abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 december 2022 @ 15:09:32 #151
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207159716
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:03 schreef zuchtje het volgende:

[..]
"kapitalisme" heeft wel bepaalde grenzen. Er worden niet zomaar ergens investeringen gedaan. De oliereuzen hebben nogal wat afschrijvingen moeten doen op hun investeringen. Ze gaan niet zomaar geld pompen in een instabiel land met een onbetrouwbaar leider lijkt me.
Volgens mij heeft het kapitalisme juist geen moeite met dit soort foute lui. Als er ook maar een knaak winst te maken is, dan zijn ze er direct bij.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207159723
quote:
84s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Volgens mij heeft het kapitalisme juist geen moeite met dit soort foute lui. Als er ook maar een knaak winst te maken is, dan zijn ze er direct bij.
Alleen als het meer oplevert dan dat het kost.
  dinsdag 20 december 2022 @ 15:11:38 #153
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207159733
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:10 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Alleen als het meer oplevert dan dat het kost.
quote:

[..]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207159752
quote:

[..]
"kapitalisme" heeft wel bepaalde grenzen. Er worden niet zomaar ergens investeringen gedaan. De oliereuzen hebben nogal wat afschrijvingen moeten doen op hun investeringen. Ze gaan niet zomaar geld pompen in een instabiel land met een onbetrouwbaar leider lijkt me.
Vind ik een hele aardige idd ja.

Want ook al zal rus zeggen: weetjewat: je mag 90% van de inkomsten houden, als jij die velden weer in orde maakt, wat is die toezegging waard?

Als de huidige/nieuw tsaar het zint, is een pennenstreek verder de boel weer genationaliseerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExTec op 20-12-2022 15:22:44 ]
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  dinsdag 20 december 2022 @ 15:15:35 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_207159763
quote:

[..]
Hoe zat dat ook al weer met Qatar en de EU? :P
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 20 december 2022 @ 15:17:15 #156
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207159781
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Hoe zat dat ook al weer met Qatar en de EU? :P
Ja :P
pi_207159785
quote:

[..]
In beginsel heb je daar gelijk in, maar bedenk dat het operationeel/beginnend winstgevend te maken van een hoop van dat spul in z'n totaal 20 jaar heeft geduurd. Na het in elkaar storten van de sovjet unie, zijn veel bronnen dichtgegooid, en dan gaan ze gewoon stuk, als je dat doet en het zijn de shells, exons, totals die uiteindelijk de boel gefixed hebben.

Dan moet er heel veel veranderen, wil je big oil overtuigen dat ze weer 20 jaar gaan investeren, voordat ze überhaupt die knaak zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExTec op 20-12-2022 15:24:11 ]
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  Moderator dinsdag 20 december 2022 @ 15:28:11 #158
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207159870
twitter

Harde eindbaas.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207159897
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:28 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]

Harde eindbaas.
twitter
pi_207159950
Qua olie; rus probeert als een malle olietankers te kopen. Enerzijds om gemakkelijker te kunnen exporteren, want geen significante pijpleidingen naar india of china, al gooit qua dat geen verzekering kunnen krijgen ook nogal roet in het eten,

Anderzijds om de oliebronnen maar te kunnen laten lopen.

Maar het aantal oude tankers dat je kan kopen is een keertje eindig. En dat is los van feestelijkheden als dat ze dus oude meuk kopen, die eigenlijk netjes uit de vaart genomen moet worden, dus big oil spill ergens incoming.

https://www.reuters.com/b(...)-tankers-2022-12-05/

https://www.ft.com/content/cdef936b-852e-43d8-ae55-33bcbbb82eb6

Dus: kwestie van tijd voordat sommige bronnen echt afgeschakeld moeten worden, en daarna: veel plezier met ze in de komende decennia weer fixen, maar nu zonder de grote jongens die er verstand van hebben.
  dinsdag 20 december 2022 @ 15:44:29 #161
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207159996
https://www.kp.ru/online/news/5064867/?from=smm

mafjoekels
https://tass.com/russia/722785
quote:
Het Krim-parlement noemde de timing van de verovering van Odessa en Kharkov onder controle van Rusland

Het hoofd van het Krim-parlement voorspelt de overdracht van Odessa en Kharkov onder controle van Rusland tegen eind 2023

Читайте на WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5064867/
quote:
Odessa en Kharkov zullen voor eind volgend jaar onder Russische controle komen , meent Vladimir Konstantinov , voorzitter van het Krim-parlement .

"Tot het einde van volgend jaar zullen we Odessa, Nikolaev, Kharkov innemen, en tegen deze achtergrond zal het lot van deze regio's worden bepaald.
Tegen het einde van het jaar zullen ze hard aan de slag gaan met vredesvoorstellen, waarbij ze in ieder geval Kiev proberen te verdedigen, waar we in ieder geval niet mee moeten instemmen en deze formatie in 2024 moeten vernietigen, 'zei hij tegen verslaggevers.

??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5064867/

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 20-12-2022 15:51:43 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 20 december 2022 @ 15:48:37 #162
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207160033
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:40 schreef ExTec het volgende:
Qua olie; rus probeert als een malle olietankers te kopen. Enerzijds om gemakkelijker te kunnen exporteren, want geen significante pijpleidingen naar india of china, al gooit qua dat geen verzekering kunnen krijgen ook nogal roet in het eten,

Anderzijds om de oliebronnen maar te kunnen laten lopen.

Maar het aantal oude tankers dat je kan kopen is een keertje eindig. En dat is los van feestelijkheden als dat ze dus oude meuk kopen, die eigenlijk netjes uit de vaart genomen moet worden, dus big oil spill ergens incoming.

https://www.reuters.com/b(...)-tankers-2022-12-05/

https://www.ft.com/content/cdef936b-852e-43d8-ae55-33bcbbb82eb6

Dus: kwestie van tijd voordat sommige bronnen echt afgeschakeld moeten worden, en daarna: veel plezier met ze in de komende decennia weer fixen, maar nu zonder de grote jongens die er verstand van hebben.
Rusland denkt kennelijk dat de sancties eindig zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207160052
quote:

[..]

Natuurlijk, we zijn aan het proberen Poetin te vervangen door een leider die meer rekening zal houden met onze wensen. Zoals we dat in Korea, Vietnam, Iran, Irak, Koeweit en Libië hebben geprobeerd, maar in hebben gefaald.

Het verschil is alleen dat Rusland onze buren zijn.

Ik zeg er ook bij dat we er in Duitsland en Japan wel in zijn geslaagd. Maar ten koste van tientallen miljoenen doden aan onze kant.
pi_207160074
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:50 schreef RetepV het volgende:

[..]
Natuurlijk, we zijn aan het proberen Poetin te vervangen door een leider die meer rekening zal houden met onze wensen. Zoals we dat in Korea, Vietnam, Iran, Irak, Koeweit en Libië hebben geprobeerd, maar in hebben gefaald.

Ik zeg er ook bij dat we er in Duitsland en Japan wel in zijn geslaagd. Maar ten koste van tientallen miljoenen doden aan onze kant.
Polen en de Baltische staten zijn ook redelijk gelukt hoor
  Moderator dinsdag 20 december 2022 @ 15:53:50 #165
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207160089
quote:

[..]

Er klopt maar weinig van deze post.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207160108
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zeg maar eigenlijk niets. Maar dat
.zijn we gewend van onze Peter wanneer het op historische gebeurtenissen aan komt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207160130
quote:

Misschien moet je eens meer je oren laten hangen naar de echte buren van rusland. Die mensen hebben wat meer ervaring met dat land, dan een of andere toetsenbord geopolitiek genie die het gezeten aan de noordzee allemaal wel weet.

Ik doe een voorzetje; die roepen dat we op moeten stomen naar moskou, dat roepen ze de hele dag, elke dag.
  dinsdag 20 december 2022 @ 16:10:49 #168
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207160247
quote:

[..]

Rusland wil in alles zelfvoorzienend worden net als de Oude USSR, dus men rekent er n iet op dat sancties er af gaan

Maar met al dat gevluchte werkvolk zal het niet gaan lukken
  dinsdag 20 december 2022 @ 16:14:12 #169
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207160297
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Onderbouwing?
pi_207160330
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:52 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Polen en de Baltische staten zijn ook redelijk gelukt hoor
1) Polen breekt de rechtsstaat af. En de EU straft hen daarvoor.
2) Baltische staten voldoen al 20+ jaar niet aan de wetten van de EU met betrekking tot gelijkheid van al zijn inwoners. En de EU gedoogt het.

Ik noem dat niet zo snel 'redelijk gelukt'. Maar alla, er zijn daar inderdaad ook wel dingen gelukt.
pi_207160378
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:20 schreef RetepV het volgende:
Baltische staten voldoen al 20+ jaar niet aan de wetten van de EU met betrekking tot gelijkheid van al zijn inwoners. En de EU gedoogt het.
Ja, want het laatste wat je wil, zijn contingenten russen, die de tsaar anders wel even komt 'bevrijden' als die er zin in heeft, hé.

Waarom zou de EU dat nou gedogen?
  dinsdag 20 december 2022 @ 16:25:46 #173
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 20 december 2022 @ 16:25:55 #174
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207160395
quote:

[..]

Ja Putin heeft Assad en Luka nog als Bondgenoten en Kim il Un en de ajatolla van Iran
pi_207160403
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:20 schreef RetepV het volgende:

[..]
1) Polen breekt de rechtsstaat af. En de EU straft hen daarvoor.
2) Baltische staten voldoen al 20+ jaar niet aan de wetten van de EU met betrekking tot gelijkheid van al zijn inwoners. En de EU gedoogt het.

Ik noem dat niet zo snel 'redelijk gelukt'. Maar alla, er zijn daar inderdaad ook wel dingen gelukt.
We hebben/hadden het over kapitalisme en randvoorwaarden om investeringen te kunnen doen. Hoe stabiel die landen zijn tegenover (toekomstig) Rusland. Dat ze hierbij (nog) niet zo verlicht zijn als wij is misschien een kwestie van tijd. Maar ze hebben (al) een proces doorlopen wat ervoor zorgt dat er minder risicos zijn om in te investeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')