Wat eet je dan precies, vooral vocht toch. Voor een euro koop ik genoeg bonen of erwten voor een hele week.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het schijnt wel enorm op te wellen. Als ik de recepten bekijk is het 25 gram p.p., dus is het nog geen euro p.p. per maaltijd.
Ja, dat lijkt me toch niet de kwestie.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wat eet je dan precies, vooral vocht toch. Voor een euro koop ik genoeg bonen of erwten voor een hele week.
Ja lekker bonen met bonen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wat eet je dan precies, vooral vocht toch. Voor een euro koop ik genoeg bonen of erwten voor een hele week.
Je betaalt wel veel te veel aan een hipster die het met leuke foto's goed doet op social media en die voor drie cent aan meel in een zakje stopt.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het schijnt wel enorm op te wellen. Als ik de recepten bekijk is het 25 gram p.p., dus is het nog geen euro p.p. per maaltijd.
Snap ik, maar ik zou toch eerder zelf een zak seitan kopen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:31 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben benieuwd naar mensen die het al eens geprobeerd hebben.
Nog nooit gegeten. Trekt me minder.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:35 schreef Viezig het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik zou toch eerder zelf een zak seitan kopen.
KoRo heeft hetzelfde product zie ik: https://www.koro-shop.nl/(...)en-en-tuinbonen-1-kgquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:01 schreef Lienekien het volgende:
Iemand hier al bekend met Peas Maker?
Je kunt het alleen online bestellen, dus jammergenoeg niet even makkelijk een keer proberen.
Het doet mij een beetje denken aan waar huisgenoten in mijn studententijd wel mee kookten, maar dan was het volgens mij van soja.
Aan dat peas maker moet je ook nog alle smaak en andere ingrediënten toevoegen. Het is alleen eiwit.quote:
Wat zoek je precies met aardappels? Gerechten waar aardappels doorheen kunnen? Of een A'V'G, waarbij volgens mij niet de aardappelen maar de vleesvervangers het probleem zijn? In het laatste geval kun je bijvoorbeeld kijken of je zelf een burger kunt maken, op basis van bonen bijvoorbeeld. Dat is ook meteen budget-vriendelijk en ben je van de standaard vleesvervangers af. Ik doe vaak maar wat, maar zou wel een recept voor je kunnen opzoeken. In het eerste geval (recepten met aardappel als ingrediënt) zijn er natuurlijk legio mogelijkheden, maar het eerste dat nu in me opkomt is een stevige soep van rode linzen waar ik vaak stukken aardappel doorheen mik. Daar kan ik ook wel een receptje voor bedenken als je dat meer houvast geeft. Of je maakt een moussaka, of een warme salade met geroosterde groenten, linzen, aardappelen en noten, of een vegan shepherd’s pie, of, of, of...quote:Op zaterdag 6 januari 2024 08:49 schreef Hupje het volgende:
@:Gimmick Bedankt voor de link. Ik ga eens kijken.
De gerechten die je noemt ken ik en maak ik ook wel, maar dan heb ik dus nog geen aardappels.
Eerlijk gezegd hebben we alleen de goedkopere vleesvervangers geprobeerd. Ik probeer ook een beetje prijsbewust te koken. Lastige combinatie dus.
Goede tips mjan! Ik heb inderdaad veel aardappels deze week, de aardappels uit de tuin beginnen slechter te worden. Ik zal de links naar de recepten er even bij zetten in dat topic.quote:Op maandag 8 januari 2024 10:08 schreef mjan het volgende:
[..]
Wat zoek je precies met aardappels? Gerechten waar aardappels doorheen kunnen? Of een A'V'G, waarbij volgens mij niet de aardappelen maar de vleesvervangers het probleem zijn? In het laatste geval kun je bijvoorbeeld kijken of je zelf een burger kunt maken, op basis van bonen bijvoorbeeld. Dat is ook meteen budget-vriendelijk en ben je van de standaard vleesvervangers af. Ik doe vaak maar wat, maar zou wel een recept voor je kunnen opzoeken. In het eerste geval (recepten met aardappel als ingrediënt) zijn er natuurlijk legio mogelijkheden, maar het eerste dat nu in me opkomt is een stevige soep van rode linzen waar ik vaak stukken aardappel doorheen mik. Daar kan ik ook wel een receptje voor bedenken als je dat meer houvast geeft. Of je maakt een moussaka, of een warme salade met geroosterde groenten, linzen, aardappelen en noten, of een vegan shepherd’s pie, of, of, of...
Edit: kijk anders even in het weekmenu-topic, ik zie daar in het lijstje van Lucky al drie gerechten met aardappel die vegan zijn/te veganiseren zijn.
Ik gokte zomaar dat mijn darmen geen vlees(restjes) meer kunnen verdragen na 20 jaar.quote:Op maandag 25 maart 2024 13:21 schreef Anne het volgende:
Ik krijg van bepaalde snackbars buikpijn na het etenEn meestal als ik daar naar binnenloop ruik ik dan ook 'oud' vet. Het heeft volgens mij verder niks te maken met dat het samen is gebakken met dingen die ik niet zou verdragen.
Maar jij krijgt dus buikpijn van.. vlees?
Dat zal meer psychisch zijn dan lichamelijk (of er was echt iets mis met het eten). Er is geen reden dat je lichaam 'verleert' vlees te verteren, zeker geen kleine hoeveelheden. Voor je lichaam zijn het gewoon eiwitten die worden afgebroken in aminozuren.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:06 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik gokte zomaar dat mijn darmen geen vlees(restjes) meer kunnen verdragen na 20 jaar.
Ik gebruik het regelmatig. Het is van zichzelf vrij neutraal en neemt erg goed andere smaken op. Even afspoelen in een vergiet is het meest spannende wat je er mee moet doen. Daarna is het gewoon het recept volgen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:22 schreef Gimmick het volgende:
Ik heb ooit een blikje jackfruit gekocht, maar het staat nog steeds in de kast. Elke keer als ik de kast open kijkt het mij intimiderend aan en zet ik het toch maar terug. Iemand ervaring met jackfruit ?
Ik vind jackfruit beetje overrated. Smaakt van zichzelf nergens naar en qua voedingswaarde valt het flink tegen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:22 schreef Gimmick het volgende:
Ik heb ooit een blikje jackfruit gekocht, maar het staat nog steeds in de kast. Elke keer als ik de kast open kijkt het mij intimiderend aan en zet ik het toch maar terug. Iemand ervaring met jackfruit ?
Ik vind dit juist een van de weinige nepyoghurts die zuur genoeg is. Grappig hoe smaken verschillen.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:17 schreef Molo het volgende:
Net Oatly havergurt geprobeerd maar hrrrrr wat vies zeg. Nare textuur en onprettig zuur. En dan ben ik nog wel gek op de smaak van haver
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |