SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Solovyev had het daar laatst ook al over. De Russische/iraanse raketten doen het niet goed bij koude.quote:
Invliegen ?quote:Op maandag 19 december 2022 23:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoe gaan ze daar hun troepen krijgen dan?
Door Oekraens luchtruim of NAVO luchtruim? Dat zijn immers de enige twee opties om in Moldavi te komen.quote:
"Ik ben ECHT niet Putins hoertje, geloof me nou!"quote:
Laten ze invliegen door Air Serbia met als pitstop Tiraspol, om vervolgens vanuit Transnistri de rest van Moldavi over te nemenquote:Op dinsdag 20 december 2022 00:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Door Oekraens luchtruim of NAVO luchtruim? Dat zijn immers de enige twee opties om in Moldavi te komen.
Dat Loekie weg is einde 2023.quote:
Ik ben een tijdje terug op dat Eurometaal terrein geweest (Hembrug in Zaandam) en dat is nu zo'n hipstergebied met vegan restaurantjes in industrieel erfgoed. Daar kan absoluut niet weer de productie opgestart worden.quote:Op maandag 19 december 2022 10:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is niet iets wat je in korte termijn oplost natuurlijk. Onze nationale munitie-/wapenfabriek sloot in 2003 zijn deuren...
Hembrug/Artillerie-Inrichtingen/Eurometaal Zaandam
Sluiten is met een pennenstreek geregeld maar opnieuw opstarten duurt jaren. En dan moet je nog niet eens figuren als die Vollenbroek op je weg vinden...
Een (goed onderhouden) S600 is absoluut geen barrel, ook al is die 20 jaar oud. Het zal misschien ook wel bewust zijn, zo'n W220 is ondanks alle gadgets nog redelijk old-school. Verwijder de gps chip van het navigatiesysteem en het is nergens meer mee verbonden. Dat is bij de huidige nieuwe Mercedessen wel anders, die zijn allemaal "connected" en hebben meerdere (autonome) assistentiesystemen. Ik kan me best voorstellen dat daar een veiligheidsrisico bij is, voor je het weet slaat zo'n ding heel toevallig op hol en rij je met 200km/u tegen een muurquote:Op maandag 19 december 2022 12:24 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Hebben ze daar geen geld voor nieuwe auto's? Wat een oud barrel waar die in aankomt..
Rusland wil de NAVO kietelen denk ik. Een groot deel van de inwoners van Moldavi heeft ook een Roemeens paspoort.quote:
Geloof niks van een serieuze poging Moldavi binnen te vallen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 07:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland wil de NAVO kietelen denk ik. Een groot deel van de inwoners van Moldavi heeft ook een Roemeens paspoort.
Op het moment dat je burgers van een NAVO-lidstaat aanvalt ga je natuurlijk wel een grens over.
Altijd dezelfde paardestaart, het is dat ze de zij kantjes niet weggeschoren heeft want het lijkt net een rave teef.quote:
nog los van of je een grens over gaat las je Moldavi binnenvalt.quote:Op dinsdag 20 december 2022 07:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland wil de NAVO kietelen denk ik. Een groot deel van de inwoners van Moldavi heeft ook een Roemeens paspoort.
Op het moment dat je burgers van een NAVO-lidstaat aanvalt ga je natuurlijk wel een grens over.
Wat, maar niet veel inderdaad. Ze heeft vrouwelijke geslachtskenmerken, maar daar is dan ook alles mee gezegd.quote:
Ja die heeft tenminste wel een leuke persoonlijkheid.quote:Op dinsdag 20 december 2022 08:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat, maar niet veel inderdaad. Ze heeft vrouwelijke geslachtskenmerken, maar is dan ook alles mee gezegd.
Sanna Marin, die is pas leuk.
Ook vrijwel altijd hetzelfde gekleed net als die Volovyov met zijn eeuwige zwarte hemd met zilveren knopen, het zal wel een soort van TV uniform zijn in de ogen van die simpletons.quote:Op dinsdag 20 december 2022 07:47 schreef quirina het volgende:
[..]
Altijd dezelfde paardestaart, het is dat ze de zij kantjes niet weggeschoren heeft want het lijkt net een rave teef.
quote:Hoe kerstpampushki's te maken: het familierecept van Bohdana Neborak
"In mijn familie worden pampushki's twee keer gebakken: op kerstavond en op kerstavond. De geur van warm gistdeeg brengt me altijd terug naar mijn kindertijd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 20-12-2022 09:25:01 ]And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
quote:Op dinsdag 20 december 2022 09:17 schreef Perrin het volgende:
Deze ga ik maar eens voor kerstavond maken, een soort kersenbeignets:
[..]
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel laten weten of ze goed gelukt zijn natuurlijk
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ja. Ze heeft een verrote persoonlijkheidquote:
Daar kun je wel een avondje mee zuipen jaquote:Op dinsdag 20 december 2022 08:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat, maar niet veel inderdaad. Ze heeft vrouwelijke geslachtskenmerken, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Sanna Marin, die is pas leuk.
Russische "analisten" hebben al Kazakhstan en Azerbeidzjan bedreigt.quote:
Dat lijkt me een switchblade drone.quote:
Nooit gehoord van Transnistri ?quote:Op maandag 19 december 2022 23:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoe gaan ze daar hun troepen krijgen dan?
En dan gefilmd door een verkenningsdrone idd.quote:Op dinsdag 20 december 2022 09:47 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat lijkt me een switchblade drone.
Gaat te langzaam en klapt te zacht om een artilleriegranaat te kunnen zijn.
Zag net ook nog deze flinke BIEM die niet iedereen kan navertellen:quote:
Van het achterste deel van die groep vinden ze alleen wat shoarma terug.quote:Op dinsdag 20 december 2022 09:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zag net ook nog deze flinke BIEM die niet iedereen kan navertellen:
[ twitter ]
Heel mooi, maar haal die kinderen daar toch gewoon wegquote:Op dinsdag 20 december 2022 10:05 schreef ipa84 het volgende:
Gisteren was het Saint Nicholas day in Oekrane. Lijkt op een soort kerstman/sinterklaas. Ondanks alle ellende proberen ze het toch te vieren.
[ twitter ]
[ twitter ]
Nou mooi, kunnen ze ook weer terugtrekken.quote:
Ik weet het maar vaak zijn het mensen die nergens anders naar toe kunnen. Of dat maar een gedeelte van het gezin weg wilt gaan. Vaak vooral ouderen willen niet weg want die hebben daar altijd gewoond enzovoort en dan blijft de rest ook. Er is een Canadese vrijwilliger die probeert mensen te evacueren en dat ook filmt om weer geld op te halen. Daar zie je veel van die discussie voorbij komen ook als de granaten om hun heen ontploffen dan willen ze nog niet weg. Hier zijn YouTube kanaal. (heb het al vaker gedeeld).quote:Op dinsdag 20 december 2022 10:12 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Heel mooi, maar haal die kinderen daar toch gewoon weg
ik krijg het idee dat Luka inderdaad weet dat ie niet anders kan dan doen wat Poetin zegtquote:
Zo fantastisch is dat leger niet.quote:Op dinsdag 20 december 2022 10:33 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Als dit waar is, is WO3 vlakbij. Roemeni gaat dan zijn leger sturen.
Nee hoor, want dan krijgt het geen NAVO bescherming. Dus ze blijft gewoon keurig in haar hok, ook al worden daar mensen afgeslacht.quote:Op dinsdag 20 december 2022 10:33 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Als dit waar is, is WO3 vlakbij. Roemeni gaat dan zijn leger sturen.
Grote woorden maar als je kijkt naar daden zie je dat het westen toch nog erg bang is voor Rusland.quote:
Iedereen zou bang moeten zijn voor een agressief land dat veroveringsoorlogen start, zeker als het kernwapens heeft.quote:Op dinsdag 20 december 2022 11:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Grote woorden maar als je kijkt naar daden zie je dat het westen toch nog erg bang is voor Rusland.
Vooral voorzichtig, wat ik wel begrijp. Labiele mensen met nukes, hebben we mee te maken .quote:Op dinsdag 20 december 2022 11:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Grote woorden maar als je kijkt naar daden zie je dat het westen toch nog erg bang is voor Rusland.
hele bange achterdochtige mensen met nukesquote:Op dinsdag 20 december 2022 11:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
Vooral voorzichtig, wat ik wel begrijp. Labiele mensen met nukes, hebben we mee te maken .
quote:Zal Rusland Wit-Rusland "absorberen" : Poetin gaf een ondubbelzinnig antwoord
Loekasjenko noemde zichzelf en Poetin "de meest schadelijke mensen" op aarde
??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/daily/27486/4695545/
quote:Weet je,wij tween zijn "mede-agressors", de meest "schadelijke", "giftige" mensen op deze planeet. We hebben maar n geschil: wie is er meer? Vladimir Vladimirovich zegt dat ik. Ik begin te denken dat hij dat is. Dat hebben we samen besloten, op dezelfde manier. Dat is alles.
Dan praten we ook nog over het feit dat als we die oorlog winnen, Rusland niet naar de andere kant van de wereld zal vertrekken maar op zijn plaats blijft. Ook Russen kunnen hun land niet oppakken en ergens anders naar de wereld verhuizen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 11:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iedereen zou bang moeten zijn voor een agressief land dat veroveringsoorlogen start, zeker als het kernwapens heeft.
we zijn op alle mogelijke manieren bezig rusland te isoleren, dat gaat niet terug gedraaid worden, zolang Putin Daar is als President/ dictatorquote:Op dinsdag 20 december 2022 12:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dan praten we ook nog over het feit dat als we die oorlog winnen, Rusland niet naar de andere kant van de wereld zal vertrekken maar op zijn plaats blijft. Ook Russen kunnen hun land niet oppakken en ergens anders naar de wereld verhuizen.
Hoe het ook af zal lopen: ze zullen dus onze buren blijven.
Je kan dat als angst uitleggen. Maar ik noem het meer voorzichtigheid met een blik naar de toekomst. Iedereen, maar dan ook iedereen, zal slechter af zijn wanneer we de diplomatieke betrekkingen met Rusland volledig verbreken en het isoleren zoals Noord-Korea.
Je kunt een land namelijk niet isoleren, zoals Noord-Korea bewijst.
Let maar eens op.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we zijn op alle mogelijke manieren bezig rusland te isoleren, dat gaat niet terug gedraaid worden
Wat een gereutel weer. Natuurlijk kan dat wel.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:06 schreef RetepV het volgende:
miisschien als Putin weg is, zeeer geleidelijkquote:
Je moet een verdomd hoge muur bouwen als je wapens vanuit de ruimte tegen wil houden.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat een gereutel weer. Natuurlijk kan dat wel.
Misschien moeten ze in rusland alvast maar gaan googlen naar recepten voor maaltijden met boomschors.
Nordsteam 2 is niet voor niets opgeblazenquote:Op dinsdag 20 december 2022 12:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Let maar eens op.
Rusland heeft veel van wat wij willen hebben. Kapitalisme dicteert dat we naar hen terug zullen keren om het te krijgen.
Natuurlijk zitten er voorwaarden aan. Maar dat Putin ooit weg zal zijn, dat is een gegeven. Die man zal op een dag dood zijn. Natuurlijke oorzaken of zwaartekracht, dat zullen we nog wel gaan meemaken.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
miisschien als Putin weg is, zeeer geleidelijk
die krijgt ie dan pok weer terug via de ruimtequote:Op dinsdag 20 december 2022 12:11 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je moet een verdomd hoge muur bouwen als je wapens vanuit de ruimte tegen wil houden.
Duitsland is er ook weer genormaliseerd, na zzeer forse herstelbetalingenquote:Op dinsdag 20 december 2022 12:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Natuurlijk zitten er voorwaarden aan. Maar dat Putin ooit weg zal zijn, dat is een gegeven. Die man zal op een dag dood zijn. Natuurlijke oorzaken of zwaartekracht, dat zullen we nog wel gaan meemaken.
Vanwege de massavernietigingswapens die ze hebben, als het een puur conventionele strijd zou zijn is er geen enkele reden dit Rusland te vrezen als NAVO zijnde.quote:Op dinsdag 20 december 2022 11:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Volledig isoleren niet, maar tot op brpaalde hoogte natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dan praten we ook nog over het feit dat als we die oorlog winnen, Rusland niet naar de andere kant van de wereld zal vertrekken maar op zijn plaats blijft. Ook Russen kunnen hun land niet oppakken en ergens anders naar de wereld verhuizen.
Hoe het ook af zal lopen: ze zullen dus onze buren blijven.
Je kan de voorzichtigheid als angst uitleggen. Maar ik noem het gewoon voorzichtigheid met een blik naar de toekomst. Iedereen, maar dan ook iedereen, zal slechter af zijn wanneer we de diplomatieke betrekkingen met Rusland volledig verbreken en het isoleren zoals Noord-Korea.
Je bent erg zelfverzekerd. Als iemand 10 kruisraketten stuurt, op bijvoorbeeld New York, Losquote:Op dinsdag 20 december 2022 12:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die krijgt ie dna pok weer terug via de ruimte
Maar ook landen die wapens vanuit de ruimte gebruiken*, kun je prima isoleren. Mss moet je hier niet discussiren als je het niet kan laten een stelling te poneren zonder dat daar al meerdere moving the goalposts ingebouwd in zitten.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:11 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je moet een verdomd hoge muur bouwen als je wapens vanuit de ruimte tegen wil houden.
Gelukkig luistert niet iedereen naar die nare vent.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Let maar eens op.
Rusland heeft veel van wat wij willen hebben. Kapitalisme dicteert dat we naar hen terug zullen keren om het te krijgen.
Niet alleen Putin, ook figuren als Prigozhin en Medvedev kunnen niet op hun posten blijven zitten en Loekasjenko evenmin.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
miisschien als Putin weg is, zeeer geleidelijk
dan gaan de atoomraketten van NATO onderzeers ook op weg naar Mosowquote:Op dinsdag 20 december 2022 12:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je bent erg zelfverzekerd. Als iemand 10 kruisraketten stuurt, op bijvoorbeeld New York, Los
Angeles, San Francisco, Washington, London, Brussel, Wenen, Berlijn, Parijs en Amsterdam. Geloof je werkelijk dat Amsterdam (en de dorpen) eromheen daarna nog zullen bestaan?
Vergeet niet dat er ook in de Oekraense politiek genoeg foute mensen zitten die nooit meer op hun posten mogen blijven zitten.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet alleen Putin, ook figuren als Prigozhin en Medvedev kunnen niet op hun posten blijven zitten en Loekasjenko evenmin.
IN Hongarije en Bulgarije ookquote:Op dinsdag 20 december 2022 12:26 schreef RetepV het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er ook in de Oekraense politiek genoeg foute mensen zitten die nooit meer op hun posten mogen blijven zitten.
Maar als Amsterdam genuked is omdat de Amerikanen bezig waren om die andere steden belangrijker te vinden, dan hebben wij de prijs al betaald. Wij hebben er niks aan dat Rusland daarna de prijs zou betalen. Wij zijn dan al gevaporeerd of mogen lekker langzaam van stralingsziekte sterven.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan gaan de atoomraketten nan NATO onderzeers ook op weg naar Mosow
Maar Rusland zal de prijs betalen , anders gaat Europa er aan
Daarom is het imo onverstandig om Oekrane zomaar de EU in te nemen. We hebben al genoeg moeilijkheden.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
IN Hongarije en Bulgarije ook
MAD, wel eens van gehoord.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:31 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar als Amsterdam genuked is omdat de Amerikanen bezig waren om die andere steden belangrijker te vinden, dan hebben wij de prijs al betaald. Wij hebben er niks aan dat Rusland daarna de prijs zou betalen. Wij zijn dan al gevaporeerd of mogen lekker langzaam van stralingsziekte sterven.
Liever volg ik dan een weg waarbij het wel zeker is dat ik nog lang en gelukkig zal leven. "Suicide by Russia" is echt een beetje stom. Daarbij: zelfmoord kan altijd nog.
Dit neigt naar fatalistisch denken,wat geenszins productief is.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:31 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar als Amsterdam genuked is omdat de Amerikanen bezig waren om die andere steden belangrijker te vinden, dan hebben wij de prijs al betaald. Wij hebben er niks aan dat Rusland daarna de prijs zou betalen. Wij zijn dan al gevaporeerd of mogen lekker langzaam van stralingsziekte sterven.
Liever volg ik dan een weg waarbij het wel zeker is dat ik nog lang en gelukkig zal leven. "Suicide by Russia" is echt een beetje stom. Daarbij: zelfmoord kan altijd nog.
Met atoommraketten is er geen winnaarquote:Op dinsdag 20 december 2022 12:31 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hij is de flauwste niet nee:quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volgens de BBC is (of was) Zelensky in Bahkmut.
ik denk dat zulks niet echt relevant is , ze zijn pas net kandidaat lid net als Turkije en Serviequote:Op dinsdag 20 december 2022 12:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Daarom is het imo onverstandig om Oekrane zomaar de EU in te nemen. We hebben al genoeg moeilijkheden.
dan gaat de hele wereld ballistische raketten met kernkoppen afschieten op elkaarquote:Op dinsdag 20 december 2022 12:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je bent erg zelfverzekerd. Als iemand 10 kruisraketten stuurt, op bijvoorbeeld New York, Los
Angeles, San Francisco, Washington, London, Brussel, Wenen, Berlijn, Parijs en Amsterdam. Geloof je werkelijk dat Amsterdam (en de dorpen) eromheen daarna nog zullen bestaan?
Ah. Daar is ie weer!quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:26 schreef RetepV het volgende:
Vergeet niet dat er ook in de Oekraense politiek genoeg foute mensen zitten die nooit meer op hun posten mogen blijven zitten.
In NK en China en USA en ook in Volkelquote:
Zomaar gaat niet gebeuren. Het is een kandidaat lid net als de Turken. Beide zouden een grote aanwinst zijn, maar beide zouden een grote uitdaging zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Daarom is het imo onverstandig om Oekrane zomaar de EU in te nemen. We hebben al genoeg moeilijkheden.
Ik vind het vrij onnozel dat soort grootspraak in ieder geval, want ze zijn zo bang voor Rusland dat het sowieso nooit tot dat punt komt. En als het wel tot dat punt komt, en Rusland zet hun geweldige Sarmat raket in (die 10 kernkoppen kan dragen met ieder gemiddeld 50 keer zo veel kracht dan de bom op Hiroshima), is het niet alsof het er iets toe doet.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vanwege de massavernietigingswapens die ze hebben, als het een puur conventionele strijd zou zijn is er geen enkele reden dit Rusland te vrezen als NAVO zijnde.
Wij maken ons meer druk om MAD dan Rusland geloof ik. Voor Rusland is het geen issue mensenlevens op te offeren en voor ons wel. In Rusland zijn ze compleet gehersenspoeld en hier valt het nog mee.quote:
In Ruslandquote:Op dinsdag 20 december 2022 12:56 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wij maken ons meer druk om MAD dan Rusland geloof ik. Voor Rusland is het geen issue mensenlevens op te offeren en voor ons wel. In Rusland zijn ze compleet gehersenspoeld en hier valt het nog mee.
Wie weet gaan ze met de tijd wel geloven in iets als "complete vernieting stelt het Russische rijk in staat te herrijzen uit het as" of iets dergelijks :p De gemiddelde Rus zal het wel slikken als koek.
Pff nou ja zo lang ze maar niet door de lucht vliegenquote:Op dinsdag 20 december 2022 12:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In NK en China en USA en ook in Volkel
Als dat ze was hadden ze toch allang wat NOEKS afgeschoten.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:56 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wij maken ons meer druk om MAD dan Rusland geloof ik. Voor Rusland is het geen issue mensenlevens op te offeren en voor ons wel. In Rusland zijn ze compleet gehersenspoeld en hier valt het nog mee.
Wie weet gaan ze met de tijd wel geloven in iets als "complete vernieting stelt het Russische rijk in staat te herrijzen uit het as" of iets dergelijks :p De gemiddelde Rus zal het wel slikken als koek.
In je hoofdquote:
Schattig hoe die stalinisten de switch hebben gemaakt van athest naar berchristen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In Rusland
d gaan ze naar de hemel en wij naar de hel dat scheelt zegt men daar op staats TV
Dan weet je dat ze geen eigen ideologie hebben. Dan weet je dat het gewoon moordenaars en dieven zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Schattig hoe die stalinisten de switch hebben gemaakt van athest naar berchristenen.
Zo homogeen is dat land & de bevolking heus niet.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:56 schreef Joppiez het volgende:
Wij maken ons meer druk om MAD dan Rusland geloof ik.
Op papier stelde het leger, met hun moderne wapentuig, veel voor. In theorie niet zoveel..quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:49 schreef Joppiez het volgende:
En als het wel tot dat punt komt, en Rusland zet hun geweldige Sarmat raket in (die 10 kernkoppen kan dragen met ieder gemiddeld 50 keer zo veel kracht dan de bom op Hiroshima), is het niet alsof het er iets toe doet.
Wow! Heerlijkquote:Op dinsdag 20 december 2022 12:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij is de flauwste niet nee:
[ twitter ]
Vergelijk dat eens met Putler die Moskou maar amper uit durft te komen
Dat zeggen ze zelf ookquote:Op dinsdag 20 december 2022 13:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan weet je dat ze geen eigen ideologie hebben. Dan weet je dat het gewoon moordenaars en dieven zijn.
quote:Loekasjenko steunde eerst de Russische leider ...
- Om te praten over het feit dat iemand iemand absorbeert ... De vraag rijst: waarom? Rusland heeft ons altijd halverwege ontmoet; vandaag is er geen enkel probleem dat niet is opgelost.
... en maakte toen grapjes over zijn politieke rol.
- Weet je, wij tween zijn "mede-agressors", de meest "schadelijke", "giftige" mensen op deze planeet. We hebben maar n geschil: wie is er meer?
Vladimir Vladimirovich zegt dat ik.
Ik begin te denken dat hij dat is.
Dat hebben we samen besloten, op dezelfde manier. Dat is alles.
Altijd wel een stukje propaganda in die cijfers maar als je dagelijks nieuwe beelden ziet van artillerie, drone en ATGM aanvallen met tientallen bevestigde doden dan zou die 100K best kunnen kloppen aangezien maar een klein deel daadwerkelijk op film staat.quote:Op dinsdag 20 december 2022 10:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Bijna 100 k dode Russische ratten inmiddels![]()
. Zogenaamd het tweede leger van de wereld
.
Ik probeer een verklaring te vinden voor waarom het westen nog 7 kleuren schijt bij het idee Oekraine lange afstandswapens te leveren, tanks en ander zwaar geschut.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:12 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Op papier stelde het leger, met hun moderne wapentuig, veel voor. In theorie niet zoveel..
Russen emigreren, worden geronseld, en maken niet genoeg babies om hun bevolking in stand te houden. Verder heeft het last van een embargo en enorme corruptie.
Ze zijn gestopt met de armata omdat ze geen capaciteit hebben om hun huidig materieel te vervangen..
En jij denkt werkelijk dat ze zo'n raket in elkaar gaan draaien terwijl ze een tekort aan ander wapentuig hebben?
Ik denk dat we zitten te wachten tot de VS zegt: fuck duitsland, dan geven wij maar abrams, ook al willen we dat eigenlijk niet - en daarna zal duitsland wel volgen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik probeer een verklaring te vinden voor waarom het westen nog 7 kleuren schijt bij het idee Oekraine lange afstandswapens te leveren, tanks en ander zwaar geschut.
Er moeten wat knopen worden doorgehakt. Dat kan op militair gebied en anders op asielgebied (zeg maar hallo tegen miljoenen vluchtelingen volgend jaar).
we ontkomen er noiet aanquote:Op dinsdag 20 december 2022 13:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik probeer een verklaring te vinden voor waarom het westen nog 7 kleuren schijt bij het idee Oekraine lange afstandswapens te leveren, tanks en ander zwaar geschut.
als de VS die dingen wil geven, geven ze die toch gewoon... waarom zou Duitsland daar een rol in spelen?quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat we zitten te wachten tot de VS zegt: fuck duitsland, dan geven wij maar abrams, ook al willen we dat eigenlijk niet - en daarna zal duitsland wel volgen.
Lange afstands-rommel heeft de VS min of meer al toegegeven dat het een optie is/gaat zijn.
Ze is dus al gewend aan 9 mm.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:24 schreef Slayage het volgende:
Kijk haar dan, zwaar geil Putin oraal bevredigen... [ twitter ]
De VS wil die dingen niet geven, het schijnt dat ze niet willen dat rus/china een idee krijgt hoe goed depleted uranium armor is, tov rus/sovjet/derivaten munitie. En de abrams die ze voor zichzelf maken, hebben dat. Vanuit dat perspectief is een Leo een betere keuze, daar zit naderend tot niks bijzonders of geheims in.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
als de VS die dingen wil geven, geven ze die toch gewoon... waarom zou Duitsland daar een rol in spelen?
Al vroeg in de olie vandaag?quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:49 schreef corehype het volgende:
Je zou toch gek zijn als oekrainse man om te vechten voor een acteur aan de macht
Terwijl je vrouw in een ander land wordt gepaald
Soms door een Rus
De Magda Goebbels van Rusland. Walgelijk wijfquote:Op dinsdag 20 december 2022 13:24 schreef Slayage het volgende:
Kijk haar dan, zwaar geil Putin oraal bevredigen en dankbaarheid tonen voor het kolonialisme [ twitter ]
Prigozhin.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Met andere woorden: De Russiche bevolking kan zijn borst nat gaan maken, want de NKVD is terug. Ben benieuwd wie de nieuwe Beria mag gaan spelen.
Politici gebruiken alles voor hun eigen doeleinden. Niks nieuws.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Schattig hoe die stalinisten de switch hebben gemaakt van athest naar berchristen.
Ik heb de nasleep van de koude oorlog meegemaakt, mijn waarde snotneusquote:
hquote:
Oud filmpje.quote:
Sja, het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik niet de enige bent die nadenkt over wat er geschreven wordt. Maar alla.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ook landen die wapens vanuit de ruimte gebruiken*, kun je prima isoleren. Mss moet je hier niet discussiren als je het niet kan laten een stelling te poneren zonder dat daar al meerdere moving the goalposts ingebouwd in zitten.
Voetjevrijen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ondertussen in Moskou:
[ afbeelding ]
"kapitalisme" heeft wel bepaalde grenzen. Er worden niet zomaar ergens investeringen gedaan. De oliereuzen hebben nogal wat afschrijvingen moeten doen op hun investeringen. Ze gaan niet zomaar geld pompen in een instabiel land met een onbetrouwbaar leider lijkt me.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:56 schreef RetepV het volgende:
En ik stelde dat we gewoon weer business as usual zullen gaan doen, met hooguit 5 jaar uitstel. Want kapitalisme.
We deden het ook met Duitsland na WOII. 5 jaar.
Ik zit 2 jaar langer op dit forum dan jij. Dus wie noem je snotneus, snotneus.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:56 schreef RetepV het volgende:
Ik heb de nasleep van de koude oorlog meegemaakt, mijn waarde snotneus
nucleare dreiging is als leven op een vulkaan , je gaat eraan wennenquote:Op dinsdag 20 december 2022 14:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik heb de nasleep van de koude oorlog meegemaakt, mijn waarde snotneus. Ik weet heel goed wat MAD is. Ik weet ook heel goed hoe het is om onder nucleaire dreiging te moeten leven.
Maar verder is dit compleet off-topic. We waren aan het spreken over wat we met Rusland aan moeten wanneer deze oorlog over is. En ik stelde dat we gewoon weer business as usual zullen gaan doen, met hooguit 5 jaar uitstel. Want kapitalisme.
We deden het ook met Duitsland na WOII. 5 jaar.
Volgens mij heeft het kapitalisme juist geen moeite met dit soort foute lui. Als er ook maar een knaak winst te maken is, dan zijn ze er direct bij.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:03 schreef zuchtje het volgende:
[..]
"kapitalisme" heeft wel bepaalde grenzen. Er worden niet zomaar ergens investeringen gedaan. De oliereuzen hebben nogal wat afschrijvingen moeten doen op hun investeringen. Ze gaan niet zomaar geld pompen in een instabiel land met een onbetrouwbaar leider lijkt me.
Alleen als het meer oplevert dan dat het kost.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het kapitalisme juist geen moeite met dit soort foute lui. Als er ook maar een knaak winst te maken is, dan zijn ze er direct bij.
quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:10 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Alleen als het meer oplevert dan dat het kost.
quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het kapitalisme juist geen moeite met dit soort foute lui. Als er ook maar een knaak winst te maken is, dan zijn ze er direct bij.
Vind ik een hele aardige idd ja.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:03 schreef zuchtje het volgende:
[..]
"kapitalisme" heeft wel bepaalde grenzen. Er worden niet zomaar ergens investeringen gedaan. De oliereuzen hebben nogal wat afschrijvingen moeten doen op hun investeringen. Ze gaan niet zomaar geld pompen in een instabiel land met een onbetrouwbaar leider lijkt me.
Hoe zat dat ook al weer met Qatar en de EU?quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jaquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe zat dat ook al weer met Qatar en de EU?
In beginsel heb je daar gelijk in, maar bedenk dat het operationeel/beginnend winstgevend te maken van een hoop van dat spul in z'n totaal 20 jaar heeft geduurd. Na het in elkaar storten van de sovjet unie, zijn veel bronnen dichtgegooid, en dan gaan ze gewoon stuk, als je dat doet en het zijn de shells, exons, totals die uiteindelijk de boel gefixed hebben.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
quote:Het Krim-parlement noemde de timing van de verovering van Odessa en Kharkov onder controle van Rusland
Het hoofd van het Krim-parlement voorspelt de overdracht van Odessa en Kharkov onder controle van Rusland tegen eind 2023
Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5064867/
quote:Odessa en Kharkov zullen voor eind volgend jaar onder Russische controle komen , meent Vladimir Konstantinov , voorzitter van het Krim-parlement .
"Tot het einde van volgend jaar zullen we Odessa, Nikolaev, Kharkov innemen, en tegen deze achtergrond zal het lot van deze regio's worden bepaald.
Tegen het einde van het jaar zullen ze hard aan de slag gaan met vredesvoorstellen, waarbij ze in ieder geval Kiev proberen te verdedigen, waar we in ieder geval niet mee moeten instemmen en deze formatie in 2024 moeten vernietigen, 'zei hij tegen verslaggevers.
??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5064867/
Rusland denkt kennelijk dat de sancties eindig zijnquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:40 schreef ExTec het volgende:
Qua olie; rus probeert als een malle olietankers te kopen. Enerzijds om gemakkelijker te kunnen exporteren, want geen significante pijpleidingen naar india of china, al gooit qua dat geen verzekering kunnen krijgen ook nogal roet in het eten,
Anderzijds om de oliebronnen maar te kunnen laten lopen.
Maar het aantal oude tankers dat je kan kopen is een keertje eindig. En dat is los van feestelijkheden als dat ze dus oude meuk kopen, die eigenlijk netjes uit de vaart genomen moet worden, dus big oil spill ergens incoming.
https://www.reuters.com/b(...)-tankers-2022-12-05/
https://www.ft.com/content/cdef936b-852e-43d8-ae55-33bcbbb82eb6
Dus: kwestie van tijd voordat sommige bronnen echt afgeschakeld moeten worden, en daarna: veel plezier met ze in de komende decennia weer fixen, maar nu zonder de grote jongens die er verstand van hebben.
Natuurlijk, we zijn aan het proberen Poetin te vervangen door een leider die meer rekening zal houden met onze wensen. Zoals we dat in Korea, Vietnam, Iran, Irak, Koeweit en Libi hebben geprobeerd, maar in hebben gefaald.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:03 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Polen en de Baltische staten zijn ook redelijk gelukt hoorquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Natuurlijk, we zijn aan het proberen Poetin te vervangen door een leider die meer rekening zal houden met onze wensen. Zoals we dat in Korea, Vietnam, Iran, Irak, Koeweit en Libi hebben geprobeerd, maar in hebben gefaald.
Het verschil is alleen dat Rusland onze buren zijn.
Ik zeg er ook bij dat we er in Duitsland en Japan wel in zijn geslaagd. Maar ten koste van tientallen miljoenen doden aan onze kant.
Er klopt maar weinig van deze post.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Natuurlijk, we zijn aan het proberen Poetin te vervangen door een leider die meer rekening zal houden met onze wensen. Zoals we dat in Korea, Vietnam, Iran, Irak, Koeweit en Libi hebben geprobeerd, maar in hebben gefaald.
Ik zeg er ook bij dat we er in Duitsland en Japan wel in zijn geslaagd. Maar ten koste van tientallen miljoenen doden aan onze kant.
Zeg maar eigenlijk niets. Maar datquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er klopt maar weinig van deze post.
Misschien moet je eens meer je oren laten hangen naar de echte buren van rusland. Die mensen hebben wat meer ervaring met dat land, dan een of andere toetsenbord geopolitiek genie die het gezeten aan de noordzee allemaal wel weet.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:50 schreef RetepV het volgende:
Rusland wil in alles zelfvoorzienend worden net als de Oude USSR, dus men rekent er n iet op dat sancties er af gaanquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Onderbouwing?quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er klopt maar weinig van deze post.
1) Polen breekt de rechtsstaat af. En de EU straft hen daarvoor.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:52 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Polen en de Baltische staten zijn ook redelijk gelukt hoor
Ja, want het laatste wat je wil, zijn contingenten russen, die de tsaar anders wel even komt 'bevrijden' als die er zin in heeft, h.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:20 schreef RetepV het volgende:
Baltische staten voldoen al 20+ jaar niet aan de wetten van de EU met betrekking tot gelijkheid van al zijn inwoners. En de EU gedoogt het.
Ja Putin heeft Assad en Luka nog als Bondgenoten en Kim il Un en de ajatolla van Iranquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
We hebben/hadden het over kapitalisme en randvoorwaarden om investeringen te kunnen doen. Hoe stabiel die landen zijn tegenover (toekomstig) Rusland. Dat ze hierbij (nog) niet zo verlicht zijn als wij is misschien een kwestie van tijd. Maar ze hebben (al) een proces doorlopen wat ervoor zorgt dat er minder risicos zijn om in te investeren.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
1) Polen breekt de rechtsstaat af. En de EU straft hen daarvoor.
2) Baltische staten voldoen al 20+ jaar niet aan de wetten van de EU met betrekking tot gelijkheid van al zijn inwoners. En de EU gedoogt het.
Ik noem dat niet zo snel 'redelijk gelukt'. Maar alla, er zijn daar inderdaad ook wel dingen gelukt.
Tjah, de multiculturele en woke winden gaan een beetje aan het Oostblok voorbij. Daarbij zijn het recent van het marxisme bevrijdde landen die sterk leunen op hun nationale identiteit en waarden. Daar hoef dan met alles relativerende neo-marxistische nonsens niet aan te komen. Anders gezegd: is cultuur, moet je respect voor hebben.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
1) Polen breekt de rechtsstaat af. En de EU straft hen daarvoor.
2) Baltische staten voldoen al 20+ jaar niet aan de wetten van de EU met betrekking tot gelijkheid van al zijn inwoners. En de EU gedoogt het.
Ik noem dat niet zo snel 'redelijk gelukt'. Maar alla, er zijn daar inderdaad ook wel dingen gelukt.
De Russen in de Baltische staten moeten blij zijn dat ze niet gedeporteerd zijn naar Rusland. Dat is een 5e colonne wachtend op een Nieuw conflict met Europa. We moeten niet naef zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:20 schreef RetepV het volgende:
Ik geloof niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Wat ik bedoel is dat in die Baltische Staten etnisch-Russen al sinds het uiteenvallen van de Soviet Unie tot tweederangsburgers zijn gemaakt. Met minder burgerrechten dan de niet-etnisch-Russen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want het laatste wat je wil, zijn contingenten russen, die de tsaar anders wel even komt 'bevrijden' als die er zin in heeft, h.
Waarom zou de EU dat nou gedogen?
Ik denk dat je wel heel goed weet dat de EU die landen zo ontzettend makkelijk heeft toegelaten omdat ze van ontzettend groot strategisch belang voor het Westen zijn...quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:26 schreef zuchtje het volgende:
[..]
We hebben/hadden het over kapitalisme en randvoorwaarden om investeringen te kunnen doen. Hoe stabiel die landen zijn tegenover (toekomstig) Rusland. Dat ze hierbij (nog) niet zo verlicht zijn als wij is misschien een kwestie van tijd. Maar ze hebben (al) een proces doorlopen wat ervoor zorgt dat er minder risicos zijn om in te investeren.
Zijn ze ook. Maar de energie transitie niet.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland denkt kennelijk dat de sancties eindig zijn
Ja, laten we ons vooral erg druk gaan maken over hoe rusland in theorie aangevallen kan worden,quote:
Ik denk niet dat een IT-bedrijf kijkt naar Litouwen en denkt "goh, dit ligt strategisch dicht bij Rusland. Dat is handig voor een eventuele invasie! Want oorlog is goed voor mijn bedrijf."quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel heel goed weet dat de EU die landen zo ontzettend makkelijk heeft toegelaten omdat ze van ontzettend groot strategisch belang voor het Westen zijn...
De Baltische landen vormen n van de 3 traditionele paden via welke het mogelijk is om een succesvolle invasie in Rusland te plegen. Een andere is (hoe toevallig) via Oekrane. De derde is vanuit China via de steppen. Het zijn de 3 paden die het hele jaar min of meer toegankelijk blijven voor zware voertuigen, zomer en winter.
https://www.researchgate.(...)012-2_fig5_319402790
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Rusland kan niet zonder dictator en zonder militaire kanonnen. Zelensky is geen van beide, hij is in weze expendable.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:27 schreef Slayage het volgende:
Zelfs Rusland adepten tonen hun respect voor zelensky. Zie je het al voor je dat Putin opduikt bij bakhmut?
[ twitter ]
Maar waar om wilden die landen zo graag van Rusland af?quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:59 schreef RetepV het volgende:
Ik denk dat je wel heel goed weet dat de EU die landen zo ontzettend makkelijk heeft toegelaten omdat ze van ontzettend groot strategisch belang voor het Westen zijn...
Waarom lazeren ze niet op naar Rusland dan?quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:52 schreef RetepV het volgende:
Ik geloof niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Wat ik bedoel is dat in die Baltische Staten etnisch-Russen al sinds het uiteenvallen van de Soviet Unie tot tweederangsburgers zijn gemaakt. Met minder burgerrechten dan de niet-etnisch-Russen.
Reuters.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bron? Iedereen kan wat roepen op Twitter.
Je bedoeld dat toen die mensen een briefje kregen van de legitieme overheid waar ze onder resideren, om hun nieuwe paspoort op te halen, ze het weigerden vanuit hun ondertussen pijnlijk bekende imperialistische inborst?quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:52 schreef RetepV het volgende:
300.000 non-citizens in Letland. Non-citizen gemaakt omdat ze van etnisch Russische afkomst zijn. En allemaal zijn ze bang, sinds het begin van de oorlog in Oekrane.
Ja, zo'n schitterende cultuur van oorlog, ellende, corruptie, dictatuur, tja, begrijpelijk, wie wil dat nou achter zich laten?quote:Maar de Letse regering verlangt van hen dat ze hun cultuur achter zich laten, en dat willen ze begrijpelijk ook weer niet.
komt geen gas meer door Nordstream2 , nooit meerquote:Op dinsdag 20 december 2022 17:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zijn ze ook. Maar de energie transitie niet.
Vent, hou op. Russen zijn zelf heer en meester in uitsluiting, racisme en discriminatie. Probeer als neger of als homostel eens door Moskou te lopenquote:Op dinsdag 20 december 2022 16:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Wat ik bedoel is dat in die Baltische Staten etnisch-Russen al sinds het uiteenvallen van de Soviet Unie tot tweederangsburgers zijn gemaakt. Met minder burgerrechten dan de niet-etnisch-Russen.
Dat gaat tegen de sancties inquote:
quote:
Je punt?quote:Dec 20 (Reuters) - Russia's Transneft (TRNF_p.MM) has received requests from Poland and Germany for oil in 2023, the state oil pipeline monopoly's head told Rossiya-24 TV, adding that supplies via the Druzhba pipeline's southern spur are expected to hold steady next year.
The EU has pledged to stop buying Russian oil via maritime routes from Dec. 5, with Western nations also imposing price caps on Russian crude oil, but the Druzhba pipeline remains exempt from sanctions.
al die russen zijn gevlucht voor Stalin net als nu voor Putinquote:Op dinsdag 20 december 2022 16:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom denk je eigenlijk dat die Baltische Staten zo bang zijn van Rusland? Ze zijn dat omdat ze heel goed weten dat ze na het verkrijgen van hun zelfstandigheid van de Soviet Unie, aan Rusland hadden beloofd dat ze de etnisch-Russen zouden behandelen als elk ander. En dat Rusland daar tegenover had gezet dat ze orde op zaken zouden komen stellen als ze zich niet aan de afspraak zouden houden.
De Baltische staten hebben zich daar niet aan gehouden. In Letland zijn de etnisch-Russen langzamerhand op het niveau van zigeuners aan het belanden. En om daar mee door te kunnen gaan heeft Letland zich zo snel mogelijk bij de EU aangesloten (wat makkelijk was omdat de EU ze maar wat graag wilde hebben). Zodat ze een 'grote broer' zouden hebben waar Rusland bang voor zou zijn.
Ik zal wat links geven over wat er op dit moment in Letland bezig is:
https://www.reuters.com/w(...)identity-2022-09-30/
https://www.bbc.com/news/world-europe-62592714
Meer leesvoer:
https://www.refworld.org/docid/507556122.html
https://sdwac.org/resourc(...)ssian%20Minority.pdf
https://storymaps.arcgis.(...)4278b52840a7dc364127
https://www.dw.com/en/rus(...)imination/a-17605939
300.000 non-citizens in Letland. Non-citizen gemaakt omdat ze van etnisch Russische afkomst zijn. En allemaal zijn ze bang, sinds het begin van de oorlog in Oekrane.
Ze willen niet dat Poetin ze komt redden. Maar de Letse regering verlangt van hen dat ze hun cultuur achter zich laten, en dat willen ze begrijpelijk ook weer niet. Want als de politiek praat over een grote groep mensen die al 100 jaar in dat land woont, dan kunnen ze niet meer praten over dat die etnisch-Russen een andere cultuur zouden hebben dan de 'Echte Letten'. Want dan zouden die politici dus zelf bepalen wat een 'echte Let' is. En dat is fascisme. En laat de Letse politiek nou inderdaad zelf bepalen wat een 'echte Let' is...
Het is een schande dat de EU dat al 25+ jaar zo laat gaan.
Ziehier mening + onderbouwing.
Ahum! Ik denk dat ik deze win!quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zit 2 jaar langer op dit forum dan jij. Dus wie noem je snotneus, snotneus.
Rusland zet overal Russen meer als 5e colonne, die vervolgens gaan janken dat ze gediscrimineerd worden en moedertje Rusland moet komen helpen. Overal hetzelfde verhaal.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
al die russen zijn gevlucht voor Stalin net als nu voor Putin
Ennu will rusland ze ¨beschermen ¨ ?¨
Geschiedenis herhaalt zich
Dit is een whataboutism. Maar ik wel er wel op in gaan hoor.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vent, hou op. Russen zijn zelf heer en meester in uitsluiting, racisme en discriminatie. Probeer als neger of als homostel eens door Moskou te lopen
Zeker, maar je was geen partijquote:Op dinsdag 20 december 2022 17:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ahum! Ik denk dat ik deze win!
Rusland zet niets , die zijn voor Stalin gevlucht in 1950quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland zet overal Russen meer als 5e colonne, die vervolgens gaan janken dat ze gediscrimineerd worden en moedertje Rusland moet komen helpen. Overal hetzelfde verhaal.
Que? Ze hebben alle Duitsers uit Koningsbergen geflikkerd en vervangen door Russen. Krim in 2014 idem dito.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland zet niets , die zijn voor Stalin gevlucht in 1950
Om dezelfde redenen waarom jij niet oplazert naar het land waar je voorouders vandaan kwamen. Je kan die redenen zelf wel opsommen, denk ik zo? Ik begrijp je vraag eigenlijk niet zo goed. Weet jij niet wat vaderlandsliefde is?quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom lazeren ze niet op naar Rusland dan?
Ja, voor de gelegenheid jezelf roomser dan de paus etaleren is leuk, maar keiharde realiteit is dat rus haar diaspora keer op keer gebruik voor haar territoriale ambities.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dit is een whataboutism. Maar ik wel er wel op in gaan hoor.
Dus dat de Russen zelf heer en meester in uitsluiting, racisme en discriminatie zijn, maakt het voor ons goed om dat ook na te streven?
Begrijp ik jou verkeerd, of begrijp je jezelf verkeerd??? Wat maakt ons dan beter dan de Russen?
De helft van de bevolking bestaat uit etnische russen. Daar komt gezeik van. Dus ik snap wel dat Letland dat gezeik wil voorkomen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dus dat de Russen zelf heer en meester in uitsluiting, racisme en discriminatie zijn, maakt het voor ons goed om dat ook na te streven?
Begrijp ik jou verkeerd, of begrijp je jezelf verkeerd??? Wat maakt ons dan beter dan de Russen?
En dit @RetepVquote:Op dinsdag 20 december 2022 17:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, voor de gelegenheid jezelf roomser dan de paus etaleren is leuk, maar keiharde realiteit is dat rus haar diaspora keer op keer gebruik voor haar territoriale ambities.
En heb je daar nog zinnig weerwoord op, of blijf je liever doen alsof je roomser dan de paus bent?
Die diaspora is gewoon een kei- en keihard veiligheidsrisico.
Eh, wat?quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:23 schreef RetepV het volgende:
Weet jij niet wat vaderlandsliefde is?
Ik hoop eerlijk gezegd dat ie het wel een keer doet, een goed gemikt schot en hij is uit zijn lijden verlost.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:27 schreef Slayage het volgende:
Zelfs Rusland adepten tonen hun respect voor zelensky. Zie je het al voor je dat Putin opduikt bij bakhmut?
[ twitter ]
Ik maak me niet druk over dat Rusland in theorie aangevallen kan worden. Ik woon daar niet, mijn familie is veilig.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, laten we ons vooral erg druk gaan maken over hoe rusland in theorie aangevallen kan worden,
terwijl diezelfde russen hun buren aan het genocideren zijn h.
Wordt jij nou niet moe van jezelf?
Heel lullig voor de etnische Russen maar die hadden gewoon uit die landen op moeten zouten. Pemoeda's staken de totoks gewoon in de hens, de Balten waren iets liever voor hun voormalige kolonisatoren.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, vaderlandsliefde is oorlogsretoriek.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Om dezelfde redenen waarom jij niet oplazert naar het land waar je voorouders vandaan kwamen. Je kan die redenen zelf wel opsommen, denk ik zo? Ik begrijp je vraag eigenlijk niet zo goed. Weet jij niet wat vaderlandsliefde is?
Dan hoeven we ze ook niet op te heffen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:27 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dat de sancties een lachertje zijn
Ja, laten we vooral vermeende 'zorgen' van rus serieus nemen, over hoe ze aangevallen 'kunnen' worden,quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:30 schreef RetepV het volgende:
De Russen schijnen zich er daarentegen wel druk over te maken...
Ik zal hier met maar n ding op antwoorden. Het is een whataboutism. Maar jij doet het voorkomen alsof alleen Rusland zijn diaspora met militaire middelen beschermt, en dat daarom Rusland bestreden moet worden.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, voor de gelegenheid jezelf roomser dan de paus etaleren is leuk, maar keiharde realiteit is dat rus haar diaspora keer op keer gebruik voor haar territoriale ambities.
En heb je daar nog zinnig weerwoord op, of blijf je liever doen alsof je roomser dan de paus bent?
Die diaspora is gewoon een kei- en keihard veiligheidsrisico.
Je zou je maar moeten aanpassen aan het land waar je woontquote:
Dat is geen antwoord, dat is mijn stelling negeren.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:33 schreef RetepV het volgende:
Ik zal hier met maar n ding op antwoorden. Het is een whataboutism.
quote:Maar jij doet het voorkomen alsof alleen Rusland zijn diaspora met militaire middelen beschermt,
Met dezelfde argumenten moet de VS dan dus bestreden worden:
The Hague Invasion Act deugt ook voor geen meter. Europa heeft te weinig kloten getoond de VS daarop aan te spreken, maar die act is heel kwalijk en hiermee zijn de Amerikanen ook medeverantwoordelijk voor dit soort oorlogen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zal hier met maar n ding op antwoorden. Het is een whataboutism. Maar jij doet het voorkomen alsof alleen Rusland zijn diaspora met militaire middelen beschermt, en dat daarom Rusland bestreden moet worden.
Met dezelfde argumenten moet de VS dan dus bestreden worden. Want hun diaspora is een kei- en keihard veiligheidsrisico.
"U.S.: 'Hague Invasion Act' Becomes Law"
https://www.hrw.org/news/(...)sion-act-becomes-law
Of te doen alsof het wat uitmaakt.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan hoeven we ze ook niet op te heffen.
Bron?quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:40 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Of te doen alsof het wat uitmaakt.
Het is een verkeerd signaal, absoluut. Maar deze act staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot het daadwerkelijk binnen vallen van een soeverein land.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
The Hague Invasion Act deugt ook voor geen meter. Europa heeft te weinig kloten getoond de VS daarop aan te spreken, maar die act is heel kwalijk en hiermee zijn de Amerikanen ook medeverantwoordelijk voor dit soort oorlogen.
Ja, kut voor Rusland dat dat vooral aan zichzelf te danken heeft maar dat maar niet kan bevatten.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:30 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik maak me niet druk over dat Rusland in theorie aangevallen kan worden. Ik woon daar niet, mijn familie is veilig.
De Russen schijnen zich er daarentegen wel druk over te maken...
Ben je het niet met me eens dat de NAVO zich sinds 1992 steeds dichter naar Rusland heeft bewogen? Wiki zegt namelijk dat het zo is.
[ afbeelding ]
99 damnquote:Op dinsdag 20 december 2022 17:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ahum! Ik denk dat ik deze win!
Ja, echt heel gek dat al die landen, na tientallen jaren onder het juk van Rusland te hebben geleefd, zich bij de NAVO aansluiten om niet alleen te staan in een toekomstig conflict. En terecht na nu wel blijkt.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:30 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ben je het niet met me eens dat de NAVO zich sinds 1992 steeds dichter naar Rusland heeft bewogen? Wiki zegt namelijk dat het zo is.
[ afbeelding ]
Wat een parel van een circelredenatie.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:51 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Ja, echt heel gek dat al die landen, na tientallen jaren onder het juk van Rusland te hebben geleefd, zich bij de NAVO aansluiten om niet alleen te staan in een toekomstig conflict. En terecht na nu wel blijkt.
Nee, The Sirius Report.quote:
quote:The Sirius Report is an independent website with the aim of providing analysis and an alternative perspective on current affairs and global events that we believe are shaping a new political, economic and social paradigm. We are fully self-funded, not backed by or affiliated with any private or state entities.
The site is run by Paul and his wife Lisa, who is the site administrator. For privacy reasons, Paul prefers not to be known by his full name. He also feels that the primary focus should be on his work rather than on his identity.
Voor jou natuurlijk totaal onbegrijpelijk dat gewelddadige verovering leidt tot verzet.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:53 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Wat een parel van een circelredenatie.
Maakt het niet minder kloppend.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:53 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
En dat vinden die etnisch-Russische Letten dus ook.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik weet niet waar mijn voorouders vandaan komen. Maar er zijn weinig andere landen waar je beter als gewoon burger een gewoon leven kan leiden.
- Die landen zijn niet jaren lang bezet door de Sovjets?quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:53 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Wat zeur je nou? Jij gaf het eerste voorbeeld. En daarmee gaf je aan dat je het een valide manier van argumenteren vindt. Dan moet je niet ineens gaan zeikwijven als het tegen je gebruikt wordt. In ieder geval was ik er helemaal open over.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eerst komen met het verwijt van een whataboutism,
En dan in dezelfde post een whataboutism.
Self-fulfilling prophecy. Dat is hoe je zoiets noemt. Als jij super paranoia altijd bang bent dat iedereen tegen je is, en om die reden hang je de warmonger uit, ja, dan maak je vanzelf mee dat iedereen tegen je is.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:53 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Jammer dat je zelf de soep niet zo heet eet als je hem opdient voor een ander.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor jou natuurlijk totaal onbegrijpelijk dat gewelddadige verovering leidt tot verzet.
Nope, was ik niet. Lees maar terug.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wat zeur je nou? Jij gaf het eerste voorbeeld.
In mijn ogen heeft Amerika met die act uitgesproken dat ze vinden dat ze Europa bezitten.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
The Hague Invasion Act deugt ook voor geen meter. Europa heeft te weinig kloten getoond de VS daarop aan te spreken, maar die act is heel kwalijk en hiermee zijn de Amerikanen ook medeverantwoordelijk voor dit soort oorlogen.
Ik vind dat Rusland het aardig goed doet tegen 50 NAVO landen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:01 schreef Ixnay het volgende:
De Westerse media sinds het begin van de speciale militaire operatie be like:
"Poetin verliest."
"Wederom enorme fouten van Poetin."
"Grote verliezen voor Poetin."
"De grote vergissing van Poetin."
"Grote Russische nederlagen."
"Poetin is volledig kansloos."
"Oorlog is inmiddels beslist."
"Einde nadert voor Poetin."
En nog steeds gaat het zo door. Hoe objectief is deze onzin volgens jullie? De Russen verdedigen hun gebieden waar etnische Russen zitten met succes. Dat vertellen ze je in de media niet, maar met het gegeven dat ze er nog steeds zitten en met behulp van logica weet iedereen toch dat de media liegt en dat de Russische operatie nog steeds een succes is.
Doe maar een bron daarvoor, propagandist.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:57 schreef RetepV het volgende:
Ik zou echter wel uitermate teleurgesteld zijn als ineens mijn paspoort vanwege mijn etnische achtergrond afgenomen zou worden
Zeker.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is een verkeerd signaal, absoluut. Maar deze act staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot het daadwerkelijk binnen vallen van een soeverein land.
quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:03 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ik vind dat Rusland het aardig goed doet tegen 50 NAVO landen.
Maar goed, de westerse portomonee moet eerst leeg. En ik denk dat dit volgend jaar wel goed gaat komen.
Rusland is niet in oorlog tegen 50 NAVO landen...quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:03 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
quote:Soevereiniteit of souvereiniteit is het recht van een bestuursorgaan om het hoogste gezag uit te oefenen zonder dat verantwoording is verschuldigd aan een ander orgaan. Legitimatie van dit gezag kan vanuit verschillende gezichtspunten benaderd worden, zoals volkssoevereiniteit of godssoevereiniteit. Het begrip komt waarschijnlijk van het Latijnse superanus of suprema potestas.
In moderne staten is al het recht dat binnen het territorium geldt doorgaans terug te voeren op een grondwet of constitutie. Door middel van het soevereiniteitsbegrip wordt aangegeven waarom de grondwet geldt. In het geval van volkssoevereiniteit is dat bijvoorbeeld zo omdat het volk geacht wordt de constitutie te hebben opgesteld. In het geval van vorstensoevereiniteit wordt de vorst geacht de constitutie te hebben opgesteld.
In het moderne internationaal recht is soevereiniteit een belangrijk concept, omdat het gaat om het respect voor elkaars grenzen en het recht om gezag uit te mogen oefenen binnen de grenzen van een nationale staat, het zelfbeschikkingsrecht. Dit betekent dat een andere staat niet het recht heeft zich te bemoeien met de binnenlandse aangelegenheden en zich onthoudt van agressie tegen de soevereine staat (non-interventie). Soevereiniteit betekent ook dat een soevereine staat geen enkel gezag over een andere soevereine staat kan uitoefenen en diens territoriale integriteit moet respecteren. Het begrip had in de geschiedenis ook andere betekenissen.
Wat een bullshit. Recht om ergens te wonen geeft je niet het recht om dat land aan een ander land te geven.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
En dat vinden die etnisch-Russische Letten dus ook.
En tot iets voor 2014 vonden de etnisch-Russische Oekraeners dat ook. Die zijn sindsdien echter van mening veranderd.
Ik weet wel waar mijn voorouders vandaan gekomen, niet van Nederland. Mijn voorouder heeft echter een onomstotelijk recht verworven om hier te mogen wonen, voor verdiensten aan Willem I en aan Nederland. Ik zou echter wel uitermate teleurgesteld zijn als ineens mijn paspoort vanwege mijn etnische achtergrond afgenomen zou worden en ik het alleen maar weer terug krijg nadat ik een inburgeringstraject heb doorlopen. Misschien zo teleurgesteld dat ik, net als mijn voorouder, er misschien voor zou kiezen om mijn land opnieuw van de tiran te gaan bevrijden.
Het lijkt er imo op dat jij gewoon een paar dingen niet begrijpt. Vandaar dat ik dat 'vaderlandsliefde' er bij sleepte. Geloof mij dat vaderlandsliefde voor mij over mijn vaderland gaat en niet over mijn regering.
En zo zal het ook voor die etnisch-Russen zijn, die al 'tig generaties op hun plek wonen en ineens door een regering tot tweederangs burgers werden gemaakt. Alsof dat land het bezit is van de regering...
Feiten spreken voor zich.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rusland is niet in oorlog tegen 50 NAVO landen...
Dat is weer een prachtig staaltje Russische propaganda.
Welken landen zijn het koningrijk der Nederlanden ook alweer ‘ingevallen’ om een beetje order te acheppen(grondstoffen te stelen)quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:07 schreef xpompompomx het volgende:
Mooi wel, al die zelfhaat en het eindeloze zoeken naar argumenten die het binnenvallen van een soevereine staat rechtvaardigen.
Dan moeten we Ukraine dus meer wapens geven.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:01 schreef Ixnay het volgende:
"Poetin verliest."
En nog steeds gaat het zo door. Hoe objectief is deze onzin volgens jullie? De Russen verdedigen hun gebieden waar etnische Russen zitten met succes. Dat vertellen ze je in de media niet, maar met het gegeven dat ze er nog steeds zitten en met behulp van logica weet iedereen toch dat de media liegt en dat de Russische operatie nog steeds een succes is.
"NATO hasn't arrived yet."quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:03 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Maar goed, de westerse portomonee moet eerst leeg. En ik denk dat dit volgend jaar wel goed gaat komen.
Ja, je ziet het dagelijks, Rutte, Macron, Scholtz, etc, ze lopen allemaal op hun teentjes om de dreigende invasie vanuit de VS af te wenden.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:04 schreef RetepV het volgende:
Terwijl wij juist angstvallig acties vermijden en de VS appeasen om niet binnengevallen te worden.
De VS treft dan ook geen schuld, wel verantwoordelijkheid. Door als hegemon bijna letterlijk de middelvinger op te steken naar het internationaal strafhof heeft de VS de kans laten lopen de wereld dichter bij een Rule of Law te brengen. Wat ze feitelijk aangeven is dat recht zich nu manifesteert en zich materialiseert binnen de context van een machtsevenwicht. En in die wereld heeft de NAVO zich inderdaad tever richting Rusland uitgebreid en bijt Rusland van zich af, dus zit je nu een beetje met een soort van Schrodinger-ethiek.'quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is een verkeerd signaal, absoluut. Maar deze act staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot het daadwerkelijk binnen vallen van een soeverein land.
Echt een enorm succes inderdaad.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:01 schreef Ixnay het volgende:
"Poetin verliest."
De kerstbonus uit het Kremlin is binnen?quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:01 schreef Ixnay het volgende:
"Poetin verliest."
Op je teentjes lopen, alles om een ander maar niet te schofferen, maakt je een appeaser.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:20 schreef -XOR- het volgende:
Diezelfde mokerdomme overstretch zie je ze ook met Taiwan maken door er allerlei hoogwaardigheidsbekleders bezoeken te laten afleggen
Die papieren tijger gaat ook niet komen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"NATO hasn't arrived yet."
Ow god, dit narratief. Ja, laat maar weer.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zeker.
Maar het verschil is toch wel dat Oekrane dingen deed waardoor Rusland het uiteindelijk binnenviel.
Nee, zelf ben ik een links-progressieve jongon, een idealist die van mening is dat de wereld een Rule of Law zou moeten kennen. Als je dan als de VS het daar niet mee eens bent en meer ziet in een op macht gegrondveste wereldorde dan brengt dat met zich mee dat je een consequentialistische ethiek doorvoert in je buitenlandpolitiek. Taiwan heeft er namelijk geen reet aan als China aanvalt en de VS zegt: "zoek het lekker uit".quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Op je teentjes lopen, alles om een ander maar niet te schofferen, maakt je een appeaser.
Inhoudelijk heeft bezoek van tante geen significante veranderingen gebracht, op welk vlak dan ook.
Maar volgens jou moeten we maar rekening gaan houden met china's gevoel ofzo.
Vreemd dat je aanmerkingen hebt op kissinger. Je zit namelijk zelf precies hetzelfde in de wedstrijd. kissinger is ook zo'n type dat vind dat je maar rekening moet houden met china's "gevoel" want ze zijn immers groot en sterk, en net als jij vind hij ook dat de rule based order dan eigenlijk maar niet voor je geld; want china heeft immers meer rechten, ze hebben blijkbaar het recht om niet geschoffeerd te worden.
100k aan beide kanten sowiesoquote:Op dinsdag 20 december 2022 18:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Als bij Bahkmut een loopgraven oorlog gaande is met enkele meters verschuiving per week. Zou het dan kunnen zijn dat beide partijen zware verliezen lijden daar?
Dus de NAVO gaat niet komen, is er dus niet, maar je mattie in het kremlin wint wel met 11 vingers in zijn neus die oorlog tegen de NAVO, die niet gaat komen en er dus nu blijkbaar niet al is.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:33 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Die papieren tijger gaat ook niet komen.
Lijkt me niet. Oekraine heeft beter getrainde soldaten, beter materieel, het thuisvoordeel en geen frontlinie als Bahkmut waar er elke dag een paar 100 Russen sneuvelen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
100k aan beide kanten sowieso
Dat NATO zou komen was toch de reden van de inval? Of is er ondertussen weer een andere reden verzonnen?quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:33 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Die papieren tijger gaat ook niet komen.
Ik denk dat Mark Milley het iets beter weet. Op een gegeven moment waren het ook gewoon 300 Oekraners per dag. Het is een groot slachtfestijn voor beide partijen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Oekraine heeft beter getrainde soldaten, beter materieel, het thuisvoordeel en geen frontlinie als Bahkmut waar er elke dag een paar 100 Russen sneuvelen.
Volgens mij waren we nog bij "desataniseren".quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat NATO zou komen was toch de reden van de inval? Of is er ondertussen weer een andere reden verzonnen?
Wanneer zullen we komen bij de echte reden? De gas en olievelden in die gebieden ter waarde van $12 biljoen, die de afhankelijkheidspositie van Europa van olie/gas van Rusland op het spel zouden zetten als we alles van Oekraine zouden kopen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens mij waren we nog bij "desataniseren".
Er zijn gewoon dingen die jij niet wil zien.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, je ziet het dagelijks, Rutte, Macron, Scholtz, etc, ze lopen allemaal op hun teentjes om de dreigende invasie vanuit de VS af te wenden.
Nu is er dan in 2020 alsnog een onderzoek gestart naar oorlogsmisdaden van alle partijen. En het zal je misschien verbazen dat er geschreven staat " war crimes committed in Afghanistan, Poland, Romania and Lithuania by United States Armed Forces and the United States Central Intelligence Agency". Maar dat gaat over de geheime martelcentra van de Verenigde Staten en van de CIA in die landen.quote:An International Criminal Court (ICC) investigation in Afghanistan was authorised to proceed in 2020, after the collection of information from victims during 2017 and 2018, a 2019 request to open an investigation, a rejection of the request, and an overturning of the rejection of the request. The investigation concerns war crimes and crimes against humanity committed since 1 May 2003, in the context of the war in Afghanistan, by the Taliban and affiliated armed groups, war crimes by the Afghan National Security Forces, and war crimes committed in Afghanistan, Poland, Romania and Lithuania by United States Armed Forces and the United States Central Intelligence Agency (CIA).[89][90]
Als je keer op keer met feiten en bewijzen wordt geconfronteerd, hoe lang wil je dan nog volhouden dat het niet zo is?quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ow god, dit narratief. Ja, laat maar weer.
Heeft Rusland inderdaad een stokje voor gestoken. Gelukkig maar!quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat NATO zou komen was toch de reden van de inval? Of is er ondertussen weer een andere reden verzonnen?
Wat is er nu beter dan?quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:47 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Heeft Rusland inderdaad een stokje voor gestoken. Gelukkig maar!
Kun je die een keer opnoemen want volgens mij zijn jouw "feiten" al zo'n 100x verworpen als zijnde nonsense.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als je keer op keer met feiten en bewijzen wordt geconfronteerd, hoe lang wil je dan nog volhouden dat het niet zo is?
En ze krijgen op fok een mooi platform, dat valt mij nog het meest tegen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:47 schreef mcmlxiv het volgende:
Hoe zou dat nou voelen om de hedendaagse equivalent van nazi-Duitsland te verdedigen? Je moet toch wel bijna met zekerheid betaald worden om nu nog, na alle moord, verkrachting, genocide, misdaden tegen de menselijkheid Putin en zijn varkens te verdedigen.
NSB’ers in 1940 hadden nog het excuus geen weet te hebben van oorlogsmisdaden.
Oekraine heeft beloofd geen lid van de NATO te worden in ruil voor een niet aanvalsverdrag door Rusland en inlevering vande USSR atoomwapensquote:Op dinsdag 20 december 2022 18:47 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Heeft Rusland inderdaad een stokje voor gestoken. Gelukkig maar!
Rusland viel de Krim binnen, dus die hielden zich niet aan het verdrag. Waarom moet Oekraine het dan wel?quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Oekraine heeft beloofd geen lid van de NATO te worden in ruil voor een niet aanvalsverdrag door Rusland en inlevering vande USSR atoomwapens
nu gaan ze alsnog ;lid van de NATO worden dus en terecht, dus niks stokje
Neonazi’s verdedigen het nazisme uit het Kremlin.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:47 schreef mcmlxiv het volgende:
Hoe zou dat nou voelen om de hedendaagse equivalent van nazi-Duitsland te verdedigen? Je moet toch wel bijna met zekerheid betaald worden om nu nog, na alle moord, verkrachting, genocide, misdaden tegen de menselijkheid Putin en zijn varkens te verdedigen.
Er bestaan echt gekken in Nederland die voor Rusland zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:53 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dat de geldtiet van Europa wat vlotter leegraakt dan het plan was.
nee wapens genoeg in de USAquote:Op dinsdag 20 december 2022 18:53 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Dat de geldtiet van Europa wat vlotter leegraakt dan het plan was.
Heel wat fascisten die de holocaust nog steeds ontkennen. Dus verwacht bij bepaalde groepen geen beterschap.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:47 schreef mcmlxiv het volgende:
quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:54 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Er bestaan echt neonazi’s in Nederland die voor Rusland zijn.
Jep.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:23 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
De kerstbonus uit het Kremlin is binnen?
Dat nieuwsbericht mag je toevoegen aan mijn lijstje. O wat gaat het toch slecht met die Russen. Maar vreemd genoeg verdedigen ze zich blijkbaar goed.quote:
wer kij ook op de RU ambassade ??quote:Op dinsdag 20 december 2022 19:00 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Jep.
Vladimir belde net of ik op fok wilde posten voor hem.
Weer lekker 10000 roebel binnen geharkt.
Tot op zekere hoogte zijn verschillende meningen en invalshoeken natuurlijk onontbeerlijk. Maar dit is idd wel overduidelijk alleen propaganda-zenden.quote:Op dinsdag 20 december 2022 19:01 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom wordt dat uitschot getolereerd hier.. dat snap ik niet. Laat die kakkerlakken lekker naar een Russisch forum gaan
ik maag hopen dat het Berlarusische leger zich volledig tegen Rusland keert als ze moeten gaan vechten tegen de Oekrainsche buren en voor Putinquote:Op dinsdag 20 december 2022 19:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte zijn verschillende meningen en invalshoeken natuurlijk onontbeerlijk. Maar dit is idd wel overduidelijk alleen propaganda-zenden.
Je waslijst aan falende argumenten?quote:Op dinsdag 20 december 2022 19:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat nieuwsbericht mag je toevoegen aan mijn lijstje. O wat gaat het toch slecht met die Russen. Maar vreemd genoeg verdedigen ze zich blijkbaar goed.
Dat is een schijntje, goedkope kracht dus.quote:Op dinsdag 20 december 2022 19:00 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Jep.
Vladimir belde net of ik op fok wilde posten voor hem.
Weer lekker 10000 roebel binnen geharkt.
Minskverdrag. Is dat net zoiets als de Budapest akkoorden?quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:55 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ja stop maar weer.
Ze hadden ook een Minskverdrag getekend. Denk dat er in Moskou geen waarde gehecht wordt aan dit soort loze beloftes vanuit Kiev.
ik heb een TR gezet.quote:Op dinsdag 20 december 2022 19:03 schreef inslagenreuring het volgende:
Hier worden alleen himars met memebeschilderingen getolereerd.
Wat een kneuzenkermis zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |