Waarom? Ik heb het aandeel destijds goedkoop gekocht, was amper belangstelling voor.quote:
Nog bedankt voor de tip trouwensquote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:59 schreef blomke het volgende:
[..]
In vermogen. On topic: kregen positieve outlook van ABN AMRO en Kepler....inderdaad, flinke pluk en al sinds jaren.
Ik ben die optie nog niet tegengekomen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:19 schreef Black-Death het volgende:
Is er toevallig in de app van DEGIRO een mogelijkheid om bepaalde posities/aandelen uit je portefeuille te verbergen? Heb bijvoorbeeld puur uit sentiment 10 aandelen Ajax, maar die hoeven wat mij betreft niet in het lijstje te staan omdat die koers me niet interesseert en ik ze toch niet verhandel.
Beetje spreiding is voor ons, beleggingsamateurs, vaak wel het beste denk ik.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:41 schreef recursief het volgende:
Ik hen Nvidia er uitgegooid. Met een beetje verlies, maar ik heb wat andere tech bijgekocht de laatste tijd en het werd een beetje veel tech. Ik denk er over om van het vrijgekomen geld wat Ahold te kopen. Niet supersexy maar volgens mij wel degelijk en dat is wat ik zoek.
Vraag het Chat GPT, gaat vast helemaal goed kopenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan met zo'n API natuurlijk ook een tradebot programmeren en daar geld mee verliezen.
Ik doe zelf onderzoek en gebruik diverse sites voor meer informatie over bedrijven die ik interessant vind. En kijk dan of een aandeel bij mijn plan past.quote:Op zondag 15 januari 2023 11:29 schreef Candymannetje het volgende:
Doen jullie je eigen onderzoek of betalen jullie een bureau wat onderzoek doet en tips geeft?
Ik heb het jaren zelf gedaan maar tegenwoordig betaal ik voor rapporten en adviezen.
Zonder het als beleggingsadvies te zien, welke bedrijven heb je voor een habbekrats gekocht?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:49 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik doe zelf onderzoek en gebruik diverse sites voor meer informatie over bedrijven die ik interessant vind. En kijk dan of een aandeel bij mijn plan past.
* OscarMopperkont doet vooral opbouw buy and hold indefinitely met dividend bedrijven en enkele bedrijven die nu voor een habbekrats te koop zijn in de gok dat die binnen nu en 5 jaar gaan stijgen voor verkoop.
+$0,07quote:Op zaterdag 14 januari 2023 01:11 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zit al een tijdje te kijken naar BorgWarner (BWA).
"BorgWarner Inc. provides solutions for combustion, hybrid, and electric vehicles worldwide. The company operates through four segments: Air Management, E-Propulsion & Drivetrain, Fuel Injection, and Aftermarket."
https://seekingalpha.com/symbol/BWA
Ze leveren dus aan de hele markt, niet enkel aan één automerk. Zouden jullie je geld hierin stoppen?
Positieve outlook en dan +10%. Moet wat anders spelen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb een flinke pluk van Lanschot Kempen in beide portfolio's dus dat is wel een leuke verrassing
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:41 schreef xminator het volgende:
Positieve outlook en dan +10%. Moet wat anders spelen.
Dank voor de tip, die ga ik eens kijkenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 04:49 schreef jaco het volgende:
Vroegah hadden we in het AEX forum een topic over films, series en documentaires die over finance gaan. Ik geloof dat het allemaal verdwenen is na de reorganisatie van de fora. Ik geef mijn tip daarom hier....
Planet Finance. VPRO documentaire reeks. Eerste aflevering staat nu op npostart.nl.
Slapend rijk worden of werkend arm blijven? 'Planet Finance' is een onvoorspelbare en veelal ondoorzichtige wereld waar geld te verdienen is als je denkt te weten wat de toekomst brengt.
Het gaat vooral over de flitshandel en is niet echt diepgravend tot nu toe. "Het boek" werd volgens mij verkeerd uitgelegd. Desalniettemin, net interessant genoeg om te blijven volgen en goed gefilmd.
Volgens mij zijn ze gewoon geld van Soros aan het witwassen dat via de partij Volt doorstroomt naar v. Lanschotquote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:47 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
Ik heb wel eens de indruk dat het aandeel gemanipuleerd wordt door flitskapitaal of overnamekandidaten. Zitten soms hele rare volumesprongen tussen.
Laat ik die nu eens allemaal hebben.quote:Op woensdag 18 januari 2023 00:06 schreef SOG het volgende:
ASMI: naar ¤230 van ¤425 en verlaagd naar verkopen - Barclays
Besi: verkoopadvies met een koerdoel van ¤55 - Barclays
ASML: naar ¤680 van ¤950 en verlaagd naar houden - Barclays
Welke analist? Ik neem die analistenvisies graag met een flinke korrel zout. Kijk als voorbeeld naar het "koersdoel" van ASMI: de vorige visie zat er in hindsight kennelijk enorm naast.quote:Op woensdag 18 januari 2023 00:06 schreef SOG het volgende:
ASMI: naar ¤230 van ¤425 en verlaagd naar verkopen - Barclays
Besi: verkoopadvies met een koerdoel van ¤55 - Barclays
ASML: naar ¤680 van ¤950 en verlaagd naar houden - Barclays
Momentje, ik check even mijn glazen bolquote:Op woensdag 18 januari 2023 09:50 schreef einzeinz het volgende:
Komaan, wanneer crashen de beurzen eens?
"En daarom, lieve kijkbuiskinderen, moet je niet proberen de markt te timen."quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:50 schreef einzeinz het volgende:
Komaan, wanneer crashen de beurzen eens?
Daarom vetgedrukt. Belachelijke targets. Beetje vreemd.quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:42 schreef recursief het volgende:
[..]
Welke analist? Ik neem die analistenvisies graag met een flinke korrel zout. Kijk als voorbeeld naar het "koersdoel" van ASMI: de vorige visie zat er in hindsight kennelijk enorm naast.
/edit: Barclays dus, niet goed gelezen. Aan de verschuiving tov de vorige visie kun je wel zien hoe houdbaar dit soort uitspraken zijn. Ik kijk er niet meer naar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |