Ik heb geen verkoopstrategie.quote:Op zondag 8 januari 2023 17:36 schreef dop het volgende:
[..]
je reden om te kopen wel, maar ik was dus vooral benieuwd of je bij aankoop ook nadenkt over verkoop momenten.
Maar daar op is het antwoord nee, als ik het goed begrijp.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:What are light vehicles?
Cars and lightweight trucks up to 10,000 pounds.
Us is bepaald niet de grootste Ev markt en tesla is wereldwijd niet de grootstequote:Op zondag 8 januari 2023 20:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zo beroerd ziet het er niet uit voor Tesla in de US, vergeleken met de andere merken. En daar hoor je dan weer weinig over.
Je leest en hoort overal "de andere merken komen eraan!" en het is wel zo dat die ieder jaar meer EV's verkopen maar de totale autoverkopen (ICE + HYBRID + PHEV + EV) dalen juist voor die merken (in ieder geval in de US).
@:iCannot_Enough heeft weer wat cijfers en grafieken op een rij gezet
[..]
[ afbeelding ]
En wereldwijd, al was dat al bekend.
[ afbeelding ]
Nog een interessante insteek:
Tesla Megapacks zijn uitverkocht t/m Q4 2024.
De voornaamste oorzaak zal het aantal accu's zijn dat ze kunnen produceren.
Mocht de autoverkoop ooit wél instorten, dan kunnen ze altijd nog meer Megapacks maken met de accucapaciteit die dan vrijkomt.
Tesla is wel degelijk de grootste wereldwijd als het om volledige bEV's gaat.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:36 schreef dop het volgende:
[..]
Us is bepaald niet de grootste Ev markt en tesla is wereldwijd niet de grootste
[ afbeelding ]
Punt is dat grafiekjes nogal vertekend zijn als ze niet het hele beeld laten zien.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tesla is wel degelijk de grootste wereldwijd als het om volledige bEV's gaat.
Je chart is inclusief plug-in hybrides en die maakt Tesla sowieso niet, want daar zit nog een verbrandingsmotor in.
Wereldwijd ligt het nog weer iets anders dan in China, natuurlijk.
In onderstaande chart (komt uit het vorige deel van dit topic) vind je de gegevens voor de eerste helft van 2022.
Daar zie je ook duidelijk het onderscheid tussen volledig EV (bEV) en PHEV (plug-in hybrides).
[ afbeelding ]
Daarom post ik ook de grafiek voor wereldwijd met een duidelijke scheiding tussen EV en PHEV.quote:Op maandag 9 januari 2023 05:20 schreef dop het volgende:
[..]
Punt is dat grafiekjes nogal vertekend zijn als ze niet het hele beeld laten zien.
In absolute aantallen en als het gaat om EV's (dus zonder verbrandingsmotor) zijn ze wereldwijd nog marktleider in aantallen, daar hoef je niet over te twistenquote:Of Tesla marktleider is kun je over twisten, maar dat de concurrentie op gang begint te komen is duidelijk.
Het is sowieso nooit een gelopen race, denk ik.quote:De beurskoers staat niet geheel om niets onder druk.
Het is bepaald geen gelopen race.
ik ook, ik ben bang dat het niet helemaal mee gaat vallen.quote:Op maandag 9 januari 2023 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de complete Q4 cijfers.
Het is geen verrassing dat Tesla de verwachte 1,5 miljoen afgeleverde auto's niet gehaald heeft.quote:Op maandag 9 januari 2023 11:53 schreef dop het volgende:
[..]
ik ook, ik ben bang dat het niet helemaal mee gaat vallen.
Keurig!quote:Op maandag 9 januari 2023 17:10 schreef recursief het volgende:
Nog louter groene dagen dit jaar. Ik kan op dit moment +6,71% voor het jaar noteren. De correctie zal dan straks ook wel fors zijn, dat kan niet anders.
Ik kom uit op:quote:Op maandag 9 januari 2023 17:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Keurig!
Hier de berekening ook gedaan voor beide (nogal uiteenlopende) portfolio's:
DeGiro +4,44%
Rabo +4,38%
PostNL heeft idd nog een lange weg te gaan.quote:Op maandag 9 januari 2023 18:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik kom uit op:
DeGiro: 6,5% (vooral losse aandelen)
Fitvermogen (loopt 1 dag achter): 2,35% (86% world, 14% EM)
Vooral PostNL, ASML en URW gaan hard met een winst in de dubbele cijfers. Alleen is daarmee het bloedbad voor PostNL nog lang niet gecompenseerd.
Begint alweer met een halve procent in het rood bij mijquote:Op maandag 9 januari 2023 17:10 schreef recursief het volgende:
Nog louter groene dagen dit jaar. Ik kan op dit moment +6,71% voor het jaar noteren. De correctie zal dan straks ook wel fors zijn, dat kan niet anders.
Je kunt doorrollen met je opties naar hogere strikes.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 20:26 schreef JimmyJames het volgende:
Beetje jammer dat ik alleen short puts erop heb. Maar hoef ik tenminste niet na te denken over verkoopkoersen. Ik haal ze terug als 80% van de premie eruit is gelopen (het moeilijke is om vast te houden aan die regel, het kan verleidelijk zijn ze te laten lopen onder het mom "ach die strike wordt toch niet meer gehaald" (<-- dure fouten uit het verleden)).
Heel toevallig was ik er net mee bezig.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 21:47 schreef maan_man het volgende:
Wie zit nog meer vol spanning te wachten op het rendement van de ETF?
Lekker bezig.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 21:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heel toevallig was ik er net mee bezig.
Ik dacht gisteren dat de data van het aangemaakte portfolio weg was bij Morningstar maar blijkbaar had ik het ingevuld bij Morningstar.nl en zat ik te kijken op Morningstar.com
Afijn, net een snapshot gemaakt (is dus iets te laat) en opgeslagen.
Het uitwerken zal wel even duren
Zijde gij een boomert die alles met pen en papier gaat berekenen oid?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 21:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heel toevallig was ik er net mee bezig.
Ik dacht gisteren dat de data van het aangemaakte portfolio weg was bij Morningstar maar blijkbaar had ik het ingevuld bij Morningstar.nl en zat ik te kijken op Morningstar.com
Afijn, net een snapshot gemaakt (is dus iets te laat) en opgeslagen.
Het uitwerken zal wel even duren
In theorie ben ik een (voormalig) ICT'er maar in de praktijk heb ik dit niet zo handig aangepaktquote:Op dinsdag 10 januari 2023 22:05 schreef xminator het volgende:
[..]
Zijde gij een boomert die alles met pen en papier gaat berekenen oid?
Ik heb excel met datasnipper als dat handig is..quote:Op dinsdag 10 januari 2023 22:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In theorie ben ik een (voormalig) ICT'er maar in de praktijk heb ik dit niet zo handig aangepakt
Het houdt de spanning er nog even in.
Mag ik vragen waarom je eigenlijk bij de Rabobank belegd? Banken zijn toch traditioneel erg duur hierin.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat t$&*#&* h$%&* k&& Rabo Beleggen ligt er wéér uit.
Dat is al de 4e keer in 2023... Wat een baggerbank is het ook...
Ik heb ongeveer 50% bij DeGiro en 50% bij de Rabobank.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:41 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je eigenlijk bij de Rabobank belegd? Banken zijn toch traditioneel erg duur hierin.
Of ivm bijzondere producten oid?
Straks moet je nog een overnamebod gaan doen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tesla gaat wel weer lekker.
Voorlopig op de juiste dag aangekocht iig.
Ah, vandaar al die "gemiste oproepen" van Elon Musk.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Straks moet je nog een overnamebod gaan doen.
Boomer confirmedquote:Op woensdag 11 januari 2023 15:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat t$&*#&* h$%&* k&& Rabo Beleggen ligt er wéér uit.
Dat is al de 4e keer in 2023... Wat een baggerbank is het ook...
Of hij wilt je als nieuwe CEO, vast opgemerkt dat je vrij van werkverplichtingen bent.quote:Op woensdag 11 januari 2023 17:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ah, vandaar al die "gemiste oproepen" van Elon Musk.
Neequote:Op donderdag 12 januari 2023 00:07 schreef einzeinz het volgende:
Wordt toch dringend eens tijd dat we stukken lager gaan!
Die had ik gekocht door dit topic. Lag nog wat ongebruikt dividend geld, dus leek me wel geiningquote:Op donderdag 12 januari 2023 14:58 schreef michaelmoore het volgende:
Tell doet weer klimpie klimpie na een nieuwe BUY aanbeveling
https://finance.yahoo.com(...)d-buy-170005330.html
pas verkopen boven de 4,4quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:14 schreef stinkie het volgende:
[..]
Die had ik gekocht door dit topic. Lag nog wat ongebruikt dividend geld, dus leek me wel geining
Sinds begin dit jaar al 30% erbij.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:14 schreef stinkie het volgende:
[..]
Die had ik gekocht door dit topic. Lag nog wat ongebruikt dividend geld, dus leek me wel geining
Berkshire heeft natuurlijk ook nog eens stuk of 70 bedrijven (grotendeels) in bezit, waaronder Duracel, Dairy Queen en BNSF Railway Company.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:40 schreef WammesWaggel het volgende:
De grootste vijf posities van Berkshire hebben het op Chevron na matig tot slecht gedaan de laatste zes maanden.
Maar Berkshire zelf daartegen is behoorlijk gestegen.
Tja.. dat begrijp ik even niet helemaal.
Dat klopt maar de top 5 staat gelijk aan zeg 72% van hun portfolio las ik onlangs.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Berkshire heeft natuurlijk ook nog eens stuk of 70 bedrijven (grotendeels) in bezit, waaronder Duracel, Dairy Queen en BNSF Railway Company.
Hopelijk gaan ze ooit nog eens dividend betalen.
Dat zou in strijd zijn met de filosofie van de grondleggers van Berkshire. Kort gezegd: beleggers doen alleen maar domme dingen als zij dividend krijgen, dus herbeleggen wij zelf. Dat dividend gaat er dus niet komen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hopelijk gaan ze ooit nog eens dividend betalen.
Maybe Greg Abel will be able to pay us some dividend.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:06 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Dat zou in strijd zijn met de filosofie van de grondleggers van Berkshire. Kort gezegd: beleggers doen alleen maar domme dingen als zij dividend krijgen, dus herbeleggen wij zelf. Dat dividend gaat er dus niet komen.
You reckon he's... able?quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maybe Greg Abel will be able to pay us some dividend.
Dat kan ookquote:Op donderdag 12 januari 2023 17:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom niet "pas verkopen boven de $44"?
Dat weet je natuurlijk niet. Ze kunnen ook failliet zijn over een jaar zonder ooit ¤5 aan te tikken.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat kan ook
Maar 5 euro moet zeker haalbaar zijn
18% plus nu al.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Sinds begin dit jaar al 30% erbij.
Helaas moet er nog wel wat bij om weer break even te komen.
Portfolio is in die stelling alleen de aandelen portefeuille. Buffet ziet Apple Geico en BNSF als de grootste bezittingen van Berkshire. De niet genoteerde bezittingen zijn lastig te waarderen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:57 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat klopt maar de top 5 staat gelijk aan zeg 72% van hun portfolio las ik onlangs.
Het dividend kan ik waarschijnlijk nooit zo rendabel investeren als zij dat kunnen dus voor mij is dat niet zo belangrijk..
Je hebt genoeg dipjes gehad om dat te beleggen, tijd om te stijgen nu.quote:Op donderdag 12 januari 2023 23:40 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Mag toch wel hoor. Heb nog 20.000 euro staan die in de beurs molet
Als ze nooit voldoende financiering krijgen, is nul ook haalbaar, dunkt mij.quote:Op donderdag 12 januari 2023 21:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat kan ook
Maar 5 euro moet zeker haalbaar zijn
Met een Zacks Buy rating op earnings zal dat meevallenquote:Op vrijdag 13 januari 2023 11:15 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Als ze nooit voldoende financiering krijgen, is nul ook haalbaar, dunkt mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk dat bedrijf is ganz geil dat zal wel, maar of je niet teveel betaalt is de vraag, waarom kan een ander geen batterijtjes maken?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 13:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tesla gebruikt LFP (LiFePO4) cellen voor deze Megapacks, dus geen kobalt in de cellen en ze kunnen zo'n 3.000 tot 5.000x volledig geladen en ontladen worden, waarna de capaciteit nog zo'n 80% is.
Een ander kan ook batterijen maken, Tesla produceert zelf steeds meer cellen maar koopt bijvoorbeeld ook LFP cellen in bij CATL, dat notabene zelf ook hun eigen CATL BESS producten maakt (zie tabel in mijn vorige post).quote:Op vrijdag 13 januari 2023 15:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kijk dat bedrijf is ganz geil dat zal wel, maar of je niet teveel betaalt is de vraag, waarom kan een ander geen batterijtjes maken?
Voor een accupakket in een auto is minder 80% resterende capaciteit doorgaans "einde verhaal" omdat je dan aardig wat range inlevert.quote:En niet onbelangrijk, wat betekent het nou met die cycli? Ik begrijp het niet, degradeerd de batterij per +- 4.000 cycli met 20%? Maar kun je bijv wel gewoon 20.000 cycli draaien en dat die dan zogezegd 0.8^5 = 33% vermogen heeft ofzo, tov initieel?
Lijkt mij dat als je accu het hele stroomnet bediend je véél meer cycli kunt halen.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je bent bij 5.000 cycli echter al snel 20 jaar verder, dus de kans op andere storingen neemt dan ook toe.
Mja ik vind het cool hoor wat het bedrijf doet maar ik vind het aandeel niet ganz geil.quote:374,83 billion
USD
Je moet natuurlijk verder kijken dan 1 jaar en de potentie voor de toekomst er ook in meenemen.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt mij dat als je accu het hele stroomnet bediend je véél meer cycli kunt halen.
Maar je hebt natuurlijk wel enige prijsverschillen te overbruggen... Cq je moet stroom wel heel goedkoop inslaan voordat het rendabel wordt. Cq als het ff hard waait / weinig afname is / de zon hard schijnt, dat zijn dan inderdaad minder momenten.
Anyhow, je zegt
$20,73 miljard omzet per jaar.
40% marge...
8 miljard winst.
6 miljard na winstbelasting.
Op een bedrijf an hoeveel miljard?
[..]
Mja ik vind het cool hoor wat het bedrijf doet maar ik vind het aandeel niet ganz geil.
Ja maar de winst mag met 375 miljard marktwaarde wel pieken op minimaal 75miljard ofzo. En hoe kom jij tot die som?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk verder kijken dan 1 jaar en de potentie voor de toekomst er ook in meenemen.
Die 40GWh is voor 2023 of (als het tegenzit) Q3 2023 t/m Q2 2024 en moet ieder jaar zo'n 50% stijgen.
Ter vergelijking, in 2021 heeft Tesla ongeveer 4GWh aan Megapacks geplaatst.
Voor 2022 is het nog niet bekend maar in Q3 zaten ze op 2,1GWh met de tot dan toe beschikbare capaciteit, dus met een goed laatste kwartaal zou 8GWh in 2022 realistisch zijn.
Daar is nu de 40GWh fabriek in Lathrop bijgekomen.
En zoals gemeld, ze zijn uitverkocht t/m Q4 2024 dus aan vraag is voorlopig geen gebrek.
Ze hebben hun auto's en vrachtwagens ook nog.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja maar de winst mag met 375 miljard marktwaarde wel pieken op minimaal 75miljard ofzo. En hoe kom jij tot die som?
Ergens in de toekomst, over 10-15 jaar.
Ze hadden 13 miljard winst en moeten dus nog even x5?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze hebben hun auto's en vrachtwagens ook nog.
Het is niet alsof ze daar ineens mee stoppen.
De overige producten laat ik dan nog even buiten beschouwing.
Als de omzet 40% blijft stijgen jaarlijks, dan kan dat hard gaan natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze hadden 13 miljard winst en moeten dus nog even x5?
quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als de omzet 40% blijft stijgen jaarlijks, dan kan dat hard gaan natuurlijk.
En met die Megapacks erbij gaat dat mogelijk nog iets rapper.
Maar goed, het is verder ook geen aanbeveling om Tesla te kopen.
Het is meer dat ik me interesseer in de materie rond EV's en energieopslag en daardoor zie wat Tesla momenteel doet.
Ik heb thuis ook een paar mobiele accupacks met LFP-accu's om mee te experimenteren en dat werkt heel mooi.Lijst Fortuyn Pim accu's?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als de omzet 40% blijft stijgen jaarlijks, dan kan dat hard gaan natuurlijk.
En met die Megapacks erbij gaat dat mogelijk nog iets rapper.
Maar goed, het is verder ook geen aanbeveling om Tesla te kopen.
Het is meer dat ik me interesseer in de materie rond EV's en energieopslag en daardoor zie wat Tesla momenteel doet.
Ik heb thuis ook een paar mobiele accupacks met LFP-accu's om mee te experimenteren en dat werkt heel mooi.A de bluetti, dat schijnen wel de één van de beste te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoor er veel goede verhalen over.
Bluetti en Ecoflow zijn inderdaad wel de betere merken die je hier kan kopen.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 19:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
A de bluetti, dat schijnen wel de één van de beste te zijn.
Ik hoor er veel goede verhalen over.
Ik zat net een artikel te lezen dat over Q3 2022 ging.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 21:49 schreef WammesWaggel het volgende:
Tesla heeft nu een P/E van 37.59.
Dat is helemaal zo extreem gek nog niet.
Ja, mss is het wel tijd voor een apart Tesla topic.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 22:18 schreef BasEnAad het volgende:
Dit topic polariseert ook! Wel of geen Tesla, dat is de vraag!
Gelukkig zijn er zo eindeloos veel interessante aandelen om uit te kiezen.
Dat is wel levensvatbaar lijkt me.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 22:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, mss is het wel tijd voor een apart Tesla topic.
Jazeker, helemaal waar. Aan de andere kant is beleggen vaak ook heel saai. En als je in dit topic een specifiek aandeel aanstipt dat niet Tesla of TELL of PostNL is, dan is het vrij snel weer stil.quote:Aan de andere kant zou het topic ook al opfleuren als er eens wat andere bedrijven besproken werden...
Voor mij geval heeeel erg buiten mijn circle of competence. Heb niet eens rijbewijs. Laat staan dat ik snap hoe een auto werktquote:Op zaterdag 14 januari 2023 01:11 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zit al een tijdje te kijken naar BorgWarner (BWA).
"BorgWarner Inc. provides solutions for combustion, hybrid, and electric vehicles worldwide. The company operates through four segments: Air Management, E-Propulsion & Drivetrain, Fuel Injection, and Aftermarket."
https://seekingalpha.com/symbol/BWA
Ze leveren dus aan de hele markt, niet enkel aan één automerk. Zouden jullie je geld hierin stoppen?
Ik zou het inderdaad ook saai vinden als je alleen maar aparte topics per aandeel krijgt. Lekker centraal is prima en dan is het soms maar wat meer Tesla of FlopNL in dit topic.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 22:51 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat is wel levensvatbaar lijkt me.![]()
Dan moet er ook iemand zijn die dat topic opent, ik ben van goede wil, maar heb geen verstand van Tesla en mijn interesse ligt daar ook niet
Ik heb soms ook wel ideeën voor beurstopics, het aankoop/verkoop-topic loopt goed en het AEX-voorspeltopic was ook leuk. Maar met hooguit 20 actieve users die de beurs interessant vinden, blijft het een beetje proberen natuurlijk.
[..]
Jazeker, helemaal waar. Aan de andere kant is beleggen vaak ook heel saai. En als je in dit topic een specifiek aandeel aanstipt dat niet Tesla of TELL of PostNL is, dan is het vrij snel weer stil.
Zou ook leuk zijn als users hier aandelen ter sprake brengen die ze al een tijdje op het oog hebben en bijv. dan hier vragen hoe wij er over denken.
zeker iets wat een hype kan worden, als het dat al niet een beetje is.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Denk zelf trouwens dat AI de nieuwe "Wall Street hype / bubble" van de komende 3 tot 5 jaar wordt.
Bedrijven die massaal op zoek gaan naar kandidaten om ook een vinger in de pap te krijgen of de nieuwe "ChatGPT" in te lijven.
En niet alleen chat bots. Ook op het gebied van programmeren, grafische toepassingen, AI gegenereerde muziek en video, transport / autonoom rijden, etc.
AI en machine learning komt nu echt in een stroomversnelling.
Ik vind het net zo interessant als eng.
Dat is al een dingetje. In de Verenigde Staten heeft men AI gebruikt om de geldigheid van handtekeningen te controleren. Het systeem werd alleen gevoet met handtekeningen van personen voor wie Engels hun moedertaal is. Onbedoeld gevolg: handtekeningen van personen voor wie Engels niet de moedertaal was werden veel vaker als ongeldig aangemerkt.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 15:05 schreef dop het volgende:
Ai zelf gaat zo goed of zo slecht zijn als de dataset die je het voert. Dat gaat ook nog wel een dingetje zijn, denk ik.
Gouden club. Costco. Zonde dat ik daar niet in heb belegd. Nu wel erg aan de prijs omdat iedereen dat vindt. Waren hun tijd ver vooruit met dat abonnementsmodel.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Een filmpje van 56 seconden dus je verveelt je geen minuut.
Ja, dat is aardig gestegen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:43 schreef DIJK het volgende:
[..]
Gouden club. Costco. Zonde dat ik daar niet in heb belegd. Waren hun tijd ver vooruit met dat abonnementsmodel.
Je hebt wel wat topbedrijven ingeruild voor rommel. Ik ben op deze waardering ook geen koper van bijvoorbeeld costco home depot of walmart. Maar om ze nu in te ruilen voor walgreens of Stanley. Underperformers zijn dat vaak ook met een goede reden.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat is aardig gestegen.
Heb het aandeel (met wat andere aandelen die niet zoveel deden maar wel in de plus stonden) toevallig afgelopen week met een heel klein beetje winst verkocht en omgezet in o.a. wat bedrijven die aardig "gevallen" waren.
De aangekocht aandelen zijn per stuk ongeveer 2% van m'n portfolio, dus wel te overzien.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:06 schreef DIJK het volgende:
[..]
Je hebt wel wat topbedrijven ingeruild voor rommel. Ik ben op deze waardering ook geen koper van bijvoorbeeld costco home depot of walmart. Maar om ze nu in te ruilen voor walgreens of Stanley. Underperformers zijn dat vaak ook met een goede reden.
Nou...quote:Op zondag 15 januari 2023 00:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waarom zou de aap geblinddoekt moeten zijn?
Alles te duur =).quote:Op vrijdag 13 januari 2023 22:51 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat is wel levensvatbaar lijkt me.![]()
Dan moet er ook iemand zijn die dat topic opent, ik ben van goede wil, maar heb geen verstand van Tesla en mijn interesse ligt daar ook niet
Ik heb soms ook wel ideeën voor beurstopics, het aankoop/verkoop-topic loopt goed en het AEX-voorspeltopic was ook leuk. Maar met hooguit 20 actieve users die de beurs interessant vinden, blijft het een beetje proberen natuurlijk.
[..]
Jazeker, helemaal waar. Aan de andere kant is beleggen vaak ook heel saai. En als je in dit topic een specifiek aandeel aanstipt dat niet Tesla of TELL of PostNL is, dan is het vrij snel weer stil.
Zou ook leuk zijn als users hier aandelen ter sprake brengen die ze al een tijdje op het oog hebben en bijv. dan hier vragen hoe wij er over denken.
Zat is dus ook naar te kijken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |