quote:Op maandag 23 januari 2023 14:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
... en dan zie je toch dat de laagste quintiel qua performance significant de hoogte quintil qua performance outperformed.
20e percentiel, ik dacht te kunnen tellen maar dat valt tegen, het had toch een naam?quote:
Klopt gewoon.quote:Kwintiel
Kwintiel logo #10593
groep van 20%; een vijfde deel
Laat ons hopen.quote:Op maandag 23 januari 2023 22:17 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb even wat verkooporders erin gezet.. De euforie kan ook weer zo omslaan.
Doet het vooralsnog niet onaardig. Maar m'n NXP's en TSMC's zijn de winnaars gisteren. Ga me meer op Amerikaanse en Aziatische aandelen toeleggen. Hier in Europa is het toch vergane glorie.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 01:11 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zit al een tijdje te kijken naar BorgWarner (BWA).
"BorgWarner Inc. provides solutions for combustion, hybrid, and electric vehicles worldwide. The company operates through four segments: Air Management, E-Propulsion & Drivetrain, Fuel Injection, and Aftermarket."
https://seekingalpha.com/symbol/BWA
Ze leveren dus aan de hele markt, niet enkel aan één automerk. Zouden jullie je geld hierin stoppen?
Hoe wordt dat berekend eigenlijk? Stel boekjaar 2019, welke bedragen worden gebruikt?quote:Op zondag 22 januari 2023 10:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor mij belangrijk is de cashflow per aandeel van 2018 t/m 2021:
Cashflow per aandeel 14,49 14,74 28,65 33,22
Waarom?quote:Op dinsdag 24 januari 2023 15:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Handel stilgelegd in groot aantal aandelen
https://corporate.vanlans(...)-lanschot-kempen.pdfquote:Op dinsdag 24 januari 2023 15:44 schreef xminator het volgende:
[..]
Hoe wordt dat berekend eigenlijk? ....., welke bedragen worden gebruikt?
Zie op blz 26 niets staan. Uberhaupt in het hele stuk niets over cashflow.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 22:54 schreef blomke het volgende:
[..]
https://corporate.vanlans(...)-lanschot-kempen.pdf
Blz. 26
Dat heet: "voorzieningen voor slechte leningen", gewoon een verplichting voor banken. Overigens krijg ik wel enige moeite met je pejoratieve reacties op mijn uitzoek- en verklaarwerk (N.B. speciaal voor jou).quote:Op woensdag 25 januari 2023 00:09 schreef xminator het volgende:
Zie op blz 26 niets staan. Uberhaupt in het hele stuk niets over cashflow.
Tip: blz 22. Merkwaardig die loan loss provision ontwikkeling. Volgens mij een echte outlier op de markt.
Dat lijkt me bijzonder stug, waar haal je die getallen vandaan?quote:Op zondag 22 januari 2023 10:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Voor mij belangrijk is de cashflow per aandeel van 2018 t/m 2021:
Cashflow per aandeel 14,49 14,74 28,65 33,22
Ik vraag alleen hoe je de cashflow per aandeel berekent voor in dit geval VLK, in het stuk wat je stuurt staat het niet in.quote:Op woensdag 25 januari 2023 08:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat heet: "voorzieningen voor slechte leningen", gewoon een verplichting voor banken. Overigens krijg ik wel enige moeite met je pejoratieve reacties op mijn uitzoek- en verklaarwerk (N.B. speciaal voor jou).
Dus hier laat ik het bij en ga verder met handelen.
https://media.vanlanschot(...)-lanschot-kempen.pdfquote:Op woensdag 25 januari 2023 09:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat lijkt me bijzonder stug, waar haal je die getallen vandaan?
Ja, dat is de jaarrekening, maar hoe kom jij nu een een cashflow per aandeel van 28,65 over 2020? De net cash flow was 787M op ~41M shares outstanding, bijvoorbeeld, en over 2019 negatief. Waarbij net cash flow nogal een gevaarlijk begrip is, met name bij banken. Het terugbetalen van verstrekte leningen - of het verkopen van portfolio's aan leningen - bijvoorbeeld, zegt helemaal niets.quote:
Dit is voorlopig een mooie aankoop. Heb ik ook bekeken maar helaas de trekker niet overgehaald.quote:Op zondag 15 januari 2023 12:43 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Ik heb een week of 2 Shopify gekocht. Het viel mij op dat veel webwinkels op elkaar lijken. Vooral in de kassamodule is dat erg duidelijk te zien. Het abonnementsmodel voor de website en wat ze verdienen aan de creditcardbetalingen is best interessant. Ik zie het aandeel wel weer stijgen.
Zit op bijna 30%, dus dat is zeker fijn. Is voor de langere termijn, dus neem geen winst.quote:Op woensdag 25 januari 2023 17:50 schreef DIJK het volgende:
[..]
Dit is voorlopig een mooie aankoop. Heb ik ook bekeken maar helaas de trekker niet overgehaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |