abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 januari 2023 @ 09:42:45 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207401682
180825_50937_Vegan-FOK.jpg

Welkom in het topic voor veganisten (en anderen) die graag tips en tricks delen met elkaar!
Voor degene die niet weten wat "vegan" inhoudt, het volgende lappie tekst:

quote:
Een vegan voedingspatroon is vrij van dierlijke producten. Voor de hand liggende voorbeelden zijn vlees, vis, kip, zuivel (dierlijke melk, yoghurt, kaas, boter…), eieren, honing, gelatine en dierlijke bouillon.
Handige linkjes!

Wat eet je dan wel? - Alles over vegan, inclusief recepten
Vegan Nederland - Facebook-groep
Gewoon Vegan - Tips voor vegan in supermarkten
Vegetus - Recepten
Allrecipes - Recepten
Veggiedeli - Webshop
Veggie4U - Webshop
VeganBakery - Webshop
Vegan Challenge - Vegan challenge
Het vegetarische topic op FOK!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 15:45:42 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207405892
Eet jij helemaal vegan @Tink89 of heeft dit te maken met KMA van je zoon?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_207415263
Ik heb een tijdje terug voor het eerst de plantaardige variant van Chocomel geprobeerd! Ik vind hem zeer geslaagd! *O*
Tails tell tales
  woensdag 4 januari 2023 @ 09:10:40 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207415420
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:45 schreef MaJo het volgende:
Eet jij helemaal vegan @:Tink89 of heeft dit te maken met KMA van je zoon?
Ik eet koemelkvrij idd vanwege zoons kma en mijn eigen lactose-intolerantie, maar haal hier veel tips voor vegan zuivel enzo uit. Ik hoor hier eigenlijk niet helemaal, want geen moeite met af en toe vlees, eieren of gelatine ofzo.

Gisteren the good baker vegan pizza met spinazie en pompoenpitjes. Heul lekker!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207415863
Ik had gisteren twee Good Baker pizza's. Die met spinazie en pompoenpitjes kende ik al en is inderdaad erg lekker. Maar ik vind de nieuwe met kipstukjes ook erg goed. :9 Deze week nog een keer inslaan nu ze in de aanbieding zijn.
pi_207416756
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:57 schreef Myraela het volgende:
Ik had gisteren twee Good Baker pizza's. Die met spinazie en pompoenpitjes kende ik al en is inderdaad erg lekker. Maar ik vind de nieuwe met kipstukjes ook erg goed. :9 Deze week nog een keer inslaan nu ze in de aanbieding zijn.
Maar die is niet vegan (door de mozzarella), die met spinazie is dat wel.
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 12:26:42 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207417269
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:10 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik eet koemelkvrij idd vanwege zoons kma en mijn eigen lactose-intolerantie, maar haal hier veel tips voor vegan zuivel enzo uit. Ik hoor hier eigenlijk niet helemaal, want geen moeite met af en toe vlees, eieren of gelatine ofzo.

Gisteren the good baker vegan pizza met spinazie en pompoenpitjes. Heul lekker!
Volgens mij mag iedereen hier meeposten met interesse voor vegan :) Zelf ben ik vegetarisch maar ook door lactose-intolerantie inderdaad extra geïnteresseerd in vegan :Y

Ik heb gisteren de vegan tiramisu van de AH op, die kwam aardig in de buurt van het origineel!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_207417348
Ik vond de vegan chocolademousse van AH een beetje zwaar maar best lekker, maar mijn kind vond het helemaal niks :D
  woensdag 4 januari 2023 @ 14:52:29 #9
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207418841
Die van almhof is lekkerder, stiekem :@
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207418916
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:44 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Maar die is niet vegan (door de mozzarella), die met spinazie is dat wel.
Oh wat stom, zie nu pas dat alle andere smaken inderdaad mozzarella hebben. Waarom als die kaas op die spinazie-variant helemaal prima is.
pi_207419043
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 14:58 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oh wat stom, zie nu pas dat alle andere smaken inderdaad mozzarella hebben. Waarom als die kaas op die spinazie-variant helemaal prima is.
En de "kip" is ook niet vegan, maar vegetarisch volgens de website:
https://www.oetker.nl/nl-(...)t-free-chicken-style

Maar bij het sterretje staat dan weer: "Gemarineerde vegan bereiding op basis van erwtenproteïne" :?

Je merkt dat fabrikanten daar nu mee worstelen en moeite hebben om een product (dat een plant-based element bevat dat ze trots vermelden) dan gewoon helemaal vegan te maken.
pi_207419125
Bijvoorbeeld de McPlant van de Mac. Vrijwel alle ingrediënten zijn vegan (er zit zelfs een speciale eggless saus op), maar dan tóch een plakje cheddar erop. :P

"geschikt voor flexitariërs" staat er dan bij (ook vanwege mogelijke kruisbesmetting).
  woensdag 4 januari 2023 @ 20:25:01 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207422381
Ik heb Imagine vegan chocolade in drie smaken gekregen met kerst, maar vind het helaas echt niet te eten.

Het is gewoon cacao met vet en wat smaakjes. Maar dan zonder een melkvervanger of vanille ofzo.
Smakeloos is het erdoor, heel plat en vet vooral. Jammer!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 5 januari 2023 @ 00:07:46 #14
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_207425806
Ik eet hoofdzakelijk whole food plant based. Dus grotendeels plantaardig, maar af en toe wel iets van dierlijke oorsprong. Zwaar bewerkte vleesvervangers probeer ik ook te vermijden.

Ik doe dit voor de diertjes, mijn gezondheid en het milieu. Ik weet nog niet of het einddoel vegan is. Voor nu bevalt de pragmatische aanpak mij prima.
I am a black hole shitting into the void
pi_207425905
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 20:25 schreef Molo het volgende:
Ik heb Imagine vegan chocolade in drie smaken gekregen met kerst, maar vind het helaas echt niet te eten.

Het is gewoon cacao met vet en wat smaakjes. Maar dan zonder een melkvervanger of vanille ofzo.
Smakeloos is het erdoor, heel plat en vet vooral. Jammer!
Er bestaat heel veel vegan chocola die echt heel erg lekker is. Dat is gewoon pure chocola zonder melk. Met goede cacao heb je echt geen smaakjes of melk nodig vind ik, ik vind puur veel lekkerder dan melk. Met melkvervanger zou ik helemaal niet hoeven.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 11:55:56 #16
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_207495593
Hier zijn we ook al sinds wat maanden vleesloos. Ik doe het eigenlijk niet eens voor de diertjes en zou het alleen voor het milieu doen. Wij aten gewoon weinig vlees, voornamelijk kip en af en toe wat rund. Maar dat zijn zaken die je zo makkelijk kunt vervangen, dat je net zo goed vegetariër kunt worden. Kaas en toch ook wel zuivel zijn echter amper te vervangen voor een vegan variant en zou ik ook echt niet willen missen.

Dus echt het milieu steunen gaat mij niet lukken vrees ik, want die zuivelindustrie moet voor mijn behoeften blijven werken. Dan hoop ik dus maar dat het leven als vegetariër iets gezonder is |:(
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
  dinsdag 10 januari 2023 @ 12:13:14 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207495847
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 00:21 schreef Farenji het volgende:

[..]
Er bestaat heel veel vegan chocola die echt heel erg lekker is. Dat is gewoon pure chocola zonder melk. Met goede cacao heb je echt geen smaakjes of melk nodig vind ik, ik vind puur veel lekkerder dan melk. Met melkvervanger zou ik helemaal niet hoeven.
Niet helemaal eens. Die van hands off met caramel erin is echt jum.

Overigens vind ik van Tony ook de pure kersen merengue echt jum. En de puur zeezout amandel.

Edit: die met merengue is vast niet vegan bedenk ik net. Sorry!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 10 januari 2023 @ 12:15:46 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207495871
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 00:21 schreef Farenji het volgende:

[..]
Er bestaat heel veel vegan chocola die echt heel erg lekker is. Dat is gewoon pure chocola zonder melk. Met goede cacao heb je echt geen smaakjes of melk nodig vind ik, ik vind puur veel lekkerder dan melk. Met melkvervanger zou ik helemaal niet hoeven.
Ja dit was dus alleen geen pure chocolade :+

Melkvervanger lijkt me prima te doen voor melkchocolade of witte chocolade maar dan vegan. Of/en met iets lekkers erin gewoon.
Heb het weggegooid, vond het echt niet te doen dit merk.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 10 januari 2023 @ 12:42:04 #19
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_207496200
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 11:55 schreef Cinemaniak het volgende:
Hier zijn we ook al sinds wat maanden vleesloos. Ik doe het eigenlijk niet eens voor de diertjes en zou het alleen voor het milieu doen. Wij aten gewoon weinig vlees, voornamelijk kip en af en toe wat rund. Maar dat zijn zaken die je zo makkelijk kunt vervangen, dat je net zo goed vegetariër kunt worden. Kaas en toch ook wel zuivel zijn echter amper te vervangen voor een vegan variant en zou ik ook echt niet willen missen.

Dus echt het milieu steunen gaat mij niet lukken vrees ik, want die zuivelindustrie moet voor mijn behoeften blijven werken. Dan hoop ik dus maar dat het leven als vegetariër iets gezonder is |:(
Qua kaas ben ik het met je eens, daar is nauwelijks een alternatief voor. Voor andere zuivelvormen zijn er (voor mij) genoeg alternatieven. Ik hou van yogurt en had een enorm vooroordeel tegen sojayogurt, maar dat bleek onterecht. Sojayogurt smaakt prima. Niet 'oke als vervanger', maar gewoon lekker.

Melk vervang ik afhankelijk van de toepassing. Voor ontbijt (met havermout, lijnzaad, chiazaad en pompoenproteinepoeder) vervang ik het door ongezoete sojadrink (vanwege de prijs + voedingswaarde). In de cappuccino havermelk (dat drink niet vaak).

Ik vind het soms ook een beetje flauw (ik zeg niet dat jij dat doet) om de smaak van sojadrink met melk te vergelijken. Het is een totaal ander product. Soms moet je daar gewoon aan wennen. Laten we nu niet doen alsof melk nu zo fantastisch smaakt als je dat niet van jongs af aan hebt gedronken.
I am a black hole shitting into the void
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 19:52:39 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_207501974
Ik vind melk ook gewoon echt niet lekker. Haver/soja "melk" wel :)

Kaas mis ik wel oprecht...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_207646975
Ik vind koemelk echt heerlijk en sojamelk echt niet...

Het beste alternatief tot nu toe vind ik havermelk, maar ook dat vind ik echt een heel stuk minder dan "echte" melk. De enige uitzondering daarop... die ik nog niet zo heel lang geleden heb ontdekt... is "This is not m*lk' (halfvol) van Alpro.Ook (deels) op haverbasis dus. Deze vind ik behoorlijk op koemelk lijken qua smaak/mondgevoel. Verder vind ik Zonnatura hazelnoot rijst drink ook wel lekker als variant (maar die is wel vrij zoet, ook al zijn er geen (extra) suikers aan toegevoegd).

Ik mis kaas ook heel erg. De plantaardige alternatieven kunnen daar echt nog niet aan tippen.
Tails tell tales
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 20 januari 2023 @ 21:58:13 #22
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_207647051
Ik vind de kaasplakken van AH prima te eten. De smaak is vast anders dan de koemelkkaas, maar dat went echt snel.

En de geraspte kaas is ook lekker :9
  dinsdag 7 februari 2023 @ 20:04:50 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_207897457
Ik was altijd al dol op een broodje bal met pindasaus. Nou, gelukkig. De Vegetarische Slager had met de Gehacktbal een prima alternatief dat eenvoudig te maken was bij het thuiswerken en als lunch.

En nu dus verdwenen uit het assortiment in de supermarkt(en). -O-

Weet er iemand voor dit een goed alternatief voor hiervoor?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 7 februari 2023 @ 20:06:19 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207897489
De plantaardige balletjes van de Ikea zijn wmb prima te doen, zeker met satésaus.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 7 februari 2023 @ 20:08:59 #25
14505 OProg
A Life in Music
pi_207897544
Ja, voor kleinere balletjes zijn er inderdaad goede alternatieven. Die heb ik ook regelmatig en Beyond Meat heeft ook goede. Alleen dit was gewoon een lekkere stevige bal met een goede smaak die eenvoudig op een broodje kon. Al die balletjes die in de schappen liggen hebben het formaat van die Zweedse balletjes zo ongeveer.

En vandaag ontdekt dat de AH soepballetjes er ook uit gaan. :(
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_207906407
Gisteren voor het eerst een zakje Hippeas Take it Cheesy gegeten en WOW, die vind ik echt heel erg lekker! Op basis van kikkererwten en met een echte kaassmaak, maar toch vegan. Heel luchtig en krokant tegelijk en in mijn ogen precies goed wat 'sterkte' betreft. Echt een aanrader en nog 1+1 gratis bij de AH t/m 12 februari. Ik vind het misschien wel de beste "chips" (met een kaassmaak, dus daar moet je van houden) ooit!


Ook de 'Karma Bites Popped lotus seeds peri-peri' (ook vegan) geprobeerd (zelfde aanbieding) en die vond ik iets te peperig van smaak (tja, piri-piri...), maar voor de rest ook lekker luchtig en krokant tegelijk.



Wel kleine zakjes, maar 1-tje vult al best wel vind ik en na 2 van die (allerkleinste, 22/25 gr) zakjes heb ik wel genoeg.

Edit: van beide soorten hebben ze ook andere smaken, maar die heb ik (nog) niet geprobeerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Forbry op 08-02-2023 13:42:15 ]
Tails tell tales
pi_207908888
Ik vind deze "Dutch weed burger" erg lekker. Niet te koop in de AH waar ik normaal kom maar bij een andere vestiging in nota bene dezelfde straat wel. Goede structuur, niet te vlees-achtig en lekkere hartige en complexe smaak, door het zeewier dat erin zit.

pi_207920151
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:42 schreef Farenji het volgende:
Ik vind deze "Dutch weed burger" erg lekker. Niet te koop in de AH waar ik normaal kom maar bij een andere vestiging in nota bene dezelfde straat wel. Goede structuur, niet te vlees-achtig en lekkere hartige en complexe smaak, door het zeewier dat erin zit.

[ afbeelding ]
Deze vind ik ook helemaal prima! :)
Tails tell tales
pi_208371078
Iemand ervaring met de champignonburger van de LIDL? Smaakt die een beetje?

nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 13:13:03 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208371111
Die nieuwe LUVE-yoghurt bij de AH is echt lekker! De straciatella sowieso, de mango is naar mijn mening wat te zuur.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208371678
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:13 schreef Tink89 het volgende:
Die nieuwe LUVE-yoghurt bij de AH is echt lekker! De straciatella sowieso, de mango is naar mijn mening wat te zuur.
Oeh ja! Ik ben helemaal fan van die mango juist :9~. En de bosbes is ook wel lekker.
De straciatella heb ik ook, maar die gebruik ik meer als toetje dan ontbijt :9.
pi_208375797
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:10 schreef eudaemonia het volgende:
Iemand ervaring met de champignonburger van de LIDL? Smaakt die een beetje?

[ afbeelding ]
Ik vind die heel erg lekker. Is helaas alleen niet vegan, zit 'echte' kaas in... Vandaar dat hij ook zo lekker is ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door Forbry op 14-03-2023 19:57:42 ]
Tails tell tales
pi_208375933
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:10 schreef eudaemonia het volgende:
Iemand ervaring met de champignonburger van de LIDL? Smaakt die een beetje?

[ afbeelding ]
Ik heb die van picnic ooit gekocht en zelden zo’n spijt gehad. Die van de AH is wel oke. Heb je niks aan verder maar goed.
Sicker than your average.
pi_208375985
Picnic heeft nu ook vegan mayonaise van huismerk en Violife het assortiment *O*
Sicker than your average.
pi_208376012
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:13 schreef Tink89 het volgende:
Die nieuwe LUVE-yoghurt bij de AH is echt lekker! De straciatella sowieso, de mango is naar mijn mening wat te zuur.
Laatst ook voor het eerst geprobeerd. De stracciatella en de bosbes. De bosbes vond ik in principe nog wel voor herhaling vatbaar, maar niet meer dan dat. De stracciatella vond ik zelf juist niet lekker genoeg voor nog een keer. Ik vond die sowieso te zoet qua smaak.

Tot nu toe vind ik die van Alpro (de bosbes, vanille én mango zonder extra suikers) de lekkersten (ik houd niet van melk op soja basis, maar dat geldt niet in het geval van yoghurt) en de Oatly! havergurt bosbes vind ik ook heel goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 14-03-2023 20:03:49 ]
Tails tell tales
pi_208376097
Ander (nieuw) product waar ik zelf erg tevreden over ben:



Zeker als je van Wiener schnitzels houdt, echt een aanrader vind ik.
Tails tell tales
pi_208376700
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 19:36 schreef Forbry het volgende:

[..]
Ik vind die heel erg lekker. Is helaas alleen niet vegan, zit 'echte' kaas in... Vandaar dat hij ook zo lekker is ;(
Soort nep-nep-nep burger dus :+
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208376890
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:15 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Soort nep-nep-nep burger dus :+
:D nou ja, meer prima geschikt voor vegetariërs, maar niet voor vegans ;)
Tails tell tales
pi_208376935
Ik vond op mastodon dit recept wat ik binnenkort ga proberen. Wilde het ook hier even delen want het lijkt me wel lekker.

  dinsdag 14 maart 2023 @ 20:30:10 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208376965
Ik heb vorige week twee zakken Lazy Vegan gescoord in de bonus bij AH. Heb het nog niet geprobeerd.

Hier al ervaringen?

Ik heb de Tikka Masala liggen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_208377014
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb vorige week twee zakken Lazy Vegan gescoord in de bonus bij AH. Heb het nog niet geprobeerd.

Hier al ervaringen?

Ik heb de Tikka Masala liggen.
Ik 'ken' ze, maar nooit gegeten.
Tails tell tales
  dinsdag 14 maart 2023 @ 21:31:43 #42
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208378086
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb vorige week twee zakken Lazy Vegan gescoord in de bonus bij AH. Heb het nog niet geprobeerd.

Hier al ervaringen?

Ik heb de Tikka Masala liggen.
Mja ik vind ze een beetje een gek smaakje hebben maar ben soms ook te ongeduldig met dat soort dingen :@ Een beetje funky?

Ik heb de pasta pesto en de risotto geprobeerd, maar vind persoonlijk de iglo lekkerder en zie (omdat ik opzocht welke smaken ik had gehad van Lazy Vegan :D ) dat die ook weer een nieuwe hebben :9

Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_208378149
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb vorige week twee zakken Lazy Vegan gescoord in de bonus bij AH. Heb het nog niet geprobeerd.

Hier al ervaringen?

Ik heb de Tikka Masala liggen.
Ik heb 3 versies in de vriezer liggen maar moet ze nog proberen.

Ben benieuwd....
pi_208379953
Na zo enthousiast te zijn over de 'Take it cheesy', heb ik inmiddels ook twee andere smaken van de Hippeas puffs geprobeerd, maar die vond ik niet zo. De 'In herbs we trust' vond ik gewoon niet zo lekker van smaak. De 'Sweet & smokin' vond ik niet sterk genoeg qua smaak.
Tails tell tales
pi_208379972
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 21:31 schreef Meke het volgende:

[..]
Mja ik vind ze een beetje een gek smaakje hebben maar ben soms ook te ongeduldig met dat soort dingen :@ Een beetje funky?

Ik heb de pasta pesto en de risotto geprobeerd, maar vind persoonlijk de iglo lekkerder en zie (omdat ik opzocht welke smaken ik had gehad van Lazy Vegan :D ) dat die ook weer een nieuwe hebben :9

[ afbeelding ]
Oh, die ziet er appetijtelijk uit!
Tails tell tales
  Moderator woensdag 15 maart 2023 @ 07:20:41 #46
155227 crew  Guppy
dus
pi_208380494
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 20:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb vorige week twee zakken Lazy Vegan gescoord in de bonus bij AH. Heb het nog niet geprobeerd.

Hier al ervaringen?

Ik heb de Tikka Masala liggen.
Ik heb altijd de Thai Green Curry in de vriezer liggen O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_209685766
De vegan chocolade mousse van Vemondo (Lidl) vonden wij hier lekker. Er is ook passievrucht mango mousse, die gaan we nog proberen.
pi_209685784
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:24 schreef Hupje het volgende:
De vegan chocolade mousse van Vemondo (Lidl) vonden wij hier lekker. Er is ook passievrucht mango mousse, die gaan we nog proberen.
Die is inderdaad prima. Ik ben ook wel benieuwd naar de mango.
Spoilers!
  donderdag 29 juni 2023 @ 09:05:00 #49
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209687780
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Die is inderdaad prima. Ik ben ook wel benieuwd naar de mango.
De mango is ook prima ^O^
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209688512
Oeh, die mango wil ik ook proberen :9.
Zag dat ze ook een cassis variant hebben van dat merk, benieuwd of die ook nog komt al klinkt die iets minder uitnodigend.
  zondag 23 juli 2023 @ 12:00:09 #51
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210006540
Hebben jullie fijne vegan gerechten voor op de barbecue? Dus met proteïnen, voor groente heb ik meer dan genoeg recepten. Ik heb gisteren teriyaki tofuspiesjes gemaakt, dat was heerlijk. Ik heb totaal niet van de kant en klaar vleesvervangers maar er lag nog een avocadoburger van de Lidl in de vriezer en die was ook geweldig.

Die avocadoburger is enkele weken per jaar te koop tijdens de Zuid-Amerikaanse week. Worden er nog ergens anders avocadoburgers verkocht?
Spoilers!
pi_210007976
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hebben jullie fijne vegan gerechten voor op de barbecue? Dus met proteïnen, voor groente heb ik meer dan genoeg recepten. Ik heb gisteren teriyaki tofuspiesjes gemaakt, dat was heerlijk. Ik heb totaal niet van de kant en klaar vleesvervangers maar er lag nog een avocadoburger van de Lidl in de vriezer en die was ook geweldig.

Die avocadoburger is enkele weken per jaar te koop tijdens de Zuid-Amerikaanse week. Worden er nog ergens anders avocadoburgers verkocht?
Tempeh is ook erg lekker aan spiesjes op de barbecue. Ketjap/gember/sambal marinade is al genoeg.
pi_210008720
Van het weekend in het kader van een verjaardag voor het eerst van deze gegeten. Erg geslaagd in zowel uiterlijk
als smaak, voor zowel vegan luitjes als niet vegan luitjes!


Wel prijzig (helaas), want 7.99 en niet heel groot.

[ Bericht 3% gewijzigd door Forbry op 23-07-2023 14:57:44 ]
Tails tell tales
  zondag 23 juli 2023 @ 15:07:12 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210009058
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:52 schreef Forbry het volgende:
Van het weekend in het kader van een verjaardag voor het eerst van deze gegeten. Erg geslaagd in zowel uiterlijk
als smaak, voor zowel vegan luitjes als niet vegan luitjes!
[ afbeelding ]

Wel prijzig (helaas), want 7.99 en niet heel groot.
Waar is het van gemaakt?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210009132
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:52 schreef Forbry het volgende:
Van het weekend in het kader van een verjaardag voor het eerst van deze gegeten. Erg geslaagd in zowel uiterlijk
als smaak, voor zowel vegan luitjes als niet vegan luitjes!
[ afbeelding ]

Wel prijzig (helaas), want 7.99 en niet heel groot.
Waar wordt deze verkocht?
Sicker than your average.
pi_210009180
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Waar is het van gemaakt?
Gekopieerd van Jumbo-site:

- Filling

(filtered water, creamed coconut, cane sugar, coconut oil, tapioca starch, non-GMO expeller pressed: canola and/or safflower oil, potato starch, pea protein isolate, vanilla extract, sea salt, xanthan gum, sodium alginate, lactic acid [vegan], tricalcium phosphate, vegan natural flavors, cultured sugar, vegan enzyme)

- gluten-free crust

(tapioca starch, cane sugar, coconut oil, brown rice flour, white whole grain sorghum flour; potato starch, water, non-GMO expeller pressed: canola and/or safflower oil, blackstrap molasses, vanilla extract, milled flax seed, psyllium, sea salt, sunflower lecithin, leavening [sodium acid pyrophosphate, sodium bicarbonate, monocalcium phosphate], xanthan gum)

Ik was bang dat er een beetje een voor vegan begrippen 'standaard' en door mij niet gewenste kokossmaak aan zou zitten, maar dat vond ik helemaal niet. Vond het eigenlijk echt naar een - gewone en lekkere - cheesecake smaken.
Tails tell tales
pi_210009228
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:10 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Waar wordt deze verkocht?
Jumbo, maar niet bij alle filialen. Ik had deze zelf online besteld.
Tails tell tales
  zondag 23 juli 2023 @ 15:13:57 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210009245
Mja, klinkt voor mij niet als smakelijke ingrediënten. Zou weleens willen proberen maar dat is puur nieuwsgierigheid dan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210009283
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:13 schreef Forbry het volgende:

[..]
Jumbo, maar niet bij alle filialen. Ik had deze zelf online besteld.
Dank je, ik ga eens kijken binnenkort of ze hem hier hebben.
Sicker than your average.
pi_210009304
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:13 schreef Molo het volgende:
Mja, klinkt voor mij niet als smakelijke ingrediënten. Zou weleens willen proberen maar dat is puur nieuwsgierigheid dan
Nou ja, ik vind hem, los van de prijs dan, echt het proberen waard. :Y
Tails tell tales
pi_210009330
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:15 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dank je, ik ga eens kijken binnenkort of ze hem hier hebben.
Ter info: het is een diepvriesproduct.
Tails tell tales
pi_210009980
De vegan lasagne van de Lidl is een aanrader trouwens!
Enne; Komende week is het ook weer vegan-week bij de Lidl!
pi_210025869
Ik ga mij, voor het eerst, helemaal onderdompelen in veganisme. :o



Ben erg benieuwd!

Hoe ik het zelf ga vinden, maar ook of ik (we) wel zo welkom ben (zijn) als (nog) niet (volledig) vegan... :@

[ Bericht 1% gewijzigd door Forbry op 24-07-2023 18:59:45 (Afbeelding iets kleiner gemaakt) ]
Tails tell tales
pi_210027444
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:48 schreef Forbry het volgende:
Ik ga mij, voor het eerst, helemaal onderdompelen in veganisme. :o

[ afbeelding ]

Ben erg benieuwd!

Hoe ik het zelf ga vinden, maar ook of ik (we) wel zo welkom ben (zijn) als (nog) niet (volledig) vegan... :@
Nou lijkt me sowieso dat ze dat niet aan je neus kunnen aflezen :+
Beetje verstandige groep vegans is extra verwelkomend aan de net-niet-vegans want die zijn al hartstikke op de goede weg toch? zo'n evenement lijkt me juist leuk eigenlijk als je nog zoekende bent met wat en hoe je wilt eten, want dan kun je er de meeste inspiratie opdoen.

Laat je tzt weten hoe het was?
pi_210031031
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 20:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nou lijkt me sowieso dat ze dat niet aan je neus kunnen aflezen :+
Beetje verstandige groep vegans is extra verwelkomend aan de net-niet-vegans want die zijn al hartstikke op de goede weg toch? zo'n evenement lijkt me juist leuk eigenlijk als je nog zoekende bent met wat en hoe je wilt eten, want dan kun je er de meeste inspiratie opdoen.

Laat je tzt weten hoe het was?
Tenzij de schaamte bijna letterlijk van mij afdruipt (als het ware), kunnen ze dat als het goed is niet aan mijn neus aflezen nee :P
Maar veganisme omvat meer dan voeding. Wat als ik met een leren tas en/of leren schoenen aan kom zetten, word ik dan door een horde zeer boze mensen met pek en veren van het terrein verjaagd? Zoiets... :+

Maar je hebt gelijk hoor en sowieso heb ik er (alsnog ;) ) zin in *O* en ja, ik zal tzt laten weten hoe het was! ^O^ :) :*
Tails tell tales
pi_210183147
- Spam -

[ Bericht 98% gewijzigd door MadMaster op 06-08-2023 17:20:11 ]
pi_210183971
Ik ben knetter veganist/activist, maar inmiddels geen hulp meer nodig :D . Wel tof initiatief ^O^

Recepten zijn trouwens wel altijd handig :Y
pi_210186832
quote:
7s.gif Op zondag 6 augustus 2023 15:09 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben knetter veganist/activist, maar inmiddels geen hulp meer nodig :D . Wel tof initiatief ^O^

Recepten zijn trouwens wel altijd handig :Y
Dit is gewoon spam om een e-book te verkopen. Er zijn duizenden van die websites, allemaal exact dezelfde opzet, en als je op de naam van de auteur zoekt (vaak een beetje een gekke naam, doet het beter in Google) vind je alleen maar verwijzingen naar websites die ook weer linken naar de verkoopsite van dat e-book.

Zielige business.
pi_210187070
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 17:24 schreef Viezig het volgende:

[..]
Dit is gewoon spam om een e-book te verkopen. Er zijn duizenden van die websites, allemaal exact dezelfde opzet, en als je op de naam van de auteur zoekt (vaak een beetje een gekke naam, doet het beter in Google) vind je alleen maar verwijzingen naar websites die ook weer linken naar de verkoopsite van dat e-book.

Zielige business.
Oh, matig. :{ Ik had de link nog niet geopend.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 6 september 2023 @ 22:43:34 #70
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210554193
quote:
14s.gif Op woensdag 6 september 2023 22:43 schreef Pino112 het volgende:
https://bonusvegan.nl/nie(...)-albert-heijn-terra/

Hele nieuwe Vegan-lijn bij de AH *O*
Die spreads klinken goed. De empanada en bapao ga ik ook zeker proberen.
Spoilers!
pi_210554217
Wel beetje uitkijken met de vegandingen bij de AH, ze hebben bij mijne nu een deel van het koelschap groene strepen gegeven in de kleur van de nieuwe vegan-lijn maar niet alles wat er staat is vegan. Bijv de ras el hanout hummus van Maza bevat nog steeds honing en er stonden in dat schap ook bakjes eiersalade (en niet "eier"salade)
Dus helaas nog steeds ingrediëntenlijsten lezen of zoeken naar het vegan-logo
  woensdag 6 september 2023 @ 23:05:11 #73
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_210554234
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 23:02 schreef Tele6 het volgende:
Wel beetje uitkijken met de vegandingen bij de AH, ze hebben bij mijne nu een deel van het koelschap groene strepen gegeven in de kleur van de nieuwe vegan-lijn maar niet alles wat er staat is vegan. Bijv de ras el hanout hummus van Maza bevat nog steeds honing en er stonden in dat schap ook bakjes eiersalade (en niet "eier"salade)
Dus helaas nog steeds ingrediëntenlijsten lezen of zoeken naar het vegan-logo
Heb je ‘ze’ daar al op gewezen?
.
pi_210554256
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 23:05 schreef Yankee het volgende:

[..]
Heb je ‘ze’ daar al op gewezen?
Ik heb er niemand over aangesproken nee. Dat vond ik de moeite niet :s)
  donderdag 7 september 2023 @ 09:03:28 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210555748
Crap, in die nieuwe lijn van de AH is de vegan komijnenkaas verdwenen zo te zien... Kutzooi.

Edit: Nevermind. Online staattie wel met de nieuwe 'terra'-verpakking erom. De link hierboven liet gelukkig niet alle producten zien *O* *O* *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210691610
Ook hier maar even:

Goedemorgen!

Even de workshop van meneer wateetons pluggen, zou best interessant kunnen zijn voor enthousiaste doe-het-zelvers & vega's:

quote:
Online live workshop vandaag, 20:30u, kost een tientje:
https://wateetons.com/age(...)-tofu-maken-20-9-23/

• Hoe maak je tofu 'from scratch'?
• Wat voor soorten 'stremsel' bestaan er voor tofu? Hoe kom je eraan en wat zijn de verschillen?
• Hoe maak je tofusoorten als 'firm' en 'silken'?
• Wat zijn enkele gave technieken die je op tofu kunt loslaten?
• Kun je ook tofu maken van andere bonen dan soja?
• Kun je tofu ook rijpen zoals kaas?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 20 september 2023 @ 09:25:22 #77
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_210692226
Ik vind mijn eigen sojamelk maken al vrij bewerkelijk, dus denk niet dat ik dat ga doen. Daarnaast is de tofu van AH tegenwoordig al best oke (toko wel een stuk beter). Wel fan van Wateenons, heb zijn boek over fermenteren.
I am a black hole shitting into the void
  Moderator woensdag 20 september 2023 @ 12:20:37 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210693978
Ik wil meer vega(n) eten maar af en toe wordt het wel lastig gemaakt. Gisteren the weed burger gegeten maar dat smaakt toch nergens naar? Ik vraag me echt af hoe mensen dit soort producten wegkrijgen. Het enige vegan gerecht wat tot nu toe echt bevalt is noodles met tofu. Alle vervangers (op valess na, maar dat is alleen vega) vind ik maar niks -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 20 september 2023 @ 12:33:07 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210694071
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:20 schreef MaJo het volgende:
Ik wil meer vega(n) eten maar af en toe wordt het wel lastig gemaakt. Gisteren the weed burger gegeten maar dat smaakt toch nergens naar? Ik vraag me echt af hoe mensen dit soort producten wegkrijgen. Het enige vegan gerecht wat tot nu toe echt bevalt is noodles met tofu. Alle vervangers (op valess na, maar dat is alleen vega) vind ik maar niks -O-
Indonesische en Indiase keuken zijn fantastisch veganistisch. Moet je wel flink je best voor doen qua koken maar is wel te leren.
Vervangers vind ik ook eigenlijk per definitie oneetbaar.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 20 september 2023 @ 12:45:18 #80
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_210694189
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:20 schreef MaJo het volgende:
Ik wil meer vega(n) eten maar af en toe wordt het wel lastig gemaakt. Gisteren the weed burger gegeten maar dat smaakt toch nergens naar? Ik vraag me echt af hoe mensen dit soort producten wegkrijgen. Het enige vegan gerecht wat tot nu toe echt bevalt is noodles met tofu. Alle vervangers (op valess na, maar dat is alleen vega) vind ik maar niks -O-
Impossible en beyond burger vind ik echt goed. Dat op een broodje met saus en tomaat is nauwelijks van vlees te onderscheiden. Niet per se gezond (wel gezonder), maar daarvoor eet je geen hamburger. Ook kipproductimitaties zijn nauwelijks van kip te onderscheiden (de schnitzels en nuggets-achtige producten).

Voor de rest zal mijn advies zijn dat je het idee van vleesvervanger los moet laten, zeker als je geen 100 procent vega(n) bent. Je hoeft het niet te vervangen. Het beste alternatief zijn gerechten rijk aan bonen, linzen en volkorengranen. Tofu zie ik ook niet als een vleesvervanger, gewoon een prima, gezond eiwitrijk ingrediënt.
I am a black hole shitting into the void
pi_210694329
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:20 schreef MaJo het volgende:
Ik wil meer vega(n) eten maar af en toe wordt het wel lastig gemaakt. Gisteren the weed burger gegeten maar dat smaakt toch nergens naar? Ik vraag me echt af hoe mensen dit soort producten wegkrijgen. Het enige vegan gerecht wat tot nu toe echt bevalt is noodles met tofu. Alle vervangers (op valess na, maar dat is alleen vega) vind ik maar niks -O-
Vleesvervangers hoef je natuurlijk niet te gebruiken, het zijn gemaksproducten, en vaak vooral heel zout en behoorlijk bewerkt. Pure vleesvervangende ingredienten zoals bonen, kikkererwten, tofu, linzen etc hebben van zichzelf niet heel veel smaak dus die moet je echt zelf goed op smaak maken met de juiste smaakmakers. Bijv uien die je langzaam stooft, knoflook, gember, pepers, tomaat, specerijen, of dingen als sojasaus, zwartebonensaus, bouillon, sambal, pickles, etc. Of gewoon ketchup/currysaus, (vegan)mayo, pindasaus of mosterd natuurlijk. Tofu kun je het best eerst krokant bakken en pas daarna saus eroverheen, die wordt dan als een spons opgenomen; tempeh moet je echt van te voren een paar uur laten marineren, bijv in zoete ketjap met sambal en beetje citroensap.
pi_210694434
Tofu / tahoe laat ik vaak bevriezen, dan verandert het van structuur.
Eerst goed laten bevriezen; omdat het heel nat spul is duurt dat lang, neem zeker 48u
Dan laten ontdooien, en omdat het heel nat spul is duurt dat lang, neem zeker 12u

Dan uitknijpen; het beste door het tussen twee plankjes te knijpen. Als je genoeg tijd hebt leg je er gewoon een gewicht op, als je geen tijd heb dan met je handen knijpen. Omdat het heel nat spul is komt er VEEL water uit; als je het met een gewicht hebt weggelegd zorg dan dat dat water opgevangen wordt.

Daarna heb je een sponzige substantie, die je dan opeens goed kan marineren omdat het nu wel vocht (met smaak) wil opzuigen. Mondgevoel etc is ook totaal anders; ik vind het lekkerder dan verse tahoe.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 20 september 2023 @ 13:12:32 #83
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210694451
Eens met wat hierboven staat, maar als je dan toch een keer makkelijk wil vervangen: de vegan lekkerbekken van iglo zijn echt lekker, de kinderen zijn hier dol op dinonuggets, ik vind de groente schnitzels (oa AH en lidl) heel prima te doen op een broodje en in nasi, pasta, lasagne, Chili, wraps, salades etc doe ik geen vlees en extra groente, peulvruchten of noten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator woensdag 20 september 2023 @ 14:30:46 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210695236
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Indonesische en Indiase keuken zijn fantastisch veganistisch. Moet je wel flink je best voor doen qua koken maar is wel te leren.
Vervangers vind ik ook eigenlijk per definitie oneetbaar.
Aziatisch eten sowieso :9 _O_ In Berlijn bij een vegan Aziaat (Vietnamees/Chinees/Japans) gegeten, was heerlijk O+ Maar vergt inderdaad wat meer tijd. Ik ben op zoek naar dingen die je even snel op tafel zet zoals met AVG.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:45 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Impossible en beyond burger vind ik echt goed. Dat op een broodje met saus en tomaat is nauwelijks van vlees te onderscheiden. Niet per se gezond (wel gezonder), maar daarvoor eet je geen hamburger. Ook kipproductimitaties zijn nauwelijks van kip te onderscheiden (de schnitzels en nuggets-achtige producten).

Voor de rest zal mijn advies zijn dat je het idee van vleesvervanger los moet laten, zeker als je geen 100 procent vega(n) bent. Je hoeft het niet te vervangen. Het beste alternatief zijn gerechten rijk aan bonen, linzen en volkorengranen. Tofu zie ik ook niet als een vleesvervanger, gewoon een prima, gezond eiwitrijk ingrediënt.
Beyond Burger is goed inderdaad :Y De allereerste keer dat ik het at proefde ik gewoon geen verschil met normaal vlees maar het lijkt wel alsof dat trucje weg is :? Het is nog steeds goed te eten maar ook hier proef ik inmiddels dat typisch vegetarische smaakje wat door al die vleesvervangers zit, en dat gaat me steeds meer tegenstaan :X

quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 13:01 schreef Farenji het volgende:

[..]
Vleesvervangers hoef je natuurlijk niet te gebruiken, het zijn gemaksproducten, en vaak vooral heel zout en behoorlijk bewerkt. Pure vleesvervangende ingredienten zoals bonen, kikkererwten, tofu, linzen etc hebben van zichzelf niet heel veel smaak dus die moet je echt zelf goed op smaak maken met de juiste smaakmakers. Bijv uien die je langzaam stooft, knoflook, gember, pepers, tomaat, specerijen, of dingen als sojasaus, zwartebonensaus, bouillon, sambal, pickles, etc. Of gewoon ketchup/currysaus, (vegan)mayo, pindasaus of mosterd natuurlijk. Tofu kun je het best eerst krokant bakken en pas daarna saus eroverheen, die wordt dan als een spons opgenomen; tempeh moet je echt van te voren een paar uur laten marineren, bijv in zoete ketjap met sambal en beetje citroensap.
Grappig, mijn man marineert tofu juist en laat het dan een paar uur intrekken. Tempeh hebben we ook al een paar keer geprobeerd maar die smaak is me echt te chemisch. We kunnen inderdaad wel eens gaan experimenteren met bonen, op de bruine boon en de witte boon in tomatensaus na ben ik geen expert.

quote:
7s.gif Op woensdag 20 september 2023 13:10 schreef sigme het volgende:
Tofu / tahoe laat ik vaak bevriezen, dan verandert het van structuur.
Eerst goed laten bevriezen; omdat het heel nat spul is duurt dat lang, neem zeker 48u
Dan laten ontdooien, en omdat het heel nat spul is duurt dat lang, neem zeker 12u

Dan uitknijpen; het beste door het tussen twee plankjes te knijpen. Als je genoeg tijd hebt leg je er gewoon een gewicht op, als je geen tijd heb dan met je handen knijpen. Omdat het heel nat spul is komt er VEEL water uit; als je het met een gewicht hebt weggelegd zorg dan dat dat water opgevangen wordt.

Daarna heb je een sponzige substantie, die je dan opeens goed kan marineren omdat het nu wel vocht (met smaak) wil opzuigen. Mondgevoel etc is ook totaal anders; ik vind het lekkerder dan verse tahoe.
Ah dat kunnen we ook eens proberen ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 13:12 schreef Tink89 het volgende:
Eens met wat hierboven staat, maar als je dan toch een keer makkelijk wil vervangen: de vegan lekkerbekken van iglo zijn echt lekker, de kinderen zijn hier dol op dinonuggets, ik vind de groente schnitzels (oa AH en lidl) heel prima te doen op een broodje en in nasi, pasta, lasagne, Chili, wraps, salades etc doe ik geen vlees en extra groente, peulvruchten of noten.
Ik durf de producten bijna niet meer te kopen, de geslaagde acties zijn maar op 1 hand te tellen :@ Extra groente is altijd een goeie maar mis zelf dan toch altijd een bepaalde vulling. Oh ja, het vegan rulgehakt van de appie vind ik wel een succes!

Eet jij helemaal vegan?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 20 september 2023 @ 14:50:11 #85
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_210695369
Van vegan rulgehakt zie ik dan niet direct de meerwaarde. Hoe gebruik je dat? In dingen als tomatensaus 'vervang' ik gehakt door een blikje linzen.
I am a black hole shitting into the void
  Moderator woensdag 20 september 2023 @ 14:56:15 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210695417
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 14:50 schreef Gimmick het volgende:
Van vegan rulgehakt zie ik dan niet direct de meerwaarde. Hoe gebruik je dat? In dingen als tomatensaus 'vervang' ik gehakt door een blikje linzen.
Gewoon zoals je gehakt gebruikt :D Dus bijvoorbeeld chili con sin carne, pasta bolognese etc. Linzen heb ik dus ook nog geen ervaring mee, ga ik eens proberen ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 20 september 2023 @ 15:05:53 #87
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_210695485
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 14:56 schreef MaJo het volgende:

[..]
Gewoon zoals je gehakt gebruikt :D Dus bijvoorbeeld chili con sin carne, pasta bolognese etc. Linzen heb ik dus ook nog geen ervaring mee, ga ik eens proberen ^O^
Ah, ok. Bij een Chili sin carne zou ik het helemaal weglaten (hoef je ook geen linzen toe te voegen), gewoon wat meer bonen. Met zoveel bonen haal je je eiwitbehoefte al en ik denk dat het qua smaak niets toevoegt. Echt gehakt voegt nog iets van umami toe qua smaak, maar dat zal bij vegangehakt niet zo zijn (of dan kunstmatig, maar dat kan je oplossen door een bouillonblokje). Dit zijn de makkelijkste gerechten om plantaardig te maken :)

I am a black hole shitting into the void
  woensdag 20 september 2023 @ 15:44:54 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210695813
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 14:50 schreef Gimmick het volgende:
Van vegan rulgehakt zie ik dan niet direct de meerwaarde. Hoe gebruik je dat? In dingen als tomatensaus 'vervang' ik gehakt door een blikje linzen.
Linzen als 'gehakt' door een spaghettisaus of chili con 'carne' zijn ook erg lekker ja. De stevige bite en smaak passen daar ook prima
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 20 september 2023 @ 15:48:18 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210695855
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 14:30 schreef MaJo het volgende:

[..]
Aziatisch eten sowieso :9 _O_ In Berlijn bij een vegan Aziaat (Vietnamees/Chinees/Japans) gegeten, was heerlijk O+ Maar vergt inderdaad wat meer tijd. Ik ben op zoek naar dingen die je even snel op tafel zet zoals met AVG.
[..]

Een Amazing Oriental opzoeken en je vriezer en voorraadkast mee volgooien helpt enorm. Je hoeft niet alle onderdelen en sausjes zelf te maken, zeker in de Aziatische keukens zijn halffabricaten en ook kant en klare dingen uit bijvoorbeeld de vriezer fantastisch lekker. En scheelt extreem veel tijd

Noodles met groenten, drupje zwarte sojasaus, wat crispy chiliolie erbij en een hand gebakken uitjes kan al subliem smaken en is in 10 minuten klaar

Paar vegan dumplings erbij en je eet helemaal goddelijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210696301
Afgelopen week grieperig geweest en ik heb nu intense craving naar vlees. Hebben jullie dat ook weleens? Ik denk haast dat ik een deficiëntie van iets heb ;(
Sicker than your average.
  woensdag 20 september 2023 @ 16:58:43 #91
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_210696532
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 16:35 schreef Aberkullie het volgende:
Afgelopen week grieperig geweest en ik heb nu intense craving naar vlees. Hebben jullie dat ook weleens? Ik denk haast dat ik een deficiëntie van iets heb ;(
Ik zou bloed later prikken als je het gevoel heb een te kort te hebben. IJzer terkort is wel een groter risico voor vrouwen die volledig plantaardig eten.
I am a black hole shitting into the void
pi_210696555
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 16:58 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Ik zou bloed later prikken als je het gevoel heb een te kort te hebben. IJzer terkort is wel een groter risico voor vrouwen die volledig plantaardig eten.
Ik krijg in principe voldoende binnen uit andere voedingsmiddelen maar die zin naar vlees ineens is niet normaal.
Sicker than your average.
  woensdag 20 september 2023 @ 19:05:07 #93
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_210697704
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 16:35 schreef Aberkullie het volgende:
Afgelopen week grieperig geweest en ik heb nu intense craving naar vlees. Hebben jullie dat ook weleens? Ik denk haast dat ik een deficiëntie van iets heb ;(
Ik ken het wel, maar dan met eieren. Fascinerend wel.
  woensdag 20 september 2023 @ 20:19:59 #94
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210698441
@MaJo: nee, maar wel volledig zuivelvrij. We eten niet vegan, omdat de kinderen heel kieskeurig zijn en we ook geen noten eten (twee allergieën in één gezin...) en ik het dan te ingewikkeld vond worden.

Overigens in de categorie makkelijker vervangers: vegan kip voor kipkerrie of voor noodles met groente, woksaus en lekker veel (vegan) kroepoek eten ze hier graag. Liefst teriyakisaus en dan zoete sojasaus op tafel. Lekker met sugar snaps, edamame of broccoli bijv.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211023952
Vandaag het volgende recept geprobeerd, super :)

Veganistische Avocado Toast.

Ingrediënten:

2 sneetjes volkorenbrood (zorg ervoor dat het veganistisch is)
1 rijpe avocado
1 teentje knoflook
Sap van 1/2 limoen
Zout en peper naar smaak
Rode pepervlokken (optioneel, voor wat pit)
Verse peterselie of koriander voor garnering (optioneel)

Rooster de sneetjes volkorenbrood in een broodrooster of in een oven tot ze knapperig zijn.

Snijd de avocado in de lengte door, verwijder de pit en schep het vruchtvlees in een kom.

Pers het teentje knoflook en voeg het toe aan de kom met avocado.

Voeg het limoensap, een snufje zout en peper toe. Prak de avocado en meng alles goed.

Smeer het avocado-mengsel royaal op de geroosterde sneetjes brood.

Garneer met rode pepervlokken en verse peterselie of koriander, indien gewenst.

----------------------------------------------------------

Lekker eten kan zonder vlees, vis etc. :) Geen leed
pi_211281878
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 20:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nou lijkt me sowieso dat ze dat niet aan je neus kunnen aflezen :+
Beetje verstandige groep vegans is extra verwelkomend aan de net-niet-vegans want die zijn al hartstikke op de goede weg toch? zo'n evenement lijkt me juist leuk eigenlijk als je nog zoekende bent met wat en hoe je wilt eten, want dan kun je er de meeste inspiratie opdoen.

Laat je tzt weten hoe het was?
Erg laat met deze reactie en excuses daarvoor, maar ik dacht er opeens (weer) aan, dat ik had aangegeven te laten weten hoe ik het Vegan Summer Fest 2023 had gevonden.

Dat evenement was dus op 20 augustus dit jaar in Gent, België. :@

Persoonlijk vond ik het eerlijk gezegd iets tegenvallen. Ondanks dat ik wel wist dat er heel veel standhouders zouden zijn, had ik verwacht dat het meer een festival (met ook wat expo-achtige componenten) zou zijn. Ja, er was muziek en er waren ook een aantal kookdemo's en lezingen, maar al met al was het toch vooral een (verkoop)beurs voor vegan producten (grotendeels voeding, maar ook cosmetica e.d.). Anderen waren echter enthousiaster. Die vonden het veel grootser dan ze hadden verwacht. Er waren idd behoorlijk veel bedrijven en bezoekers aanwezig, dus dat was tof!
We hebben veel geproefd en ook het één en ander gekocht en dat was leuk en in veel gevallen ook lekker. Sommige producten hebben mij echt aangenaam verrast, maar daar lijkt (vooralsnog) niet ook in Nederland aan te komen. :{ Daarnaast hebben we nog een lezing van 'Earthling Ed' bijgewoond en de workshops van Pieter-Jan Lint (chef-kok van restaurant Amaranth) en Corentin Crutzen (Fransman). Vond ik alledrie op zich heel leuk, ware het niet dat het geluid helaas onwijs bagger was (maar goed, dat zal een volgende keer vast beter zijn?!).

Zou ik nog een keer gaan? Mocht ik, net zoals deze keer, rond die tijd sowieso in België (moeten) zijn, dan wel, maar ik zou er niet speciaal vanuit NL voor naar BE gaan.

Per 1 september besloten om, in ieder geval voorlopig, qua voeding voor volledig vegan te gaan (dat was hiervoor iets van 75% gok ik) en het kan zeker zijn dat dit 'fest' daaraan wel bijgedragen heeft! :) Qua cosmetica is het nu al minstens 90% vegan (en dierproefvrij) denk ik. 100% vegan qua dat en 100% vegan qua kleding en overige zaken worden waarschijnlijk/hopelijk de laatste stappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 13-11-2023 16:10:26 ]
Tails tell tales
pi_211281947
Hier dus sinds 1-9 volledig vegan qua eten/drinken en ik moet zeggen dat het mij - iig tot nu toe - alleszins meevalt. *O*

Ik dacht vooral ook veel moeite te gaan hebben met geen gebakken ei meer op brood, maar dat valt met tofu + Kala Namak (zout) heel goed op te vangen vind ik. :s)
Tails tell tales
  vrijdag 17 november 2023 @ 16:01:57 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211325291
Iemand hier al bekend met Peas Maker?

Je kunt het alleen online bestellen, dus jammergenoeg niet even makkelijk een keer proberen.

Het doet mij een beetje denken aan waar huisgenoten in mijn studententijd wel mee kookten, maar dan was het volgens mij van soja.
The love you take is equal to the love you make.
pi_211325431
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:01 schreef Lienekien het volgende:
Iemand hier al bekend met Peas Maker?

Je kunt het alleen online bestellen, dus jammergenoeg niet even makkelijk een keer proberen.

Het doet mij een beetje denken aan waar huisgenoten in mijn studententijd wel mee kookten, maar dan was het volgens mij van soja.
Ja idd, "soja brokken". Die heb ik wel eens geprobeerd maar dat was eenmalig.

Ik zou deze alleen al voor het geld laten staan. Wtf zeg, 12x125 gram dus 1.5 kilo, voor 55 euro? Voor wat brokjes erwten/bonen-eiwit?
  vrijdag 17 november 2023 @ 16:33:39 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211325554
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:17 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja idd, "soja brokken". Die heb ik wel eens geprobeerd maar dat was eenmalig.

Ik zou deze alleen al voor het geld laten staan. Wtf zeg, 12x125 gram dus 1.5 kilo, voor 55 euro? Voor wat brokjes erwten/bonen-eiwit?
Het schijnt wel enorm op te wellen. Als ik de recepten bekijk is het 25 gram p.p., dus is het nog geen euro p.p. per maaltijd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_211325725
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het schijnt wel enorm op te wellen. Als ik de recepten bekijk is het 25 gram p.p., dus is het nog geen euro p.p. per maaltijd.
Wat eet je dan precies, vooral vocht toch. Voor een euro koop ik genoeg bonen of erwten voor een hele week.
  vrijdag 17 november 2023 @ 17:10:46 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211325835
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:55 schreef Farenji het volgende:

[..]
Wat eet je dan precies, vooral vocht toch. Voor een euro koop ik genoeg bonen of erwten voor een hele week.
Ja, dat lijkt me toch niet de kwestie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_211325841
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:55 schreef Farenji het volgende:

[..]
Wat eet je dan precies, vooral vocht toch. Voor een euro koop ik genoeg bonen of erwten voor een hele week.
Ja lekker bonen met bonen.
Sicker than your average.
pi_211325976
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het schijnt wel enorm op te wellen. Als ik de recepten bekijk is het 25 gram p.p., dus is het nog geen euro p.p. per maaltijd.
Je betaalt wel veel te veel aan een hipster die het met leuke foto's goed doet op social media en die voor drie cent aan meel in een zakje stopt.

"Erwteneiwitconcentraat (79,8%), tuinboneneiwitconcentraat (19%) en zout (1,2%)." Dat is echt centenwerk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2023 17:28:49 ]
  vrijdag 17 november 2023 @ 17:31:17 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211325999
Ik ben benieuwd naar mensen die het al eens geprobeerd hebben.
The love you take is equal to the love you make.
pi_211326054
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 17:31 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben benieuwd naar mensen die het al eens geprobeerd hebben.
Snap ik, maar ik zou toch eerder zelf een zak seitan kopen.
  vrijdag 17 november 2023 @ 17:41:30 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211326116
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 17:35 schreef Viezig het volgende:

[..]
Snap ik, maar ik zou toch eerder zelf een zak seitan kopen.
Nog nooit gegeten. Trekt me minder.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 17 november 2023 @ 18:46:28 #108
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_211326592
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:01 schreef Lienekien het volgende:
Iemand hier al bekend met Peas Maker?

Je kunt het alleen online bestellen, dus jammergenoeg niet even makkelijk een keer proberen.

Het doet mij een beetje denken aan waar huisgenoten in mijn studententijd wel mee kookten, maar dan was het volgens mij van soja.
KoRo heeft hetzelfde product zie ik: https://www.koro-shop.nl/(...)en-en-tuinbonen-1-kg

26 euro/ kg (gedroogd).
I am a black hole shitting into the void
pi_211328140
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 17:12 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja lekker bonen met bonen.
Aan dat peas maker moet je ook nog alle smaak en andere ingrediënten toevoegen. Het is alleen eiwit.
pi_211929792
Ik heb het voornemen om meer vega(n) te gaan eten. Ik zoek inspiratie voor een gezin met een kind met koemelkallergie en een vriend die houdt van aardappels en niet van vleesvervangers, soja en 'exotische' dingen :+ Ik vind het soms prima om meerdere opties te koken, maar vaak is 1 maaltijd voor iedereen wel zo praktisch.
Tips?
  vrijdag 5 januari 2024 @ 22:46:52 #111
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_211931903
Goed voornemen! Hier staan recepten: CUL / Makkelijke vega recepten zonder vleesvervangers

Voor de rest is het lastig als er zulke brede productgroepen worden uitgesloten. Er is werkelijk geen vleesvervanger die je vriend lust? De beyond/impossible burgers zitten zo dicht tegen vlees aan dat ik mij niet kan voorstellen dat iemand die een hamburger lust dat vies zou vinden. (Ik vind overigens niet dat vleesvervangers nodig is, maar kan helpen).

Als het echt om minderen gaat zou ik mij concentreren op gerechten die makkelijk vleesloos te maken zijn.
- pasta met tomaatsaus -> vervang gehakt door blikje linzen
- chili con carne -> laat het carne weg (zat bonen ter compensatie)
- rijst met kip -> vervang kip door oesterzwammen
I am a black hole shitting into the void
pi_211933523
@Gimmick Bedankt voor de link. Ik ga eens kijken.
De gerechten die je noemt ken ik en maak ik ook wel, maar dan heb ik dus nog geen aardappels.
Eerlijk gezegd hebben we alleen de goedkopere vleesvervangers geprobeerd. Ik probeer ook een beetje prijsbewust te koken. Lastige combinatie dus.
pi_211957982
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 08:49 schreef Hupje het volgende:
@:Gimmick Bedankt voor de link. Ik ga eens kijken.
De gerechten die je noemt ken ik en maak ik ook wel, maar dan heb ik dus nog geen aardappels.
Eerlijk gezegd hebben we alleen de goedkopere vleesvervangers geprobeerd. Ik probeer ook een beetje prijsbewust te koken. Lastige combinatie dus.
Wat zoek je precies met aardappels? Gerechten waar aardappels doorheen kunnen? Of een A'V'G, waarbij volgens mij niet de aardappelen maar de vleesvervangers het probleem zijn? In het laatste geval kun je bijvoorbeeld kijken of je zelf een burger kunt maken, op basis van bonen bijvoorbeeld. Dat is ook meteen budget-vriendelijk en ben je van de standaard vleesvervangers af. Ik doe vaak maar wat, maar zou wel een recept voor je kunnen opzoeken. In het eerste geval (recepten met aardappel als ingrediënt) zijn er natuurlijk legio mogelijkheden, maar het eerste dat nu in me opkomt is een stevige soep van rode linzen waar ik vaak stukken aardappel doorheen mik. Daar kan ik ook wel een receptje voor bedenken als je dat meer houvast geeft. Of je maakt een moussaka, of een warme salade met geroosterde groenten, linzen, aardappelen en noten, of een vegan shepherd’s pie, of, of, of... :+

Edit: kijk anders even in het weekmenu-topic, ik zie daar in het lijstje van Lucky al drie gerechten met aardappel die vegan zijn/te veganiseren zijn.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  maandag 8 januari 2024 @ 10:19:22 #114
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211958100
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 10:08 schreef mjan het volgende:

[..]
Wat zoek je precies met aardappels? Gerechten waar aardappels doorheen kunnen? Of een A'V'G, waarbij volgens mij niet de aardappelen maar de vleesvervangers het probleem zijn? In het laatste geval kun je bijvoorbeeld kijken of je zelf een burger kunt maken, op basis van bonen bijvoorbeeld. Dat is ook meteen budget-vriendelijk en ben je van de standaard vleesvervangers af. Ik doe vaak maar wat, maar zou wel een recept voor je kunnen opzoeken. In het eerste geval (recepten met aardappel als ingrediënt) zijn er natuurlijk legio mogelijkheden, maar het eerste dat nu in me opkomt is een stevige soep van rode linzen waar ik vaak stukken aardappel doorheen mik. Daar kan ik ook wel een receptje voor bedenken als je dat meer houvast geeft. Of je maakt een moussaka, of een warme salade met geroosterde groenten, linzen, aardappelen en noten, of een vegan shepherd’s pie, of, of, of... :+

Edit: kijk anders even in het weekmenu-topic, ik zie daar in het lijstje van Lucky al drie gerechten met aardappel die vegan zijn/te veganiseren zijn.
Goede tips mjan! Ik heb inderdaad veel aardappels deze week, de aardappels uit de tuin beginnen slechter te worden. Ik zal de links naar de recepten er even bij zetten in dat topic.

Ik heb gelijk trek in shepherd's pie en moussaka trouwens :9
Spoilers!
pi_211958658
@mjan Bedankt voor de tips. Vriend is van de Hollandse pot, dus vooral gerechten waar aardappels herkenbaar in zitten, gekookt, puree of gebakken. Avg ligt dan voor de hand, maar mijn inspiratie houdt dan gauw op.
pi_212950819
Ik kick hem even omhoog;

Ik ben bijna 20 jaar vegetariër en krijg na het eten van gefrituurd voer vaak enorm buikpijn en krampen. Ik vermoed dat het komt door het samen bakken van patat (het is patat!!!) en vleessnacks samen. Af en toe heb ik nergens last van, ik denk dat mijn patat en snacks dan in ''schoon'' vet zijn gebakken. Meer mensen hier last van?

Nog eentje; we eten weleens de notdog-kits van de Hema. Gisteren weer, alleen vond ik de smaak/geur/textuur anders dan ik gewend was. Na 1 worstje heb ik lopen googelen en kwam ik er achter dat ze het recept hebben aangepast, het lijken nu net echte worstjes. Het zijn niet meer van die viezige groen-bruine stokjes :+ Toch maar laten staan voor de zekerheid, heb hier overigens geen buikpijn van gehad dus vermoed dat het toch echt vegan worstjes waren, maar goed..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_212953256
Ik krijg van bepaalde snackbars buikpijn na het eten :) En meestal als ik daar naar binnenloop ruik ik dan ook 'oud' vet. Het heeft volgens mij verder niks te maken met dat het samen is gebakken met dingen die ik niet zou verdragen.

Maar jij krijgt dus buikpijn van.. vlees?
pi_212953745
quote:
5s.gif Op maandag 25 maart 2024 13:21 schreef Anne het volgende:
Ik krijg van bepaalde snackbars buikpijn na het eten :) En meestal als ik daar naar binnenloop ruik ik dan ook 'oud' vet. Het heeft volgens mij verder niks te maken met dat het samen is gebakken met dingen die ik niet zou verdragen.

Maar jij krijgt dus buikpijn van.. vlees?
Ik gokte zomaar dat mijn darmen geen vlees(restjes) meer kunnen verdragen na 20 jaar.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 25 maart 2024 @ 14:19:52 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212953900
Het zit 'm bij mij in oud vet vs. nieuw vet, oud vet = per definitie krampen.

Overigens zijn er nog behoorlijk wat frituren die hun friet en snacks bakken in ossewit. Houden jullie daar rekening mee?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 25 maart 2024 @ 14:20:22 #120
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_212953905
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 14:06 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik gokte zomaar dat mijn darmen geen vlees(restjes) meer kunnen verdragen na 20 jaar.
Dat zal meer psychisch zijn dan lichamelijk (of er was echt iets mis met het eten). Er is geen reden dat je lichaam 'verleert' vlees te verteren, zeker geen kleine hoeveelheden. Voor je lichaam zijn het gewoon eiwitten die worden afgebroken in aminozuren.

Bij grote hoeveelheden vlees kan je darmflora wel protesteren (darmflora weerspiegelt wat je eet. Na vele jaren plantaardig zijn die meer gespecialiseerd in plantjesl).
I am a black hole shitting into the void
  woensdag 27 maart 2024 @ 17:22:16 #121
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_212980536
Ik heb ooit een blikje jackfruit gekocht, maar het staat nog steeds in de kast. Elke keer als ik de kast open kijkt het mij intimiderend aan en zet ik het toch maar terug. Iemand ervaring met jackfruit ?
I am a black hole shitting into the void
  woensdag 27 maart 2024 @ 22:14:21 #122
20720 brother52
Dus..........
pi_212985028
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 17:22 schreef Gimmick het volgende:
Ik heb ooit een blikje jackfruit gekocht, maar het staat nog steeds in de kast. Elke keer als ik de kast open kijkt het mij intimiderend aan en zet ik het toch maar terug. Iemand ervaring met jackfruit ?
Ik gebruik het regelmatig. Het is van zichzelf vrij neutraal en neemt erg goed andere smaken op. Even afspoelen in een vergiet is het meest spannende wat je er mee moet doen. Daarna is het gewoon het recept volgen.
Ideaal om te stoven (bijvoorbeeld een rendang of curry) of als vervanger voor pulled pork/chicken.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_212985933
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 17:22 schreef Gimmick het volgende:
Ik heb ooit een blikje jackfruit gekocht, maar het staat nog steeds in de kast. Elke keer als ik de kast open kijkt het mij intimiderend aan en zet ik het toch maar terug. Iemand ervaring met jackfruit ?
Ik vind jackfruit beetje overrated. Smaakt van zichzelf nergens naar en qua voedingswaarde valt het flink tegen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')