Die targets zijn voorspellingen die bij nieuwe gegevens fors verschillen omdat de winstcijfers van dit type bedrijven slecht te voorspellen zijn... En met die nieuwe info zat je dus met je initiële voorspelling heel erg fout.quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:42 schreef recursief het volgende:
[..]
Welke analist? Ik neem die analistenvisies graag met een flinke korrel zout. Kijk als voorbeeld naar het "koersdoel" van ASMI: de vorige visie zat er in hindsight kennelijk enorm naast.
/edit: Barclays dus, niet goed gelezen. Aan de verschuiving tov de vorige visie kun je wel zien hoe houdbaar dit soort uitspraken zijn. Ik kijk er niet meer naar.
Gezien de hoeveelheid aan aandelen waar voor analisten een verwachting moeten afgeven is het ook gewoon te verwachten dat ze er vaker naast zitten dan dat ze spot on een koersdoel kunnen geven.quote:Op woensdag 18 januari 2023 15:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die targets zijn voorspellingen die bij nieuwe gegevens fors verschillen omdat de winstcijfers van dit type bedrijven slecht te voorspellen zijn... En met die nieuwe info zat je dus met je initiële voorspelling heel erg fout.
Naar mijn mening zal zoiets blijven, en als je beter kunt voorspellen dan de analist, be my guest, investeer in de aandelenmarkt en word schathemeltje rijk.
Zo niet - wees dan nuchter dat voorspellen lastig is en besef dat een koersdoel een schatting is op basis van onzekere gegevens over de toekomst, die dus flink verkeerd kan zijn.
Als je het mij vraagt extrapoleren ze veel te ver door, en waren ze bij PostNL nogal optimistisch over de "one time profits" vanwege Corona.
PostNL te hoopvol, analisten te hoopvol, en nu te pessimistisch, maar dat is mijn mening.
Je maakt het weer eens ingewikkelder dan nodig. Ik zeg niet dat ik het beter kan. Ik zeg dat ik er heel weinig waarde aan hecht.quote:Op woensdag 18 januari 2023 15:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die targets zijn voorspellingen die bij nieuwe gegevens fors verschillen omdat de winstcijfers van dit type bedrijven slecht te voorspellen zijn... En met die nieuwe info zat je dus met je initiële voorspelling heel erg fout.
Naar mijn mening zal zoiets blijven, en als je beter kunt voorspellen dan de analist, be my guest, investeer in de aandelenmarkt en word schathemeltje rijk.
Zo niet - wees dan nuchter dat voorspellen lastig is en besef dat een koersdoel een schatting is op basis van onzekere gegevens over de toekomst, die dus flink verkeerd kan zijn.
Het is gewoon weinig transparant hoe deze "visies" tot stand komen. Ik verdenk sommige analisten ook gewoon van manipulatie: de koers van een aandeel omhoog of omlaag proberen te praten omdat ze een belang daarbij hebben. Lastig te bewijzen en alleen daarom al niet ondenkbaar.quote:Als je het mij vraagt extrapoleren ze veel te ver door, en waren ze bij PostNL nogal optimistisch over de "one time profits" vanwege Corona.
PostNL te hoopvol, analisten te hoopvol, en nu te pessimistisch, maar dat is mijn mening.
Aardig om m'n short posities te sluiten. Shell -2,2%quote:
Yquote:Op donderdag 19 januari 2023 13:51 schreef Black-Death het volgende:
Ben benieuwd hoe de beurs in de USA opent straks, maar ben er bang voor
Say what?quote:
Hoort erbij als je LostNL belegger bent.quote:Op donderdag 19 januari 2023 15:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als de hele markt zakt is er vaak niet zoveel aan de hand, dat is sentiment.
Je zou je meer druk kunnen maken als 1 van je aandelen zakt terwijl de rest omhoog gaat
Ik had het laatst over FlopNL, maar LostNL is nog beter.quote:Op donderdag 19 januari 2023 16:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoort erbij als je LostNL belegger bent.
Als dat niet standaard te verhogen is dan is dat einde Rabobank dan voor mij. Dat is niet te doen natuurlijk.quote:AMSTERDAM - Klanten van de Rabobank gaan meer betalen voor hun rekening. Het goedkoopste pakket wordt zelfs een derde duurder. Tegelijkertijd wordt het - in naam van de strijd tegen fraude - onmogelijk om direct ¤5000 of meer over te maken. Wie dat wel wil doen, krijgt een bedenktijd van vier uur opgelegd.
[..]
Limiet
Daarnaast verlaagt Rabobank fors het dagelijkse limiet dat kan worden overboekt naar een andere dan de eigen rekening. Je mag niet meer zomaar ¤50.000 overboeken, maar maximaal ¤5000 per keer. Wie grotere uitgaven gepland heeft en bijvoorbeeld een auto wil aanschaffen, kan dat limiet verhogen. Houd dan wel rekening met een standaard wachttijd van vier uur tot deze verhoging is goedgekeurd.
Rabobank zegt dit te doen om mensen tegen fraude te beschermen. Bij ING staat het daglimiet ook op ¤5000, net als bij Triodos en SNSbank. Het limiet is vaak gekoppeld aan het inlogmiddel en of het geld wordt overgeboekt naar een eigen, vaste of externe rekening.
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 12:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Rabobank![]()
https://www.telegraaf.nl/financieel/465843287/rabo-wordt-duurder-en-stelt-bedenktijd-in-voor-grote-overboekingen
[..]
Nou, dat is einde Rabobank dan voor mij. Dat is niet te doen natuurlijk.
Ik zit vaak over de ¤5.000 en heb geen trek in dat soort limieten of wachttijden.
Iemand nog een tip waar ik m'n portfolio naar kan verhuizen? (en dan niet DeGiro, daar zit ik al met 50%)
En welke bank doet nog aan normale limieten voor hun bankrekening?
Lekker als je je auto wil betalen en vergeten bent om je limiet te verhogen, moet je alsnog 4 uren wachten (wat in de praktijk vaak na sluitingstijd zal zijn) en een dag later nog een keer naar je dealer. Lekker dan.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 12:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]Dat is echt extreem! Doorgeslagen KYC/CDD geneuzel die banken opgelegd krijgen.
Not your keys, not your coins :’)quote:Op vrijdag 20 januari 2023 12:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Rabobank![]()
https://www.telegraaf.nl/financieel/465843287/rabo-wordt-duurder-en-stelt-bedenktijd-in-voor-grote-overboekingen
[..]
Als dat niet standaard te verhogen is dan is dat einde Rabobank dan voor mij. Dat is niet te doen natuurlijk.
Ik zit vaak over de ¤5.000 en heb geen trek in dat soort limieten of wachttijden.
Iemand nog een tip waar ik m'n portfolio naar kan verhuizen? (en dan niet DeGiro, daar zit ik al met 50%)
En welke bank doet nog aan normale limieten voor hun bankrekening?
Ofwel, standaard gaat de limiet voor iedereen naar ¤5.000 per transactie.quote:Verhoog je limiet (tijdelijk)
Als je je limiet verhoogt, dan heb je de volgende mogelijkheden:
* limiet tijdelijk verhogen met als einddatum vandaag
* limiet tijdelijk verhogen met een andere einddatum
* limiet verhogen zonder einddatum
De hogere tarieven, dat klopt zeker wel volledigquote:Op vrijdag 20 januari 2023 13:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Even een crosspost uit NWS:
---
Het duurde even maar ik heb antwoord van de servicedesk van de Rabobank.
Het Telegraaf artikel is niet alomvattend (zoals wel vaker).
Ik werd na het beantwoorden van mijn vragen nog gewezen op deze link:
https://www.rabobank.nl/particulieren/service/online-bankieren/veranderingen-standaardlimiet-overboeking
En daar staat:
[..]
Ofwel, standaard gaat de limiet voor iedereen naar ¤5.000 per transactie.
Het verhogen daarvan heeft een wachttijd van 4 uren.
Maar! Je kan de limiet verhogen "zonder einddatum" en dan blijft de waarde die je zelf instelt staan.
In verband met de 4 uren wachttijd is het dus wel zaak om dat vlot te regelen.
Hopelijk gaat dat wél lekker. Zit zelf in Rivian en heb gisteren de -50% op mijn positie aangetikt.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 11:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vandaag een stuk of 5.000 REE Automotive aandelen zien te scoren.
Verder koop ik nog wat Tesla bij zodat ik een mooi rond getal heb
Ja... En Rivian is dan nog een EV-fabrikant die het nog even kan uitzingen met hun geld.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 13:46 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Hopelijk gaat dat wél lekker. Zit zelf in Rivian en heb gisteren de -50% op mijn positie aangetikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |