Ik heb geen verkoopstrategie.quote:Op zondag 8 januari 2023 17:36 schreef dop het volgende:
[..]
je reden om te kopen wel, maar ik was dus vooral benieuwd of je bij aankoop ook nadenkt over verkoop momenten.
Maar daar op is het antwoord nee, als ik het goed begrijp.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:What are light vehicles?
Cars and lightweight trucks up to 10,000 pounds.
Us is bepaald niet de grootste Ev markt en tesla is wereldwijd niet de grootstequote:Op zondag 8 januari 2023 20:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zo beroerd ziet het er niet uit voor Tesla in de US, vergeleken met de andere merken. En daar hoor je dan weer weinig over.
Je leest en hoort overal "de andere merken komen eraan!" en het is wel zo dat die ieder jaar meer EV's verkopen maar de totale autoverkopen (ICE + HYBRID + PHEV + EV) dalen juist voor die merken (in ieder geval in de US).
@:iCannot_Enough heeft weer wat cijfers en grafieken op een rij gezet
[..]
[ afbeelding ]
En wereldwijd, al was dat al bekend.
[ afbeelding ]
Nog een interessante insteek:
Tesla Megapacks zijn uitverkocht t/m Q4 2024.
De voornaamste oorzaak zal het aantal accu's zijn dat ze kunnen produceren.
Mocht de autoverkoop ooit wél instorten, dan kunnen ze altijd nog meer Megapacks maken met de accucapaciteit die dan vrijkomt.
Tesla is wel degelijk de grootste wereldwijd als het om volledige bEV's gaat.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:36 schreef dop het volgende:
[..]
Us is bepaald niet de grootste Ev markt en tesla is wereldwijd niet de grootste
[ afbeelding ]
Punt is dat grafiekjes nogal vertekend zijn als ze niet het hele beeld laten zien.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tesla is wel degelijk de grootste wereldwijd als het om volledige bEV's gaat.
Je chart is inclusief plug-in hybrides en die maakt Tesla sowieso niet, want daar zit nog een verbrandingsmotor in.
Wereldwijd ligt het nog weer iets anders dan in China, natuurlijk.
In onderstaande chart (komt uit het vorige deel van dit topic) vind je de gegevens voor de eerste helft van 2022.
Daar zie je ook duidelijk het onderscheid tussen volledig EV (bEV) en PHEV (plug-in hybrides).
[ afbeelding ]
Daarom post ik ook de grafiek voor wereldwijd met een duidelijke scheiding tussen EV en PHEV.quote:Op maandag 9 januari 2023 05:20 schreef dop het volgende:
[..]
Punt is dat grafiekjes nogal vertekend zijn als ze niet het hele beeld laten zien.
In absolute aantallen en als het gaat om EV's (dus zonder verbrandingsmotor) zijn ze wereldwijd nog marktleider in aantallen, daar hoef je niet over te twistenquote:Of Tesla marktleider is kun je over twisten, maar dat de concurrentie op gang begint te komen is duidelijk.
Het is sowieso nooit een gelopen race, denk ik.quote:De beurskoers staat niet geheel om niets onder druk.
Het is bepaald geen gelopen race.
ik ook, ik ben bang dat het niet helemaal mee gaat vallen.quote:Op maandag 9 januari 2023 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de complete Q4 cijfers.
Het is geen verrassing dat Tesla de verwachte 1,5 miljoen afgeleverde auto's niet gehaald heeft.quote:Op maandag 9 januari 2023 11:53 schreef dop het volgende:
[..]
ik ook, ik ben bang dat het niet helemaal mee gaat vallen.
Keurig!quote:Op maandag 9 januari 2023 17:10 schreef recursief het volgende:
Nog louter groene dagen dit jaar. Ik kan op dit moment +6,71% voor het jaar noteren. De correctie zal dan straks ook wel fors zijn, dat kan niet anders.
Ik kom uit op:quote:Op maandag 9 januari 2023 17:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Keurig!
Hier de berekening ook gedaan voor beide (nogal uiteenlopende) portfolio's:
DeGiro +4,44%
Rabo +4,38%
PostNL heeft idd nog een lange weg te gaan.quote:Op maandag 9 januari 2023 18:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik kom uit op:
DeGiro: 6,5% (vooral losse aandelen)
Fitvermogen (loopt 1 dag achter): 2,35% (86% world, 14% EM)
Vooral PostNL, ASML en URW gaan hard met een winst in de dubbele cijfers. Alleen is daarmee het bloedbad voor PostNL nog lang niet gecompenseerd.
Begint alweer met een halve procent in het rood bij mijquote:Op maandag 9 januari 2023 17:10 schreef recursief het volgende:
Nog louter groene dagen dit jaar. Ik kan op dit moment +6,71% voor het jaar noteren. De correctie zal dan straks ook wel fors zijn, dat kan niet anders.
Je kunt doorrollen met je opties naar hogere strikes.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 20:26 schreef JimmyJames het volgende:
Beetje jammer dat ik alleen short puts erop heb. Maar hoef ik tenminste niet na te denken over verkoopkoersen. Ik haal ze terug als 80% van de premie eruit is gelopen (het moeilijke is om vast te houden aan die regel, het kan verleidelijk zijn ze te laten lopen onder het mom "ach die strike wordt toch niet meer gehaald" (<-- dure fouten uit het verleden)).
Heel toevallig was ik er net mee bezig.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 21:47 schreef maan_man het volgende:
Wie zit nog meer vol spanning te wachten op het rendement van de ETF?
Lekker bezig.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 21:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heel toevallig was ik er net mee bezig.
Ik dacht gisteren dat de data van het aangemaakte portfolio weg was bij Morningstar maar blijkbaar had ik het ingevuld bij Morningstar.nl en zat ik te kijken op Morningstar.com
Afijn, net een snapshot gemaakt (is dus iets te laat) en opgeslagen.
Het uitwerken zal wel even duren
Zijde gij een boomert die alles met pen en papier gaat berekenen oid?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 21:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heel toevallig was ik er net mee bezig.
Ik dacht gisteren dat de data van het aangemaakte portfolio weg was bij Morningstar maar blijkbaar had ik het ingevuld bij Morningstar.nl en zat ik te kijken op Morningstar.com
Afijn, net een snapshot gemaakt (is dus iets te laat) en opgeslagen.
Het uitwerken zal wel even duren
In theorie ben ik een (voormalig) ICT'er maar in de praktijk heb ik dit niet zo handig aangepaktquote:Op dinsdag 10 januari 2023 22:05 schreef xminator het volgende:
[..]
Zijde gij een boomert die alles met pen en papier gaat berekenen oid?
Ik heb excel met datasnipper als dat handig is..quote:Op dinsdag 10 januari 2023 22:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In theorie ben ik een (voormalig) ICT'er maar in de praktijk heb ik dit niet zo handig aangepakt
Het houdt de spanning er nog even in.
Mag ik vragen waarom je eigenlijk bij de Rabobank belegd? Banken zijn toch traditioneel erg duur hierin.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat t$&*#&* h$%&* k&& Rabo Beleggen ligt er wéér uit.
Dat is al de 4e keer in 2023... Wat een baggerbank is het ook...
Ik heb ongeveer 50% bij DeGiro en 50% bij de Rabobank.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:41 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je eigenlijk bij de Rabobank belegd? Banken zijn toch traditioneel erg duur hierin.
Of ivm bijzondere producten oid?
Straks moet je nog een overnamebod gaan doen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tesla gaat wel weer lekker.
Voorlopig op de juiste dag aangekocht iig.
Ah, vandaar al die "gemiste oproepen" van Elon Musk.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Straks moet je nog een overnamebod gaan doen.
Boomer confirmedquote:Op woensdag 11 januari 2023 15:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat t$&*#&* h$%&* k&& Rabo Beleggen ligt er wéér uit.
Dat is al de 4e keer in 2023... Wat een baggerbank is het ook...
Of hij wilt je als nieuwe CEO, vast opgemerkt dat je vrij van werkverplichtingen bent.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ah, vandaar al die "gemiste oproepen" van Elon Musk.
Neequote:Op donderdag 12 januari 2023 00:07 schreef einzeinz het volgende:
Wordt toch dringend eens tijd dat we stukken lager gaan!
Die had ik gekocht door dit topic. Lag nog wat ongebruikt dividend geld, dus leek me wel geiningquote:Op donderdag 12 januari 2023 14:58 schreef michaelmoore het volgende:
Tell doet weer klimpie klimpie na een nieuwe BUY aanbeveling
https://finance.yahoo.com(...)d-buy-170005330.html
pas verkopen boven de 4,4quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:14 schreef stinkie het volgende:
[..]
Die had ik gekocht door dit topic. Lag nog wat ongebruikt dividend geld, dus leek me wel geining
Sinds begin dit jaar al 30% erbij.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:14 schreef stinkie het volgende:
[..]
Die had ik gekocht door dit topic. Lag nog wat ongebruikt dividend geld, dus leek me wel geining
Berkshire heeft natuurlijk ook nog eens stuk of 70 bedrijven (grotendeels) in bezit, waaronder Duracel, Dairy Queen en BNSF Railway Company.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:40 schreef WammesWaggel het volgende:
De grootste vijf posities van Berkshire hebben het op Chevron na matig tot slecht gedaan de laatste zes maanden.
Maar Berkshire zelf daartegen is behoorlijk gestegen.
Tja.. dat begrijp ik even niet helemaal.
Dat klopt maar de top 5 staat gelijk aan zeg 72% van hun portfolio las ik onlangs.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Berkshire heeft natuurlijk ook nog eens stuk of 70 bedrijven (grotendeels) in bezit, waaronder Duracel, Dairy Queen en BNSF Railway Company.
Hopelijk gaan ze ooit nog eens dividend betalen.
Dat zou in strijd zijn met de filosofie van de grondleggers van Berkshire. Kort gezegd: beleggers doen alleen maar domme dingen als zij dividend krijgen, dus herbeleggen wij zelf. Dat dividend gaat er dus niet komen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hopelijk gaan ze ooit nog eens dividend betalen.
Maybe Greg Abel will be able to pay us some dividend.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:06 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Dat zou in strijd zijn met de filosofie van de grondleggers van Berkshire. Kort gezegd: beleggers doen alleen maar domme dingen als zij dividend krijgen, dus herbeleggen wij zelf. Dat dividend gaat er dus niet komen.
You reckon he's... able?quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maybe Greg Abel will be able to pay us some dividend.
Dat kan ookquote:Op donderdag 12 januari 2023 17:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom niet "pas verkopen boven de $44"?
Dat weet je natuurlijk niet. Ze kunnen ook failliet zijn over een jaar zonder ooit ¤5 aan te tikken.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat kan ook
Maar 5 euro moet zeker haalbaar zijn
18% plus nu al.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Sinds begin dit jaar al 30% erbij.
Helaas moet er nog wel wat bij om weer break even te komen.
Portfolio is in die stelling alleen de aandelen portefeuille. Buffet ziet Apple Geico en BNSF als de grootste bezittingen van Berkshire. De niet genoteerde bezittingen zijn lastig te waarderen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:57 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat klopt maar de top 5 staat gelijk aan zeg 72% van hun portfolio las ik onlangs.
Het dividend kan ik waarschijnlijk nooit zo rendabel investeren als zij dat kunnen dus voor mij is dat niet zo belangrijk..
Je hebt genoeg dipjes gehad om dat te beleggen, tijd om te stijgen nu.quote:Op donderdag 12 januari 2023 23:40 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Mag toch wel hoor. Heb nog 20.000 euro staan die in de beurs molet
Als ze nooit voldoende financiering krijgen, is nul ook haalbaar, dunkt mij.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat kan ook
Maar 5 euro moet zeker haalbaar zijn
Met een Zacks Buy rating op earnings zal dat meevallenquote:Op vrijdag 13 januari 2023 11:15 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Als ze nooit voldoende financiering krijgen, is nul ook haalbaar, dunkt mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk dat bedrijf is ganz geil dat zal wel, maar of je niet teveel betaalt is de vraag, waarom kan een ander geen batterijtjes maken?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 13:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tesla gebruikt LFP (LiFePO4) cellen voor deze Megapacks, dus geen kobalt in de cellen en ze kunnen zo'n 3.000 tot 5.000x volledig geladen en ontladen worden, waarna de capaciteit nog zo'n 80% is.
Een ander kan ook batterijen maken, Tesla produceert zelf steeds meer cellen maar koopt bijvoorbeeld ook LFP cellen in bij CATL, dat notabene zelf ook hun eigen CATL BESS producten maakt (zie tabel in mijn vorige post).quote:Op vrijdag 13 januari 2023 15:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kijk dat bedrijf is ganz geil dat zal wel, maar of je niet teveel betaalt is de vraag, waarom kan een ander geen batterijtjes maken?
Voor een accupakket in een auto is minder 80% resterende capaciteit doorgaans "einde verhaal" omdat je dan aardig wat range inlevert.quote:En niet onbelangrijk, wat betekent het nou met die cycli? Ik begrijp het niet, degradeerd de batterij per +- 4.000 cycli met 20%? Maar kun je bijv wel gewoon 20.000 cycli draaien en dat die dan zogezegd 0.8^5 = 33% vermogen heeft ofzo, tov initieel?
Lijkt mij dat als je accu het hele stroomnet bediend je véél meer cycli kunt halen.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je bent bij 5.000 cycli echter al snel 20 jaar verder, dus de kans op andere storingen neemt dan ook toe.
Mja ik vind het cool hoor wat het bedrijf doet maar ik vind het aandeel niet ganz geil.quote:374,83 billion
USD
Je moet natuurlijk verder kijken dan 1 jaar en de potentie voor de toekomst er ook in meenemen.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt mij dat als je accu het hele stroomnet bediend je véél meer cycli kunt halen.
Maar je hebt natuurlijk wel enige prijsverschillen te overbruggen... Cq je moet stroom wel heel goedkoop inslaan voordat het rendabel wordt. Cq als het ff hard waait / weinig afname is / de zon hard schijnt, dat zijn dan inderdaad minder momenten.
Anyhow, je zegt
$20,73 miljard omzet per jaar.
40% marge...
8 miljard winst.
6 miljard na winstbelasting.
Op een bedrijf an hoeveel miljard?
[..]
Mja ik vind het cool hoor wat het bedrijf doet maar ik vind het aandeel niet ganz geil.
Ja maar de winst mag met 375 miljard marktwaarde wel pieken op minimaal 75miljard ofzo. En hoe kom jij tot die som?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk verder kijken dan 1 jaar en de potentie voor de toekomst er ook in meenemen.
Die 40GWh is voor 2023 of (als het tegenzit) Q3 2023 t/m Q2 2024 en moet ieder jaar zo'n 50% stijgen.
Ter vergelijking, in 2021 heeft Tesla ongeveer 4GWh aan Megapacks geplaatst.
Voor 2022 is het nog niet bekend maar in Q3 zaten ze op 2,1GWh met de tot dan toe beschikbare capaciteit, dus met een goed laatste kwartaal zou 8GWh in 2022 realistisch zijn.
Daar is nu de 40GWh fabriek in Lathrop bijgekomen.
En zoals gemeld, ze zijn uitverkocht t/m Q4 2024 dus aan vraag is voorlopig geen gebrek.
Ze hebben hun auto's en vrachtwagens ook nog.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja maar de winst mag met 375 miljard marktwaarde wel pieken op minimaal 75miljard ofzo. En hoe kom jij tot die som?
Ergens in de toekomst, over 10-15 jaar.
Ze hadden 13 miljard winst en moeten dus nog even x5?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze hebben hun auto's en vrachtwagens ook nog.
Het is niet alsof ze daar ineens mee stoppen.
De overige producten laat ik dan nog even buiten beschouwing.
Als de omzet 40% blijft stijgen jaarlijks, dan kan dat hard gaan natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze hadden 13 miljard winst en moeten dus nog even x5?
quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als de omzet 40% blijft stijgen jaarlijks, dan kan dat hard gaan natuurlijk.
En met die Megapacks erbij gaat dat mogelijk nog iets rapper.
Maar goed, het is verder ook geen aanbeveling om Tesla te kopen.
Het is meer dat ik me interesseer in de materie rond EV's en energieopslag en daardoor zie wat Tesla momenteel doet.
Ik heb thuis ook een paar mobiele accupacks met LFP-accu's om mee te experimenteren en dat werkt heel mooi.Lijst Fortuyn Pim accu's?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als de omzet 40% blijft stijgen jaarlijks, dan kan dat hard gaan natuurlijk.
En met die Megapacks erbij gaat dat mogelijk nog iets rapper.
Maar goed, het is verder ook geen aanbeveling om Tesla te kopen.
Het is meer dat ik me interesseer in de materie rond EV's en energieopslag en daardoor zie wat Tesla momenteel doet.
Ik heb thuis ook een paar mobiele accupacks met LFP-accu's om mee te experimenteren en dat werkt heel mooi.A de bluetti, dat schijnen wel de één van de beste te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoor er veel goede verhalen over.
Bluetti en Ecoflow zijn inderdaad wel de betere merken die je hier kan kopen.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 19:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
A de bluetti, dat schijnen wel de één van de beste te zijn.
Ik hoor er veel goede verhalen over.
Ik zat net een artikel te lezen dat over Q3 2022 ging.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 21:49 schreef WammesWaggel het volgende:
Tesla heeft nu een P/E van 37.59.
Dat is helemaal zo extreem gek nog niet.
Ja, mss is het wel tijd voor een apart Tesla topic.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 22:18 schreef BasEnAad het volgende:
Dit topic polariseert ook! Wel of geen Tesla, dat is de vraag!
Gelukkig zijn er zo eindeloos veel interessante aandelen om uit te kiezen.
Dat is wel levensvatbaar lijkt me.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 22:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, mss is het wel tijd voor een apart Tesla topic.
Jazeker, helemaal waar. Aan de andere kant is beleggen vaak ook heel saai. En als je in dit topic een specifiek aandeel aanstipt dat niet Tesla of TELL of PostNL is, dan is het vrij snel weer stil.quote:Aan de andere kant zou het topic ook al opfleuren als er eens wat andere bedrijven besproken werden...
Voor mij geval heeeel erg buiten mijn circle of competence. Heb niet eens rijbewijs. Laat staan dat ik snap hoe een auto werktquote:Op zaterdag 14 januari 2023 01:11 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zit al een tijdje te kijken naar BorgWarner (BWA).
"BorgWarner Inc. provides solutions for combustion, hybrid, and electric vehicles worldwide. The company operates through four segments: Air Management, E-Propulsion & Drivetrain, Fuel Injection, and Aftermarket."
https://seekingalpha.com/symbol/BWA
Ze leveren dus aan de hele markt, niet enkel aan één automerk. Zouden jullie je geld hierin stoppen?
Ik zou het inderdaad ook saai vinden als je alleen maar aparte topics per aandeel krijgt. Lekker centraal is prima en dan is het soms maar wat meer Tesla of FlopNL in dit topic.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 22:51 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat is wel levensvatbaar lijkt me.![]()
Dan moet er ook iemand zijn die dat topic opent, ik ben van goede wil, maar heb geen verstand van Tesla en mijn interesse ligt daar ook niet
Ik heb soms ook wel ideeën voor beurstopics, het aankoop/verkoop-topic loopt goed en het AEX-voorspeltopic was ook leuk. Maar met hooguit 20 actieve users die de beurs interessant vinden, blijft het een beetje proberen natuurlijk.
[..]
Jazeker, helemaal waar. Aan de andere kant is beleggen vaak ook heel saai. En als je in dit topic een specifiek aandeel aanstipt dat niet Tesla of TELL of PostNL is, dan is het vrij snel weer stil.
Zou ook leuk zijn als users hier aandelen ter sprake brengen die ze al een tijdje op het oog hebben en bijv. dan hier vragen hoe wij er over denken.
zeker iets wat een hype kan worden, als het dat al niet een beetje is.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Denk zelf trouwens dat AI de nieuwe "Wall Street hype / bubble" van de komende 3 tot 5 jaar wordt.
Bedrijven die massaal op zoek gaan naar kandidaten om ook een vinger in de pap te krijgen of de nieuwe "ChatGPT" in te lijven.
En niet alleen chat bots. Ook op het gebied van programmeren, grafische toepassingen, AI gegenereerde muziek en video, transport / autonoom rijden, etc.
AI en machine learning komt nu echt in een stroomversnelling.
Ik vind het net zo interessant als eng.
Dat is al een dingetje. In de Verenigde Staten heeft men AI gebruikt om de geldigheid van handtekeningen te controleren. Het systeem werd alleen gevoet met handtekeningen van personen voor wie Engels hun moedertaal is. Onbedoeld gevolg: handtekeningen van personen voor wie Engels niet de moedertaal was werden veel vaker als ongeldig aangemerkt.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 15:05 schreef dop het volgende:
Ai zelf gaat zo goed of zo slecht zijn als de dataset die je het voert. Dat gaat ook nog wel een dingetje zijn, denk ik.
Gouden club. Costco. Zonde dat ik daar niet in heb belegd. Nu wel erg aan de prijs omdat iedereen dat vindt. Waren hun tijd ver vooruit met dat abonnementsmodel.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Een filmpje van 56 seconden dus je verveelt je geen minuut.
Ja, dat is aardig gestegen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:43 schreef DIJK het volgende:
[..]
Gouden club. Costco. Zonde dat ik daar niet in heb belegd. Waren hun tijd ver vooruit met dat abonnementsmodel.
Je hebt wel wat topbedrijven ingeruild voor rommel. Ik ben op deze waardering ook geen koper van bijvoorbeeld costco home depot of walmart. Maar om ze nu in te ruilen voor walgreens of Stanley. Underperformers zijn dat vaak ook met een goede reden.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat is aardig gestegen.
Heb het aandeel (met wat andere aandelen die niet zoveel deden maar wel in de plus stonden) toevallig afgelopen week met een heel klein beetje winst verkocht en omgezet in o.a. wat bedrijven die aardig "gevallen" waren.
De aangekocht aandelen zijn per stuk ongeveer 2% van m'n portfolio, dus wel te overzien.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:06 schreef DIJK het volgende:
[..]
Je hebt wel wat topbedrijven ingeruild voor rommel. Ik ben op deze waardering ook geen koper van bijvoorbeeld costco home depot of walmart. Maar om ze nu in te ruilen voor walgreens of Stanley. Underperformers zijn dat vaak ook met een goede reden.
Nou...quote:Op zondag 15 januari 2023 00:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waarom zou de aap geblinddoekt moeten zijn?
Alles te duur =).quote:Op vrijdag 13 januari 2023 22:51 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat is wel levensvatbaar lijkt me.![]()
Dan moet er ook iemand zijn die dat topic opent, ik ben van goede wil, maar heb geen verstand van Tesla en mijn interesse ligt daar ook niet
Ik heb soms ook wel ideeën voor beurstopics, het aankoop/verkoop-topic loopt goed en het AEX-voorspeltopic was ook leuk. Maar met hooguit 20 actieve users die de beurs interessant vinden, blijft het een beetje proberen natuurlijk.
[..]
Jazeker, helemaal waar. Aan de andere kant is beleggen vaak ook heel saai. En als je in dit topic een specifiek aandeel aanstipt dat niet Tesla of TELL of PostNL is, dan is het vrij snel weer stil.
Zou ook leuk zijn als users hier aandelen ter sprake brengen die ze al een tijdje op het oog hebben en bijv. dan hier vragen hoe wij er over denken.
Zat is dus ook naar te kijken.quote:
Citigroup is waarschijnlijk goedkoop omdat er voortdurend gesodemieter is met de toezichthouders, bijvoorbeeld:quote:Op zondag 15 januari 2023 09:46 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Zat is dus ook naar te kijken.
Maar ik begrijp banken niet voldoende. Geen idee of ze niet gewoon weggevaagd gaan worden door fintech (Google, Apple). Geen idee hoe het zit met de US huizenmarkt & hun hypotheken en of dat niet een 08/09 achtige meltdown in de aandelenprijs kan veroorzaken. Ik snap onvoldoende wat de invloed is van de rente & inflatie op hun business.
Plus: goedkoop voor de VS (P/E ruim under 10; 4% dividend). Buffett zit erin (die zal wel in staat zijn een balans van een bank te analyseren..). Ik heb ook een liever een US dan EU bank als ik ze voor ongeveer dezelfde prijs kan kopen.
Die (en eerdere) aanvaringen met Citigroup was ik idd ook al tegengekomen.quote:Op zondag 15 januari 2023 10:44 schreef J.B. het volgende:
[..]
Citigroup is waarschijnlijk goedkoop omdat er voortdurend gesodemieter is met de toezichthouders, bijvoorbeeld:
Citigroup says it's in dialogue with regulators on consent order
https://www.reuters.com/b(...)nt-order-2022-10-14/
JA. Helaas zie ik niet in detail waar ze zich mee bezig houden, maar die markt gaat groter en groter worden.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 01:11 schreef BasEnAad het volgende:
"BorgWarner Inc. provides solutions for combustion, hybrid, and electric vehicles worldwide. The company operates through four segments: Air Management, E-Propulsion & Drivetrain, Fuel Injection, and Aftermarket."
Ze leveren dus aan de hele markt, niet enkel aan één automerk. Zouden jullie je geld hierin stoppen?
https://seekingalpha.com/(...)rket-open-on-mlk-dayquote:After starting the year with resurgent risk appetite, traders will get some time off from the stock market on Martin Luther King, Jr. Day, which falls on Monday, Jan. 16, in 2023.
While the New York Stock Exchange and Nasdaq are closed, stock futures will be active, including contracts linked to the Dow (DJI), S&P 500 (SP500) and Nasdaq Composite (COMP.IND). All three of the major averages have had an impressive start to 2023, soaring 3.5%, 4.5% and 6.6%, respectively.
Ik heb een week of 2 Shopify gekocht. Het viel mij op dat veel webwinkels op elkaar lijken. Vooral in de kassamodule is dat erg duidelijk te zien. Het abonnementsmodel voor de website en wat ze verdienen aan de creditcardbetalingen is best interessant. Ik zie het aandeel wel weer stijgen.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 22:51 schreef BasEnAad het volgende:
Automatisch geld overmaken kan.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:00 schreef Black-Death het volgende:
Vraagje over DCA via DEGIRO. Hoe regelen we dat het makkelijkste?
Automatische SEPA overboeking maandelijks (of welke periode dan ook), en dan handmatig de order nog plaatsen?
Thxquote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Automatisch geld overmaken kan.
Order moet inderdaad handmatig.
Er is wel een API heb ik begrepen, dus als je een beetje handig bent in Pyton dan kan je het wss automatiseren.
https://github.com/pladaria/degiro
Ja, het is wat te gek om er een cursus Python voor te gaan volgenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:21 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Thx
Dat laatste is wat veel van het goede denk ik
Klopt.. ik hou van procesoptimalisatie en automatisering, maar dit gaat wel erg verquote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, het is wat te gek om er een cursus Python voor te gaan volgen
Je kan met zo'n API natuurlijk ook een tradebot programmeren en daar geld mee verliezen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:54 schreef LXIV het volgende:
Met dat soort automatiseringsdingen ben je meer tijd kwijt bezig om het te programmeren en te implementeren dan dat je er in 25 jaar tijd mee spaart.
Het is echter wel leuker!
Dat is toch gewoon een vermogensbeheerder? Waar zitten zij in dan?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb een flinke pluk van Lanschot Kempen in beide portfolio's dus dat is wel een leuke verrassing
In vermogen. On topic: kregen positieve outlook van ABN AMRO en Kepler....quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:53 schreef ludovico het volgende:
Dat is toch gewoon een vermogensbeheerder? Waar zitten zij in dan?
Raar eigenlijk, komen ze er opeens uit het niets achter dat de intrinsieke waarde zoveel meer waard is dan gedacht oid?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:59 schreef blomke het volgende:
[..]
In vermogen. On topic: kregen positieve outlook van ABN AMRO en Kepler....inderdaad, flinke pluk en al sinds jaren.
Soort van cash cow: ieder jaar iets van ¤4,50 dividend plus kapitaalteruggave.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 15:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Raar eigenlijk, komen ze er opeens uit het niets achter dat de intrinsieke waarde zoveel meer waard is dan gedacht oid?
Maar dat was al?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 15:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Soort van cash cow: ieder jaar iets van ¤4,50 dividend plus kapitaalteruggave.
Het aandeel krijgt publiciteit. Dat jij en ik weten dat er zoveel kapitaal achter de kluisdeuren van VLK klotst, was niet bij iedereen bekend. Gaat puur om de perceptie en toekomstverwachtingen. Dat is door die 2 banken even op de kaart gezet.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 15:08 schreef ludovico het volgende:
Maar dat was al?
Ik zie geen reden voor het opwaarderen van een toko uit het niets als er niet uit het niets uit de beleggingen opeens iets veel meer waard is o.i.d. Dus acquisities.
Anders zitten de analisten echt te slapen o.i.d.Het management en diens keuzes is toch niet opeens heel erg veranderd.... Vermogen ook niet? Dan is het raar.
Dat hadden ze eerder moeten doen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 15:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Het aandeel krijgt publiciteit. Dat jij en ik weten dat er zoveel kapitaal achter de kluisdeuren van VLK klotst, was niet bij iedereen bekend. Gaat puur om de perceptie en toekomstverwachtingen. Dat is door die 2 banken even op de kaart gezet.
Waarom? Ik heb het aandeel destijds goedkoop gekocht, was amper belangstelling voor.quote:
Nog bedankt voor de tip trouwensquote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:59 schreef blomke het volgende:
[..]
In vermogen. On topic: kregen positieve outlook van ABN AMRO en Kepler....inderdaad, flinke pluk en al sinds jaren.
Ik ben die optie nog niet tegengekomen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:19 schreef Black-Death het volgende:
Is er toevallig in de app van DEGIRO een mogelijkheid om bepaalde posities/aandelen uit je portefeuille te verbergen? Heb bijvoorbeeld puur uit sentiment 10 aandelen Ajax, maar die hoeven wat mij betreft niet in het lijstje te staan omdat die koers me niet interesseert en ik ze toch niet verhandel.
Beetje spreiding is voor ons, beleggingsamateurs, vaak wel het beste denk ik.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:41 schreef recursief het volgende:
Ik hen Nvidia er uitgegooid. Met een beetje verlies, maar ik heb wat andere tech bijgekocht de laatste tijd en het werd een beetje veel tech. Ik denk er over om van het vrijgekomen geld wat Ahold te kopen. Niet supersexy maar volgens mij wel degelijk en dat is wat ik zoek.
Vraag het Chat GPT, gaat vast helemaal goed kopenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan met zo'n API natuurlijk ook een tradebot programmeren en daar geld mee verliezen.
Ik doe zelf onderzoek en gebruik diverse sites voor meer informatie over bedrijven die ik interessant vind. En kijk dan of een aandeel bij mijn plan past.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:29 schreef Candymannetje het volgende:
Doen jullie je eigen onderzoek of betalen jullie een bureau wat onderzoek doet en tips geeft?
Ik heb het jaren zelf gedaan maar tegenwoordig betaal ik voor rapporten en adviezen.
Zonder het als beleggingsadvies te zien, welke bedrijven heb je voor een habbekrats gekocht?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:49 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik doe zelf onderzoek en gebruik diverse sites voor meer informatie over bedrijven die ik interessant vind. En kijk dan of een aandeel bij mijn plan past.
* OscarMopperkont doet vooral opbouw buy and hold indefinitely met dividend bedrijven en enkele bedrijven die nu voor een habbekrats te koop zijn in de gok dat die binnen nu en 5 jaar gaan stijgen voor verkoop.
+$0,07quote:Op zaterdag 14 januari 2023 01:11 schreef BasEnAad het volgende:
Positieve outlook en dan +10%. Moet wat anders spelen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb een flinke pluk van Lanschot Kempen in beide portfolio's dus dat is wel een leuke verrassing
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:41 schreef xminator het volgende:
Positieve outlook en dan +10%. Moet wat anders spelen.
Dank voor de tip, die ga ik eens kijkenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 04:49 schreef jaco het volgende:
Vroegah hadden we in het AEX forum een topic over films, series en documentaires die over finance gaan. Ik geloof dat het allemaal verdwenen is na de reorganisatie van de fora. Ik geef mijn tip daarom hier....
Planet Finance. VPRO documentaire reeks. Eerste aflevering staat nu op npostart.nl.
Slapend rijk worden of werkend arm blijven? 'Planet Finance' is een onvoorspelbare en veelal ondoorzichtige wereld waar geld te verdienen is als je denkt te weten wat de toekomst brengt.
Het gaat vooral over de flitshandel en is niet echt diepgravend tot nu toe. "Het boek" werd volgens mij verkeerd uitgelegd. Desalniettemin, net interessant genoeg om te blijven volgen en goed gefilmd.
Volgens mij zijn ze gewoon geld van Soros aan het witwassen dat via de partij Volt doorstroomt naar v. Lanschotquote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:47 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
Ik heb wel eens de indruk dat het aandeel gemanipuleerd wordt door flitskapitaal of overnamekandidaten. Zitten soms hele rare volumesprongen tussen.
Laat ik die nu eens allemaal hebben.quote:Op woensdag 18 januari 2023 00:06 schreef SOG het volgende:
ASMI: naar ¤230 van ¤425 en verlaagd naar verkopen - Barclays
Besi: verkoopadvies met een koerdoel van ¤55 - Barclays
ASML: naar ¤680 van ¤950 en verlaagd naar houden - Barclays
Welke analist? Ik neem die analistenvisies graag met een flinke korrel zout. Kijk als voorbeeld naar het "koersdoel" van ASMI: de vorige visie zat er in hindsight kennelijk enorm naast.quote:Op woensdag 18 januari 2023 00:06 schreef SOG het volgende:
ASMI: naar ¤230 van ¤425 en verlaagd naar verkopen - Barclays
Besi: verkoopadvies met een koerdoel van ¤55 - Barclays
ASML: naar ¤680 van ¤950 en verlaagd naar houden - Barclays
Momentje, ik check even mijn glazen bolquote:Op woensdag 18 januari 2023 09:50 schreef einzeinz het volgende:
Komaan, wanneer crashen de beurzen eens?
"En daarom, lieve kijkbuiskinderen, moet je niet proberen de markt te timen."quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:50 schreef einzeinz het volgende:
Komaan, wanneer crashen de beurzen eens?
Daarom vetgedrukt. Belachelijke targets. Beetje vreemd.quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:42 schreef recursief het volgende:
[..]
Welke analist? Ik neem die analistenvisies graag met een flinke korrel zout. Kijk als voorbeeld naar het "koersdoel" van ASMI: de vorige visie zat er in hindsight kennelijk enorm naast.
/edit: Barclays dus, niet goed gelezen. Aan de verschuiving tov de vorige visie kun je wel zien hoe houdbaar dit soort uitspraken zijn. Ik kijk er niet meer naar.
Die targets zijn voorspellingen die bij nieuwe gegevens fors verschillen omdat de winstcijfers van dit type bedrijven slecht te voorspellen zijn... En met die nieuwe info zat je dus met je initiële voorspelling heel erg fout.quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:42 schreef recursief het volgende:
[..]
Welke analist? Ik neem die analistenvisies graag met een flinke korrel zout. Kijk als voorbeeld naar het "koersdoel" van ASMI: de vorige visie zat er in hindsight kennelijk enorm naast.
/edit: Barclays dus, niet goed gelezen. Aan de verschuiving tov de vorige visie kun je wel zien hoe houdbaar dit soort uitspraken zijn. Ik kijk er niet meer naar.
Gezien de hoeveelheid aan aandelen waar voor analisten een verwachting moeten afgeven is het ook gewoon te verwachten dat ze er vaker naast zitten dan dat ze spot on een koersdoel kunnen geven.quote:Op woensdag 18 januari 2023 15:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die targets zijn voorspellingen die bij nieuwe gegevens fors verschillen omdat de winstcijfers van dit type bedrijven slecht te voorspellen zijn... En met die nieuwe info zat je dus met je initiële voorspelling heel erg fout.
Naar mijn mening zal zoiets blijven, en als je beter kunt voorspellen dan de analist, be my guest, investeer in de aandelenmarkt en word schathemeltje rijk.
Zo niet - wees dan nuchter dat voorspellen lastig is en besef dat een koersdoel een schatting is op basis van onzekere gegevens over de toekomst, die dus flink verkeerd kan zijn.
Als je het mij vraagt extrapoleren ze veel te ver door, en waren ze bij PostNL nogal optimistisch over de "one time profits" vanwege Corona.
PostNL te hoopvol, analisten te hoopvol, en nu te pessimistisch, maar dat is mijn mening.
Je maakt het weer eens ingewikkelder dan nodig. Ik zeg niet dat ik het beter kan. Ik zeg dat ik er heel weinig waarde aan hecht.quote:Op woensdag 18 januari 2023 15:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die targets zijn voorspellingen die bij nieuwe gegevens fors verschillen omdat de winstcijfers van dit type bedrijven slecht te voorspellen zijn... En met die nieuwe info zat je dus met je initiële voorspelling heel erg fout.
Naar mijn mening zal zoiets blijven, en als je beter kunt voorspellen dan de analist, be my guest, investeer in de aandelenmarkt en word schathemeltje rijk.
Zo niet - wees dan nuchter dat voorspellen lastig is en besef dat een koersdoel een schatting is op basis van onzekere gegevens over de toekomst, die dus flink verkeerd kan zijn.
Het is gewoon weinig transparant hoe deze "visies" tot stand komen. Ik verdenk sommige analisten ook gewoon van manipulatie: de koers van een aandeel omhoog of omlaag proberen te praten omdat ze een belang daarbij hebben. Lastig te bewijzen en alleen daarom al niet ondenkbaar.quote:Als je het mij vraagt extrapoleren ze veel te ver door, en waren ze bij PostNL nogal optimistisch over de "one time profits" vanwege Corona.
PostNL te hoopvol, analisten te hoopvol, en nu te pessimistisch, maar dat is mijn mening.
Aardig om m'n short posities te sluiten. Shell -2,2%quote:
Yquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:51 schreef Black-Death het volgende:
Ben benieuwd hoe de beurs in de USA opent straks, maar ben er bang voor
Say what?quote:
Hoort erbij als je LostNL belegger bent.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als de hele markt zakt is er vaak niet zoveel aan de hand, dat is sentiment.
Je zou je meer druk kunnen maken als 1 van je aandelen zakt terwijl de rest omhoog gaat
Ik had het laatst over FlopNL, maar LostNL is nog beter.quote:Op donderdag 19 januari 2023 16:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoort erbij als je LostNL belegger bent.
Als dat niet standaard te verhogen is dan is dat einde Rabobank dan voor mij. Dat is niet te doen natuurlijk.quote:AMSTERDAM - Klanten van de Rabobank gaan meer betalen voor hun rekening. Het goedkoopste pakket wordt zelfs een derde duurder. Tegelijkertijd wordt het - in naam van de strijd tegen fraude - onmogelijk om direct ¤5000 of meer over te maken. Wie dat wel wil doen, krijgt een bedenktijd van vier uur opgelegd.
[..]
Limiet
Daarnaast verlaagt Rabobank fors het dagelijkse limiet dat kan worden overboekt naar een andere dan de eigen rekening. Je mag niet meer zomaar ¤50.000 overboeken, maar maximaal ¤5000 per keer. Wie grotere uitgaven gepland heeft en bijvoorbeeld een auto wil aanschaffen, kan dat limiet verhogen. Houd dan wel rekening met een standaard wachttijd van vier uur tot deze verhoging is goedgekeurd.
Rabobank zegt dit te doen om mensen tegen fraude te beschermen. Bij ING staat het daglimiet ook op ¤5000, net als bij Triodos en SNSbank. Het limiet is vaak gekoppeld aan het inlogmiddel en of het geld wordt overgeboekt naar een eigen, vaste of externe rekening.
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 12:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Rabobank![]()
https://www.telegraaf.nl/financieel/465843287/rabo-wordt-duurder-en-stelt-bedenktijd-in-voor-grote-overboekingen
[..]
Nou, dat is einde Rabobank dan voor mij. Dat is niet te doen natuurlijk.
Ik zit vaak over de ¤5.000 en heb geen trek in dat soort limieten of wachttijden.
Iemand nog een tip waar ik m'n portfolio naar kan verhuizen? (en dan niet DeGiro, daar zit ik al met 50%)
En welke bank doet nog aan normale limieten voor hun bankrekening?
Lekker als je je auto wil betalen en vergeten bent om je limiet te verhogen, moet je alsnog 4 uren wachten (wat in de praktijk vaak na sluitingstijd zal zijn) en een dag later nog een keer naar je dealer. Lekker dan.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 12:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]Dat is echt extreem! Doorgeslagen KYC/CDD geneuzel die banken opgelegd krijgen.
Not your keys, not your coins :’)quote:Op vrijdag 20 januari 2023 12:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Rabobank![]()
https://www.telegraaf.nl/financieel/465843287/rabo-wordt-duurder-en-stelt-bedenktijd-in-voor-grote-overboekingen
[..]
Als dat niet standaard te verhogen is dan is dat einde Rabobank dan voor mij. Dat is niet te doen natuurlijk.
Ik zit vaak over de ¤5.000 en heb geen trek in dat soort limieten of wachttijden.
Iemand nog een tip waar ik m'n portfolio naar kan verhuizen? (en dan niet DeGiro, daar zit ik al met 50%)
Ofwel, standaard gaat de limiet voor iedereen naar ¤5.000 per transactie.quote:Verhoog je limiet (tijdelijk)
Als je je limiet verhoogt, dan heb je de volgende mogelijkheden:
* limiet tijdelijk verhogen met als einddatum vandaag
* limiet tijdelijk verhogen met een andere einddatum
* limiet verhogen zonder einddatum
De hogere tarieven, dat klopt zeker wel volledigquote:Op vrijdag 20 januari 2023 13:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Even een crosspost uit NWS:
---
Het duurde even maar ik heb antwoord van de servicedesk van de Rabobank.
Het Telegraaf artikel is niet alomvattend (zoals wel vaker).
Ik werd na het beantwoorden van mijn vragen nog gewezen op deze link:
https://www.rabobank.nl/particulieren/service/online-bankieren/veranderingen-standaardlimiet-overboeking
En daar staat:
[..]
Ofwel, standaard gaat de limiet voor iedereen naar ¤5.000 per transactie.
Het verhogen daarvan heeft een wachttijd van 4 uren.
Maar! Je kan de limiet verhogen "zonder einddatum" en dan blijft de waarde die je zelf instelt staan.
In verband met de 4 uren wachttijd is het dus wel zaak om dat vlot te regelen.
Hopelijk gaat dat wél lekker. Zit zelf in Rivian en heb gisteren de -50% op mijn positie aangetikt.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 11:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vandaag een stuk of 5.000 REE Automotive aandelen zien te scoren.
Verder koop ik nog wat Tesla bij zodat ik een mooi rond getal heb
Ja... En Rivian is dan nog een EV-fabrikant die het nog even kan uitzingen met hun geld.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 13:46 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Hopelijk gaat dat wél lekker. Zit zelf in Rivian en heb gisteren de -50% op mijn positie aangetikt.
Wat zinloosquote:Op vrijdag 20 januari 2023 13:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Even een crosspost uit NWS:
---
Het duurde even maar ik heb antwoord van de servicedesk van de Rabobank.
Het Telegraaf artikel is niet alomvattend (zoals wel vaker).
Ik werd na het beantwoorden van mijn vragen nog gewezen op deze link:
https://www.rabobank.nl/particulieren/service/online-bankieren/veranderingen-standaardlimiet-overboeking
En daar staat:
[..]
Ofwel, standaard gaat de limiet voor iedereen naar ¤5.000 per transactie.
Het verhogen daarvan heeft een wachttijd van 4 uren.
Maar! Je kan de limiet verhogen "zonder einddatum" en dan blijft de waarde die je zelf instelt staan.
In verband met de 4 uren wachttijd is het dus wel zaak om dat vlot te regelen.
Erg benieuwd naar je motivatie om dit te kopen?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 11:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vandaag een stuk of 5.000 REE Automotive aandelen zien te scoren.
Verder koop ik nog wat Tesla bij zodat ik een mooi rond getal heb
Rivian heb ik nog wel goede hoop voor. Lange ademquote:Op vrijdag 20 januari 2023 13:46 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Hopelijk gaat dat wél lekker. Zit zelf in Rivian en heb gisteren de -50% op mijn positie aangetikt.
Niet zomaar, ik had de patenten eerst al gevonden en die verhinderen dat toch wel.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:29 schreef dop het volgende:
[..]
Erg benieuwd naar je motivatie om dit te kopen?
Puur gevoel?
Ik heb het niet uitgebreid doorgespit, maar zie werkelijk niets dat ze maken dat een ev producent niet gewoon lekker zelf zou doen.
Klopt, dat risico zorgt ook voor een iets lagere waardering.quote:Ook geen uitmuntende cash positie waar mee ze nog jaren door kunnen.
Brengt bij mij herinneringen boven aan Antonov transmissie.
Erg speculatief.
Zeker, Tesla is even een ander bedrijf met een gezonde financiële huishouding en de ruimte om prijzen te verlagen en nog steeds winst te maken. Als Ford, Toyota, GM of Volkswagen dezelfde percentages prijsverlagingen zouden doorvoeren als dat Tesla nu gedaan heeft, zouden ze (nog meer) verlies maken per verkochte EV.quote:Dat je Tesla koopt snap ik prima wat mij betreft ook speculatief, maar wel van heel andere orde.
Ja, ik ook wel. Denk alleen dat het aandeel nog wel door de helft kan gaan voordat we een stijging zien.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:49 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Rivian heb ik nog wel goede hoop voor. Lange adem
Zit ik jullie rabo dwazen uit te lachen, gaat ing naar 2000quote:Op vrijdag 20 januari 2023 12:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Rabobank![]()
[..]
Als dat niet standaard te verhogen is dan is dat einde Rabobank dan voor mij. Dat is niet te doen natuurlijk.
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op Reuters gisteren:Nou K/W van 16 waard ipv 4.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begint ergens op te lijken bij deze koersen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Ach tis wel gewoon weer gezeur.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 23:27 schreef stinkie het volgende:
[..]
Zit ik jullie rabo dwazen uit te lachen, gaat ing naar 2000
Automatisch incasso’s tellen niet mee voor limiet
ik heb meestal wel een bank en een verzekeraar in de portefeuille. Nu Ing en Aegon.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 17:05 schreef blomke het volgende:
Vandaag Van Lanschot Kempen eruit. Zit aan de bovenkant trendkanaal en ik denk dat een neerwaartse correctie richting bodem, in het verschiet ligt. Na de jaarcijfer op 23/2 mogelijk opnemen in portfolio.
Nadeel van VLK is dat er geen opties van zijn.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 08:28 schreef dop het volgende:
ik heb meestal wel een bank en een verzekeraar in de portefeuille. Nu Ing en Aegon.
Maar hou ook altijd abnamro en NN in de gaten.
Zijn natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar maar je kunt altijd wel zien waar de overwaardering zit. Dus soms schuif ik dan van de een naar de ander. Dat gaat tot nu toe altijd goed. Uiteindelijk heb ik ze vooral voor dividend. Maar wat extra koerswinst is altijd leuk.
Dat soort filmpjes is voor mij een afknapper. Als ze een goed product hebben, dan hebben ze dat niet nodig en staan de investeerders toch wel in de rij. Die gelikte presentaties en filmpjes zijn geldverspilling.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 23:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zelfs als het niets wordt met REE dan hebben ze iig vette filmpjes gemaakt
Precies opties schrijven is vaak ook wel lekkere aanvullingquote:Op zaterdag 21 januari 2023 09:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Nadeel van VLK is dat er geen opties van zijn.
Heb er naar gekeken, maar in mijn lijst dividend aandelen die ik heb zelf heb samengesteld op basis van dividendrendement (ik doe buy and hold forever) heb ik zo'n 50 aandelen die beter dividend rendement halen dan Aalberts. (let op, zitten wel paar andere Europese landen tussen).quote:Op zaterdag 21 januari 2023 16:56 schreef VeX- het volgende:
Zit er iemand in Aalberts? Heerlijk aandeel, dividend, mooie P/E, gezonde groei. Een van de ondergewaardeerde pareltjes v/d NL markt, hoor er maar zelden iemand over. Buffett zou een overname doen als hij NLer was. Let maar op, deze gaat het goed doen. No financial advice btw.
Ja, het dividend is meer een extratje, maar het aandeel zelf is zwaar ondergewaardeerd. Dit lijkt me zelf bij uitstek een buy en hold. Jammer dat ik em in oktober niet tegenkwam op de bodem.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 17:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Heb er naar gekeken, maar in mijn lijst dividend aandelen die ik heb zelf heb samengesteld op basis van dividendrendement (ik doe buy and hold forever) heb ik zo'n 50 aandelen die beter dividend rendement halen dan Aalberts. (let op, zitten wel paar andere Europese landen tussen).
Maar misschien dat ik hem wel koop, maar dan meer met het oog over een tijdje weer weg te doen met wat winst.
Ach, markt timen is een illusie. Ik zorg gewoon wel dat ik altijd geld achter de hand houd om bij te kopen als een van m'n aandelen onder m'n GAK duikt.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 18:13 schreef VeX- het volgende:
[..]
Ja, het dividend is meer een extratje, maar het aandeel zelf is zwaar ondergewaardeerd. Dit lijkt me zelf bij uitstek een buy en hold. Jammer dat ik em in oktober niet tegenkwam op de bodem.
Jouw GAK is een volstrekt niet-bestaande factor in het koersverloop of de beurs. Niet eens een imaginaire factor, maar gewoon niet bestaand.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 18:15 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ach, markt timen is een illusie. Ik zorg gewoon wel dat ik altijd geld achter de hand houd om bij te kopen als een van m'n aandelen onder m'n GAK duikt.
Al is ook dat voor mijn strategie minder belangrijk. Maar wel leuk als het voorkomt.
Klopt. Samen met Nedap overigens, maar die is zo illiquide als de pest.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 16:56 schreef VeX- het volgende:
Zit er iemand in Aalberts? Heerlijk aandeel, dividend, mooie P/E, gezonde groei. Een van de ondergewaardeerde pareltjes v/d NL markt, hoor er maar zelden iemand over. Buffett zou een overname doen als hij NLer was. Let maar op, deze gaat het goed doen. No financial advice btw.
Ik zeg dan ook nergens dat dat zo is.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 18:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jouw GAK is een volstrekt niet-bestaande factor in het koersverloop of de beurs. Niet eens een imaginaire factor, maar gewoon niet bestaand.
Maar waarom zou je jouw GAK als factor beschouwen? Het gaat enkel om de te verwachten bedrijfsresultaten in de toekomst. Daarbij speelt jouw gak geen enkele rolquote:Op zondag 22 januari 2023 09:17 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook nergens dat dat zo is.
Ik geef alleen aan dat ik geld achter de hand houd om bij te kunnen kopen wanneer koersen van aandelen onder m'n GAK komen. Daarmee dus mijn GAK verlagend wanneer ik bijkoop en de winst per aandeel dus daarna hoger kan zijn wanneer ik bij een hogere koers verkoop.
Ik vermoed dat deze user aandelen bezit van bedrijven waar hij/zij het in ziet zitten. Dan is gak verlagen fijn als je denkt dat deze aandelen in 10 jaar het veelvoudige waard zijnquote:Op zondag 22 januari 2023 09:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar waarom zou je jouw GAK als factor beschouwen? Het gaat enkel om de te verwachten bedrijfsresultaten in de toekomst. Daarbij speelt jouw gak geen enkele rol
Zucht. Doe je nou dom of ben je het?quote:Op zondag 22 januari 2023 09:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar waarom zou je jouw GAK als factor beschouwen? Het gaat enkel om de te verwachten bedrijfsresultaten in de toekomst. Daarbij speelt jouw gak geen enkele rol
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ben het er niet mee eens.quote:Op zondag 22 januari 2023 09:48 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Zucht. Doe je nou dom of ben je het?
Warren Buffet doet dat al jaren. Bijkopen wanneer de koers laag is.
Maar ik zal het uitleggen: stel, ik heb nu 1000 aandelen ING voor 12 euro. ING is een aandeel wat best kan schommelen. Het kan dus best zijn dat ING onder die 12 euro weer duikt. Stel, duikt naar 8 euro. Als ik dan 1000 aandelen bijkoop, gaat mijn GAK naar 10 euro.
Dat heb ik liever, dan ING bijkopen wanneer het op 15 euro staat. Omdat ik weet dat ING zo grillig kan zijn dat deze ook lange tijd rond de 10 euro kan blijven schommelen bijvoorbeeld.
Dat heb ik dan liever met een GAK van 8 euro ipv 12 euro. Dan wordt het makkelijker voor mij om een keer te verkopen als ik mijn positie wil wijzigen, dat ik bijvoorbeeld geld vrij wil maken om een ander aandeel te kopen. Dan kan ik ING opofferen met kleine winst ipv met een verlies.
Snap je het nu een beetje?
Voor mij belangrijk is de cashflow per aandeel van 2018 t/m 2021:quote:Op zaterdag 21 januari 2023 12:13 schreef xminator het volgende:
Nadeel van VLK is dat ze in tien jaar tijd geen groei hebben weten te realiseren in omzet. Alle tafelzilver verkocht en nog steeds slechte efficiencyratio’s hebben.
Kijkend naar overnamekandidaten in NL is er bijna niets te behalen. Dus keren ze maar kapitaal uit. Enige markt waar je nog kan overnemen is België, maar wij weten allemaal hoe Belgen werken.
VLK moet je alleen in zitten om te profiteren van de kapitaaluitkeringen, maar straks stopt dat. Ofwel vergeet niet om op tijd uit te stappen. Mocht iemand andere inzichten hebben dan hoor ik dat graag.
Mee eens. En dat hangt bij mij dan ook af van het betreffende aandeel. Oftewel, op basis van mijn onderzoek en verwachting maak ik een keus. Maar los daarvan houd ik altijd wat geld apart voor bijvoorbeeld aandelen zoals in mijn voorbeeld. ING vind ik niet echt een groei aandeel. Die schommelt al jaren tussen de 10 en 15 euro. Met daartussenin enkele flinke dips. Die koop is dus nooit boven een bepaalde koers, ook omdat je dividend rendement dan relatief laag is. Die koop ik dus wel weer een keer bij als die onder mijn eigen gewenste koers valt.quote:Op zondag 22 januari 2023 10:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik snap denk ik wel wat LXIV probeert te zeggen. Want in jouw voorbeeld kun je met de info over hoe het aandeel het doet, outlook, wat je ervan verwacht etc tot dezelfde conclusie komen, onafhankelijk van wat je GAK is. Als je verwacht dat het aandeel tussen 10-15 euro zal schommelen normaal gesproken, dan is aan de onderkant van die range bijkopen verstandiger dan aan de bovenkant, of je GAK nou 10 of 15 euro is. En als hij naar 8 euro duikt, is bijkopen ongeacht je GAK een goed idee, tenzij je verwacht dat er fundamenteel iets veranderd is waardoor de range niet meer 10-15 zal zijn maar 5-10 bv.
Want met alleen naar GAK kijken kun je bij een groeiaandeel ook juist enorm buiten de boot vallen. Als je een ETF hebt waarbij je deel in dal vd coronacrisis kocht waardoor je GAK ¤80 is, en hij staat inmiddels al een jaar boven de ¤90, en de verwachting is dat hij nog door gaat stijgen tot ¤110 de komende twee jaar, is er dikke kans dat je meer winst maakt als je wat bijkoopt op ¤93, ¤95, ¤97 en ¤99 dan als je blijft wachten langs de zijlijn op die drop, die mogelijk helemaal niet zo komt. Dan is het dus relevanter om te kijken naar wat van het aandeel verwacht wordt, en op basis daarvan te kijken of het een goed instapmoment is, dan je alleen blind te staren op die GAK.
Eea wel afhankelijk van of je periodiek bij zou willen kopen, of dat je echt alleen geld apart hebt staan voor bij een grote cash en je verder gewoon alleen wil houden wat je hebt maar niks bijkopen. In dat tweede geval is naar je GAK kijken zinvoller, in dat eerste geval niet per se.
Nu nog die vrouw zien kwijt te raken en je bent helemaal binnenquote:Op maandag 23 januari 2023 11:16 schreef ludovico het volgende:
Vriendins credit-card debt afgelost.
Anyhow, blij dat die extreem debiele rente lening weg is, slecht financieel beheer van mijn vriendin!
Ze heeft ook lager rentende studielening afgelost terwijl ze die hoge rente te betalen had volgens mij.![]()
en wat als het nu aandelen Fortis waren?, dan was je nu uit gekochtquote:Op zondag 22 januari 2023 09:48 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Zucht. Doe je nou dom of ben je het?
Warren Buffet doet dat al jaren. Bijkopen wanneer de koers laag is.
Maar ik zal het uitleggen: stel, ik heb nu 1000 aandelen ING voor 12 euro. ING is een aandeel wat best kan schommelen. Het kan dus best zijn dat ING onder die 12 euro weer duikt. Stel, duikt naar 8 euro. Als ik dan 1000 aandelen bijkoop, gaat mijn GAK naar 10 euro.
Dat heb ik liever, dan ING bijkopen wanneer het op 15 euro staat. Omdat ik weet dat ING zo grillig kan zijn dat deze ook lange tijd rond de 10 euro kan blijven schommelen bijvoorbeeld.
Dat heb ik dan liever met een GAK van 8 euro ipv 12 euro. Dan wordt het makkelijker voor mij om een keer te verkopen als ik mijn positie wil wijzigen, dat ik bijvoorbeeld geld vrij wil maken om een ander aandeel te kopen. Dan kan ik ING opofferen met kleine winst ipv met een verlies.
Snap je het nu een beetje?
Ook jij, lezen is lastig voor je.quote:Op maandag 23 januari 2023 12:24 schreef dop het volgende:
[..]
en wat als het nu aandelen Fortis waren?, dan was je nu uit gekocht
buffet koopt niet bij om het bijkopen
Wat kan zo een beslising zijn ?quote:Op maandag 23 januari 2023 13:21 schreef nostra het volgende:
Je GAK verlagen met als doel je GAK te verlagen zie ik ook alleen maar gedaan worden door mensen om optisch hun verliezen te verlagen. Het kan natuurlijk wel een gevolg zijn van een beslissing.
Dat je het aandeel op het huidige koersniveau (nog) koopwaardiger vindt. Maar over het algemeen zijn de winners de winners die blijven winnen en dus koop je bij op steeds hogere niveaus.quote:
Daarom gewoon spreiden en elke maand inleggen...misschien soms extra...heb je geen last van missing out shit etc?quote:Op maandag 23 januari 2023 13:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat je het aandeel op het huidige koersniveau (nog) koopwaardiger vindt. Maar over het algemeen zijn de winners de winners die blijven winnen en dus koop je bij op steeds hogere niveaus.
Teveel verzonken kosten.quote:Op maandag 23 januari 2023 11:28 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nu nog die vrouw zien kwijt te raken en je bent helemaal binnen![]()
Ik hou graag mijn investering in fonds X een beetje op peil, tenzij de koers minder keldert dan mijn verwachtingen is een lagere koers rechtvaardiging om er meer geld in te leggen.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:21 schreef nostra het volgende:
Je GAK verlagen met als doel je GAK te verlagen zie ik ook alleen maar gedaan worden door mensen om optisch hun verliezen te verlagen. Het kan natuurlijk wel een gevolg zijn van een beslissing.
Er is op 6 maanden tijd - volgens oud onderzoek ala - sprake van een momentum effect.quote:Op maandag 23 januari 2023 13:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat je het aandeel op het huidige koersniveau (nog) koopwaardiger vindt. Maar over het algemeen zijn de winners de winners die blijven winnen en dus koop je bij op steeds hogere niveaus.
Ja en zakt de hele tering bende weer...mensen gaan dan weer verkopen etc..(zitten ook kosten aan)quote:Op maandag 23 januari 2023 13:24 schreef nostra het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 januari 2023 14:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
... en dan zie je toch dat de laagste quintiel qua performance significant de hoogte quintil qua performance outperformed.
20e percentiel, ik dacht te kunnen tellen maar dat valt tegen, het had toch een naam?quote:
Klopt gewoon.quote:Kwintiel
Kwintiel logo #10593
groep van 20%; een vijfde deel
Laat ons hopen.quote:Op maandag 23 januari 2023 22:17 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb even wat verkooporders erin gezet.. De euforie kan ook weer zo omslaan.
Doet het vooralsnog niet onaardig. Maar m'n NXP's en TSMC's zijn de winnaars gisteren. Ga me meer op Amerikaanse en Aziatische aandelen toeleggen. Hier in Europa is het toch vergane glorie.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 01:11 schreef BasEnAad het volgende:
Hoe wordt dat berekend eigenlijk? Stel boekjaar 2019, welke bedragen worden gebruikt?quote:Op zondag 22 januari 2023 10:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor mij belangrijk is de cashflow per aandeel van 2018 t/m 2021:
Cashflow per aandeel 14,49 14,74 28,65 33,22
Waarom?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 15:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Handel stilgelegd in groot aantal aandelen
https://corporate.vanlans(...)-lanschot-kempen.pdfquote:Op dinsdag 24 januari 2023 15:44 schreef xminator het volgende:
[..]
Hoe wordt dat berekend eigenlijk? ....., welke bedragen worden gebruikt?
Zie op blz 26 niets staan. Uberhaupt in het hele stuk niets over cashflow.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 22:54 schreef blomke het volgende:
[..]
https://corporate.vanlans(...)-lanschot-kempen.pdf
Blz. 26
Dat heet: "voorzieningen voor slechte leningen", gewoon een verplichting voor banken. Overigens krijg ik wel enige moeite met je pejoratieve reacties op mijn uitzoek- en verklaarwerk (N.B. speciaal voor jou).quote:Op woensdag 25 januari 2023 00:09 schreef xminator het volgende:
Zie op blz 26 niets staan. Uberhaupt in het hele stuk niets over cashflow.
Tip: blz 22. Merkwaardig die loan loss provision ontwikkeling. Volgens mij een echte outlier op de markt.
Dat lijkt me bijzonder stug, waar haal je die getallen vandaan?quote:Op zondag 22 januari 2023 10:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor mij belangrijk is de cashflow per aandeel van 2018 t/m 2021:
Cashflow per aandeel 14,49 14,74 28,65 33,22
Ik vraag alleen hoe je de cashflow per aandeel berekent voor in dit geval VLK, in het stuk wat je stuurt staat het niet in.quote:Op woensdag 25 januari 2023 08:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat heet: "voorzieningen voor slechte leningen", gewoon een verplichting voor banken. Overigens krijg ik wel enige moeite met je pejoratieve reacties op mijn uitzoek- en verklaarwerk (N.B. speciaal voor jou).
Dus hier laat ik het bij en ga verder met handelen.
https://media.vanlanschot(...)-lanschot-kempen.pdfquote:Op woensdag 25 januari 2023 09:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat lijkt me bijzonder stug, waar haal je die getallen vandaan?
Ja, dat is de jaarrekening, maar hoe kom jij nu een een cashflow per aandeel van 28,65 over 2020? De net cash flow was 787M op ~41M shares outstanding, bijvoorbeeld, en over 2019 negatief. Waarbij net cash flow nogal een gevaarlijk begrip is, met name bij banken. Het terugbetalen van verstrekte leningen - of het verkopen van portfolio's aan leningen - bijvoorbeeld, zegt helemaal niets.quote:
Dit is voorlopig een mooie aankoop. Heb ik ook bekeken maar helaas de trekker niet overgehaald.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:43 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Ik heb een week of 2 Shopify gekocht. Het viel mij op dat veel webwinkels op elkaar lijken. Vooral in de kassamodule is dat erg duidelijk te zien. Het abonnementsmodel voor de website en wat ze verdienen aan de creditcardbetalingen is best interessant. Ik zie het aandeel wel weer stijgen.
Zit op bijna 30%, dus dat is zeker fijn. Is voor de langere termijn, dus neem geen winst.quote:Op woensdag 25 januari 2023 17:50 schreef DIJK het volgende:
[..]
Dit is voorlopig een mooie aankoop. Heb ik ook bekeken maar helaas de trekker niet overgehaald.
Wat een gek er voor geeft, op basis van de cijfers zou de koers moeten dalen.quote:
Ja zij gaan wel lekker ja, Adyen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:13 schreef Bucketlist het volgende:
Adyen staat op het wensenlijstje maar denk dat de koers nog wat verder terug kan. Resultaten komen op 8 februari en ik denk dat ik dan mijn slag sla.
quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wel grappig dat Musk communistisch veel geld en middelen kan inzetten voor zijn eigen hobby.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Als je puur kijkt naar verwachtingen is er natuurlijk wel iets negatiefs te vinden.quote:Op woensdag 25 januari 2023 23:02 schreef dop het volgende:
[..]
Wat een gek er voor geeft, op basis van de cijfers zou de koers moeten dalen.
De winst groei is te laag voor de huidige waardering.
quote:Op donderdag 26 januari 2023 12:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je puur kijkt naar verwachtingen is er natuurlijk wel iets negatiefs te vinden.
Kijk je naar hoe 2023 verliep, met langdurige lockdowns in Shanghai, dure grondstoffen en schaarste, dan is het niet zo'n slecht resultaat.
Veel fabrikanten zouden voor dit resultaat tekenen.begrijp me niet verkeerd het zijn prima resultaten, en tesla kan zeker nog jaren mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de huidige waardering is wat mij betreft net aan de hoge kant gezien de veranderingen in de markt en het extra risico.
Tesla zal vast en zeker een gezonde fabrikant blijven , ook als ze mogelijk wat trein prijs moeten geven in de toekomst.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Ik vraag me af waarom Shopify weer zo is gaan stijgen, door de abo prijzen die ze hebben verhoogd?quote:Op woensdag 25 januari 2023 17:50 schreef DIJK het volgende:
[..]
Dit is voorlopig een mooie aankoop. Heb ik ook bekeken maar helaas de trekker niet overgehaald.
Lightyear failliet, grote concurrent minder.quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tesla voorbeurs 10% omhoog, ben benieuwd wat daar van overblijft als de markt opent
¤250.000 vragen voor een auto die in eerste instantie ¤100.000 zou gaan kosten, voorspelde ook al niet veel goeds.quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lightyear failliet, grote concurrent minder.
Sta alweer 42% in de plus inmiddelsquote:Op donderdag 26 januari 2023 16:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nog ~5,5% in de min met Tesla.
Nog zo'n weekje en we zien groene cijfers
De timing om bij te kopen was bijna perfect voor ons beiden, geloof ik.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:47 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Sta alweer 42% in de plus inmiddels
Kan moeilijk inschatten hoeveel invloed het heeft.quote:Op donderdag 26 januari 2023 19:58 schreef JimmyJames het volgende:
Nou de antitrust zorgen over Alphabet ebben alweer weg... Denk dat men zich realiseert dat dat soort dingen niet veel voorstellen in de EU/VS.
Slecht voor het 'sentiment'. Ze deden gisteren even -5%. Voor de winstgevendheid denk dat het niet veel uitmaakt. Als ze gedwongen worden zichzelf op te splitsen (lijkt mij sterk), zou dat wellicht juist een hele berg waarde vrij maken. Hoeveel zou youtube niet waard zijn als standalone 200-400B ofzo?quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kan moeilijk inschatten hoeveel invloed het heeft.
Da's ook weer zo.quote:Op donderdag 26 januari 2023 20:42 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Slecht voor het 'sentiment'. Ze deden gisteren even -5%. Voor de winstgevendheid denk dat het niet veel uitmaakt. Als ze gedwongen worden zichzelf op te splitsen (lijkt mij sterk), zou dat wellicht juist een hele berg waarde vrij maken. Hoeveel zou youtube niet waard zijn als standalone 200-400B ofzo?
Ja, die zullen zich wel even achter de oren krabben nu Microsoft zich zo met Chat-GPT bezig houdt.quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:15 schreef BasEnAad het volgende:
Ik denk dat Alphabet zich best zorgen mag maken over concurrentie voor zijn zoekmachine. Een simpele AI-website of app kan snel betrouwbare antwoorden geven op welke vraag dan ook, zonder dat je als gebruiker de zoekresultaten hoeft door te spitten.
Lijkt me haast wel dat we die kant op gaan ja. Al heeft Alphabet zelf ook gigantisch in AI geïnvesteerd, dus wil niet zeggen dat ze in dat scenario automatisch hun positie verliezenquote:Op donderdag 26 januari 2023 21:15 schreef BasEnAad het volgende:
Ik denk dat Alphabet zich best zorgen mag maken over concurrentie voor zijn zoekmachine. Een simpele AI-website of app kan snel betrouwbare antwoorden geven op welke vraag dan ook, zonder dat je als gebruiker de zoekresultaten hoeft door te spitten.
Nvidia vindt het allemaal prima, die mag al die mooie GPU's leveren om al dat AI-geweld van power te voorzien.quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:28 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Lijkt me haast wel dat we die kant op gaan ja. Al heeft Alphabet zelf ook gigantisch in AI geïnvesteerd, dus wil niet zeggen dat ze in dat scenario automatisch hun positie verliezen
Via REE ontdekt? https://finance.yahoo.com(...)ttery-130000125.htmlquote:Op donderdag 26 januari 2023 16:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zonet een plukje van 1500 aandelen @ $1,65 Microvast Holdings (US59516C1062) gekocht.
Ook weer high risk dus niet voor mensen met een zwakke maag.
Ze leggen zich toe op energy storage (4,3MWh per unit) en complete modules met lithium cellen (incl BMS) voor o.a. auto's.
Geen idee of het verder dipt maar ben toch maar ingestapt.
Fluence Energy heb ik ook nog op het oog maar die moet eerst maar eens naar $18,50 zakken voor ik instap.
Ik kwam het nieuws wel tegen inderdaad maar kwam het in eerste instantie tegen toen ik Lightning eMotors en Fluence Energy aan het uitpluizen was.quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:50 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Via REE ontdekt? https://finance.yahoo.com(...)ttery-130000125.html
Vooralsnog doen ze het heel aardig: +15% in een maand tijd.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 01:11 schreef BasEnAad het volgende:
Koers is <10% van wat ie 1,5 jaar geelden was??quote:Op donderdag 26 januari 2023 22:15 schreef Bucketlist het volgende:
Wel, wat je zelf al zegt: Een gok, maar ik begrijp je helemaal. Voor de liefhebber:
https://ir.microvast.com/(...)ab-8f3a-63120207fa93
Da's niet ongewoon, dat zie je vaker na IPO's of fusies of goed nieuws dat niet wordt opgevolgd door resultaten.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Koers is <10% van wat ie 1,5 jaar geelden was??
Goeie tips!!quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er komt weer wat dividend aan (Verizon en JP Morgan) dus mss koop ik er nog wel een zwikje bij.
Nee, naar een adviseur toegaan zeker.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het was geen tip
Je moet sowieso nooit luisteren naar één of andere noob op een forum...
![]()
Ik maak liever m'n eigen foutenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, naar een adviseur toegaan zeker.![]()
Mijn GAK staat op $36,56 dus ik klaag nietquote:Net Verizon ingelegd tegen $40,-
En binnen op $40quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik maak liever m'n eigen fouten
Als zo'n adviseur echt goed was in beleggen, dan was hij geen adviseur maar dan was hij ook aan het rentenieren.
[..]
Mijn GAK staat op $36,56 dus ik klaag niet
quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:56 schreef blomke het volgende:
[..]
En binnen op $40
Wanneer dividend???
Mooi hoog dividend, overigens.quote:Verizon's upcoming ex-dividend date is on Jan 08, 2023. Verizon shareholders who own VZ stock before this date will receive Verizon's next dividend payment of $0.65 per share on Jan 31, 2023.
Nice, welke is het?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:03 schreef Faraday01 het volgende:
Klein lichtpuntje: mijn Small cap etf staat weer in het groen sinds vandaag
Stijging en daling toegevoegd sinds aankoop.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gekocht:
- Walgreens Boots Alliance -> ~0%
- Stanley Black & Decker -> +1,1%
- Pfizer -> -7,4%
- Tesla -> op meerdere momenten bijgekocht, iets van >40% in de plus
- Intel -> -5,7%
- iShares European Property Yield -> +2,55%
- Realty Income REIT -> +4,7%
- S&P 500 ETF -> +2,5%
- Citigroup -> +8,2%
- First American Financial Corp -> +6,5%
Ze hebben het iig wel heel goed gespreid:quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
iShares MSCI World Small Cap UCITS ETF USD (Acc)
quote:Weight of top 10 holdings (out of 3,224) is 1.91%
Dat is logisch omdat er geen grote bedrijven tussen zitten die een groot deel van de index beslaan.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze hebben het iig wel heel goed gespreid:
[..]
Heb het nooit aangedurfd met Facebook / Meta.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:24 schreef JimmyJames het volgende:
Nou wellicht Woensdag even Meta verkopen.
Even kijken hoe ver de koers wordt opgedreven voor de resultaten.
Dat lukt natuurlijk niet als het zo stijgtquote:Op donderdag 26 januari 2023 16:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Fluence Energy heb ik ook nog op het oog maar die moet eerst maar eens naar $18,50 zakken voor ik instap.
Zolang ASML meer vraag houdt dan dat ze kunnen produceren zal het weinig invloed hebben of ze naar China mogen exporteren.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 21:52 schreef Faraday01 het volgende:
Een geheime deal tussen de Amerikanen en Nederland over ASML. Wat moet je daar nu mee als belegger
Oh dat loopt wel los met >2 jaar werk aan orderportefeuille. Ik vind het alleen nogal een vaag verhaal en wat meer specifieke informatie zou goed zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 21:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zolang ASML meer vraag houdt dan dat ze kunnen produceren zal het weinig invloed hebben of ze naar China mogen exporteren.
Zat er al een tijd aan te komen natuurlijk. Halfgeleiders zijn een groot onderdeel van het geopolitieke spel geworden. Dit zal niet het laatste hoofdstuk zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 21:52 schreef Faraday01 het volgende:
Een geheime deal tussen de Amerikanen en Nederland over ASML. Wat moet je daar nu mee als belegger
Het is geen grote verrassing inderdaad. Gaat er mij meer om dat niet echt duidelijk is wat er afgesproken is.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 22:06 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Zat er al een tijd aan te komen natuurlijk. Halfgeleiders zijn een groot onderdeel van het geopolitieke spel geworden. Dit zal niet het laatste hoofdstuk zijn.
De grote institutionele beleggers zullen dit al een tijdje ingeprijsd hebben lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |