Handige linkjes!quote:Een vegan voedingspatroon is vrij van dierlijke producten. Voor de hand liggende voorbeelden zijn vlees, vis, kip, zuivel (dierlijke melk, yoghurt, kaas, boter…), eieren, honing, gelatine en dierlijke bouillon.
Ik eet koemelkvrij idd vanwege zoons kma en mijn eigen lactose-intolerantie, maar haal hier veel tips voor vegan zuivel enzo uit. Ik hoor hier eigenlijk niet helemaal, want geen moeite met af en toe vlees, eieren of gelatine ofzo.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 15:45 schreef MaJo het volgende:
Eet jij helemaal vegan @:Tink89 of heeft dit te maken met KMA van je zoon?
Maar die is niet vegan (door de mozzarella), die met spinazie is dat wel.quote:Op woensdag 4 januari 2023 09:57 schreef Myraela het volgende:
Ik had gisteren twee Good Baker pizza's. Die met spinazie en pompoenpitjes kende ik al en is inderdaad erg lekker. Maar ik vind de nieuwe met kipstukjes ook erg goed.Deze week nog een keer inslaan nu ze in de aanbieding zijn.
Volgens mij mag iedereen hier meeposten met interesse voor veganquote:Op woensdag 4 januari 2023 09:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik eet koemelkvrij idd vanwege zoons kma en mijn eigen lactose-intolerantie, maar haal hier veel tips voor vegan zuivel enzo uit. Ik hoor hier eigenlijk niet helemaal, want geen moeite met af en toe vlees, eieren of gelatine ofzo.
Gisteren the good baker vegan pizza met spinazie en pompoenpitjes. Heul lekker!
Oh wat stom, zie nu pas dat alle andere smaken inderdaad mozzarella hebben. Waarom als die kaas op die spinazie-variant helemaal prima is.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:44 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Maar die is niet vegan (door de mozzarella), die met spinazie is dat wel.
En de "kip" is ook niet vegan, maar vegetarisch volgens de website:quote:Op woensdag 4 januari 2023 14:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh wat stom, zie nu pas dat alle andere smaken inderdaad mozzarella hebben. Waarom als die kaas op die spinazie-variant helemaal prima is.
Er bestaat heel veel vegan chocola die echt heel erg lekker is. Dat is gewoon pure chocola zonder melk. Met goede cacao heb je echt geen smaakjes of melk nodig vind ik, ik vind puur veel lekkerder dan melk. Met melkvervanger zou ik helemaal niet hoeven.quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:25 schreef Molo het volgende:
Ik heb Imagine vegan chocolade in drie smaken gekregen met kerst, maar vind het helaas echt niet te eten.
Het is gewoon cacao met vet en wat smaakjes. Maar dan zonder een melkvervanger of vanille ofzo.
Smakeloos is het erdoor, heel plat en vet vooral. Jammer!
Niet helemaal eens. Die van hands off met caramel erin is echt jum.quote:Op donderdag 5 januari 2023 00:21 schreef Farenji het volgende:
[..]
Er bestaat heel veel vegan chocola die echt heel erg lekker is. Dat is gewoon pure chocola zonder melk. Met goede cacao heb je echt geen smaakjes of melk nodig vind ik, ik vind puur veel lekkerder dan melk. Met melkvervanger zou ik helemaal niet hoeven.
Ja dit was dus alleen geen pure chocoladequote:Op donderdag 5 januari 2023 00:21 schreef Farenji het volgende:
[..]
Er bestaat heel veel vegan chocola die echt heel erg lekker is. Dat is gewoon pure chocola zonder melk. Met goede cacao heb je echt geen smaakjes of melk nodig vind ik, ik vind puur veel lekkerder dan melk. Met melkvervanger zou ik helemaal niet hoeven.
Qua kaas ben ik het met je eens, daar is nauwelijks een alternatief voor. Voor andere zuivelvormen zijn er (voor mij) genoeg alternatieven. Ik hou van yogurt en had een enorm vooroordeel tegen sojayogurt, maar dat bleek onterecht. Sojayogurt smaakt prima. Niet 'oke als vervanger', maar gewoon lekker.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:55 schreef Cinemaniak het volgende:
Hier zijn we ook al sinds wat maanden vleesloos. Ik doe het eigenlijk niet eens voor de diertjes en zou het alleen voor het milieu doen. Wij aten gewoon weinig vlees, voornamelijk kip en af en toe wat rund. Maar dat zijn zaken die je zo makkelijk kunt vervangen, dat je net zo goed vegetariër kunt worden. Kaas en toch ook wel zuivel zijn echter amper te vervangen voor een vegan variant en zou ik ook echt niet willen missen.
Dus echt het milieu steunen gaat mij niet lukken vrees ik, want die zuivelindustrie moet voor mijn behoeften blijven werken. Dan hoop ik dus maar dat het leven als vegetariër iets gezonder is
Deze vind ik ook helemaal prima!quote:Op woensdag 8 februari 2023 16:42 schreef Farenji het volgende:
Ik vind deze "Dutch weed burger" erg lekker. Niet te koop in de AH waar ik normaal kom maar bij een andere vestiging in nota bene dezelfde straat wel. Goede structuur, niet te vlees-achtig en lekkere hartige en complexe smaak, door het zeewier dat erin zit.
[ afbeelding ]
Oeh ja! Ik ben helemaal fan van die mango juistquote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:13 schreef Tink89 het volgende:
Die nieuwe LUVE-yoghurt bij de AH is echt lekker! De straciatella sowieso, de mango is naar mijn mening wat te zuur.
Ik vind die heel erg lekker. Is helaas alleen niet vegan, zit 'echte' kaas in... Vandaar dat hij ook zo lekker isquote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:10 schreef eudaemonia het volgende:
Iemand ervaring met de champignonburger van de LIDL? Smaakt die een beetje?
[ afbeelding ]
Ik heb die van picnic ooit gekocht en zelden zo’n spijt gehad. Die van de AH is wel oke. Heb je niks aan verder maar goed.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:10 schreef eudaemonia het volgende:
Iemand ervaring met de champignonburger van de LIDL? Smaakt die een beetje?
[ afbeelding ]
Laatst ook voor het eerst geprobeerd. De stracciatella en de bosbes. De bosbes vond ik in principe nog wel voor herhaling vatbaar, maar niet meer dan dat. De stracciatella vond ik zelf juist niet lekker genoeg voor nog een keer. Ik vond die sowieso te zoet qua smaak.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:13 schreef Tink89 het volgende:
Die nieuwe LUVE-yoghurt bij de AH is echt lekker! De straciatella sowieso, de mango is naar mijn mening wat te zuur.
Soort nep-nep-nep burger dusquote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:36 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vind die heel erg lekker. Is helaas alleen niet vegan, zit 'echte' kaas in... Vandaar dat hij ook zo lekker is![]()
quote:
Ik 'ken' ze, maar nooit gegeten.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb vorige week twee zakken Lazy Vegan gescoord in de bonus bij AH. Heb het nog niet geprobeerd.
Hier al ervaringen?
Ik heb de Tikka Masala liggen.
Mja ik vind ze een beetje een gek smaakje hebben maar ben soms ook te ongeduldig met dat soort dingenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb vorige week twee zakken Lazy Vegan gescoord in de bonus bij AH. Heb het nog niet geprobeerd.
Hier al ervaringen?
Ik heb 3 versies in de vriezer liggen maar moet ze nog proberen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:30 schreef Lienekien het volgende:
Hier al ervaringen?
Oh, die ziet er appetijtelijk uit!quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:31 schreef Meke het volgende:
[..]
Mja ik vind ze een beetje een gek smaakje hebben maar ben soms ook te ongeduldig met dat soort dingenEen beetje funky?
Ik heb de pasta pesto en de risotto geprobeerd, maar vind persoonlijk de iglo lekkerder en zie (omdat ik opzocht welke smaken ik had gehad van Lazy Vegan) dat die ook weer een nieuwe hebben
[ afbeelding ]
Ik heb altijd de Thai Green Curry in de vriezer liggenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:30 schreef Lienekien het volgende:
Hier al ervaringen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |