abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 juli 2023 @ 12:00:09 #51
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210006540
Hebben jullie fijne vegan gerechten voor op de barbecue? Dus met proteīnen, voor groente heb ik meer dan genoeg recepten. Ik heb gisteren teriyaki tofuspiesjes gemaakt, dat was heerlijk. Ik heb totaal niet van de kant en klaar vleesvervangers maar er lag nog een avocadoburger van de Lidl in de vriezer en die was ook geweldig.

Die avocadoburger is enkele weken per jaar te koop tijdens de Zuid-Amerikaanse week. Worden er nog ergens anders avocadoburgers verkocht?
Spoilers!
pi_210007976
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hebben jullie fijne vegan gerechten voor op de barbecue? Dus met proteīnen, voor groente heb ik meer dan genoeg recepten. Ik heb gisteren teriyaki tofuspiesjes gemaakt, dat was heerlijk. Ik heb totaal niet van de kant en klaar vleesvervangers maar er lag nog een avocadoburger van de Lidl in de vriezer en die was ook geweldig.

Die avocadoburger is enkele weken per jaar te koop tijdens de Zuid-Amerikaanse week. Worden er nog ergens anders avocadoburgers verkocht?
Tempeh is ook erg lekker aan spiesjes op de barbecue. Ketjap/gember/sambal marinade is al genoeg.
pi_210008720
Van het weekend in het kader van een verjaardag voor het eerst van deze gegeten. Erg geslaagd in zowel uiterlijk
als smaak, voor zowel vegan luitjes als niet vegan luitjes!

Wel prijzig (helaas), want 7.99 en niet heel groot.

[ Bericht 3% gewijzigd door Forbry op 23-07-2023 14:57:44 ]
Tails tell tales
  zondag 23 juli 2023 @ 15:07:12 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210009058
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:52 schreef Forbry het volgende:
Van het weekend in het kader van een verjaardag voor het eerst van deze gegeten. Erg geslaagd in zowel uiterlijk
[ afbeelding ]

Waar is het van gemaakt?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210009132
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:52 schreef Forbry het volgende:
[ afbeelding ]

Waar wordt deze verkocht?
pi_210009180
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Waar is het van gemaakt?
Gekopieerd van Jumbo-site:

- Filling

(filtered water, creamed coconut, cane sugar, coconut oil, tapioca starch, non-GMO expeller pressed: canola and/or safflower oil, potato starch, pea protein isolate, vanilla extract, sea salt, xanthan gum, sodium alginate, lactic acid [vegan], tricalcium phosphate, vegan natural flavors, cultured sugar, vegan enzyme)

- gluten-free crust

(tapioca starch, cane sugar, coconut oil, brown rice flour, white whole grain sorghum flour; potato starch, water, non-GMO expeller pressed: canola and/or safflower oil, blackstrap molasses, vanilla extract, milled flax seed, psyllium, sea salt, sunflower lecithin, leavening [sodium acid pyrophosphate, sodium bicarbonate, monocalcium phosphate], xanthan gum)

Ik was bang dat er een beetje een voor vegan begrippen 'standaard' en door mij niet gewenste kokossmaak aan zou zitten, maar dat vond ik helemaal niet. Vond het eigenlijk echt naar een - gewone en lekkere - cheesecake smaken.
Tails tell tales
pi_210009228
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:10 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Waar wordt deze verkocht?
Jumbo, maar niet bij alle filialen. Ik had deze zelf online besteld.
Tails tell tales
  zondag 23 juli 2023 @ 15:13:57 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210009245
Mja, klinkt voor mij niet als smakelijke ingrediënten. Zou weleens willen proberen maar dat is puur nieuwsgierigheid dan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210009283
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:13 schreef Forbry het volgende:

[..]
Jumbo, maar niet bij alle filialen. Ik had deze zelf online besteld.
Dank je, ik ga eens kijken binnenkort of ze hem hier hebben.
pi_210009304
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:13 schreef Molo het volgende:
Mja, klinkt voor mij niet als smakelijke ingrediënten. Zou weleens willen proberen maar dat is puur nieuwsgierigheid dan
Nou ja, ik vind hem, los van de prijs dan, echt het proberen waard. :Y
Tails tell tales
pi_210009330
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:15 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dank je, ik ga eens kijken binnenkort of ze hem hier hebben.
Ter info: het is een diepvriesproduct.
Tails tell tales
pi_210009980
De vegan lasagne van de Lidl is een aanrader trouwens!
Enne; Komende week is het ook weer vegan-week bij de Lidl!
pi_210025869
Ik ga mij, voor het eerst, helemaal onderdompelen in veganisme. :o

Ben erg benieuwd!

Hoe ik het zelf ga vinden, maar ook of ik (we) wel zo welkom ben (zijn) als (nog) niet (volledig) vegan... :@

[ Bericht 1% gewijzigd door Forbry op 24-07-2023 18:59:45 (Afbeelding iets kleiner gemaakt) ]
Tails tell tales
pi_210027444
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 18:48 schreef Forbry het volgende:
Ik ga mij, voor het eerst, helemaal onderdompelen in veganisme. :o

[ afbeelding ]

Ben erg benieuwd!

Hoe ik het zelf ga vinden, maar ook of ik (we) wel zo welkom ben (zijn) als (nog) niet (volledig) vegan... :@
Nou lijkt me sowieso dat ze dat niet aan je neus kunnen aflezen :+
Beetje verstandige groep vegans is extra verwelkomend aan de net-niet-vegans want die zijn al hartstikke op de goede weg toch? zo'n evenement lijkt me juist leuk eigenlijk als je nog zoekende bent met wat en hoe je wilt eten, want dan kun je er de meeste inspiratie opdoen.

Laat je tzt weten hoe het was?
pi_210031031
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 20:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nou lijkt me sowieso dat ze dat niet aan je neus kunnen aflezen :+
Beetje verstandige groep vegans is extra verwelkomend aan de net-niet-vegans want die zijn al hartstikke op de goede weg toch? zo'n evenement lijkt me juist leuk eigenlijk als je nog zoekende bent met wat en hoe je wilt eten, want dan kun je er de meeste inspiratie opdoen.

Laat je tzt weten hoe het was?
Tenzij de schaamte bijna letterlijk van mij afdruipt (als het ware), kunnen ze dat als het goed is niet aan mijn neus aflezen nee :P
Maar veganisme omvat meer dan voeding. Wat als ik met een leren tas en/of leren schoenen aan kom zetten, word ik dan door een horde zeer boze mensen met pek en veren van het terrein verjaagd? Zoiets... :+

Maar je hebt gelijk hoor en sowieso heb ik er (alsnog ;) ) zin in *O* en ja, ik zal tzt laten weten hoe het was! ^O^ :) :*
Tails tell tales
pi_210183147
- Spam -

[ Bericht 98% gewijzigd door MadMaster op 06-08-2023 17:20:11 ]
pi_210183971
Ik ben knetter veganist/activist, maar inmiddels geen hulp meer nodig :D . Wel tof initiatief ^O^

Recepten zijn trouwens wel altijd handig :Y
pi_210186832
quote:
7s.gif Op zondag 6 augustus 2023 15:09 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben knetter veganist/activist, maar inmiddels geen hulp meer nodig :D . Wel tof initiatief ^O^

Recepten zijn trouwens wel altijd handig :Y
Dit is gewoon spam om een e-book te verkopen. Er zijn duizenden van die websites, allemaal exact dezelfde opzet, en als je op de naam van de auteur zoekt (vaak een beetje een gekke naam, doet het beter in Google) vind je alleen maar verwijzingen naar websites die ook weer linken naar de verkoopsite van dat e-book.

Zielige business.
pi_210187070
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2023 17:24 schreef Viezig het volgende:

[..]
Dit is gewoon spam om een e-book te verkopen. Er zijn duizenden van die websites, allemaal exact dezelfde opzet, en als je op de naam van de auteur zoekt (vaak een beetje een gekke naam, doet het beter in Google) vind je alleen maar verwijzingen naar websites die ook weer linken naar de verkoopsite van dat e-book.

Zielige business.
Oh, matig. :{ Ik had de link nog niet geopend.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 6 september 2023 @ 22:43:34 #70
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210554193
quote:
14s.gif Op woensdag 6 september 2023 22:43 schreef Pino112 het volgende:
https://bonusvegan.nl/nie(...)-albert-heijn-terra/

Hele nieuwe Vegan-lijn bij de AH *O*
Die spreads klinken goed. De empanada en bapao ga ik ook zeker proberen.
Spoilers!
pi_210554217
Wel beetje uitkijken met de vegandingen bij de AH, ze hebben bij mijne nu een deel van het koelschap groene strepen gegeven in de kleur van de nieuwe vegan-lijn maar niet alles wat er staat is vegan. Bijv de ras el hanout hummus van Maza bevat nog steeds honing en er stonden in dat schap ook bakjes eiersalade (en niet "eier"salade)
Dus helaas nog steeds ingrediëntenlijsten lezen of zoeken naar het vegan-logo
  woensdag 6 september 2023 @ 23:05:11 #73
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_210554234
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 23:02 schreef Tele6 het volgende:
Wel beetje uitkijken met de vegandingen bij de AH, ze hebben bij mijne nu een deel van het koelschap groene strepen gegeven in de kleur van de nieuwe vegan-lijn maar niet alles wat er staat is vegan. Bijv de ras el hanout hummus van Maza bevat nog steeds honing en er stonden in dat schap ook bakjes eiersalade (en niet "eier"salade)
Dus helaas nog steeds ingrediëntenlijsten lezen of zoeken naar het vegan-logo
Heb je ‘ze’ daar al op gewezen?
.
pi_210554256
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 23:05 schreef Yankee het volgende:

[..]
Heb je ‘ze’ daar al op gewezen?
Ik heb er niemand over aangesproken nee. Dat vond ik de moeite niet :s)
  donderdag 7 september 2023 @ 09:03:28 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210555748
Crap, in die nieuwe lijn van de AH is de vegan komijnenkaas verdwenen zo te zien... Kutzooi.

Edit: Nevermind. Online staattie wel met de nieuwe 'terra'-verpakking erom. De link hierboven liet gelukkig niet alle producten zien *O* *O* *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')