abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214419289
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 20:00 schreef Gimmick het volgende:
De gerookte tofu van de ah is ook de moeite waard. Bijvoorbeeld als blokjes door de sla.
Oh brrrr
Die ging bij mij rechtstreek de container in... kan me niet heugen wanneer ik eerder iets had weggegooid met de reden niet lekker...
pi_214419428
(Wat niks zegt over de smaak of kwaliteit van het product! Smaken verschillen, was alleen even verbaasd. Ben blij dat jij het wel lust)
pi_214473608
Nadat in een topic in NWS de producten van Redefine Meat ter sprake kwamen, heb ik daar gisteren ook de pulled pork en de köfte van gehaald. Zoals ik al eerder merkte bij hun hamburger: dit is echt een nieuwe fase in het bestaan van vleesvervangers. Dit is lekkerder dan de vleesvariant. Echt onvoorstelbaar goed. Voor wie Redefine Meat nog niet kent: Jumbo heeft er redelijk wat van in de schappen liggen.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214476398
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 10:31 schreef Blastbeat het volgende:
Nadat in een topic in NWS de producten van Redefine Meat ter sprake kwamen, heb ik daar gisteren ook de pulled pork en de köfte van gehaald. Zoals ik al eerder merkte bij hun hamburger: dit is echt een nieuwe fase in het bestaan van vleesvervangers. Dit is lekkerder dan de vleesvariant. Echt onvoorstelbaar goed. Voor wie Redefine Meat nog niet kent: Jumbo heeft er redelijk wat van in de schappen liggen.
Ook het eea van te koop bij de AH, maar (jammer genoeg) alleen online.

Wel prijzig, maar, bij de AH iig, al meerdere malen in de aanbieding/bonus geweest met 30% of zelfs 50% korting.

Zoals al in dat topic te lezen was ;), ik heb inmiddels de pulled beef, pulled pork, beef mince en kofta gegeten en allemaal - inderdaad - heel erg lekker! _O_

Ik heb voor dit weekend bij mijn moeder (die heeft een Jumbo dichtbij) de flank steak besteld. Is waarschijnlijk wat ze ook bij Loetje serveren als biefstuk 0.0 en dan heb ik die al eens gegeten, maar ben benieuwd hoe het gaat zijn als ik die steak (in Roombeter :P ;) ) zelf bereid. :)
Tails tell tales
  dinsdag 30 juli 2024 @ 14:35:52 #180
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_214476930
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:45 schreef Forbry het volgende:

[..]

Wel prijzig, maar, bij de AH iig, al meerdere malen in de aanbieding/bonus geweest met 30% of zelfs 50% korting.

Zoals al in dat topic te lezen was ;), ik heb inmiddels de pulled beef, pulled pork, beef mince en kofta gegeten en allemaal - inderdaad - heel erg lekker! _O_

Ik heb voor dit weekend bij mijn moeder (die heeft een Jumbo dichtbij) de flank steak besteld. Is waarschijnlijk wat ze ook bij Loetje serveren als biefstuk 0.0 en dan heb ik die al eens gegeten, maar ben benieuwd hoe het gaat zijn als ik die steak (in Roombeter :P ;) ) zelf bereid. :)
Ik heb die flanksteak eens in een restaurant gehad. Qua structuur erg indrukwekkend, maar de smaak ging mij toch snel tegen staan. Dingen als 'pulled pork' zou ongetwijfeld beter zijn door de hoeveelheid kruiden.
I am a black hole shitting into the void
pi_214477792
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:45 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd naar je ervaring!
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214488768
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 15:43 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring!
Nou, vanaf vandaag (dus niet al toen ik de bestelling plaatste) heel toevallig 50% korting bij de Jumbo op de Redefine producten, dus voor wie het wil proberen. :)

Toevoeging: aanbieding loopt nog t/m di 6 augustus. ^O^

[ Bericht 10% gewijzigd door Forbry op 31-07-2024 12:00:15 ]
Tails tell tales
pi_214488895
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 14:35 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Ik heb die flanksteak eens in een restaurant gehad. Qua structuur erg indrukwekkend, maar de smaak ging mij toch snel tegen staan. Dingen als 'pulled pork' zou ongetwijfeld beter zijn door de hoeveelheid kruiden.
De structuur was iig goed idd. Qua smaak vind ik het moeilijk te zeggen. Bij Loetje zit er ook een hoop (nog niet vegan) jus bij. Ik vond het zeker lekker, maar wel nog iets minder lekker dan echte steak/biefstuk geloof ik. Zeker naarmate ik er iets meer van at (dus dat komt overeen met jouw mening erover). Alsnog echter wel wel één van de beste 'vervangers' van steak/biefstuk tot nu toe. Nou ja, nieuwe 'test' binnenkort. :)
Tails tell tales
pi_214497076
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 20:00 schreef Gimmick het volgende:
De gerookte tofu van de ah is ook de moeite waard. Bijvoorbeeld als blokjes door de sla.
Ik vond die van vivera aanzienlijk lekkerder.

Ik had vandaag nep mini magnums van terra van AH. Ik vond ze erg geslaagd.
pi_214581025
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 11:47 schreef Forbry het volgende:

[..]
Nou, vanaf vandaag (dus niet al toen ik de bestelling plaatste) heel toevallig 50% korting bij de Jumbo op de Redefine producten, dus voor wie het wil proberen. :)

Toevoeging: aanbieding loopt nog t/m di 6 augustus. ^O^
Ik heb de onder andere de flank steak gehaald en daarna twee keer gegeten. Eerste keer dacht ik: goed, de structuur klopt, de smaak is raar. 6/10. De tweede keer begon ik er al moeilijker aan en toen viel het ook echt tegen. 3/10. Dus die flank steak is wat mij betreft gewoon echt teleurstellend.

De köfte daarentegen blijft fantastisch.
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:03:39 #186
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_214733113
Iemand tip voor goede falafel om in de diepvries op voorraad te hebben? Lijkt mij wel lekker & makkelijk.
pi_214741487
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 21:03 schreef Gimmick het volgende:
Iemand tip voor goede falafel om in de diepvries op voorraad te hebben? Lijkt mij wel lekker & makkelijk.
Ik vind die van Maza lekker, en die van Garden Gourmet. Niet die van de Aldi doen, die kruimelt vreselijk.
Mijn ervaring is dat je bakjes falafel uit het vleesvervangerschap prima in kunt vriezen, ook al staat op de verpakking dat het niet mag.

Andere optie zijn de zakjes falafelmix die je alleen nog met water aan hoeft te maken, want die kun je gewoon in de voorraadkast bewaren.
pi_214743486
Sinds wij vegan eten is voor mij de lol van uit eten gaan er een beetje af. Hier in het dorp is er eigenlijk niks te dineren. In Eindhoven zijn we inmiddels wel bij wat aardige plekjes geweest (calypso blijft een aanrader) maar de keuze in restaurants is toch wel erg beperkt en even leuk een hapje eten is het eigenlijk nooit meer. Iemand tips daarvoor?

Misschien is dit wel meer r&p dan cul eigenlijk.
  zondag 18 augustus 2024 @ 12:17:53 #189
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_214743796
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 23:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik vind die van Maza lekker, en die van Garden Gourmet. Niet die van de Aldi doen, die kruimelt vreselijk.
Mijn ervaring is dat je bakjes falafel uit het vleesvervangerschap prima in kunt vriezen, ook al staat op de verpakking dat het niet mag.

Andere optie zijn de zakjes falafelmix die je alleen nog met water aan hoeft te maken, want die kun je gewoon in de voorraadkast bewaren.
Dank, Garden Gourmet was inderdaad prima (en waarom ik dacht dit moet ik vaker eten), maar prijzig. Ik zoek meer kilozakken, waar je gewoon uit kan halen wat je nodig hebt. Zoals je die ook hebt voor andere snacks. Maar dan kom je bij de groothandel uit denk ik.
  zondag 18 augustus 2024 @ 12:20:00 #190
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_214743810
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 11:32 schreef Tuindier het volgende:
Sinds wij vegan eten is voor mij de lol van uit eten gaan er een beetje af. Hier in het dorp is er eigenlijk niks te dineren. In Eindhoven zijn we inmiddels wel bij wat aardige plekjes geweest (calypso blijft een aanrader) maar de keuze in restaurants is toch wel erg beperkt en even leuk een hapje eten is het eigenlijk nooit meer. Iemand tips daarvoor?

Ken je deze al? https://www.happycow.net/
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_214743914
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:20 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ken je deze al? https://www.happycow.net/
Jep, die ken ik uiteraard. Helaas ook weinig nieuwe suggesties gevonden daar.
pi_214744383
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:17 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Dank, Garden Gourmet was inderdaad prima (en waarom ik dacht dit moet ik vaker eten), maar prijzig. Ik zoek meer kilozakken, waar je gewoon uit kan halen wat je nodig hebt. Zoals je die ook hebt voor andere snacks. Maar dan kom je bij de groothandel uit denk ik.
De enige vleesvervanger die ik wel eens in grote zakken heb is vegaballetjes van de Ikea. Supermakkelijk (je kan ze bevroren in de oven gooien) en handig om op voorraad te hebben.
pi_214744836
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:17 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Is zelf maken dan geen optie? Zeker in grote hoeveelheden is dat makkelijk en zo klaar (en lekkerder dan wat je in de supermarkt kan kopen) en dan kun je het "deeg" per portie invriezen.
pi_214745838
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 11:32 schreef Tuindier het volgende:

Herkenbaar. Bij een restaurant met 30 verschillende hoofdgerechten zijn er doorgaans een paar vegetarisch, maar volledig plantaardig is er vaak maar een. Als je je niet wilt beperken tot veganistische restaurants, dan is Indiaas wel een aanrader. De Indiase keuken heeft nogal wat gerechten die sowieso al vrij zijn van dierlijke ingrediënten, dus je eet ook geen incompleet gerecht of vleesvervangers.
pi_214745999
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 16:02 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Herkenbaar. Bij een restaurant met 30 verschillende hoofdgerechten zijn er doorgaans een paar vegetarisch, maar volledig plantaardig is er vaak maar een. Als je je niet wilt beperken tot veganistische restaurants, dan is Indiaas wel een aanrader. De Indiase keuken heeft nogal wat gerechten die sowieso al vrij zijn van dierlijke ingrediënten, dus je eet ook geen incompleet gerecht of vleesvervangers.
Indiaans is inderdaad wel een goede! We hebben laatst ook een keer Ethiopisch gegeten, dat was ook erg geslaagd. Het is gewoon ook jammer op te zien dat er zoveel gemiste kansen zijn. Dan worden er ergers prachtige burgers geserveerd, hebben ze niet ook een vegan-burger op voorraad. Of wel kroketten als lunchgerecht, maar geen vegan-variant in de vriezer. De broodjes houmous (hoewel soms ook wel echt lekker) heb ik nu wel gezien.
pi_214746320
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 16:16 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Indiaans is inderdaad wel een goede! We hebben laatst ook een keer Ethiopisch gegeten, dat was ook erg geslaagd. Het is gewoon ook jammer op te zien dat er zoveel gemiste kansen zijn. Dan worden er ergers prachtige burgers geserveerd, hebben ze niet ook een vegan-burger op voorraad. Of wel kroketten als lunchgerecht, maar geen vegan-variant in de vriezer. De broodjes houmous (hoewel soms ook wel echt lekker) heb ik nu wel gezien.
Andere aziatische keukens zoals thais of chinees hebben vaak ook verschillende gerechten met bijv tofu of tempeh. Vooral op reis naar plekken waar vega(n) lastig is zijn dat samen met indiaas mijn "toevluchtsoorden". Maar vooral met thais moet je wel opletten dat er geen vissaus doorheen zit.
pi_214746501
Ik vind overigens de vreetschuren waar de schoonfamilie graag heen gaat de grootste uitdaging. Terwijl er toch bij de groothandel genoeg opwarmbaar spul te krijgen is.
pi_214749489
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:05 schreef Tuindier het volgende:
Ik vind overigens de vreetschuren waar de schoonfamilie graag heen gaat de grootste uitdaging. Terwijl er toch bij de groothandel genoeg opwarmbaar spul te krijgen is.
Men wil zoet, vet, zout. Dat werkt gewoon. En hoe je mensen daarbij weg krijgt? Als je het weet, dan win je een Nobelprijs.
pi_214750199

Goedgekeurd :Y.
  maandag 19 augustus 2024 @ 21:09:40 #200
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_214756855
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:59 schreef Farenji het volgende:

[..]
Is zelf maken dan geen optie? Zeker in grote hoeveelheden is dat makkelijk en zo klaar (en lekkerder dan wat je in de supermarkt kan kopen) en dan kun je het "deeg" per portie invriezen.
N.a.v. je post vandaag zelf gemaakt. Was zeker lekker, maar best veel werk. Deels omdat ik geen fatsoenlijke food processor hebt, maar ook bakken in veel olie blijft gedoe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')