Wat zinloosquote:Op vrijdag 20 januari 2023 13:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Even een crosspost uit NWS:
---
Het duurde even maar ik heb antwoord van de servicedesk van de Rabobank.
Het Telegraaf artikel is niet alomvattend (zoals wel vaker).
Ik werd na het beantwoorden van mijn vragen nog gewezen op deze link:
https://www.rabobank.nl/particulieren/service/online-bankieren/veranderingen-standaardlimiet-overboeking
En daar staat:
[..]
Ofwel, standaard gaat de limiet voor iedereen naar ¤5.000 per transactie.
Het verhogen daarvan heeft een wachttijd van 4 uren.
Maar! Je kan de limiet verhogen "zonder einddatum" en dan blijft de waarde die je zelf instelt staan.
In verband met de 4 uren wachttijd is het dus wel zaak om dat vlot te regelen.
Erg benieuwd naar je motivatie om dit te kopen?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 11:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vandaag een stuk of 5.000 REE Automotive aandelen zien te scoren.
Verder koop ik nog wat Tesla bij zodat ik een mooi rond getal heb
Rivian heb ik nog wel goede hoop voor. Lange ademquote:Op vrijdag 20 januari 2023 13:46 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Hopelijk gaat dat wél lekker. Zit zelf in Rivian en heb gisteren de -50% op mijn positie aangetikt.
Niet zomaar, ik had de patenten eerst al gevonden en die verhinderen dat toch wel.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:29 schreef dop het volgende:
[..]
Erg benieuwd naar je motivatie om dit te kopen?
Puur gevoel?
Ik heb het niet uitgebreid doorgespit, maar zie werkelijk niets dat ze maken dat een ev producent niet gewoon lekker zelf zou doen.
Klopt, dat risico zorgt ook voor een iets lagere waardering.quote:Ook geen uitmuntende cash positie waar mee ze nog jaren door kunnen.
Brengt bij mij herinneringen boven aan Antonov transmissie.
Erg speculatief.
Zeker, Tesla is even een ander bedrijf met een gezonde financiële huishouding en de ruimte om prijzen te verlagen en nog steeds winst te maken. Als Ford, Toyota, GM of Volkswagen dezelfde percentages prijsverlagingen zouden doorvoeren als dat Tesla nu gedaan heeft, zouden ze (nog meer) verlies maken per verkochte EV.quote:Dat je Tesla koopt snap ik prima wat mij betreft ook speculatief, maar wel van heel andere orde.
Ja, ik ook wel. Denk alleen dat het aandeel nog wel door de helft kan gaan voordat we een stijging zien.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:49 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Rivian heb ik nog wel goede hoop voor. Lange adem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit ik jullie rabo dwazen uit te lachen, gaat ing naar 2000quote:Op vrijdag 20 januari 2023 12:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Rabobank![]()
https://www.telegraaf.nl/financieel/465843287/rabo-wordt-duurder-en-stelt-bedenktijd-in-voor-grote-overboekingen
[..]
Als dat niet standaard te verhogen is dan is dat einde Rabobank dan voor mij. Dat is niet te doen natuurlijk.
Ik zit vaak over de ¤5.000 en heb geen trek in dat soort limieten of wachttijden.
Iemand nog een tip waar ik m'n portfolio naar kan verhuizen? (en dan niet DeGiro, daar zit ik al met 50%)
En welke bank doet nog aan normale limieten voor hun bankrekening?
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op Reuters gisteren:Nou K/W van 16 waard ipv 4.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begint ergens op te lijken bij deze koersen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Ach tis wel gewoon weer gezeur.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 23:27 schreef stinkie het volgende:
[..]
Zit ik jullie rabo dwazen uit te lachen, gaat ing naar 2000
Automatisch incasso’s tellen niet mee voor limiet
ik heb meestal wel een bank en een verzekeraar in de portefeuille. Nu Ing en Aegon.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 17:05 schreef blomke het volgende:
Vandaag Van Lanschot Kempen eruit. Zit aan de bovenkant trendkanaal en ik denk dat een neerwaartse correctie richting bodem, in het verschiet ligt. Na de jaarcijfer op 23/2 mogelijk opnemen in portfolio.
Nadeel van VLK is dat er geen opties van zijn.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 08:28 schreef dop het volgende:
ik heb meestal wel een bank en een verzekeraar in de portefeuille. Nu Ing en Aegon.
Maar hou ook altijd abnamro en NN in de gaten.
Zijn natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar maar je kunt altijd wel zien waar de overwaardering zit. Dus soms schuif ik dan van de een naar de ander. Dat gaat tot nu toe altijd goed. Uiteindelijk heb ik ze vooral voor dividend. Maar wat extra koerswinst is altijd leuk.
Dat soort filmpjes is voor mij een afknapper. Als ze een goed product hebben, dan hebben ze dat niet nodig en staan de investeerders toch wel in de rij. Die gelikte presentaties en filmpjes zijn geldverspilling.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 23:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zelfs als het niets wordt met REE dan hebben ze iig vette filmpjes gemaakt
Precies opties schrijven is vaak ook wel lekkere aanvullingquote:Op zaterdag 21 januari 2023 09:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Nadeel van VLK is dat er geen opties van zijn.
Heb er naar gekeken, maar in mijn lijst dividend aandelen die ik heb zelf heb samengesteld op basis van dividendrendement (ik doe buy and hold forever) heb ik zo'n 50 aandelen die beter dividend rendement halen dan Aalberts. (let op, zitten wel paar andere Europese landen tussen).quote:Op zaterdag 21 januari 2023 16:56 schreef VeX- het volgende:
Zit er iemand in Aalberts? Heerlijk aandeel, dividend, mooie P/E, gezonde groei. Een van de ondergewaardeerde pareltjes v/d NL markt, hoor er maar zelden iemand over. Buffett zou een overname doen als hij NLer was. Let maar op, deze gaat het goed doen. No financial advice btw.
Ja, het dividend is meer een extratje, maar het aandeel zelf is zwaar ondergewaardeerd. Dit lijkt me zelf bij uitstek een buy en hold. Jammer dat ik em in oktober niet tegenkwam op de bodem.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 17:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Heb er naar gekeken, maar in mijn lijst dividend aandelen die ik heb zelf heb samengesteld op basis van dividendrendement (ik doe buy and hold forever) heb ik zo'n 50 aandelen die beter dividend rendement halen dan Aalberts. (let op, zitten wel paar andere Europese landen tussen).
Maar misschien dat ik hem wel koop, maar dan meer met het oog over een tijdje weer weg te doen met wat winst.
Ach, markt timen is een illusie. Ik zorg gewoon wel dat ik altijd geld achter de hand houd om bij te kopen als een van m'n aandelen onder m'n GAK duikt.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 18:13 schreef VeX- het volgende:
[..]
Ja, het dividend is meer een extratje, maar het aandeel zelf is zwaar ondergewaardeerd. Dit lijkt me zelf bij uitstek een buy en hold. Jammer dat ik em in oktober niet tegenkwam op de bodem.
Jouw GAK is een volstrekt niet-bestaande factor in het koersverloop of de beurs. Niet eens een imaginaire factor, maar gewoon niet bestaand.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 18:15 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ach, markt timen is een illusie. Ik zorg gewoon wel dat ik altijd geld achter de hand houd om bij te kopen als een van m'n aandelen onder m'n GAK duikt.
Al is ook dat voor mijn strategie minder belangrijk. Maar wel leuk als het voorkomt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |