abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 mei 2024 @ 21:04:15 #126
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_213552064
De soja variant van Alpro is mijn favoriet. Mild & creamy ongezoet. Iets te dun, maar beter dan kunstmatig dik.
I am a black hole shitting into the void
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:42:45 #127
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213556043
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:04 schreef Gimmick het volgende:
De soja variant van Alpro is mijn favoriet. Mild & creamy ongezoet. Iets te dun, maar beter dan kunstmatig dik.
Oh nee, die vind ik echt veel te dun. M'n kinderen eten daar wel de limoen en de vanille van, maar die vind ik allebei te zoet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 14 mei 2024 @ 14:22:22 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213558315
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 20:58 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik vind dit juist een van de weinige nepyoghurts die zuur genoeg is. Grappig hoe smaken verschillen.
Ik had de Griekse yoghurt achtige substantie. Vond het zuur zoals ranzigheid ipv fris zuur zoals yoghurt hoort te zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 14 mei 2024 @ 15:20:05 #129
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213558871
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik had de Griekse yoghurt achtige substantie. Vond het zuur zoals ranzigheid ipv fris zuur zoals yoghurt hoort te zijn
Oh nee de Griekse havergurt vind ik ook niks! Ik heb de 'gewone' lichtblauwe.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213881088

Deze vegan "blij ei & speck salade" was in de bonus dus heb hem een keer meegenomen. Normaal eet ik graag gewone eiersalade (maar niet met spek) en was benieuwd naar deze. Op een knackebrodje gesmeerd. Het ziet er wel uit als stukjes ei, alleen wel wat steviger. Ik heb 1 hap genomen, die meteen weer uitgespuugd en alles meteen in de kliko gepleurd. Een vieze bijna chemische bijsmaak en het heeft een rare onprettige structuur. Blijkbaar is ei namaken toch een stuk lastiger dan kip, hamburgers of worstjes, want die vind ik vaak best prima.
pi_213881825
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 14:43 schreef Farenji het volgende:
[ afbeelding ]

Deze vegan "blij ei & speck salade" was in de bonus dus heb hem een keer meegenomen. Normaal eet ik graag gewone eiersalade (maar niet met spek) en was benieuwd naar deze. Op een knackebrodje gesmeerd. Het ziet er wel uit als stukjes ei, alleen wel wat steviger. Ik heb 1 hap genomen, die meteen weer uitgespuugd en alles meteen in de kliko gepleurd. Een vieze bijna chemische bijsmaak en het heeft een rare onprettige structuur. Blijkbaar is ei namaken toch een stuk lastiger dan kip, hamburgers of worstjes, want die vind ik vaak best prima.
Ooit kala namak geprobeerd? Dat smaakt veel meer naar ei dan de meeste ‘eiersalades’
pi_213881939
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2024 16:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ooit kala namak geprobeerd? Dat smaakt veel meer naar ei dan de meeste ‘eiersalades’
Ik zie dat dit hierin ook zit. Maar dat is alleen voor de smaak toch? Dan heb je nog geen "eieren".
pi_213890630
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 16:18 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik zie dat dit hierin ook zit. Maar dat is alleen voor de smaak toch? Dan heb je nog geen "eieren".
Als je kala namak op gebakken tofu doet, vind ik zelf dat je aardig goed het idee van ei hebt!
Tails tell tales
pi_213890645
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 14:43 schreef Farenji het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind deze ook niet zo lekker. Chemische smaak idd, maar verder voor mij vooral niet lekker door de stukjes konjac.
Tails tell tales
pi_213890669
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 17:22 schreef Gimmick het volgende:
Ik heb ooit een blikje jackfruit gekocht, maar het staat nog steeds in de kast. Elke keer als ik de kast open kijkt het mij intimiderend aan en zet ik het toch maar terug. Iemand ervaring met jackfruit ?
Ik. Maar ik ben er zelf niet zo weg van.
Tails tell tales
pi_213890693
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:42 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Oh nee, die vind ik echt veel te dun. M'n kinderen eten daar wel de limoen en de vanille van, maar die vind ik allebei te zoet.
Ik vind die limoen en vanille echt lekker, maar zie ik meer als een toetje, dus alleen voor af en toe.
Tails tell tales
pi_213890713
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 11:58 schreef Forbry het volgende:

[..]
Ik vind deze ook niet zo lekker. Chemische smaak idd, maar verder voor mij vooral niet lekker door de stukjes konjac.
Ja, konjac is gek spul, geeft een rubberachtige structuur en dat vond ik in die eisalade niet lekker. Ik kocht een tijd geleden onderstaande chinese snacks bij de toko. Dat was wat beter. Bijna alsof je vlees eet, maar ook weer niet. Daar moet je niet teveel van eten, kreeg er last van mijn maag van.

pi_213890742
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 11:56 schreef Forbry het volgende:

[..]
Als je kala namak op gebakken tofu doet, vind ik zelf dat je aardig goed het idee van ei hebt!
Ga ik een keer proberen dan.
pi_213890808
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:08 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ga ik een keer proberen dan.
Wel voorzichtig zijn met de hoeveelheid kala namak die je gebruikt! Iets te weinig en je mist echt nog die zwavel-smaak van ei, iets te veel en het is al snel niet meer te eten zo zout!
Tails tell tales
pi_213893236
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 12:12 schreef Forbry het volgende:

[..]
Wel voorzichtig zijn met de hoeveelheid kala namak die je gebruikt! Iets te weinig en je mist echt nog die zwavel-smaak van ei, iets te veel en het is al snel niet meer te eten zo zout!
Ik heb net een potje gekocht (bij de ekoplaza) en damn dat zout smaakt inderdaad echt heel ei-ig! :9
pi_213893417
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:09 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik heb net een potje gekocht (bij de ekoplaza) en damn dat zout smaakt inderdaad echt heel ei-ig! :9
Da's snel :P en ja, bijzonder hč?! :)

Dit vind ik zelf ook een lekkere variant: https://wateetjedanwel.nl/tofu-omelet/

Wat ook lekker is, is om aan gebakken tofu tomaten (of tomatenpuree met wat water) en/of champignons (of andere paddenstoelen) en/of bieslook (of andere kruiden/specerijen die je er zelf goed bij vindt passen) toe te voegen. Op zich hoef je dan geen kala namak te gebruiken. Kan wel, maar gewoon zout + wat peper erbij is ook prima. Wij eten dat hier heel vaak op brood op de momenten dat we vroeger ei zouden hebben gegeten. Met een beetje (vegan) boter op het brood helemaal lekker.

Toevoeging: wij gebruiken zelf bijna altijd stevige tofu, maar je kunt natuurlijk ook voor een minder stevige soort gaan (bijv. silken) of een combi. Het is naar gelang welke structuur je zoekt en/of wat je zelf het lekkerst vindt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Forbry op 13-06-2024 16:43:17 ]
Tails tell tales
  donderdag 13 juni 2024 @ 18:02:51 #142
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_213894418
Ik ken hem als roer’ei’: de tofu eerst verkruimelen met een vork dan bakken met goente naar keuze. Kurkuma is een goede tip voor de kleur (en gezond!).
I am a black hole shitting into the void
pi_214309623
Als er romige aardappelpuree en zuurkool geserveerd wordt, wat past daar dan nog goed bij voor vegetariërs?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214310981
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 16:49 schreef sigme het volgende:
Als er romige aardappelpuree en zuurkool geserveerd wordt, wat past daar dan nog goed bij voor vegetariërs?
Gebakken champignons in saus van gekaramelliseerde ui/groentebouillon/rode wijn?
  dinsdag 16 juli 2024 @ 20:29:27 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214311815
Uitgebakken vegaspekjes erdoor, of geruld vegagehakt met kerrie en paprika of juist ananas. Eventueel een vega rookworst, maar daarover zijn de meningen verdeeld.
pi_214312022
Thanx! Meer suggesties zijn nog welkom, morgen doe ik de inkopen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214314598
Ik houd echt heel veel van worst en daarvan zijn nu naar mijn mening ook wel echt lekkere nepperds te krijgen. Little Willies van de vegetarische slager bijvoorbeeld.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 17 juli 2024 @ 07:29:52 #148
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_214314626
De Vegan kip braadworst van AH is ook goed :9
pi_214317377
Bruine bonen combineert ook goed met zuurkool en is een goede eiwitbron.

Je vraagt trouwens wat er bij past "voor vegetariërs", maar dit is het vegan topic. Ik zou even dubbelchecken of degene vegetarisch of veganistisch eet. Dat je niet per ongeluk romige aardappelpuree met roomboter maakt als het veganistisch blijkt te zijn. :P
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_214377690
:W

Donderdag ben ik van vegetariër overgestapt naar vegan *O*

En ik vroeg me af:
- is vegan kaas wat (nogal duur, ben benieuwd naar ervaringen)
- zelfde vraag maar dan met chocolade :@ zelf eet ik "low carb"-ish. Wil vrienden wel wat lekkers geven, en het liefst vegan (tenzij het echt niet lekker is. Dan pas ik me aan)

En is er nog iets waar ik op moet letten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')