Dank je wel !quote:Op maandag 22 juli 2024 20:53 schreef Hupje het volgende:
Mijn (allergie)kind eet vegan kaas van Lidl. Ik vind 't niet veel bijzonders maar voor die prijs prima om eens wat anders op je brood te eten.
De vegan chocoladerepen van Jumbo ook, niet heel bijzonder maar wel prima. Verwacht geen Tony Chocolonely
En ook verkrijgbaar met fenegriek. Is lekkere specerij dus wellicht ook door de vegan kaas voor wat smaak eraanquote:Op maandag 22 juli 2024 20:59 schreef Pino112 het volgende:
De kaasplakken van de AH vinden wij ook lekker, die heb je naast de 'gewone' ook nog in komijn- en chilivariant bijvoorbeeld.
Volgens mij zijn de plakken veel goedkoper dan gewone kaas.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm... ja... kan ook zeggen wat duurder en dan wat minder vaak (kaas).
Eens zienquote:Op maandag 22 juli 2024 21:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de plakken veel goedkoper dan gewone kaas.
Klinkt goedquote:Op woensdag 24 juli 2024 20:01 schreef Tink89 het volgende:
De nieuwe magnums zijn lekker! Met cookie en bosbessen.
Ik ben zelf eigenlijk helemaal niet dol op Magnums (ook wanneer ze niet vegan zijn), maar die is idd lekker ja!quote:Op woensdag 24 juli 2024 20:01 schreef Tink89 het volgende:
De nieuwe magnums zijn lekker! Met cookie en bosbessen.
Klopt en imo meestal ook niet lekker. Vooral op dat vlak is nog een hoop werk te gaan qua vegan vind ik.quote:Op donderdag 25 juli 2024 12:22 schreef Lienekien het volgende:
Vegan kaas, daar zag ik laatst op tv een item over. Daar zit meestal 0,0 voedingswaarde in. Vet en zout.
De cashew of amandel kaasjes zijn nog wel ok. Da's equivalent aan het eten van een lading gezouten noten, dat kan zo nu en dan prima. Vriendin van me heeft eens zelf een cashew brie gemaaktquote:Op donderdag 25 juli 2024 12:22 schreef Lienekien het volgende:
Vegan kaas, daar zag ik laatst op tv een item over. Daar zit meestal 0,0 voedingswaarde in. Vet en zout.
Kaas is verleiding en verwennerij. Vegan kaas kan de smaak en diepte/complexiteit van het product nooit evenaren. Kaas met mate is niks mis meequote:Op donderdag 25 juli 2024 12:31 schreef Forbry het volgende:
Nou levert echte kaas nog eiwitten op, maar voor de rest is het meestal ook maar veel (ongezond) vet en zout.
Die zijn idd best te etenquote:Op donderdag 25 juli 2024 12:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De cashew of amandel kaasjes zijn nog wel ok. Da's equivalent aan het eten van een lading gezouten noten, dat kan zo nu en dan prima. Vriendin van me heeft eens zelf een cashew brie gemaakt![]()
Cashewkaasjes zijn dus wel het proberen waard.quote:Op donderdag 25 juli 2024 14:50 schreef Candaasje het volgende:
Those Vegan Cowboys (Jaap Korteweg met een team biotechnici in Gent) zijn bezig met een interessant project: kaas, maar dan zoals dierlijke kaas, enkel zonder de koe. Of nouja, met hun stainless steel koe Margaret![]()
https://thosevegancowboys.com/
Dus ze bootsen het hele proces na en zijn er onlangs in geslaagd zo caseīne te produceren. (Zeg maar een van de belangrijkste bouwstenen van dierlijke kaas. Als het al niet het belangrijkste is.)
Plantaardige 'kaas' zoals nu gemaakt wordt, duldt ik enkel met tegenzin op m'n diepvries/afhaalpizza. Cashew-kaasjes zijn heerlijk, maar ik vergelijk het nooit met dierlijke kaas. Is gewoon een totaal ander product.
Whehe, "named after Margaret Thatcher", heerlijk. Interessante onderneming, plantaardige kaas is inderdaad domweg geen kaas. Al past het dan wel weer prima als alternatief voor analoogkaas/melta, da's immers ook vooral vet en zout.quote:Op donderdag 25 juli 2024 14:50 schreef Candaasje het volgende:
Those Vegan Cowboys (Jaap Korteweg met een team biotechnici in Gent) zijn bezig met een interessant project: kaas, maar dan zoals dierlijke kaas, enkel zonder de koe. Of nouja, met hun stainless steel koe Margaret![]()
https://thosevegancowboys.com/
Dus ze bootsen het hele proces na en zijn er onlangs in geslaagd zo caseīne te produceren. (Zeg maar een van de belangrijkste bouwstenen van dierlijke kaas. Als het al niet het belangrijkste is.)
Plantaardige 'kaas' zoals nu gemaakt wordt, duldt ik enkel met tegenzin op m'n diepvries/afhaalpizza. Cashew-kaasjes zijn heerlijk, maar ik vergelijk het nooit met dierlijke kaas. Is gewoon een totaal ander product.
Oh brrrrquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:00 schreef Gimmick het volgende:
De gerookte tofu van de ah is ook de moeite waard. Bijvoorbeeld als blokjes door de sla.
Ook het eea van te koop bij de AH, maar (jammer genoeg) alleen online.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:31 schreef Blastbeat het volgende:
Nadat in een topic in NWS de producten van Redefine Meat ter sprake kwamen, heb ik daar gisteren ook de pulled pork en de köfte van gehaald. Zoals ik al eerder merkte bij hun hamburger: dit is echt een nieuwe fase in het bestaan van vleesvervangers. Dit is lekkerder dan de vleesvariant. Echt onvoorstelbaar goed. Voor wie Redefine Meat nog niet kent: Jumbo heeft er redelijk wat van in de schappen liggen.
Ik heb die flanksteak eens in een restaurant gehad. Qua structuur erg indrukwekkend, maar de smaak ging mij toch snel tegen staan. Dingen als 'pulled pork' zou ongetwijfeld beter zijn door de hoeveelheid kruiden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:45 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ook het eea van te koop bij de AH, maar (jammer genoeg) alleen online.
Wel prijzig, maar, bij de AH iig, al meerdere malen in de aanbieding/bonus geweest met 30% of zelfs 50% korting.
Zoals al in dat topic te lezen was, ik heb inmiddels de pulled beef, pulled pork, beef mince en kofta gegeten en allemaal - inderdaad - heel erg lekker!
![]()
Ik heb voor dit weekend bij mijn moeder (die heeft een Jumbo dichtbij) de flank steak besteld. Is waarschijnlijk wat ze ook bij Loetje serveren als biefstuk 0.0 en dan heb ik die al eens gegeten, maar ben benieuwd hoe het gaat zijn als ik die steak (in Roombeter![]()
) zelf bereid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |