 20 februari 2023 @ 00:47:25 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208070477
Geen idee waarom dit gecancelled zou moeten worden. Alles staat open voor discussie. Natuurlijk is vrijwel iedereen met wat hersencellen het oneens met de stelling dat geweld hier gerechtvaardigd zou kunnen zijn, maar daar kun je het toch gewoon over hebben? Laat die lui lekker lullen, zolang er niemand daadwerkelijk oproept tot een gewelddadige daad boeit niemand dit.
pi_208070526
Geweld is nooit een oplossing.
  maandag 20 februari 2023 @ 03:20:15 #221
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208070588
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2023 00:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ziedend... _O-

[ twitter ]
quote:
dat de klimaatcrisis ons allen geweld aandoet.
Nou, als ik zoiets lees, dan weet ik wel hoe laat het is.

En dan is de naam van je account “Omnicrisis”. Zou zo iemand nog de deur uit durven?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208070692
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 01:30 schreef MoreDakka het volgende:
Geen idee waarom dit gecancelled zou moeten worden. Alles staat open voor discussie. Natuurlijk is vrijwel iedereen met wat hersencellen het oneens met de stelling dat geweld hier gerechtvaardigd zou kunnen zijn, maar daar kun je het toch gewoon over hebben? Laat die lui lekker lullen, zolang er niemand daadwerkelijk oproept tot een gewelddadige daad boeit niemand dit.
Niemand vroeg ook het te cancellen. Ik denk dat men door leugenachtige uitnodigingen zelf de boel heeft ondermijnt.
pi_208071668
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 22:47 schreef Drekkoning het volgende:
Wel genot dat alle linkse deugers nu boos zijn dat hun event is gecanceld. Heerlijk ironie :D
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2023 00:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ziedend... _O-

[ twitter ]
Ik zie om precies te zijn 1 persoon die hier ophef over maakt en het ,volkomen absurd, omschrijft als gecancelled door extreem rechts (ene Sybren Kooistra).

Alle ander reacties op die Tweet wijzen het idee van geweld voor het klimaat af.

----
Ergens jammer dat het gecancelled is, ik had best willen horen welke mensen geweld voor het klimaat goedkeuren en vooral aan wat voor geweld ze dan denken.

Maar vermoedelijk komen we dan uit bij communisten die alle milieuvervuiling enkel wijten aan het bedrijfsleven en hun ogen sluiten voor de consumptie(wens & toename) en de bevolkingsgroei, waar het toch echt mee begint.

Als je echt een oplossing wil voor milieuproblematiek moet je streven naar minder mensen met minder wensen.
(Minder wensen vooral hier, en minder bevolkingsgroei vooral daar, maar ook een einde aan migratie van lage- naar hogeconsumptie "zones", er moeten eerst en vooral minder mensen komen daar waar de consumptie het hoogst is.)
Aangezien beiden vooralsnog toenemen en de politiek enkel aan symboolpolitiek doet ipv de echte oorzaken aan te pakken zal het probleem voortduren.

Politiek die overigens hun eigen vlieggedrag helemaal niet aanpast, en daarmee zo ongeveer het ultieme slechte voorbeeld geeft.
Ondertussen luidkeels afgevend op de onderklasse die ze hun gehaktbal willen ontzeggen.

Ondanks dat de politiek doet alsof er heel wat gebeurt, is er nog steeds geen accijns op kerosine voor vliegtuigen en is vliegen nog veel te goedkoop.
Overigens moet je natuurlijk wel investeren in hogesnelheidstreinen om een alternatief te bieden voor vliegen.
Neem maar een voorbeeld aan China wat dat betreft.

De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208071704
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]
[..]
Ik zie om precies te zijn 1 persoon die hier ophef over maakt en het ,volkomen absurd, omschrijft als gecancelled door extreem rechts (ene Sybren Kooistra).

Alle ander reacties op die Tweet wijzen het idee van geweld voor het klimaat af.

----
Ergens jammer dat het gecancelled is, ik had best willen horen welke mensen geweld voor het klimaat goedkeuren en vooral aan wat voor geweld ze dan denken.

Maar vermoedelijk komen we dan uit bij communisten die alle milieuvervuiling enkel wijten aan het bedrijfsleven en hun ogen sluiten voor de consumptie(wens & toename) en de bevolkingsgroei, waar het toch echt mee begint.

Als je echt een oplossing wil voor milieuproblematiek moet je streven naar minder mensen met minder wensen.
(Minder wensen vooral hier, en minder bevolkingsgroei vooral daar, maar ook een einde aan migratie van lage- naar hogeconsumptie "zones", er moeten eerst en vooral minder mensen komen daar waar de consumptie het hoogst is.)
Aangezien beiden vooralsnog toenemen en de politiek enkel aan symboolpolitiek doet ipv de echte oorzaken aan te pakken zal het probleem voortduren.

Politiek die overigens hun eigen vlieggedrag helemaal niet aanpast, en daarmee zo ongeveer het ultieme slechte voorbeeld geeft.
Ondertussen luidkeels afgevend op de onderklasse die ze hun gehaktbal willen ontzeggen.

Ondanks dat de politiek doet alsof er heel wat gebeurt, is er nog steeds geen accijns op kerosine voor vliegtuigen en is vliegen nog veel te goedkoop.
Overigens moet je natuurlijk wel investeren in hogesnelheidstreinen om een alternatief te bieden voor vliegen.
Neem maar een voorbeeld aan China wat dat betreft.

[ afbeelding ]
En die "lage consumptie zones" zul je moeten helpen iets hogerop te klimmen.

China kan, als men echt wil, grootse dingen doen. Zie ook veel enorme grote moderne steden daar. Hoor je bijna niets over.
  maandag 20 februari 2023 @ 09:19:13 #225
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208071756
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:11 schreef Tanatos het volgende:

Neem maar een voorbeeld aan China wat dat betreft.

Ja, lijkt me prima plan:

https://www.chinasquare.b(...)htvaart-de-grootste/

https://www.upinthesky.nl(...)rt-zal-hard-groeien/

Verder is accijns op brandstof geen gek idee, als je het maar minimaal op Europees niveau regelt. Anders heeft het geen enkel nut, integendeel zelfs.

Beter nog is werken met vliegtaks en daaruit verduurzaming in de luchtvaart subsidiëren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 20 februari 2023 @ 09:20:41 #226
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208071775
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 09:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]
En die "lage consumptie zones" zul je moeten helpen iets hogerop te klimmen.

China kan, als men echt wil, grootse dingen doen. Zie ook veel enorme grote moderne steden daar. Hoor je bijna niets over.
Die zouden ze op een andere manier moeten bouwen idd. Minder CO2 intensief
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  maandag 20 februari 2023 @ 09:41:52 #227
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208071955
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 20:32 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat is nou eenmaal hoe humanisme werkt.
Dat is helemaal niet hoe humanisme werkt. Eén van de fundamenten van het humanisme is het respecteren van het individu. Geweld gebruiken, of het overwegen daarvan, tegen individuen ten behoeve van het collectief is dus zo ongeveer het tegenovergestelde van humanisme.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 20 februari 2023 @ 09:43:44 #228
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_208071968
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2023 00:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ziedend... _O-

[ twitter ]
Het is ook balen als je de identiteitsboemerang terug op je plaat krijgt. Play stupid games, win stupid prizes.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_208071970
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:19 schreef GrumpyFish het volgende:
Als die flapdrollen ter rechterzijde wat meer actie ondernomen hadden de afgelopen 50 jaar was deze discussie niet nodig geweest.
Vergeet de flapdrollen ter linkerzijde niet. Die Timmermans heeft nog geen woord vuil gemaakt aan het klimaat tot de EU er de macht mee kon grijpen en het een verdienmodel voor de bazen van de EU was. De GroenLinks mutsen vlogen ook de hele wereld over om zichzelf te vinden en van de natuur te genieten.

Het klimaatbeleid is hartstikke rechts. Corporate rechts, totalitair rechts, er gaan miljarden naar bedrijven om te 'verduurzamen' want anders betalen we dat als consument in de prijzen zegt Rutte, burgers hebben namelijk niet de keuze om dan dingen niet meer te kopen en het is niet de bedoeling dat grote bedrijven met marktwerking te maken krijgen. En ondertussen spekt Jetten de energiereuzen die schaamteloos woekerwinsten boeken terwijl hij het geld van de belastingbetaler overmasakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208072273
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2023 00:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ziedend... _O-

[ twitter ]
Wat een triest niveau is dat volk toch ook :')

Alles wat het niet eens is met onze zienswijze is extreem rechts/fascisme/nazi *insert wat lekker klinkt*.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208072282
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Natuurlijk, geweld kan er ook nog wel bij bij woke.
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waar lees je dat?
Über Woke! :Y
  Redactie Sport maandag 20 februari 2023 @ 10:41:16 #232
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208072518
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Natuurlijk, geweld kan er ook nog wel bij bij woke.
Is nadenken over klimaat tegenwoordig ook al woke, ja?

Moreel verantwoord is het waarschijnlijk niet, het is wel een revolutie die er kan komen als men de gevolgen van klimaatproblematiek in de portemmonnee terug gaat zien. Maar dat kan nog jaren duren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208072558
"het klimaat" wordt aangegrepen om de gewone burger even goed te pakken. Meer belasting, afpakken van dingen als reizen met het vliegtuig, je een schuldgevoel aanpraten. Het is bedoeld om de gewone burger te onderwerpen, te knevelen, klein houden.

Intussen is de witte D66-elite geheel uitgezonderd van al die regels. Die vliegen doodleuk de hele wereld rond. Het gaat verder dan hypocrisie, het is pure machtsuitoefening. Het genot dat jij wel lekker alles doet wat god verboden heeft, maar de rest jouw lulkoek gelooft en onderwerpt aan die strenge regels. Want dat laatste is helemaal genieten; een grote groep die jouw onzin daadwerkelijk gelooft en elkaar de maat gaan nemen.

Het lijkt op het communisme, een zeer groot gedeelte van de bevolking is arm, mag niks en wordt continu in de gaten gehouden, terwijl een kleine rijke elite alles mag en kan.
pi_208072632
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Is nadenken over klimaat tegenwoordig ook al woke, ja?

Moreel verantwoord is het waarschijnlijk niet, het is wel een revolutie die er kan komen als men de gevolgen van klimaatproblematiek in de portemmonnee terug gaat zien. Maar dat kan nog jaren duren.
het is een death cult
  Redactie Sport maandag 20 februari 2023 @ 10:50:28 #235
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208072657
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:48 schreef aTypisch het volgende:

[..]
het is een death cult
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 20 februari 2023 @ 10:56:36 #236
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208072776
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Is nadenken over klimaat tegenwoordig ook al woke, ja?

Moreel verantwoord is het waarschijnlijk niet, het is wel een revolutie die er kan komen als men de gevolgen van klimaatproblematiek in de portemmonnee terug gaat zien. Maar dat kan nog jaren duren.
Ik denk dat het goed is dat ieder mens zich bewust is van klimaat/milieu/etc en ik denk ook dat het goed is dat wij stapje voor stapje daar iets aan bijdragen.

Gedram van (EU) politici die binnen een paar jaar van alles erdoor willen rammen wat veel geld kost (wat de burger mag betalen) daarentegen kan me gestolen worden. Verduurzaming prima maar wees realistisch en besef dat deze hele transitie gewoon vele decennia gaat duren. Niet in de laatste plaats omdat grote delen van de wereld het gewoon niet kunnen betalen, of er momenteel de middelen niet voor hebben.
pi_208072882
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik denk dat het goed is dat ieder mens zich bewust is van klimaat/milieu/etc en ik denk ook dat het goed is dat wij stapje voor stapje daar iets aan bijdragen.

Gedram van (EU) politici die binnen een paar jaar van alles erdoor willen rammen wat veel geld kost (wat de burger mag betalen) daarentegen kan me gestolen worden. Verduurzaming prima maar wees realistisch en besef dat deze hele transitie gewoon vele decennia gaat duren. Niet in de laatste plaats omdat grote delen van de wereld het gewoon niet kunnen betalen, of er momenteel de middelen niet voor hebben.
Er mag nu wel met meer snelheid ingegrepen worden. Gewoon HAALBARE doelen stellen en daar dan ook echt voor gaan.
  Redactie Sport maandag 20 februari 2023 @ 11:03:35 #238
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208072892
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 10:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik denk dat het goed is dat ieder mens zich bewust is van klimaat/milieu/etc en ik denk ook dat het goed is dat wij stapje voor stapje daar iets aan bijdragen.

Gedram van (EU) politici die binnen een paar jaar van alles erdoor willen rammen wat veel geld kost (wat de burger mag betalen) daarentegen kan me gestolen worden. Verduurzaming prima maar wees realistisch en besef dat deze hele transitie gewoon vele decennia gaat duren. Niet in de laatste plaats omdat grote delen van de wereld het gewoon niet kunnen betalen, of er momenteel de middelen niet voor hebben.
We gaan er linksom of rechtsom allemaal op achteruit, dat is heel vervelend. De rekening moet ook bij de grote vervuilers worden gelegd, maar dat lukt niet door macht en geld en de onwil van minder rijke landen omdat die kunnen inspringen als bijvoorbeeld de EU ervoor kiest om duurzaamheid hoger op de agenda te zetten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208072915
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
We gaan er linksom of rechtsom allemaal op achteruit, dat is heel vervelend.
Ja. Maar we hadden het ook best wel goed. Dan kun je ook wat inleveren. Niet de mensen aan de onderkant van de samenleving. Gewoon als land.
pi_208073208
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Er mag nu wel met meer snelheid ingegrepen worden. Gewoon HAALBARE doelen stellen en daar dan ook echt voor gaan.
Wat is het doel eigenlijk? De EU als eerste klimaatneutraal? Ik wist niet dat het een wedstrijd was, waarbij de klimaatopwarming gewoon doorgaat als wij winnen, ik zou zeggen dat je beter tweede kunt worden als de aarde inderdaad zo bedreigd is.

CO2 uitstoot mondiaal verlagen is het doel? Ik dacht dat het om klimaatopwarming ging. Veronderstelt dat dat een relatie heeft met CO2, dan is die niet lineair. Er zijn niet alleen sterkere en zwakkere broeikasgassen, maar waar er uitgestoten wordt doet er ook toe, zoals op grote hoogte. Maar ja, als het je echt om de klimaatopwarming te doen is dan moet je de klimaathysterische jeugd gaan uitleggen dat het 'afgewogen vliegen' van Hannah Prins, die overweegt geweld te gebruiken, niet bestaat.

Ook een vervelende boodschap is dat je de hele kantine van de Erasmus Universiteit wel veganistisch kunt maken, maar dat effect doe je totaal teniet met één buitenlandse student die komt vliegen. Mensen willen er helemaal niet voor gaan, ze willen dat anderen er voor gaan terwijl zei iets verzinnen om te laten om een goed gevoel over zichzelf te krijgen. Harde keuzes is precies wat er vermeden wordt, het is politiek, de belangen van achterban moeten gespaard.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208073272
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zoals ik het lees is het de bedoeling dat men gaat filosoferen over of het gebruik van geweld überhaupt een goed idee zou kunnen zijn. Dat men daadwerkelijk geweld wil gaan gebruiken haal ik er iig niet uit.
Als incels gaan filosoferen over vrouwen verplichten om zich door hen te laten gebruiken als neukpop vinden we dat ook een gevaarlijke ontwikkeling.

Door deze discussie normaliseer je de gedachtegang wel.
pi_208073304
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Natuurlijk, geweld kan er ook nog wel bij bij woke.
Toch vreemd dan dat ik alleen aggressie op rechts zie.
pi_208073348
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Wat is het doel eigenlijk? De EU als eerste klimaatneutraal? Ik wist niet dat het een wedstrijd was, waarbij de klimaatopwarming gewoon doorgaat als wij winnen, ik zou zeggen dat je beter tweede kunt worden als de aarde inderdaad zo bedreigd is.

CO2 uitstoot mondiaal verlagen is het doel? Ik dacht dat het om klimaatopwarming ging. Veronderstelt dat dat een relatie heeft met CO2, dan is die niet lineair. Er zijn niet alleen sterkere en zwakkere broeikasgassen, maar waar er uitgestoten wordt doet er ook toe, zoals op grote hoogte. Maar ja, als het je echt om de klimaatopwarming te doen is dan moet je de klimaathysterische jeugd gaan uitleggen dat het 'afgewogen vliegen' van Hannah Prins, die overweegt geweld te gebruiken, niet bestaat.

Ook een vervelende boodschap is dat je de hele kantine van de Erasmus Universiteit wel veganistisch kunt maken, maar dat effect doe je totaal teniet met één buitenlandse student die komt vliegen. Mensen willen er helemaal niet voor gaan, ze willen dat anderen er voor gaan terwijl zei iets verzinnen om te laten om een goed gevoel over zichzelf te krijgen. Harde keuzes is precies wat er vermeden wordt, het is politiek, de belangen van achterban moeten gespaard.
Je moet niet doorslaan natuurlijk. Stikstof aanpakken is wel degelijk nodig. Maar huizen bouwen ook. Probleempje. En vliegen etc. kun je gewoon veel duurder maken. Auto' s die enorm vervuilen langzaam laten verdwijnen. Fabrieken die vervuilen die moet je werkelijk aansprakelijk stellen en laten betalen.
pi_208073376
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Je moet niet doorslaan natuurlijk. Stikstof aanpakken is wel degelijk nodig. Maar huizen bouwen ook. Probleempje. En vliegen etc. kun je gewoon veel duurder maken. Auto' s die enorm vervuilen langzaam laten verdwijnen. Fabrieken die vervuilen die moet je werkelijk aansprakelijk stellen en laten betalen.
bohh, pleiten voor (meer) energiearmoede
pi_208073401
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Toch vreemd dan dat ik alleen aggressie op rechts zie.
lol
pi_208073413
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Wat is het doel eigenlijk? De EU als eerste klimaatneutraal? Ik wist niet dat het een wedstrijd was, waarbij de klimaatopwarming gewoon doorgaat als wij winnen, ik zou zeggen dat je beter tweede kunt worden als de aarde inderdaad zo bedreigd is.

CO2 uitstoot mondiaal verlagen is het doel? Ik dacht dat het om klimaatopwarming ging. Veronderstelt dat dat een relatie heeft met CO2, dan is die niet lineair. Er zijn niet alleen sterkere en zwakkere broeikasgassen, maar waar er uitgestoten wordt doet er ook toe, zoals op grote hoogte. Maar ja, als het je echt om de klimaatopwarming te doen is dan moet je de klimaathysterische jeugd gaan uitleggen dat het 'afgewogen vliegen' van Hannah Prins, die overweegt geweld te gebruiken, niet bestaat.

Ook een vervelende boodschap is dat je de hele kantine van de Erasmus Universiteit wel veganistisch kunt maken, maar dat effect doe je totaal teniet met één buitenlandse student die komt vliegen. Mensen willen er helemaal niet voor gaan, ze willen dat anderen er voor gaan terwijl zei iets verzinnen om te laten om een goed gevoel over zichzelf te krijgen. Harde keuzes is precies wat er vermeden wordt, het is politiek, de belangen van achterban moeten gespaard.
De vraag is zelfs nog steeds of meer CO2 daadwerkelijk een probleem is. Dat weten we namelijk niet, laat staan hoe groot dat probleem is.

Komt nog bij dat meer CO2 ook positieve gevolgen heeft. Zoals wereldwijd 15% meer groen deze eeuw. Of meer landbouwopbrengsten per hectare.

Het gekke is ook dat momenteel klimaat belangrijker is dan armoedebestrijding en honger bestrijden. Maar dat oorlogje voeren in Oekraïne weer belangrijker is dan klimaat.

Heel toevallig steevast ook precies in lijn met de financiële belangen van de grote corporaties in de VS.
pi_208073420
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Toch vreemd dan dat ik alleen aggressie op rechts zie.
Dat ligt dan echt aan jou.
pi_208073437
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Je moet niet doorslaan natuurlijk. Stikstof aanpakken is wel degelijk nodig. Maar huizen bouwen ook. Probleempje. En vliegen etc. kun je gewoon veel duurder maken. Auto' s die enorm vervuilen langzaam laten verdwijnen. Fabrieken die vervuilen die moet je werkelijk aansprakelijk stellen en laten betalen.
In de praktijk betaalt het klootjesvolk keer op keer op keer de rekening.

Waarom zou dat ineens gaan veranderen?
pi_208073541
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat ligt dan echt aan jou.
Erg links ja om een minister met tractoren en fakkels op te wachten. Doet me eerder denken aan de Ku Klux Klan.
pi_208073550
Die advocate Benedicte lijkt ook behoorlijk gehersenspoeld en geradicaliseerd. Dat extinction rebellion lijkt voor haar een uitvlucht voor haar anders saaie en depressieve bestaan. Lekker met andere witte mensen de barricaden op voor 'de goede zaak' (lees schelden tegen andere witte mensen).

Ik zeg letterlijk wit, want mensen van kleur zie je niet bij die klimaat acties.
pi_208073593
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In de praktijk betaalt het klootjesvolk keer op keer op keer de rekening.

Waarom zou dat ineens gaan veranderen?
Je kan de rekening ook ergens anders neerleggen. O.a. industrie.Maar iedereen zal mee moeten 'betalen'.
  maandag 20 februari 2023 @ 11:47:37 #252
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208073607
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Erg links ja om een minister met tractoren en fakkels op te wachten. Doet me eerder denken aan de Ku Klux Klan.
Heb je de video met die middelbare vrouwen met die tuinkaarsen al gezien? Nou, als dát een dreigende situatie is. Jeetje, in dat Midden Oosten waar ze jaren heeft gewerkt, was het niet zo heftig als gisteren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208073614
quote:
9s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:34 schreef aTypisch het volgende:

[..]
bohh, pleiten voor (meer) energiearmoede
Daar pleit ik niet voor.
pi_208073657
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Daar pleit ik niet voor.
als je toegang tot energie duurder wil maken, dan doe je dat wel
pi_208073662
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Erg links ja om een minister met tractoren en fakkels op te wachten. Doet me eerder denken aan de Ku Klux Klan.
Wat een preoccupatie hebben sommigen toch met die boeren. Die zaten gewoon ook fout. Maar dat neemt niet weg dat zowel ter linker als ter rechterzijde geweld wordt gebruikt. En als jij het alleen ter rechterzijde ziet, dan moet je beter kijken.
pi_208073683
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:50 schreef aTypisch het volgende:

[..]
als je toegang tot energie duurder wil maken, dan doe je dat wel
Dat kan je compenseren voor groepen die het niet kunnen dragen.
pi_208073684
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:47 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Heb je de video met die middelbare vrouwen met die tuinkaarsen al gezien? Nou, als dát een dreigende situatie is. Jeetje, in dat Midden Oosten waar ze jaren heeft gewerkt, was het niet zo heftig als gisteren.
Bestorming Capitool. Waren dat linkse of rechtste lui?
pi_208073685
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Je kan de rekening ook ergens anders neerleggen. O.a. industrie.Maar iedereen zal mee moeten 'betalen'.
Maar het is helemaal niet de bedoeling van de politiek om de rekening elders te leggen. Laat staan om de uitstoot van CO2 te verminderen.

Ik kijk door de mooie woorden heen naar de daden.
pi_208073702
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat kan je compenseren voor groepen die het niet kunnen dragen.
Nog meer mensen in de wurggreep van de overheid. Ook niet best…
pi_208073708
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar het is helemaal niet de bedoeling van de politiek om de rekening elders te leggen. Laat staan om de uitstoot van CO2 te verminderen.

Ik kijk door de mooie woorden heen naar de daden.
Dat geef ik ook aan. Nu wordt het wel tijd voor daden. Ik denk wel dat de wil er is binnen de politiek. Maar het is gewoon een moeilijk onderwerp.
pi_208073723
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat kan je compenseren voor groepen die het niet kunnen dragen.
ah, dus je wil energie duurder maken en er dan iemand anders voor laten betalen?

goed idee, dat we daar nog niet aan gedacht hebben
  maandag 20 februari 2023 @ 11:55:05 #262
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208073730
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Bestorming Capitool. Waren dat linkse of rechtste lui?
Boeiuh, ik heb het over de de Nederlandsche Jeanne D'arc; onze eigen Superkaag.

Ik ben wel klaar met die eeuwige links-rechts discussie, alsof het goed is als een van die kanten iets doet, puur omdat het de "goede" kant is. Fout gedrag is fout gedrag en heeft geen ene flikker met je politieke voorkeur te maken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208073744
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Bestorming Capitool. Waren dat linkse of rechtste lui?
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Erg links ja om een minister met tractoren en fakkels op te wachten. Doet me eerder denken aan de Ku Klux Klan.
het is ook totaal niet verrassend dat je dus alleen maar amerikaanse talking points uitpoept

genot
pi_208073789
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:56 schreef aTypisch het volgende:

[..]
[..]
het is ook totaal niet verrassend dat je dus alleen maar amerikaanse talking points uitpoept

genot
Goed argument man.
pi_208073834
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat geef ik ook aan. Nu wordt het wel tijd voor daden. Ik denk wel dat de wil er is binnen de politiek. Maar het is gewoon een moeilijk onderwerp.
Frans Timmermans wil hout blijven stoken (alleen op papier duurzaam) en blijft voor kerncentrales liggen.

Ik geloof er dus geen reet van dat de politiek echt minder CO2 uitstoot wenst.

Noch geloof ik dat ze denken dat het zeer noodzakelijk is om dat op korte termijn te doen, gelet op hoe gemakkelijk ze meer CO2 uitstoot ok vonden teneinde Rusland te straffen.

Of kijk naar de groene partijen in Duitsland en België. Dat staat allemaal redelijk haaks op het verhaal dat de wereld naar de klote gaat als we niet nu heel snel de uitstoot halveren.
pi_208073851
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Goed argument man.
ja jij komt met complete kolder over dat (politiek) geweld alleen vanaf 'rechts' komt

en daarna probeer je voorbeelden aan te halen om je onzin te onderbouwen
pi_208073855
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat geef ik ook aan. Nu wordt het wel tijd voor daden. Ik denk wel dat de wil er is binnen de politiek. Maar het is gewoon een moeilijk onderwerp.
Nee. Ook jij.
pi_208073856
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 15:45 schreef torentje het volgende:

[..]
Er zijn wel teveel bendes die niet voor rede vatbaar zijn. Uit de weg gaan kan men die niet want zij zitten op belangrijke posten in de maatschappij.
Probeer jij dan maar eens de problemen van het onleefbaar gemaakte klimaat ,zonder gebruikmaking van geweld op te lossen.
Met exact dezelfde reden zijn boeren in opstand gekomen, of coronawappies (de ekte ekte), etc etc
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_208073888
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:02 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ja jij komt met complete kolder over dat (politiek) geweld alleen vanaf 'rechts' komt

en daarna probeer je voorbeelden aan te halen om je onzin te onderbouwen
Er is anders een duidelijke tendens dat geweld voornamelijk van rechts komt. Als je dat niet kunt toegeven heeft verder discussiëren geen zin.
pi_208073924
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Er is anders een duidelijke tendens dat geweld voornamelijk van rechts komt. Als je dat niet kunt toegeven heeft verder discussiëren geen zin.
Ja, omdat moslimterreur wordt ingedeeld bij rechts geweld.

Je hebt de headline onthouden, maar de inhoud niet tot je genomen.
pi_208073947
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Er is anders een duidelijke tendens dat geweld voornamelijk van rechts komt. Als je dat niet kunt toegeven heeft verder discussiëren geen zin.
Je zou zelf kunnen beginnen met stoppen met onzin als links en rechts te gebruiken om groepen te definiëren.

Zeker als je dan met je hersenscheetjes uitkomt bij Amerikaanse voorbeelden, waar rechts en links ook totaal anders zijn en iets anders betekenen dan hier.

Maar ik snap wel dat het lekker makkelijk is voor je, daar is het ook voor bedoeld :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2023 12:09:38 ]
pi_208073953
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, omdat moslimterreur wordt ingedeeld bij rechts geweld.

Je hebt de headline onthouden, maar de inhoud niet tot je genomen.
Welja, sleep moslims er maar bij.
pi_208073986
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Welja, sleep moslims er maar bij.
Heb je moeite met alle feiten, of alleen feiten die ingaan tegen jouw zeer gekleurde wereldbeeld?
pi_208074043
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb je moeite met alle feiten, of alleen feiten die ingaan tegen jouw zeer gekleurde wereldbeeld?
Ik durf te wedden dat ik meer van de wereld heb gezien dan jij.
pi_208074058
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2023 13:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zoals ik het lees is het de bedoeling dat men gaat filosoferen over of het gebruik van geweld überhaupt een goed idee zou kunnen zijn. Dat men daadwerkelijk geweld wil gaan gebruiken haal ik er iig niet uit.
_O-
  maandag 20 februari 2023 @ 12:20:29 #276
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208074083
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Je moet niet doorslaan natuurlijk. Stikstof aanpakken is wel degelijk nodig. Maar huizen bouwen ook. Probleempje. En vliegen etc. kun je gewoon veel duurder maken. Auto' s die enorm vervuilen langzaam laten verdwijnen. Fabrieken die vervuilen die moet je werkelijk aansprakelijk stellen en laten betalen.
Benzineauto's zullen nog tientallen jaren rondrijden. Je schakelt niet zomaar de hele wereld over op elektrisch rijden.
pi_208074093
Probleem in een tijd al die actievoerende/geweld oproepende/radicale clubs als ER, Farmers defence, en weet ik wat, dat ze allemaal jij-bakken, whataboutismen en vinger wijzen naar elkaar, om hun eigen over de grenzen gaande uitingen en acties te rechtvaardigen.

Ergo, flinke uitdagingen voor de politie. Jammer dat veel politici zo hun eigen specifieke achterban opruien, en niet denken aan het algemeen belang. En daarmee bedoel ik de zogenaamde middenpartijen, die ook geradicaliseerd zijn en het algemeen belang hebben gedumpt. Vroeger had je ook fringe partijen en uitlatingen, maar had je gewoon het rustige middenkader wat regeerde.
pi_208074155
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik durf te wedden dat ik meer van de wereld heb gezien dan jij.
Als dat al zo is (de kans is klein, maar ik ken jou niet, dus het is in theorie mogelijk), dan heb je er weinig van opgestoken.

De relevantie ontgaat mij in dezen dan ook.
pi_208074234
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Benzineauto's zullen nog tientallen jaren rondrijden. Je schakelt niet zomaar de hele wereld over op elektrisch rijden.
Nee idd. Maar er zijn wel auto's die veel meer uitstoten omdat ze bijv. oud zijn. Minder van dat soort uitstoot maakt al veel uit. Ik woonde in Bangkok en daar met verkeer is de vervuiling gewoon dramatisch.
  maandag 20 februari 2023 @ 12:33:24 #280
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208074278
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:21 schreef Homey het volgende:

Jammer dat veel politici zo hun eigen specifieke achterban opruien, en niet denken aan het algemeen belang. En daarmee bedoel ik de zogenaamde middenpartijen, die ook geradicaliseerd zijn en het algemeen belang hebben gedumpt. Vroeger had je ook fringe partijen en uitlatingen, maar had je gewoon het rustige middenkader wat regeerde.
Het probleem wat betreft de klimaatproblematiek is ook dat er een radicale verandering nodig is om de toekomst veilig te stellen. In de 20e eeuw kon je als middenpartij een rustige koers varen, een beetje op de winkel passen en dan kwam het allemaal wel goed. Maar nu lopen tegen we de grenzen van ons systeem aan en moeten er in korte tijd grote wijzigingen worden doorgevoerd. En niemand weet eigenlijk hoe dat moet. Daarom lukt het ook niet.
  maandag 20 februari 2023 @ 12:33:25 #281
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208074279
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Nee idd. Maar er zijn wel auto's die veel meer uitstoten omdat ze bijv. oud zijn. Minder van dat soort uitstoot maakt al veel uit. Ik woonde in Bangkok en daar met verkeer is de vervuiling gewoon dramatisch.
Dat is zeker waar. Maar ja, ik denk niet dat ze in b.v. Afrika en Latijns-Amerika snel massaal aan de schone auto's zullen gaan.
pi_208074305
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat is zeker waar. Maar ja, ik denk niet dat ze in b.v. Afrika en Latijns-Amerika snel massaal aan de schone auto's zullen gaan.
Nou. In bijv. Bangkok/Thailand had en heeft men wel regels voor bijv. auto's met een motor groter dan 3 liter. En ook een systeem met nr borden. Om de dag mag je dan die auto rijden. Dat laatste begreep ik niet echt.
pi_208074310
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 11:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Bestorming Capitool. Waren dat linkse of rechtste lui?
Volkert van der G.?
  maandag 20 februari 2023 @ 12:36:13 #284
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208074321
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En ook een systeem met nr borden. Om de dag mag je dan die auto rijden. Dat laatste begreep ik niet echt.
Dat doen ze in Brazilië ook. De ene dag mogen de even nummerborden en de andere dag de oneven. Scheelt de helft, toch?

Uiteraard zorgen de mensen met geld dat ze twee auto's hebben, van elk type nummerbord eentje :')
pi_208074337
quote:
2s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:36 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat doen ze in Brazilië ook. De ene dag mogen de even nummerborden en de andere dag de oneven. Scheelt de helft, toch?
Ja. Maar het rare is dat ik mij daar nooit aan heb gehouden.....zonder problemen. En wat je kreeg bij rijke mensen was een truck met een illegale auto die dan 1 nr. plaat deelde met een legale....of iets in die geest.
pi_208074346
quote:
2s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:36 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat doen ze in Brazilië ook. De ene dag mogen de even nummerborden en de andere dag de oneven. Scheelt de helft, toch?

Uiteraard zorgen de mensen met geld dat ze twee auto's hebben, van elk type nummerbord eentje :')
Dat laatste. Ja. Ook met speciale nr. platen zodat je nooit wordt aangehouden. Ik kende een expat die dacht dat wel even te regelen voor zijn Mercedes 500 SEL . Dat ging mooi niet door.
pi_208074374
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Volkert van der G.?
Een gestoorde eenling. Niet bepaald representatief voor links extremisme in het algemeen.
  Beste debater 2022 maandag 20 februari 2023 @ 12:44:22 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208074402
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Een gestoorde eenling. Niet bepaald representatief voor links extremisme in het algemeen.
Geweld bij extremisten is zeldzaam?

LOL.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208074417
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Geweld bij extremisten is zeldzaam?

LOL.
In DIT geval ging het toch echt om een eenling.
pi_208074423
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Geweld bij extremisten is zeldzaam?

LOL.
Ja. Idd.

Ach mensen blijven selectief als het hun uitkomt. Typisch wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 20 februari 2023 @ 12:45:51 #291
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208074428
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:30 schreef Jaroon het volgende:

Nee idd. Maar er zijn wel auto's die veel meer uitstoten omdat ze bijv. oud zijn. Minder van dat soort uitstoot maakt al veel uit.
Op wereldniveau? Afgezet tegen de vervuiling door bv de grote scheepvaart? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Beste debater 2022 maandag 20 februari 2023 @ 12:46:35 #292
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208074446
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]
In DIT geval ging het toch echt om een eenling.
Zullen we die hele RARA-beweging er even bijpakken, of de wijze waarop de vrouw van Hans Janmaat invalide is gebombardeerd?

Extremisme en geweld gaan hand in hand, over links en rechts.

Extremisme een beetje gaan bagatelliseren omdat het van links komt... walgelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208074451
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Op wereldniveau? Afgezet tegen de vervuiling door bv de grote scheepvaart? :')
Nee. Afgezet tegen zichzelf. Ik weet niet zoveel over scheepvaart vervuiling. Dat zal vast gigantisch zijn.
pi_208074462
quote:
2s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:33 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het probleem wat betreft de klimaatproblematiek is ook dat er een radicale verandering nodig is om de toekomst veilig te stellen. In de 20e eeuw kon je als middenpartij een rustige koers varen, een beetje op de winkel passen en dan kwam het allemaal wel goed. Maar nu lopen tegen we de grenzen van ons systeem aan en moeten er in korte tijd grote wijzigingen worden doorgevoerd. En niemand weet eigenlijk hoe dat moet. Daarom lukt het ook niet.
Hoe kom je erbij dat er een radicale verandering nodig is om de toekomst veilig te stellen? Want als jij dat weet, dan ben je veel verder dan de wetenschap nu is. Nobelprijs waardig dit!
pi_208074471
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zullen we die hele RARA-beweging er even bijpakken, of de wijze waarop de vrouw van Hans Janmaat invalide is gebombardeerd?

Extremisme en geweld gaan hand in hand, over links en rechts.

Extremisme een beetje gaan bagatelliseren omdat het van links komt... walgelijk.
Een beweging....... Extremisme is verder niet te bagatelliseren.
  maandag 20 februari 2023 @ 12:48:51 #296
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208074488
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:46 schreef Jaroon het volgende:

Nee. Afgezet tegen zichzelf. Ik weet niet zoveel over scheepvaart vervuiling. Dat zal vast gigantisch zijn.
Ik kan je vertellen dat die paar oude auto's dan niet meetbaar zijn. En dat probleem lost zich vanzelf op. De scheepvaart niet. Meest vervuilende transportsector (by far), trouwens.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 20 februari 2023 @ 12:50:18 #297
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208074512
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat er een radicale verandering nodig is om de toekomst veilig te stellen? Want als jij dat weet, dan ben je veel verder dan de wetenschap nu is. Nobelprijs waardig dit!
VN klimaatrapport niet gelezen? CO2-uitstoot moet naar 0 de komende jaren, en zelfs dan (wat natuurlijk nooit lukt) is het eigenlijk al niet meer mogelijk om minder dan 2 graden C opwarming te voorkomen.
pi_208074514
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik kan je vertellen dat die paar oude auto's dan niet meetbaar zijn. En dat probleem lost zich vanzelf op. De scheepvaart niet. Meest vervuilende transportsector (by far), trouwens.
Waar ik op doelde was alleen al de enorme vervuiling in een stad als Bangkok bijna alleen door auto' sen brommers. Dat was gewoon te gek voor woorden. Buiten zitten in de stad op een terras was vaak niet mogelijk door de roetaanslag.
pi_208074518
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:02 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Met exact dezelfde reden zijn boeren in opstand gekomen, of coronawappies (de ekte ekte), etc etc
Ik weet het de volksmenners/relschoppers lezen ook.
  maandag 20 februari 2023 @ 12:51:19 #300
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208074521
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:47 schreef VEM2012 het volgende:

Hoe kom je erbij dat er een radicale verandering nodig is om de toekomst veilig te stellen? Want als jij dat weet, dan ben je veel verder dan de wetenschap nu is.
Niet echt. Elke zichzelf respecterende wetenschapper die zich er mee bezig houdt, zegt dat het geen probleem is voor de toekomst, maar voor nu.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208074528
Ik begin nu een beetje te begrijpen waarom sommige extreemlinksen aan geweld zitten te denken want met argumentatie kan men niet winnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')