Die zouden ze op een andere manier moeten bouwen idd. Minder CO2 intensiefquote:Op maandag 20 februari 2023 09:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En die "lage consumptie zones" zul je moeten helpen iets hogerop te klimmen.
China kan, als men echt wil, grootse dingen doen. Zie ook veel enorme grote moderne steden daar. Hoor je bijna niets over.
Dat is helemaal niet hoe humanisme werkt. Eén van de fundamenten van het humanisme is het respecteren van het individu. Geweld gebruiken, of het overwegen daarvan, tegen individuen ten behoeve van het collectief is dus zo ongeveer het tegenovergestelde van humanisme.quote:Op zondag 19 februari 2023 20:32 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal hoe humanisme werkt.
Het is ook balen als je de identiteitsboemerang terug op je plaat krijgt. Play stupid games, win stupid prizes.quote:
Vergeet de flapdrollen ter linkerzijde niet. Die Timmermans heeft nog geen woord vuil gemaakt aan het klimaat tot de EU er de macht mee kon grijpen en het een verdienmodel voor de bazen van de EU was. De GroenLinks mutsen vlogen ook de hele wereld over om zichzelf te vinden en van de natuur te genieten.quote:Op zondag 19 februari 2023 13:19 schreef GrumpyFish het volgende:
Als die flapdrollen ter rechterzijde wat meer actie ondernomen hadden de afgelopen 50 jaar was deze discussie niet nodig geweest.
Wat een triest niveau is dat volk toch ookquote:
quote:Op zondag 19 februari 2023 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Natuurlijk, geweld kan er ook nog wel bij bij woke.
Über Woke!quote:
Is nadenken over klimaat tegenwoordig ook al woke, ja?quote:Op zondag 19 februari 2023 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
het is een death cultquote:Op maandag 20 februari 2023 10:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is nadenken over klimaat tegenwoordig ook al woke, ja?
Moreel verantwoord is het waarschijnlijk niet, het is wel een revolutie die er kan komen als men de gevolgen van klimaatproblematiek in de portemmonnee terug gaat zien. Maar dat kan nog jaren duren.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:
Ik denk dat het goed is dat ieder mens zich bewust is van klimaat/milieu/etc en ik denk ook dat het goed is dat wij stapje voor stapje daar iets aan bijdragen.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is nadenken over klimaat tegenwoordig ook al woke, ja?
Moreel verantwoord is het waarschijnlijk niet, het is wel een revolutie die er kan komen als men de gevolgen van klimaatproblematiek in de portemmonnee terug gaat zien. Maar dat kan nog jaren duren.
Er mag nu wel met meer snelheid ingegrepen worden. Gewoon HAALBARE doelen stellen en daar dan ook echt voor gaan.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat het goed is dat ieder mens zich bewust is van klimaat/milieu/etc en ik denk ook dat het goed is dat wij stapje voor stapje daar iets aan bijdragen.
Gedram van (EU) politici die binnen een paar jaar van alles erdoor willen rammen wat veel geld kost (wat de burger mag betalen) daarentegen kan me gestolen worden. Verduurzaming prima maar wees realistisch en besef dat deze hele transitie gewoon vele decennia gaat duren. Niet in de laatste plaats omdat grote delen van de wereld het gewoon niet kunnen betalen, of er momenteel de middelen niet voor hebben.
We gaan er linksom of rechtsom allemaal op achteruit, dat is heel vervelend. De rekening moet ook bij de grote vervuilers worden gelegd, maar dat lukt niet door macht en geld en de onwil van minder rijke landen omdat die kunnen inspringen als bijvoorbeeld de EU ervoor kiest om duurzaamheid hoger op de agenda te zetten.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat het goed is dat ieder mens zich bewust is van klimaat/milieu/etc en ik denk ook dat het goed is dat wij stapje voor stapje daar iets aan bijdragen.
Gedram van (EU) politici die binnen een paar jaar van alles erdoor willen rammen wat veel geld kost (wat de burger mag betalen) daarentegen kan me gestolen worden. Verduurzaming prima maar wees realistisch en besef dat deze hele transitie gewoon vele decennia gaat duren. Niet in de laatste plaats omdat grote delen van de wereld het gewoon niet kunnen betalen, of er momenteel de middelen niet voor hebben.
Ja. Maar we hadden het ook best wel goed. Dan kun je ook wat inleveren. Niet de mensen aan de onderkant van de samenleving. Gewoon als land.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
We gaan er linksom of rechtsom allemaal op achteruit, dat is heel vervelend.
Wat is het doel eigenlijk? De EU als eerste klimaatneutraal? Ik wist niet dat het een wedstrijd was, waarbij de klimaatopwarming gewoon doorgaat als wij winnen, ik zou zeggen dat je beter tweede kunt worden als de aarde inderdaad zo bedreigd is.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er mag nu wel met meer snelheid ingegrepen worden. Gewoon HAALBARE doelen stellen en daar dan ook echt voor gaan.
Als incels gaan filosoferen over vrouwen verplichten om zich door hen te laten gebruiken als neukpop vinden we dat ook een gevaarlijke ontwikkeling.quote:Op zondag 19 februari 2023 13:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is het de bedoeling dat men gaat filosoferen over of het gebruik van geweld überhaupt een goed idee zou kunnen zijn. Dat men daadwerkelijk geweld wil gaan gebruiken haal ik er iig niet uit.
Toch vreemd dan dat ik alleen aggressie op rechts zie.quote:Op zondag 19 februari 2023 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je moet niet doorslaan natuurlijk. Stikstof aanpakken is wel degelijk nodig. Maar huizen bouwen ook. Probleempje. En vliegen etc. kun je gewoon veel duurder maken. Auto' s die enorm vervuilen langzaam laten verdwijnen. Fabrieken die vervuilen die moet je werkelijk aansprakelijk stellen en laten betalen.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is het doel eigenlijk? De EU als eerste klimaatneutraal? Ik wist niet dat het een wedstrijd was, waarbij de klimaatopwarming gewoon doorgaat als wij winnen, ik zou zeggen dat je beter tweede kunt worden als de aarde inderdaad zo bedreigd is.
CO2 uitstoot mondiaal verlagen is het doel? Ik dacht dat het om klimaatopwarming ging. Veronderstelt dat dat een relatie heeft met CO2, dan is die niet lineair. Er zijn niet alleen sterkere en zwakkere broeikasgassen, maar waar er uitgestoten wordt doet er ook toe, zoals op grote hoogte. Maar ja, als het je echt om de klimaatopwarming te doen is dan moet je de klimaathysterische jeugd gaan uitleggen dat het 'afgewogen vliegen' van Hannah Prins, die overweegt geweld te gebruiken, niet bestaat.
Ook een vervelende boodschap is dat je de hele kantine van de Erasmus Universiteit wel veganistisch kunt maken, maar dat effect doe je totaal teniet met één buitenlandse student die komt vliegen. Mensen willen er helemaal niet voor gaan, ze willen dat anderen er voor gaan terwijl zei iets verzinnen om te laten om een goed gevoel over zichzelf te krijgen. Harde keuzes is precies wat er vermeden wordt, het is politiek, de belangen van achterban moeten gespaard.
bohh, pleiten voor (meer) energiearmoedequote:Op maandag 20 februari 2023 11:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je moet niet doorslaan natuurlijk. Stikstof aanpakken is wel degelijk nodig. Maar huizen bouwen ook. Probleempje. En vliegen etc. kun je gewoon veel duurder maken. Auto' s die enorm vervuilen langzaam laten verdwijnen. Fabrieken die vervuilen die moet je werkelijk aansprakelijk stellen en laten betalen.
lolquote:Op maandag 20 februari 2023 11:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Toch vreemd dan dat ik alleen aggressie op rechts zie.
De vraag is zelfs nog steeds of meer CO2 daadwerkelijk een probleem is. Dat weten we namelijk niet, laat staan hoe groot dat probleem is.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is het doel eigenlijk? De EU als eerste klimaatneutraal? Ik wist niet dat het een wedstrijd was, waarbij de klimaatopwarming gewoon doorgaat als wij winnen, ik zou zeggen dat je beter tweede kunt worden als de aarde inderdaad zo bedreigd is.
CO2 uitstoot mondiaal verlagen is het doel? Ik dacht dat het om klimaatopwarming ging. Veronderstelt dat dat een relatie heeft met CO2, dan is die niet lineair. Er zijn niet alleen sterkere en zwakkere broeikasgassen, maar waar er uitgestoten wordt doet er ook toe, zoals op grote hoogte. Maar ja, als het je echt om de klimaatopwarming te doen is dan moet je de klimaathysterische jeugd gaan uitleggen dat het 'afgewogen vliegen' van Hannah Prins, die overweegt geweld te gebruiken, niet bestaat.
Ook een vervelende boodschap is dat je de hele kantine van de Erasmus Universiteit wel veganistisch kunt maken, maar dat effect doe je totaal teniet met één buitenlandse student die komt vliegen. Mensen willen er helemaal niet voor gaan, ze willen dat anderen er voor gaan terwijl zei iets verzinnen om te laten om een goed gevoel over zichzelf te krijgen. Harde keuzes is precies wat er vermeden wordt, het is politiek, de belangen van achterban moeten gespaard.
Dat ligt dan echt aan jou.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Toch vreemd dan dat ik alleen aggressie op rechts zie.
In de praktijk betaalt het klootjesvolk keer op keer op keer de rekening.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je moet niet doorslaan natuurlijk. Stikstof aanpakken is wel degelijk nodig. Maar huizen bouwen ook. Probleempje. En vliegen etc. kun je gewoon veel duurder maken. Auto' s die enorm vervuilen langzaam laten verdwijnen. Fabrieken die vervuilen die moet je werkelijk aansprakelijk stellen en laten betalen.
Erg links ja om een minister met tractoren en fakkels op te wachten. Doet me eerder denken aan de Ku Klux Klan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |