Ik heb geen verkoopstrategie.quote:Op zondag 8 januari 2023 17:36 schreef dop het volgende:
[..]
je reden om te kopen wel, maar ik was dus vooral benieuwd of je bij aankoop ook nadenkt over verkoop momenten.
Maar daar op is het antwoord nee, als ik het goed begrijp.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:What are light vehicles?
Cars and lightweight trucks up to 10,000 pounds.
Us is bepaald niet de grootste Ev markt en tesla is wereldwijd niet de grootstequote:Op zondag 8 januari 2023 20:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zo beroerd ziet het er niet uit voor Tesla in de US, vergeleken met de andere merken. En daar hoor je dan weer weinig over.
Je leest en hoort overal "de andere merken komen eraan!" en het is wel zo dat die ieder jaar meer EV's verkopen maar de totale autoverkopen (ICE + HYBRID + PHEV + EV) dalen juist voor die merken (in ieder geval in de US).
@:iCannot_Enough heeft weer wat cijfers en grafieken op een rij gezet
[..]
[ afbeelding ]
En wereldwijd, al was dat al bekend.
[ afbeelding ]
Nog een interessante insteek:
Tesla Megapacks zijn uitverkocht t/m Q4 2024.
De voornaamste oorzaak zal het aantal accu's zijn dat ze kunnen produceren.
Mocht de autoverkoop ooit wél instorten, dan kunnen ze altijd nog meer Megapacks maken met de accucapaciteit die dan vrijkomt.
Tesla is wel degelijk de grootste wereldwijd als het om volledige bEV's gaat.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:36 schreef dop het volgende:
[..]
Us is bepaald niet de grootste Ev markt en tesla is wereldwijd niet de grootste
[ afbeelding ]
Punt is dat grafiekjes nogal vertekend zijn als ze niet het hele beeld laten zien.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tesla is wel degelijk de grootste wereldwijd als het om volledige bEV's gaat.
Je chart is inclusief plug-in hybrides en die maakt Tesla sowieso niet, want daar zit nog een verbrandingsmotor in.
Wereldwijd ligt het nog weer iets anders dan in China, natuurlijk.
In onderstaande chart (komt uit het vorige deel van dit topic) vind je de gegevens voor de eerste helft van 2022.
Daar zie je ook duidelijk het onderscheid tussen volledig EV (bEV) en PHEV (plug-in hybrides).
[ afbeelding ]
Daarom post ik ook de grafiek voor wereldwijd met een duidelijke scheiding tussen EV en PHEV.quote:Op maandag 9 januari 2023 05:20 schreef dop het volgende:
[..]
Punt is dat grafiekjes nogal vertekend zijn als ze niet het hele beeld laten zien.
In absolute aantallen en als het gaat om EV's (dus zonder verbrandingsmotor) zijn ze wereldwijd nog marktleider in aantallen, daar hoef je niet over te twistenquote:Of Tesla marktleider is kun je over twisten, maar dat de concurrentie op gang begint te komen is duidelijk.
Het is sowieso nooit een gelopen race, denk ik.quote:De beurskoers staat niet geheel om niets onder druk.
Het is bepaald geen gelopen race.
ik ook, ik ben bang dat het niet helemaal mee gaat vallen.quote:Op maandag 9 januari 2023 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de complete Q4 cijfers.
Het is geen verrassing dat Tesla de verwachte 1,5 miljoen afgeleverde auto's niet gehaald heeft.quote:Op maandag 9 januari 2023 11:53 schreef dop het volgende:
[..]
ik ook, ik ben bang dat het niet helemaal mee gaat vallen.
Keurig!quote:Op maandag 9 januari 2023 17:10 schreef recursief het volgende:
Nog louter groene dagen dit jaar. Ik kan op dit moment +6,71% voor het jaar noteren. De correctie zal dan straks ook wel fors zijn, dat kan niet anders.
Ik kom uit op:quote:Op maandag 9 januari 2023 17:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Keurig!
Hier de berekening ook gedaan voor beide (nogal uiteenlopende) portfolio's:
DeGiro +4,44%
Rabo +4,38%
PostNL heeft idd nog een lange weg te gaan.quote:Op maandag 9 januari 2023 18:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik kom uit op:
DeGiro: 6,5% (vooral losse aandelen)
Fitvermogen (loopt 1 dag achter): 2,35% (86% world, 14% EM)
Vooral PostNL, ASML en URW gaan hard met een winst in de dubbele cijfers. Alleen is daarmee het bloedbad voor PostNL nog lang niet gecompenseerd.
Begint alweer met een halve procent in het rood bij mijquote:Op maandag 9 januari 2023 17:10 schreef recursief het volgende:
Nog louter groene dagen dit jaar. Ik kan op dit moment +6,71% voor het jaar noteren. De correctie zal dan straks ook wel fors zijn, dat kan niet anders.
Je kunt doorrollen met je opties naar hogere strikes.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 20:26 schreef JimmyJames het volgende:
Beetje jammer dat ik alleen short puts erop heb. Maar hoef ik tenminste niet na te denken over verkoopkoersen. Ik haal ze terug als 80% van de premie eruit is gelopen (het moeilijke is om vast te houden aan die regel, het kan verleidelijk zijn ze te laten lopen onder het mom "ach die strike wordt toch niet meer gehaald" (<-- dure fouten uit het verleden)).
Heel toevallig was ik er net mee bezig.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 21:47 schreef maan_man het volgende:
Wie zit nog meer vol spanning te wachten op het rendement van de ETF?
Lekker bezig.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 21:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heel toevallig was ik er net mee bezig.
Ik dacht gisteren dat de data van het aangemaakte portfolio weg was bij Morningstar maar blijkbaar had ik het ingevuld bij Morningstar.nl en zat ik te kijken op Morningstar.com
Afijn, net een snapshot gemaakt (is dus iets te laat) en opgeslagen.
Het uitwerken zal wel even duren
Zijde gij een boomert die alles met pen en papier gaat berekenen oid?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 21:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heel toevallig was ik er net mee bezig.
Ik dacht gisteren dat de data van het aangemaakte portfolio weg was bij Morningstar maar blijkbaar had ik het ingevuld bij Morningstar.nl en zat ik te kijken op Morningstar.com
Afijn, net een snapshot gemaakt (is dus iets te laat) en opgeslagen.
Het uitwerken zal wel even duren
In theorie ben ik een (voormalig) ICT'er maar in de praktijk heb ik dit niet zo handig aangepaktquote:Op dinsdag 10 januari 2023 22:05 schreef xminator het volgende:
[..]
Zijde gij een boomert die alles met pen en papier gaat berekenen oid?
Ik heb excel met datasnipper als dat handig is..quote:Op dinsdag 10 januari 2023 22:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In theorie ben ik een (voormalig) ICT'er maar in de praktijk heb ik dit niet zo handig aangepakt
Het houdt de spanning er nog even in.
Mag ik vragen waarom je eigenlijk bij de Rabobank belegd? Banken zijn toch traditioneel erg duur hierin.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat t$&*#&* h$%&* k&& Rabo Beleggen ligt er wéér uit.
Dat is al de 4e keer in 2023... Wat een baggerbank is het ook...
Ik heb ongeveer 50% bij DeGiro en 50% bij de Rabobank.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:41 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je eigenlijk bij de Rabobank belegd? Banken zijn toch traditioneel erg duur hierin.
Of ivm bijzondere producten oid?
Straks moet je nog een overnamebod gaan doen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tesla gaat wel weer lekker.
Voorlopig op de juiste dag aangekocht iig.
Ah, vandaar al die "gemiste oproepen" van Elon Musk.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Straks moet je nog een overnamebod gaan doen.
Boomer confirmedquote:Op woensdag 11 januari 2023 15:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat t$&*#&* h$%&* k&& Rabo Beleggen ligt er wéér uit.
Dat is al de 4e keer in 2023... Wat een baggerbank is het ook...
Of hij wilt je als nieuwe CEO, vast opgemerkt dat je vrij van werkverplichtingen bent.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ah, vandaar al die "gemiste oproepen" van Elon Musk.
Neequote:Op donderdag 12 januari 2023 00:07 schreef einzeinz het volgende:
Wordt toch dringend eens tijd dat we stukken lager gaan!
Die had ik gekocht door dit topic. Lag nog wat ongebruikt dividend geld, dus leek me wel geiningquote:Op donderdag 12 januari 2023 14:58 schreef michaelmoore het volgende:
Tell doet weer klimpie klimpie na een nieuwe BUY aanbeveling
https://finance.yahoo.com(...)d-buy-170005330.html
pas verkopen boven de 4,4quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:14 schreef stinkie het volgende:
[..]
Die had ik gekocht door dit topic. Lag nog wat ongebruikt dividend geld, dus leek me wel geining
Sinds begin dit jaar al 30% erbij.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:14 schreef stinkie het volgende:
[..]
Die had ik gekocht door dit topic. Lag nog wat ongebruikt dividend geld, dus leek me wel geining
Berkshire heeft natuurlijk ook nog eens stuk of 70 bedrijven (grotendeels) in bezit, waaronder Duracel, Dairy Queen en BNSF Railway Company.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:40 schreef WammesWaggel het volgende:
De grootste vijf posities van Berkshire hebben het op Chevron na matig tot slecht gedaan de laatste zes maanden.
Maar Berkshire zelf daartegen is behoorlijk gestegen.
Tja.. dat begrijp ik even niet helemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |