Ik vind het vrij onnozel dat soort grootspraak in ieder geval, want ze zijn zo bang voor Rusland dat het sowieso nooit tot dat punt komt. En als het wel tot dat punt komt, en Rusland zet hun geweldige Sarmat raket in (die 10 kernkoppen kan dragen met ieder gemiddeld 50 keer zo veel kracht dan de bom op Hiroshima), is het niet alsof het er iets toe doet.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vanwege de massavernietigingswapens die ze hebben, als het een puur conventionele strijd zou zijn is er geen enkele reden dit Rusland te vrezen als NAVO zijnde.
Wij maken ons meer druk om MAD dan Rusland geloof ik. Voor Rusland is het geen issue mensenlevens op te offeren en voor ons wel. In Rusland zijn ze compleet gehersenspoeld en hier valt het nog mee.quote:
In Ruslandquote:Op dinsdag 20 december 2022 12:56 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wij maken ons meer druk om MAD dan Rusland geloof ik. Voor Rusland is het geen issue mensenlevens op te offeren en voor ons wel. In Rusland zijn ze compleet gehersenspoeld en hier valt het nog mee.
Wie weet gaan ze met de tijd wel geloven in iets als "complete vernieting stelt het Russische rijk in staat te herrijzen uit het as" of iets dergelijks :p De gemiddelde Rus zal het wel slikken als koek.
Pff nou ja zo lang ze maar niet door de lucht vliegenquote:Op dinsdag 20 december 2022 12:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In NK en China en USA en ook in Volkel
Als dat ze was hadden ze toch allang wat NOEKS afgeschoten.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:56 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wij maken ons meer druk om MAD dan Rusland geloof ik. Voor Rusland is het geen issue mensenlevens op te offeren en voor ons wel. In Rusland zijn ze compleet gehersenspoeld en hier valt het nog mee.
Wie weet gaan ze met de tijd wel geloven in iets als "complete vernieting stelt het Russische rijk in staat te herrijzen uit het as" of iets dergelijks :p De gemiddelde Rus zal het wel slikken als koek.
In je hoofdquote:
Schattig hoe die stalinisten de switch hebben gemaakt van athest naar berchristen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In Rusland
d gaan ze naar de hemel en wij naar de hel dat scheelt zegt men daar op staats TV
Dan weet je dat ze geen eigen ideologie hebben. Dan weet je dat het gewoon moordenaars en dieven zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Schattig hoe die stalinisten de switch hebben gemaakt van athest naar berchristenen.
Zo homogeen is dat land & de bevolking heus niet.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:56 schreef Joppiez het volgende:
Wij maken ons meer druk om MAD dan Rusland geloof ik.
Op papier stelde het leger, met hun moderne wapentuig, veel voor. In theorie niet zoveel..quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:49 schreef Joppiez het volgende:
En als het wel tot dat punt komt, en Rusland zet hun geweldige Sarmat raket in (die 10 kernkoppen kan dragen met ieder gemiddeld 50 keer zo veel kracht dan de bom op Hiroshima), is het niet alsof het er iets toe doet.
Wow! Heerlijkquote:Op dinsdag 20 december 2022 12:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij is de flauwste niet nee:
[ twitter ]
Vergelijk dat eens met Putler die Moskou maar amper uit durft te komen
Dat zeggen ze zelf ookquote:Op dinsdag 20 december 2022 13:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan weet je dat ze geen eigen ideologie hebben. Dan weet je dat het gewoon moordenaars en dieven zijn.
quote:Loekasjenko steunde eerst de Russische leider ...
- Om te praten over het feit dat iemand iemand absorbeert ... De vraag rijst: waarom? Rusland heeft ons altijd halverwege ontmoet; vandaag is er geen enkel probleem dat niet is opgelost.
... en maakte toen grapjes over zijn politieke rol.
- Weet je, wij tween zijn "mede-agressors", de meest "schadelijke", "giftige" mensen op deze planeet. We hebben maar n geschil: wie is er meer?
Vladimir Vladimirovich zegt dat ik.
Ik begin te denken dat hij dat is.
Dat hebben we samen besloten, op dezelfde manier. Dat is alles.
??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/daily/27486/4695545/
Altijd wel een stukje propaganda in die cijfers maar als je dagelijks nieuwe beelden ziet van artillerie, drone en ATGM aanvallen met tientallen bevestigde doden dan zou die 100K best kunnen kloppen aangezien maar een klein deel daadwerkelijk op film staat.quote:Op dinsdag 20 december 2022 10:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Bijna 100 k dode Russische ratten inmiddels![]()
. Zogenaamd het tweede leger van de wereld
.
Ik probeer een verklaring te vinden voor waarom het westen nog 7 kleuren schijt bij het idee Oekraine lange afstandswapens te leveren, tanks en ander zwaar geschut.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:12 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Op papier stelde het leger, met hun moderne wapentuig, veel voor. In theorie niet zoveel..
Russen emigreren, worden geronseld, en maken niet genoeg babies om hun bevolking in stand te houden. Verder heeft het last van een embargo en enorme corruptie.
Ze zijn gestopt met de armata omdat ze geen capaciteit hebben om hun huidig materieel te vervangen..
En jij denkt werkelijk dat ze zo'n raket in elkaar gaan draaien terwijl ze een tekort aan ander wapentuig hebben?
Ik denk dat we zitten te wachten tot de VS zegt: fuck duitsland, dan geven wij maar abrams, ook al willen we dat eigenlijk niet - en daarna zal duitsland wel volgen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik probeer een verklaring te vinden voor waarom het westen nog 7 kleuren schijt bij het idee Oekraine lange afstandswapens te leveren, tanks en ander zwaar geschut.
Er moeten wat knopen worden doorgehakt. Dat kan op militair gebied en anders op asielgebied (zeg maar hallo tegen miljoenen vluchtelingen volgend jaar).
we ontkomen er noiet aanquote:Op dinsdag 20 december 2022 13:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik probeer een verklaring te vinden voor waarom het westen nog 7 kleuren schijt bij het idee Oekraine lange afstandswapens te leveren, tanks en ander zwaar geschut.
als de VS die dingen wil geven, geven ze die toch gewoon... waarom zou Duitsland daar een rol in spelen?quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat we zitten te wachten tot de VS zegt: fuck duitsland, dan geven wij maar abrams, ook al willen we dat eigenlijk niet - en daarna zal duitsland wel volgen.
Lange afstands-rommel heeft de VS min of meer al toegegeven dat het een optie is/gaat zijn.
Ze is dus al gewend aan 9 mm.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:24 schreef Slayage het volgende:
Kijk haar dan, zwaar geil Putin oraal bevredigen... [ twitter ]
De VS wil die dingen niet geven, het schijnt dat ze niet willen dat rus/china een idee krijgt hoe goed depleted uranium armor is, tov rus/sovjet/derivaten munitie. En de abrams die ze voor zichzelf maken, hebben dat. Vanuit dat perspectief is een Leo een betere keuze, daar zit naderend tot niks bijzonders of geheims in.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
als de VS die dingen wil geven, geven ze die toch gewoon... waarom zou Duitsland daar een rol in spelen?
Al vroeg in de olie vandaag?quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:49 schreef corehype het volgende:
Je zou toch gek zijn als oekrainse man om te vechten voor een acteur aan de macht
Terwijl je vrouw in een ander land wordt gepaald
Soms door een Rus
Hey, het is ergens avond, toch?quote:
De Magda Goebbels van Rusland. Walgelijk wijfquote:Op dinsdag 20 december 2022 13:24 schreef Slayage het volgende:
Kijk haar dan, zwaar geil Putin oraal bevredigen en dankbaarheid tonen voor het kolonialisme [ twitter ]
Prigozhin.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Met andere woorden: De Russiche bevolking kan zijn borst nat gaan maken, want de NKVD is terug. Ben benieuwd wie de nieuwe Beria mag gaan spelen.
Politici gebruiken alles voor hun eigen doeleinden. Niks nieuws.quote:Op dinsdag 20 december 2022 13:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Schattig hoe die stalinisten de switch hebben gemaakt van athest naar berchristen.
Ik heb de nasleep van de koude oorlog meegemaakt, mijn waarde snotneusquote:
hquote:
Oud filmpje.quote:
Sja, het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik niet de enige bent die nadenkt over wat er geschreven wordt. Maar alla.quote:Op dinsdag 20 december 2022 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ook landen die wapens vanuit de ruimte gebruiken*, kun je prima isoleren. Mss moet je hier niet discussiren als je het niet kan laten een stelling te poneren zonder dat daar al meerdere moving the goalposts ingebouwd in zitten.
Voetjevrijen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ondertussen in Moskou:
[ afbeelding ]
"kapitalisme" heeft wel bepaalde grenzen. Er worden niet zomaar ergens investeringen gedaan. De oliereuzen hebben nogal wat afschrijvingen moeten doen op hun investeringen. Ze gaan niet zomaar geld pompen in een instabiel land met een onbetrouwbaar leider lijkt me.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:56 schreef RetepV het volgende:
En ik stelde dat we gewoon weer business as usual zullen gaan doen, met hooguit 5 jaar uitstel. Want kapitalisme.
We deden het ook met Duitsland na WOII. 5 jaar.
Ik zit 2 jaar langer op dit forum dan jij. Dus wie noem je snotneus, snotneus.quote:Op dinsdag 20 december 2022 14:56 schreef RetepV het volgende:
Ik heb de nasleep van de koude oorlog meegemaakt, mijn waarde snotneus
nucleare dreiging is als leven op een vulkaan , je gaat eraan wennenquote:Op dinsdag 20 december 2022 14:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik heb de nasleep van de koude oorlog meegemaakt, mijn waarde snotneus. Ik weet heel goed wat MAD is. Ik weet ook heel goed hoe het is om onder nucleaire dreiging te moeten leven.
Maar verder is dit compleet off-topic. We waren aan het spreken over wat we met Rusland aan moeten wanneer deze oorlog over is. En ik stelde dat we gewoon weer business as usual zullen gaan doen, met hooguit 5 jaar uitstel. Want kapitalisme.
We deden het ook met Duitsland na WOII. 5 jaar.
Volgens mij heeft het kapitalisme juist geen moeite met dit soort foute lui. Als er ook maar een knaak winst te maken is, dan zijn ze er direct bij.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:03 schreef zuchtje het volgende:
[..]
"kapitalisme" heeft wel bepaalde grenzen. Er worden niet zomaar ergens investeringen gedaan. De oliereuzen hebben nogal wat afschrijvingen moeten doen op hun investeringen. Ze gaan niet zomaar geld pompen in een instabiel land met een onbetrouwbaar leider lijkt me.
Alleen als het meer oplevert dan dat het kost.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het kapitalisme juist geen moeite met dit soort foute lui. Als er ook maar een knaak winst te maken is, dan zijn ze er direct bij.
quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:10 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Alleen als het meer oplevert dan dat het kost.
quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het kapitalisme juist geen moeite met dit soort foute lui. Als er ook maar een knaak winst te maken is, dan zijn ze er direct bij.
Vind ik een hele aardige idd ja.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:03 schreef zuchtje het volgende:
[..]
"kapitalisme" heeft wel bepaalde grenzen. Er worden niet zomaar ergens investeringen gedaan. De oliereuzen hebben nogal wat afschrijvingen moeten doen op hun investeringen. Ze gaan niet zomaar geld pompen in een instabiel land met een onbetrouwbaar leider lijkt me.
Hoe zat dat ook al weer met Qatar en de EU?quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jaquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe zat dat ook al weer met Qatar en de EU?
In beginsel heb je daar gelijk in, maar bedenk dat het operationeel/beginnend winstgevend te maken van een hoop van dat spul in z'n totaal 20 jaar heeft geduurd. Na het in elkaar storten van de sovjet unie, zijn veel bronnen dichtgegooid, en dan gaan ze gewoon stuk, als je dat doet en het zijn de shells, exons, totals die uiteindelijk de boel gefixed hebben.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
quote:Het Krim-parlement noemde de timing van de verovering van Odessa en Kharkov onder controle van Rusland
Het hoofd van het Krim-parlement voorspelt de overdracht van Odessa en Kharkov onder controle van Rusland tegen eind 2023
Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5064867/
quote:Odessa en Kharkov zullen voor eind volgend jaar onder Russische controle komen , meent Vladimir Konstantinov , voorzitter van het Krim-parlement .
"Tot het einde van volgend jaar zullen we Odessa, Nikolaev, Kharkov innemen, en tegen deze achtergrond zal het lot van deze regio's worden bepaald.
Tegen het einde van het jaar zullen ze hard aan de slag gaan met vredesvoorstellen, waarbij ze in ieder geval Kiev proberen te verdedigen, waar we in ieder geval niet mee moeten instemmen en deze formatie in 2024 moeten vernietigen, 'zei hij tegen verslaggevers.
??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5064867/
Rusland denkt kennelijk dat de sancties eindig zijnquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:40 schreef ExTec het volgende:
Qua olie; rus probeert als een malle olietankers te kopen. Enerzijds om gemakkelijker te kunnen exporteren, want geen significante pijpleidingen naar india of china, al gooit qua dat geen verzekering kunnen krijgen ook nogal roet in het eten,
Anderzijds om de oliebronnen maar te kunnen laten lopen.
Maar het aantal oude tankers dat je kan kopen is een keertje eindig. En dat is los van feestelijkheden als dat ze dus oude meuk kopen, die eigenlijk netjes uit de vaart genomen moet worden, dus big oil spill ergens incoming.
https://www.reuters.com/b(...)-tankers-2022-12-05/
https://www.ft.com/content/cdef936b-852e-43d8-ae55-33bcbbb82eb6
Dus: kwestie van tijd voordat sommige bronnen echt afgeschakeld moeten worden, en daarna: veel plezier met ze in de komende decennia weer fixen, maar nu zonder de grote jongens die er verstand van hebben.
Natuurlijk, we zijn aan het proberen Poetin te vervangen door een leider die meer rekening zal houden met onze wensen. Zoals we dat in Korea, Vietnam, Iran, Irak, Koeweit en Libi hebben geprobeerd, maar in hebben gefaald.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:03 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Polen en de Baltische staten zijn ook redelijk gelukt hoorquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Natuurlijk, we zijn aan het proberen Poetin te vervangen door een leider die meer rekening zal houden met onze wensen. Zoals we dat in Korea, Vietnam, Iran, Irak, Koeweit en Libi hebben geprobeerd, maar in hebben gefaald.
Het verschil is alleen dat Rusland onze buren zijn.
Ik zeg er ook bij dat we er in Duitsland en Japan wel in zijn geslaagd. Maar ten koste van tientallen miljoenen doden aan onze kant.
Er klopt maar weinig van deze post.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Natuurlijk, we zijn aan het proberen Poetin te vervangen door een leider die meer rekening zal houden met onze wensen. Zoals we dat in Korea, Vietnam, Iran, Irak, Koeweit en Libi hebben geprobeerd, maar in hebben gefaald.
Ik zeg er ook bij dat we er in Duitsland en Japan wel in zijn geslaagd. Maar ten koste van tientallen miljoenen doden aan onze kant.
Zeg maar eigenlijk niets. Maar datquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er klopt maar weinig van deze post.
Misschien moet je eens meer je oren laten hangen naar de echte buren van rusland. Die mensen hebben wat meer ervaring met dat land, dan een of andere toetsenbord geopolitiek genie die het gezeten aan de noordzee allemaal wel weet.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:50 schreef RetepV het volgende:
Rusland wil in alles zelfvoorzienend worden net als de Oude USSR, dus men rekent er n iet op dat sancties er af gaanquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Onderbouwing?quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er klopt maar weinig van deze post.
1) Polen breekt de rechtsstaat af. En de EU straft hen daarvoor.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:52 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Polen en de Baltische staten zijn ook redelijk gelukt hoor
Ja, want het laatste wat je wil, zijn contingenten russen, die de tsaar anders wel even komt 'bevrijden' als die er zin in heeft, h.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:20 schreef RetepV het volgende:
Baltische staten voldoen al 20+ jaar niet aan de wetten van de EU met betrekking tot gelijkheid van al zijn inwoners. En de EU gedoogt het.
Ja Putin heeft Assad en Luka nog als Bondgenoten en Kim il Un en de ajatolla van Iranquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
We hebben/hadden het over kapitalisme en randvoorwaarden om investeringen te kunnen doen. Hoe stabiel die landen zijn tegenover (toekomstig) Rusland. Dat ze hierbij (nog) niet zo verlicht zijn als wij is misschien een kwestie van tijd. Maar ze hebben (al) een proces doorlopen wat ervoor zorgt dat er minder risicos zijn om in te investeren.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
1) Polen breekt de rechtsstaat af. En de EU straft hen daarvoor.
2) Baltische staten voldoen al 20+ jaar niet aan de wetten van de EU met betrekking tot gelijkheid van al zijn inwoners. En de EU gedoogt het.
Ik noem dat niet zo snel 'redelijk gelukt'. Maar alla, er zijn daar inderdaad ook wel dingen gelukt.
Tjah, de multiculturele en woke winden gaan een beetje aan het Oostblok voorbij. Daarbij zijn het recent van het marxisme bevrijdde landen die sterk leunen op hun nationale identiteit en waarden. Daar hoef dan met alles relativerende neo-marxistische nonsens niet aan te komen. Anders gezegd: is cultuur, moet je respect voor hebben.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
1) Polen breekt de rechtsstaat af. En de EU straft hen daarvoor.
2) Baltische staten voldoen al 20+ jaar niet aan de wetten van de EU met betrekking tot gelijkheid van al zijn inwoners. En de EU gedoogt het.
Ik noem dat niet zo snel 'redelijk gelukt'. Maar alla, er zijn daar inderdaad ook wel dingen gelukt.
De Russen in de Baltische staten moeten blij zijn dat ze niet gedeporteerd zijn naar Rusland. Dat is een 5e colonne wachtend op een Nieuw conflict met Europa. We moeten niet naef zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:20 schreef RetepV het volgende:
Ik geloof niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Wat ik bedoel is dat in die Baltische Staten etnisch-Russen al sinds het uiteenvallen van de Soviet Unie tot tweederangsburgers zijn gemaakt. Met minder burgerrechten dan de niet-etnisch-Russen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want het laatste wat je wil, zijn contingenten russen, die de tsaar anders wel even komt 'bevrijden' als die er zin in heeft, h.
Waarom zou de EU dat nou gedogen?
Ik denk dat je wel heel goed weet dat de EU die landen zo ontzettend makkelijk heeft toegelaten omdat ze van ontzettend groot strategisch belang voor het Westen zijn...quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:26 schreef zuchtje het volgende:
[..]
We hebben/hadden het over kapitalisme en randvoorwaarden om investeringen te kunnen doen. Hoe stabiel die landen zijn tegenover (toekomstig) Rusland. Dat ze hierbij (nog) niet zo verlicht zijn als wij is misschien een kwestie van tijd. Maar ze hebben (al) een proces doorlopen wat ervoor zorgt dat er minder risicos zijn om in te investeren.
Zijn ze ook. Maar de energie transitie niet.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland denkt kennelijk dat de sancties eindig zijn
Ja, laten we ons vooral erg druk gaan maken over hoe rusland in theorie aangevallen kan worden,quote:
Ik denk niet dat een IT-bedrijf kijkt naar Litouwen en denkt "goh, dit ligt strategisch dicht bij Rusland. Dat is handig voor een eventuele invasie! Want oorlog is goed voor mijn bedrijf."quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel heel goed weet dat de EU die landen zo ontzettend makkelijk heeft toegelaten omdat ze van ontzettend groot strategisch belang voor het Westen zijn...
De Baltische landen vormen n van de 3 traditionele paden via welke het mogelijk is om een succesvolle invasie in Rusland te plegen. Een andere is (hoe toevallig) via Oekrane. De derde is vanuit China via de steppen. Het zijn de 3 paden die het hele jaar min of meer toegankelijk blijven voor zware voertuigen, zomer en winter.
https://www.researchgate.(...)012-2_fig5_319402790
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Rusland kan niet zonder dictator en zonder militaire kanonnen. Zelensky is geen van beide, hij is in weze expendable.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:27 schreef Slayage het volgende:
Zelfs Rusland adepten tonen hun respect voor zelensky. Zie je het al voor je dat Putin opduikt bij bakhmut?
[ twitter ]
Maar waar om wilden die landen zo graag van Rusland af?quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:59 schreef RetepV het volgende:
Ik denk dat je wel heel goed weet dat de EU die landen zo ontzettend makkelijk heeft toegelaten omdat ze van ontzettend groot strategisch belang voor het Westen zijn...
Waarom lazeren ze niet op naar Rusland dan?quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:52 schreef RetepV het volgende:
Ik geloof niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Wat ik bedoel is dat in die Baltische Staten etnisch-Russen al sinds het uiteenvallen van de Soviet Unie tot tweederangsburgers zijn gemaakt. Met minder burgerrechten dan de niet-etnisch-Russen.
Reuters.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bron? Iedereen kan wat roepen op Twitter.
Je bedoeld dat toen die mensen een briefje kregen van de legitieme overheid waar ze onder resideren, om hun nieuwe paspoort op te halen, ze het weigerden vanuit hun ondertussen pijnlijk bekende imperialistische inborst?quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:52 schreef RetepV het volgende:
300.000 non-citizens in Letland. Non-citizen gemaakt omdat ze van etnisch Russische afkomst zijn. En allemaal zijn ze bang, sinds het begin van de oorlog in Oekrane.
Ja, zo'n schitterende cultuur van oorlog, ellende, corruptie, dictatuur, tja, begrijpelijk, wie wil dat nou achter zich laten?quote:Maar de Letse regering verlangt van hen dat ze hun cultuur achter zich laten, en dat willen ze begrijpelijk ook weer niet.
komt geen gas meer door Nordstream2 , nooit meerquote:Op dinsdag 20 december 2022 17:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zijn ze ook. Maar de energie transitie niet.
Vent, hou op. Russen zijn zelf heer en meester in uitsluiting, racisme en discriminatie. Probeer als neger of als homostel eens door Moskou te lopenquote:Op dinsdag 20 december 2022 16:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Wat ik bedoel is dat in die Baltische Staten etnisch-Russen al sinds het uiteenvallen van de Soviet Unie tot tweederangsburgers zijn gemaakt. Met minder burgerrechten dan de niet-etnisch-Russen.
Dat gaat tegen de sancties inquote:
quote:
Je punt?quote:Dec 20 (Reuters) - Russia's Transneft (TRNF_p.MM) has received requests from Poland and Germany for oil in 2023, the state oil pipeline monopoly's head told Rossiya-24 TV, adding that supplies via the Druzhba pipeline's southern spur are expected to hold steady next year.
The EU has pledged to stop buying Russian oil via maritime routes from Dec. 5, with Western nations also imposing price caps on Russian crude oil, but the Druzhba pipeline remains exempt from sanctions.
al die russen zijn gevlucht voor Stalin net als nu voor Putinquote:Op dinsdag 20 december 2022 16:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom denk je eigenlijk dat die Baltische Staten zo bang zijn van Rusland? Ze zijn dat omdat ze heel goed weten dat ze na het verkrijgen van hun zelfstandigheid van de Soviet Unie, aan Rusland hadden beloofd dat ze de etnisch-Russen zouden behandelen als elk ander. En dat Rusland daar tegenover had gezet dat ze orde op zaken zouden komen stellen als ze zich niet aan de afspraak zouden houden.
De Baltische staten hebben zich daar niet aan gehouden. In Letland zijn de etnisch-Russen langzamerhand op het niveau van zigeuners aan het belanden. En om daar mee door te kunnen gaan heeft Letland zich zo snel mogelijk bij de EU aangesloten (wat makkelijk was omdat de EU ze maar wat graag wilde hebben). Zodat ze een 'grote broer' zouden hebben waar Rusland bang voor zou zijn.
Ik zal wat links geven over wat er op dit moment in Letland bezig is:
https://www.reuters.com/w(...)identity-2022-09-30/
https://www.bbc.com/news/world-europe-62592714
Meer leesvoer:
https://www.refworld.org/docid/507556122.html
https://sdwac.org/resourc(...)ssian%20Minority.pdf
https://storymaps.arcgis.(...)4278b52840a7dc364127
https://www.dw.com/en/rus(...)imination/a-17605939
300.000 non-citizens in Letland. Non-citizen gemaakt omdat ze van etnisch Russische afkomst zijn. En allemaal zijn ze bang, sinds het begin van de oorlog in Oekrane.
Ze willen niet dat Poetin ze komt redden. Maar de Letse regering verlangt van hen dat ze hun cultuur achter zich laten, en dat willen ze begrijpelijk ook weer niet. Want als de politiek praat over een grote groep mensen die al 100 jaar in dat land woont, dan kunnen ze niet meer praten over dat die etnisch-Russen een andere cultuur zouden hebben dan de 'Echte Letten'. Want dan zouden die politici dus zelf bepalen wat een 'echte Let' is. En dat is fascisme. En laat de Letse politiek nou inderdaad zelf bepalen wat een 'echte Let' is...
Het is een schande dat de EU dat al 25+ jaar zo laat gaan.
Ziehier mening + onderbouwing.
Ahum! Ik denk dat ik deze win!quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zit 2 jaar langer op dit forum dan jij. Dus wie noem je snotneus, snotneus.
Rusland zet overal Russen meer als 5e colonne, die vervolgens gaan janken dat ze gediscrimineerd worden en moedertje Rusland moet komen helpen. Overal hetzelfde verhaal.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
al die russen zijn gevlucht voor Stalin net als nu voor Putin
Ennu will rusland ze ¨beschermen ¨ ?¨
Geschiedenis herhaalt zich
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |