Volgens mij heeft het kapitalisme juist geen moeite met dit soort foute lui. Als er ook maar een knaak winst te maken is, dan zijn ze er direct bij.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:03 schreef zuchtje het volgende:
[..]
"kapitalisme" heeft wel bepaalde grenzen. Er worden niet zomaar ergens investeringen gedaan. De oliereuzen hebben nogal wat afschrijvingen moeten doen op hun investeringen. Ze gaan niet zomaar geld pompen in een instabiel land met een onbetrouwbaar leider lijkt me.
Alleen als het meer oplevert dan dat het kost.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het kapitalisme juist geen moeite met dit soort foute lui. Als er ook maar een knaak winst te maken is, dan zijn ze er direct bij.
quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:10 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Alleen als het meer oplevert dan dat het kost.
quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het kapitalisme juist geen moeite met dit soort foute lui. Als er ook maar een knaak winst te maken is, dan zijn ze er direct bij.
Vind ik een hele aardige idd ja.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:03 schreef zuchtje het volgende:
[..]
"kapitalisme" heeft wel bepaalde grenzen. Er worden niet zomaar ergens investeringen gedaan. De oliereuzen hebben nogal wat afschrijvingen moeten doen op hun investeringen. Ze gaan niet zomaar geld pompen in een instabiel land met een onbetrouwbaar leider lijkt me.
Hoe zat dat ook al weer met Qatar en de EU?quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jaquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe zat dat ook al weer met Qatar en de EU?
In beginsel heb je daar gelijk in, maar bedenk dat het operationeel/beginnend winstgevend te maken van een hoop van dat spul in z'n totaal 20 jaar heeft geduurd. Na het in elkaar storten van de sovjet unie, zijn veel bronnen dichtgegooid, en dan gaan ze gewoon stuk, als je dat doet en het zijn de shells, exons, totals die uiteindelijk de boel gefixed hebben.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
quote:Het Krim-parlement noemde de timing van de verovering van Odessa en Kharkov onder controle van Rusland
Het hoofd van het Krim-parlement voorspelt de overdracht van Odessa en Kharkov onder controle van Rusland tegen eind 2023
Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5064867/
quote:Odessa en Kharkov zullen voor eind volgend jaar onder Russische controle komen , meent Vladimir Konstantinov , voorzitter van het Krim-parlement .
"Tot het einde van volgend jaar zullen we Odessa, Nikolaev, Kharkov innemen, en tegen deze achtergrond zal het lot van deze regio's worden bepaald.
Tegen het einde van het jaar zullen ze hard aan de slag gaan met vredesvoorstellen, waarbij ze in ieder geval Kiev proberen te verdedigen, waar we in ieder geval niet mee moeten instemmen en deze formatie in 2024 moeten vernietigen, 'zei hij tegen verslaggevers.
??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5064867/
Rusland denkt kennelijk dat de sancties eindig zijnquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:40 schreef ExTec het volgende:
Qua olie; rus probeert als een malle olietankers te kopen. Enerzijds om gemakkelijker te kunnen exporteren, want geen significante pijpleidingen naar india of china, al gooit qua dat geen verzekering kunnen krijgen ook nogal roet in het eten,
Anderzijds om de oliebronnen maar te kunnen laten lopen.
Maar het aantal oude tankers dat je kan kopen is een keertje eindig. En dat is los van feestelijkheden als dat ze dus oude meuk kopen, die eigenlijk netjes uit de vaart genomen moet worden, dus big oil spill ergens incoming.
https://www.reuters.com/b(...)-tankers-2022-12-05/
https://www.ft.com/content/cdef936b-852e-43d8-ae55-33bcbbb82eb6
Dus: kwestie van tijd voordat sommige bronnen echt afgeschakeld moeten worden, en daarna: veel plezier met ze in de komende decennia weer fixen, maar nu zonder de grote jongens die er verstand van hebben.
Natuurlijk, we zijn aan het proberen Poetin te vervangen door een leider die meer rekening zal houden met onze wensen. Zoals we dat in Korea, Vietnam, Iran, Irak, Koeweit en Libië hebben geprobeerd, maar in hebben gefaald.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:03 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Polen en de Baltische staten zijn ook redelijk gelukt hoorquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Natuurlijk, we zijn aan het proberen Poetin te vervangen door een leider die meer rekening zal houden met onze wensen. Zoals we dat in Korea, Vietnam, Iran, Irak, Koeweit en Libië hebben geprobeerd, maar in hebben gefaald.
Het verschil is alleen dat Rusland onze buren zijn.
Ik zeg er ook bij dat we er in Duitsland en Japan wel in zijn geslaagd. Maar ten koste van tientallen miljoenen doden aan onze kant.
Er klopt maar weinig van deze post.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Natuurlijk, we zijn aan het proberen Poetin te vervangen door een leider die meer rekening zal houden met onze wensen. Zoals we dat in Korea, Vietnam, Iran, Irak, Koeweit en Libië hebben geprobeerd, maar in hebben gefaald.
Ik zeg er ook bij dat we er in Duitsland en Japan wel in zijn geslaagd. Maar ten koste van tientallen miljoenen doden aan onze kant.
Zeg maar eigenlijk niets. Maar datquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er klopt maar weinig van deze post.
Misschien moet je eens meer je oren laten hangen naar de echte buren van rusland. Die mensen hebben wat meer ervaring met dat land, dan een of andere toetsenbord geopolitiek genie die het gezeten aan de noordzee allemaal wel weet.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:50 schreef RetepV het volgende:
Rusland wil in alles zelfvoorzienend worden net als de Oude USSR, dus men rekent er n iet op dat sancties er af gaanquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Onderbouwing?quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er klopt maar weinig van deze post.
1) Polen breekt de rechtsstaat af. En de EU straft hen daarvoor.quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:52 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Polen en de Baltische staten zijn ook redelijk gelukt hoor
Ja, want het laatste wat je wil, zijn contingenten russen, die de tsaar anders wel even komt 'bevrijden' als die er zin in heeft, hé.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:20 schreef RetepV het volgende:
Baltische staten voldoen al 20+ jaar niet aan de wetten van de EU met betrekking tot gelijkheid van al zijn inwoners. En de EU gedoogt het.
Ja Putin heeft Assad en Luka nog als Bondgenoten en Kim il Un en de ajatolla van Iranquote:Op dinsdag 20 december 2022 15:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
We hebben/hadden het over kapitalisme en randvoorwaarden om investeringen te kunnen doen. Hoe stabiel die landen zijn tegenover (toekomstig) Rusland. Dat ze hierbij (nog) niet zo verlicht zijn als wij is misschien een kwestie van tijd. Maar ze hebben (al) een proces doorlopen wat ervoor zorgt dat er minder risicos zijn om in te investeren.quote:Op dinsdag 20 december 2022 16:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
1) Polen breekt de rechtsstaat af. En de EU straft hen daarvoor.
2) Baltische staten voldoen al 20+ jaar niet aan de wetten van de EU met betrekking tot gelijkheid van al zijn inwoners. En de EU gedoogt het.
Ik noem dat niet zo snel 'redelijk gelukt'. Maar alla, er zijn daar inderdaad ook wel dingen gelukt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |