abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207567850
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:46 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Zat is dus ook naar te kijken.
Maar ik begrijp banken niet voldoende. Geen idee of ze niet gewoon weggevaagd gaan worden door fintech (Google, Apple). Geen idee hoe het zit met de US huizenmarkt & hun hypotheken en of dat niet een 08/09 achtige meltdown in de aandelenprijs kan veroorzaken. Ik snap onvoldoende wat de invloed is van de rente & inflatie op hun business.
Plus: goedkoop voor de VS (P/E ruim under 10; 4% dividend). Buffett zit erin (die zal wel in staat zijn een balans van een bank te analyseren..). Ik heb ook een liever een US dan EU bank als ik ze voor ongeveer dezelfde prijs kan kopen.
Citigroup is waarschijnlijk goedkoop omdat er voortdurend gesodemieter is met de toezichthouders, bijvoorbeeld:

Citigroup says it's in dialogue with regulators on consent order
https://www.reuters.com/b(...)nt-order-2022-10-14/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2023 10:45:06 ]
pi_207568089
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 10:44 schreef J.B. het volgende:

[..]
Citigroup is waarschijnlijk goedkoop omdat er voortdurend gesodemieter is met de toezichthouders, bijvoorbeeld:

Citigroup says it's in dialogue with regulators on consent order
https://www.reuters.com/b(...)nt-order-2022-10-14/
Die (en eerdere) aanvaringen met Citigroup was ik idd ook al tegengekomen.

Het is natuurlijk altijd een risico om vallende messen op te vangen. In dit geval was de valsnelheid er (zo op het oog) al aardig uit en hopelijk lukt dit zonder pleisters.

Laat ik voorop stellen dat ik niet in staat ben om in te schatten hoe een bedrijf er voor staat, ik ben geen Buffett.
Ik heb een shortlist gemaakt van zo'n 20 aandelen die interessant waren, sommigen had ik eerder al opgespaard in m'n favorieten.

Dat Buffett er nog niet uit gevlucht is was voor mij in dit geval ook een pré.
Bij Stanley Black & Decker denk / hoop ik dat als de economie over een paar jaar weer wat aantrekt, het bedrijf ook wel weer mooiere cijfers produceert.

Idem voor de andere aandelen.

Ik heb ook PostNL bij gekocht op ¤1,70 en ¤1,75 en tot nu toe loont dat. Maar ook dat is enigszins een gok.

Als professionele (over)analisten er al 100 verschillende inzichten op nahouden en verschillende oorzaken noemen voor een crash van een aandeel, hoe moet ik dat als simpele sterveling dan goed inschatten?

M'n portfolio is een soort ETF inmiddels en kan zich wat fouten permitteren, op die basis beleg ik.
Soms voel ik me als een geblinddoekte aap met dartpijlen.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-01-2023 11:13:01 ]
pi_207568396
Doen jullie je eigen onderzoek of betalen jullie een bureau wat onderzoek doet en tips geeft?
Ik heb het jaren zelf gedaan maar tegenwoordig betaal ik voor rapporten en adviezen.
pi_207568497
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 01:11 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zit al een tijdje te kijken naar BorgWarner (BWA).
"BorgWarner Inc. provides solutions for combustion, hybrid, and electric vehicles worldwide. The company operates through four segments: Air Management, E-Propulsion & Drivetrain, Fuel Injection, and Aftermarket."
https://seekingalpha.com/symbol/BWA

Ze leveren dus aan de hele markt, niet enkel aan één automerk. Zouden jullie je geld hierin stoppen?
JA. Helaas zie ik niet in detail waar ze zich mee bezig houden, maar die markt gaat groter en groter worden.

Ik weet van de H2 economie, dat er speciale diafragma compressoren zijn om H2 op druk te brengen. Een gewone pistoncompressor werkt niet. Ik zoek (aandelen in) bedrijven die die speciale compressoren produceren en op de markt brengen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 15 januari 2023 @ 11:52:26 #105
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207568626
VS morgen dicht.

quote:
After starting the year with resurgent risk appetite, traders will get some time off from the stock market on Martin Luther King, Jr. Day, which falls on Monday, Jan. 16, in 2023.

While the New York Stock Exchange and Nasdaq are closed, stock futures will be active, including contracts linked to the Dow (DJI), S&P 500 (SP500) and Nasdaq Composite (COMP.IND). All three of the major averages have had an impressive start to 2023, soaring 3.5%, 4.5% and 6.6%, respectively.
https://seekingalpha.com/(...)rket-open-on-mlk-day
pi_207569198
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:51 schreef BasEnAad het volgende:

Zou ook leuk zijn als users hier aandelen ter sprake brengen die ze al een tijdje op het oog hebben en bijv. dan hier vragen hoe wij er over denken.
Ik heb een week of 2 Shopify gekocht. Het viel mij op dat veel webwinkels op elkaar lijken. Vooral in de kassamodule is dat erg duidelijk te zien. Het abonnementsmodel voor de website en wat ze verdienen aan de creditcardbetalingen is best interessant. Ik zie het aandeel wel weer stijgen.

Over Amazon maak ik mij niet druk. Ik kan mij niet voorstellen dat je als beginnende webwinkel daar aansluit voor je eigen website.

Ik wil misschien nog Adyen kopen. Ik vind het een tof bedrijf, weet niet zo goed wat ik vind wat ik vind dat ze nu ook aan hardwareoplossingen voor fysieke winkels werken. Dat de topman aandelen verkoopt staat mij erg tegen. Diversificatie is prima, maar hij heeft al een half miljard in andere zaken zitten. Toont weinig vertrouwen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 januari 2023 @ 18:45:04 #107
862 Arcee
Look closer
pi_207575312

Warren Buffett van begin tot eind op deze lijst. _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_207594120
Vroegah hadden we in het AEX forum een topic over films, series en documentaires die over finance gaan. Ik geloof dat het allemaal verdwenen is na de reorganisatie van de fora. Ik geef mijn tip daarom hier....

Planet Finance. VPRO documentaire reeks. Eerste aflevering staat nu op npostart.nl.
Slapend rijk worden of werkend arm blijven? 'Planet Finance' is een onvoorspelbare en veelal ondoorzichtige wereld waar geld te verdienen is als je denkt te weten wat de toekomst brengt.

Het gaat vooral over de flitshandel en is niet echt diepgravend tot nu toe. "Het boek" werd volgens mij verkeerd uitgelegd. Desalniettemin, net interessant genoeg om te blijven volgen en goed gefilmd.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 08:50:03 #109
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_207594659
Toevallig het boek Flash Boys?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_207595804
Vraagje over DCA via DEGIRO. Hoe regelen we dat het makkelijkste?
Automatische SEPA overboeking maandelijks (of welke periode dan ook), en dan handmatig de order nog plaatsen?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_207595998
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:00 schreef Black-Death het volgende:
Vraagje over DCA via DEGIRO. Hoe regelen we dat het makkelijkste?
Automatische SEPA overboeking maandelijks (of welke periode dan ook), en dan handmatig de order nog plaatsen?
Automatisch geld overmaken kan.
Order moet inderdaad handmatig.

Er is wel een API heb ik begrepen, dus als je een beetje handig bent in Python dan kan je het wss automatiseren.
https://github.com/pladaria/degiro
pi_207596010
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Automatisch geld overmaken kan.
Order moet inderdaad handmatig.

Er is wel een API heb ik begrepen, dus als je een beetje handig bent in Pyton dan kan je het wss automatiseren.
https://github.com/pladaria/degiro
Thx

Dat laatste is wat veel van het goede denk ik
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_207596035
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:21 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Thx

Dat laatste is wat veel van het goede denk ik
Ja, het is wat te gek om er een cursus Python voor te gaan volgen ;)
pi_207596048
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 11:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, het is wat te gek om er een cursus Python voor te gaan volgen ;)
Klopt.. ik hou van procesoptimalisatie en automatisering, maar dit gaat wel erg ver ;)
  dinsdag 17 januari 2023 @ 13:54:17 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207598529
Met dat soort automatiseringsdingen ben je meer tijd kwijt bezig om het te programmeren en te implementeren dan dat je er in 25 jaar tijd mee spaart.
Het is echter wel leuker!
The End Times are wild
pi_207598560
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 13:54 schreef LXIV het volgende:
Met dat soort automatiseringsdingen ben je meer tijd kwijt bezig om het te programmeren en te implementeren dan dat je er in 25 jaar tijd mee spaart.
Het is echter wel leuker!
Je kan met zo'n API natuurlijk ook een tradebot programmeren en daar geld mee verliezen.
pi_207598595
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 08:50 schreef JimmyJames het volgende:
Toevallig het boek Flash Boys?
Dit werd niet genoemd, maar misschien in een volgende aflevering.
pi_207598842
Ik heb een flinke pluk van Lanschot Kempen in beide portfolio's dus dat is wel een leuke verrassing :7
pi_207599086
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb een flinke pluk van Lanschot Kempen in beide portfolio's dus dat is wel een leuke verrassing :7
Dat is toch gewoon een vermogensbeheerder? Waar zitten zij in dan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207599154
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:53 schreef ludovico het volgende:

Dat is toch gewoon een vermogensbeheerder? Waar zitten zij in dan?
In vermogen. On topic: kregen positieve outlook van ABN AMRO en Kepler.... :9 inderdaad, flinke pluk en al sinds jaren.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207599195
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 14:59 schreef blomke het volgende:

[..]
In vermogen. On topic: kregen positieve outlook van ABN AMRO en Kepler.... :9 inderdaad, flinke pluk en al sinds jaren.
Raar eigenlijk, komen ze er opeens uit het niets achter dat de intrinsieke waarde zoveel meer waard is dan gedacht oid?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207599229
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Raar eigenlijk, komen ze er opeens uit het niets achter dat de intrinsieke waarde zoveel meer waard is dan gedacht oid?
Soort van cash cow: ieder jaar iets van ¤4,50 dividend plus kapitaalteruggave.
pi_207599276
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:05 schreef blomke het volgende:

[..]
Soort van cash cow: ieder jaar iets van ¤4,50 dividend plus kapitaalteruggave.
Maar dat was al?
Ik zie geen reden voor het opwaarderen van een toko uit het niets als er niet uit het niets uit de beleggingen opeens iets veel meer waard is o.i.d. Dus acquisities.

Anders zitten de analisten echt te slapen o.i.d.Het management en diens keuzes is toch niet opeens heel erg veranderd.... Vermogen ook niet? Dan is het raar.
pi_207599336
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:08 schreef ludovico het volgende:
Maar dat was al?
Ik zie geen reden voor het opwaarderen van een toko uit het niets als er niet uit het niets uit de beleggingen opeens iets veel meer waard is o.i.d. Dus acquisities.

Anders zitten de analisten echt te slapen o.i.d.Het management en diens keuzes is toch niet opeens heel erg veranderd.... Vermogen ook niet? Dan is het raar.
Het aandeel krijgt publiciteit. Dat jij en ik weten dat er zoveel kapitaal achter de kluisdeuren van VLK klotst, was niet bij iedereen bekend. Gaat puur om de perceptie en toekomstverwachtingen. Dat is door die 2 banken even op de kaart gezet.
pi_207599351
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 15:15 schreef blomke het volgende:

[..]
Het aandeel krijgt publiciteit. Dat jij en ik weten dat er zoveel kapitaal achter de kluisdeuren van VLK klotst, was niet bij iedereen bekend. Gaat puur om de perceptie en toekomstverwachtingen. Dat is door die 2 banken even op de kaart gezet.
Dat hadden ze eerder moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')