Citigroup is waarschijnlijk goedkoop omdat er voortdurend gesodemieter is met de toezichthouders, bijvoorbeeld:quote:Op zondag 15 januari 2023 09:46 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Zat is dus ook naar te kijken.
Maar ik begrijp banken niet voldoende. Geen idee of ze niet gewoon weggevaagd gaan worden door fintech (Google, Apple). Geen idee hoe het zit met de US huizenmarkt & hun hypotheken en of dat niet een 08/09 achtige meltdown in de aandelenprijs kan veroorzaken. Ik snap onvoldoende wat de invloed is van de rente & inflatie op hun business.
Plus: goedkoop voor de VS (P/E ruim under 10; 4% dividend). Buffett zit erin (die zal wel in staat zijn een balans van een bank te analyseren..). Ik heb ook een liever een US dan EU bank als ik ze voor ongeveer dezelfde prijs kan kopen.
Die (en eerdere) aanvaringen met Citigroup was ik idd ook al tegengekomen.quote:Op zondag 15 januari 2023 10:44 schreef J.B. het volgende:
[..]
Citigroup is waarschijnlijk goedkoop omdat er voortdurend gesodemieter is met de toezichthouders, bijvoorbeeld:
Citigroup says it's in dialogue with regulators on consent order
https://www.reuters.com/b(...)nt-order-2022-10-14/
JA. Helaas zie ik niet in detail waar ze zich mee bezig houden, maar die markt gaat groter en groter worden.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 01:11 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zit al een tijdje te kijken naar BorgWarner (BWA).
"BorgWarner Inc. provides solutions for combustion, hybrid, and electric vehicles worldwide. The company operates through four segments: Air Management, E-Propulsion & Drivetrain, Fuel Injection, and Aftermarket."
https://seekingalpha.com/symbol/BWA
Ze leveren dus aan de hele markt, niet enkel aan één automerk. Zouden jullie je geld hierin stoppen?
https://seekingalpha.com/(...)rket-open-on-mlk-dayquote:After starting the year with resurgent risk appetite, traders will get some time off from the stock market on Martin Luther King, Jr. Day, which falls on Monday, Jan. 16, in 2023.
While the New York Stock Exchange and Nasdaq are closed, stock futures will be active, including contracts linked to the Dow (DJI), S&P 500 (SP500) and Nasdaq Composite (COMP.IND). All three of the major averages have had an impressive start to 2023, soaring 3.5%, 4.5% and 6.6%, respectively.
Ik heb een week of 2 Shopify gekocht. Het viel mij op dat veel webwinkels op elkaar lijken. Vooral in de kassamodule is dat erg duidelijk te zien. Het abonnementsmodel voor de website en wat ze verdienen aan de creditcardbetalingen is best interessant. Ik zie het aandeel wel weer stijgen.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 22:51 schreef BasEnAad het volgende:
Zou ook leuk zijn als users hier aandelen ter sprake brengen die ze al een tijdje op het oog hebben en bijv. dan hier vragen hoe wij er over denken.
Automatisch geld overmaken kan.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:00 schreef Black-Death het volgende:
Vraagje over DCA via DEGIRO. Hoe regelen we dat het makkelijkste?
Automatische SEPA overboeking maandelijks (of welke periode dan ook), en dan handmatig de order nog plaatsen?
Thxquote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Automatisch geld overmaken kan.
Order moet inderdaad handmatig.
Er is wel een API heb ik begrepen, dus als je een beetje handig bent in Pyton dan kan je het wss automatiseren.
https://github.com/pladaria/degiro
Ja, het is wat te gek om er een cursus Python voor te gaan volgenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:21 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Thx
Dat laatste is wat veel van het goede denk ik
Klopt.. ik hou van procesoptimalisatie en automatisering, maar dit gaat wel erg verquote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, het is wat te gek om er een cursus Python voor te gaan volgen
Je kan met zo'n API natuurlijk ook een tradebot programmeren en daar geld mee verliezen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:54 schreef LXIV het volgende:
Met dat soort automatiseringsdingen ben je meer tijd kwijt bezig om het te programmeren en te implementeren dan dat je er in 25 jaar tijd mee spaart.
Het is echter wel leuker!
Dat is toch gewoon een vermogensbeheerder? Waar zitten zij in dan?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb een flinke pluk van Lanschot Kempen in beide portfolio's dus dat is wel een leuke verrassing
In vermogen. On topic: kregen positieve outlook van ABN AMRO en Kepler....quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:53 schreef ludovico het volgende:
Dat is toch gewoon een vermogensbeheerder? Waar zitten zij in dan?
Raar eigenlijk, komen ze er opeens uit het niets achter dat de intrinsieke waarde zoveel meer waard is dan gedacht oid?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:59 schreef blomke het volgende:
[..]
In vermogen. On topic: kregen positieve outlook van ABN AMRO en Kepler....inderdaad, flinke pluk en al sinds jaren.
Soort van cash cow: ieder jaar iets van ¤4,50 dividend plus kapitaalteruggave.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 15:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Raar eigenlijk, komen ze er opeens uit het niets achter dat de intrinsieke waarde zoveel meer waard is dan gedacht oid?
Maar dat was al?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 15:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Soort van cash cow: ieder jaar iets van ¤4,50 dividend plus kapitaalteruggave.
Het aandeel krijgt publiciteit. Dat jij en ik weten dat er zoveel kapitaal achter de kluisdeuren van VLK klotst, was niet bij iedereen bekend. Gaat puur om de perceptie en toekomstverwachtingen. Dat is door die 2 banken even op de kaart gezet.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 15:08 schreef ludovico het volgende:
Maar dat was al?
Ik zie geen reden voor het opwaarderen van een toko uit het niets als er niet uit het niets uit de beleggingen opeens iets veel meer waard is o.i.d. Dus acquisities.
Anders zitten de analisten echt te slapen o.i.d.Het management en diens keuzes is toch niet opeens heel erg veranderd.... Vermogen ook niet? Dan is het raar.
Dat hadden ze eerder moeten doen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 15:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Het aandeel krijgt publiciteit. Dat jij en ik weten dat er zoveel kapitaal achter de kluisdeuren van VLK klotst, was niet bij iedereen bekend. Gaat puur om de perceptie en toekomstverwachtingen. Dat is door die 2 banken even op de kaart gezet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |