abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207160420
Zelfs Rusland adepten tonen hun respect voor zelensky. Zie je het al voor je dat Putin opduikt bij bakhmut?

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 20 december 2022 @ 16:41:10 #177
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207160602
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:20 schreef RetepV het volgende:

[..]
1) Polen breekt de rechtsstaat af. En de EU straft hen daarvoor.
2) Baltische staten voldoen al 20+ jaar niet aan de wetten van de EU met betrekking tot gelijkheid van al zijn inwoners. En de EU gedoogt het.

Ik noem dat niet zo snel 'redelijk gelukt'. Maar alla, er zijn daar inderdaad ook wel dingen gelukt.
Tjah, de multiculturele en woke winden gaan een beetje aan het Oostblok voorbij. Daarbij zijn het recent van het marxisme bevrijdde landen die sterk leunen op hun nationale identiteit en waarden. Daar hoef dan met alles relativerende neo-marxistische nonsens niet aan te komen. Anders gezegd: is cultuur, moet je respect voor hebben.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_207160604
"our leaders don't want our country to be better, but another country to be worse". Deze gozer beschrijft een belangrijk onderdeel van Ruslands buitenland beleid. Het destabiliseren, verzwakken van de buren en vijanden, zodat ze relatief beter af zijn, daarom werd brexit gesteund, Trump gesteund, wordt le pen, Baudet gesteund. Oorlogen in Oekraïne, Georgië gevoerd en zullen ze er alles aan doen dat er geen vrede komt tussen Armenië en Azerbeidzjan. Ze teren op conflict, altijd. Ze zijn met andere woorden zelf de "kannibalen". "Blame others where you are guilty of"

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207160654
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:20 schreef RetepV het volgende:

2) Baltische staten voldoen al 20+ jaar niet aan de wetten van de EU met betrekking tot gelijkheid van al zijn inwoners. En de EU gedoogt het.

De Russen in de Baltische staten moeten blij zijn dat ze niet gedeporteerd zijn naar Rusland. Dat is een 5e colonne wachtend op een Nieuw conflict met Europa. We moeten niet naïef zijn.
-Rabia Al-Basri
pi_207160774
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, want het laatste wat je wil, zijn contingenten russen, die de tsaar anders wel even komt 'bevrijden' als die er zin in heeft, hé.

Waarom zou de EU dat nou gedogen?
Ik geloof niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Wat ik bedoel is dat in die Baltische Staten etnisch-Russen al sinds het uiteenvallen van de Soviet Unie tot tweederangsburgers zijn gemaakt. Met minder burgerrechten dan de niet-etnisch-Russen.

Waarom denk je eigenlijk dat die Baltische Staten zo bang zijn van Rusland? Ze zijn dat omdat ze heel goed weten dat ze na het verkrijgen van hun zelfstandigheid van de Soviet Unie, aan Rusland hadden beloofd dat ze de etnisch-Russen zouden behandelen als elk ander. En dat Rusland daar tegenover had gezet dat ze orde op zaken zouden komen stellen als ze zich niet aan de afspraak zouden houden.

De Baltische staten hebben zich daar niet aan gehouden. In Letland zijn de etnisch-Russen langzamerhand op het niveau van zigeuners aan het belanden. En om daar mee door te kunnen gaan heeft Letland zich zo snel mogelijk bij de EU aangesloten (wat makkelijk was omdat de EU ze maar wat graag wilde hebben). Zodat ze een 'grote broer' zouden hebben waar Rusland bang voor zou zijn.

Ik zal wat links geven over wat er op dit moment in Letland bezig is:

https://www.reuters.com/w(...)identity-2022-09-30/
https://www.bbc.com/news/world-europe-62592714

Meer leesvoer:

https://www.refworld.org/docid/507556122.html
https://sdwac.org/resourc(...)ssian%20Minority.pdf
https://storymaps.arcgis.(...)4278b52840a7dc364127
https://www.dw.com/en/rus(...)imination/a-17605939

300.000 non-citizens in Letland. Non-citizen gemaakt omdat ze van etnisch Russische afkomst zijn. En allemaal zijn ze bang, sinds het begin van de oorlog in Oekraïne.

Ze willen niet dat Poetin ze komt redden. Maar de Letse regering verlangt van hen dat ze hun cultuur achter zich laten, en dat willen ze begrijpelijk ook weer niet. Want als de politiek praat over een grote groep mensen die al 100 jaar in dat land woont, dan kunnen ze niet meer praten over dat die etnisch-Russen een andere cultuur zouden hebben dan de 'Echte Letten'. Want dan zouden die politici dus zelf bepalen wat een 'echte Let' is. En dat is fascisme. En laat de Letse politiek nou inderdaad zelf bepalen wat een 'echte Let' is...

Het is een schande dat de EU dat al 25+ jaar zo laat gaan.

Ziehier mening + onderbouwing.
  dinsdag 20 december 2022 @ 16:53:47 #181
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_207160799
Meanwhile _O_

twitter
pi_207160844
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:26 schreef zuchtje het volgende:

[..]

We hebben/hadden het over kapitalisme en randvoorwaarden om investeringen te kunnen doen. Hoe stabiel die landen zijn tegenover (toekomstig) Rusland. Dat ze hierbij (nog) niet zo verlicht zijn als wij is misschien een kwestie van tijd. Maar ze hebben (al) een proces doorlopen wat ervoor zorgt dat er minder risicos zijn om in te investeren.
Ik denk dat je wel heel goed weet dat de EU die landen zo ontzettend makkelijk heeft toegelaten omdat ze van ontzettend groot strategisch belang voor het Westen zijn...

De Baltische landen vormen één van de 3 traditionele paden via welke het mogelijk is om een succesvolle invasie in Rusland te plegen. Een andere is (hoe toevallig) via Oekraïne. De derde is vanuit China via de steppen. Het zijn de 3 paden die het hele jaar min of meer toegankelijk blijven voor zware voertuigen, zomer en winter.

https://www.researchgate.(...)012-2_fig5_319402790

dinsdag 20 december 2022 @ 17:02:13 #183
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_207160872
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Rusland denkt kennelijk dat de sancties eindig zijn
Zijn ze ook. Maar de energie transitie niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_207160883
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:59 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ja, laten we ons vooral erg druk gaan maken over hoe rusland in theorie aangevallen kan worden,

terwijl diezelfde russen hun buren aan het genocideren zijn hé.

:z

Wordt jij nou niet moe van jezelf?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_207160890
quote:

[..]
Ik denk dat je wel heel goed weet dat de EU die landen zo ontzettend makkelijk heeft toegelaten omdat ze van ontzettend groot strategisch belang voor het Westen zijn...

De Baltische landen vormen één van de 3 traditionele paden via welke het mogelijk is om een succesvolle invasie in Rusland te plegen. Een andere is (hoe toevallig) via Oekraïne. De derde is vanuit China via de steppen. Het zijn de 3 paden die het hele jaar min of meer toegankelijk blijven voor zware voertuigen, zomer en winter.

https://www.researchgate.(...)012-2_fig5_319402790

[ afbeelding ]
Ik denk niet dat een IT-bedrijf kijkt naar Litouwen en denkt "goh, dit ligt strategisch dicht bij Rusland. Dat is handig voor een eventuele invasie! Want oorlog is goed voor mijn bedrijf."
pi_207160896
Een mazzeltje voor de Turken vandaag
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207160903
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:53 schreef YoungDriller het volgende:
Meanwhile _O_

[ twitter ]
Bron? Iedereen kan wat roepen op Twitter.
  dinsdag 20 december 2022 @ 17:05:34 #188
pi_207160905
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:27 schreef Slayage het volgende:
Zelfs Rusland adepten tonen hun respect voor zelensky. Zie je het al voor je dat Putin opduikt bij bakhmut?

[ twitter ]
Het is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Rusland kan niet zonder dictator en zonder militaire kanonnen. Zelensky is geen van beide, hij is in weze expendable.

twitter

Hofnar van Putin.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 20 december 2022 @ 17:08:29 #189
pi_207160936
quote:
Maar waar om wilden die landen zo graag van Rusland af?
  dinsdag 20 december 2022 @ 17:09:10 #190
pi_207160938
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:52 schreef RetepV het volgende:
Ik geloof niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Wat ik bedoel is dat in die Baltische Staten etnisch-Russen al sinds het uiteenvallen van de Soviet Unie tot tweederangsburgers zijn gemaakt. Met minder burgerrechten dan de niet-etnisch-Russen.
Waarom lazeren ze niet op naar Rusland dan?
  dinsdag 20 december 2022 @ 17:10:02 #191
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_207160942
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Bron? Iedereen kan wat roepen op Twitter.
Reuters. :Y
pi_207160945
quote:
300.000 non-citizens in Letland. Non-citizen gemaakt omdat ze van etnisch Russische afkomst zijn. En allemaal zijn ze bang, sinds het begin van de oorlog in Oekraïne.
Je bedoeld dat toen die mensen een briefje kregen van de legitieme overheid waar ze onder resideren, om hun nieuwe paspoort op te halen, ze het weigerden vanuit hun ondertussen pijnlijk bekende imperialistische inborst?

quote:
Maar de Letse regering verlangt van hen dat ze hun cultuur achter zich laten, en dat willen ze begrijpelijk ook weer niet.
Ja, zo'n schitterende cultuur van oorlog, ellende, corruptie, dictatuur, tja, begrijpelijk, wie wil dat nou achter zich laten? :')

Als jij graag ondergedompeld wil leven in die schijt cultuur, dan is daar een oplossing voor -> je tieft gewoon lekker op naar rusland.

Ik weet niet hoe dat werkt hoor bij jou, maar als ik naar een ander land ga, gaat er van mij verwacht worden dat ik moeite doe om me aan te passen?

Maar je gaat blijkbaar feilloos mee in die imperialistische grootheidswaanzin, waarin russen verwachten dat de wereld zich aan hun aanpast, en niet andersom?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_207160946
twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 20 december 2022 @ 17:12:02 #194
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207160957
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Zijn ze ook. Maar de energie transitie niet.
komt geen gas meer door Nordstream2 , nooit meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207160962
quote:

[..]
Vent, hou op. Russen zijn zelf heer en meester in uitsluiting, racisme en discriminatie. Probeer als neger of als homostel eens door Moskou te lopen :')

Ze voeren zelfs een oorlog die draait om het uitwissen van Oekraïne, de Oekraïense bevolking en de Oekraïense cultuur. Maar de Russen in Letland die zijn een partijtje zielig hoor. Dat zijn de echte slachtoffers :') :')
  dinsdag 20 december 2022 @ 17:13:08 #196
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207160969
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 16:53 schreef YoungDriller het volgende:
Meanwhile _O_

[ twitter ]
Dat gaat tegen de sancties in

kan niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207160993
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:10 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Reuters. :Y
quote:
Dec 20 (Reuters) - Russia's Transneft (TRNF_p.MM) has received requests from Poland and Germany for oil in 2023, the state oil pipeline monopoly's head told Rossiya-24 TV, adding that supplies via the Druzhba pipeline's southern spur are expected to hold steady next year.

The EU has pledged to stop buying Russian oil via maritime routes from Dec. 5, with Western nations also imposing price caps on Russian crude oil, but the Druzhba pipeline remains exempt from sanctions.
Je punt?
  dinsdag 20 december 2022 @ 17:18:01 #198
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207161018
quote:

[..]

Waarom denk je eigenlijk dat die Baltische Staten zo bang zijn van Rusland? Ze zijn dat omdat ze heel goed weten dat ze na het verkrijgen van hun zelfstandigheid van de Soviet Unie, aan Rusland hadden beloofd dat ze de etnisch-Russen zouden behandelen als elk ander. En dat Rusland daar tegenover had gezet dat ze orde op zaken zouden komen stellen als ze zich niet aan de afspraak zouden houden.

De Baltische staten hebben zich daar niet aan gehouden. In Letland zijn de etnisch-Russen langzamerhand op het niveau van zigeuners aan het belanden. En om daar mee door te kunnen gaan heeft Letland zich zo snel mogelijk bij de EU aangesloten (wat makkelijk was omdat de EU ze maar wat graag wilde hebben). Zodat ze een 'grote broer' zouden hebben waar Rusland bang voor zou zijn.

Ik zal wat links geven over wat er op dit moment in Letland bezig is:

https://www.reuters.com/w(...)identity-2022-09-30/
https://www.bbc.com/news/world-europe-62592714

Meer leesvoer:

https://www.refworld.org/docid/507556122.html
https://sdwac.org/resourc(...)ssian%20Minority.pdf
https://storymaps.arcgis.(...)4278b52840a7dc364127
https://www.dw.com/en/rus(...)imination/a-17605939

Ze willen niet dat Poetin ze komt redden. Maar de Letse regering verlangt van hen dat ze hun cultuur achter zich laten, en dat willen ze begrijpelijk ook weer niet. Want als de politiek praat over een grote groep mensen die al 100 jaar in dat land woont, dan kunnen ze niet meer praten over dat die etnisch-Russen een andere cultuur zouden hebben dan de 'Echte Letten'. Want dan zouden die politici dus zelf bepalen wat een 'echte Let' is. En dat is fascisme. En laat de Letse politiek nou inderdaad zelf bepalen wat een 'echte Let' is...

Het is een schande dat de EU dat al 25+ jaar zo laat gaan.

Ziehier mening + onderbouwing.
al die russen zijn gevlucht voor Stalin net als nu voor Putin
En nu will rusland ze beschermen; ?¨
Geschiedenis herhaalt zich
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 december 2022 @ 17:18:40 #199
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_207161025
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2022 15:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik zit 2 jaar langer op dit forum dan jij. Dus wie noem je snotneus, snotneus.
Ahum! Ik denk dat ik deze win! :6
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_207161037
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 17:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
al die russen zijn gevlucht voor Stalin net als nu voor Putin
Ennu will rusland ze ¨beschermen ¨ ?¨
Geschiedenis herhaalt zich
Rusland zet overal Russen meer als 5e colonne, die vervolgens gaan janken dat ze gediscrimineerd worden en moedertje Rusland moet komen helpen. Overal hetzelfde verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')